Plus- en minpunten
- Energie tegen inkoopprijs
- Dagelijks opzegbaar
- Vast termijnbedrag
- Snel contact via de chat
- Slimme meter verplicht
NextEnergy tarieven
De huidige tarieven van Next Energy zijn € 0,110 per kWh stroom en € 1,127 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 17 juli 2025.
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Over NextEnergy
NextEnergy werd in 2022 opgericht. Het energiebedrijf werkt anders dan de meeste andere energieleveranciers.
Energie tegen inkoopprijs
Bij Next Energy krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks. Prijzen laten zich beïnvloeden door de marktprijzen.
Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.
Slim energie gebruiken
In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.
Verdienmodel
Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,99 euro per maand per aansluiting.
Contactgegevens
- E-mail: klantenservice@nextenergy.nl
- Telefoon: 030 203 58 00
- Website: www.nextenergy.nl
goede service
@Damian
Beste Damian,
Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring met NextEnergy!
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Het afsluiten van het contract ging supersnel en ze hebben me geholpen met een spoedaansluiting! Bedankt NextEnergy en Pelle!
@Willem
Beste Willem,
Bedankt voor je geweldige review! Wat fijn om te horen dat het afsluiten van het contract zo vlot is verlopen en dat we je konden helpen met een spoedaansluiting. We geven je complimenten zeker door aan Pelle!
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Lotte van klantenservice regelt alles direct en goed af in het belang van de klant.
@George Walstock
Beste George,
Dank je wel voor het delen van je positieve review! Goed om te weten dat Lotte je naar tevredenheid heeft kunnen helpen. We zullen je positieve woorden zeker aan haar doorgeven.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Er werd snel gereageerd op mijn vraag en duidelijk gemaakt hoe en waarom.
@Jolanda de Kloe
Beste Jolanda,
Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Fijn om te horen dat je naar tevredenheid geholpen bent door ons NextEnergy service team!
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Even contact gehad met klanten sevice en dat ging vrij gemakkelijk en goed te woord gestaan
@Jimmy hendriks
Beste Jimmy,
Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Fijn om te horen dat je naar tevredenheid geholpen bent.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Omdat wij een kleinschalige woongroep hebben en zsm energie moesten hebben ivm netwerkbeheerder was Nextenergy meteen bereid om te helpen. Met dank aan Ruben.
Dankjewel namens de clienten van Hart in Sittard
@Conny den Dekker
Beste Conny,
Bedankt voor jullie mooie woorden! We zijn blij dat we Hart in Sittard en de cliënten snel konden helpen. Ruben en het hele NextEnergy team staan altijd klaar om te ondersteunen waar mogelijk. We waarderen de samenwerking en kijken ernaar uit om in de toekomst weer te kunnen bijdragen.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Snel, vakkundig, direkt.
@Cor Krüter
Beste Cor,
Dank je wel voor het delen van je positieve review! Fijn om te horen dat je naar tevredenheid bent geholpen.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Tot nu top
@Mea
Beste Mea,
Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring!
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Erg tevreden over mijn aansluiting bij Next Energy. In mijn oude woning heb ik alleen elektriciteit. In mijn nieuwe woning zowel elektriciteit als gas. Ik had met spoed binnen een dag een aansluiting op het nieuwe adres nodig, binnen 5 minuten via de chat geregeld. Top klantenservice!
@Ricardo
Beste Ricardo,
Bedankt voor je positieve review! We zijn blij om te horen dat je zo tevreden bent met de aansluiting bij Next Energy en dat de overgang naar je nieuwe woning zo soepel is verlopen. Als je in de toekomst nog vragen hebt of hulp nodig hebt, staan we altijd voor je klaar. Veel plezier in je nieuwe woning!
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Duidelijk over prijzen, en daarbij ook nog competitief!
Ook is de klantenservice snel, behulpzaam, en worden dingen meteen geregeld. Shout out to Sophie die recentelijk mij heeft geholpen.
@Jonathan
Beste Jonathan,
Dank voor je positieve review! Fijn om te horen dat je tevreden bent met onze competitieve prijzen en onze klantenservice. En het is geweldig dat Sophie je zo goed heeft kunnen helpen. We zullen je complimenten zeker aan haar doorgeven.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Van bank gewisseld en moest zojuist mijn rekeningnummer aanpassen. Via de chat contact met Paul en het was binnen een paar minuten geregeld.
@Jan
Beste Jan,
Bedankt voor je feedback! Fijn om te horen dat Paul je snel heeft geholpen met het aanpassen van je rekeningnummer via de chat.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Kick acted really fast with the issue i was having and had good response times
@Runako
Dear Runako,
Thank you for your feedback! We’re glad to hear that Kick was able to address your issue quickly and provided you with timely responses.
Best regards,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Zeer kantvriendelijke servicedeskmedewerkers
@Ferdinand
Beste Ferdinand,
Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Fijn om te horen dat je tevreden bent met onze service desk.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Sophie – was snel en duidelijk in haar communicatie en heeft me snel geholpen.
@T
Beste T.,
Dank voor het delen van je positieve feedback! We zijn blij om te horen dat Sophie snel en duidelijk in haar communicatie was en je snel heeft kunnen helpen. We waarderen je complimenten en zullen ze zeker aan Sophie doorgeven.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Erg fijne en behulpzame klanten service. Ben dik tevreden over next energie
@Mariska Obbes
Beste Mariska,
Bedankt voor je positieve feedback! Heel fijn om te horen dat je tevreden bent met onze klantenservice en dat je een fijne ervaring hebt gehad. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben of verdere hulp nodig hebben, staan we altijd voor je klaar.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Great customer service from Sophie! Easy transition when moving 🙂
@Marija
Dear Marija,
Thank you for your kind words! We’re delighted to hear that Sophie provided you with great customer service and that the transition during your move was smooth and easy.
Best regards,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
ik ben niet zolang bij next energy, maar tot nu toe ben k tevreden met de gas en energyprijzen, het mooiste is nog dat de medewerkers klantvriendelijk zijn
@Lisette Monkau
Beste Lisette,
Bedankt het delen van je positieve ervaring! We zijn blij om te horen dat je tevreden bent met onze gas- en energieprijzen en vooral met de klantvriendelijkheid van onze medewerkers. Bedankt voor je vertrouwen in NextEnergy!
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Snelle service als het nodig was en spot goedkoop!
@Niels
Beste Niels,
Bedankt voor je feedback! Fijn om te horen dat je de snelle service en de voordelige prijzen waardeert. Het is fijn te weten dat we aan je verwachtingen hebben voldaan.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Goeie hulp goed snel geholpen top
@Dennis
Beste Dennis,
Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Fijn om te horen dat je naar tevredenheid geholpen bent.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Beste Erik
Enorm bedankt voor het regelen van een spoed aansluiting. En de informatie over het abonnement van nextenergy
@Daph
Beste Daph,
Dank voor je geweldige feedback! We zijn blij dat we je konden helpen met de spoed aansluiting en dat je tevreden bent met de informatie over je NextEnergy-abonnement. Als je nog verdere vragen hebt of aanvullende hulp nodig hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Snelle duidelijke service
Geen poespas en medewerkers die denken in mogelijkheden niet alleen maar binnen de lijntjes.
Als het overal zo makkelijk ging was de wereld een stuk aangenamer
@TJ
Beste TJ,
Bedankt voor het delen van je positieve ervaring! We zijn blij om te horen dat je onze snelle en duidelijke service waardeert en dat onze medewerkers oplossingsgericht hebben gehandeld. Bedankt voor je vertrouwen in onze service!
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Goede snelle service via een chat met medewerker.
altijd fijn om iemand te spreken als je er even niet uit komt. Tot nu toe bevalt het erg fijn. Overal krijg je een bevestigingsmail van zodat het zeker weten goed staat.
@Jasmijn
Beste Jasmijn,
Bedankt voor je positieve feedback! We zijn blij om te horen dat je tevreden bent met de snelle en goede service via de chat. Het is ook goed om te weten dat de bevestigingsmails bijdragen aan het vertrouwen. Als je nog verdere vragen hebt of aanvullende hulp nodig hebt, staan we altijd voor je klaar.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Zeer snelle service en snel geholpen door Hidde, waarvoor dank!
@Bert
Beste Bert,
Dank je wel voor het delen van je positieve ervaring! Fijn om te horen dat je snel geholpen bent door onze collega van ons service team.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
Na 7 weken nog steeds geen jaarnota ontvangen, geen compensatie niks.
Elke keer dezelfde smoes, we hebben je slimme meter aan het begin van de overstap niet goed kunnen uitlezen. We leggen contact met vorige leverancier deze leverancier heeft nog nooit wat gezien.
Aangezien ik zelf na 2 weken van de 7 al contact heb gezocht met next,die dat dan al weten en nog steeds niks hebben geregeld mij voel me belazerd. Dus jullie wisten dit eigenlijk begin het jaar al niks gehoord en nu opeens kom je erachter belachelijk!!
Geen compensatie niks.. wettelijke verplichting doen ze niet aan. Stap zo snel mogelijk over, en ga er niet heen als nieuwe klant
@Lynn
Beste Lynn,
Bedankt voor je feedback en excuses voor de vertraging en het ongemak dat je hebt ervaren. We begrijpen dat dit frustrerend heeft kunnen zijn. We hebben begrepen dat de vertraging te maken had met een verrekening met je oude leverancier, waarvoor we moesten wachten op hun antwoord. Gelukkig is het probleem inmiddels volledig opgelost en heb je de benodigde informatie ontvangen. We waarderen je geduld en zijn er om ervoor te zorgen dat je tevreden bent met onze service.
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam
De app heeft 25 euro maand verbruik terwijl ik in die maand slecht 0,60 verbruikt heb aan gas.
Vreemd
@R.Hoeben
Beste R. Hoeben,
Dank je wel voor het delen van je ervaring! We hebben begrepen dat onze collega’s inmiddels contact met je hebben opgenomen om een toelichting te geven van het verbruik in je app. Er is namelijk een hoger verbruik bekend bij ons dan de genoemde 0,60m3. Fijn om te horen dat je al in contact bent met onze collega’s!
Met vriendelijke groet,
Lauren
NextEnergy ServiceTeam