menu

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Slimme meter verplicht

NextEnergy tarieven

De huidige tarieven van Next Energy zijn € 0,110 per kWh stroom en € 1,127 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 10 juli 2025.

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Over NextEnergy

NextEnergy werd in 2022 opgericht. Het energiebedrijf werkt anders dan de meeste andere energieleveranciers.

Energie tegen inkoopprijs

Bij Next Energy krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks. Prijzen laten zich beïnvloeden door de marktprijzen.

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

Slim energie gebruiken

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Verdienmodel

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,99 euro per maand per aansluiting.

Contactgegevens

  • E-mail: klantenservice@nextenergy.nl
  • Telefoon: 030 203 58 00
  • Website: www.nextenergy.nl

Kan het goedkoper?

NextEnergy ervaringen

Review score

7,2

op basis van 1.172 reviews

Prijs
7,8 Star

Klantenservice
6,8 Star

Algemeen
7,1 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • R
    Richard W

    Klantenservice 5 sterren.
    Snel en goed geholpen door Isabella.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • C
      Corne

      @Richard W

      Wat fijn dat je goed en snel bent geholpen door Isabella!

      Fijne dag

  • F
    F

    indien je het niet vervelend vind om via de chat de klantenservice te benaderen is dit een fijne leverancier. Duidelijke app waarin ook de werkelijke tarieven staan en je niet later een extra opslag voor netwerkbeheer etc krijgt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • T
      Thijs

      @F

      Fijn dat de app duidelijk is en de klantenservice goed te bereiken.

      Fijne dag!

    • N
      NextEnergy

      @F
      Goed om te horen dat de chat goed werkt, ook de telefoon is goed te bereiken!

  • D
    Dennis

    Vergeten vlak voor de verhuizing het energie contract te regelen. Ilse heeft me prima geholpen met deze voor mij nood situatie. Geweldig, gewoon binnen minuten geregeld, daar hou ik van in deze wereld, en het bestaat nog, zeer snelle service! Top

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • C
      Cap

      @Dennis

      Wat fijn dat Ilse je goed heeft geholpen.

      Fijne dag verder!

  • M
    Marc

    Toch gekozen voor een overstap naar een vast contract vanwege bepaalde redenen, maar heel tevreden over deze energiemaatschappij. Ik heb geen negatief aspect over hen. Goed geholpen door Kelly van de klantenservice en ook al eerder door de klantenservice. Mocht ik teruggaan naar een dynamisch contract dan is er een grote kans dat ik terugga naar NextEnergy.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Marc Wat een mooi compliment aan Kelly, dankjewel! We verwelkomen je graag weer terug als je weer een dynamisch contract kiest.

    • C
      Corne

      @Marc

      Wat fijn dat Kelly je zo goed heeft kunnen helpen.

      Fijne dag!

  • J
    j

    @Kelly Goed en snel geholpen via de chat over twee verschillende onderwerpen.

    Klantenservice
    Reageren
    • V
      Victor

      @j

      Fijn dat Kelly je zo snel en goed heeft geholpen.

      Fijne dag nog

  • J
    Jolanda B

    Fijne App die ik veel gebruik om te zien wanneer ik goedkoper stroom kan gebruiken. Duidelijk en overzichtelijk.
    Via chat goed en snel te bereiken.
    Ik had vragen die duidelijk zijn uitgelegd. Fijn contact en next energy blijft de goedkoopste die ik kan vinden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Jolanda B
      Bedankt voor de mooie review, fijn om te zien dat u zo tevreden bent!

  • B
    Bob

    Zo juist overgestapt naar deze leverancier. Ik had nog wat vragen , en deze zijn netjes en rustig beantwoord via de chat . Als de leverancier net zo klantvriendelijk is als de chat zal ik een tevreden klant worden. Ook zijn de prijzen hier weer redelijk normaal en te doen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Bob
      Bedankt Bob! Onze chat, en de rest van de klantenservice doet er alles aan om iedereen zo snel mogelijk te helpen!

  • J
    Jan

    Niks over te klagen, prima bedrijf.
    Men beld op tijd terug en of men reageert op de whatsapp

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Jan
      Fijn dat u zo tevreden bent! Wij doen er inderdaad alles aan om u zo goed mogelijk te informeren.

    • C
      Corne

      @Jan

      Wat fijn dat wij goed te bereikbaar zijn.

      Fijne dag verder!

  • J
    Jan

    Heel blij met Next Energy.

    Nooit meer een vast of variabel contract!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Jan
      Bedankt voor de review! Ook fijn dat u zo blij bent met onze contracten.

  • L
    Leo S

    Over de prijs kan ik niks zeggen,maar ben per 8 Juli overgestapt naar 3 jaar vast
    Nog steeds het geld van de afrekening niet terug
    Na bellen bleek dat dit was “vergeten”. Of ik nog maar wat extra geduld wil hebben. Vind dit stijlloos.ik heb ook netjes en op tijd betaald

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Joël

    Sinds kort geeft de app geen juiste bedragen meer weer voor teruggeleverde stroom. Heel irritant, net nu de app eindelijk ok was slopen ze hem weer.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • R
      Rob Vrielink

      @Joël
      Beste Joel,
      Niets gesloopt hoor. Je bent gewoon je opgespaarde geld kwijt.

      • J
        Joël

        @Rob Vrielink

        Waar baseer jij dat op?
        Volgens zeggen komt het doordat in de app slechts gesaldeerd wordt binnen een uur/dag/maand afhankelijk van de gekozen weergave.

  • F
    Fennama

    Bijna anderhalf jaar klant.
    Zeer tevreden met dit bedrijf.
    Najaar opgelicht te zijn door Eneco is dit een verademing.
    Alles is helder en overzichtelijk.
    Je kunt ook precies zien hoeveel belasting Rob Jetten van je steelt.
    Als je stroomprijs – 0 cent is
    Betaal je nog altijd 17 cent belasting hoe is dit mogelijk?

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Fennama
      Bedankt voor je review! Fijn dat u zo tevreden bent.

  • T
    Tsjobbe

    Bij einde contract kunnen ze bij next energy niet binnen 6 weken de eindafrekening op maken. We zijn nu bijna 7.5 weken later nog niets steeds ontvangen. Wij zijn daar niet zo blij mee.

    Tsjobbe

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • M
      Maksim

      @Tsjobbe
      Did you receive your money eventually? I’m in the same situation, a little bit worried.

  • M
    M. Cramer

    Zeer tevreden. Mooie app. Zeer overzichtelijk, en handig in gebruik. Om je afname op de juiste momenten te doen. Vergelijkend met vorige leverancier echt een enorm verschil, terwijl die ook al scherp was geprijst. De toeslagen op de basis prijs zijn mi extreem. Dat is echter gelijk bij iedere leverancier. Kortom zeer content

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @M. Cramer
      Bedankt voor de review! De app helpt inderdaad goed om zo goedkoop mogelijk stroom te gebruiken op een dag.

  • P
    Prins

    Vanaf OKT2022 klant en alles verloopt prima.
    De app is steeds beter geworden en geeft bij verbruik nu ook de all-in-prijs weer!
    Misschien ook een all-in dag prijs gas/stroom in de app als dat kan?
    Super tevreden tot nu toe!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      @Prins
      Bedankt voor de review! De app werkt inderdaad al een stuk beter. Bedankt ook voor de toevoeging, wij gaan hier naar kijken. Op deze manier helpen de klanten ons ook bij verbeteringen.

  • M
    Marije Weterings

    Op een dag dat ik niet thuis was schijn ik voor ruim 7700 euro aan stroom te hebben verbruikt. Klantenservice is telefonisch niet bereikbaar.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jan Martens

    Pas nieuw bij deze energiemaatschappij dus kan nog geen duidelijk oordeel geven, maar is wel beter en goedkoper dan de vorige maatschappij waar ik bij was, die zijn vaste bedragen om de 2 maanden verhoogde van 2,49 naar 11,00 per maand.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • C
      Cap

      @Jan Martens

      Wat fijn dat wij goedkoper voor u uitvallen. Hopelijk kunt u nu wel een positief oordeel geven over ons.

      Fijne dag verder!

  • J
    Jeannet Vijverberg

    Voorlopig dik tevreden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @Jeannet Vijverberg,
      Dank je wel voor je geweldige review. Wat leuk om te lezen dat je dik tevreden bent!

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • E
    eddy Arts

    dit is een hele goede energieleverancier met een goede klantenservice alles snel geregeld bij overstap van een andere energieleverancier en met vragen kan je altijd terecht bij de klantenservice dit is gewoon uitmuntend

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @eddy Arts,
      Dank je wel voor je mooie review! Bij NextEnergy streven we er altijd naar om onze klanten een uitmuntende ervaring te bieden, en we zijn blij te lezen dat je tevreden bent met onze klantenservice en de vlotte overstap van je vorige energieleverancier.

      Met vriendelijke groet,
      Felix
      NextEnergy ServiceTeam

  • W
    Wulf

    Ik ben per 21-6 overgestapt naar een andere aanbieder. Vandaag mijn eindafrekening ontvangen. Ik heb dus geen klachten m.b.t. Termijnoverschrijding en denk dat Next Energy op meerdere fronten aan het verbeteren is. Zowel de app als deze eerder gemelde klachten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Hi @Wulf,
      Hartelijk dank voor het delen van je positieve ervaring met NextEnergy! Wat super om te horen dat je je eindafrekening hebt ontvangen en je verder geen klachten hebt. We streven ernaar om continu te verbeteren en een uitstekende service te bieden aan alle klanten.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • M
    Manja Daemen

    Ik heb Next Energy ontdekt door aanbevelingen van vrienden en mijn verwarmingsmonteur omdat ze dynamische contracten aanbieden.
    Dit heeft als voordeel dat ik veel betere prijzen betaal dan bij alle andere energie aanbieders.
    Soms zijn er zelfs nog tijden dat ik geld terug krijg omdat de prijzen dan lager zijn.
    Doordat ik zonnepanelen heb geplaatst betaal ik gewoon veel minder, en binnenkort laat ik ook nog een warmtepomp installeren.
    Ik heb alleen maar hele goede ervaringen bij Next Energy.
    Door middel van de app kun je jou energieverbruik ook nog eens heel nauwgezet inzien.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Hi @Manja Daemen,
      Dank je wel voor je fantastische review! We zijn verheugd dat je ons hebt leren kennen via aanbevelingen en dat onze dynamische contracten aan je verwachtingen voldoen. We vinden het leuk om te lezen dat je goede ervaringen hebt gehad bij ons en dat je tevreden bent met de app.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

  • P
    Peter

    Via de energiewijzer van de Consumentenbond kwam ik terecht bij Next Energy. Next Energy werkt met dynamische energiecontracten, wat inhoud dat je de prijs die geldt voor die dag op de EPEX betaald voor energie en/of gas. Deze beurs bestaat al sinds 1999 en omdat de energieprijzen behoorlijk zijn gestegen in de afgelopen jaren was ik na een contractduur van 3 jaar in juni 2023 weer toe aan een nieuw uitdagend energiecontract. Dynamische energiecontracten houden ook een risico in, omdat de prijs kan dalen (je kan zelfs aan verbruik van elektriciteit verdienen) of de prijs kan stijgen. Hetzelfde als bij voorbeeld met de effecten beurs. Mijn eigen leverancier stelde een verlenging voor die gelijk was aan de prijs die bepaald is in het zogenoemde prijsplafond (namelijk € 0,40 per kwh all-in). Was € 0,22 per kwh all-in gewend. Dus een verdubbeling. Next Energy verdienmodel is dat zij elektriciteit op de EPEX inkopen en hiervoor een minimale inkoopvergoeding per kwh boven op doen en de maandelijkse administratiekosten berekenen. Ook dat zij een App leveren, waarin je gebruik staat en waar je één dag van te voren kan kijken wat de marktprijzen zijn voor de volgende dag. Ook de € 75,– korting op de 1e jaarrekening als nieuwe klant, de dynamische prijzen, inzicht in je kosten via een app, dat ik niet vast zit aan een jaarcontract (per dag opzegbaar) en een vast voorschotbedrag per maand was voor mij voldoende reden om een overeenkomst aan te gaan.
    Of dit een slimme keuze is, weet ik pas over een aantal maanden. De communicatie met Next Energy heb ik als prettig ervaren en of dit een goede keuze is geweest zal de tijd leren. In ieder geval voel ik mezelf er prettig bij dat ik na drie jaar goedkope stroom te hebben ingekocht ik nu mee kan bewegen op de markt en niet het gevoel heb dat ik in een onzekere elektriciteitsmarkt elke maand de hoofdprijs betaal. Zoals dit wel het geval is met stadswarmte (zoals mijn buurman dit bedrijf Rattenfall noemt). Dus Next Energy en als de markt wijzigt en de langdurige elektricteitscontracten rendabeler worden dan kunnen we altijd weer oversluiten naar een andere aanbieder.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • B
      Bert

      @Peter
      Wat is nu je verhaal…..het begint pas als je vertrekt.

      • R
        Rob

        @Bert
        Niet zo negatief, Bert. Ze zullen hun zaakjes inmiddels toch wel op de rit hebben? Ik zal het niet gaan ervaren, want gelukkig inmiddels los van hen en naar volle tevredenheid bij Zonneplan

      • R
        Rob

        @Bert
        Mijn reactie was er één met een knipoog, alleen die smiley werd niet geplaatst hier hahaha

    • N
      NextEnergy

      Beste @Peter,
      Bedankt voor je positieve review! We zijn blij dat je je prettig voelt bij de mogelijkheid om mee te bewegen op de markt.

      Vriendelijke groet,
      Felix
      NextEnergy ServiceTeam

    • R
      Rob

      @Peter
      Bert heeft gelijk. Vooral je laatste zin brengt mij als ex klant terug naar een moeizaam vertrek. Hopelijk gaat het voor jou tegen de tijd dat het zover is soepeler.

  • F
    Frans van de Ven

    snelle overstap en een handige app

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Hoi @Frans van de Ven,
      Bedankt voor je geweldige review. Wat fijn om te lezen dat je een snelle overstap had en dat je de app handig vindt.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

  • S
    SvW

    NextEnergy had wat opstart problemen maar deze zijn opgelost. Echt de goedkoopste. En als je een whatsapp stuurt krijg je ALTIJD antwoord.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Beste @SvW,
      Dank je wel voor je mooie review! Wat super om te lezen dat je problemen ondertussen zijn opgelost en dat je altijd antwoord krijgt via whatsapp.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

  • H
    Henk drenth

    Vreselijk bedrijf. Wacht al 8 weken op mijn eindafrekening en ze reageren nergens op.
    Email wordt afgedaan met “zo snel mogelijk”.
    Nooit weer naar deze club. Ga het nu juridisch aanpakken.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • N
      NextEnergy

      Hoi @Henk drenth,
      Bedankt voor je review. Onze excuses voor de vertraging bij het verstrekken van uw eindafrekening en het gebrek aan respons op uw e-mails. De eindafrekening heeft op dit moment onze prioriteit.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      • H
        Hans.kroodsma

        @NextEnergy
        De mijne heeft al prioriteit sinds 26 februari

        • R
          Rob

          @Hans.kroodsma
          Het is selectief werken blijkbaar. Bij mij ook veel te laat, maar met vertrek half april wel afgehandeld nu. Heel bijzonder waarom er niet in volgorde wordt gewerkt. Sterkte!

      • G
        Groen

        @NextEnergy
        De laagste prioriteit bedoel je. Schandalig, die praktijken van jullie

    • H
      Hans

      @Henk drenth, direct doen ik heb ervaring met mijndomeinenergie. Rechtsbijstand ingeschakeld en dat duurt ook lang maar scheelt je een hoop stress! Daarbij ook een klacht bij de officiële organen ingediend, loopt nog.