NextEnergy
Totaalscore
Energieprijs
Klantenservice
6,4
Algemeen
6,8
Plus- en minpunten
- Energie tegen inkoopprijs
- Dagelijks opzegbaar
- Vast termijnbedrag
- Snel contact via de chat
- Slimme meter verplicht
Over NextEnergy
NextEnergy is een nieuw energiebedrijf (2022) dat anders werkt dan de meeste andere energieleveranciers. Bij deze leverancier krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Soms krijg je zelfs betaald als je stroom afneemt. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks.
Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.
In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.
Hoe verdient NextEnergy aan jou?
Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,00 euro per maand per aansluiting.
PPhilip – 27 maart 2024
Prijs
Service
Algemeen
Makkelijk zaken snel te regelen.
ReagerenInzichtelijke app. Blij dat ik twee jaar geleden ben overgestapt op dynamische (eerlijke) prijzen
RRia – 26 maart 2024
Prijs
Service
Algemeen
Goed bereikbaar, prima geholpen. Netjes en correct. Goed meegedacht.
ReagerenRReinier – 08 maart 2024
Prijs
Service
Algemeen
Contact gehad over uitbetaling van compensatie nota en aanpassen van het termijnbedrag. Snel en vriendelijk geholpen.
ReagerenNNextEnergy – 11 maart 2024
@Reinier
Beste Reinier,
Bedankt voor je feedback! We zijn blij te horen dat je tevreden bent met de hulp die je hebt ontvangen bij het regelen van de uitbetaling van de compensatienota en het aanpassen van het termijnbedrag.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
MMarco de Vries – 02 maart 2024
Prijs
Service
Algemeen
Dik een jaar lid van NextEnergy. Dit contract heeft ons heel veel geld bespaard. Als je actief bezig bent met de prijzen is dit zeer zeker een aanrader!
ReagerenNNextEnergy – 04 maart 2024
@Marco de Vries
Beste Marco,
Dank je wel voor het delen van je positieve review! Wat fijn om te horen dat je zo’n positieve ervaring hebt gehad als lid van NextEnergy! En wat goed dat het contract je aanzienlijke besparingen heeft opgeleverd.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
RRoger – 01 maart 2024
Prijs
Service
Algemeen
Mooie prijzen.
ReagerenAlles goed duidelijk en fijne klantenservice!
KKoen – 01 maart 2024
@Roger
Bedankt voor uw positieve review! Goed om te horen dat u een fijne ervaring heeft met NextEnergy.
Met vriendelijke groet,
ReagerenKoen
NextEnergy Serviceteam
KKennis – 22 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Goed
ReagerenNNextEnergy – 22 februari 2024
@Kennis
Beste Kennis,
Dank je wel voor het delen van je positieve review! Fijn om te horen dat je tevreden bent over de service van NextEnergy.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
EEvelien – 20 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb mij aangemeld als klant omdat ik goede reviews had gelezen. Ik heb net gesproken met Kick, hij heeft mij uitermate vriendelijk en met geduld behandeld . Ook heeft hij duidelijk uitgelegd hoe Next Energy werkt en wat de voorwaarden zijn. Verder hebben we samen het maandbedrag bepaald.
ReagerenNNextEnergy – 22 februari 2024
@Evelien
Beste Evelien,
Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Fijn om te horen dat je zo tevreden bent over onze service en de hulp die Kick geboden heeft.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
EErik – 16 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Jaarlijkse eindafrekening ontvangen en eindsaldo is snel uitbetaald. Netjes zoals het hoort. App is nu ook verbeterd zodat je zelf je maandbedrag kan bijwerken.
ReagerenNNextEnergy – 16 februari 2024
@Erik
Hi Erik,
Dank je wel voor het delen van je positieve review. Goed om te horen dat je jaarnota snel is verwerkt en dat het eindsaldo netjes is uitbetaald! We zijn blij dat alles naar tevredenheid is afgehandeld.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
LLouissiano schouwenaar – 15 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Zojuist geholpen door kiki via de chat ivm een verhuizing. Alles super snel geregeld. Telefonisch duurt dit vaker veel langer.
ReagerenNNextEnergy – 16 februari 2024
@Louissiano schouwenaar
Hi Louise,
Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Fijn om te horen dat Kiki je zo snel en efficiënt heeft kunnen helpen met je verhuizing via de chat. We staan altijd voor je klaar!
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
HHA wouters – 13 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Je wordt vriendelijk en adequate geholpen
ReagerenNNextEnergy – 15 februari 2024
@HA wouters
Beste HA Wouters,
Hartelijk dank voor je positieve feedback! We zijn blij te horen dat je tevreden bent over zowel de prijs als de service die je hebt ontvangen.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
TTom – 12 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Zojuist telefonisch en via de mail door Madelief geholpen met het vervroegen van de ingangsdatum van mijn contract ivm verhuizing. Dankjewel voor de snelle service!
ReagerenNNextEnergy – 15 februari 2024
@Tom
Hi Tom,
Wat fijn om te horen dat Madelief je zo goed heeft kunnen helpen met het vervroegen van de ingangsdatum van je contract vanwege de verhuizing! Als je in de toekomst nog meer hulp nodig hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan altijd voor je klaar!
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
PPieter – 09 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
David heeft mij vanmiddag adequaat geholpen.
ReagerenNNextEnergy – 12 februari 2024
@Pieter
Hi Pieter,
We zijn blij dat David je vanmiddag adequaat heeft kunnen helpen. Als je in de toekomst nog meer hulp nodig hebt, staan we altijd voor je klaar. Bedankt voor het delen van je positieve ervaring!
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
MMarcel – 09 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Door David geholpen, netjes en meedenkend goede informatie en advies!
ReagerenNNextEnergy – 12 februari 2024
@Marcel
Hi Marcel,
Wat goed om te horen dat David je zo goed heeft geholpen! Zijn vriendelijke en meedenkende benadering, samen met de goede informatie en advies die hij heeft gegeven, maken echt het verschil! Bedankt voor het delen van je positieve ervaring!
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
NN. Rooi – 09 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Zojuist telefonisch door David geholpen met het vervroegen van de ingangsdatum van mijn contract ivm verhuizing. Alles kon zo aan de telefoon worden geregeld. Dankjewel voor de snelle service!
ReagerenNNextEnergy – 12 februari 2024
@N. Rooi
Beste N. Rooi,
Goed om te horen dat David je zo snel en effectief heeft kunnen helpen met het vervroegen van de ingangsdatum van je contract! Fijn dat alles direct telefonisch kon worden geregeld. We zijn blij dat we je een snelle service hebben kunnen bieden.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
RRené van der Burg – 08 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Zeer transparante en vooral duidelijke informatie via website. Prijzen zeer scherp. en vaste maandkosten ook zeer realistisch. Vandaag even via Chat contact gehad met Iris.Keurig en snel antwoorden op mijn vragen.
ReagerenNNextEnergy – 12 februari 2024
@René van der Burg
Hi Rene,
Dank je wel voor het delen van je review! Wat fijn om te horen dat je onze website als transparant en duidelijk ervaart en onze prijzen als scherp en realistisch! We zijn blij dat Iris je snel en adequaat heeft kunnen helpen via de chat.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
AAngelique – 06 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Zojuist was via de chat binnen 2 minuten mijn aanpassing van het maandbedrag geregeld. Erg fijn!
ReagerenNNextEnergy – 12 februari 2024
@Angelique
Hi Angelique,
Snelle en gemakkelijke oplossingen zijn altijd welkom, en het is geweldig om te zien dat we aan je verwachtingen hebben kunnen voldoen. Als je in de toekomst nog meer aanpassingen wilt maken of verdere hulp nodig hebt, staan we altijd klaar om te helpen. Bedankt voor het delen van je positieve feedback!
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
RRinie van de moosdijk – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Prima energie leverancier.
ReagerenNNextEnergy – 24 januari 2024
@Rinie van de moosdijk
Hi Rinie,
Dank je wel voor het delen van je ervaring! Fijn om te horen dat je tevreden bent over onze service bij NextEnergy. Nogmaals bedankt voor het delen van je positieve ervaring en het vertrouwen in onze dienstverlening.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
AA Dekker – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
je wordt altijd op de hoogte gehouden hoeveel het gas en elektrische kost iedere dag kun je het nakijken ook de dal tarieven worden vermeld fijn om te zien dan weet je wanneer je een wasje kunt draaien of de droogtrommel aan zetten wel zo handig
ReagerenNNextEnergy – 24 januari 2024
@A Dekker
Hi A Dekker,
Dank voor je positieve feedback! Fijn om te horen dat je de dagelijkse updates over gas- en elektriciteitskosten waardeert, inclusief de dal tarieven. We streven ernaar om onze klanten inzicht te geven in hun verbruik. Bij verdere vragen staan we voor je klaar.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
Eeddy Arts – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
een hele goede energie leverancier met dynamische prijzen dus eerst kijken wanneer je goedkope stroom en gas hebt dan ken je aardig voordeel boeken
ReagerenNNextEnergy – 24 januari 2024
@eddy Arts
Hi Eddy,
Dank je wel voor je positieve review! Fijn om te horen dat je ons beschouwt als een hele goede energieleverancier, vooral met onze dynamische prijzen. Het is geweldig dat je bewust kijkt naar gunstige momenten voor stroom en gas, waardoor je aanzienlijk voordeel kunt behalen.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
TTheo Van Dijk – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
veel voordeel met het dynamisch tarief. na wens voorschot te verlagen wordt dit gelijk toegepast.
ReagerenNNextEnergy – 24 januari 2024
@Theo Van Dijk
Hi Theo,
Dank je wel voor het delen van je ervaring. Het is geweldig om te horen dat je veel voordeel ervaart met ons dynamisch tarief en dat we snel hebben kunnen voldoen aan je wens om het voorschot te verlagen. Nogmaals bedankt voor het delen van je positieve ervaring en het vertrouwen in onze dienstverlening.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
DDick Egberts – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Zeer gebruiksvriendelijke app.
ReagerenDuidelijk overzicht van kosten, verbruik gas, verbruik stroom, teruglevering stroom. Je kunt dit per uur, per dag, per maand en per jaar zien.
Ook kun je zien wat de momenten zijn waarop de stroom het goedkoopst is op de volgende dag en hoeveel het gas de volgende dag gaat kosten. Zo kun je bepalen wat het gunstigste moment is om je b.v. je wasmachine of droger aan te zetten.
Verder kun je nog zien welke termijnen je hebt betaald en kun je dus eenvoudig checken of je moet bijbetalen of geld terug krijgt aan het eind van het jaar.
Kortom een top leverancier!
NNextEnergy – 24 januari 2024
@Dick Egberts
Hi Dick,
Wat fantastisch om te horen dat je zo tevreden bent met onze app en dat deze gebruiksvriendelijk is voor jouw behoeften. We waarderen het dat je de moeite hebt genomen om in detail te delen wat je waardeert aan ons systeem. Bedankt voor je positieve woorden en het vertrouwen in ons als leverancier. Mocht je in de toekomst nog verdere vragen hebben, staan we altijd voor je klaar.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
DDHJ Kok – 18 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Tot nu toe geen problemen gehad , ben nu vier en een halve maand actief met Energie-Direct , de facturering kan beter en de App wat uitgebreider.
ReagerenPrijs is OK tot nu toe .
Ben er dynamisch meer aan het werk , snachts goedkoper en of als de zon schijnt de droger aan ( nu winter )
NNextEnergy – 24 januari 2024
@DHJ Kok
Hi DHJ Kok,
Dank je wel voor het delen van je review en je ervaring met NextEnergy. We zijn verheugd om te horen dat je tot nu toe geen problemen hebt gehad en tevreden bent met de prijs. We waarderen ook je feedback over de facturering en de wens voor een uitgebreidere app.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
RRafael Abdul – 18 januari 2024
Service
Ruben heeft mij goed geholpen
ReagerenNNextEnergy – 24 januari 2024
@Rafael Abdul
Hi Rafael,
Dank je wel voor het delen van je ervaring! Fijn om te horen dat Ruben je goed heeft geholpen via onze klantenservice. Dat waarderen we enorm.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
JJohn Jacqx – 11 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik was mijn wachtwoord kwijt. Ik heb eerst gechat, maar dat werkte voor mij niet goed. Heb toen gebeld en kreeg Fleur zelf aan de lijn. Na de uitleg en geduld van haar kant opnieuw ingelogd en het werkte. Bedankt Fleur en prettig weekend. Wachttijd was maar 3 a 5 min. Dus niet te lang. Geduld.
ReagerenNNextEnergy – 24 januari 2024
@John Jacqx
Hi John,
Dank je wel voor het delen van je review! Fijn om te horen dat Fleur je via de telefoon uitstekend heeft kunnen assisteren en met haar geduld je weer toegang heeft kunnen verschaffen tot de app. Als je in de toekomst nog meer vragen hebt of ergens mee geholpen wilt worden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan altijd voor je klaar.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam
AAndré – 04 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Heel goed. Snelle reactie en goede prijzen. Klantenservice snel bereikbaar. Met medewerker Floris via chat binnen no-time maandbedrag aangepast omdat afgelopen jaar nog goedkoper uitviel dan verwacht.
ReagerenNNextEnergy – 09 januari 2024
@André
Hi André,
Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Fijn om te horen dat je snel geholpen bent door Floris en dat je binnen no-time je maandbedrag aan kon passen. Dat waarderen we enorm.
Met vriendelijke groet,
ReagerenElla
NextEnergy ServiceTeam