menu

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Slimme meter verplicht

NextEnergy tarieven

De huidige tarieven van Next Energy zijn € 0,110 per kWh stroom en € 1,127 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 17 juli 2025.

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Over NextEnergy

NextEnergy werd in 2022 opgericht. Het energiebedrijf werkt anders dan de meeste andere energieleveranciers.

Energie tegen inkoopprijs

Bij Next Energy krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks. Prijzen laten zich beïnvloeden door de marktprijzen.

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

Slim energie gebruiken

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Verdienmodel

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,99 euro per maand per aansluiting.

Contactgegevens

  • E-mail: klantenservice@nextenergy.nl
  • Telefoon: 030 203 58 00
  • Website: www.nextenergy.nl

Kan het goedkoper?

NextEnergy ervaringen

Review score

7,2

op basis van 1.172 reviews

Prijs
7,8 Star

Klantenservice
6,8 Star

Algemeen
7,1 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • A
    Armand

    Tot nu toe hele fijne ervaring met de medewerkers, geen lange wachttijden en zeer correct geholpen. Top!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Armand
      Beste Armand,

      Dank je wel voor je positieve feedback! We zijn blij te horen dat je een fijne ervaring hebt gehad met onze medewerkers en dat je snel en correct bent geholpen.

      Met vriendelijke groet,
      Lauren
      NextEnergy ServiceTeam

  • A
    Anne Hiemstra

    Zeer goed kontakt gehad met Erik.
    Hij heeft alles duidelijk uitgelegd en mij goed geholpen bij het opstellen van de contractgegevens.
    Ga zo door Erik.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Anne Hiemstra

      Beste Anne,

      Bedankt voor je positieve reactie! Geweldig om te horen dat Erik je zo goed heeft geholpen en alles duidelijk heeft uitgelegd. We zullen je complimenten zeker aan hem doorgeven. Bedankt voor je steun en we blijven ons best doen!

      Met vriendelijke groet,
      Lauren
      NextEnergy ServiceTeam

  • R
    Roel

    Goed door mijn zoon die heel erg met energie bezig is ben ik dus ook tevreden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Roel

      Beste Roel,

      Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring. Fijn om te horen dat je tevreden bent met de service van NextEnergy!

      Met vriendelijke groet,
      Lauren
      NextEnergy ServiceTeam

  • G
    Gert-Jan

    Ik ben te laat met het doorgeven van mijn verhuizing, ik wil namelijk gewoon bij NextEnergy blijven. Maar zeer snel en netjes geholpen, een tien en een griffel zullen we maar zeggen. Dus ook op mijn nieuwe adres zit ik nu ook goed!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Gert-Jan

      Beste Gert-Jan,

      Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Het spijt ons te horen dat je te laat was met het doorgeven van je verhuizing, maar we zijn blij dat we je desondanks snel en netjes hebben kunnen helpen. Het is geweldig om te horen dat je onze service waardeert en dat je ervoor hebt gekozen om bij NextEnergy te blijven!

      Met vriendelijke groet,
      Lauren
      NextEnergy ServiceTeam

  • A
    Alexandra

    Duidelijk wat de bruto- en nettoprijs is. App werkt makkelijk en intuitief. En klantenservice is snel bereikbaar, op verschillende manieren (chat etc) en erg behulpzaam

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Alexandra

      Beste Alexandra,

      Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring met NextEnergy! Het is fantastisch om te horen dat je de duidelijkheid van de bruto- en nettoprijzen waardeert, evenals de intuïtieve werking van de app.

      Met vriendelijke groet,
      Lauren
      NextEnergy ServiceTeam

  • T
    Tom

    Lotte van de klantenservice heeft me prima geholpen om de app na verhuizing weer actief te krijgen met een nieuwe login. Snel en accuraat
    Dank je

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Tom

      Beste Tom,

      Dank je wel voor het delen van je positiever ervaring! Fijn om te horen dat Lotte je naar tevredenheid heeft kunnen helpen!

      Met vriendelijke groet,
      Lauren
      NextEnergy ServiceTeam

  • M
    Michel

    Ik ben een paar maanden geleden voor de levering van gas overgestapt naar NextEnergy en per eind april heb ik dat ook gedaan voor elektra.

    Ik vind de app erg prettig en het contact met klantenservice ook. Daarnaast zijn de tarieven gunstig.

    Al met al ben ik tot nu toe een tevreden klant en ik heb geen aanwijzingen dat dit zal veranderen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Michel

      Beste Michel,

      Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Wat fijn om te horen dat je tevreden bent met onze diensten! Het is geweldig om te weten dat je de app handig vindt en dat je positief bent over het contact met onze klantenservice.

      Met vriendelijke groet,
      Lauren
      NextEnergy ServiceTeam

  • A
    ad

    Eerder klant van ANWB energie , daar ging het regelmatig fout helaas .
    Nu overgestapt naar NextEnergy en hier weet de klantenservice waar ze over praten en directe hulp en uitleg .
    En ook belangrijk lager in maandelijkse kosten .
    Daar doen we het toch voor ??

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • W
      Willem

      @ad
      Heb precies de tegengestelde ervaring. Na opzegging van contract wacht ik al 6 weken op teveel betaalde energieprijs over het afgelopen jaar !!!!

      • N
        NextEnergy

        @Willem

        Beste Willem,

        Dank voor het delen van je ervaring! We betreuren het ten zeerste te horen dat je deze ervaring hebt gehad na het opzeggen van je contract. Dit is niet het niveau van service dat we nastreven en we willen graag helpen om dit recht te zetten. Om dit probleem snel en effectief op te lossen, willen we je vriendelijk vragen om contact op te nemen met onze klantenservice. Je kunt ons bereiken via klantenservice @ nextenergy.nl of telefonisch 030 203 5800 . Een van onze medewerkers staat klaar om naar je kwestie te kijken en je verder te helpen.

        Met vriendelijke groet,
        Ella
        NextEnergy ServiceTeam

    • N
      NextEnergy

      @ad

      Beste Ad,

      Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Dank voor je lovende woorden en fijn om te horen dat je tevreden bent met de service van NextEnergy!

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • G
    Gonda

    Wachten op beschikbare medewerker, melding laat u terugbellen. Keurig teruggebeld en goed geholpen met het aanpassen van het voorschotbedrag.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Gonda

      Beste Gonda,

      Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Fijn om te horen dat je spoedig bent teruggebeld bent en naar tevredenheid geholpen bent.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • P
    Philip

    Makkelijk zaken snel te regelen.
    Inzichtelijke app. Blij dat ik twee jaar geleden ben overgestapt op dynamische (eerlijke) prijzen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Philip
      Beste Philip,

      Dank je wel voor het delen van je positieve review! Fijn om te horen dat je tevreden bent het inzicht in je verbruik via onze app.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • R
    Reinier

    Contact gehad over uitbetaling van compensatie nota en aanpassen van het termijnbedrag. Snel en vriendelijk geholpen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Reinier
      Beste Reinier,

      Bedankt voor je feedback! We zijn blij te horen dat je tevreden bent met de hulp die je hebt ontvangen bij het regelen van de uitbetaling van de compensatienota en het aanpassen van het termijnbedrag.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • M
    Marco de Vries

    Dik een jaar lid van NextEnergy. Dit contract heeft ons heel veel geld bespaard. Als je actief bezig bent met de prijzen is dit zeer zeker een aanrader!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Marco de Vries

      Beste Marco,
      Dank je wel voor het delen van je positieve review! Wat fijn om te horen dat je zo’n positieve ervaring hebt gehad als lid van NextEnergy! En wat goed dat het contract je aanzienlijke besparingen heeft opgeleverd.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • R
    Roger

    Mooie prijzen.
    Alles goed duidelijk en fijne klantenservice!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • K
      Koen

      @Roger

      Bedankt voor uw positieve review! Goed om te horen dat u een fijne ervaring heeft met NextEnergy.

      Met vriendelijke groet,
      Koen
      NextEnergy Serviceteam

  • K
    Kennis

    Goed

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Kennis

      Beste Kennis,

      Dank je wel voor het delen van je positieve review! Fijn om te horen dat je tevreden bent over de service van NextEnergy.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • E
    Evelien

    Ik heb mij aangemeld als klant omdat ik goede reviews had gelezen. Ik heb net gesproken met Kick, hij heeft mij uitermate vriendelijk en met geduld behandeld . Ook heeft hij duidelijk uitgelegd hoe Next Energy werkt en wat de voorwaarden zijn. Verder hebben we samen het maandbedrag bepaald.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Evelien

      Beste Evelien,

      Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Fijn om te horen dat je zo tevreden bent over onze service en de hulp die Kick geboden heeft.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • E
    Erik

    Jaarlijkse eindafrekening ontvangen en eindsaldo is snel uitbetaald. Netjes zoals het hoort. App is nu ook verbeterd zodat je zelf je maandbedrag kan bijwerken.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Erik
      Hi Erik,

      Dank je wel voor het delen van je positieve review. Goed om te horen dat je jaarnota snel is verwerkt en dat het eindsaldo netjes is uitbetaald! We zijn blij dat alles naar tevredenheid is afgehandeld.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • L
    Louissiano schouwenaar

    Zojuist geholpen door kiki via de chat ivm een verhuizing. Alles super snel geregeld. Telefonisch duurt dit vaker veel langer.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Louissiano schouwenaar

      Hi Louise,

      Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Fijn om te horen dat Kiki je zo snel en efficiënt heeft kunnen helpen met je verhuizing via de chat. We staan altijd voor je klaar!

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • H
    HA wouters

    Je wordt vriendelijk en adequate geholpen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @HA wouters
      Beste HA Wouters,

      Hartelijk dank voor je positieve feedback! We zijn blij te horen dat je tevreden bent over zowel de prijs als de service die je hebt ontvangen.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • T
    Tom

    Zojuist telefonisch en via de mail door Madelief geholpen met het vervroegen van de ingangsdatum van mijn contract ivm verhuizing. Dankjewel voor de snelle service!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Tom
      Hi Tom,

      Wat fijn om te horen dat Madelief je zo goed heeft kunnen helpen met het vervroegen van de ingangsdatum van je contract vanwege de verhuizing! Als je in de toekomst nog meer hulp nodig hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan altijd voor je klaar!

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • P
    Pieter

    David heeft mij vanmiddag adequaat geholpen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Pieter
      Hi Pieter,

      We zijn blij dat David je vanmiddag adequaat heeft kunnen helpen. Als je in de toekomst nog meer hulp nodig hebt, staan we altijd voor je klaar. Bedankt voor het delen van je positieve ervaring!

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • M
    Marcel

    Door David geholpen, netjes en meedenkend goede informatie en advies!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Marcel
      Hi Marcel,

      Wat goed om te horen dat David je zo goed heeft geholpen! Zijn vriendelijke en meedenkende benadering, samen met de goede informatie en advies die hij heeft gegeven, maken echt het verschil! Bedankt voor het delen van je positieve ervaring!

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • N
    N. Rooi

    Zojuist telefonisch door David geholpen met het vervroegen van de ingangsdatum van mijn contract ivm verhuizing. Alles kon zo aan de telefoon worden geregeld. Dankjewel voor de snelle service!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @N. Rooi

      Beste N. Rooi,

      Goed om te horen dat David je zo snel en effectief heeft kunnen helpen met het vervroegen van de ingangsdatum van je contract! Fijn dat alles direct telefonisch kon worden geregeld. We zijn blij dat we je een snelle service hebben kunnen bieden.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • R
    René van der Burg

    Zeer transparante en vooral duidelijke informatie via website. Prijzen zeer scherp. en vaste maandkosten ook zeer realistisch. Vandaag even via Chat contact gehad met Iris.Keurig en snel antwoorden op mijn vragen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @René van der Burg

      Hi Rene,

      Dank je wel voor het delen van je review! Wat fijn om te horen dat je onze website als transparant en duidelijk ervaart en onze prijzen als scherp en realistisch! We zijn blij dat Iris je snel en adequaat heeft kunnen helpen via de chat.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • A
    Angelique

    Zojuist was via de chat binnen 2 minuten mijn aanpassing van het maandbedrag geregeld. Erg fijn!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Angelique

      Hi Angelique,

      Snelle en gemakkelijke oplossingen zijn altijd welkom, en het is geweldig om te zien dat we aan je verwachtingen hebben kunnen voldoen. Als je in de toekomst nog meer aanpassingen wilt maken of verdere hulp nodig hebt, staan we altijd klaar om te helpen. Bedankt voor het delen van je positieve feedback!

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • R
    Rinie van de moosdijk

    Prima energie leverancier.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Rinie van de moosdijk

      Hi Rinie,

      Dank je wel voor het delen van je ervaring! Fijn om te horen dat je tevreden bent over onze service bij NextEnergy. Nogmaals bedankt voor het delen van je positieve ervaring en het vertrouwen in onze dienstverlening.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam