Waar ben je naar op zoek?

Energievergelijker 2023

Energiecontracten voor jou

1

Contract

  • Dynamisch uurtarief
  • Dagelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • Vast termijnbedrag
  • Slimme meter is verplicht
179,45 /mnd
Bekijken
179,45
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,344 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,344 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,184 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,184 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 10,00

Stroom

€ 55,81


Gas

€ 123,64

Verwacht termijnbedrag
Per maand
179,45

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,5

Klantenservice

5,5

Algemeen

6,2

606 reviews over NextEnergy

  • RR.H.Veldkamp – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Probeer op alle manieren mijn maand bedrag aan te passen ,via de chat kon het niet was er niet bevoegd voor?
    Via de mail gevraagt om een verlaging omdat ik zo’n 350 euro betaal en volgens de app van next energie ruim onder de honderd euro blijf gevraagt om aan te passen naar 180 euro.
    Krijg ik een mail om opnieuw contact op te nemen?
    Dus gebeld maar naar twintig wordt de verbinding verbroken?
    Dus nu een nieuw contract afgesloten met een reëel voorschot als dat niet werkt .
    Ben ik genoodzaakt een andere leverancier te zoeken.

  • BBen Bikker – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    De betalingen voor de tegemoetkoming werden te laat verrekend namelijk in December en Januari,na 3x contact te hebben gehad via chat (telefonisch en via mail niet bereikbaar) over mijn teveel betaalde voorschot in November werd beloofd dit terug te betalen echter dit gebeurde niet waarop ik besloten heb om een bedrag te storneren,dit was 0,09 cent teveel waarvoor ik nu een AANMANING heb gekregen,humor hebben ze wel maar voor de rest is alles onder het vriespunt,bezint eer ge begint,ben blij dat ik per maand op kon zeggen,de ANWB werkt met hetzelfde concept met dat verschil dat ze daar verstand hebben van klantenbinding en administratie.

  • MMary – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prijzen en verbruik zijn meestal niet in te zien in de app. En als dit af en toe wel het geval is, zijn het geen all in prijzen, dat dien je zelf uit te rekenen. Om te kunnen handelen op de energiemarkt heb je geld nodig en dat hebben ze niet vrees ik. Daarom hebben ze het gereedschap “waarborgsom” ter hand genomen. Je mag pas klant worden als je honderden tot duizenden euros betaalt omdat een wazige kredietcheck uitwijst dat men niet kredietwaardig zou zijn. Mensen die navraag deden bij het externe bedrijf waar Next naar verwijst kregen te horen dat er helemaal geen negatief advies was gegeven. Verder wachten veel ex klanten nog op hun teveel betaalde termijnbedragen na eindafrekening én de 2×190 euro. Dit geeft te denken dacht ik zo.

  • MMarco van oosterhout – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    NextEnergy ben er zeer tevreden mee de app is zeer duidelijk en gemakkelijk in gebruik prijs technisch is het ook in orde zeker met het verrekenen van mijn zonnepanelen

  • HH Timmerman – 28 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Lijkt goedkoop. Ik moest echter, naast het maandelijkse voorschot, een waarborgsom betalen die hoger is dan mijn jaarlijkse verbruik. Als ze failliet gaan, net als diverse andere energiecowboys dat in 2022 deden, kun je fluiten naar je waarborg.

2

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • Goedkoper dan prijsplafond
  • 100% groene stroom
  • Al 1 miljoen klanten
208,28 /mnd
Bekijken
208,28
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,390 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,390 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,391 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,391 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 11,98

Stroom

€ 66,37


Gas

€ 141,92

Verwacht termijnbedrag
Per maand
208,28

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,2

Klantenservice

7,8

Algemeen

8,0

201 reviews over Budget Energie

  • CChris van Beem – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Al een paar jaar bij Butget Energie klant.
    Tot nu toe uitermate tevreden.

  • HHenk – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Nog steeds een goed contact loopt helaas na 3 jaar wel af. Verwacht een nieuw scherp aan bod.

  • MM.A. Verkooijen – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ben al sinds enkele jaren klant en dat tot volle tevredenheid.
    Waarom: een goed (dus zeker niet te hoog!) prijsniveau en uitgebreide informatieverstrekking

  • VVera Mulia – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Tot nu goed want ik heb een contract tot april 2023!
    Afwachten in de toekomst hoe het gaat met de prijs,hoop dat zal meevallen!

  • FFrank Bootsveld – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goed

3

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • Gratis bespaaradvies op maat
  • Al 2 miljoen klanten
  • Groene stroom uit Nederland
215,29 /mnd
Bekijken
215,29
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,400 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,766 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,450 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 2,865 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 11,98

Stroom

€ 68,45


Gas

€ 146,84

Verwacht termijnbedrag
Per maand
215,29

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,2

Klantenservice

7,7

Algemeen

7,7

390 reviews over Vattenfall

  • AAnke Wijdeman – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    We zijn heel tevreden, hebben gelukkig een vast contract tot half 2024.
    Hopelijk zijn de prijzen dan wat gedaald!
    Vattenfall is heel secuur en duidelijk over het gebruik en wat betreft de maandtermijnen ook. Advies over maandtermijn vinden wij heel prettig!
    Bij Vattenfall weet je precies waar je aan toe bent en kom je dus nooit voor negatieve verassingen te staan!

  • ddrernth – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    ze bellen je op als je er om vraagt en geven bezuinigings tips e.d.

  • FFrans – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    erg duur

  • jjohan bolluijt – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    we zijn enkele jaren geleden overgestapt naar toen nog nuon dit omdat er bij de oude energie maatschappij meerdere jaren achter elkaar fouten waren gemaakt, ook omdat klantenservice daar erg slecht was, de klantenservice van vattenfall vind ik erg goed en denken goed met je mee bij problemen daarnaast over het algemeen zeer goed bereikbaar, prijs is mischien iets duurder op jaar basis maar vind daar tegen over de site overzichtelijk en leuk dat je prijzen kan winnen en punten kan sparen voor cadeaus

  • MMevr. R van den Ouweland – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Nog nooit klachten gehad, de verhuizing liep als n trein, we hadden n contract voor 3 jaar, na 2 jaar verhuisd, eerst konden we het meenemen, toen weer niet, maar later hebben ze het weer opgelost, gaat gewoon nog ff door.

4

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • Lage terugleververgoeding
215,29 /mnd
215,29
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,400 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,823 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,450 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 2,783 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 11,98

Stroom

€ 68,45


Gas

€ 146,84

Verwacht termijnbedrag
Per maand
215,29

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,1

Klantenservice

8,0

Algemeen

8,2

244 reviews over Energiedirect

  • JJ.G.Thomas – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Een degelijke nederlandse energieleverancier die al jarenlang netjes met klanten omgaat, zonder lasso en colt.

  • HH.Handgraaf – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Heb nog een contract met Energiedirect die eerdaags afloopt. Je wordt ruim van tevoren geïnformeerd hierover en voorzien van info omtrent het vervolg.
    Zijn weinig energieleveranciers die dit doen in mijn ogen.

  • hhafida Seamari – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    ik ben al jaren klant van energiedirect en ben erg tevreden dat ik klant van ben

  • AA.J. Mooij – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Levert goede elektriciteit en gas voor een redelijke prijs.

  • BBarry – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Mijn contacten met Energie direct zijn altijd helder en open, vragen worden goed beantwoord en de tarieven zijn voor mij gunstig.
    Prima leverancier!!

5

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • Niet online aan te vragen
215,29 /mnd
215,29
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,400 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,829 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,450 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 3,064 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 11,98

Stroom

€ 68,45


Gas

€ 146,84

Verwacht termijnbedrag
Per maand
215,29

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,4

Klantenservice

7,8

Algemeen

7,7

364 reviews over Eneco

  • JJ. Ruiter – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Morgen loopt mijn 1 jarig contract af, tot nu toe nog niets gehoord van Eneco, geen idee wat mijn nieuwe tarieven zijn.

  • HH.A. Mudde – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Werd lastig gevallen door andere provider, zei dat ze voor Eneco praten en zeide dat ik bij hun een betere deal kon afsluiten. Heb de Eneco gebeld en deze stonden mij zeer serieus te woord, en zeide dat hier niets van waar is, ook vroegen ze het tel. Nummer van de oplichters, gingen actie ondernemen. Nooit meer lastig gevallen

  • DDhr. J. Schrik – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    De prijs van Eneco is aantrekkelijk, en de service idem.

  • DDik Vriezekolk – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Na het faillissement van Welkom Energie met open armen ontvangen voor een torenhoge prijs. Voor mij hoeft Eneco niet meer. Ze zijn keurig op tijd met het innen van de nota hetgeen als positief gezien kan worden.

  • JJ van Dijk – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Heb ooit eens een overstap gemaakt naar Nuon om te kijken wat voor verschil het maandbedrag zou zijn met een vast contract.Het was uiteindelijk minder maar het huren van de elektrische boiler zat er niet bij.Dus binnen een maand het contract opgezegt.Daarnaast is Eneco klantgericht en klantvriendelijk met een duidelijke app die ook voor 75 plussers makkelijk te bedienen is. Met vr.gr. J van Dijk

6

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • 100% groene stroom uit NL
215,41 /mnd
Bekijken
215,41
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,400 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,738 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,450 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 2,645 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 12,10

Stroom

€ 68,51


Gas

€ 146,90

Verwacht termijnbedrag
Per maand
215,41

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,3

Klantenservice

8,7

Algemeen

8,8

21 reviews over Pure energie

  • KK.van der Woude – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goedkoop contract en weinig problemen

  • HHelen Roozenburg – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prima groene energieleverancier, houdt zich aan de afspraken, goede informatie.

  • IIwan de Wijn – 30 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Op iedere vraag die ik had omtrent energieprijzen e.d. heb ik tot nu toe altijd eerlijke en snelle antwoorden gekregen. Op de vraag wat mijn toekomstige tarief zou worden, wanneer mijn vaste contract ten einde zou zijn, kreeg ik het antwoord dat dit (op dat moment) moeilijk te peilen was. De medewerker had echter op eigen initiatief naar mijn verbruik tot dusverre gekeken en mij via de what’s app geschreven wat het eventuele tarief zou kunnen worden indien mijn huidige verbruik gehandhaafd zou blijven waar het de komende maanden betreft. Ik vind het ook fijn dat ze via what’s app bereikbaar zijn en – reeds hierboven geschreven – snel antwoord geven. Ook telefonisch zijn ze goed bereikbaar en zeer behulpzaam.

  • JJan Coenradie – 30 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Geen tel. wachttijden, direct de juiste informatie ,vriendelijke medewerker
    Prettig om klant tezijn van pure energie

  • DDolly weisz – 30 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Het doet me goed als ik het heb gehaald de en heb helpt mij goed wel of iet

7

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • Gratis online woonscan
215,98 /mnd
215,98
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,400 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,703 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,450 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 2,358 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 12,67

Stroom

€ 68,79


Gas

€ 147,18

Verwacht termijnbedrag
Per maand
215,98

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,9

Klantenservice

8,3

Algemeen

8,3

131 reviews over Greenchoice

  • mm c vos – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    altijd goede prijs en je kan sparen voor producten en je word goed op de hoogte gehouden

  • OOnderzoeksteam – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Oppassen! Fiscale Oplichters zijn het. En U bent als consument de dupe hiervan. Ze verrekenen de overheidskortingen met een veel te hoog ingeschat voorschot energiekosten op uw termijnnota. En als u van een Vast naar Variabel tarief contract moet, dan rekenen ze een gewogen gemiddelde van beide tarieven. Ga massaal met uw klacht naar ACM, ACMconsuwijzer.. Tros Radar..Check de website van RVO.nl (Rijksoverheid voor Ondernemers), want de energieleverancies zijn gesteld aan voorwaarden om de subsidies te mogen vertrekken aan u! Op de eindnota moet het prijsplafond apart verrekend worden met alleen uw variabel tarief en niet met uw lage vaste contract! houdt ook uw slimme meter zelf goed bij. Vraag een overzicht op van uw daadwerkelijk verbruik per maand van uw energieleverancier. Vergelijk dit overzicht met uw eigen constatering van uw meters. Geloof niet wat het verbruiksopgave is wat de Energieleverancier op hun eigen “mijn digitaal portal” schetst. Dit is niet rechtsgeldig! Dien klachten in, check uw eindnota/ jaarnota goed. Het PRIJSPLAFOND MOET DUIDELIJK VERREKEND STAAN OP UW EIND/JAARNOTA, DIT IS EEN VOORWAARDE VAN RVO, check dit goed na, want het zijn nu de boeven van uw portemonnee!

  • KKenneth Kortstam – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Heel goed ze ondersteunen me en ik word maandelijks op hoogte gehouden omtrent mijn gebuik ook spaar ik voor energie besparende items of ik krijg korting.

  • hhenk koops – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    geen uitgebreid verslag maar een heel duidelijk woord :

    GOED !!

  • AAb Boers – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Greenchoice is zeer klantvriendelijk altijd goed en duidelijk antwoord geen lange wachttijden z

    oals bij andere energiemaatschapijen zeer behulpzaam.

    Ik zou geen betere weten te vinden.

8

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • Groene stroom
  • Lage terugleververgoeding
216,29 /mnd
216,29
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,400 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,827 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,450 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 2,928 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 12,98

Stroom

€ 68,95


Gas

€ 147,34

Verwacht termijnbedrag
Per maand
216,29

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

7,9

Klantenservice

8,2

Algemeen

8,2

416 reviews over Essent

  • EErwin Dalm – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prima leverancier,geen klachten

  • VVerheijde – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prima bedrijf.
    Goede voorlichting en mededelingen.

  • TT – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik ben al klant bij essent van 1969 en het bevalt mij goed.

  • RR.R.Boelig – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Het is fijn om bij Essent te zijn.Ben 10 jaar bij dit bedrijf,wat uitstekend wordt gerund DOOR KENNIS,daardoor de lees 10 jaren.Verder het contact en de vlotte afwikkeling van een
    probleem.Dus een bijzondere waardering en beveel het aan kennissen en vreemden,ga
    zo door in de stijl die nu van belang is.

  • FFokje de Jong – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Het bevalt ons goede leuke aktie als je al lang bij essent bent korting is goed

9

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • Nederlandse windenergie
  • Tarieven wijzigen per 1 juli
216,39 /mnd
Bekijken
216,39
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,400 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,552 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,450 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,854 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 13,08

Stroom

€ 69,00


Gas

€ 147,39

Verwacht termijnbedrag
Per maand
216,39

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,9

Klantenservice

9,1

Algemeen

9,1

120 reviews over United Consumers

  • LLeontine van Balen – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Fijne en betrouwbare energieleverancier. Duidelijke website, waarin jezelf op elk moment je verbruik kan inzien en vergelijken, je maandtarief bij kunt stellen en goed en duidelijk op de hoogte wordt gesteld van onderwerpen als bijvoorbeeld het prijsplafond en wat dit voor jou betekent. Bijkomend extra is het (ongemerkt) sparen, héél erg fijn!!

  • PPieter Korbee – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Een deur tot deur vetkoper vroeg mij wie mijn leverancier was , ik zei United Consumers zijn reactie was ooh dan zit je al bij de goedkoopste

  • PPeter DeLaat – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    100% tevreden over Unitedcons.
    Verder vind ik t allemaal wel oke….

    Geen veranderingen meer , de tijd die ik nog heb besteed ik zo goed mogelijk….

    Ik wil en hoef helemaal niks meer , sinds t overlijden van m’n mooie en lieve vrouwtje mag t voor mij allemaal afgelopen zijn .

    Grt.Peter

  • iineke – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Bij evt. vragen krijg je altijd vriendelijk antwoord. Ze nemen alle tijd voor je.
    In een woord: PRIMA

  • GGienus – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Dit is een firma die mee denkt met de klanten.
    Heel erg blij mee.

10

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • Groene stroom uit Nederland
216,65 /mnd
Bekijken
216,65
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,400 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,472 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,450 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,771 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 13,34

Stroom

€ 69,13


Gas

€ 147,52

Verwacht termijnbedrag
Per maand
216,65

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,2

Klantenservice

8,2

Algemeen

8,4

88 reviews over Engie

  • RRinus van Hout – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Als leverancier staat Engie het gehele jaar door voor haar afnemers paraat. Goede informatie over je energiegebruik en goede voorstellen om energie te besparen. Dat terwijl ze zelf leverancier zijn ! Dan ben je als energiebedrijf goed bezig : t.b.v. het milieu, bewustwording van energiegebruikers en de afnemers financieel op koers houden m.b.t. uitgaven aan energiekosten. Als belt word je zeer vriendelijk en duidelijk geholpen. Een echt compliment mijnerzijds.
    Rinus van Hout

  • MM. van Dijke – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Al met al ben ik tevreden over mijn energieleverancier. Ze houden mij op de hoogte als er iets voor mij anders wordt en daar ben ik erg blij mee. Nog belangrijker misschien is dat zij goedkoop zijn en dat is in deze tijd heel erg prettig.

  • GGer Dop – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Fantastisch bedrijf. Levert zeer goedkoop gas en elektriciteit. Je wordt voortdurend van alles op de hoogte gehouden. Ook de app is zeer duidelijk en actueel.
    Een echte aanrader, zeker in deze tijd!

