Waar ben je naar op zoek?

Energievergelijker 2023

Energiecontracten voor jou

1

Actie

  • Tijdelijk aanbod

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • 100% Europese windstroom
  • 1 jaar geen prijsstijging
179,88 /mnd
Bekijken
179,88
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,323 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,323 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,217 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,217 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 11,98

Stroom

€ 52,49


Gas

€ 127,38

Verwacht termijnbedrag
Per maand
179,88

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

6,9

Klantenservice

7,2

Algemeen

7,2

104 reviews over Oxxio

  • VVictor – 01 juni 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Fijne klantenservice en met de nieuwe contracten en tarieven zijn ze de goedkoopste leverancier van Nederland. Het jaarcontract is echt goedkoop.

  • JJeannet – 12 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Véél te duur , afgelopen winter enorme prijzen moeten betalen , als na heffing bij t opzeggen in feb 2023. Tenminste vind ik een termijn bedrag van €5500, schandalig voor een periode van 24-10 tot 7-2-23 voor verbruik van 1135 m3 en 1897 kWh .

  • OOverberg – 08 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Waardeloos bedrijf, komt na een half jaar opeens met een zielig mailtje dat terug lever kosten zijn gehalveerd!!!!!
    Oplichters

  • JJa hoor. – 03 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ze bellen niet terug!
    Ze reageren niet op brief.
    Ze schermen al snel met aanmaning.
    En bellen ook niet terug na herhaalde verzoeken aan helpdeskmedewerker !
    Persoon met voldoende accreditatie belt niet ondanks goede intenties medewerker.

  • KKlaus – 04 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prettige website en klantenservice. Tarieven meestal scherp, al loont het soms om even te bellen voor een goedkopere deal.

2

Contract

  • Dynamisch tarief
  • Dagelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Vast termijnbedrag
  • Energie tegen inkoopprijs
  • Slimme meter verplicht
160,88 /mnd
Bekijken
160,88
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,277 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,277 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,129 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,129 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 10,00

Stroom

€ 41,81


Gas

€ 119,06

Verwacht termijnbedrag
Per maand
160,88

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,3

Klantenservice

5,6

Algemeen

6,1

825 reviews over NextEnergy

  • SSW – 30 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Tot nu toe zeer tevreden.
    Klantenservice reageert per mail redelijk snel.

    De app is nu fijn met de all-in prijzen. Helaas nog geen werkende push meldingen ondanks de update van enkele dagen geleden.

  • DDaniel – 30 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Het is goedkoop en je kan alles in de app zien. Als je hier een recensie leest dat bij Next moet je €2 voor gas betalen dan weet je dat het fake is want er geldt prijsplafond. Essent die hier 8,6 heeft is heel erg duur, ze bepalen zelf hoe veel moet je betalen terwijl je veel minder verbruikt. Ik het een maand Next Energy en ga zeker niet terug naar Essent want ik betaal 50% minder

  • RRob – 29 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Toch maar een nieuwe review nadat ik nog enigszins vertrouwen had in een vlotte afloop na de overstap van 17 april jl. Vandaag melding gedaan bij de ACM en een tweede mail gestuurd naar de klantenservice met de vraag waar mijn afrekening blijft en ook zeker de terugbetaling. Ik weet namelijk zeker dat dit het geval is. Hierbij dan ook het bericht voor Lotte van het Serviceteam van NextEnergy dat ik niet op excuses zit te wachten van “wat vervelend en bla die bla”. Graag je collega’s die verantwoordelijk zijn voor de afhandeling melden dat klantnummer 4080 met smart op zijn centjes wacht. Excuses zijn te makkelijk geworden voor jullie. Zorg dat je een goed geoliede machine wordt in plaats van een onbetrouwbare partner. Waarom lukt het andere dynamische leveranciers wel? Een vraagteken, maar antwoord is niet nodig, harde euri’s op mijn bankrekening retour wel. Een niet gemeende groet, ook namens de ACM

  • GGretha – 25 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Helaas toch weer overgestapt naar onze oude leverancier , ze beloven een lage dynamische prijs maar nu het inzichtelijk is in de app betaal ik de meeste dagen meer dan 2 euro voor een m2 gas . Dus dat kan toch goedkoper .

  • RRob – 25 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik ben van plan om van Essent (variabel contract) naar een andere goedkopere aanbieder over te stappen. Gelezen de vele reviews heb ik geen vertrouwen in NextEnergy. Vaak als het te mooi is om waar te zijn is dat ook veelal zo. Ga even verder buurten bij andere aanbieders en hun reviews.

3

Contract

  • Dynamisch tarief
  • Dagelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Gratis energiemeter
  • Energie tegen inkoopprijs
  • Slimme meter verplicht
164,07 /mnd
Bekijken
164,07
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,292 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,292 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,099 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,099 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 12,50

Stroom

€ 46,26


Gas

€ 117,81

Verwacht termijnbedrag
Per maand
164,07

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

9,1

Klantenservice

9,1

Algemeen

9,0

52 reviews over Zonneplan

  • TTres Casas – 30 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goede energieprijzen en een zeer vriendelijke, kundige klantenservice in vergelijk met andere aanbieders. Klantenservice zeer snel bereikbaar !

  • MMarcel – 15 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Vanaf 1 juli:
    Dynamisch voorschot in plaats van achteraf betalen en dat dan brengen als mijn voordeel Ik, de klant, vind het volgens uw bericht niet belangrijk dat ik achteraf mijn werkelijk gebruik betaal en daarom gaat u zich focussen op “het verbeteren van onze service op andere gebieden”.

    Blijkbaar kost dat geld want ik mag het voor zonneplan gaan voorfinancieren. nu betaal ik achteraf en dat wordt dan (voor mijn gemak in juli vooraf een voorschot met een verrekening achteraf van het werkelijke gebruik.

    In de praktijk betaal ik dan dus in juli 2 facturen (volledige afrekening juni en volledig voorschot augustus) dus dubbele kosten voor mij (dat vind ik echt super, bedankt daarvoor) en dan komt in augustus natuurlijk het voorschot van september + afrekening juli en dan zal het wel weer ongeveer kloppen.

    Maar in juli betalen wij dus allemaal dubbel zodat wij, die klanten die jullie groot hebben gemaakt, als dank jullie inkoop kunnen gaan voorfinancieren.

    Mooi degelijk stukje risicomanagement van jullie kant maar jullie klanten draaien daar dus voor op en dat wordt dan in een marketing sausje verpakt als een voordeel voor de klant, laat me niet lachen.

  • AAad – 25 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Heel klantvriendelijk. Geven duidelijk uitleg en helpdesk goed bereikbaar i.p.v. zo’n waardeloze chatbot. Ben in januari overgestapt op een dynamisch contract van Zonneplan en ben stukken goedkoper uit dan bij mijn vorige leverancier (Vattenfall ). Zeer tevreden.

  • JJohn – 20 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    December 2022 zonnepanelen direct met app duidelijk en overzichtelijk, in februari over van vast naar dynamisch, een mooie uitdaging, en tot onze verbazing goedkoper dan ons oude vast contract? aanrader!!

  • GGoel – 06 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zonneplan is van de dynamische leveranciers verreweg de goedkoopste; er is in NL aantoonbaar geen goedkopere leverancier van zowel gas als elektra. Maar ook hun positieve klantenservice is een verademing.
    Super App ook trouwens!
    (en ja, dit is de meest positieve review die ik ooit heb geschreven maar met net zoveel gemak boor ik een slechte leverancier de grond in als verdiend!)

4

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • 100% groene stroom
  • Al 1 miljoen klanten
172,18 /mnd
Bekijken
172,18
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,338 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,338 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,089 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,089 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 11,98

Stroom

€ 55,45


Gas

€ 116,73

Verwacht termijnbedrag
Per maand
172,18

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,3

Klantenservice

7,9

Algemeen

8,1

259 reviews over Budget Energie

  • AAdam Fudala – 18 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik ben va oktober 2021 klant van Budget Energie. Ook gelukt vaste contract voor 3 jaar te tekenen.
    Zeer tevreden met alles, ik denk als klant te blijven na huidige periode,

  • TTeun – 07 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ben al sinds 2012 onafgebroken klant bij/van Budgetenergie .Profiteer nu ook van het zgn.trouwe klant voordeel.

  • YYvonne – 04 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Super dat je ook. Je telefoon ook nog goedkoper krijgt. En lekker iedere maand kan je kijken wat je moet betalen. Ik vind het een mooie service van budget energie. Super.

  • JJ.J.Ames – 04 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prima. Vind het negatief, dat vaste klanten een hogere gasprijs betalen per m3 en klanten voor langere tijd n.b. een lagere vergoeding voor teruggeleverde electriciteit KWh. Dit is negatief die meer terugleveren dan gebruiken.

  • DDebs – 12 maart 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Had vast contract jaar geleden nog kunnen afsluiten. elke maand duidelijk verbruiksoverzicht in de mail, met aanrading van termijn verhoging bij meer verbruik. Waardoor ik nu bij jaarafrekening toch nog geld terugkreeg.

5

Contract

  • Vast tarief
  • 6 maanden

Kenmerken

  • 100% Europese windstroom
  • Real-time inzicht
174,76 /mnd
Bekijken
174,76
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,313 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,313 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,182 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,182 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 11,98

Stroom

€ 50,25


Gas

€ 124,51

Verwacht termijnbedrag
Per maand
174,76

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

6,9

Klantenservice

7,2

Algemeen

7,2

104 reviews over Oxxio

  • VVictor – 01 juni 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Fijne klantenservice en met de nieuwe contracten en tarieven zijn ze de goedkoopste leverancier van Nederland. Het jaarcontract is echt goedkoop.

  • JJeannet – 12 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Véél te duur , afgelopen winter enorme prijzen moeten betalen , als na heffing bij t opzeggen in feb 2023. Tenminste vind ik een termijn bedrag van €5500, schandalig voor een periode van 24-10 tot 7-2-23 voor verbruik van 1135 m3 en 1897 kWh .

  • OOverberg – 08 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Waardeloos bedrijf, komt na een half jaar opeens met een zielig mailtje dat terug lever kosten zijn gehalveerd!!!!!
    Oplichters

  • JJa hoor. – 03 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ze bellen niet terug!
    Ze reageren niet op brief.
    Ze schermen al snel met aanmaning.
    En bellen ook niet terug na herhaalde verzoeken aan helpdeskmedewerker !
    Persoon met voldoende accreditatie belt niet ondanks goede intenties medewerker.

  • KKlaus – 04 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prettige website en klantenservice. Tarieven meestal scherp, al loont het soms om even te bellen voor een goedkopere deal.

6

Contract

  • Dynamisch tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Geen winstoogmerk
  • Vast termijnbedrag
  • Slimme meter verplicht
174,89 /mnd
Bekijken
174,89
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,314 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,314 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,223 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,223 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 8,44

Stroom

€ 51,56


Gas

€ 123,32

Verwacht termijnbedrag
Per maand
174,89

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,5

Klantenservice

5,8

Algemeen

6,3

279 reviews over ANWB energie

  • ccor – 03 juni 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Hoe kan het dat ik in mei 2022
    plotseling 2.41 betaal voor 1 cuub gas. Foutje in de app?

  • LLoes – 01 juni 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Energie prijs oké je kan het zelf bekijken om op voordelige uren energie gebruiken. Maar als je, je jaarafrekening moet krijgen is dit een ramp. Ik wacht al meer dan 3 maanden op mijn jaarafrekening en het te veel betaalt geld van meer dan 900euro nog niet terug. Ik heb vele malen gebeld nu bijna wekelijks de ene keer was er een errow dan weer een bug of werd er gezegd volgende week is alles oké. Een klacht bij de anwb indienen heeft ook al geen succes want daar hoor je ook niets van. Ik heb nu een klacht bij de de ACM ingediend dus als er meer mensen zijn met deze klacht neem dan contact op met het ACM. Als ik het geld terug heb ben ik weg.

  • CCorné – 25 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Tot nu toe erg tevreden. Goede inzage in verbruik inclusief de belasting en toeslagen. Gewoon goed en eenvoudig zoals het hoort

  • RRoel – 23 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Fantastisch
    Zit gewoon weer richting de maandprijs als voor de crisis én de verwachting is dat ii einde jaar nog wat terug krijgt.

    Ik heb geen zonnepanelen of iets

  • DDanico – 09 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Heb vandaag 3 keer gebeld dat ze mijn contract niet hebben opgezegd bij mijn oude leverancier. Kreeg eerst mededeling van een dame die thuis aan het werken was en die ik niet kon verstaan die zei ik kan u niet verder helpen. De slimme meter staat uit!!! Gevolg ik heb op dit moment 2 contracten en moet dus 2 keer betalen en ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Ondeskundig en onvriendelijk personeel.

7

Contract

  • Vast tarief
  • 36 maanden

Kenmerken

  • 100% Europese windstroom
  • 3 jaar geen prijsstijging
183,14 /mnd
Bekijken
183,14
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,330 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,330 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,227 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,227 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 12,98

Stroom

€ 54,40


Gas

€ 128,75

Verwacht termijnbedrag
Per maand
183,14

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

6,9

Klantenservice

7,2

Algemeen

7,2

104 reviews over Oxxio

  • VVictor – 01 juni 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Fijne klantenservice en met de nieuwe contracten en tarieven zijn ze de goedkoopste leverancier van Nederland. Het jaarcontract is echt goedkoop.

  • JJeannet – 12 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Véél te duur , afgelopen winter enorme prijzen moeten betalen , als na heffing bij t opzeggen in feb 2023. Tenminste vind ik een termijn bedrag van €5500, schandalig voor een periode van 24-10 tot 7-2-23 voor verbruik van 1135 m3 en 1897 kWh .

  • OOverberg – 08 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Waardeloos bedrijf, komt na een half jaar opeens met een zielig mailtje dat terug lever kosten zijn gehalveerd!!!!!
    Oplichters

  • JJa hoor. – 03 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ze bellen niet terug!
    Ze reageren niet op brief.
    Ze schermen al snel met aanmaning.
    En bellen ook niet terug na herhaalde verzoeken aan helpdeskmedewerker !
    Persoon met voldoende accreditatie belt niet ondanks goede intenties medewerker.

  • KKlaus – 04 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prettige website en klantenservice. Tarieven meestal scherp, al loont het soms om even te bellen voor een goedkopere deal.

8

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • 100% groene stroom
  • 1 jaar geen prijsstijgingen
191,12 /mnd
Bekijken
191,12
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,357 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,357 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,244 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,244 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 13,98

Stroom

€ 60,48


Gas

€ 130,64

Verwacht termijnbedrag
Per maand
191,12

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,3

Klantenservice

7,9

Algemeen

8,1

259 reviews over Budget Energie

  • AAdam Fudala – 18 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik ben va oktober 2021 klant van Budget Energie. Ook gelukt vaste contract voor 3 jaar te tekenen.
    Zeer tevreden met alles, ik denk als klant te blijven na huidige periode,

  • TTeun – 07 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ben al sinds 2012 onafgebroken klant bij/van Budgetenergie .Profiteer nu ook van het zgn.trouwe klant voordeel.

  • YYvonne – 04 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Super dat je ook. Je telefoon ook nog goedkoper krijgt. En lekker iedere maand kan je kijken wat je moet betalen. Ik vind het een mooie service van budget energie. Super.

  • JJ.J.Ames – 04 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prima. Vind het negatief, dat vaste klanten een hogere gasprijs betalen per m3 en klanten voor langere tijd n.b. een lagere vergoeding voor teruggeleverde electriciteit KWh. Dit is negatief die meer terugleveren dan gebruiken.

  • DDebs – 12 maart 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Had vast contract jaar geleden nog kunnen afsluiten. elke maand duidelijk verbruiksoverzicht in de mail, met aanrading van termijn verhoging bij meer verbruik. Waardoor ik nu bij jaarafrekening toch nog geld terugkreeg.

9

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Hoge terugleververgoeding
  • Lokale groene energie
  • Geen winstoogmerk
191,77 /mnd
Bekijken
191,77
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,337 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,337 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,332 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,332 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 11,41

Stroom

€ 55,05


Gas

€ 136,72

Verwacht termijnbedrag
Per maand
191,77

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,4

Klantenservice

8,5

Algemeen

8,6

14 reviews over Om

  • vvan putten – 14 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Slechte ervaring met deze mensen, de terugleververgoeding wordt zonder persoonlijk bericht via brief of mail aangepast, terwijl ze dit wettelijk verplicht zijn 30 dagen van te voren te melden, ik heb dit ook bij de Autoriteit Consument & Markt bevestigd gekregen.
    Om hier op aangesproken en de reactie is tegen het onbeschofte aan, kortom niet mee in zee gaan

  • PPatrick – 06 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Plezierige club. Je communiceert niet met een onpersoonlijke energie-moloch met zo’n caal-center maar met een kleine organisatie waar echte ménsen werken met hart voor de zaak. Prijzen ook alleszins redelijk

  • JJCQ – 05 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Top energieleverancier! Goede en snelle communicatie zowel via mail als telefonisch. Via coöperatie nog meer voordeel. Behoorlijke teruglever vergoeding. Energieprijs mag van mij wel iets lager

  • OO. Gosman – 03 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Héél slechte klantenservice: Reageren totaal niet op mails en blokkeren je mailadres. De website geeft meer NIET dan wel je verbruik aan. Slechter kàn gewoon niet.

  • JJosephus – 10 maart 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Top leverancier met héél goede klantenservice, 100% duurzame elektriciteit lokaal opgewekt in coöperatie verband met een eerlijke prijs

10

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Gratis bespaaradvies op maat
  • Al 2 miljoen klanten
191,86 /mnd
Bekijken
191,86
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,351 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,351 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,267 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,267 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 13,98

Stroom

€ 59,29


Gas

€ 132,57

Verwacht termijnbedrag
Per maand
191,86

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,2

Klantenservice

7,6

Algemeen

7,6

483 reviews over Vattenfall

  • II. Huisman – 02 juni 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zeer prettige ervaring gehad bij het aanvragen van een nieuw energiecontract. Tarieven zijn zeer scherp en kun je tegenwoordig 1 of 3 jaar vastpinnen.

    Ga zo door!

  • DDhr Schovers – 27 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    25 jaar bij Nuon-Vattenfall, en trouwe klanten krijgen altijd iets extra … jazeker! Een gepeperde rekening van 1.84 ct terwijl ze roeptoeteren 1.34 ct voor gas bij variabel. Heb ik ook alleen ben ik die domme trouwe klant…

  • RRemko – 29 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik ben al jaren bij vattenvall voorheen nuon, en ben erachter gekomen dat ze niet alleen een vast en een variabel tarief hanteren, maar een ander variabel.tarief voor “trouwe klanten” ik als trouwe klant betaal namelijk 1,81 voor gas terwijl je als nieuwe klant 1,31 betaalt en zf dat is nog duurder als bij budget energie waar je maar 1,22 betaalt voor gas. Het is wettelijk niet eens toegestaan om 2 verschillende variabele tarieven te hanteren, toen ik hierover belde kon ik ook het tarief krijgen dat nieuwe klanten kregen maar dan was ik wel mijn trouwe klanten korting kwijt. De Policy is dus dat alleen zeurende klanten ook het tarief bieden in plaats van gewoon eerlijk te zijn. Oplichters zijn het ik ga weg nij vattenv, en ga naar budget energie…

  • AAnoniem – 21 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Klantenservice is uitstekend.

    Het uitmelken van trouwe klanten (“Blijven loont”) door hoge tarieven te rekenen terwijl de marktprijs gehalveerd is, is gewoon schofterig. Binnenhalen van overstappers is het enige dat telt, die krijgen wel normale tarieven. En zelf in die tarieven zitten enorme marges.

    Voor het terugleveren van stroom krijg je fors onder het leveringstarief, ongeveer de helft. Dus ook schijt aan de afspraak dat terugleveren minimaal 80% van de leverprijs is.

    En dan in de media zielig doen dat ze maar miljoenen (180 mln dacht ik?) netto winst hadden, maar intussen enorme bedragen uitkeren aan de buitenlandse investeerders.

    Bij dit bedrijf staat de winst voorop. Over de rug van trouwe klanten en de belastingbetaler.

  • DDanny – 19 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Nieuwe klanten een tarief geven die tientallen procenten goedkoper is terwijl het in beide gevallen om een variabel contract gaat. En dan ook nog aangeven dat je 15% blijven loont korting hebt opgebouwd. Blijven loont niet…

11

Contract

  • Vast tarief
  • 6 maanden

Kenmerken

  • Korting op energiezuinige producten
  • Groene stroom uit Nederland
191,92 /mnd
Bekijken
191,92
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,353 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,353 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,261 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,261 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 14,20

Stroom

€ 59,71


Gas

€ 132,21

Verwacht termijnbedrag
Per maand
191,92

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

5,0

Klantenservice

4,0

Algemeen

4,2

36 reviews over Coolblue Energie

  • TTim olgers – 19 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Om te huilen! Een jaar energie gehad van CE.
    Nooit inzicht gekregen in energiegebruik. Tweemaal zomaar verhoging van maandbedrag gekregen terwijl wij alleen maar minder energie hebben gebruikt. Overgestapt naar de anwb, maar CE factureert gewoon nog even op de 21e van de maand een hele maand! Heb ik gestorneerd en na 10 weken nog steeds geen afrekening, maar wel dreigmails dat ik dat maandbedrag nog moet betalen want anders! Klantenservice lieft gewoon en geeft de schuld aan de IT, de anwb, de slimme meter etc…
    Blijf weg bij dit bedrijf!!!

  • GGerard – 14 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik kan de reviews goed begrijpen. De facturering is één grote puzzel. Als je ziet dat het verbruik veel lager is dan verwacht, kun je het termijnbedrag nauwelijks verlagen en Coolblue bepaalt zelf om het weer te verhogen. Consumenten worden gebruikt als bank. Terugbetaling van teveel betaalde bedragen gebeurt veel later dan beloofd. Geen glimlach bij Coolblue Energie.

  • RRori – 05 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Via een aantal vergelijkingssites kwam Coolblue energie het voordeligst uit, uiteindelijk via Independer aangevraagd. Contract Coolblue energie bleek bijna 90 euro hoger te zijn. Uiteraard direct gecanceld, maar op deze manier is het tijdverspilling, teleurstellend en vind ik het misleidend. Vertrouwen is iig weg.

  • JJanine – 05 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Mijn ervaringen zijn verre van positief:
    Geen inzicht in energie verbruik
    Dus ook geen inzicht in verbruik vs gefactureerde maandbedrag
    Geen duidelijke antwoorden van klantenservice
    Eerste termijn (januari 2023) is gefactureerd zonder prijsplafond te verwerken, is ook geen duidelijk inzicht op)
    Ik ben na drie maanden weer overgestapt naar andere leverancier. Coolblue factureert rustig door ‘overstap nog niet verwerkt’. Na terugboeken van het bedrag netjes doorgeven waarom. Ontvang alsnog een betalingsherinnering. Snap dat het allemaal geautomatiseerd is… maar er bestaat ook nog zoiets als handwerk/controle….
    De reputatie van Coolblue als klantvriendelijke webwinkel gooien ze te grabbel met deze dienst…. Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen

  • LLouis – 14 maart 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    In juni liep mijn 2-jarige contract bij mijn vorige energieleverancier af. Overgestapt naar Coolblue zonder problemen. Mijn voorschot werd hoger, maar de prijzen waren inmiddels ook gestegen, dus logisch. Omdat ik ook een offerte voor zonnepanelen had bij Coolblue, werd de offerte meteen verlaagd, omdat ik ook energie afnam. Door leveringsproblemen konden de panelen pas in november geplaatst worden. In december kreeg ik een voorstel om mijn voorschot te verlagen, omdat mijn stroomverbruik verlaagd was. Keurig geregeld. Een keer storing gehad in de zonnepanelen installatie. Men komt om het op te lossen. Als zich weer een storing voor zou doen, komt men weer. Prima bedrijf. Prima service.

12

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Korting op energiezuinige producten
  • Groene stroom uit Nederland
196,61 /mnd
Bekijken
196,61
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,370 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,370 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,275 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,275 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 14,20

Stroom

€ 63,24


Gas

€ 133,37

Verwacht termijnbedrag
Per maand
196,61

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

5,0

Klantenservice

4,0

Algemeen

4,2

36 reviews over Coolblue Energie

  • TTim olgers – 19 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Om te huilen! Een jaar energie gehad van CE.
    Nooit inzicht gekregen in energiegebruik. Tweemaal zomaar verhoging van maandbedrag gekregen terwijl wij alleen maar minder energie hebben gebruikt. Overgestapt naar de anwb, maar CE factureert gewoon nog even op de 21e van de maand een hele maand! Heb ik gestorneerd en na 10 weken nog steeds geen afrekening, maar wel dreigmails dat ik dat maandbedrag nog moet betalen want anders! Klantenservice lieft gewoon en geeft de schuld aan de IT, de anwb, de slimme meter etc…
    Blijf weg bij dit bedrijf!!!

  • GGerard – 14 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik kan de reviews goed begrijpen. De facturering is één grote puzzel. Als je ziet dat het verbruik veel lager is dan verwacht, kun je het termijnbedrag nauwelijks verlagen en Coolblue bepaalt zelf om het weer te verhogen. Consumenten worden gebruikt als bank. Terugbetaling van teveel betaalde bedragen gebeurt veel later dan beloofd. Geen glimlach bij Coolblue Energie.

  • RRori – 05 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Via een aantal vergelijkingssites kwam Coolblue energie het voordeligst uit, uiteindelijk via Independer aangevraagd. Contract Coolblue energie bleek bijna 90 euro hoger te zijn. Uiteraard direct gecanceld, maar op deze manier is het tijdverspilling, teleurstellend en vind ik het misleidend. Vertrouwen is iig weg.

  • JJanine – 05 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Mijn ervaringen zijn verre van positief:
    Geen inzicht in energie verbruik
    Dus ook geen inzicht in verbruik vs gefactureerde maandbedrag
    Geen duidelijke antwoorden van klantenservice
    Eerste termijn (januari 2023) is gefactureerd zonder prijsplafond te verwerken, is ook geen duidelijk inzicht op)
    Ik ben na drie maanden weer overgestapt naar andere leverancier. Coolblue factureert rustig door ‘overstap nog niet verwerkt’. Na terugboeken van het bedrag netjes doorgeven waarom. Ontvang alsnog een betalingsherinnering. Snap dat het allemaal geautomatiseerd is… maar er bestaat ook nog zoiets als handwerk/controle….
    De reputatie van Coolblue als klantvriendelijke webwinkel gooien ze te grabbel met deze dienst…. Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen

  • LLouis – 14 maart 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    In juni liep mijn 2-jarige contract bij mijn vorige energieleverancier af. Overgestapt naar Coolblue zonder problemen. Mijn voorschot werd hoger, maar de prijzen waren inmiddels ook gestegen, dus logisch. Omdat ik ook een offerte voor zonnepanelen had bij Coolblue, werd de offerte meteen verlaagd, omdat ik ook energie afnam. Door leveringsproblemen konden de panelen pas in november geplaatst worden. In december kreeg ik een voorstel om mijn voorschot te verlagen, omdat mijn stroomverbruik verlaagd was. Keurig geregeld. Een keer storing gehad in de zonnepanelen installatie. Men komt om het op te lossen. Als zich weer een storing voor zou doen, komt men weer. Prima bedrijf. Prima service.

13

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • 100% groene stroom uit Nederland
198,05 /mnd
198,05
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,377 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,377 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,293 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,293 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 12,67

Stroom

€ 63,98


Gas

€ 134,07

Verwacht termijnbedrag
Per maand
198,05

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,7

Klantenservice

8,1

Algemeen

8,1

170 reviews over Greenchoice

  • JJohan – 09 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Een grote oplichters bende .Trap niet in de mooie verhalen en schijn excuses van dit bedrijf !

  • RRon – 04 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Er is heel vaak wat mis. Je kan wel blijven bellen en wachten… Maar, iedere keer is er wel wat. Dan maken ze excuses voor het ongemak, met de maand erop weer hetzelfde probleem. Ook werkt de backoffice van geen kant. Probeer dan maar eens je verbruik goed in de gaten te houden.. Het is hoogste tijd om na 14 jaar Greenchoice (!!) over te stappen. Kort gezegd: het is een zeer naar bedrijf dat snel met excuses is, maar niet met oplossingen komt

  • PPatricia – 04 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    stap op tijd over!
    Als je wilt overstappen naar een andere leverancier (wat ik je zou aanraden), doe dat dat ruim voor je vaste contract afloopt! Een maand te laat overstappen heeft mij veel geld gekost!

    Eind februari liep mijn driejarige energiecontract bij Greenchoice af. Het nieuwe contractvoorstel was aan de dure kant, dus ik ben overgestapt op een dynamisch contract bij de ANWB. Dat kostte een maand, waarin ik dus nog energie van Greenchoice moest betrekken. Ik krijg net de afrekening over die maand: bijna 1500 euro! De werkelijke energiekosten bij de ANWB over maart en april bedroegen ongeveer 550 euro. Zo’n verschil is niet anders uit te leggen dan als afzetterij.

    Het kostte me ook een enorme hoop gezeur voor ik überhaupt te horen kreeg welk bedrag er over die contractvrije maand in rekening was gebracht. Voor ik eindelijk antwoord kreeg op de vraag waarom de afrekening zo hoog was, moest ik eerst allerlei geblabla aanhoren over ‘koude maanden’, ‘hoge vaste lasten’ etc, waar ik maar niet doorheen kwam (en die ook de hoge rekening niet verklaarde).

  • MMarc – 28 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Trap er niet in! Een energiemaatschappij met oog voor het milieu maar niet voor de mensen! Wij hebben teveel betaald: klacht na klacht, telefoongesprek na telefoongesprek en belofte na belofte, hebben we na een half jaar nog steeds ons geld niet terug. Klachten worden domweg niet afgehandeld of genegeerd!

  • JJansje – 10 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zeer slecht,
    Heeft een ,aangepaste, salderingsregeling, wat ons ruim € 500,00 heeft gekost.
    In de media doen ze alsof ze een jaarlijkse saldering toepassen,
    Advies: als je geld kwijt wilt, ga dan hier klant worden.

14

Actie

  • € 50 welkomstkorting

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Nederlandse windenergie
198,96 /mnd
Bekijken
198,96
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,373 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,373 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,224 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,224 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 20,17

Stroom

€ 66,83


Gas

€ 132,13

Verwacht termijnbedrag
Per maand
198,96

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,9

Klantenservice

8,9

Algemeen

9,0

142 reviews over United Consumers

  • RRoy – 01 juni 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Uitstekende service, prima prijs en welkomstbonus.

  • GGil – 22 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Dieven, kijk uit van eind afrekenen bij overstappen!
    Was bijna 2 jaar klant eind afrekening was altijd oké, maar zodra dat ik wilde overstappen voor de laatste 2 maanden (jan/feb) hebben ze €1400 eindafrekening voor gas en elektra in rekening gebracht!
    Over de hele 2022 heb ik nog geld terug gekregen, maar gingen mij straffen op momenten dat ik ging overstappen naar andere leverancier.

  • eebbers – 21 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    om in contact te komen per telefoon moet je veel geduld hebben. Nu bijna twee maanden klant ,nog steeds geen inzicht in het verbruik??!! Komt omdat ik nieuwe klant ben werd mij gezegd. Hoe onoverzichtelijk kan het zijn in deze dure energietijden.

  • kkarsseboom rma – 16 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    maandelijkse updates en makkelijk termijnbedrag aanpassen

  • SS. Hartogsveld – 14 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Altijd goedkoper en duidelijke facturen en leuke verassingen

15

Contract

  • Vast tarief
  • 24 maanden

Kenmerken

  • 100% groene stroom
  • 2 jaar geen prijsstijgingen
201,63 /mnd
Bekijken
201,63
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,389 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,389 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,288 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,288 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 13,98

Stroom

€ 67,26


Gas

€ 134,37

Verwacht termijnbedrag
Per maand
201,63

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,3

Klantenservice

7,9

Algemeen

8,1

259 reviews over Budget Energie

  • AAdam Fudala – 18 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik ben va oktober 2021 klant van Budget Energie. Ook gelukt vaste contract voor 3 jaar te tekenen.
    Zeer tevreden met alles, ik denk als klant te blijven na huidige periode,

  • TTeun – 07 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ben al sinds 2012 onafgebroken klant bij/van Budgetenergie .Profiteer nu ook van het zgn.trouwe klant voordeel.

  • YYvonne – 04 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Super dat je ook. Je telefoon ook nog goedkoper krijgt. En lekker iedere maand kan je kijken wat je moet betalen. Ik vind het een mooie service van budget energie. Super.

  • JJ.J.Ames – 04 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prima. Vind het negatief, dat vaste klanten een hogere gasprijs betalen per m3 en klanten voor langere tijd n.b. een lagere vergoeding voor teruggeleverde electriciteit KWh. Dit is negatief die meer terugleveren dan gebruiken.

  • DDebs – 12 maart 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Had vast contract jaar geleden nog kunnen afsluiten. elke maand duidelijk verbruiksoverzicht in de mail, met aanrading van termijn verhoging bij meer verbruik. Waardoor ik nu bij jaarafrekening toch nog geld terugkreeg.

16

Contract

  • Vast tarief
  • 36 maanden

Kenmerken

  • 3 jaar prijszeker
  • Hoge score duurzaamheid
  • 100% groene stroom uit NL
202,57 /mnd
Bekijken
202,57
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,388 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,388 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,352 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,352 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 10,00

Stroom

€ 64,92


Gas

€ 137,65

Verwacht termijnbedrag
Per maand
202,57

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,2

Klantenservice

8,3

Algemeen

8,2

32 reviews over Vandebron

  • JJ. Bulthuis – 06 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Contact verliep telefonisch zeer prettig. Werd duidelijk voorgelicht over de maatschappij. Kreeg ruim de tijd om het contract na te lezen voordat ik eventueel ging bevestigen. Ze houden zich aan hun woord. Heb nog geen moment spijt van overstap.

  • CC. Schoonoord Jeurninck – 06 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ben heel te vreden met mijn energieleverancier. Daarbij wil ik graag mijn deel leveren naar een mooiere en schonerer wereld . Daarbij krijg je ook nog voordelen , vanwege de windmolens die ook weer schone energie leverd en de cliënten weer voordeel van hebben . Vandaar dat ik zeer tevreden ben met van de Bron . Met vriendelijke groet , C. Schoonoord .

  • RRicus van Bree – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik ben al enkele jaren jaren afnemer bij energieleverancier Van de Bron. Tot op heden heb ik daar geen spijt van mede door onder andere:
    fatsoenlijke en goedkope energietarieven,
    nakoming van het contract
    nakomen van gedane beloften.
    Ook belangrijk: in deze periode van prijsstijgingen van elektra en gas is geen enkele druk uitgeoefend om het contract (vast) te wijzigen of een ander contract te nemen.

    Heel prettig is dat er maandelijks een overzicht komt van het verbruik van elektra en gas met een verwijzing naar het verbruik van een andere priode.

    En: de website is zeer duidelijk en helder, bijvoorbeeld het elektrisch (op)laden van de auto met de mogelijke plus- en minpunten.

    Kortom: het bedrijf van Van de Bron is efficiënt en de medewerkers zijn meedenkers en praktisch in de omgang.

  • HHenk – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Je kunt dit bedrijf nog gewoon bellen als je vragen heb.
    Wijzigingen worden snel uitgevoerd.

  • GGer Boot – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Geachte M. Voor al onze vragen worden wij netjes te woord gestaan en krijgen wij altijd een bevredigend antwoord.Wij hopen van harte dat dit altijd zo zal blijven,maar naar onze belevingen zal dat wel goed komen.

17

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Hoge terugleververgoeding
  • Al 2 miljoen klanten
  • Tarieven wijzigen vaker
203,05 /mnd
Bekijken
203,05
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,389 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,389 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,330 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,330 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 11,98

Stroom

€ 66,21


Gas

€ 136,84

Verwacht termijnbedrag
Per maand
203,05

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,2

Klantenservice

7,6

Algemeen

7,6

483 reviews over Vattenfall

  • II. Huisman – 02 juni 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zeer prettige ervaring gehad bij het aanvragen van een nieuw energiecontract. Tarieven zijn zeer scherp en kun je tegenwoordig 1 of 3 jaar vastpinnen.

    Ga zo door!

  • DDhr Schovers – 27 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    25 jaar bij Nuon-Vattenfall, en trouwe klanten krijgen altijd iets extra … jazeker! Een gepeperde rekening van 1.84 ct terwijl ze roeptoeteren 1.34 ct voor gas bij variabel. Heb ik ook alleen ben ik die domme trouwe klant…

  • RRemko – 29 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik ben al jaren bij vattenvall voorheen nuon, en ben erachter gekomen dat ze niet alleen een vast en een variabel tarief hanteren, maar een ander variabel.tarief voor “trouwe klanten” ik als trouwe klant betaal namelijk 1,81 voor gas terwijl je als nieuwe klant 1,31 betaalt en zf dat is nog duurder als bij budget energie waar je maar 1,22 betaalt voor gas. Het is wettelijk niet eens toegestaan om 2 verschillende variabele tarieven te hanteren, toen ik hierover belde kon ik ook het tarief krijgen dat nieuwe klanten kregen maar dan was ik wel mijn trouwe klanten korting kwijt. De Policy is dus dat alleen zeurende klanten ook het tarief bieden in plaats van gewoon eerlijk te zijn. Oplichters zijn het ik ga weg nij vattenv, en ga naar budget energie…

  • AAnoniem – 21 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Klantenservice is uitstekend.

    Het uitmelken van trouwe klanten (“Blijven loont”) door hoge tarieven te rekenen terwijl de marktprijs gehalveerd is, is gewoon schofterig. Binnenhalen van overstappers is het enige dat telt, die krijgen wel normale tarieven. En zelf in die tarieven zitten enorme marges.

    Voor het terugleveren van stroom krijg je fors onder het leveringstarief, ongeveer de helft. Dus ook schijt aan de afspraak dat terugleveren minimaal 80% van de leverprijs is.

    En dan in de media zielig doen dat ze maar miljoenen (180 mln dacht ik?) netto winst hadden, maar intussen enorme bedragen uitkeren aan de buitenlandse investeerders.

    Bij dit bedrijf staat de winst voorop. Over de rug van trouwe klanten en de belastingbetaler.

  • DDanny – 19 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Nieuwe klanten een tarief geven die tientallen procenten goedkoper is terwijl het in beide gevallen om een variabel contract gaat. En dan ook nog aangeven dat je 15% blijven loont korting hebt opgebouwd. Blijven loont niet…

18

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Groene stroom uit Nederland
  • Duurzame energieleverancier
203,08 /mnd
Bekijken
203,08
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,379 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,379 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,326 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,326 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 14,52

Stroom

€ 65,28


Gas

€ 137,80

Verwacht termijnbedrag
Per maand
203,08

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,5

Klantenservice

8,9

Algemeen

8,9

26 reviews over Pure energie

  • DDirk Leenders – 15 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prima service; eerlijke info; acceptabele prijzen; lekker groen en duidelijke maandelijkse uitdraaien.

  • AAdriaan S. – 14 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Altijd direct een medewerker aan de telefoon die prima informatie geeft. 100 % groene energie al jaren gewaarborgd. De teruglever vergoeding elektra is ietwat aan de lage kant als klein minpuntje.

  • KK.van der Woude – 14 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goed aanbod

  • rrosy – 09 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    vaak communiceren
    binnen redelijke tijd reactie
    app aanwezig
    veel info, op tijd waarschuwen bij hoog verbruik
    tips en adviezen om verbruik omlaag te brengen

  • AA.Engelsman – 06 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Aangezien ik in 2021 een vijfjarig contract heb gesloten, heb ik geen problemen!

19
8,0
2 reviews

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Groene stroom uit Nederland
  • Hoge vaste kosten
203,13 /mnd
203,13
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,357 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,357 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,339 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,339 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 17,98

Stroom

€ 62,53


Gas

€ 140,60

Verwacht termijnbedrag
Per maand
203,13

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

6,0

Klantenservice

8,5

Algemeen

9,5

2 reviews over Powerpeers

  • GGeert-Jan Janssen – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goede site, concurrerende prijzen. Vind het een prettige leverancier.

  • EEelco – 08 september 2022

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    dure leverancier, maar wel erg fijne service en een degelijk teruglevertarief

20

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Hoge score duurzaamheid
  • 100% groene stroom uit NL
  • 1 jaar prijszeker
203,19 /mnd
Bekijken
203,19
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,388 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,388 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,329 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,329 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 12,50

Stroom

€ 66,17


Gas

€ 137,03

Verwacht termijnbedrag
Per maand
203,19

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,2

Klantenservice

8,3

Algemeen

8,2

32 reviews over Vandebron

  • JJ. Bulthuis – 06 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Contact verliep telefonisch zeer prettig. Werd duidelijk voorgelicht over de maatschappij. Kreeg ruim de tijd om het contract na te lezen voordat ik eventueel ging bevestigen. Ze houden zich aan hun woord. Heb nog geen moment spijt van overstap.

  • CC. Schoonoord Jeurninck – 06 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ben heel te vreden met mijn energieleverancier. Daarbij wil ik graag mijn deel leveren naar een mooiere en schonerer wereld . Daarbij krijg je ook nog voordelen , vanwege de windmolens die ook weer schone energie leverd en de cliënten weer voordeel van hebben . Vandaar dat ik zeer tevreden ben met van de Bron . Met vriendelijke groet , C. Schoonoord .

  • RRicus van Bree – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik ben al enkele jaren jaren afnemer bij energieleverancier Van de Bron. Tot op heden heb ik daar geen spijt van mede door onder andere:
    fatsoenlijke en goedkope energietarieven,
    nakoming van het contract
    nakomen van gedane beloften.
    Ook belangrijk: in deze periode van prijsstijgingen van elektra en gas is geen enkele druk uitgeoefend om het contract (vast) te wijzigen of een ander contract te nemen.

    Heel prettig is dat er maandelijks een overzicht komt van het verbruik van elektra en gas met een verwijzing naar het verbruik van een andere priode.

    En: de website is zeer duidelijk en helder, bijvoorbeeld het elektrisch (op)laden van de auto met de mogelijke plus- en minpunten.

    Kortom: het bedrijf van Van de Bron is efficiënt en de medewerkers zijn meedenkers en praktisch in de omgang.

  • HHenk – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Je kunt dit bedrijf nog gewoon bellen als je vragen heb.
    Wijzigingen worden snel uitgevoerd.

  • GGer Boot – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Geachte M. Voor al onze vragen worden wij netjes te woord gestaan en krijgen wij altijd een bevredigend antwoord.Wij hopen van harte dat dit altijd zo zal blijven,maar naar onze belevingen zal dat wel goed komen.

21

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Groene stroom uit Nederland
  • Gratis app met bespaaradvies
203,72 /mnd
Bekijken
203,72
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,379 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,379 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,343 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,343 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 13,58

Stroom

€ 64,96


Gas

€ 138,75

Verwacht termijnbedrag
Per maand
203,72

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,4

Klantenservice

8,4

Algemeen

8,5

118 reviews over Engie

  • AA.N van Spronsen – 16 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prima bedrijf.

  • AA.N van Spronsen – 16 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zeer tevreden over Engie. Mooie app waar alles duidelijk is weer geven. Telefoon wordt snel opgenomen.

  • BBert – 09 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Jong bedrijf met uitstekende prijzen en bereikbaarheid. Oplossingen worden aangedragen t.b.v. de klant.

  • MMonique – 07 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goede service tegen gemiddelde tarieven. Regelmatig leuke aanbiedingen voor klanten.

  • jjan – 07 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    geen gedoe mee alles goed geregeld

22

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Hoge score duurzaamheid
  • 100% groene stroom uit NL
  • Wisselende tarieven
205,29 /mnd
Bekijken
205,29
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,382 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,382 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,369 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,369 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 12,50

Stroom

€ 64,93


Gas

€ 140,36

Verwacht termijnbedrag
Per maand
205,29

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,2

Klantenservice

8,3

Algemeen

8,2

32 reviews over Vandebron

  • JJ. Bulthuis – 06 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Contact verliep telefonisch zeer prettig. Werd duidelijk voorgelicht over de maatschappij. Kreeg ruim de tijd om het contract na te lezen voordat ik eventueel ging bevestigen. Ze houden zich aan hun woord. Heb nog geen moment spijt van overstap.

  • CC. Schoonoord Jeurninck – 06 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ben heel te vreden met mijn energieleverancier. Daarbij wil ik graag mijn deel leveren naar een mooiere en schonerer wereld . Daarbij krijg je ook nog voordelen , vanwege de windmolens die ook weer schone energie leverd en de cliënten weer voordeel van hebben . Vandaar dat ik zeer tevreden ben met van de Bron . Met vriendelijke groet , C. Schoonoord .

  • RRicus van Bree – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik ben al enkele jaren jaren afnemer bij energieleverancier Van de Bron. Tot op heden heb ik daar geen spijt van mede door onder andere:
    fatsoenlijke en goedkope energietarieven,
    nakoming van het contract
    nakomen van gedane beloften.
    Ook belangrijk: in deze periode van prijsstijgingen van elektra en gas is geen enkele druk uitgeoefend om het contract (vast) te wijzigen of een ander contract te nemen.

    Heel prettig is dat er maandelijks een overzicht komt van het verbruik van elektra en gas met een verwijzing naar het verbruik van een andere priode.

    En: de website is zeer duidelijk en helder, bijvoorbeeld het elektrisch (op)laden van de auto met de mogelijke plus- en minpunten.

    Kortom: het bedrijf van Van de Bron is efficiënt en de medewerkers zijn meedenkers en praktisch in de omgang.

  • HHenk – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Je kunt dit bedrijf nog gewoon bellen als je vragen heb.
    Wijzigingen worden snel uitgevoerd.

  • GGer Boot – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Geachte M. Voor al onze vragen worden wij netjes te woord gestaan en krijgen wij altijd een bevredigend antwoord.Wij hopen van harte dat dit altijd zo zal blijven,maar naar onze belevingen zal dat wel goed komen.

23

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • 100% groene stroom uit NL
205,30 /mnd
Bekijken
205,30
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,382 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,382 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,346 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,346 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 14,52

Stroom

€ 65,87


Gas

€ 139,42

Verwacht termijnbedrag
Per maand
205,30

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,5

Klantenservice

8,9

Algemeen

8,9

26 reviews over Pure energie

  • DDirk Leenders – 15 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prima service; eerlijke info; acceptabele prijzen; lekker groen en duidelijke maandelijkse uitdraaien.

  • AAdriaan S. – 14 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Altijd direct een medewerker aan de telefoon die prima informatie geeft. 100 % groene energie al jaren gewaarborgd. De teruglever vergoeding elektra is ietwat aan de lage kant als klein minpuntje.

  • KK.van der Woude – 14 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goed aanbod

  • rrosy – 09 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    vaak communiceren
    binnen redelijke tijd reactie
    app aanwezig
    veel info, op tijd waarschuwen bij hoog verbruik
    tips en adviezen om verbruik omlaag te brengen

  • AA.Engelsman – 06 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Aangezien ik in 2021 een vijfjarig contract heb gesloten, heb ik geen problemen!

24

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Groene stroom uit Nederland
  • Gratis app met bespaaradvies
207,49 /mnd
Bekijken
207,49
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,384 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,384 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,376 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,376 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 13,58

Stroom

€ 66,02


Gas

€ 141,48

Verwacht termijnbedrag
Per maand
207,49

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,4

Klantenservice

8,4

Algemeen

8,5

118 reviews over Engie

  • AA.N van Spronsen – 16 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prima bedrijf.

  • AA.N van Spronsen – 16 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zeer tevreden over Engie. Mooie app waar alles duidelijk is weer geven. Telefoon wordt snel opgenomen.

  • BBert – 09 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Jong bedrijf met uitstekende prijzen en bereikbaarheid. Oplossingen worden aangedragen t.b.v. de klant.

  • MMonique – 07 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goede service tegen gemiddelde tarieven. Regelmatig leuke aanbiedingen voor klanten.

  • jjan – 07 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    geen gedoe mee alles goed geregeld

25

Contract

  • Vast tarief
  • 36 maanden

Kenmerken

  • 3 jaar zekerheid van vaste prijs
  • Gratis bespaaradvies op maat
  • Lage terugleververgoeding
208,60 /mnd
Bekijken
208,60
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,386 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,386 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,333 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,333 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 17,98

Stroom

€ 68,50


Gas

€ 140,09

Verwacht termijnbedrag
Per maand
208,60

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,2

Klantenservice

7,6

Algemeen

7,6

483 reviews over Vattenfall

  • II. Huisman – 02 juni 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zeer prettige ervaring gehad bij het aanvragen van een nieuw energiecontract. Tarieven zijn zeer scherp en kun je tegenwoordig 1 of 3 jaar vastpinnen.

    Ga zo door!

  • DDhr Schovers – 27 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    25 jaar bij Nuon-Vattenfall, en trouwe klanten krijgen altijd iets extra … jazeker! Een gepeperde rekening van 1.84 ct terwijl ze roeptoeteren 1.34 ct voor gas bij variabel. Heb ik ook alleen ben ik die domme trouwe klant…

  • RRemko – 29 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik ben al jaren bij vattenvall voorheen nuon, en ben erachter gekomen dat ze niet alleen een vast en een variabel tarief hanteren, maar een ander variabel.tarief voor “trouwe klanten” ik als trouwe klant betaal namelijk 1,81 voor gas terwijl je als nieuwe klant 1,31 betaalt en zf dat is nog duurder als bij budget energie waar je maar 1,22 betaalt voor gas. Het is wettelijk niet eens toegestaan om 2 verschillende variabele tarieven te hanteren, toen ik hierover belde kon ik ook het tarief krijgen dat nieuwe klanten kregen maar dan was ik wel mijn trouwe klanten korting kwijt. De Policy is dus dat alleen zeurende klanten ook het tarief bieden in plaats van gewoon eerlijk te zijn. Oplichters zijn het ik ga weg nij vattenv, en ga naar budget energie…

  • AAnoniem – 21 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Klantenservice is uitstekend.

    Het uitmelken van trouwe klanten (“Blijven loont”) door hoge tarieven te rekenen terwijl de marktprijs gehalveerd is, is gewoon schofterig. Binnenhalen van overstappers is het enige dat telt, die krijgen wel normale tarieven. En zelf in die tarieven zitten enorme marges.

    Voor het terugleveren van stroom krijg je fors onder het leveringstarief, ongeveer de helft. Dus ook schijt aan de afspraak dat terugleveren minimaal 80% van de leverprijs is.

    En dan in de media zielig doen dat ze maar miljoenen (180 mln dacht ik?) netto winst hadden, maar intussen enorme bedragen uitkeren aan de buitenlandse investeerders.

    Bij dit bedrijf staat de winst voorop. Over de rug van trouwe klanten en de belastingbetaler.

  • DDanny – 19 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Nieuwe klanten een tarief geven die tientallen procenten goedkoper is terwijl het in beide gevallen om een variabel contract gaat. En dan ook nog aangeven dat je 15% blijven loont korting hebt opgebouwd. Blijven loont niet…

26

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Lage terugleververgoeding
209,89 /mnd
209,89
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,393 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,393 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,402 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,402 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 11,98

Stroom

€ 67,04


Gas

€ 142,85

Verwacht termijnbedrag
Per maand
209,89

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,1

Klantenservice

7,9

Algemeen

8,2

304 reviews over Energiedirect

  • HH.b – 03 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Niet intrappen in hun zogenaamde vast tarief ze doen veel met netwerk beheerders waarvan de prijs omhoog gaat alleen netwerkbeheerder weet van niets

  • HHerman de Jong – 28 maart 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Klantenservice is alleen een chat iemand aan de telefoon krijgen is niet te doen. Als er bij 2 vragen een nee is dan wordt de verbinding verbroken.
    Ik heb een vast contract in mijn maag gesplitst gekregen, vorig jaar november, terwijl je bij niemand een vast contract kon krijgen. Geen enkele coulance om het te wijzigen. Heeeeel jammer.

  • DDylan – 16 maart 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goede service en ook de prijskwaliteit verhouding is uitstekend

  • JJoop – 15 maart 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Was overgestapt naar andere leverancier, veel duurder uit. Energiedirect heeft me daarna terug gehaald en boete voor mij betaald. Top !!

  • HH.v.d.K. – 27 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Eén grote ellende bij mijn zus. Zij wordt er helemaal gestoord van. Regelneef stuurt steeds adviezen en berichten, die langs elkaar lopen. Dan tarief verhogen, dan weer verlagen, dan contract verlengen en bericht krijgen dat zij momenteel geen contract heeft. Voortdurend stress over verbruik en gebruik. Contact alleen via een idiote chatbot, die het alleen maar onduidelijker maakt. Enz.enz.

27

Contract

  • Vast tarief
  • 12 maanden

Kenmerken

  • Groene stroom
  • Lage terugleververgoeding
212,25 /mnd
212,25
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,394 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,394 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,415 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,415 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 12,97

Stroom

€ 67,79


Gas

€ 144,46

Verwacht termijnbedrag
Per maand
212,25

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,0

Klantenservice

8,3

Algemeen

8,3

493 reviews over Essent

  • PP – 01 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Géén telefonisch contact te krijgen via het 0800 nummer. 1 week regelmatig gebeld op allerlei tijden met een dringende vraag. In de wacht (soms een uur; plotseling verbinding weg; dan pakt die de geboortedatum 5 x niet etc.)
    Toen maar een mail (via klacht) gestuurd met het probleem. We kregen als antwoord ons rekeningoverzicht (wat we al hebben), met, jawel, het 0800 nummer weer om te bellen!…..
    IK STAP OVER.

  • DDylan – 08 maart 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Wij waren 6 jaar klant bij essent. Toen ons eerste contract bijna afliep werden wij netjes gebeld om ons contract te verlengen met een extra voordeel. De 2e keer afgelopen september helaas niet, we werden naar een variabel contract gezet tegen torenhoge prijzen. Wij hebben gevraagd of ze voor ons iets kunnen betekenen en ons tegemoet konden komen. Hierin waren ze zeer stug en we moesten maar betalen wat ons opgelegd was. Wij betaalde €3,14 voor een kuub gas en €1,43 voor een kwh. Wij zijn daarom overgestapt naar Nextenergy. Zij rekenen momenteel 0,15 cent voor een kwh en 0,44 cent voor een kuub gas! Ik kan dit eenieder aanraden. Essent! Jullie plukken de mensen kaal en ik vindt het schandalig dat dit mogelijk is in nederland waarbij een basis behoefte mensen op te hoge kosten mag jagen!

  • TTammie – 22 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Tip top

  • HHj van Houten – 16 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Nooit problemen mee,altijd al bij hun.

  • RRebecca Albronda – 15 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goede ervaringen mee.Ze denken met je mee

28

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Groene stroom
  • Lage terugleververgoeding
212,25 /mnd
212,25
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,394 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,394 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,415 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,415 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 12,98

Stroom

€ 67,80


Gas

€ 144,46

Verwacht termijnbedrag
Per maand
212,25

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,0

Klantenservice

8,3

Algemeen

8,3

493 reviews over Essent

  • PP – 01 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Géén telefonisch contact te krijgen via het 0800 nummer. 1 week regelmatig gebeld op allerlei tijden met een dringende vraag. In de wacht (soms een uur; plotseling verbinding weg; dan pakt die de geboortedatum 5 x niet etc.)
    Toen maar een mail (via klacht) gestuurd met het probleem. We kregen als antwoord ons rekeningoverzicht (wat we al hebben), met, jawel, het 0800 nummer weer om te bellen!…..
    IK STAP OVER.

  • DDylan – 08 maart 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Wij waren 6 jaar klant bij essent. Toen ons eerste contract bijna afliep werden wij netjes gebeld om ons contract te verlengen met een extra voordeel. De 2e keer afgelopen september helaas niet, we werden naar een variabel contract gezet tegen torenhoge prijzen. Wij hebben gevraagd of ze voor ons iets kunnen betekenen en ons tegemoet konden komen. Hierin waren ze zeer stug en we moesten maar betalen wat ons opgelegd was. Wij betaalde €3,14 voor een kuub gas en €1,43 voor een kwh. Wij zijn daarom overgestapt naar Nextenergy. Zij rekenen momenteel 0,15 cent voor een kwh en 0,44 cent voor een kuub gas! Ik kan dit eenieder aanraden. Essent! Jullie plukken de mensen kaal en ik vindt het schandalig dat dit mogelijk is in nederland waarbij een basis behoefte mensen op te hoge kosten mag jagen!

  • TTammie – 22 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Tip top

  • HHj van Houten – 16 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Nooit problemen mee,altijd al bij hun.

  • RRebecca Albronda – 15 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goede ervaringen mee.Ze denken met je mee

29

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Kenmerken

  • Groene stroom uit Nederland
215,39 /mnd
215,39
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,400 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,421 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,450 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,480 /m3

boven 1.200 m3

Vaste kosten

Per maand

€ 12,08

Stroom

€ 68,50


Gas

€ 146,89

Verwacht termijnbedrag
Per maand
215,39

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

5,5

Klantenservice

5,1

Algemeen

4,9

31 reviews over Shell Energy

  • EEd – 26 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    De eindafrekening laat op zich wachten (met wat pech 6 weken) Dat is niet zo fijn als je +/- 800,- tegoed hebt. Daar gaan we niet meer een contract mee afsluiten!

  • jjolanda – 07 mei 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    website slecht. constant error en niet te laden. sinds januari klant maar ga snel naar een andere energieleverancier.

  • GGreer – 20 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Slechte service. Ze testen hun systemen op jouw, je kunt niks duidelijk zien. Zeer hoog tarief. Tenminste in januari. Het tarief van april kan ik niet zien, want krijg steeds een error….waardeloos. Ik ga overstappen.

  • RRutger ter Beek – 14 april 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Onjuiste EAN door Shell gebruikt, overstap oude leverancier niet geregeld, dubbel afschrijven, na weken mailen zou het opgelost zijn maar nu betalings herinneringen en dreigementen met deurwaarders terwijl er bevestiging was van einde contract.

    Shell energy komt over als een stel amateurs die pas net beginnen.

  • MMarjolein – 21 maart 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Wat een waardeloze organisatie: systemen niet op orde, antwoorden niet op mail of doorgeven meterstanden. Houden je niet op de hoogte van verbruik, is niet beschikbaar. Je kunt niks met dit account en voelt absoluut onbetrouwbaar. Geen aanrader dus en we zijn dan ook gelijk overgestapt.

Direct hulp nodig?

Dé energievergelijker helpt je bij het vinden van de beste energiedeal

Onafhankelijk

Vergelijk de tarieven van nagenoeg alle energiebedrijven voor een eerlijk resultaat.

Hulp van experts

Onze energie-experts staan altijd voor je klaar en vinden dagelijks de laagste tarieven en unieke acties.

Soepele overstap

Bij een overstap gaat je huidige energiecontract naadloos over in een nieuwe.

Bedenktijd

Je kunt je aanvraag voor een nieuw contract binnen 14 dagen gratis annuleren.

Bespaar op je energierekening

Sinds begin 2023 zijn de energieprijzen weer aan het dalen. Veel huishoudens zitten echter nog steeds met hoge tarieven in hun lopende variabele contract.

Door energiebedrijven te vergelijken en over te stappen kun je flink besparen op je maandelijkse kosten. Je termijnbedrag kan vaak met tientallen euro’s per maand omlaag.

Waar doe je verstandig aan in 2023?

1. Heb je op dit moment een vast energiecontract uit 2021 of eerder?

Dan is het onverstandig om te wisselen van energieleverancier. Blijf zitten en dien je vaste contract uit.

2. Heb je een variabel energiecontract?

Dan kun je nu direct profiteren van energietarieven onder het prijsplafond. Er zijn vaste, variabele en dynamische energiecontracten beschikbaar.

Bekijk de energie deals

Zo vind je het beste energiecontract

Stap voor stap:

1

Bepaal je energieverbruik

Kijk naar je laatste jaarrekening om te kijken hoeveel je verbruik aan stroom (kWh) en gas (m3). Gebruik deze gegevens voor het maken van een vergelijking en het zoeken naar een nieuw energiebedrijf.

Pas je verbruik eventueel aan als je verwacht meer of minder te gaan verbruiken. Na het invullen van je verbruik weet je wat je ongeveer per maand gaat betalen.

Weet je niet precies hoeveel je gaat verbruiken? Dan kun je kijken naar de grootte van je huishouden en wat voor woning je hebt. We helpen je graag hierbij.

2

Vergelijk tarieven

Nadat je jouw verbruik hebt ingevuld, krijg je een overzicht te zien van de actuele energieprijzen bij de verschillende energieleveranciers.

Hoewel prijs het meest belangrijke is, doe je er ook slim aan om te kijken naar de volgende aandachtspunten:

  • Soort contract: vast of variabel
  • Groene of grijze stroom
  • Klantbeoordeling

Kijk ook of er exclusieve acties zijn waar je gebruik van kunt maken.

3

Claim je energie deal

De energietarieven en contracten die je op onze website ziet, zijn tijdelijk. Je moet dus snel handelen, omdat je anders een deal of speciale actie kunt mislopen.

Heb je een energiecontract gevonden dat jou interesseert en wil je de deal claimen?

Volg dan deze stappen:

  • Klik op de groene ‘bekijken’ knop
  • Je wordt nu doorgezet naar de energieleverancier
  • Controleer de prijs en voorwaarden en vul je gegevens in
  • Claim je nieuwe energiedeal en stap over

Stap eenvoudig over

Overstappen naar een andere energieleverancier is eenvoudig. Toch zijn veel Nederlanders nog nooit gewisseld van energieleverancier. Zij betalen vaak veel te veel voor stroom en gas.

Door over te stappen van energiebedrijf kun je honderden euro’s per jaar besparen. Kassa!

Overstapservice

Zo werkt het:

  1. Klik in de energievergelijker op de gewenste energieleverancier.
  2. Kies het gewenste contract en pas eventueel het termijnbedrag aan.
  3. Geef aan op welke datum je wilt dat het contract ingaat (doe dit één dag nadat je oude contract afloopt).
  4. Vul je persoonlijke gegevens in, zoals je naam, adres, bankrekeningnummer
  5. Je aanvraag is voltooid!

Na de aanvraag

Na het versturen van je aanvraag kun je het volgende verwachten:

  1. Dezelfde dag of binnen een paar dagen ontvang je van de nieuwe leverancier bericht over je nieuwe energiecontract
  2. Je hebt 14 dagen bedenktijd om van het nieuwe energiecontract af te zien
  3. Je oude energiecontract wordt automatisch opgezegd; je hoeft niets te doen
  4. Je nieuwe energie contract gaat in zodra je oude contract eindigt
  5. Profiteer van lagere energietarieven

De beste energievergelijker?

Er zijn een hoop energievergelijkers op de markt. Energievergelijk probeert zich als beste te onderscheiden door:

  • Een snelle, onafhankelijke vergelijking te bieden, gericht op jouw wensen
  • Exclusieve kortingen te geven
  • Duurzame energieleveranciers te vergelijken
Vergelijk energieprijzen

Over Energievergelijk

Energievergelijk is hét landelijke kennisplatform voor energie.

We vinden het belangrijk dat consumenten en ondernemers van goede informatie worden voorzien en worden geholpen bij het vinden van een voordeliger energietarief.

Onze onafhankelijke energievergelijker maakt de energiemarkt inzichtelijker en zorgt ervoor dat je snel en eenvoudig tot de juiste keuze komt voor een betrouwbaar energiebedrijf.