What are you looking for?

Compare energy 2023

Energy providers for you

1

Action

  • Temporary offer

Contract

  • Fixed tariff
  • 12 months contract

Features

  • 100% European wind power
  • No price increases for 1 year
179,88 /month
Proceed
179,88
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,323 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,323 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,217 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,217 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 11,98

Electricity

€ 52,49


Gas

€ 127,38

Expected costs
Per month
179,88

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

6,9

Customer service

7,2

General

7,2

104 reviews about Oxxio

  • VVictor – 01 juni 2023

    Price
    Customer service
    General

    Fijne klantenservice en met de nieuwe contracten en tarieven zijn ze de goedkoopste leverancier van Nederland. Het jaarcontract is echt goedkoop.

  • JJeannet – 12 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Véél te duur , afgelopen winter enorme prijzen moeten betalen , als na heffing bij t opzeggen in feb 2023. Tenminste vind ik een termijn bedrag van €5500, schandalig voor een periode van 24-10 tot 7-2-23 voor verbruik van 1135 m3 en 1897 kWh .

  • OOverberg – 08 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Waardeloos bedrijf, komt na een half jaar opeens met een zielig mailtje dat terug lever kosten zijn gehalveerd!!!!!
    Oplichters

  • JJa hoor. – 03 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ze bellen niet terug!
    Ze reageren niet op brief.
    Ze schermen al snel met aanmaning.
    En bellen ook niet terug na herhaalde verzoeken aan helpdeskmedewerker !
    Persoon met voldoende accreditatie belt niet ondanks goede intenties medewerker.

  • KKlaus – 04 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Prettige website en klantenservice. Tarieven meestal scherp, al loont het soms om even te bellen voor een goedkopere deal.

2

Contract

  • Dynamic tariff
  • Can be cancelled daily

Features

  • Fixed installments
  • Energy at purchase price
  • Smart meter mandatory
160,88 /month
Proceed
160,88
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,277 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,277 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,129 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,129 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 10,00

Electricity

€ 41,81


Gas

€ 119,06

Expected costs
Per month
160,88

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

7,3

Customer service

5,6

General

6,1

825 reviews about NextEnergy

  • SSW – 30 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Tot nu toe zeer tevreden.
    Klantenservice reageert per mail redelijk snel.

    De app is nu fijn met de all-in prijzen. Helaas nog geen werkende push meldingen ondanks de update van enkele dagen geleden.

  • DDaniel – 30 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Het is goedkoop en je kan alles in de app zien. Als je hier een recensie leest dat bij Next moet je €2 voor gas betalen dan weet je dat het fake is want er geldt prijsplafond. Essent die hier 8,6 heeft is heel erg duur, ze bepalen zelf hoe veel moet je betalen terwijl je veel minder verbruikt. Ik het een maand Next Energy en ga zeker niet terug naar Essent want ik betaal 50% minder

  • RRob – 29 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Toch maar een nieuwe review nadat ik nog enigszins vertrouwen had in een vlotte afloop na de overstap van 17 april jl. Vandaag melding gedaan bij de ACM en een tweede mail gestuurd naar de klantenservice met de vraag waar mijn afrekening blijft en ook zeker de terugbetaling. Ik weet namelijk zeker dat dit het geval is. Hierbij dan ook het bericht voor Lotte van het Serviceteam van NextEnergy dat ik niet op excuses zit te wachten van “wat vervelend en bla die bla”. Graag je collega’s die verantwoordelijk zijn voor de afhandeling melden dat klantnummer 4080 met smart op zijn centjes wacht. Excuses zijn te makkelijk geworden voor jullie. Zorg dat je een goed geoliede machine wordt in plaats van een onbetrouwbare partner. Waarom lukt het andere dynamische leveranciers wel? Een vraagteken, maar antwoord is niet nodig, harde euri’s op mijn bankrekening retour wel. Een niet gemeende groet, ook namens de ACM

  • GGretha – 25 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Helaas toch weer overgestapt naar onze oude leverancier , ze beloven een lage dynamische prijs maar nu het inzichtelijk is in de app betaal ik de meeste dagen meer dan 2 euro voor een m2 gas . Dus dat kan toch goedkoper .

  • RRob – 25 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ik ben van plan om van Essent (variabel contract) naar een andere goedkopere aanbieder over te stappen. Gelezen de vele reviews heb ik geen vertrouwen in NextEnergy. Vaak als het te mooi is om waar te zijn is dat ook veelal zo. Ga even verder buurten bij andere aanbieders en hun reviews.

3

Contract

  • Dynamic tariff
  • Can be cancelled daily

Features

  • Free energy meter
  • Energy at purchase price
  • Smart meter is mandatory
164,07 /month
Proceed
164,07
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,292 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,292 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,099 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,099 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 12,50

Electricity

€ 46,26


Gas

€ 117,81

Expected costs
Per month
164,07

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

9,1

Customer service

9,1

General

9,0

52 reviews about Zonneplan

  • TTres Casas – 30 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Goede energieprijzen en een zeer vriendelijke, kundige klantenservice in vergelijk met andere aanbieders. Klantenservice zeer snel bereikbaar !

  • MMarcel – 15 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Vanaf 1 juli:
    Dynamisch voorschot in plaats van achteraf betalen en dat dan brengen als mijn voordeel Ik, de klant, vind het volgens uw bericht niet belangrijk dat ik achteraf mijn werkelijk gebruik betaal en daarom gaat u zich focussen op “het verbeteren van onze service op andere gebieden”.

    Blijkbaar kost dat geld want ik mag het voor zonneplan gaan voorfinancieren. nu betaal ik achteraf en dat wordt dan (voor mijn gemak in juli vooraf een voorschot met een verrekening achteraf van het werkelijke gebruik.

    In de praktijk betaal ik dan dus in juli 2 facturen (volledige afrekening juni en volledig voorschot augustus) dus dubbele kosten voor mij (dat vind ik echt super, bedankt daarvoor) en dan komt in augustus natuurlijk het voorschot van september + afrekening juli en dan zal het wel weer ongeveer kloppen.

    Maar in juli betalen wij dus allemaal dubbel zodat wij, die klanten die jullie groot hebben gemaakt, als dank jullie inkoop kunnen gaan voorfinancieren.

    Mooi degelijk stukje risicomanagement van jullie kant maar jullie klanten draaien daar dus voor op en dat wordt dan in een marketing sausje verpakt als een voordeel voor de klant, laat me niet lachen.

  • AAad – 25 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Heel klantvriendelijk. Geven duidelijk uitleg en helpdesk goed bereikbaar i.p.v. zo’n waardeloze chatbot. Ben in januari overgestapt op een dynamisch contract van Zonneplan en ben stukken goedkoper uit dan bij mijn vorige leverancier (Vattenfall ). Zeer tevreden.

  • JJohn – 20 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    December 2022 zonnepanelen direct met app duidelijk en overzichtelijk, in februari over van vast naar dynamisch, een mooie uitdaging, en tot onze verbazing goedkoper dan ons oude vast contract? aanrader!!

  • GGoel – 06 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Zonneplan is van de dynamische leveranciers verreweg de goedkoopste; er is in NL aantoonbaar geen goedkopere leverancier van zowel gas als elektra. Maar ook hun positieve klantenservice is een verademing.
    Super App ook trouwens!
    (en ja, dit is de meest positieve review die ik ooit heb geschreven maar met net zoveel gemak boor ik een slechte leverancier de grond in als verdiend!)

4

Contract

  • Variable tariff
  • Can be cancelled monthly

Features

  • 100% green energy
  • 1 million customers
172,18 /month
Proceed
172,18
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,338 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,338 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,089 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,089 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 11,98

Electricity

€ 55,45


Gas

€ 116,73

Expected costs
Per month
172,18

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,3

Customer service

7,9

General

8,1

259 reviews about Budget Energie

  • AAdam Fudala – 18 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ik ben va oktober 2021 klant van Budget Energie. Ook gelukt vaste contract voor 3 jaar te tekenen.
    Zeer tevreden met alles, ik denk als klant te blijven na huidige periode,

  • TTeun – 07 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ben al sinds 2012 onafgebroken klant bij/van Budgetenergie .Profiteer nu ook van het zgn.trouwe klant voordeel.

  • YYvonne – 04 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Super dat je ook. Je telefoon ook nog goedkoper krijgt. En lekker iedere maand kan je kijken wat je moet betalen. Ik vind het een mooie service van budget energie. Super.

  • JJ.J.Ames – 04 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Prima. Vind het negatief, dat vaste klanten een hogere gasprijs betalen per m3 en klanten voor langere tijd n.b. een lagere vergoeding voor teruggeleverde electriciteit KWh. Dit is negatief die meer terugleveren dan gebruiken.

  • DDebs – 12 maart 2023

    Price
    Customer service
    General

    Had vast contract jaar geleden nog kunnen afsluiten. elke maand duidelijk verbruiksoverzicht in de mail, met aanrading van termijn verhoging bij meer verbruik. Waardoor ik nu bij jaarafrekening toch nog geld terugkreeg.

5

Contract

  • Fixed tariff
  • 6 months contract

Features

  • 100% European wind power
  • Real time insights
174,76 /month
Proceed
174,76
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,313 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,313 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,182 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,182 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 11,98

Electricity

€ 50,25


Gas

€ 124,51

Expected costs
Per month
174,76

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

6,9

Customer service

7,2

General

7,2

104 reviews about Oxxio

  • VVictor – 01 juni 2023

    Price
    Customer service
    General

    Fijne klantenservice en met de nieuwe contracten en tarieven zijn ze de goedkoopste leverancier van Nederland. Het jaarcontract is echt goedkoop.

  • JJeannet – 12 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Véél te duur , afgelopen winter enorme prijzen moeten betalen , als na heffing bij t opzeggen in feb 2023. Tenminste vind ik een termijn bedrag van €5500, schandalig voor een periode van 24-10 tot 7-2-23 voor verbruik van 1135 m3 en 1897 kWh .

  • OOverberg – 08 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Waardeloos bedrijf, komt na een half jaar opeens met een zielig mailtje dat terug lever kosten zijn gehalveerd!!!!!
    Oplichters

  • JJa hoor. – 03 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ze bellen niet terug!
    Ze reageren niet op brief.
    Ze schermen al snel met aanmaning.
    En bellen ook niet terug na herhaalde verzoeken aan helpdeskmedewerker !
    Persoon met voldoende accreditatie belt niet ondanks goede intenties medewerker.

  • KKlaus – 04 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Prettige website en klantenservice. Tarieven meestal scherp, al loont het soms om even te bellen voor een goedkopere deal.

6

Contract

  • Dynamic tariff
  • Can be cancelled monthly

Features

  • Fixed installments
  • No profit motive
  • Smart meter mandatory
174,89 /month
Proceed
174,89
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,314 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,314 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,223 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,223 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 8,44

Electricity

€ 51,56


Gas

€ 123,32

Expected costs
Per month
174,89

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

7,5

Customer service

5,8

General

6,3

279 reviews about ANWB energie

  • ccor – 03 juni 2023

    Price
    Customer service
    General

    Hoe kan het dat ik in mei 2022
    plotseling 2.41 betaal voor 1 cuub gas. Foutje in de app?

  • LLoes – 01 juni 2023

    Price
    Customer service
    General

    Energie prijs oké je kan het zelf bekijken om op voordelige uren energie gebruiken. Maar als je, je jaarafrekening moet krijgen is dit een ramp. Ik wacht al meer dan 3 maanden op mijn jaarafrekening en het te veel betaalt geld van meer dan 900euro nog niet terug. Ik heb vele malen gebeld nu bijna wekelijks de ene keer was er een errow dan weer een bug of werd er gezegd volgende week is alles oké. Een klacht bij de anwb indienen heeft ook al geen succes want daar hoor je ook niets van. Ik heb nu een klacht bij de de ACM ingediend dus als er meer mensen zijn met deze klacht neem dan contact op met het ACM. Als ik het geld terug heb ben ik weg.

  • CCorné – 25 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Tot nu toe erg tevreden. Goede inzage in verbruik inclusief de belasting en toeslagen. Gewoon goed en eenvoudig zoals het hoort

  • RRoel – 23 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Fantastisch
    Zit gewoon weer richting de maandprijs als voor de crisis én de verwachting is dat ii einde jaar nog wat terug krijgt.

    Ik heb geen zonnepanelen of iets

  • DDanico – 09 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Heb vandaag 3 keer gebeld dat ze mijn contract niet hebben opgezegd bij mijn oude leverancier. Kreeg eerst mededeling van een dame die thuis aan het werken was en die ik niet kon verstaan die zei ik kan u niet verder helpen. De slimme meter staat uit!!! Gevolg ik heb op dit moment 2 contracten en moet dus 2 keer betalen en ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Ondeskundig en onvriendelijk personeel.

7

Contract

  • Fixed tariff
  • 36 months contract

Features

  • 100% European wind power
  • No price increases for 3 years
183,14 /month
Proceed
183,14
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,330 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,330 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,227 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,227 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 12,98

Electricity

€ 54,40


Gas

€ 128,75

Expected costs
Per month
183,14

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

6,9

Customer service

7,2

General

7,2

104 reviews about Oxxio

  • VVictor – 01 juni 2023

    Price
    Customer service
    General

    Fijne klantenservice en met de nieuwe contracten en tarieven zijn ze de goedkoopste leverancier van Nederland. Het jaarcontract is echt goedkoop.

  • JJeannet – 12 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Véél te duur , afgelopen winter enorme prijzen moeten betalen , als na heffing bij t opzeggen in feb 2023. Tenminste vind ik een termijn bedrag van €5500, schandalig voor een periode van 24-10 tot 7-2-23 voor verbruik van 1135 m3 en 1897 kWh .

  • OOverberg – 08 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Waardeloos bedrijf, komt na een half jaar opeens met een zielig mailtje dat terug lever kosten zijn gehalveerd!!!!!
    Oplichters

  • JJa hoor. – 03 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ze bellen niet terug!
    Ze reageren niet op brief.
    Ze schermen al snel met aanmaning.
    En bellen ook niet terug na herhaalde verzoeken aan helpdeskmedewerker !
    Persoon met voldoende accreditatie belt niet ondanks goede intenties medewerker.

  • KKlaus – 04 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Prettige website en klantenservice. Tarieven meestal scherp, al loont het soms om even te bellen voor een goedkopere deal.

8

Contract

  • Fixed tariff
  • 12 months contract

Features

  • 100% green energy
  • No price increases for 1 year
191,12 /month
Proceed
191,12
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,357 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,357 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,244 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,244 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 13,98

Electricity

€ 60,48


Gas

€ 130,64

Expected costs
Per month
191,12

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,3

Customer service

7,9

General

8,1

259 reviews about Budget Energie

  • AAdam Fudala – 18 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ik ben va oktober 2021 klant van Budget Energie. Ook gelukt vaste contract voor 3 jaar te tekenen.
    Zeer tevreden met alles, ik denk als klant te blijven na huidige periode,

  • TTeun – 07 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ben al sinds 2012 onafgebroken klant bij/van Budgetenergie .Profiteer nu ook van het zgn.trouwe klant voordeel.

  • YYvonne – 04 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Super dat je ook. Je telefoon ook nog goedkoper krijgt. En lekker iedere maand kan je kijken wat je moet betalen. Ik vind het een mooie service van budget energie. Super.

  • JJ.J.Ames – 04 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Prima. Vind het negatief, dat vaste klanten een hogere gasprijs betalen per m3 en klanten voor langere tijd n.b. een lagere vergoeding voor teruggeleverde electriciteit KWh. Dit is negatief die meer terugleveren dan gebruiken.

  • DDebs – 12 maart 2023

    Price
    Customer service
    General

    Had vast contract jaar geleden nog kunnen afsluiten. elke maand duidelijk verbruiksoverzicht in de mail, met aanrading van termijn verhoging bij meer verbruik. Waardoor ik nu bij jaarafrekening toch nog geld terugkreeg.