  • hhaandrikman – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    ben goed te vreden met mijn contract

  • PP. van Bommel – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Zeer soepel verlopen winter. De prijzen niet verhoogd, waar iedereen bang voor was. Heb nooit in de kou gezeten deze winter en weet dmv mijn slimme thermostaat prices hoeveel graden het is

11

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • Hoge score duurzaamheid
  • Hoog vastrecht
216,67 /mnd
216,67
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,400 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,451 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,450 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,610 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 13,36

Stroom

€ 69,57


Gas

€ 147,10

Verwacht termijnbedrag
Per maand
216,67

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,0

Klantenservice

8,1

Algemeen

8,1

30 reviews over Vandebron

  • RRicus van Bree – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ik ben al enkele jaren jaren afnemer bij energieleverancier Van de Bron. Tot op heden heb ik daar geen spijt van mede door onder andere:
    fatsoenlijke en goedkope energietarieven,
    nakoming van het contract
    nakomen van gedane beloften.
    Ook belangrijk: in deze periode van prijsstijgingen van elektra en gas is geen enkele druk uitgeoefend om het contract (vast) te wijzigen of een ander contract te nemen.

    Heel prettig is dat er maandelijks een overzicht komt van het verbruik van elektra en gas met een verwijzing naar het verbruik van een andere priode.

    En: de website is zeer duidelijk en helder, bijvoorbeeld het elektrisch (op)laden van de auto met de mogelijke plus- en minpunten.

    Kortom: het bedrijf van Van de Bron is efficiënt en de medewerkers zijn meedenkers en praktisch in de omgang.

  • HHenk – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Je kunt dit bedrijf nog gewoon bellen als je vragen heb.
    Wijzigingen worden snel uitgevoerd.

  • GGer Boot – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Geachte M. Voor al onze vragen worden wij netjes te woord gestaan en krijgen wij altijd een bevredigend antwoord.Wij hopen van harte dat dit altijd zo zal blijven,maar naar onze belevingen zal dat wel goed komen.

  • RR.H. Bakker – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Maandelijks een perfect overzicht van mijn verbruik en de kosten hiervan. Tevens overzichten van het gemiddelde verbruik van gas en stroom van andere verbruikers, waarbij wij altijd duidelijk onder deze gemiddelde verbruiken liggen. Daarnaast geven ze diverse mogelijkheden aan om tot een lager verbruik te komen. Voor ons is dit prima en goede informatie m.b.t. onze energiekosten.

  • AAdriaan Hofstra – 30 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Prima duurzame energiebedrijf , met een duidelijke visie en een overzichtelijke website. Deskundige en vriendelijke helpdesk, waar men geduldig met je meedenkt. Elke maand digitaal een duidelijk overzicht van je energieverbruik. Ik kan deze energieleverancier van harte aanbevelen.

12

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • Nederlandse groene stroom
216,70 /mnd
216,70
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,400 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,869 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,450 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 2,723 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 13,39

Stroom

€ 69,58


Gas

€ 147,13

Verwacht termijnbedrag
Per maand
216,70

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

8,4

Klantenservice

8,7

Algemeen

8,8

53 reviews over Delta

  • JJ. Abrahamse – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Ondanks de hoge energieprijzen hebben bij Delta toch een jaarcontract kunnen afsluiten tegen een redelijke prijs.
    De klantenservice is altijd vriendelijk, heeft een luisterend oor en is meegaand.
    Wij zijn tevreden klant bij Delta, onze problemen zijn altijd goed en tot tevredenheid opgelost, dus is de service prima.
    Ook het 5G netwerk is door Delta keurig aangelegd en in de meterkast geinstalleerd.

  • AA. Toonen – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Fijne medewerkers, die goed op de hoogte zijn van hetgeen ze ons te bieden hebben. Geven goed advies en bij vragen snel en goed te bereiken. Prijs is voor ons goed ivm 3 jarig contract.

  • EEdith – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goede communicatie, fijn overzicht op de site. Ik zit nog in mijn goedkope contract tot 2024.

  • EEdith – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goede communicatie, fijn overzicht op de site.

  • GGerard grein – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Delta heeft een goede service
    Vriendelijke medewerkers wordt goed geholpen door klantencervice

13

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • Korting op energiezuinige producten
217,51 /mnd
Bekijken
217,51
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,400 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,542 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,450 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,995 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 14,20

Stroom

€ 69,56


Gas

€ 147,95

Verwacht termijnbedrag
Per maand
217,51

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

4,7

Klantenservice

3,4

Algemeen

3,4

19 reviews over Coolblue Energie

  • SSam – 01 februari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Tragisch bedrijf. Klantenservice onbereikbaar. Geen reactie op mails. Hoge prijzen.

    Dit is GEEN COOLBLUE. Dit is een laag bovenop een (zou bijna malifide) bedrijf dat er niks mee te maken heb. Gewoon een prutsbedrijf met een Coolblue skin er overheen.

    Hoop dat Coolblue dit zo snel mogelijk opdoekt.

  • AAnne – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Blij mee!

  • HHay Vullinghs – 27 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    ben nu een paar jaar klant van Coolblue Energie (CE) en haar rechtsvoorgangers. Al jaren loop ik me te ergeren aan hun service. Maar omdat ik een lang lopend contract had heb ik dat maar zo gelaten. Per 1 dec 2022 zou mijn contract vervallen. Op 31 oktober 2022 krijg ik een brief van CE met daarin de nieuwe tarieven en de mededeling dat mijn contract is omgezet naar variabel, Reageren kan niet (meer) want als ik mijn contract had willen opzeggen, dan had ik dat 1 maand voor vervaldatum (van 1 dec) moeten doen. 31 okt dus. Gedurende het jaar heb ik een paar energiebesparende maatregelen genomen en zijn 2 van de kinderen uit huis gegaan. Bij de inschatting van het verbruik is men uitgegaan van het verbruik in het jaar 2020-2021. De energiebesparende maatregelen heeft men niet meegenomen terwijl ik maandelijks een overzicht krijg van het daadwerkelijk verbruik. Daarin was een sterk dalende lijn waar te nemen. Als gevolg van de nieuwe tarieven en de verkeerde inschatting explodeerde het nieuwe voorschot van ca € 480 naar € 1480. week later kreeg ik bericht dat ik over 2021-2022 € 1500 terugkrijg vanwege minder energiegebruik. Met heel veel moeite kreeg ik het voorschot nu omlaag naar € 1039,- Maar, als ik op basis van het gebruik 2020-2021 een offerte aanvraag bij CB dan gegeven zijn aan dat het voorschot ongeveer € 850 zou zijn (terwijl bij een vaste klant dat dus na veel zeuren € 1039,- is). Een offerte op dezelfde dag aangevraagd op basis van hetzelfde gebruik bij andere leveranciers (oa ANWB) geeft aan dat de tarieven daar € 670- € 690 zijn per maand.
    Op 10 jan. heb ik CB aangeschreven dat ze uit zijn gegaan van verkeerd gebruik. op 27 jan krijg ik een antwoord dat men uit is gegaan van het verbruik 2020-2021 (en dus niet van het feitelijk gebruik over 2021-2022 waarover ik maandelijks word geïnformeerd) en dan ook nog tegen de allerhoogste tarieven (zonder rekening te houden met het prijsplafond). Dat antwoord wist ik al. Waardeloze prutsers zijn het. Nu wil ik opzeggen maar krijg ze weer niet te pakken. Alleen een briefje dat het lang duurt voordat ik een antwoord ontvang omdat het zo druk is. Snel wegwezen hier.

  • GG – 17 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Wat een puinhoop! Mijn contract is al ontbonden voordat het kon beginnen omdat het bedrag niet automatisch werd afgeschreven. Ik wil niets meer met dit bedrijf te maken hebben.

  • PPeter – 12 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Deze maand voor het eerst bij COOLBLUE energie. Wat een trieste ervaring is dat. In de mail wordt gezegd uw eerst betaling gebeurt dmv een automatische incasso. Dat is helemaal niet waar. Je krijgt daarna (te laat!) een mail waarin staat dat de eerste termijn betaling niet ontvangen is en dat je een IDEAL betaling moet doen waar ze kosten voor in rekening brengen. Bij navraag blijkt dat de normale gang van zaken en wordt de eerste betaling nooit automatisch gedaan. Maar de extra kosten willen ze niet terug betalen. Omdat ze zelf te laat zijn moet je een week tegen een veel hoger tarief energie afnemen doe ze niets aan.
    Maandbedrag volgens vergelijkingssite 348 na herberekening (dat snap ik December was lastig met het prijsplafond ed.) 365 en nu brengen ze zonder bericht vooraf 399 in rekening.
    Communicatie gaat op een manier of je ‘s avond nog met ze in de kroeg zat. Je wordt aangesproken als een vriendje in plaats van de normale respectvolle manier die je mag verwachten bij een klant relatie.
    Als deze 3 maanden om zijn dan wordt het voor mij geen COOLBLUE meer.

14
8,0
2 reviews

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • Groene stroom uit Nederland
  • Hoge vaste kosten
221,29 /mnd
221,29
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,400 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,773 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,450 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 3,023 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 17,98

Stroom

€ 71,45


Gas

€ 149,84

Verwacht termijnbedrag
Per maand
221,29

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

6,0

Klantenservice

8,5

Algemeen

9,5

2 reviews over Powerpeers

  • GGeert-Jan Janssen – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Goede site, concurrerende prijzen. Vind het een prettige leverancier.

  • EEelco – 08 september 2022

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    dure leverancier, maar wel erg fijne service en een degelijk teruglevertarief

15
5,6
6 reviews

Contract

  • Variabel tarief
  • Maandelijks opzegbaar

Plus- en minpunten

  • Lage terugleververgoeding
223,88 /mnd
223,88
Prijs per maand

Stroom

Onder prijsplafond

€ 0,400 /kWh

t/m 2.900 kWh


Boven prijsplafond

€ 0,432 /kWh

boven 2.900 kWh

Gas

Onder prijsplafond

€ 1,450 /m3

t/m 1.200 m3


Boven prijsplafond

€ 1,582 /m3

boven 1.200 m3

Leveringskosten

Per maand

€ 20,57

Stroom

€ 72,75


Gas

€ 151,13

Verwacht termijnbedrag
Per maand
223,88

Het verwachte termijnbedrag is inclusief overheidsheffingen, vaste kosten, netbeheerkosten en 21% btw.

Gemiddelde score


Prijs

6,7

Klantenservice

5,3

Algemeen

4,8

6 reviews over Mega

  • RRonny Verhelst – 31 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Mega is een uitstekende leverancier van gas en elektriciteit, zijn behulpzaam en vriendelijk

  • eerwin – 24 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Het was destijds de voordeligste het mag alleen wat informatiever.

    Vooral op het gebied van de overheid maatregelen.

    Ook werd de incasso datum gewijzigd wat betekende dat ik 1 maand voor 2 maanden moest betalen. Voor mij was dit wel te doen, maar voor mensen die moeite hebben met de termijnen is dat natuurlijk wel een probleem in deze tijd.

    Klantenservice is online wel vrij snel te bereiken.

  • JJudith Oosterlee – 12 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Het is goedkoop, maar dan is ook alles mee gezegd. Administratief is het een rommelpot. De ene keer betaal je ineens 2 maanden vooruit zonder enige aankondiging, dan is de datum van afschrijving weer niet correct. Klantenservice is slecht te bereiken. Afspraken worden niet nagekomen. Ze doen maar wat. O ja en betaal je één dag te laat, dan heb je meteen een dreigmail te pakken. Bezint eer je begint met Mega.

  • JJantje – 12 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Als je klant wordt dan krijg je een mooie prijs, maar de maand daarop verhogen ze de prijs en zeker het vasttarief wordt verhoogd en in januari hebben ze het vasttarief verdubbeld en als nu op hum site kijkt is het vasttarief € 17 of € 18 per maand, ligt er aan welk contract dat je neem.

  • OOudie – 04 januari 2023

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen

    Leuke aanbiedingen. Echter per dag is er een beter aanbod. Dus dan maar weer annuleren.

Direct hulp nodig?

Dé energievergelijker helpt je bij het vinden van de beste energiedeal

Eerlijk vergelijken

Vergelijk de goedkoopste prijzen (2023) van alle leveranciers voor een eerlijk en overzichtelijk resultaat.

Door experts

Onze energie-experts staan altijd voor je klaar en vinden dagelijks de laagste tarieven en unieke acties.

Soepele overstap

Als je overstapt van energieleverancier gaat je oude energiecontract naadloos over in de nieuwe.

Bedenktijd

Ben je overgestapt naar een leverancier, maar heb je spijt van je keuze? Je kunt binnen 14 dagen gratis annuleren.

Bespaar op je energierekening

Sinds het begin van de winter in 2021 zijn de energieprijzen fors gestegen. De energierekening is voor Nederlanders daarom een steeds grotere kostenpost aan het worden.

Gelukkig is er goed nieuws: het vergelijken van energietarieven en leveranciers kan je 100 tot 600 euro op jaarbasis besparen. Dit doe je eenvoudig met de onafhankelijke energievergelijker 2023 voor consumenten.

Waar doe je verstandig aan in 2023?

1. Heb je op dit moment een vast contract van voor januari 2023?

Dan is het onverstandig om te wisselen van energieleverancier. Blijf zitten en dien je vaste contract uit.

2. Heb je op dit moment een variabel contract of heb je een nieuw energiecontract nodig?

Heb je op dit moment een variabel contract of heb je een nieuw energiecontract nodig?

Bekijk de energie deals

Zo vind je het beste energiecontract

Stap voor stap:

1

Bepaal je energieverbruik

Op basis van je laatste jaarrekening weet je hoeveel je pak en beet verbruikt aan stroom (kWh) en gas (m3). Gebruik deze gegevens voor het maken van een vergelijking en het zoeken naar een nieuwe energieleverancier.

Eventueel pas je het verbruik aan als je verwacht meer of minder te gaan verbruiken. Na het invullen van je verbruik weet je wat je ongeveer per maand gaat betalen.

Weet je niet precies hoeveel je gaat verbruiken? Dan kun je kijken naar de grootte van je huishouden en wat voor woning je hebt

2

Vergelijk prijzen en kenmerken

Zodra je jouw verbruik hebt ingevuld, krijg je een overzicht te zien van de actuele energieprijzen bij de verschillende energieleveranciers.

Hoewel prijs het meest belangrijke is, doe je er ook slim aan om te kijken naar de volgende aandachtspunten:

  • Soort contract: vast of variabel
  • Groene of grijze stroom
  • Klantbeoordeling

Tot slot kijk je of er nog exclusieve acties zijn waar je gebruik van kunt maken.

3

Claim je energie deal

De energietarieven en contracten die je op onze website zit zijn tijdelijk. Dat betekent dat je snel moet handelen, omdat je anders een deal of speciale actie kunt mislopen.

Zodra je een energiecontract hebt gevonden dat jou interesseert volg je deze stappen:

  • Klik op de groene ‘bekijken’ knop
  • Je wordt nu doorgezet naar de energieleverancier
  • Controleer de prijs en voorwaarden en vul je gegevens in
  • Claim je nieuwe energiedeal en stap over

Stap eenvoudig over

Overstappen naar een andere energieleverancier is eenvoudig. Toch zijn veel Nederlanders nog nooit gewisseld van energieleverancier. Zij betalen vaak veel te veel voor stroom en gas.

Door over te stappen van energiebedrijf kun je honderden euro’s per jaar besparen. Kassa!

Overstapservice

Zo werkt het:

  1. Klik in de energievergelijker op de gewenste energieleverancier.
  2. Kies het gewenste contract en pas eventueel het termijnbedrag aan.
  3. Geef aan op welke datum je wilt dat het contract ingaat (doe dit één dag nadat je oude contract afloopt).
  4. Vul je persoonlijke gegevens in, zoals je naam, adres, bankrekeningnummer
  5. Je aanvraag is voltooid!

Na de aanvraag

Na het versturen van je aanvraag kun je het volgende verwachten:

  1. Dezelfde dag of binnen een paar dagen ontvang je van de nieuwe leverancier bericht over je nieuwe energiecontract
  2. Je hebt 14 dagen bedenktijd om van het nieuwe energiecontract af te zien
  3. Je oude energiecontract wordt automatisch opgezegd; je hoeft niets te doen
  4. Je nieuwe energie contract gaat in zodra je oude contract eindigt
  5. Profiteer van lagere energietarieven

De beste energievergelijker?

Er zijn een hoop energievergelijkers op de markt. Energievergelijk probeert zich als beste te onderscheiden door:

  • Een snelle, onafhankelijke vergelijking te bieden, gericht op jouw wensen
  • Exclusieve kortingen te geven
  • Duurzame energieleveranciers te vergelijken
Vergelijk energieprijzen

Over Energievergelijk

Energievergelijk is hét landelijke kennisplatform voor energie.

We vinden het belangrijk dat consumenten en ondernemers van goede informatie worden voorzien en worden geholpen bij het vinden van een voordeliger energietarief.

Onze onafhankelijke energievergelijker maakt de energiemarkt inzichtelijker en zorgt ervoor dat je snel en eenvoudig tot de juiste keuze komt voor een betrouwbaar energiebedrijf.