Waar ben je naar op zoek?

NextEnergy

Totaalscore

Energieprijs


7,7

Klantenservice


6,5

Algemeen


6,8

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Slimme meter verplicht

Over NextEnergy

NextEnergy is een nieuw energiebedrijf (2022) dat anders werkt dan de meeste andere energieleveranciers. Bij deze leverancier krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Soms krijg je zelfs betaald als je stroom afneemt. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks.

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Hoe verdient NextEnergy aan jou?

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,00 euro per maand per aansluiting.

Kan het goedkoper?

1.061 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van NextEnergy?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • Jj – 12 september 2023

    Service

    @Kelly Goed en snel geholpen via de chat over twee verschillende onderwerpen.

    Reageren
    • VVictor – 19 september 2023

      @j

      Fijn dat Kelly je zo snel en goed heeft geholpen.

      Fijne dag nog

      Reageren
  • JJolanda B – 11 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Fijne App die ik veel gebruik om te zien wanneer ik goedkoper stroom kan gebruiken. Duidelijk en overzichtelijk.
    Via chat goed en snel te bereiken.
    Ik had vragen die duidelijk zijn uitgelegd. Fijn contact en next energy blijft de goedkoopste die ik kan vinden.

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 september 2023

      @Jolanda B
      Bedankt voor de mooie review, fijn om te zien dat u zo tevreden bent!

      Reageren
  • BBob – 11 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zo juist overgestapt naar deze leverancier. Ik had nog wat vragen , en deze zijn netjes en rustig beantwoord via de chat . Als de leverancier net zo klantvriendelijk is als de chat zal ik een tevreden klant worden. Ook zijn de prijzen hier weer redelijk normaal en te doen

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 september 2023

      @Bob
      Bedankt Bob! Onze chat, en de rest van de klantenservice doet er alles aan om iedereen zo snel mogelijk te helpen!

      Reageren
  • JJan – 11 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Niks over te klagen, prima bedrijf.
    Men beld op tijd terug en of men reageert op de whatsapp

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 september 2023

      @Jan
      Fijn dat u zo tevreden bent! Wij doen er inderdaad alles aan om u zo goed mogelijk te informeren.

      Reageren
    • CCorne – 19 september 2023

      @Jan

      Wat fijn dat wij goed te bereikbaar zijn.

      Fijne dag verder!

      Reageren
  • JJan – 06 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heel blij met Next Energy.

    Nooit meer een vast of variabel contract!!

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 september 2023

      @Jan
      Bedankt voor de review! Ook fijn dat u zo blij bent met onze contracten.

      Reageren
  • LLeo S – 06 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Over de prijs kan ik niks zeggen,maar ben per 8 Juli overgestapt naar 3 jaar vast
    Nog steeds het geld van de afrekening niet terug
    Na bellen bleek dat dit was “vergeten”. Of ik nog maar wat extra geduld wil hebben. Vind dit stijlloos.ik heb ook netjes en op tijd betaald

    Reageren
  • JJoël – 30 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds kort geeft de app geen juiste bedragen meer weer voor teruggeleverde stroom. Heel irritant, net nu de app eindelijk ok was slopen ze hem weer.

    Reageren
    • RRob Vrielink – 13 september 2023

      @Joël
      Beste Joel,
      Niets gesloopt hoor. Je bent gewoon je opgespaarde geld kwijt.

      Reageren
      • JJoël – 18 september 2023

        @Rob Vrielink

        Waar baseer jij dat op?
        Volgens zeggen komt het doordat in de app slechts gesaldeerd wordt binnen een uur/dag/maand afhankelijk van de gekozen weergave.

        Reageren
  • FFennama – 22 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bijna anderhalf jaar klant.
    Zeer tevreden met dit bedrijf.
    Najaar opgelicht te zijn door Eneco is dit een verademing.
    Alles is helder en overzichtelijk.
    Je kunt ook precies zien hoeveel belasting Rob Jetten van je steelt.
    Als je stroomprijs – 0 cent is
    Betaal je nog altijd 17 cent belasting hoe is dit mogelijk?

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 september 2023

      @Fennama
      Bedankt voor je review! Fijn dat u zo tevreden bent.

      Reageren
  • TTsjobbe – 22 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bij einde contract kunnen ze bij next energy niet binnen 6 weken de eindafrekening op maken. We zijn nu bijna 7.5 weken later nog niets steeds ontvangen. Wij zijn daar niet zo blij mee.

    Tsjobbe

    Reageren
    • MMaksim – 26 oktober 2023

      @Tsjobbe
      Did you receive your money eventually? I’m in the same situation, a little bit worried.

      Reageren
  • MM. Cramer – 17 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer tevreden. Mooie app. Zeer overzichtelijk, en handig in gebruik. Om je afname op de juiste momenten te doen. Vergelijkend met vorige leverancier echt een enorm verschil, terwijl die ook al scherp was geprijst. De toeslagen op de basis prijs zijn mi extreem. Dat is echter gelijk bij iedere leverancier. Kortom zeer content

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 september 2023

      @M. Cramer
      Bedankt voor de review! De app helpt inderdaad goed om zo goedkoop mogelijk stroom te gebruiken op een dag.

      Reageren
  • PPrins – 15 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vanaf OKT2022 klant en alles verloopt prima.
    De app is steeds beter geworden en geeft bij verbruik nu ook de all-in-prijs weer!
    Misschien ook een all-in dag prijs gas/stroom in de app als dat kan?
    Super tevreden tot nu toe!

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 september 2023

      @Prins
      Bedankt voor de review! De app werkt inderdaad al een stuk beter. Bedankt ook voor de toevoeging, wij gaan hier naar kijken. Op deze manier helpen de klanten ons ook bij verbeteringen.

      Reageren
  • MMarije Weterings – 13 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Op een dag dat ik niet thuis was schijn ik voor ruim 7700 euro aan stroom te hebben verbruikt. Klantenservice is telefonisch niet bereikbaar.

    Reageren
  • JJan Martens – 10 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Pas nieuw bij deze energiemaatschappij dus kan nog geen duidelijk oordeel geven, maar is wel beter en goedkoper dan de vorige maatschappij waar ik bij was, die zijn vaste bedragen om de 2 maanden verhoogde van 2,49 naar 11,00 per maand.

    Reageren
    • CCap – 19 september 2023

      @Jan Martens

      Wat fijn dat wij goedkoper voor u uitvallen. Hopelijk kunt u nu wel een positief oordeel geven over ons.

      Fijne dag verder!

      Reageren
  • JJeannet Vijverberg – 24 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Voorlopig dik tevreden

    Reageren
    • NNextEnergy – 25 juli 2023

      Beste @Jeannet Vijverberg,
      Dank je wel voor je geweldige review. Wat leuk om te lezen dat je dik tevreden bent!

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • Eeddy Arts – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    dit is een hele goede energieleverancier met een goede klantenservice alles snel geregeld bij overstap van een andere energieleverancier en met vragen kan je altijd terecht bij de klantenservice dit is gewoon uitmuntend

    Reageren
    • NNextEnergy – 24 juli 2023

      Beste @eddy Arts,
      Dank je wel voor je mooie review! Bij NextEnergy streven we er altijd naar om onze klanten een uitmuntende ervaring te bieden, en we zijn blij te lezen dat je tevreden bent met onze klantenservice en de vlotte overstap van je vorige energieleverancier.

      Met vriendelijke groet,
      Felix
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • WWulf – 10 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben per 21-6 overgestapt naar een andere aanbieder. Vandaag mijn eindafrekening ontvangen. Ik heb dus geen klachten m.b.t. Termijnoverschrijding en denk dat Next Energy op meerdere fronten aan het verbeteren is. Zowel de app als deze eerder gemelde klachten.

    Reageren
    • NNextEnergy – 14 juli 2023

      Hi @Wulf,
      Hartelijk dank voor het delen van je positieve ervaring met NextEnergy! Wat super om te horen dat je je eindafrekening hebt ontvangen en je verder geen klachten hebt. We streven ernaar om continu te verbeteren en een uitstekende service te bieden aan alle klanten.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • MManja Daemen – 10 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb Next Energy ontdekt door aanbevelingen van vrienden en mijn verwarmingsmonteur omdat ze dynamische contracten aanbieden.
    Dit heeft als voordeel dat ik veel betere prijzen betaal dan bij alle andere energie aanbieders.
    Soms zijn er zelfs nog tijden dat ik geld terug krijg omdat de prijzen dan lager zijn.
    Doordat ik zonnepanelen heb geplaatst betaal ik gewoon veel minder, en binnenkort laat ik ook nog een warmtepomp installeren.
    Ik heb alleen maar hele goede ervaringen bij Next Energy.
    Door middel van de app kun je jou energieverbruik ook nog eens heel nauwgezet inzien.

    Reageren
    • NNextEnergy – 10 juli 2023

      Hi @Manja Daemen,
      Dank je wel voor je fantastische review! We zijn verheugd dat je ons hebt leren kennen via aanbevelingen en dat onze dynamische contracten aan je verwachtingen voldoen. We vinden het leuk om te lezen dat je goede ervaringen hebt gehad bij ons en dat je tevreden bent met de app.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • PPeter – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Via de energiewijzer van de Consumentenbond kwam ik terecht bij Next Energy. Next Energy werkt met dynamische energiecontracten, wat inhoud dat je de prijs die geldt voor die dag op de EPEX betaald voor energie en/of gas. Deze beurs bestaat al sinds 1999 en omdat de energieprijzen behoorlijk zijn gestegen in de afgelopen jaren was ik na een contractduur van 3 jaar in juni 2023 weer toe aan een nieuw uitdagend energiecontract. Dynamische energiecontracten houden ook een risico in, omdat de prijs kan dalen (je kan zelfs aan verbruik van elektriciteit verdienen) of de prijs kan stijgen. Hetzelfde als bij voorbeeld met de effecten beurs. Mijn eigen leverancier stelde een verlenging voor die gelijk was aan de prijs die bepaald is in het zogenoemde prijsplafond (namelijk € 0,40 per kwh all-in). Was € 0,22 per kwh all-in gewend. Dus een verdubbeling. Next Energy verdienmodel is dat zij elektriciteit op de EPEX inkopen en hiervoor een minimale inkoopvergoeding per kwh boven op doen en de maandelijkse administratiekosten berekenen. Ook dat zij een App leveren, waarin je gebruik staat en waar je één dag van te voren kan kijken wat de marktprijzen zijn voor de volgende dag. Ook de € 75,– korting op de 1e jaarrekening als nieuwe klant, de dynamische prijzen, inzicht in je kosten via een app, dat ik niet vast zit aan een jaarcontract (per dag opzegbaar) en een vast voorschotbedrag per maand was voor mij voldoende reden om een overeenkomst aan te gaan.
    Of dit een slimme keuze is, weet ik pas over een aantal maanden. De communicatie met Next Energy heb ik als prettig ervaren en of dit een goede keuze is geweest zal de tijd leren. In ieder geval voel ik mezelf er prettig bij dat ik na drie jaar goedkope stroom te hebben ingekocht ik nu mee kan bewegen op de markt en niet het gevoel heb dat ik in een onzekere elektriciteitsmarkt elke maand de hoofdprijs betaal. Zoals dit wel het geval is met stadswarmte (zoals mijn buurman dit bedrijf Rattenfall noemt). Dus Next Energy en als de markt wijzigt en de langdurige elektricteitscontracten rendabeler worden dan kunnen we altijd weer oversluiten naar een andere aanbieder.

    Reageren
    • BBert – 04 juli 2023

      @Peter
      Wat is nu je verhaal…..het begint pas als je vertrekt.

      Reageren
      • RRob – 08 juli 2023

        @Bert
        Niet zo negatief, Bert. Ze zullen hun zaakjes inmiddels toch wel op de rit hebben? Ik zal het niet gaan ervaren, want gelukkig inmiddels los van hen en naar volle tevredenheid bij Zonneplan

        Reageren
      • RRob – 08 juli 2023

        @Bert
        Mijn reactie was er één met een knipoog, alleen die smiley werd niet geplaatst hier hahaha

        Reageren
    • NNextEnergy – 05 juli 2023

      Beste @Peter,
      Bedankt voor je positieve review! We zijn blij dat je je prettig voelt bij de mogelijkheid om mee te bewegen op de markt.

      Vriendelijke groet,
      Felix
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • RRob – 08 juli 2023

      @Peter
      Bert heeft gelijk. Vooral je laatste zin brengt mij als ex klant terug naar een moeizaam vertrek. Hopelijk gaat het voor jou tegen de tijd dat het zover is soepeler.

      Reageren
  • FFrans van de Ven – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    snelle overstap en een handige app

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 juni 2023

      Hoi @Frans van de Ven,
      Bedankt voor je geweldige review. Wat fijn om te lezen dat je een snelle overstap had en dat je de app handig vindt.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • SSvW – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    NextEnergy had wat opstart problemen maar deze zijn opgelost. Echt de goedkoopste. En als je een whatsapp stuurt krijg je ALTIJD antwoord.

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 juni 2023

      Beste @SvW,
      Dank je wel voor je mooie review! Wat super om te lezen dat je problemen ondertussen zijn opgelost en dat je altijd antwoord krijgt via whatsapp.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • HHenk drenth – 23 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vreselijk bedrijf. Wacht al 8 weken op mijn eindafrekening en ze reageren nergens op.
    Email wordt afgedaan met “zo snel mogelijk”.
    Nooit weer naar deze club. Ga het nu juridisch aanpakken.

    Reageren
    • NNextEnergy – 28 juni 2023

      Hoi @Henk drenth,
      Bedankt voor je review. Onze excuses voor de vertraging bij het verstrekken van uw eindafrekening en het gebrek aan respons op uw e-mails. De eindafrekening heeft op dit moment onze prioriteit.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • HHans.kroodsma – 04 juli 2023

        @NextEnergy
        De mijne heeft al prioriteit sinds 26 februari

        Reageren
        • RRob – 08 juli 2023

          @Hans.kroodsma
          Het is selectief werken blijkbaar. Bij mij ook veel te laat, maar met vertrek half april wel afgehandeld nu. Heel bijzonder waarom er niet in volgorde wordt gewerkt. Sterkte!

          Reageren
      • GGroen – 17 juli 2023

        @NextEnergy
        De laagste prioriteit bedoel je. Schandalig, die praktijken van jullie

        Reageren
    • HHans – 05 september 2023

      @Henk drenth, direct doen ik heb ervaring met mijndomeinenergie. Rechtsbijstand ingeschakeld en dat duurt ook lang maar scheelt je een hoop stress! Daarbij ook een klacht bij de officiële organen ingediend, loopt nog.

      Reageren
  • HHelene – 16 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Gestopt met het afnemen van stroom i.v.m. Aanschaf zonnepanelen.
    Contact opnemen gaat snel via de chat optie op de website. Wij hebben ons teveel betaalde geld terug gekregen.

    Reageren
    • NNextEnergy – 19 juni 2023

      Hoi @Helene,
      Dank je wel voor je mooie review! Wat super om te lezen dat je snel contact hebt gekregen via de chat en dat je je teveel betaalde geld terug hebt gekregen.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • HH Zwarteveld – 19 juni 2023

        @NextEnergy
        Waarom moeten er dan nog steeds ex klanten wachten op hun geld….waaronder ik.

        Reageren
  • RRuud van Abbema – 07 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Aanmelden en afnemen bij NextEnergy gaat prima, maar van ze af komen is een ENORM DRAMA. Ik heb teveel voorschot betaald en heb na ruim 3 maand mijn geld nog steeds niet terug 🙁

    Eens maar nooit weer……

    Reageren
    • RRob – 11 juni 2023

      @Ruud van Abbema
      Hier na restitutie van teruggaaf met vertrek op 17 april toch eigenlijk nog snel verlost dan. Nu helemaal los en bij nieuwe dynamische leverancier waar het wel werkt. Sterkte!

      Reageren
    • NNextEnergy – 12 juni 2023

      Beste @Ruud van Abbema,
      Wat jammer om te lezen dat je je geld na drie maanden nog niet terug hebt. Onze oprechte excuses daarvoor. We nemen je review zeer serieus en we doen ons best om je geld zo snel mogelijk terug te storten.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • JJohn brinkman – 12 juni 2023

      Vandaag overgestapt naar ander leverancier.
      Vorig jaar overgestapt naar NextEnergie, ik kreeg binnen een week van Frank energie een eindfactuur en binnen aantal dagen geld terug op mijn rekening.
      Als ik nu deze berichten lees wordt ik niet vrolijk.
      Heb zelfs nog niet eens een mailtje gekregen met een bevestiging dat ik weg ga.
      Hou mijn hart vast, je hoort nog van mij de afloop!

      Reageren
  • WWink – 05 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Op zich prima, maar na beëindiging van het contract (begin maart) wacht ik nog steeds op de terugbetaling van het teveel betaalde voorschot (inmiddels is het al juni). Next wil wel graag dat klanten een maand vooruit betalen, maar als de klant geld terug krijgt kan deze daar 3 maanden op wachten.

    Reageren
    • RRob – 06 juni 2023

      @Wink
      Ik ben ook benieuwd hoelang het duurt. Heb de eindafrekening van vertrek op 17 april ontvangen op 1 juni. Dat viel me, gezien alle negatieve berichtgeving, nog mee. Maar inderdaad, nu de terugbetaling nog. Vandaar vanmorgen direct maar een mail over gestuurd. Blij als ik dan helemaal los ben. In het verleden stapte ik jaarlijks over en in al die tijd nooit een probleem gehad. Bijzonder wat er allemaal binnen 1 leverancier slecht geregeld kan zijn.

      Reageren
    • NNextEnergy – 12 juni 2023

      Hoi @Wink,
      Bedankt voor je feedback. We willen onze oprechte excuses aanbieden voor de vertraging in de terugbetaling van je teveel betaalde voorschot. We begrijpen dat dit frustrerend voor je is en we doen er alles aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • SSW – 30 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tot nu toe zeer tevreden.
    Klantenservice reageert per mail redelijk snel.

    De app is nu fijn met de all-in prijzen. Helaas nog geen werkende push meldingen ondanks de update van enkele dagen geleden.

    Reageren
    • NNextEnergy – 01 juni 2023

      Hoi @SW,
      Bedankt voor je positieve review! Wat geweldig om te lezen dat je tevreden bent en dat onze klantenservice snel reageert. We nemen je feedback over de app mee.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnery ServiceTeam

      Reageren
      • CCarel – 07 juni 2023

        @NextEnergy
        Jullie zijn grapjassen ,omdat ik geen slimme meter heb moet ik flink meer gaan betalen .jullie zitten al in het zelfde hokje als de roverheid.maar een contract afsluiten nee vergeet het maar.

        Reageren
        • NNextEnergy – 11 september 2023

          @Carel
          Bedankt voor je reactie. Vervelend om te horen dat er iets mis is gegaan omtrent de slimme meter. Weet wel dat wij altijd toegewijd blijven aan het bieden van de best mogelijke service en tarieven voor al onze klanten.

          Reageren