9

Contract

  • Variable tariff
  • Can be cancelled monthly

Features

  • Green energy from the Netherlands
  • High feed-in tariff solar panels
191,77 /month
Proceed
191,77
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,337 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,337 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,332 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,332 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 11,41

Electricity

€ 55,05


Gas

€ 136,72

Expected costs
Per month
191,77

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,4

Customer service

8,5

General

8,6

14 reviews about Om

  • vvan putten – 14 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Slechte ervaring met deze mensen, de terugleververgoeding wordt zonder persoonlijk bericht via brief of mail aangepast, terwijl ze dit wettelijk verplicht zijn 30 dagen van te voren te melden, ik heb dit ook bij de Autoriteit Consument & Markt bevestigd gekregen.
    Om hier op aangesproken en de reactie is tegen het onbeschofte aan, kortom niet mee in zee gaan

  • PPatrick – 06 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Plezierige club. Je communiceert niet met een onpersoonlijke energie-moloch met zo’n caal-center maar met een kleine organisatie waar echte ménsen werken met hart voor de zaak. Prijzen ook alleszins redelijk

  • JJCQ – 05 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Top energieleverancier! Goede en snelle communicatie zowel via mail als telefonisch. Via coöperatie nog meer voordeel. Behoorlijke teruglever vergoeding. Energieprijs mag van mij wel iets lager

  • OO. Gosman – 03 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Héél slechte klantenservice: Reageren totaal niet op mails en blokkeren je mailadres. De website geeft meer NIET dan wel je verbruik aan. Slechter kàn gewoon niet.

  • JJosephus – 10 maart 2023

    Price
    Customer service
    General

    Top leverancier met héél goede klantenservice, 100% duurzame elektriciteit lokaal opgewekt in coöperatie verband met een eerlijke prijs

10

Contract

  • Fixed tariff
  • 12 months contract

Features

  • Free customized saving advice
  • Already 2 million customers
191,86 /month
Proceed
191,86
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,351 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,351 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,267 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,267 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 13,98

Electricity

€ 59,29


Gas

€ 132,57

Expected costs
Per month
191,86

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

7,2

Customer service

7,6

General

7,6

483 reviews about Vattenfall

  • II. Huisman – 02 juni 2023

    Price
    Customer service
    General

    Zeer prettige ervaring gehad bij het aanvragen van een nieuw energiecontract. Tarieven zijn zeer scherp en kun je tegenwoordig 1 of 3 jaar vastpinnen.

    Ga zo door!

  • DDhr Schovers – 27 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    25 jaar bij Nuon-Vattenfall, en trouwe klanten krijgen altijd iets extra … jazeker! Een gepeperde rekening van 1.84 ct terwijl ze roeptoeteren 1.34 ct voor gas bij variabel. Heb ik ook alleen ben ik die domme trouwe klant…

  • RRemko – 29 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ik ben al jaren bij vattenvall voorheen nuon, en ben erachter gekomen dat ze niet alleen een vast en een variabel tarief hanteren, maar een ander variabel.tarief voor “trouwe klanten” ik als trouwe klant betaal namelijk 1,81 voor gas terwijl je als nieuwe klant 1,31 betaalt en zf dat is nog duurder als bij budget energie waar je maar 1,22 betaalt voor gas. Het is wettelijk niet eens toegestaan om 2 verschillende variabele tarieven te hanteren, toen ik hierover belde kon ik ook het tarief krijgen dat nieuwe klanten kregen maar dan was ik wel mijn trouwe klanten korting kwijt. De Policy is dus dat alleen zeurende klanten ook het tarief bieden in plaats van gewoon eerlijk te zijn. Oplichters zijn het ik ga weg nij vattenv, en ga naar budget energie…

  • AAnoniem – 21 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Klantenservice is uitstekend.

    Het uitmelken van trouwe klanten (“Blijven loont”) door hoge tarieven te rekenen terwijl de marktprijs gehalveerd is, is gewoon schofterig. Binnenhalen van overstappers is het enige dat telt, die krijgen wel normale tarieven. En zelf in die tarieven zitten enorme marges.

    Voor het terugleveren van stroom krijg je fors onder het leveringstarief, ongeveer de helft. Dus ook schijt aan de afspraak dat terugleveren minimaal 80% van de leverprijs is.

    En dan in de media zielig doen dat ze maar miljoenen (180 mln dacht ik?) netto winst hadden, maar intussen enorme bedragen uitkeren aan de buitenlandse investeerders.

    Bij dit bedrijf staat de winst voorop. Over de rug van trouwe klanten en de belastingbetaler.

  • DDanny – 19 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Nieuwe klanten een tarief geven die tientallen procenten goedkoper is terwijl het in beide gevallen om een variabel contract gaat. En dan ook nog aangeven dat je 15% blijven loont korting hebt opgebouwd. Blijven loont niet…

11

Contract

  • Fixed tariff
  • 6 months contract

Features

  • Discount on energy-efficient products
  • 100% green energy
191,92 /month
Proceed
191,92
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,353 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,353 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,261 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,261 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 14,20

Electricity

€ 59,71


Gas

€ 132,21

Expected costs
Per month
191,92

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

5,0

Customer service

4,0

General

4,2

36 reviews about Coolblue Energie

  • TTim olgers – 19 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Om te huilen! Een jaar energie gehad van CE.
    Nooit inzicht gekregen in energiegebruik. Tweemaal zomaar verhoging van maandbedrag gekregen terwijl wij alleen maar minder energie hebben gebruikt. Overgestapt naar de anwb, maar CE factureert gewoon nog even op de 21e van de maand een hele maand! Heb ik gestorneerd en na 10 weken nog steeds geen afrekening, maar wel dreigmails dat ik dat maandbedrag nog moet betalen want anders! Klantenservice lieft gewoon en geeft de schuld aan de IT, de anwb, de slimme meter etc…
    Blijf weg bij dit bedrijf!!!

  • GGerard – 14 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ik kan de reviews goed begrijpen. De facturering is één grote puzzel. Als je ziet dat het verbruik veel lager is dan verwacht, kun je het termijnbedrag nauwelijks verlagen en Coolblue bepaalt zelf om het weer te verhogen. Consumenten worden gebruikt als bank. Terugbetaling van teveel betaalde bedragen gebeurt veel later dan beloofd. Geen glimlach bij Coolblue Energie.

  • RRori – 05 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Via een aantal vergelijkingssites kwam Coolblue energie het voordeligst uit, uiteindelijk via Independer aangevraagd. Contract Coolblue energie bleek bijna 90 euro hoger te zijn. Uiteraard direct gecanceld, maar op deze manier is het tijdverspilling, teleurstellend en vind ik het misleidend. Vertrouwen is iig weg.

  • JJanine – 05 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Mijn ervaringen zijn verre van positief:
    Geen inzicht in energie verbruik
    Dus ook geen inzicht in verbruik vs gefactureerde maandbedrag
    Geen duidelijke antwoorden van klantenservice
    Eerste termijn (januari 2023) is gefactureerd zonder prijsplafond te verwerken, is ook geen duidelijk inzicht op)
    Ik ben na drie maanden weer overgestapt naar andere leverancier. Coolblue factureert rustig door ‘overstap nog niet verwerkt’. Na terugboeken van het bedrag netjes doorgeven waarom. Ontvang alsnog een betalingsherinnering. Snap dat het allemaal geautomatiseerd is… maar er bestaat ook nog zoiets als handwerk/controle….
    De reputatie van Coolblue als klantvriendelijke webwinkel gooien ze te grabbel met deze dienst…. Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen

  • LLouis – 14 maart 2023

    Price
    Customer service
    General

    In juni liep mijn 2-jarige contract bij mijn vorige energieleverancier af. Overgestapt naar Coolblue zonder problemen. Mijn voorschot werd hoger, maar de prijzen waren inmiddels ook gestegen, dus logisch. Omdat ik ook een offerte voor zonnepanelen had bij Coolblue, werd de offerte meteen verlaagd, omdat ik ook energie afnam. Door leveringsproblemen konden de panelen pas in november geplaatst worden. In december kreeg ik een voorstel om mijn voorschot te verlagen, omdat mijn stroomverbruik verlaagd was. Keurig geregeld. Een keer storing gehad in de zonnepanelen installatie. Men komt om het op te lossen. Als zich weer een storing voor zou doen, komt men weer. Prima bedrijf. Prima service.

12

Contract

  • Fixed tariff
  • 12 months contract

Features

  • Discount on energy-efficient products
  • 100% green energy
196,61 /month
Proceed
196,61
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,370 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,370 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,275 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,275 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 14,20

Electricity

€ 63,24


Gas

€ 133,37

Expected costs
Per month
196,61

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

5,0

Customer service

4,0

General

4,2

36 reviews about Coolblue Energie

  • TTim olgers – 19 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Om te huilen! Een jaar energie gehad van CE.
    Nooit inzicht gekregen in energiegebruik. Tweemaal zomaar verhoging van maandbedrag gekregen terwijl wij alleen maar minder energie hebben gebruikt. Overgestapt naar de anwb, maar CE factureert gewoon nog even op de 21e van de maand een hele maand! Heb ik gestorneerd en na 10 weken nog steeds geen afrekening, maar wel dreigmails dat ik dat maandbedrag nog moet betalen want anders! Klantenservice lieft gewoon en geeft de schuld aan de IT, de anwb, de slimme meter etc…
    Blijf weg bij dit bedrijf!!!

  • GGerard – 14 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ik kan de reviews goed begrijpen. De facturering is één grote puzzel. Als je ziet dat het verbruik veel lager is dan verwacht, kun je het termijnbedrag nauwelijks verlagen en Coolblue bepaalt zelf om het weer te verhogen. Consumenten worden gebruikt als bank. Terugbetaling van teveel betaalde bedragen gebeurt veel later dan beloofd. Geen glimlach bij Coolblue Energie.

  • RRori – 05 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Via een aantal vergelijkingssites kwam Coolblue energie het voordeligst uit, uiteindelijk via Independer aangevraagd. Contract Coolblue energie bleek bijna 90 euro hoger te zijn. Uiteraard direct gecanceld, maar op deze manier is het tijdverspilling, teleurstellend en vind ik het misleidend. Vertrouwen is iig weg.

  • JJanine – 05 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Mijn ervaringen zijn verre van positief:
    Geen inzicht in energie verbruik
    Dus ook geen inzicht in verbruik vs gefactureerde maandbedrag
    Geen duidelijke antwoorden van klantenservice
    Eerste termijn (januari 2023) is gefactureerd zonder prijsplafond te verwerken, is ook geen duidelijk inzicht op)
    Ik ben na drie maanden weer overgestapt naar andere leverancier. Coolblue factureert rustig door ‘overstap nog niet verwerkt’. Na terugboeken van het bedrag netjes doorgeven waarom. Ontvang alsnog een betalingsherinnering. Snap dat het allemaal geautomatiseerd is… maar er bestaat ook nog zoiets als handwerk/controle….
    De reputatie van Coolblue als klantvriendelijke webwinkel gooien ze te grabbel met deze dienst…. Schoenmaker blijf bij je leest zou ik zeggen

  • LLouis – 14 maart 2023

    Price
    Customer service
    General

    In juni liep mijn 2-jarige contract bij mijn vorige energieleverancier af. Overgestapt naar Coolblue zonder problemen. Mijn voorschot werd hoger, maar de prijzen waren inmiddels ook gestegen, dus logisch. Omdat ik ook een offerte voor zonnepanelen had bij Coolblue, werd de offerte meteen verlaagd, omdat ik ook energie afnam. Door leveringsproblemen konden de panelen pas in november geplaatst worden. In december kreeg ik een voorstel om mijn voorschot te verlagen, omdat mijn stroomverbruik verlaagd was. Keurig geregeld. Een keer storing gehad in de zonnepanelen installatie. Men komt om het op te lossen. Als zich weer een storing voor zou doen, komt men weer. Prima bedrijf. Prima service.

13

Contract

  • Variable tariff
  • Can be cancelled monthly

Features

  • Green energy from the Netherlands
198,05 /month
198,05
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,377 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,377 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,293 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,293 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 12,67

Electricity

€ 63,98


Gas

€ 134,07

Expected costs
Per month
198,05

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

7,7

Customer service

8,1

General

8,1

170 reviews about Greenchoice

  • JJohan – 09 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Een grote oplichters bende .Trap niet in de mooie verhalen en schijn excuses van dit bedrijf !

  • RRon – 04 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Er is heel vaak wat mis. Je kan wel blijven bellen en wachten… Maar, iedere keer is er wel wat. Dan maken ze excuses voor het ongemak, met de maand erop weer hetzelfde probleem. Ook werkt de backoffice van geen kant. Probeer dan maar eens je verbruik goed in de gaten te houden.. Het is hoogste tijd om na 14 jaar Greenchoice (!!) over te stappen. Kort gezegd: het is een zeer naar bedrijf dat snel met excuses is, maar niet met oplossingen komt

  • PPatricia – 04 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    stap op tijd over!
    Als je wilt overstappen naar een andere leverancier (wat ik je zou aanraden), doe dat dat ruim voor je vaste contract afloopt! Een maand te laat overstappen heeft mij veel geld gekost!

    Eind februari liep mijn driejarige energiecontract bij Greenchoice af. Het nieuwe contractvoorstel was aan de dure kant, dus ik ben overgestapt op een dynamisch contract bij de ANWB. Dat kostte een maand, waarin ik dus nog energie van Greenchoice moest betrekken. Ik krijg net de afrekening over die maand: bijna 1500 euro! De werkelijke energiekosten bij de ANWB over maart en april bedroegen ongeveer 550 euro. Zo’n verschil is niet anders uit te leggen dan als afzetterij.

    Het kostte me ook een enorme hoop gezeur voor ik überhaupt te horen kreeg welk bedrag er over die contractvrije maand in rekening was gebracht. Voor ik eindelijk antwoord kreeg op de vraag waarom de afrekening zo hoog was, moest ik eerst allerlei geblabla aanhoren over ‘koude maanden’, ‘hoge vaste lasten’ etc, waar ik maar niet doorheen kwam (en die ook de hoge rekening niet verklaarde).

  • MMarc – 28 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Trap er niet in! Een energiemaatschappij met oog voor het milieu maar niet voor de mensen! Wij hebben teveel betaald: klacht na klacht, telefoongesprek na telefoongesprek en belofte na belofte, hebben we na een half jaar nog steeds ons geld niet terug. Klachten worden domweg niet afgehandeld of genegeerd!

  • JJansje – 10 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Zeer slecht,
    Heeft een ,aangepaste, salderingsregeling, wat ons ruim € 500,00 heeft gekost.
    In de media doen ze alsof ze een jaarlijkse saldering toepassen,
    Advies: als je geld kwijt wilt, ga dan hier klant worden.

14

Action

  • € 50 cashback

Contract

  • Fixed tariff
  • 12 months contract

Features

  • 100% Dutch wind energy
  • High customer score
198,96 /month
Proceed
198,96
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,373 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,373 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,224 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,224 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 20,17

Electricity

€ 66,83


Gas

€ 132,13

Expected costs
Per month
198,96

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,9

Customer service

8,9

General

9,0

142 reviews about United Consumers

  • RRoy – 01 juni 2023

    Price
    Customer service
    General

    Uitstekende service, prima prijs en welkomstbonus.

  • GGil – 22 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Dieven, kijk uit van eind afrekenen bij overstappen!
    Was bijna 2 jaar klant eind afrekening was altijd oké, maar zodra dat ik wilde overstappen voor de laatste 2 maanden (jan/feb) hebben ze €1400 eindafrekening voor gas en elektra in rekening gebracht!
    Over de hele 2022 heb ik nog geld terug gekregen, maar gingen mij straffen op momenten dat ik ging overstappen naar andere leverancier.

  • eebbers – 21 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    om in contact te komen per telefoon moet je veel geduld hebben. Nu bijna twee maanden klant ,nog steeds geen inzicht in het verbruik??!! Komt omdat ik nieuwe klant ben werd mij gezegd. Hoe onoverzichtelijk kan het zijn in deze dure energietijden.

  • kkarsseboom rma – 16 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    maandelijkse updates en makkelijk termijnbedrag aanpassen

  • SS. Hartogsveld – 14 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Altijd goedkoper en duidelijke facturen en leuke verassingen

15

Contract

  • Fixed tariff
  • 24 months contract

Features

  • 100% green energy
  • No price increases for 2 year
201,63 /month
Proceed
201,63
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,389 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,389 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,288 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,288 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 13,98

Electricity

€ 67,26


Gas

€ 134,37

Expected costs
Per month
201,63

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,3

Customer service

7,9

General

8,1

259 reviews about Budget Energie

  • AAdam Fudala – 18 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ik ben va oktober 2021 klant van Budget Energie. Ook gelukt vaste contract voor 3 jaar te tekenen.
    Zeer tevreden met alles, ik denk als klant te blijven na huidige periode,

  • TTeun – 07 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ben al sinds 2012 onafgebroken klant bij/van Budgetenergie .Profiteer nu ook van het zgn.trouwe klant voordeel.

  • YYvonne – 04 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Super dat je ook. Je telefoon ook nog goedkoper krijgt. En lekker iedere maand kan je kijken wat je moet betalen. Ik vind het een mooie service van budget energie. Super.

  • JJ.J.Ames – 04 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Prima. Vind het negatief, dat vaste klanten een hogere gasprijs betalen per m3 en klanten voor langere tijd n.b. een lagere vergoeding voor teruggeleverde electriciteit KWh. Dit is negatief die meer terugleveren dan gebruiken.

  • DDebs – 12 maart 2023

    Price
    Customer service
    General

    Had vast contract jaar geleden nog kunnen afsluiten. elke maand duidelijk verbruiksoverzicht in de mail, met aanrading van termijn verhoging bij meer verbruik. Waardoor ik nu bij jaarafrekening toch nog geld terugkreeg.

16

Contract

  • Fixed tariff
  • 36 months contract

Features

  • High score sustainability
  • 100% green electricity from NL
  • Fixed price for 3 years
202,57 /month
Proceed
202,57
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,388 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,388 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,352 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,352 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 10,00

Electricity

€ 64,92


Gas

€ 137,65

Expected costs
Per month
202,57

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,2

Customer service

8,3

General

8,2

32 reviews about Vandebron

  • JJ. Bulthuis – 06 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Contact verliep telefonisch zeer prettig. Werd duidelijk voorgelicht over de maatschappij. Kreeg ruim de tijd om het contract na te lezen voordat ik eventueel ging bevestigen. Ze houden zich aan hun woord. Heb nog geen moment spijt van overstap.

  • CC. Schoonoord Jeurninck – 06 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ben heel te vreden met mijn energieleverancier. Daarbij wil ik graag mijn deel leveren naar een mooiere en schonerer wereld . Daarbij krijg je ook nog voordelen , vanwege de windmolens die ook weer schone energie leverd en de cliënten weer voordeel van hebben . Vandaar dat ik zeer tevreden ben met van de Bron . Met vriendelijke groet , C. Schoonoord .

  • RRicus van Bree – 31 januari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ik ben al enkele jaren jaren afnemer bij energieleverancier Van de Bron. Tot op heden heb ik daar geen spijt van mede door onder andere:
    fatsoenlijke en goedkope energietarieven,
    nakoming van het contract
    nakomen van gedane beloften.
    Ook belangrijk: in deze periode van prijsstijgingen van elektra en gas is geen enkele druk uitgeoefend om het contract (vast) te wijzigen of een ander contract te nemen.

    Heel prettig is dat er maandelijks een overzicht komt van het verbruik van elektra en gas met een verwijzing naar het verbruik van een andere priode.

    En: de website is zeer duidelijk en helder, bijvoorbeeld het elektrisch (op)laden van de auto met de mogelijke plus- en minpunten.

    Kortom: het bedrijf van Van de Bron is efficiënt en de medewerkers zijn meedenkers en praktisch in de omgang.

  • HHenk – 31 januari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Je kunt dit bedrijf nog gewoon bellen als je vragen heb.
    Wijzigingen worden snel uitgevoerd.

  • GGer Boot – 31 januari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Geachte M. Voor al onze vragen worden wij netjes te woord gestaan en krijgen wij altijd een bevredigend antwoord.Wij hopen van harte dat dit altijd zo zal blijven,maar naar onze belevingen zal dat wel goed komen.

17

Contract

  • Variable tariff
  • Can be cancelled monthly

Features

  • High feedback tariff
  • 2 million customers
  • Rates change more frequently
203,05 /month
Proceed
203,05
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,389 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,389 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,330 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,330 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 11,98

Electricity

€ 66,21


Gas

€ 136,84

Expected costs
Per month
203,05

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

7,2

Customer service

7,6

General

7,6

483 reviews about Vattenfall

  • II. Huisman – 02 juni 2023

    Price
    Customer service
    General

    Zeer prettige ervaring gehad bij het aanvragen van een nieuw energiecontract. Tarieven zijn zeer scherp en kun je tegenwoordig 1 of 3 jaar vastpinnen.

    Ga zo door!

  • DDhr Schovers – 27 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    25 jaar bij Nuon-Vattenfall, en trouwe klanten krijgen altijd iets extra … jazeker! Een gepeperde rekening van 1.84 ct terwijl ze roeptoeteren 1.34 ct voor gas bij variabel. Heb ik ook alleen ben ik die domme trouwe klant…

  • RRemko – 29 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ik ben al jaren bij vattenvall voorheen nuon, en ben erachter gekomen dat ze niet alleen een vast en een variabel tarief hanteren, maar een ander variabel.tarief voor “trouwe klanten” ik als trouwe klant betaal namelijk 1,81 voor gas terwijl je als nieuwe klant 1,31 betaalt en zf dat is nog duurder als bij budget energie waar je maar 1,22 betaalt voor gas. Het is wettelijk niet eens toegestaan om 2 verschillende variabele tarieven te hanteren, toen ik hierover belde kon ik ook het tarief krijgen dat nieuwe klanten kregen maar dan was ik wel mijn trouwe klanten korting kwijt. De Policy is dus dat alleen zeurende klanten ook het tarief bieden in plaats van gewoon eerlijk te zijn. Oplichters zijn het ik ga weg nij vattenv, en ga naar budget energie…

  • AAnoniem – 21 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Klantenservice is uitstekend.

    Het uitmelken van trouwe klanten (“Blijven loont”) door hoge tarieven te rekenen terwijl de marktprijs gehalveerd is, is gewoon schofterig. Binnenhalen van overstappers is het enige dat telt, die krijgen wel normale tarieven. En zelf in die tarieven zitten enorme marges.

    Voor het terugleveren van stroom krijg je fors onder het leveringstarief, ongeveer de helft. Dus ook schijt aan de afspraak dat terugleveren minimaal 80% van de leverprijs is.

    En dan in de media zielig doen dat ze maar miljoenen (180 mln dacht ik?) netto winst hadden, maar intussen enorme bedragen uitkeren aan de buitenlandse investeerders.

    Bij dit bedrijf staat de winst voorop. Over de rug van trouwe klanten en de belastingbetaler.

  • DDanny – 19 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Nieuwe klanten een tarief geven die tientallen procenten goedkoper is terwijl het in beide gevallen om een variabel contract gaat. En dan ook nog aangeven dat je 15% blijven loont korting hebt opgebouwd. Blijven loont niet…

18

Contract

  • Fixed tariff
  • 12 months contract

Features

  • Dutch green energy
  • 100% from sustainable sources
203,08 /month
Proceed
203,08
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,379 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,379 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,326 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,326 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 14,52

Electricity

€ 65,28


Gas

€ 137,80

Expected costs
Per month
203,08

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,5

Customer service

8,9

General

8,9

26 reviews about Pure energie

  • DDirk Leenders – 15 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Prima service; eerlijke info; acceptabele prijzen; lekker groen en duidelijke maandelijkse uitdraaien.

  • AAdriaan S. – 14 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Altijd direct een medewerker aan de telefoon die prima informatie geeft. 100 % groene energie al jaren gewaarborgd. De teruglever vergoeding elektra is ietwat aan de lage kant als klein minpuntje.

  • KK.van der Woude – 14 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Goed aanbod

  • rrosy – 09 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    vaak communiceren
    binnen redelijke tijd reactie
    app aanwezig
    veel info, op tijd waarschuwen bij hoog verbruik
    tips en adviezen om verbruik omlaag te brengen

  • AA.Engelsman – 06 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Aangezien ik in 2021 een vijfjarig contract heb gesloten, heb ik geen problemen!

19
8,0
2 reviews

Contract

  • Variable tariff
  • Can be cancelled monthly

Features

  • Green energy from the Netherlands
  • High fees
203,13 /month
203,13
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,357 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,357 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,339 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,339 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 17,98

Electricity

€ 62,53


Gas

€ 140,60

Expected costs
Per month
203,13

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

6,0

Customer service

8,5

General

9,5

2 reviews about Powerpeers

  • GGeert-Jan Janssen – 31 januari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Goede site, concurrerende prijzen. Vind het een prettige leverancier.

  • EEelco – 08 september 2022

    Price
    Customer service
    General

    dure leverancier, maar wel erg fijne service en een degelijk teruglevertarief

20

Contract

  • Fixed tariff
  • 12 months contract

Features

  • High score sustainability
  • 100% green electricity from NL
  • Fixed price for 1 year
203,19 /month
Proceed
203,19
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,388 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,388 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,329 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,329 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 12,50

Electricity

€ 66,17


Gas

€ 137,03

Expected costs
Per month
203,19

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,2

Customer service

8,3

General

8,2

32 reviews about Vandebron

  • JJ. Bulthuis – 06 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Contact verliep telefonisch zeer prettig. Werd duidelijk voorgelicht over de maatschappij. Kreeg ruim de tijd om het contract na te lezen voordat ik eventueel ging bevestigen. Ze houden zich aan hun woord. Heb nog geen moment spijt van overstap.

  • CC. Schoonoord Jeurninck – 06 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ben heel te vreden met mijn energieleverancier. Daarbij wil ik graag mijn deel leveren naar een mooiere en schonerer wereld . Daarbij krijg je ook nog voordelen , vanwege de windmolens die ook weer schone energie leverd en de cliënten weer voordeel van hebben . Vandaar dat ik zeer tevreden ben met van de Bron . Met vriendelijke groet , C. Schoonoord .

  • RRicus van Bree – 31 januari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ik ben al enkele jaren jaren afnemer bij energieleverancier Van de Bron. Tot op heden heb ik daar geen spijt van mede door onder andere:
    fatsoenlijke en goedkope energietarieven,
    nakoming van het contract
    nakomen van gedane beloften.
    Ook belangrijk: in deze periode van prijsstijgingen van elektra en gas is geen enkele druk uitgeoefend om het contract (vast) te wijzigen of een ander contract te nemen.

    Heel prettig is dat er maandelijks een overzicht komt van het verbruik van elektra en gas met een verwijzing naar het verbruik van een andere priode.

    En: de website is zeer duidelijk en helder, bijvoorbeeld het elektrisch (op)laden van de auto met de mogelijke plus- en minpunten.

    Kortom: het bedrijf van Van de Bron is efficiënt en de medewerkers zijn meedenkers en praktisch in de omgang.

  • HHenk – 31 januari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Je kunt dit bedrijf nog gewoon bellen als je vragen heb.
    Wijzigingen worden snel uitgevoerd.

  • GGer Boot – 31 januari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Geachte M. Voor al onze vragen worden wij netjes te woord gestaan en krijgen wij altijd een bevredigend antwoord.Wij hopen van harte dat dit altijd zo zal blijven,maar naar onze belevingen zal dat wel goed komen.

21

Contract

  • Variable tariff
  • Can be cancelled monthly

Features

  • Green energy from the Netherlands
  • Free app with saving advice
203,72 /month
Proceed
203,72
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,379 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,379 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,343 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,343 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 13,58

Electricity

€ 64,96


Gas

€ 138,75

Expected costs
Per month
203,72

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,4

Customer service

8,4

General

8,5

118 reviews about Engie

  • AA.N van Spronsen – 16 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Prima bedrijf.

  • AA.N van Spronsen – 16 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Zeer tevreden over Engie. Mooie app waar alles duidelijk is weer geven. Telefoon wordt snel opgenomen.

  • BBert – 09 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Jong bedrijf met uitstekende prijzen en bereikbaarheid. Oplossingen worden aangedragen t.b.v. de klant.

  • MMonique – 07 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Goede service tegen gemiddelde tarieven. Regelmatig leuke aanbiedingen voor klanten.

  • jjan – 07 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    geen gedoe mee alles goed geregeld

22

Contract

  • Variable tariff
  • Can be cancelled monthly

Features

  • High score sustainability
  • Changing rates
205,29 /month
Proceed
205,29
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,382 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,382 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,369 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,369 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 12,50

Electricity

€ 64,93


Gas

€ 140,36

Expected costs
Per month
205,29

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,2

Customer service

8,3

General

8,2

32 reviews about Vandebron

  • JJ. Bulthuis – 06 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Contact verliep telefonisch zeer prettig. Werd duidelijk voorgelicht over de maatschappij. Kreeg ruim de tijd om het contract na te lezen voordat ik eventueel ging bevestigen. Ze houden zich aan hun woord. Heb nog geen moment spijt van overstap.

  • CC. Schoonoord Jeurninck – 06 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ben heel te vreden met mijn energieleverancier. Daarbij wil ik graag mijn deel leveren naar een mooiere en schonerer wereld . Daarbij krijg je ook nog voordelen , vanwege de windmolens die ook weer schone energie leverd en de cliënten weer voordeel van hebben . Vandaar dat ik zeer tevreden ben met van de Bron . Met vriendelijke groet , C. Schoonoord .

  • RRicus van Bree – 31 januari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ik ben al enkele jaren jaren afnemer bij energieleverancier Van de Bron. Tot op heden heb ik daar geen spijt van mede door onder andere:
    fatsoenlijke en goedkope energietarieven,
    nakoming van het contract
    nakomen van gedane beloften.
    Ook belangrijk: in deze periode van prijsstijgingen van elektra en gas is geen enkele druk uitgeoefend om het contract (vast) te wijzigen of een ander contract te nemen.

    Heel prettig is dat er maandelijks een overzicht komt van het verbruik van elektra en gas met een verwijzing naar het verbruik van een andere priode.

    En: de website is zeer duidelijk en helder, bijvoorbeeld het elektrisch (op)laden van de auto met de mogelijke plus- en minpunten.

    Kortom: het bedrijf van Van de Bron is efficiënt en de medewerkers zijn meedenkers en praktisch in de omgang.

  • HHenk – 31 januari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Je kunt dit bedrijf nog gewoon bellen als je vragen heb.
    Wijzigingen worden snel uitgevoerd.

  • GGer Boot – 31 januari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Geachte M. Voor al onze vragen worden wij netjes te woord gestaan en krijgen wij altijd een bevredigend antwoord.Wij hopen van harte dat dit altijd zo zal blijven,maar naar onze belevingen zal dat wel goed komen.

23

Contract

  • Variable tariff
  • Can be cancelled monthly

Features

  • 100% green energy
205,30 /month
Proceed
205,30
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,382 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,382 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,346 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,346 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 14,52

Electricity

€ 65,87


Gas

€ 139,42

Expected costs
Per month
205,30

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,5

Customer service

8,9

General

8,9

26 reviews about Pure energie

  • DDirk Leenders – 15 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Prima service; eerlijke info; acceptabele prijzen; lekker groen en duidelijke maandelijkse uitdraaien.

  • AAdriaan S. – 14 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Altijd direct een medewerker aan de telefoon die prima informatie geeft. 100 % groene energie al jaren gewaarborgd. De teruglever vergoeding elektra is ietwat aan de lage kant als klein minpuntje.

  • KK.van der Woude – 14 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Goed aanbod

  • rrosy – 09 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    vaak communiceren
    binnen redelijke tijd reactie
    app aanwezig
    veel info, op tijd waarschuwen bij hoog verbruik
    tips en adviezen om verbruik omlaag te brengen

  • AA.Engelsman – 06 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Aangezien ik in 2021 een vijfjarig contract heb gesloten, heb ik geen problemen!

24

Contract

  • Fixed tariff
  • 12 months contract

Features

  • Green energy from the Netherlands
  • Free app with saving advice
207,49 /month
Proceed
207,49
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,384 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,384 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,376 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,376 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 13,58

Electricity

€ 66,02


Gas

€ 141,48

Expected costs
Per month
207,49

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,4

Customer service

8,4

General

8,5

118 reviews about Engie

  • AA.N van Spronsen – 16 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Prima bedrijf.

  • AA.N van Spronsen – 16 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Zeer tevreden over Engie. Mooie app waar alles duidelijk is weer geven. Telefoon wordt snel opgenomen.

  • BBert – 09 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Jong bedrijf met uitstekende prijzen en bereikbaarheid. Oplossingen worden aangedragen t.b.v. de klant.

  • MMonique – 07 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Goede service tegen gemiddelde tarieven. Regelmatig leuke aanbiedingen voor klanten.

  • jjan – 07 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    geen gedoe mee alles goed geregeld

25

Contract

  • Fixed tariff
  • 36 months contract

Features

  • Fixed price for 3 years
  • Free customized saving advice
208,60 /month
Proceed
208,60
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,386 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,386 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,333 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,333 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 17,98

Electricity

€ 68,50


Gas

€ 140,09

Expected costs
Per month
208,60

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

7,2

Customer service

7,6

General

7,6

483 reviews about Vattenfall

  • II. Huisman – 02 juni 2023

    Price
    Customer service
    General

    Zeer prettige ervaring gehad bij het aanvragen van een nieuw energiecontract. Tarieven zijn zeer scherp en kun je tegenwoordig 1 of 3 jaar vastpinnen.

    Ga zo door!

  • DDhr Schovers – 27 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    25 jaar bij Nuon-Vattenfall, en trouwe klanten krijgen altijd iets extra … jazeker! Een gepeperde rekening van 1.84 ct terwijl ze roeptoeteren 1.34 ct voor gas bij variabel. Heb ik ook alleen ben ik die domme trouwe klant…

  • RRemko – 29 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Ik ben al jaren bij vattenvall voorheen nuon, en ben erachter gekomen dat ze niet alleen een vast en een variabel tarief hanteren, maar een ander variabel.tarief voor “trouwe klanten” ik als trouwe klant betaal namelijk 1,81 voor gas terwijl je als nieuwe klant 1,31 betaalt en zf dat is nog duurder als bij budget energie waar je maar 1,22 betaalt voor gas. Het is wettelijk niet eens toegestaan om 2 verschillende variabele tarieven te hanteren, toen ik hierover belde kon ik ook het tarief krijgen dat nieuwe klanten kregen maar dan was ik wel mijn trouwe klanten korting kwijt. De Policy is dus dat alleen zeurende klanten ook het tarief bieden in plaats van gewoon eerlijk te zijn. Oplichters zijn het ik ga weg nij vattenv, en ga naar budget energie…

  • AAnoniem – 21 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Klantenservice is uitstekend.

    Het uitmelken van trouwe klanten (“Blijven loont”) door hoge tarieven te rekenen terwijl de marktprijs gehalveerd is, is gewoon schofterig. Binnenhalen van overstappers is het enige dat telt, die krijgen wel normale tarieven. En zelf in die tarieven zitten enorme marges.

    Voor het terugleveren van stroom krijg je fors onder het leveringstarief, ongeveer de helft. Dus ook schijt aan de afspraak dat terugleveren minimaal 80% van de leverprijs is.

    En dan in de media zielig doen dat ze maar miljoenen (180 mln dacht ik?) netto winst hadden, maar intussen enorme bedragen uitkeren aan de buitenlandse investeerders.

    Bij dit bedrijf staat de winst voorop. Over de rug van trouwe klanten en de belastingbetaler.

  • DDanny – 19 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Nieuwe klanten een tarief geven die tientallen procenten goedkoper is terwijl het in beide gevallen om een variabel contract gaat. En dan ook nog aangeven dat je 15% blijven loont korting hebt opgebouwd. Blijven loont niet…

26

Contract

  • Fixed tariff
  • 12 months contract

Features

  • Low feedback tariff solar energy
209,89 /month
209,89
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,393 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,393 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,402 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,402 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 11,98

Electricity

€ 67,04


Gas

€ 142,85

Expected costs
Per month
209,89

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,1

Customer service

7,9

General

8,2

304 reviews about Energiedirect

  • HH.b – 03 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    Niet intrappen in hun zogenaamde vast tarief ze doen veel met netwerk beheerders waarvan de prijs omhoog gaat alleen netwerkbeheerder weet van niets

  • HHerman de Jong – 28 maart 2023

    Price
    Customer service
    General

    Klantenservice is alleen een chat iemand aan de telefoon krijgen is niet te doen. Als er bij 2 vragen een nee is dan wordt de verbinding verbroken.
    Ik heb een vast contract in mijn maag gesplitst gekregen, vorig jaar november, terwijl je bij niemand een vast contract kon krijgen. Geen enkele coulance om het te wijzigen. Heeeeel jammer.

  • DDylan – 16 maart 2023

    Price
    Customer service
    General

    Goede service en ook de prijskwaliteit verhouding is uitstekend

  • JJoop – 15 maart 2023

    Price
    Customer service
    General

    Was overgestapt naar andere leverancier, veel duurder uit. Energiedirect heeft me daarna terug gehaald en boete voor mij betaald. Top !!

  • HH.v.d.K. – 27 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Eén grote ellende bij mijn zus. Zij wordt er helemaal gestoord van. Regelneef stuurt steeds adviezen en berichten, die langs elkaar lopen. Dan tarief verhogen, dan weer verlagen, dan contract verlengen en bericht krijgen dat zij momenteel geen contract heeft. Voortdurend stress over verbruik en gebruik. Contact alleen via een idiote chatbot, die het alleen maar onduidelijker maakt. Enz.enz.

27

Contract

  • Fixed tariff
  • 12 months contract

Features

  • Renewable electricity
  • Low feed-in tariff solar energy
212,25 /month
212,25
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,394 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,394 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,415 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,415 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 12,97

Electricity

€ 67,79


Gas

€ 144,46

Expected costs
Per month
212,25

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,0

Customer service

8,3

General

8,3

493 reviews about Essent

  • PP – 01 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Géén telefonisch contact te krijgen via het 0800 nummer. 1 week regelmatig gebeld op allerlei tijden met een dringende vraag. In de wacht (soms een uur; plotseling verbinding weg; dan pakt die de geboortedatum 5 x niet etc.)
    Toen maar een mail (via klacht) gestuurd met het probleem. We kregen als antwoord ons rekeningoverzicht (wat we al hebben), met, jawel, het 0800 nummer weer om te bellen!…..
    IK STAP OVER.

  • DDylan – 08 maart 2023

    Price
    Customer service
    General

    Wij waren 6 jaar klant bij essent. Toen ons eerste contract bijna afliep werden wij netjes gebeld om ons contract te verlengen met een extra voordeel. De 2e keer afgelopen september helaas niet, we werden naar een variabel contract gezet tegen torenhoge prijzen. Wij hebben gevraagd of ze voor ons iets kunnen betekenen en ons tegemoet konden komen. Hierin waren ze zeer stug en we moesten maar betalen wat ons opgelegd was. Wij betaalde €3,14 voor een kuub gas en €1,43 voor een kwh. Wij zijn daarom overgestapt naar Nextenergy. Zij rekenen momenteel 0,15 cent voor een kwh en 0,44 cent voor een kuub gas! Ik kan dit eenieder aanraden. Essent! Jullie plukken de mensen kaal en ik vindt het schandalig dat dit mogelijk is in nederland waarbij een basis behoefte mensen op te hoge kosten mag jagen!

  • TTammie – 22 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Tip top

  • HHj van Houten – 16 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Nooit problemen mee,altijd al bij hun.

  • RRebecca Albronda – 15 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Goede ervaringen mee.Ze denken met je mee

28

Contract

  • Variable tariff
  • Can be cancelled monthly

Features

  • Renewable electricity
  • Low feed-in tariff solar energy
212,25 /month
212,25
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,394 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,394 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,415 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,415 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 12,98

Electricity

€ 67,80


Gas

€ 144,46

Expected costs
Per month
212,25

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

8,0

Customer service

8,3

General

8,3

493 reviews about Essent

  • PP – 01 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Géén telefonisch contact te krijgen via het 0800 nummer. 1 week regelmatig gebeld op allerlei tijden met een dringende vraag. In de wacht (soms een uur; plotseling verbinding weg; dan pakt die de geboortedatum 5 x niet etc.)
    Toen maar een mail (via klacht) gestuurd met het probleem. We kregen als antwoord ons rekeningoverzicht (wat we al hebben), met, jawel, het 0800 nummer weer om te bellen!…..
    IK STAP OVER.

  • DDylan – 08 maart 2023

    Price
    Customer service
    General

    Wij waren 6 jaar klant bij essent. Toen ons eerste contract bijna afliep werden wij netjes gebeld om ons contract te verlengen met een extra voordeel. De 2e keer afgelopen september helaas niet, we werden naar een variabel contract gezet tegen torenhoge prijzen. Wij hebben gevraagd of ze voor ons iets kunnen betekenen en ons tegemoet konden komen. Hierin waren ze zeer stug en we moesten maar betalen wat ons opgelegd was. Wij betaalde €3,14 voor een kuub gas en €1,43 voor een kwh. Wij zijn daarom overgestapt naar Nextenergy. Zij rekenen momenteel 0,15 cent voor een kwh en 0,44 cent voor een kuub gas! Ik kan dit eenieder aanraden. Essent! Jullie plukken de mensen kaal en ik vindt het schandalig dat dit mogelijk is in nederland waarbij een basis behoefte mensen op te hoge kosten mag jagen!

  • TTammie – 22 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Tip top

  • HHj van Houten – 16 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Nooit problemen mee,altijd al bij hun.

  • RRebecca Albronda – 15 februari 2023

    Price
    Customer service
    General

    Goede ervaringen mee.Ze denken met je mee

29

Contract

  • Variable tariff
  • Can be cancelled monthly

Features

  • Green energy from the Netherlands
215,39 /month
215,39
Price per month

Electricity

Below price cap

€ 0,400 /kWh

till 2.900 kWh


Above price cap

€ 0,421 /kWh

above 2.900 kWh

Gas

Below price cap

€ 1,450 /m3

till 1.200 m3


Above price cap

€ 1,480 /m3

above 1.200 m3

Fixed costs

Per month

€ 12,08

Electricity

€ 68,50


Gas

€ 146,89

Expected costs
Per month
215,39

The expected installment amount includes: taxes, fixed costs, network fees and 21% VAT.

Average score


Price

5,5

Customer service

5,1

General

4,9

31 reviews about Shell Energy

  • EEd – 26 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    De eindafrekening laat op zich wachten (met wat pech 6 weken) Dat is niet zo fijn als je +/- 800,- tegoed hebt. Daar gaan we niet meer een contract mee afsluiten!

  • jjolanda – 07 mei 2023

    Price
    Customer service
    General

    website slecht. constant error en niet te laden. sinds januari klant maar ga snel naar een andere energieleverancier.

  • GGreer – 20 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Slechte service. Ze testen hun systemen op jouw, je kunt niks duidelijk zien. Zeer hoog tarief. Tenminste in januari. Het tarief van april kan ik niet zien, want krijg steeds een error….waardeloos. Ik ga overstappen.

  • RRutger ter Beek – 14 april 2023

    Price
    Customer service
    General

    Onjuiste EAN door Shell gebruikt, overstap oude leverancier niet geregeld, dubbel afschrijven, na weken mailen zou het opgelost zijn maar nu betalings herinneringen en dreigementen met deurwaarders terwijl er bevestiging was van einde contract.

    Shell energy komt over als een stel amateurs die pas net beginnen.

  • MMarjolein – 21 maart 2023

    Price
    Customer service
    General

    Wat een waardeloze organisatie: systemen niet op orde, antwoorden niet op mail of doorgeven meterstanden. Houden je niet op de hoogte van verbruik, is niet beschikbaar. Je kunt niks met dit account en voelt absoluut onbetrouwbaar. Geen aanrader dus en we zijn dan ook gelijk overgestapt.

Why should you use us?

Independent information

Independent comparison of the most popular companies in The Netherlands for gas and electricity.

Easy and safe switching

Finding the best energy prices is easy. Switching to another provider takes only 5 minutes.

Supported by experts

Questions? Our website is supported by energy experts. We help you find the best energy provider.

Guaranteed 14-day refund 

You may always cancel your new energy contract within 14 days after you have applied. At no cost!

Energy comparison Netherlands

When you move to The Netherlands you are obligated to arrange a gas and electricity connection for your household. Luckily, finding a suitable energy company and energy contract is not that difficult. We help you make a good comparison so you can minimise your utility bill.

But maybe you are already living in Holland? In that case it is smart to see which energy provider offers the lowest prices so you can switch to a cheaper supplier.

What is wise in 2023?

1. Do you need a new energy contract or do you currently have a flexible contract?

Then we recommend comparing energy prices online to see which energy provider is cheapest at this moment and make the switch.

Find the best deals

2. Do your currently have a energy contract with fixed prices from 2021 or before?

Then we don’t recommend switching to another energy provider. Stay put until your energy contract ends. The best comparison site?

How to find the best energy contract

Step by step:

1

Fill in your energy usage

In order to make a good price comparison we recommend you fill in your estimated consumption as accurately as possible. This way you get the clearest picture of what you will pay per month for gas and electricity.

Don’t you know how high your consumption will be?

Then it is smart to look at your previous energy bill of your house, for example by asking the previous owner.

2

Compare prices and features

Of course, price is most important but be sure to also take a look at the features, pros and cons.

Ask yourself:

  • Does this energy provider provide renewable energy?
  • Can I cancel by contract at any given time?
  • How do other people rate this energy company?
  • Is there any special deal offered?
3

Claim your deal

The offers and deals offered on your website are temporary. So it is important to act swiftly and claim your deal. Prices and benefits could be different by next week.

If you have find a plan that you like:

  • Click on the ‘View deal’ button to proceed
  • You will be forwarded to the energy provider
  • Fill in your details on the provider’s website
  • Check the price and claim your deal

Energy companies in The Netherlands

Although, we provide only a selection of the best and most popular energy providers, there are many more options out there.

Therefore, we have made a comprehensive page that gives you a broad overview of all available energy companies in The Netherlands.

Check all Dutch energy suppliers

Good to know

The energy prices are rising to new records in 2023. So many people try to save on their energy bill.

Investing in solar energy, home insulation or a heat pump is one way to go.

Or read about our 101 tips to save energy.

A few hacks

  1. With most energy contracts nowadays, you can switch to another provider every month.
  2. If you have solar panels, choose a supplier with a high feed-in-tariff.
  3. Get a smart meter to profit from reduced night rates.

Save on your energy bill

With so many gas and electricity providers out there. The question is which one will truly help you save on your energy costs.

This is where we come in.

We offer:

  • A fast and independent comparison, tailored to your needs
  • Exclusive discounts and special offers
  • Experts that will help you save money
Compare energy prices now

Who are we?

Energievergelijk is an independent, online information platform for the Dutch energy sector. We aim to support consumers and companies through knowledge sharing and promotion in the field of sustainable energy, rules & regulations, energy saving and more.