Waar ben je naar op zoek?

NextEnergy

Totaalscore

Energieprijs


7,7

Klantenservice


6,5

Algemeen


6,8

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Slimme meter verplicht

Over NextEnergy

NextEnergy is een nieuw energiebedrijf (2022) dat anders werkt dan de meeste andere energieleveranciers. Bij deze leverancier krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Soms krijg je zelfs betaald als je stroom afneemt. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks.

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Hoe verdient NextEnergy aan jou?

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,00 euro per maand per aansluiting.

Kan het goedkoper?

1.057 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van NextEnergy?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • AAndré – 04 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heel goed. Snelle reactie en goede prijzen. Klantenservice snel bereikbaar. Met medewerker Floris via chat binnen no-time maandbedrag aangepast omdat afgelopen jaar nog goedkoper uitviel dan verwacht.

    Reageren
    • NNextEnergy – 09 januari 2024

      @André
      Hi André,

      Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Fijn om te horen dat je snel geholpen bent door Floris en dat je binnen no-time je maandbedrag aan kon passen. Dat waarderen we enorm.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • CCsaba Kollar – 03 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Everything was great, I liked being a customer of NextEnergy.

    Reageren
    • NNextEnergy – 04 januari 2024

      @Csaba Kollar
      Hi Csaba

      Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear that you had a great experience as a customer of NextEnergy. Customer satisfaction is our top priority, and it’s always rewarding to receive positive feedback.

      Kind regards,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • TTheo – 03 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zojuist goed geholpen middels chat met Bruno. Een snelle oplossing en vriendelijk contact.

    Reageren
    • NNextEnergy – 04 januari 2024

      @Theo

      Hi Theo,

      Dank je wel voor het delen van je positieve review! Wat goed om te horen dat je zo’n positieve ervaring hebt gehad met onze klantenservice, met name met Bruno via de chat! Fijn dat hij je snel en vriendelijk heeft kunnen helpen en dat het probleem naar tevredenheid is opgelost.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • TThei Vergoossen – 26 december 2023

    Service

    Goede app na verbeteringen met all in prijzen . Inmiddels eerste jaarnota gekregen jammer genoeg excl btw prijzen eerste. En dan pas 9% en 21 % samen voor stroom engas. Ik had liever incl prijzen gezien Zoals in de app. Voor de rest tevreden.

    Reageren
    • NNextEnergy – 04 januari 2024

      @Thei Vergoossen
      Hi Thei,

      Bedankt voor het delen van je review! We zijn blij om te horen dat je tevreden bent met de verbeteringen in onze app en dat je over het algemeen positieve ervaringen hebt. We waarderen je feedback en zullen dit intern gebruiken om onze service te verbeteren.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • TThei Vergoossen – 20 januari 2024

        @NextEnergy
        Hallo Ella en rest team.
        Fijn om te lezen dat jullie mijn feedback waarderen en intern gebruiken om service te verbeteren. Mijn reactie beetje verlaat wegens omstandigheden. Maar beetje laat dan niet.
        Groeten Thei V

        Reageren
  • JJan Goedhart – 22 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben net geholpen door Ruben met mijn aanvraag. Snelle service en duidelijk. Zat in 2022 al hier overgestapt naar een ander en nu per 1-1 weer terug. Ze hebben grote en goede stappen gemaakt in de app en de vaste maandafschrijving vindt ik fijner dan de wisselende maandbedragen die zaken verrekenen. Mooie tarieven en overzicht per maand. Top combinatie beste van 2 werelden.

    Reageren
    • NNextEnergy – 03 januari 2024

      @Jan Goedhart

      Hi Jan,

      Dank je wel voor je positieve feedback! Goed om te horen dat Ruben je snel en duidelijk heeft geholpen met je aanvraag. We waarderen het dat je na een tijdelijke overstap in 2022 nu weer voor ons hebt gekozen. Heel fijn dat je de verbeteringen in onze app waardeert en de vaste maandafschrijving als prettig ervaart. Bedankt voor je vertrouwen in NextEnergy.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • PPelle – 21 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    He helped me in very effective way and very fast. Thank you for your support!

    Reageren
    • NNextEnergy – 22 december 2023

      @Pelle

      Hi!

      I’m glad to hear that you received effective and prompt assistance! Our goal is to provide timely and helpful support. If you ever need assistance in the future, feel free to reach out. Thank you for your kind words!

      Kind regards,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • DDeepak – 21 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    I really liked NextEnergy, I am using from last 1.5 years and I moved my home and got the old contract final invoice in 4 weeks. I am getting money back.

    Reageren
    • NNextEnergy – 21 december 2023

      @Deepak

      Dear Deepak,

      Thank you for sharing your positive experience with NextEnergy. We’re delighted to hear that you’ve been satisfied with our service for the past 1.5 years. It’s great to know that during the move, you received the final invoice for your old contract within 4 weeks, and you’re in the process of getting money back.

      We appreciate your trust in NextEnergy, and if there’s anything else we can assist you with or if you have further feedback, please feel free to reach out.

      Kind regards,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • HH. Dijkema – 21 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb 11 maanden een contract met hen gehad. Mijn slimme meter ging 2x defect. De service van de helpdesk was uitstekend. Zij hebben alles gedaan om mij te helpen. Ivm het verlaten van het prijsplafond ben ik overgestapt. De eindafrekening kreeg ik snel en mijn teveel betaalde voorschot nota’s op tijd terug.

    Reageren
    • NNextEnergy – 21 december 2023

      @H. Dijkema

      Beste H. Dijkma,

      Dank je wel voor het delen van je ervaring met ons! Het spijt ons te horen dat je de overstap hebt moeten maken vanwege het verlaten van het prijsplafond, maar we zijn blij dat je tevreden bent met de service die je gedurende de 11 maanden hebt ontvangen. Fijn om te horen dat je de eindafrekening snel hebt ontvangen. Dit waarderen wij enorm.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • MMariska – 12 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ook ik zit al 6 weken op mijn eindafrekening te wachten, maar volgens de klantenservice kan dit nog wel even duren.
    Zodra je geld moet betalen weten ze je te vinden, maar als je geld terug krijgt zijn ze niet thuis! Niet te vertrouwen

    Reageren
    • NNextEnergy – 21 december 2023

      @Mariska

      Beste Mariska,

      Bedankt voor het delen van je ervaring. We begrijpen dat het wachten op je eindafrekening frustrerend is en bieden onze excuses aan voor eventuele ongemakken. Om dit specifieke probleem op te lossen en je snel te helpen, raden we je aan om rechtstreeks contact op te nemen met onze klantenservice. Zij staan klaar om je vragen te beantwoorden en dit probleem hopelijk zo snel mogelijk op te verhelpen.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • TTjeerd – 12 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slecht geleid bedrijf, nemen de maximale periode voor een eindfactuur 6 weken en de uitbetaling van 3 weken.

    Vervolgens wordt ook de uitbetaling niet gedaan omdat er iets mis is gegaan bij de betalingen…

    Hoe lastig kan het allemaal zijn? Voor mij nooit meer Next Energy.

    Reageren
    • NNextEnergy – 21 december 2023

      @Tjeerd

      Hi Tjeerd,

      Dank je wel voor het delen van je review! Jammer om te horen dat je geen goede ervaring hebt. Ik heb begrepen dat deze situatie inmiddels is opgelost en dat je de uitbetaling ontvangen hebt. Wat fijn om te horen! Mocht je nog vragen hebben, kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • IIris – 06 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede service! 🙂 Snel geholpen door een vriendelijke medewerker via de chat.

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 december 2023

      @Iris

      Beste Iris,

      Dank je wel voor je positieve review! Goed om te horen dat je snel bent geholpen door onze klantenservice! We waarderen je feedback enorm.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • GGoel – 13 december 2023

        @NextEnergy

        Waarom reageren jullie alleen terug bij positieve reviews? Nogal laf en verwerpelijk gedrag!

        Reageren
  • CClaudia – 05 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik wacht al meer dan 7 weken op mijn eindafrekening,diverse malen contact gehad maar je wordt aan het lijntje gehouden. Het duurt zogenaamd effe want ze moeten handmatig nakijken krijg je dan te horen. Heeeeel vreemd ! En wekt nog minder vertrouwen in het geheel.
    Mocht je alsnog kiezen voor NextEnergy, hou het termijnbedrag laag zodat je niks terug hoeft te ontvangen. Ik denk dat als je moet betalen ze een stuk sneller zijn. Ik wacht nu ook op de eindafrekening, die ook op zich laat wachten. Erg nalatig zijn ze, ze overschrijden echt heel vaak de maximale termijn van 6 weken lees ik al veel… en dan nog wachten op de terugbetaling. Ronduit schandalig, vooral in deze dure tijden. Het boeit ze simpelweg niet dat er mensen zijn die elk dubbeltje al om moeten draaien.

    Reageren
  • IImani – 30 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Helaas telkens niemand telefonisch kunnen spreken waar mijn voorkeur wel naar uit gaat. Toen via de chat met Sophie bespreken en die heeft mij super snel en goed geholpen!

    Reageren
    • NNextEnergy – 30 november 2023

      @Imani

      Beste Imani,

      Dankjewel voor de positieve review! Onze excuses voor het ongemak dat je hebt ervaren bij het proberen telefonisch contact op te nemen. Vanochtend waren we door de drukte telefonisch wat minder snel bereikbaar. Maar fijn om te horen dat op via de chat snel geholpen bent door Sophie!

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • TTony – 15 december 2023

        @NextEnergy
        , heb 2 bedragen teveel overgemaakt naar NE. 1 bedrag klopt zeggen jullie, andere ook maar…. is volgens u teruggestort/gestorneerd. Klopt niet zeggen wij. Of ik daar een bewijsje van kan sturen. Prima, screenshot (vd bankrekening)gestuurd vd overgemaakte bedragen en vd teruggestortte bedragen.
        Nee zeggen jullie kan niet kloppen. En nu?
        NB: het ene bedrag welke dan wel klopt volgens u ook nog niet ontvangen. Is ruim 8 maand geleden.

        Reageren
  • PPrins – 20 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    14-10-2023 tijd voor de jaarlijkse eindafrekening
    02-11-2023 eindrekening ontvangen, geheel correct
    11-11-2023 te verreken bedrag op de rekening!
    Groot compliment en zeer tevreden!
    Wij blijven

    Reageren
    • NNextEnergy – 28 november 2023

      @Prins

      Beste Prins,

      Dank je wel voor het delen van jouw positieve ervaring. Wat goed om te horen dat je zo snel en correct de jaarafrekening hebt ontvangen en het te verrekenen bedrag binnen korte tijd op je rekening stond! Fijn dat je zeer tevreden bent en we waarderen je compliment enorm. Bedankt voor je vertrouwen!

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • LLvz – 17 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Op een aantal dagen na… bijna 6 weken niet meer bij next-energy.

    Prima energiebedrijf maar we wilde toch een jaar naar vast.
    Begin me wel zorgen te maken na het lezen van een aantal reviews over de terugbetalingen.
    Incasseren is natuurlijk prio, en crediteren niet.

    Jammer dat de jaar afrekening zo lang op zich laat wachten.
    Ik vermoed dat als we moesten bijbetalen, allang een jaar afrekening gehad zouden hebben. (En ook al betaald had moeten zijn)

    Wie weet, volgend jaar weer een variabel energiecontract.
    afwachten hoe ze dit nog gaan afhandelen.
    Anders nooit weer naar next energy

    Reageren
    • LLvz – 21 november 2023

      Update:
      Op de laatste dag, toch nog binnen die 6 weken de jaar afrekening gekregen.

      Jaar afrekening klopt.
      Alleen nu weer een 3 weken wachten tot het betaalde overschot wordt teruggestort.

      De slechte reviews over het niet, te laat, of een niet kloppende jaar afrekening krijgen is voor ons dus niet het geval.

      Reageren
      • NNextEnergy – 28 november 2023

        @Lvz

        Beste Lvz,

        Dank je wel voor het delen van je ervaring. We zijn blij om te horen dat je de jaarafrekening binnen de gestelde termijn hebt ontvangen en dat deze klopt. We begrijpen dat het wachten op het terugstorten van het overschot vervelend kan zijn. We streven naar een vlotte afhandeling en waarderen je geduld.

        Met vriendelijke groet,
        Ella
        NextEnergy ServiceTeam

        Reageren
        • LLvZ – 11 december 2023

          @NextEnergy

          We zijn nu weer enige tijd verder.
          Nog steeds niks ontvangen op onze rekening….

          Reageren
    • JJohan – 01 december 2023

      @Lvz
      Dit is juist wat ik in de gaten heb gehouden en de reden is waarom ik opzeg.
      Aan hun eigen opgaven en aan berekeningen zie ik dat er teveel wordt ingehouden.
      6 weken voor een afrekening en daarna nog wachten op de overschrijving is teveel bij een nieuwe organisatie die flexibel hoort te zijn en in deze tijd goed geautomatiseerd kan zijn.
      Ik zie ook de positieve reacties, maar nogmaals wat is er mis met het sneller afhandelen van geautomatiseerde gegevens. Next Energie is zeer snel met reageren als men een afschrijving op hold zet.

      Reageren
  • YYvonne Hoefsmit – 17 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Er circuleren veel negatieve reviews over Next Energy voor wat betreft de jaarafrekening. Bedragen zouden niet kloppen, de afrekening komt niet binnen 6 weken etc. Ik heb gisteravond de jaarafrekening in mijn mailbox ontvangen. En dit binnen 3 weken. Hij ziet er gelikt uit. Echt professioneel en tot in detail uitgewerkt. Grote complimenten van mijn kant voor NE! Toen ik de vele negatieve reviews las, hield ik mijn hart vast voor wat me te wachten stond. Gelukkig is dat overbodig geweest. net nog contact gehad met Isabelle en ze heeft me netjes te woord gestaan in de chat. Dat is trouwens wat alle medewerkers doen. Ik ben wel eens boos geweest, maar de medewerkers blijven professioneel en laten zich niet uit het veld slaan door een boze klant. Ik sluit deze review af met nogmaals grote complimenten en bewondering voor de werkwijze van NE. Ik vertrouw er volledig op dat uitbetaling van hetgeen ik tegoed heb op korte termijn plaatsvindt.

    Reageren
    • NNextEnergy – 28 november 2023

      @Yvonne Hoefsmit

      Beste Yvonne,

      Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring en complimenten! We waarderen je vertrouwen en zijn blij te horen dat je jaarafrekening professioneel en gedetailleerd is ontvangen. We streven ernaar om onze klanten tevreden te stellen en we waarderen we je complimenten voor Isabelle en ons team.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • YYvonne Hoefsmit – 28 november 2023

        @NextEnergy
        We zijn nu bijna 14 dagen verder. Ik hoop dat ik mijn tegoed een van deze dagen op mijn rekening aantref.

        Reageren
  • MMaria – 15 november 2023

    Service

    Sophie was my costumer assistant and she was amazing. Take the patient and time to help me. I felt very listen.

    Reageren
    • NNextEnergy – 16 november 2023

      @Maria

      Dear Maria,

      Thank you for sharing your positive review! We’re delighted Sophie provided excellent assistance. We’ll make sure to pass on your kind words. If you have more questions, feel free to reach out. We look forward to assisting you again!

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • WW.Schroeten – 12 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben nu een jaar lid van Next Energie en heb alleen maar goede ervaringen.
    Ook met de eindafrekening.
    Ik kreeg vrij veel geld terug en dat is vlot afgehandeld.
    Ik ben erg blij dat ik destijds ben overgestapt, het heeft me heel veel geld bespaart!

    Reageren
    • NNextEnergy – 16 november 2023

      @W.Schroeten

      Beste W. Schroeten,

      Bedankt voor je positieve feedback over NextEnergy! Fijn om te horen dat je tevreden bent met de eindafrekening en zelfs geld hebt teruggekregen. We zijn blij dat je geld hebt bespaard sinds je bent overgestapt.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • Dde Weerd – 24 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Jaarrekening wordt niet afgerond. Blijkbaar een technische storing? Lijk mij raar dat dit in 8 weken tijd niet opgelost is.
    Is de probleem misschien financieel?
    Slechte zaak. Betalen moet op tijd, maar je te veel betaalde bedrag krijg je niet terug.

    Reageren
    • NNextEnergy – 07 november 2023

      @de Weerd

      Beste de Weerd,

      Bedankt voor je review. Ik heb ondertussen begrepen dat deze situatie is opgelost. Wat fijn om te horen!

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • FFred – 12 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vandaag een prettig gesprek gehad met Erik over een nieuw contract dat snel moest ingaan om een kostbare afsluiting door Stedin te voorkomen. Dat leek bij andere energiemaatschappijen erg moeilijk, maar Erik van NextEnergy heeft ons geweldig geholpen en de zaak snel geregeld. Weer een zorg van onze schouders. Hulde voor Erik.

    Reageren
    • NNextEnergy – 07 november 2023

      @Fred
      Dat is erg fijn om te horen! Wij proberen inderdaad iedereen zo snel mogelijk te helpen!

      Reageren
  • MMichel Winkel – 12 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    goed gesprek met Lotte op de chat gehad over het aanpassen van de ingangsdatum van het contract, alles super snel geregeld en vriendelijk geholpen.

    Reageren
    • NNextEnergy – 16 november 2023

      @Michel Winkel
      Beste Winkel,

      Wat fijn om te horen dat je een positief gesprek met Lotte hebt gehad! We zijn blij dat je snel en vriendelijk geholpen bent bij het aanpassen van de ingangsdatum van het contract.

      Met vriendelijke groet,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • YY. Tu – 09 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Because of the risk of power outage, I communicated with Next Energy to change the start date of the contract. The staff was very patient and finally successfully solved my problem.

    Reageren
    • NNextEnergy – 16 november 2023

      @Y. Tu
      Dear Y. Tu,

      Thanks for sharing your review! We’re glad our team patiently helped you change the contract start date to address the power outage concerns. If you have more questions or need assistance, feel free to reach out.

      Kind regards,
      Ella
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • DDiq – 06 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Pas goed op!

    Kijk uit! NextEnergy geeft jouw persoonsgegevens door aan derden zoals “EDR Credit Services” en aan “Experian”, zij misbruiken jouw gegevens om jou te brandmerken als “risicogeval” om dan van jou een waarborgsom te verlangen, om lid te mogen worden van het roversnest!

    Reageren
  • PPHP Heine – 03 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Fijn contact gehad met de klantenservice medewerker, Elza. Heeft me binnen een aantal minuten goed geholpen. Straight to the point.

    Erg tevreden!

    Reageren
    • NNextEnergy – 07 november 2023

      @PHP Heine
      Mooi compliment naar Elza, wij proberen u altijd zo snel mogelijk te helpen!

      Reageren
  • AAltijd opzoek naar de best deal :-) – 03 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Meerdere keren gebruikt gemaakt van de klantenservice.
    Iedere keer goed geholpen en duidelijk antwoord op mijn vragen gekregen. Prima partij!
    Helaas de overstapt gemaakt omdat ze geen vaste contracten aanbieden en ik 2024 de prijzen nog hoger verwacht. Maar in deze tijd blijft het een gevoelskwestie.

    Reageren