Waar ben je naar op zoek?

NextEnergy

Totaalscore

Energieprijs


7,5

Klantenservice


6,0

Algemeen


6,4

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Nieuw energiebedrijf
  • Slimme meter verplicht

Over NextEnergy

NextEnergy is een nieuw energiebedrijf (2022) dat anders werkt dan de meeste andere energieleveranciers. Bij deze leverancier krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Soms krijg je zelfs betaald als je stroom afneemt. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks.

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Hoe verdient NextEnergy aan jou?

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,00 euro per maand per aansluiting.

Kan het goedkoper?

950 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van NextEnergy?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • PPaul – 17 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als het werkt is het allemaal prima, maar als het éénmaal fout loopt of je wil iets aanpassen of overleggen is niemand bereikbaar.
    Ik probeer al weken in contact te komen, daar ik niet meer kan inloggen en mijn voorschotnota wil aanpassen.
    Ook wil ik graag informatie over NextBattery, maar ondanks beloftes nog steeds geen enkel contact.
    Ik begrijp de opstartproblematiek, maar dit kan echt niet.
    Kijk naar mijn diverse mails en terugbelbeloftes.
    Mijn klantnummer is 529 (toen belden jullie nog terug)

    Reageren
  • JJ. Beun – 17 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 12 november klant bij Next Energie. Overstap van Essent soepel verlopen. Berichtgeving via mail uitstekend. Helaas geen reactie op mijn chat bericht. App werkt inmiddels prima en geeft een goed inzicht in verbruik en in prijs. Heel gunstige tarieven in vergelijk met mijn vorige leverancier. Tot nu toe zeker tevreden.

    Reageren
    • NNextEnergy – 17 november 2022

      Beste @J. Beun
      Dank voor de mooie review! Excuus voor het ongemak, alle medewerkers op klantenservice zijn erg gemotiveerd om iedereen tijdig en snel te antwoorden.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJ. Paauw – 16 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Kan iemand van Nextenergy svp contact met mij opnemen, heb namelijk sinds eind augustus een contract bij u, maar het maandbedrag is nog geen enkele keer afgeschreven.

    Reageren
  • HH.G.M. op de Kelder – 16 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Op mijn reviews van 14 en 15 november direct door Next Energy gereageerd ! De app werkt uitstekend ! Hartelijk dank !

    Reageren
    • NNextEnergy – 17 november 2022

      Beste @H.G.M. op de Kelder
      Graag gedaan! En dank voor de mooie review. Fijn te vernemen dat alles opgelost is.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • CC. van Arkel – 16 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 1 november klant bij NextEnergy. De overstap van Eneco naar NextEnergy is keurig verlopen. Via mails netjes op de hoogte gehouden. De app werkt ook goed. Op het verbruik zit inderdaad een vertraging van 1 tot 3 dagen, maar dat was bij Eneco ook zo.

    Wat ik wel heel graag zou willen zien, is dat in de app de tarieven inclusief BTW en belastingen staan, zodat het vergelijkbaar is en ik meer overzicht heb over wat ik daadwerkelijk kwijt ben per maand (daarom niet alle sterren). Ook de bereikbaarheid van de klantenservice kan beter.

    Voor de rest ben ik tot op heden positief!

    Reageren
    • NNextEnergy – 16 november 2022

      Beste @C. van Arkel
      Dank je voor je mooie review. Onze app is steeds in ontwikkeling en in de toekomst worden de prijzen ook aangepakt. De bereikbaarheid van onze klantenservice heeft onze aandacht én prioriteit.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • JJan Hoogenboezem – 18 november 2022

        @NextEnergy

        Hallo, mijn vraag is dan ook hoe ik zelf de kosten voor mijn energie incl. Btw en belastingen kan berekenen. Voor de rest prima. Nu 2 maanden bij jullie en geen klachten

        Reageren
        • MMario – 20 november 2022

          @Jan Hoogenboezem
          Zie ook het bericht van Pierre dd. 26-10-2022

          Reageren
    • MMario – 20 november 2022

      @C. van Arkel
      Als je direct je verbruik wilt kunnen zien, in plaats van drie dagen later, dan adviseer ik je een meter in de p1 poort van je slimme meter te pluggen. Ik heb zelf de HomeWizard Wi-Fi P1 Meter en daar ben ik heel tevreden over. Bijkomend voordeel is dat je dan altijd overzicht houdt, ook als je overstapt naar een andere energieleverancier

      Reageren
  • RR. Bouman – 16 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen contact mee te krijgen: behalve een mailtje in oktober over de tegemoetkoming van €190,- in november en december, niets meer vernomen. Normaal de nota altijd rond de 12e van de maand, nu nog niets!

    Next Energy, hoe zit dit?!?!

    Reageren
    • NNextEnergy – 16 november 2022

      Beste @R. Bouman
      Rond de 24e wordt de maandelijkse factuur afgeschreven. Rond deze tijd zal de €190 tegemoetkoming voor de energie via een aparte factuur verrekend worden. We hopen je hiermee meer verheldering te hebben gegeven.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • PPaul – 16 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 1 november zit ik bij NextEnergy. Het is duidelijk een startend bedrijf. Het zal zich nog moeten bewijzen of het de verwachtingen waar kan maken.

    Positief:
    – De overstap ging vlotjes. NextEnergy heeft mijn contract bij de oude leverancier opgezegd. Het liep zoals beloofd.
    – De app presenteert informatie heel overzichtelijk, zowel het verbruik als de prijzen en zowel voor gas als stroom. Prima.
    – De tarieven zijn op dit moment veel lager dan bij een traditionele leverancier.

    Negatief:
    – De klantenservice is niet voldoende. Telefonisch zijn ze lastig te bereiken. Op e-mails wordt niet gereageerd.
    – De app presenteert informatie overzichtelijk, maar helaas kloppen de tarieven niet altijd. Zo staan de stroomprijzen nog steeds op zomertijd, terwijl we toch al enkele weken op wintertijd zitten. Je weet dan niet meer wat in rekening wordt gebracht. Ook is onduidelijk waar het gastarief op is gebaseerd.

    Reageren
    • NNextEnergy – 16 november 2022

      Beste @Paul
      Bedankt voor je eerlijke review. Onze app is continu in ontwikkeling, we nemen daarin zeker je suggestie mee. Ook zijn we hard aan de slag met de bereikbaarheid van onze klantenservice.

      Vriendelijke groeten,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • FFred – 16 november 2022

        @NextEnergy

        Heb het nu ook gezien dat er een uur verschil in de app zit, dit klopt toch niet, hoe zit het dan met de verrekening?. Dit moet toch snel recht getrokken worden dat je op het juiste moment meeste stroom verbruit en niet een uur te laat bv.

        Fred

        Reageren
        • PPaulve – 17 november 2022

          @NextEnergy

          Ja inderdaad, de tijden staan nog op zomertijd, ik gebruik de site van de ANWB voor de juiste tijden en tarieven. Ik verwacht wel van @NextEnergy dat de verrekening wel klopt…

          Reageren
  • AAnnet van Dijk – 16 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds begin november zijn we bij next energy aangesloten. De app werkt nog steeds niet. De inlogcodes werken wel, maar verbruik ed wordt niet inzichtelijk. Heb 2x gemaild en paar keer gebeld zonder succes. Graag wil ik een werkende app.

    Reageren
    • NNextEnergy – 16 november 2022

      Beste @Annet van Dijk
      Zojuist vernomen dat het probleem is opgelost! Veel plezier met het gebruik van de app.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • AAnnet Van Dijk – 16 november 2022

        @NextEnergy

        Vanochtend gebeld door nextEnergy. De app is inmiddels bruikbaar. Fijn!

        Reageren
  • AAnnet van Dijk – 16 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 1/11 zijn we bij next energy aangesloten. De app werkt nog steeds niet. De inlogcodes werken wel, maar verbruik ed wordt niet inzichtelijk. Heb 2x gemaild en paar keer gebeld zonder succes. Graag wil ik een werkende app.

    Reageren
  • MMarielle – 16 november 2022

    Hallo, ik ben sinds maandag aangesloten bij next energy maar kan geen dagelijks verbruik zien. Hoe lang duurt het voordat de app werkt? Mvg Marielle

    Reageren
    • NNextEnergy – 16 november 2022

      Beste @Marielle
      Als eerste welkom bij NextEnergy! In het begin zit er een vertraging op de app. Ons advies is om het even aan te zien. Heb je na 2 a 3 dagen nog steeds geen informatie, dan adviseren we om dit te melden aan klantenservice @ nextenergy.nl.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • FFrank – 15 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hallo, weet iemand,

    Hoe laat iedere dag worden de verbruiksgegevens zichtbaar in de app?

    Hoeveel dagen mag er vertraging in zitten?
    Ik loop minimaal 3 dagen achter.

    Dank en groet
    Frank

    Reageren
  • HH.G.M. op de Kelder – 15 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    In aanvulling op mijn bericht van 14 november 2022:

    Het betreft de app voor het elektraverbruik.
    Lidnummer : 422

    Reageren
    • NNextEnergy – 15 november 2022

      Beste @H.G.M. op de Kelder

      Dank voor de extra informatie, deze hebben we ook meteen toegevoegd.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • NNicole H – 14 november 2022

    Prijs

    Service

    Gisteren contractaanvraag gedaan, vandaag een contract gekregen. Heb nog wel wat vraagjes, maar kan ze telefonisch niet bereiken, via mail en fb messenger (nog) geen reactie. Misschien kan iemand hier mijn vragen beantwoorden.
    1. Toen ik gisteren aanvraag deed, ging ik voor de vroegst mogelijke ingangsdatum (28-11-2022), nu zie ik dat bij Vattenfall (variabel contract) officieel 30 dagen opzegtermijn heb. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ingangsdatum aangepast worden, of laten ze me wel eerder gaan?
    2. Ik ben benieuwd naar de verbruikpagina ’s in de app. Zie je hier wel de werkelijke verbruikkosten, dus inclusief alles? Of net als bij de prijzen, de “kale” inkoopprijzen?

    Reageren
    • NNextEnergy – 15 november 2022

      Beste @Nicole H
      We zouden je adviseren contact op te nemen met Vattenfall over je contract. Zij kunnen je het best adviseren wat voor jou nu handig is om te doen. De verbruikskosten in de app zijn nu nog kaal, maar dit staat voor de toekomst wel in de planning. Onze app is continu in ontwikkeling, dus houd het in de gaten.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • NNicole H – 15 november 2022

        @NextEnergy

        Bedankt voor jullie snelle reactie!
        Ik heb Vattenfall geappt, ze zeggen dat de ingangsdatum bij u prima is. Dus dat lijkt goed te gaan. Formeel zeggen jullie het voor mij op, toch? Is dit reeds gebeurd?

        Reageren
        • NNextEnergy – 16 november 2022

          Beste @Nicole H

          De overstap wordt volledig voor je geregeld. Voor specifieke informatie over je overstap raden we je aan om deze vraag via klantenservice @ nextenergy.nl te stellen, of bijvoorbeeld via de chat op Facebook.

          Vriendelijke groet,
          NextEnergy ServiceTeam

          Reageren
  • WWilco – 14 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Helaas kan ik in de app nog steeds geen verbruik zien. Contract is ingegaan op 4-11-22. Telefonisch niet bereikbaar. Wel een automatisch mail dat het in behandeling is. Bij een andere aan melding van een familielid startdatum 11-11-22 heeft vanaf vandaag wel een werkende app… we wachten nog even af lidnr 4794

    Reageren
    • NNextEnergy – 15 november 2022

      Beste @Wilco
      Fijn te kunnen melden dat klantenservice ondertussen contant met je heeft opgenomen en dat het probleem opgelost is.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • WWilco – 15 november 2022

      Vandaag heeft next energy contact opgenomen. App werkt !

      Reageren
  • HH.G.M. op de Kelder – 14 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vanaf 29 augustus 2022 levert NE mij elektra en gas. Ondanks vele toezeggingen van de klantenservice kan ik mijn dagelijks verbruik nog steeds niet op mijn app terug zien. Dezelfde klantenservice is de laatste 3 weken onbereikbaar. Bel dagelijks maar na 20 minuten of langer wachten krijg ik de mededeling dat er geen medewerkers beschikbaar zijn. Begrip voor het tekort aan medewerkers maar dit schiet natuurlijk niet op. Graag Uw aktie !

    Reageren
    • NNextEnergy – 15 november 2022

      Beste @H.G.M. op de Kelder
      We zijn hard aan het werk om iedereen te helpen en op tijd te beantwoorden. Je vraag is doorgezet naar de juiste mensen. We houden het voor je in de gaten .

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJ. de Bruin – 14 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Per 1-11-2022 ben ik klant bij NextEnergy. De bijbehorende account krijg ik na 14 dagen nog niet geactiveerd, de daarvoor gestuurde link gaf vanaf dag 1 de melding:”no longer valid”. Bellen lukt niet, geen mens te bekennen daar, mijn vele mails krijgen braaf het (automatische) antwoord “is in behandeling”, maar er gebeurt vervolgens niets. NE mag contact met mij opnemen hierover, klantnr. 3181

    Reageren
    • NNextEnergy – 14 november 2022

      Beste @J. de Bruin

      Klantenservice heeft contact met je opgenomen en een nieuwe link om in te loggen is verstuurd. Excuses voor het ongemak.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • MMarcel – 14 november 2022

    Heeft iemand een idee hoe in contact te komen met Next-Energy? Ik heb me 1,5 week geleden aangemeld en inmiddels ruim een week geleden een mail gestuurd met een vraag over mij aanmelding, maar helaas geen enkele reactie. Ook diverse keren proberen te bellen maar telkens wordt de verbinding verbroken na een tijd in de wacht te hebben gestaan. Mocht iemand van Next-Energy dit lezen dan zou ik graag in contact koment, mijn lidnummer: 6895 is.

    Reageren
    • MMarcel – 14 november 2022

      Inmiddels ben ik netjes door NextEnergy teruggebeld met een duidelijk antwoord op mijn vraag. Daarbij een bevestiging gekregen dat mijn contract binnen de reguliere aanmeldtermijn van 15 dagen ingaat (dus per 19 november aanstaande). Dank voor de snelle reactie NextEnergy!

      Reageren
      • NNextEnergy – 14 november 2022

        Beste @Marcel
        Fijn te lezen dat we je konden helpen! En alvast welkom bij NextEnergy.

        Vriendelijke groet,
        NextEnergy ServiceTeam

        Reageren
  • CC. de B – 14 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Per 25 oktober ben ik overgestapt, ik hoorde daar niets over, maar het ging gewoon goed.
    Ik las op een site dat de prijzen inclusief btw zijn, maar dat is dus niet zo, lees ik hier. Fijn als je dat ook te zien krijgt.
    Wel voordeliger, zeker als je de tijden in de gaten houdt.

    Reageren
    • NNextEnergy – 14 november 2022

      Beste @C. de B
      Fijn te lezen dat de overstap soepel ging! De prijzen op de website zijn inclusief BTW. De prijzen waar naar verwezen wordt zijn die van de app. Deze is continue in ontwikkeling.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy Serviceteam

      Reageren
  • PPascal – 13 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 8 nov heb ik Next Energie overstappen vanaf Eneco duurde zo’n 14 dagen. Let wel op de prijzen in de App moet je wel de belasting e.d. bij rekenen, staat ook duidelijk uitgelegd op hun site. Zeg maar ongeveer 11c bij de elektra en zo’n 60c bij de gas optellen, dan krijg je de reele prijs.
    Merk wel dat het verbruik in de APP in het weekend niet wordt bijgewerkt, zou dit nog een handmatige actie zijn?

    Let op de 190 euro krijgt men van de leverancier waar men op de 1e van die maand nog bij zat!

    En de eerste termijn zal haast een dubbele zijn ligt eraan op welke datum het ingaat.

    Is nog afwachten hoe het in de toekomst gaat.

    Reageren
    • NNextEnergy – 14 november 2022

      Beste @Pascal
      Dank voor je mooie review!
      Het verbruik in de app wordt automatisch geupdate.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy Serviceteam

      Reageren
  • HHans – 13 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 11 november overgestapt. Tot op heden zie ik geen enkel verbruik in de app. Klantenservice stelde dat dit bimnen een enkele dag zichtbaar zou zijn. Ook (nog) geen opzegging ontvangen van mijn energieleveran Iers. Hopelijk gaat dit goed allemaal.

    Reageren
  • RRobert Reestman – 12 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Is het mogelijk om in de app, ook de totaal prijzen te laten zien, zodat niet iedereen straks voor verrassingen komt te staan.
    Verder Super tevreden

    Reageren
    • WWil – 13 november 2022

      @Robert Reestman totale prijs +belasting en andere toeslagen die er bij komen. Want dat blijft erg lastig. Appels met peren vergelijken wat mij betreft.

      Reageren
      • RRobert Reestman – 14 november 2022

        @Wil niks over appels en peren,ze weten toch ook wat ze moeten factureren. Zou alleen graag voor mezelf dat plaatje willen zien

        Reageren
    • NNextEnergy – 14 november 2022

      Beste @Robert Reestman

      Dank voor je mooie review! De app is continu in ontwikkeling. In de toekomst zal er ook aan de prijzen gewerkt worden.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy Serviceteam

      Reageren
  • EE. A. Bellamy – 11 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    I’m a new costumer, received a link to login to the app, but the link was expired when I tried to crate a profile. There is no self service facility in the website to ask for an new one, and is difficult to reach customer service by phone or email. Finally I reached customer service by phone and a new link was sent. Reckon this is teething issues for a new company and will be resolved with time. On the plusside l I love the functionality, pricing and spirit of the company and wish them success.

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 september 2023

      @E. A. Bellamy
      thanks for the review. The customer service has improved a lot since then! and the app is also more developed.

      Reageren
  • PPiet Horden – 11 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds vandaag gas via NextEnergy. Twee weken geleden aangemeld en zonder problemen overgestapt. Misschien niet de goedkoopste qua gasprijs, maar de snelheid qua overstappen is het waard!

    Reageren
    • RRudy – 13 november 2022

      @Piet Horden wie is dan wel de goedkoopste?

      Reageren
      • MMario – 20 november 2022

        @Rudy
        Goedkoopste weet ik niet, maar ik weet wel dat Zonneplan iets goedkoper is omdat ze lagere handling fees hanteren per kuub gas of per kWh stroom.

        Reageren
      • PPiet Horden – 23 november 2022

        @Rudy ANWB en idd Zonneplan hebben de laagste gastarieven, maar het scheelt ‘maar’ centen…

        Reageren
    • NNextEnergy – 11 september 2023

      @Piet Horden
      Bedankt voor de mooie review, fijn om te zien!

      Reageren
  • JJeroen – 10 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    In okober overgestapt na heel veel gedoe bij Greenchoice (te hoog maandbedrag, tariefswijziging binnen 30 dagen en heeeel hoog tarief, slechte service) Next enrgy klonk helder en eerlijk. Tot nu toe vind het echt een modern en prettig bedrijf. Wel zouden ze iets transpranter moeten zijn over de leveringsopslag die er is per kuub ga en per kw stroom. Dat kan ik enkel terugzien als ik een aanbod laat berekenen. Dat zou anders moeten denk ik. Gewoon een page met tarievenopbouw, zodat voor iedereen duidelijk is dat de tarieven die in de app staan opslagen krijgen en btw. