Waar ben je naar op zoek?

NextEnergy

Totaalscore

Energieprijs


7,7

Klantenservice


6,4

Algemeen


6,8

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Slimme meter verplicht

Over NextEnergy

NextEnergy is een nieuw energiebedrijf (2022) dat anders werkt dan de meeste andere energieleveranciers. Bij deze leverancier krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Soms krijg je zelfs betaald als je stroom afneemt. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks.

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Hoe verdient NextEnergy aan jou?

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,00 euro per maand per aansluiting.

Kan het goedkoper?

1.051 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van NextEnergy?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • EEx next gebruiker – 19 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Stroom en gas leveren okey.
    Overstappen naar een ander en je moet leuren om de eindafrekening en daarna om je geld terug te krijgen, nu al 8 weken aan het mailen bellen… zucht.
    En de app lag er de helft van de tijd uit

    Reageren
    • NNextEnergy – 25 mei 2023

      Beste @Ex next gebruiker,
      Dank je wel voor je review. We vinden het jammer om te lezen dat je lang moet wachten op de eindafrekening, onze excuses daarvoor. Ik kan helaas geen gegevens van je vinden dus ik wil je vragen om contact op te nemen met onze klantenservice zodat zij met jou verder kunnen kijken naar de eindafrekening.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJack – 16 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Perfect.
    Dynamische prijzen conform de norm (resterende vergelijkbare leveranciers ) echter next heeft inmiddels een top app waarbij je alle prijzen en verbruikscijfers ziet .

    Reageren
    • NNextEnergy – 25 mei 2023

      Hoi @Jack,
      Dank je wel voor je mooie review! Het doet ons goed om te lezen dat je tevreden bent met onze prijzen en de app.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • BBerend – 13 juni 2023

        @NextEnergy
        Kan ik wel óf niet realtime mijn actuele electriciteitsverbruik zien met jullie app?

        Reageren
        • NNextEnergy – 11 september 2023

          @Berend
          Zeker! op onze app is voor zowel gas als stroom per uur uw eigen verbruik te zien.

          Reageren
  • AAlexander – 12 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zit nu ruim een maand bij next energy. Moet zeggen tot het prima bevalt tot nog toe. Best wel verslavend om dagelijks in de app te kijken of de kosten van gisteren al zijn doorgevoerd. Had een ietwat hoog voorschotbedrag kwam ik al snel achter maar via de klantenservice was het zo weer voor een deel verlaagd.

    Zolang er in de wereld niets geks gebeurd is dit denk ik wel de goedkoopste manier om aan energie te komen.

    Reageren
    • NNextEnergy – 15 mei 2023

      Hoi @Alexander,
      Dank je wel voor je positieve review! We zijn blij om te lezen dat je ervaring met NextEnergy tot nu toe goed bevalt. Onze klantenservice staat klaar om te helpen en we zijn blij dat we je voorschotbedrag gedeeltelijk hebben kunnen verlagen.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJan Menting – 09 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vol van vertrouwen sept 2022 overgestapt naar dynamisch contract bij Nextenergie
    Na 7 maanden en het lezen van alle negatieve reviews m.b.t. de eindafrekening helaas besloten om over te stappen naar een andere leverancier .
    Ook wij hebben nu na 6 weken (de wettelijke termijn )nog steeds geen eindafrekening gehad van Nextenergy.

    Sinds eind april zijn in de App de all-in verbruikskosten af te lezen een hele verbetering dus .
    Je zou zeggen dat er nu geen excuses meer zouden mogen zijn om tijdig een eindafrekening te sturen n.l. verbruik en betaalde voorschotten zijn immers af te lezen in de app .

    Het is nu een simpele berekening die wij zelfs in een paar minuten kunnen maken dus Nextenergy wat is nu het probleem nog!!!!!!!
    Wij verwachten nu op zeer korte termijn eindelijk een eindafrekening te krijgen .

    Daar ik het teveel aan betaalde voorschotten terug moet ontvangen voel ik mij genoodzaakt om bij geen reactie binnen enkele dagen het voorschot van april te stoneren .
    Dit omdat ik geen vertrouwen heb in de goede afwikkeling van de eindafrekening

    Punt van aandacht :
    Service aftersales Nextenergy is zeker zo belangrijk als het werven van nieuwe klanten

    Reageren
    • OOtjens – 09 mei 2023

      @Jan Menting,ACM waarschuwen natuurlijk.Wij zijn ook de dupe geweest van Next en hebben dit ook gemeld.Hoe meer meldingen,hoe beter.Bij ons vertelden ze dat ze de eindafrekeningen handmatig moeten maken en er veel klanten vertrokken.Het zegt genoeg toch….

      Reageren
    • NNextEnergy – 15 mei 2023

      Beste @Jan Menting,
      Dank je wel voor je review. We begrijpen dat het wachten op de eindafrekening frustrerend kan zijn, onze excuses dat je langer moet wachten dan gewenst. Ik heb van mijn collega begrepen dat jullie al tot een oplossing zijn gekomen en dat wij spoed gaan zetten achter de eindafrekening.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • HHans – 05 september 2023

      @Jan Menting, gelijk je rechtsbijstand inschakelen, minder stress

      Reageren
  • HHuub jansen – 05 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben sinds een half jaar klant bij Next Energy. Ben uitermate tevreden. Alles verloopt perfect (ook de overgang van mijn vorige leverancier naar Nextenergy, Ben tot dusver zeker 30% goedkoper uit dan obv een variabel tarief bij andere leveranciers.
    Sinds een paar weken is nu ook de app veranderd en kun je de prijzen zijn inclusief en exclusief btw, belastingen en heffingen enz,
    Voor klanten met veel zonnepanelen weet ik niet of het voordeliger uitpakt. Daar moet ik nog wat research over doen (je krijgt een vergoeding obv de uur prijs elektriciteit, maar je zou ook nog ca 15 ct/kWh moeten krijgen (tot aan de salderingshoeveelheid ivm energiebelasting en BTW

    Reageren
    • BBob – 06 mei 2023

      @Huub jansen
      En toch is Zonneplan nóg goedkoper, heeft een veel duidelijkere en uitgebreidere app, een direct bereikbare klantenservice en werkt op basis van verbruik met factuur achteraf. NextEnergy heeft de schijn teveel tegen op veel review kanalen. Ik kan het weten als ex klant met een hoop gedoe. Succes en verdiep je toch eens in Zonneplan als je portemonnee en geen gedoe je lief is…

      Reageren
    • NNextEnergy – 08 mei 2023

      Beste @Huub jansen,
      Dank je wel voor je mooie review! Het is fijn om te lezen dat alles perfect verloopt sinds je klant bent geworden en dat de nieuwe app handige functies heeft. Ik ben blij te lezen dat je uitermate tevreden bent over onze service.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • BBert – 08 mei 2023

        @Lotte NextEnergy

        Je ben er maar druk mee met al die reviews.
        Maar stuur de negatieve reviews eens door naar de directie….volgens mij is het kwartje nog steeds niet gevallen daar.
        Ook ik ben ex klant maar de eind afrekening laat op zich wachten.

        Reageren
        • NNextEnergy – 11 september 2023

          @Bert
          Dank je wel voor je feedback. We begrijpen dat reviews belangrijk zijn, zowel positieve als negatieve, om onze diensten te verbeteren. Wat betreft de eindafrekening, we verontschuldigen ons voor eventuele vertragingen en zullen ons best doen om dit snel op te lossen. Jouw input wordt gewaardeerd en helpt ons om continu te verbeteren.

          Reageren
    • SSara – 03 augustus 2023

      @Huub jansen Wow!, this is my question as well. I think, it is better for me to leave Next energy because they buy my electricity cheaply even sometimes negative.
      Can you please share your research with me as well?

      Reageren
  • WWulf – 05 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik verbaas me over de negatieve reacties op dit forum. Ik ben tevreden over de prijzen die dik onder het prijsplafond liggen. Ik ben tevreden over de snelle aanpassing van het maandelijkse factuurbedrag als je hier met een medewerker over chat. Ik vind een klantenservice, die het beste werkt via de chat, niet altijd fijn maar ik krijg via de chat wel snel en duidelijk antwoord. Jammer dat het met de eindafrekening bij meerdere klanten lang wachten is. De aangepaste app met + prijzen is nu echt veel duidelijker voor klanten. Het bedrijf is duidelijk aan het groeien.

    Reageren
    • OOtjens – 05 mei 2023

      @Wulf,Je gaat de ellende nog wel meemaken als je vertrekt.En de prijzen zijn bij alle dynamische leveranciers onder het prijsplafond.Maar niet goed uitgezocht want Zonneplan is goedkoper.Scheelt 7,9 cent per kuub gas en 1,9 cent per kWh.De maandprijs is wel iets hoger,maar dat zijn peanuts op je verbruik.
      En die hogere vergoeding is het waard!! Perfect werkende app en goed klantcontact.Mensen die weten wat ze doen en rekeningen niet handmatig hoeven te maken.Want ook dat is bij Next het geval.

      Reageren
      • RRob – 05 mei 2023

        @Otjens
        Ik sluit me hierbij aan. Hoewel mijn storno netjes werd beantwoord met een creditering en mail dat ik me geen zorgen hoefde te maken, ontvang ik net tóch die aanmaning. Ik lig in een deuk. We hebben het hier over een startend bedrijf en niet een uit de kluiten gegroeide firma waar je nummer zoveel bent. Maar goed, ik heb deze aanmaning netjes beantwoord onder verwijzing naar hun eigen misser. Als ik eenmaal mijn afrekening ooit krijg, ben ik ervan verlost. Jihaaaaaaaaaa

        Reageren
    • RRob – 05 mei 2023

      @Wulf
      Ik sluit me aan bij Otjens. Ook hier overstap naar Zonneplan. Nog goedkoper en hier werkt alles wel juist op de app. Afrekenen na verbruik en geen te hoge voorschotten. Chat klantenservice die niet alleen snel werkt, maar ook doen wat ze zeggen en beloven. Afrekeningen te laat is regel, geen uitzondering. Het is niet toevallig dat ze bij de ACM bekend zijn door alle meldingen van (ex) klanten. Succes in de toekomst als klant daar!

      Reageren
    • BBob – 06 mei 2023

      @Wulf
      Zie mijn reactie bij Huub Jansen. Adviseer ik jou ook.

      Reageren
    • NNextEnergy – 08 mei 2023

      Beste @Wulf,
      Bedankt voor je mooie review! Het is geweldig om te lezen dat je tevreden bent met onze prijzen en de snelle aanpassing van het factuurbedrag via de chat.

      Met vriendelijke groeten,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • GGretha – 25 mei 2023

      @Wulf
      Prijzen liggen echt niet dik onder het prijsplafond, we gebruiken soms 0,33 m2 gas per dag en moeten over over 1 euro betalen , dus reken maar uit je winst , momenteel zitten we dik boven de 2 euro per m2 , dus zo het maar even goed narekenen

      Reageren
  • FFreddo – 01 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Per 1 maart 2023 overgestapt van Nextenergie naar een andere aanbieder die het werkelijke verbruik factureert. We zijn nu bijna twee maanden verder en ik heb nog steeds geen afrekening ontvangen. Ik heb een fors bedrag teveel betaald omdat het maandbedrag veel te hoog was. Aantal keren een mail gestuurd met de vraag waarom het allemaal zolang duurt Antwoord; het kan ongeveer zes weken duren en het is erg druk. Gisteren weer een mail gestuurd, nu alleen een automatische reactie ontvangen. Heb er geen vertrouwen meer in dat ik mijn geld nog terug krijg. Wellicht zijn er meer mensen met dit probleem en kunnen we de klachten bundelen en bij de toezichthouder neerleggen?
    UPDATE 29 april: Geproduceerd om te bellen, automatisch antwoord dat het te druk was en advies om de robot te proberen. Gedaan, de vraag was te moeilijk voor de robot, hij liep vast. Verder nog geen reactie van Next energie ontvangen. En nee, ook nog geen afrekening of geld op mijn rekening. Afwachten maar weer, volgende week weer opnieuw, wordt vervolgd dus..

    Reageren
    • RRob – 01 mei 2023

      @Freddo
      Lees op deze pagina veel meer ervaringen van dezelfde strekking. Bundelen is niet noodzakelijk, zorg ervoor dat je sowieso een melding doet bij de ACM. Inmiddels zullen ze daar echt al reuze bekend zijn. Ik heb gisteren mijn laatste voorschot gestorneerd via mijn bank waardoor ik de schade beperk, mocht het niet goed aflopen. Ze zeggen dat ze goed op weg zijn met de tijd die over afrekeningen heen gaan, maar dat is slechts om mensen te sussen. Waar rook is, is vuur. Dat moge duidelijk zijn. Als je zo waanzinnig veel slechte reviews en overstappers hebt, dan mankeert er duidelijk veel aan je organisatie. Ik kijk uit naar de reactie op mijn mail die ik heb verstuurd na het storneren van mijn laatste voorschot. Ze hebben nog altijd meer geld van mij in huis dan dat mijn afrekening zal zijn. Wordt vervolgd.

      Reageren
    • NNextEnergy – 03 mei 2023

      Hoi @Freddo,
      Bedankt voor het delen van je ervaring bij NextEnergy. Het spijt me te horen dat je nog steeds wacht op he afrekening en dat je maandbedrag te hoog was, waardoor je teveel heeft betaald. We zijn druk bezig om de eindafrekeningen te verwerken.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • JJeroen – 05 mei 2023

      @Freddo

      ik heb deze ervaring dus te late jaarafrekening ook andersom bij Greenchoice. dus van Greenchoice naar NextEnergy. Na bijna 2 maanden nog geen eindafrekening van Greenchoice ontvangen. Als je geen klant meer bent, rent er tegenwoordig niemand meer voor je. omdat dat nu bij NextEnergy neer te leggen is een beetje onterecht. dat is het huidige commerciele model, dat moet gewijzigd worden

      Reageren
      • OOtjens – 05 mei 2023

        @Jeroen,ze hebben zich gewoon aan de wet te houden.En Next krijgt de ACM lekker achter zich aan omdat ze door ex klanten op de hoogte worden gebracht.En klets nou niet dat wanneer je geen klant meer bent ,dan rennen ze niet meer.Ze weten hoe ze zouden moeten handelen,maar hebben hun zaakjes gewoon NIET op orde.

        Reageren
    • Mmiha – 26 juli 2023

      hoi ik heb het zelfde probleem met Nextenergy maanden geklaagt over geen faktureren of wel werkelijke inkijk in verbruik en toen kwamen ze een paar maanden geleden met aanpassing van de app met all in prijzen en toen waren de verbruikkosten opeens dubbel. ik heb een zaak lopen bij de geschillencommissie en ik heb het geheel aangemeld bij de ACM

      Reageren
  • WWouter – 30 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eerste indruk was goed, lage prijzen en alleen inkoopprijs die je betaald. Nu is de app geupdate en blijken de prijzen er heel anders uit te zien. Ongeveer 2,5x zo duur namelijk. Energiebelasting, inkoopvergoeding en btw komt er ook nog bij waardoor je ipv €120 ongeveer €300 betaald per maand.

    Was wel fijn geweest als dit even duidelijk werd aangegeven ipv in kleine lettertjes die je alleen ziet wanneer je alles perfect nazoekt. En dan zeggen dat het alleen de inkoopprijs is die je betaald. Volgens mij heet dit misleiding en vals adverteren. En dan na de wintermaanden de app updaten wanneer de schade al gedaan is

    Reageren
    • NNextEnergy – 03 mei 2023

      Hoi @Wouter,
      Bedankt voor je feedback over onze app. Het spijt ons te horen dat je niet tevreden bent met de recente update en de prijzen die daardoor worden weergegeven. We realiseren ons echter dat de recente update van onze app een prijsverhoging heeft veroorzaakt die voor sommige gebruikers onverwacht kan zijn.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • TTim – 03 mei 2023

        @NextEnergy

        De tarieven vind ik ook misleidend. Een consument moet je volgens mij in ieder geval inclusief btw tonen. Dat er een kosten bijkomen is beschreven en dit zou veelal vaste kosten of een percentage zijn. Een verdubbeling van de eerder geschetste kosten verwacht je dan niet. Vraag me inmiddels ook af of het wel zo voordelig is.

        Reageren
    • CCarlos – 04 mei 2023

      @Wouter

      Ik weet niet waar jij gekeken hebt, maar het was vrij duidelijk aangegeven.
      Gelukkig zitten nu ook de andere tarieven in de app.
      Die maandkolommetjes optellen lukt me nog wel, maand verbruik en bedrag geeft nu voldoende inzicht.
      Op grond mijn bekend jaarverbruik en een soort gemiddeld tarief heb ik het voorschot ook uitgerekend. Vooralsnog is het met enige maanden wel redelijk conform verwachting.

      Reageren
  • RRuud van Abbema – 29 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een groot drama, ik wacht al 2 maand op een eindafrekening. Toezeggingen om het snel af te handelen worden niet nagekomen. Ik ben 1 maart overgestapt naar een andere leverancier. Dus ik heb recent het onterecht afgeboekte voorschot van maart gestorneerd. Toen had ik plotseling wel binnen 2 dagen een aanmaning 🙁 Trieste bende, ik vermoed dat ze liquiditeitsproblemen hebben….. Niet aanmelden bij deze club!

    Reageren
    • OOtjens – 30 april 2023

      @Ruud van Abbema,de ACM een melding geven.Zij houden zich niet aan de wettelijke termijn van 6 weken en verwachten van jouw wel dat je nog betaalt en aan de wet houdt..Wij hebben hetzelfde meegemaakt bij deze amateurs.

      Reageren
    • RRob – 30 april 2023

      @Ruud van Abbema Nu ik dit nog steeds teruglees bij reviews en ik ook pas overgestapt ben, ga ik toch overwegen mijn voorschot van april te storneren via mijn bank. Ik weet namelijk zeker dat ik dan nog voldoende aan voorschot heb betaald om de eindafrekening van drieeneenhalve maand te kunnen voldoen. En trouwens, zelf bijbetalen is prettiger. Dat ze vlotter zijn met de eindafrekeningen, zoals ze zelf zeggen, blijkt namelijk nergens uit. Kun jij me vertellen hoe dat storno gebeuren bij jou is afgelopen? Kreeg je meteen een incassoburo aan je broek?

      Reageren
      • GGroen – 30 april 2023

        @Rob je hebt niet gelijk een incassobureau achter je aan hoor. Ik heb gestorneerd en de machtiging ingetrokken. Zelf berekend wat ze nog van me moesten ontvangen en dat bedrag overgemaakt. Aanmaning gekregen, contact opgenomen dat ze daarmee moesten stoppen. Dat werd na paar keer heen en weer mailen ook gedaan (bloed onder de nagels, dat wel, wát een irritante club). Kreeg nog wel een aanmaning met de melding dat ze me zouden afsluiten. Bijzonder want ik zat al bij Zonneplan dus die heb ik genegeerd. Eindafrekening kwam na iets van 10 weken. Veel te laat maar ben van ze verlost. Wel melding gedaan bij de ACM.

        Reageren
        • RRob – 01 mei 2023

          @Groen
          Heel erg bedankt voor je reactie en goed om te horen dat dit niet direct tot grote problemen leidt. Afsluiten kunnen ze hier niet, ook al onder de pannen bij Zonneplan. Ik kan alleen het laatste voorschot nog storneren en ga er door een globale berekening vanuit dat ik dan nog altijd een klein tegoed heb. Goed dat je aangeeft ook de machtiging in te trekken, anders blijf je storneren natuurlijk. Ik ga het nu verder afwachten en zal bij te laat zeker de melding bij de ACM doen. Wie weet wordt vervolgd hier 😉

          Reageren
        • RRob – 03 mei 2023

          @Groen

          Direct na het storneren heb ik een bericht gestuurd via de chat maar na sluitingstijd. Dit wordt als mail bezorgd dan. Waarschijnlijk heeft dit effect gehad, want ik kreeg netjes antwoord dat de stornering gecrediteerd was en een aanmaning uit zou blijven. Nu alleen de afrekening nog, al weet ik dat geduld daarin een schone zaak zal zijn. Kortom, tot nu toe is er bij mij adequaat gehandeld. Misschien heeft mijn heldere uitleg in het bericht daarin een rol gespeeld.

          Reageren
      • OOtjens – 02 mei 2023

        @Rob
        Ik had gestorneerd en na 2 dagen een mail van Next dat ik moest betalen anders een incassoburo op mijn dak.
        Tip: storneer na die 6 weken en dan afwachten wat ze doen.

        Reageren
        • RRob – 03 mei 2023

          @Otjens
          Direct na het storneren heb ik een bericht gestuurd via de chat maar na sluitingstijd. Dit wordt als mail bezorgd dan. Waarschijnlijk heeft dit effect gehad, want ik kreeg netjes antwoord dat de stornering gecrediteerd was en een aanmaning uit zou blijven. Nu alleen de afrekening nog, al weet ik dat geduld daarin een schone zaak zal zijn. Kortom, tot nu toe is er bij mij adequaat gehandeld. Misschien heeft mijn heldere uitleg in het bericht daarin een rol gespeeld.

          Reageren
    • NNextEnergy – 03 mei 2023

      Beste @Ruud van Abbema,
      Bedankt voor je feedback en we vinden het heel vervelend dat je zo’n negatieve ervaring heeft gehad. Het spijt ons dat je lang moest wachten op je eindafrekening en dat beloofde toezeggingen niet zijn nagekomen. We zullen onze best doen om deze kwestie zo snel mogelijk op te lossen.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • PPieter Verwoerd – 29 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als het kon had ik nog minder dan een ster gegeven.
    Geen contact te krijgen voor de juiste afhandeling van eindafrekening. Ze blijven loze beloftes doen.
    Voorbeeld van een bedrijf wat te snel gegroeid en is en het niet aankan, geen klant worden!!

    Reageren
    • OOtjens – 30 april 2023

      @Pieter Verwoerd,melden bij de ACM als de 6 wettelijke weken voorbij zijn.Tja,er gaan veel mensen weg bij Next vertelden ze me aan de telefoon en de eindafrekeningen moeten handmatig worden gemaakt.Dan ben je een kneus in energieland…

      Reageren
    • NNextEnergy – 03 mei 2023

      Beste @Pieter Verwoerd,
      Bedankt voor je feedback. We vinden het erg jammer dat je ontevreden bent over onze dienstverlening. We begrijpen dat je problemen hebt ondervonden bij het verkrijgen van de juiste afhandeling van je eindafrekening. We zullen ons uiterste best doen om dit probleem op te lossen.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • Mmiha – 26 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    adverteerd met prijzen tegen inkoopprijs de prijs welke nextenergy werkelijk rekend licht 2 maal zo hoog geen dynamische prijs.

    Reageren
    • NNextEnergy – 03 mei 2023

      Beste @miha,
      Het spijt ons te horen dat je niet tevreden bent met onze prijzen. Naast de inkoopprijs komt er inderdaad nog belasting bovenop.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • Mmiha – 26 juli 2023

        NextEnergy aangemeld bij ACM voor misleiding/oplichting

        Reageren
  • PPascal – 25 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De App is ge-update nu zien we de totaalprijs. Maar de losse stroom en gas prijzen kloppen niet. Bv In jan 400 electra in de totaal 150? Denk dat ze nog even e.e.a moeten nazien in de berekeningen.

    Reageren
    • PPascal – 26 april 2023

      @Pascal
      Ik keek verkeerd zat met euro te rekenen moest natuurlijk kwh zijn, stond er wel niet bij maar dan klopt het wel.

      Reageren
    • NNextEnergy – 03 mei 2023

      Hoi @Pascal,
      Dank je wel voor je review! Fijn dat het toch nog klopt.

      Met vriendelijke groeten,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • CCarlos – 21 april 2023

    Het wordt denk ik tijd dat Nextenergy de app en systemen zodanig een update geeft dat:
    1. De integrale prijs en dus kosten in beeld komen
    2. Je als gebruiker hetzij via de website (een account) hetz via de app de historische gebruiksdata kunt downloaden.

    Bij dynamische contracten heb je uiteraard te maken met veel verschillende tarieven. Wil ik de uiteindelijke rekening kunnen verifiëren dan heb ik dus per dag per tijdslot verbruik en tarief nodg of een resumé per dag.
    Nu ontbreekt er nog wel wat, wat ik handmatig kan toevoegen, maar ja toch vreemd dat het zo op zich laat wachten.
    Ik ben pas volgend jaar met een afrekening aan de beurt. Ik heb nog even.
    Dus weglopen hoef ik nog niet. Mijn maandvoorschot klopt wel met de tariefstelling zoals nu ongeveer is.
    (Alleen gas, dat heeft maar 1 tarief per 24 uur).

    Reageren
    • CCarlos – 21 april 2023

      @Carlos
      In aanvulling.
      Ik zou er natuurlijk niet blij zijn als de afrekening maanden zou duren, maar ik ga ervan uit dat deze kinderziekte toch snel onder controle komt net zoals update app.

      De dynamisch contract aanbieders werken min of meer gelijk kwa principe in tarifering.

      Nextenergy werkt met een vast maandelijks voorschot, anderen met een variabel bedrag.
      Uiteindelijk betaal je natuurlijk gewoon het verbruik.
      Voorschotten vind in ik zelf niet zo interessant op zichzelf. Sla je plat of vind je het prima de ene maand weinig te betalen en de andere maand veel..
      Als je het allemaal moeilijk vind kies je er een die elke maand weer de voorgaande maand afhandeld..

      Heb je geen idee en weet je alleen het jaarverbrui k ongeveer?
      Niet onbekend is het gecalculeerd verbruik, procentuele verdeling energieplafond hanteer dat dan, coorigeer naar eigen jaarverbruik..
      Ik weet van enige jaren het maandverbruik, zo heb ik voor mij gemiddeld maandgebruik; met 12 gemiddeld maandtariefjes met alle kosten) ga ik echt wel weten wat mijn jaarrekening gaat zijn, zeker als ik van voorbije perioden de actuele gegevens invoer, paar getallen per maand, zo bijgewerkt.
      Zo weer ik ongeveer op elk moment wat ik nog moet betalen of wat ik al voorui betaald heb.

      Reageren
    • HHerman – 22 april 2023

      @Carlos
      Helemaal mee eens. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om de integrale prijs te laten zien?

      Reageren
    • RRob – 24 april 2023

      @Carlos
      Omdat de app en integrale prijzen veel te lang op zich laat wachten, ben ik inmiddels overgestapt naar Zonneplan. Wat een waanzinnig verschil als je alleen de app al bekijkt. Ik kan nu zonder app of inlog van Next als ex klant niets historisch terugzien. Ik moet ook maar afwachten of de eindafrekening binnen zes weken in huis is, laat staan de terugbetaling. Gezien mijn voorschotten en overall verbruik van de slimme meter, die ik uiteraard heb genoteerd, heb ik zeker recht op geld terug. Er is waarschijnlijk overal wel iets, maar teveel beloftes over de app deden mij besluiten ze uit te zwaaien.

      Reageren
    • WWulf – 24 april 2023

      @Carlos

      Ik zie vandaag dat de app een update heeft ondergaan.

      Reageren
    • NNextEnergy – 24 april 2023

      Beste @Carlos,
      Bedankt voor je review. We begrijpen dat er grote vraag was naar de uitbereiding van de app; deze is nu live! In de app zijn nu de all-in prijzen zichtbaar. Voor de overige vragen mag u altijd contact opnemen met de klantenservice.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • OOtjens – 25 april 2023

        @NextEnergy
        Ik kan niet meer op jullie fb pagina.Jullie kunnen blijkbaar niet tegen TERECHTE negatieve reacties en gooien jullie ze maar van Fb af.Het zegt weer genoeg.

        Reageren
        • GGroen – 25 april 2023

          @Otjens Ze hebben zo te zien hun FB pagina verwijderd. Droeftoeters.

          Reageren
          • OOtjens – 26 april 2023

            @Groen,nou,ik denk eerder dat ze jou ook geblokkeerd hebben.Inderdaad,droeftoeters.Op deze site reageren ze maar niet op onze berichten,haha,hoe kleinzielig ben je dan als organisatie.

            Reageren
          • OOtjens – 26 april 2023

            @Groen: ik kan weer op hun Fb paginaEn jij?

            Reageren
          • GGroen – 30 april 2023

            @Otjens ze hadden die FB pagina even offline gehaald denk ik. Ook anderen konden er niet bij. Nu weer wel.

            Reageren
  • EERICA – 21 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Beste prijs
    Beste service &
    Beste in toekomst perspectief v.d. energietransitie

    Reageren
    • NNextEnergy – 24 april 2023

      Hoi @ERICA
      Bedankt voor je mooie en positieve review! Doet ons goed om te lezen.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • OOtjens – 24 april 2023

      @ERICA
      Zonneplan 1) goede app,verstand van zaken bij klantcontact.Ze kunnen bij Next nog heel veel leren.Erg amateuristisch allemaal.Eindafrekeningen komen niet binnen de wettelijke termijn.Eindafrekeningen moeten handmatig worden gemaakt,tja,zo kan ik nog wel doorgaan.En de prijzen zijn bij Zonneplan veel gunstiger per eenheid.

      Reageren
  • SSylvia – 20 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    November overgestapt…24 maart gehold naar mijn oude leverancier! De prijs die ik hiervoor moet betalen? Ik hou me hart vast maar de 1e afschrijving – na stopzetting – alweer gestorneerd…nooit mail ontvangen, dat ze weten dat ik overgestapt ben…ik heb screenshots gemaakt van mijn verbruik, doe dat ook mensen, want die app..een misleidende en frustrerende app! Beloven van alles, maar een rampenfirma!! Ga daar nooit klant worden, je ergert je dood…

    Reageren
    • NNextEnergy – 24 april 2023

      Beste @Sylvia,
      We vinden het heel vervelend om te horen dat u zo’n slechte ervaring heeft gehad met ons bedrijf en daar willen wij graag ons excuses aanbieden. We zullen onze interne processen en communicatie herzien om ervoor te zorgen dat dit niet opnieuw gebeurt.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • Wwd – 14 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    NIET AAN BEGINNEN.

    De app geeft kale prijzen aan (misleiding). Eindafrekening wordt niet gestuurd. Telefonische communicatie niet mogelijk en reacties op de mail duren dagen of blijven uit. Zelfs nog een voorschot afgeschreven terwijl ik ben overgestapt. Dit bedrag laten storneren en meteen een aanmaning. Dat kunnen ze wel. Nog steeds mijn te hoge maandbedragen niet teruggezien.

    Reageren
    • NNextEnergy – 17 april 2023

      Beste @wd,
      Wat jammer om te lezen dat je een slechte ervaring hebt gehad bij ons. De eindafrekening heeft nog steeds onze prioriteit en we zijn ook druk bezig met de app.
      We raden je aan om in het vervolg contact op te nemen via de chat, daar reageren wij het snelste op.

      Met vriendelijke groeten,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • JJB – 17 april 2023

        @NextEnergy
        Dat de app nog steeds alleen kale prijzen aangeeft vind ik wel slecht. Na zoveel tijd moet dat allang kunnen. Voor mij een reden om mogelijk over te stappen

        Reageren
  • MMarc – 14 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Topbedrijf in alle opzichten, ik heb al een aantal aansluitingen overgezet naar dit bedrijf en dat ging allemaal uitstekend. Op jaarbasis levert dat voor die aansluitingen samen een besparing van ongeveer 30K Euro. Waar toezichthouders zoals de ACM niet of nauwelijks in slaagden, heeft NextEnergy wel gerealiseerd; het transparant maken van de energiemarkt. Dat was natuurlijk een enorme teleurstelling voor veel andere energieleveranciers die zich hadden verheugd op gigantische winsten dit jaar wegens de eerder voorgeschotelde subsidiepot met energieplafond-miljarden. Dat graaifeest gaat grotendeels niet door en dan zit er niets anders op dan een paar anonieme Internet-trollen deze reviewsite volledig te laten vullen met ongegronde negatieve reacties op reviews. Het zou natuurlijk leuk zijn als de app de all-in prijzen laat zien, maar de rekensom is wat mij betreft eenvoudig zelf te maken. De actuele inkoopprijs van bijvoorbeeld een m3 gas is ca. 40 cent en daar moet dan ongeveer het dubbele aan belastingen bij opgeteld worden, totaal dus ca 1,20 Euro voor een m3 gas. En op die hoge belasting heeft NextEnergy ook geen invloed en dat kan voor niemand een verrassing zijn, “Nothing is certain except death and taxes”.

    Reageren
    • GGroen – 14 april 2023

      @Marc ik ben geen trol. Net zoals iedereen hier met zeer slechte ervaringen bij Next. Het is by far een walgelijk bedrijf. Er zijn klanten die nog steeds op hun eindafrekening uit 2022 wachten. En daarmee ook niet de 2×190 euro en teveel betaalde termijnbedragen terug hebben. Dus klets niet zo dom. Je hebt geen idee wat voor frustratie dit bedrijf bij mensen veroorzaakt.

      Reageren
      • OOtjens – 15 april 2023

        @Groen,hij weet niet waar hij over praat.Maar komt er nog wel achter.Belachelijk,amateuristisch bedrijf.

        Reageren
      • EERICA – 21 april 2023

        @Groen
        Ikke niet hoor ben super tevreden met Nextenergie Marc heeft volkomen gelijk.. 1 klein minpuntje is dat de app iets beter mag; maar dat komt nog wel in de toekomst (de app is wel functioneel naar zou gewoon ietsje beter kunnen)

        Reageren
        • GGroen – 22 april 2023

          @ERICA nou fijn dat je zo blij bent met dit onbetrouwbare bedrijf. Het komt ze goed uit dat die app alleen kale prijzen laat zien. Bij de eindafekening kunnen ze er dan een vage draai aan geven of, zoals bij zovelen is gebeurd, hanteren ze doodleuk het vele malen hogere storingstarief omdat het hun niet lukt om de meter uit te lezen.
          Ik zou het verbruik maar goed zelf bijhouden want ze naaien je een oor aan. En laat ik het maar niet hebben over de oliedomme klantenservice.

          Reageren
      • NNextEnergy – 11 september 2023

        @Groen
        Onze excuses voor eventuele problemen en frustraties die je hebt ondervonden. We begrijpen de kwestie van de 2x 190 euro en teveel betaalde termijnbedragen en werken eraan om dit snel op te lossen. Als je verdere vragen hebt, neem dan alsjeblieft contact met ons op, zodat we je kunnen assisteren. Bedankt voor je geduld terwijl we aan oplossingen werken.

        Reageren
    • BBert – 15 april 2023

      @Marc
      Meerdere aansluitingen….dan heb je een bedrijf of ben je fake…..succes met je facturen.
      Maar ik als (nog even) klant word niet echt veel wijzer wat ik nu echt betaal,dus daarom ga ik weg.
      In de app van mijn volgende energie leverancier staat alles wat je zou willen weten en daar zou NextEnergy een voorbeeld aan kunnen nemen.
      Als die beloofde update van de app er was geweest had ik niet weg gegaan.

      Reageren
    • OOtjens – 15 april 2023

      @Marc,ik ben geen trol maar helaas een ervaringsdeskundige van Next energie.Drama! Geen goed functionerende app,slecht klantcontact,houden zich niet aan de wet( geen eindafrekening binnen 6 weken) .Na onze overstap op 13 februari naar Zonneplan presteerden ze het ook nog om ons maandbedrag met 50 euro te verhogen.maar hè zult het nog wel ervaren.Zonneplan is overigens goedkoper per eenheid,met al jouw aansluitingen heb je je huiswerk dus niet goed gedaan.

      Reageren
    • GGroen – 17 april 2023

      @Marc (met al je aansluitingen….). Ik denk dat je zelf die internet trol bent (je zult wel banden hebben met dat bedrijf). Je vergeet nog een paar zekerheden te noemen, nl. dat de bedrijfsvoering bij Next een drama is, velen hierdoor gedupeerd zijn, de ACM op de hoogte is, geschillencommissie ook, Zonneplan goedkoper is etc. etc. En dat die Gijs Wubbe en Frederick Op de Beeck maar snel van de markt verdwijnen en vakken gaan vullen. Alhoewel dat nog boven hun macht ligt vrees ik.

      Reageren
    • NNextEnergy – 17 april 2023

      Hoi @Marc,
      Bedankt voor het delen van je positieve ervaring met ons! Geweldig om te lezen dat je tevreden bent met onze dienstverlening en dat je aanzienlijk hebt kunnen besparen op je energierekening.

      Met vriendelijke groeten,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • RRob S – 11 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    en dat vergat ik nog. nergens staat duidelijk dat NE een inkoopvergoeding berekend

    Reageren
    • NNextEnergy – 12 april 2023

      Hoi @Rob S,
      Op de website staat omschreven welke kosten er allemaal worden berekent in de app, hier staat ook de inkoopvergoeding bij. Je vind dit op de website bij het kopje klantenservice, meest gestelde vragen en dan het kopje: Is de prijs in de app ook de prijs die ik moet betalen?

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • GGroen – 12 april 2023

        @NextEnergy dit slaat nergens op. Julkie houden mensen aan het lijntje. Klant moet het zelf maar uitrekenen? Die kale prijzen komen jullie wel goed uit zodat het goedkoop lijkt. Misleiding heet dat. Spellen is overigens ook niet je beste kant zie ik. Verschrikkelijk

        Reageren
        • BBert – 12 april 2023

          @Groen @NextEnergy

          Ik heb het opgegeven bij NextEnergy en vertrek binnen enkele dagen naar een andere aanbieder die wel in de app aangeeft wat de werkelijke prijzen zijn.

          Reageren
          • OOtjens – 13 april 2023

            @Bert,heel verstandig.Hebben wij ook gedaan.Zonneplan: een verademing.

            Reageren
      • MMaureen – 26 april 2023

        @NextEnergy

        Ik heb wel genoeg gelezen. Ik vind het sowieso misleidend dat jullie nog steeds kale tarieven in de app hebben staan. Jullie beloven steeds dat dit wordt aangepast maar de datum blijft maar vooruit geschoven worden. Dit zegt eigenlijk al genoeg. Het is bijna onmogelijk om duidelijk in beeld te krijgen wat nou je daadwerkelijke maandelijkse kosten zijn. Wees gewoon open en eerlijk tegen de klant. Kom je echt veel verder mee. Ik had al het gevoel dat er een addertje onder het gras zou zitten maar na het lezen van al deze berichten ben ik er wel van overtuigd dat we zo snel mogelijk bij jullie weg moeten

        Reageren
  • RRob S – 11 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    mijn ervaring is dat NE je aan het lijntje houdt. vanaf november vorig jaar vraag naar betrouwbare gegevens in de app. we zijn druk bezig is het antwoord in de mail.
    duidelijkheid welke prijs er in de app staat weet ik nog steeds niet. ik denk er ook over na om over te stappen.

    Reageren
    • NNextEnergy – 12 april 2023

      Hoi @Rob S,
      Bedankt voor je review. We vinden het jammer om te lezen dat je niet tevreden bent met de service van NextEnergy. Ik begrijp dat het frustrerend kan zijn om te wachten op meer gegevens in de app en ik zal je opmerkingen doorgeven aan het team die daarover gaat.

      Met vriendelijke groeten,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJohnny – 04 april 2023

    Prijs

    Algemeen

    Eigenlijk niet interessant als zonnepaneel houder. Overdag met veel zon word er tegen een laag tarief terugbetaald. Dagen waarbij de opwek vele malen groter is dan het verbruik en nog een netto betaling.

    Reageren
    • NNextEnergy – 12 april 2023

      Hoi @Johnny
      Bedankt voor je review. Mocht je nog vragen hebben over de betaling rondom zonnepanelen mag je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • MMaria – 29 maart 2023

    Zag wel wat in nex energie maar nu ik vaak lees over de eind betaling ,dan slaan wij over

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 maart 2023

      Hoi @Maria,
      We vinden het jammer om te lezen dat je niet voor ons kiest als energieleverancier. We werken voortdurend aan het verbeteren van onze diensten. Hopelijk kunnen we in de toekomst nog iets voor je betekenen.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • BBert – 29 maart 2023

        @NextEnergy

        Hoe zit het nu met die update van de app……..incl prijzen..belasting heffingen ect ….waar menigeen op zit te wachten.
        Een nieuw kleurtje is geen update.
        Overstappen is nabij.

        Reageren
      • OOtjens – 04 april 2023

        @NextEnergy: heel verstandig van Maria

        Reageren
      • OOtjens – 13 april 2023

        @NextEnergy,hoe vaak gaan jullie nog aangeven: we werken voortdurend aan verbetering..Ik snap werkelijk niet dat jullie het nog durven schrijven.Het beste wat we de laatste maanden hebben gedaan: vertrekken bij jullie.Want van alle praatjes van jullie kwam niets terecht.Geef dat maar door aan Wubbe.

        Reageren
    • RRob – 30 maart 2023

      @Maria als je een partij zoekt die er echt klaar voor is, dus telkens op basis van werkelijk verbruik afrekenen (maand achteraf) en een goed werkende app heeft met all in prijzen en goed inzicht in verbruik, verdiep je eens in Zonneplan.

      Reageren
      • GGroen – 30 maart 2023

        @Rob klopt. Zonneplan is een verademing in vergelijking met Next. Wat een verschrikkelijk bedrijf is dat Next.

        Reageren
  • RRob – 25 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Klant sinds 1 januari jl. Op zich geen problemen tegengekomen en overstap goed verlopen. Mijn vragen via Facebook steeds vlot beantwoord. Toch stap ik over naar Zonneplan na goed ingelezen te hebben. De afrekening achteraf op basis van werkelijk verbruik spreekt aan. Geen gedoe met te hoge voorschotbedragen die je kwijt bent als een leverancier toch omvalt. Ook het feit dat de inkoop/opslagkosten veel voordeliger zijn, speelt een rol. Tot nu toe zeer tevreden over het dynamische energiemodel.

    Reageren
    • RRob – 25 maart 2023

      Reactie van berichtmaker zelf. Sterren die gegeven zijn kloppen niet met wat de website nu aangeeft. Voor prijs blijft het 1 ster vanwege de hoge inkoopopslag met name bij gas. Service bedoelde ik 4 sterren en Algemeen hou ik dan op 3 sterren. Helaas heeft deze website niet de mogelijkheid een review aan te passen 🙁

      Reageren
      • MMaria – 29 maart 2023

        @Rob vraagje,is dynamisch voor mensen met zonnepanelen wel geschikt wand mij is verteld dat als het stroom laag staat de kans is dat je moet betalen en welke leverancier heb jij zelf gr.Maria

        Reageren
        • RRob – 30 maart 2023

          @Maria geen idee, wij hebben geen zonnepanelen. Misschien kun je dit checken bij Zonneplan. Zij leveren energie via dynamisch contract en leveren/installeren ook panelen.

          Reageren
    • NNextEnergy – 27 maart 2023

      Hoi @Rob,
      Hartelijk dank voor je review! Fijn om te lezen dat je onze service 4 sterren geeft en dat wij jou via facebook vlot te woord hebben gestaan. Jammer dat je toch gaat overstappen, we hopen je in de toekomst weer terug te zien bij NextEnergy!

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • OOtjens – 27 maart 2023

        @NextEnergy…verwachten jullie echt dat mensen,waaronder wij,bij jullie terugkomen?Nog nooit zo’n amateurs mee gemaakt.Een eindafrekening komt te laat omdat die allemaal HANDMATIG moeten worden gemaakt!!! Dus we gaan de ACM maar inschakelen.De wettelijke termijn is verstreken.

        Reageren
        • MMaria – 29 maart 2023

          @Otjens dat is niet ok ,dan toch maar geen nex energie

          Reageren
          • OOtjens – 04 april 2023

            @Maria,heel verstandig.Na Iedere dag gebeld en gechat te hebben,de ACM op de hoogte gebracht,rechtsbijstand al geïnformeerd,hebben ze vandaag de eindafrekening gestuurd.Ik heb er wel voor gezorgd dat we moesten bijbetalen.Dan staat er dat het nog te betalen bedrag vandaag van de rekening wordt afgeschreven.Dus op de dag dat je de eindafrekening krijgt,komen ze naar je bankrekening.Dacht het niet….onze rekening kunnen ze niet meer aan.Ze mogen een rekening sturen

            Reageren
  • RRia Peters – 15 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    10 weken wachten op de eindrekening en dan het tegoed niet overmaken. Dit is geen betrouwbaar bedrijf!
    Ze werken met het geld van hun gewezen klanten.

    Niet mee in zee gaan is mijn raad

    Reageren
    • GGroen – 16 maart 2023

      @Ria Peters melding doen bij de ACM. Hoe meer gedupeerden dit melden, hoe beter.

      Reageren
    • WWil – 20 maart 2023

      @Ria Peters,. Ook bij ons komt de eindafrekening maar niet over de brug. Heb al 2 x gechat en elke keer beloven ze dat ze het overmaken. Moet je als klant een te laat betalen….. Voor de rest prima bedrijf maar financieel is het een warboel. Vraag me af of het wel allemaal goed loopt.

      Reageren
      • BBert – 20 maart 2023

        @Wil
        Geld word gebruikt voor TV reclame…….dat kan schijnbaar wel.

        Reageren
        • GGroen – 20 maart 2023

          @Bert geld van een ander gebruiken voor jezelf. Diefstal heet dat.

          Reageren
      • WWil – 26 maart 2023

        @Wil, eindelijk. Heb na 3 keer chatten eindelijk de eindafrekening + 190 euro van december 2022 terug gekregen. Blijf het raar vinden dat dit allemaal zo moeilijk moet gaan, betaal op tijd weer terug en niet na 2 en halve maand. Groet Wil

        Reageren
    • NNextEnergy – 22 maart 2023

      Hoi @Ria Peters,
      Graag komen wij met jou in contact om te praten over de situatie. Schroom niet om contact op te nemen met de klantenservice, dan kunnen wij kijken wat de status is!

      Met vriendelijke groeten,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • GGroen – 23 maart 2023

        @NextEnergy schei toch uit zeg. Het enige wat je daarmee bereikt is dat jullie de klant weer aan het lijntje houden met “we zijn er druk mee bezig”.

        Reageren
        • OOtjens – 27 maart 2023

          @Groen,ze hebben hun zaakjes duidelijk niet op orde.Vandaag hebben ze mij aan de telefoon gemeld dat alle eindafrekeningen HANDMATIG moeten worden gemaakt.Dus van ons uit ook een klacht naar de ACM.Gister had alles afgehandeld moeten zijn.Blijkbaar kennen ze de wet niet bij Next energie…

          Reageren
  • KKelly – 13 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima ervaring sinds de overstap van BudgetEnergie naar Next. Jammer van al die negatieve berichten en reviews, een beetje vertrouwen op de werking van de ACM mogen we toch wel hebben. Met wat kennis is de app uitstekend te lezen, maar zal op termijn alleen maar beter worden. En ja het scheelt ongelooflijk véél geld! Sinds 19 november 2022 zijn we overgestapt, en voor dezelfde energie, hebben we inmiddels €2.650,- minder hoeven uitgeven. Die euro’s zitten mooi in mijn zak, in plaats van die van BudgetEnergie……. Keep up the good work NextEnergy! Kan niet wachten op jullie NextBattery!

    Reageren
    • GGroen – 13 maart 2023

      @Kelly ingehuurd om een review te tikken? Volgende keer niet zo aandikken want deze review is niet geloofwaardig. Met 2650 euro minder en je next battery.

      Reageren
      • LLeon – 15 maart 2023

        @Groen

        Nee hoor het is waar . Ikzelf had een rekening van 172 euro. Dit had mij bij eneco minimaal 950 euro gekost. 1125 kWh x93 cent of 1125 kWh voor 22 cent. Ik zou zeggen blijf bij je mening en betaal rustig verder…

        Reageren
        • GGroen – 16 maart 2023

          @Leon@Leon Dan heb je je bij Eneco een oor aan laten naaien. Ik zit bij Zonneplan. Goedkoper dan Next. Zonneplan heeft een perfecte app en prima informatievoorziening. Dus je aanname “betaal rustig verder” is een verkeerde. Next houdt zich bezig met malafide praktijken. Blijf daar vooral zitten en zorg dat je voorschot niet te hoog is. Teveel betaald geld ga je bij een evt overstap of faillissement (dat zit er nl dik in bij deze club) van deze oplichters niet terug zien. Succes met het zelf berekenen van de all in tarieven. Dan ga ik rustig verder met nóg minder betalen bij Zonneplan.

          Reageren
        • GGroen – 16 maart 2023

          @Leon 1125×0,22 is……? Iig geen 172 euro. Sterkte verder bij deze cowboys.

          Reageren
        • NNextEnergy – 11 september 2023

          @Leon
          Bedankt voor je review en fijn dat u ook zo tevreden bent!

          Reageren
    • OOtjens – 16 maart 2023

      @Kelly
      Een app die het niet doet,fijn zo ,maar niet voor ons.Bereikbaarheid allerbelabberdst.En niet reageren op mails! Niet normaal.En je had nog meer kunnen besparen.Zonneplan duidelijk goedkoper per m3 gas en kWh elektra.Nu wachten op de eindafrekening,zijn ze te laat,dan gaat dit gemeld worden bij de ACM.

      Reageren
    • NNextEnergy – 22 maart 2023

      Hoi @Kelly,
      Bedankt voor de mooie review. We zijn blij te lezen dat je tevreden bent met de overstap! We gaan ons best doen om je ook in de toekomst te blijven voorzien van de beste energieproducten en -diensten.

      Met vriendelijke groeten,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • BBert – 11 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Gisteren in de App store… een NextEnergy app update.
    Wat een update van de app……..daar zit niemand op te wachten.
    Waar we wel op wachten is een duidelijke app met de juiste prijzen ect.

    Reageren
    • NNextEnergy – 22 maart 2023

      Hoi @Bert
      We begrijpen dat onze laatste app-update niet volledig aan jouw verwachtingen heeft voldaan. We streven ernaar om zo snel mogelijk met nieuwe update te komen die de all-in prijzen laat zien.

      Met vriendelijke groet,
      Lotte
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren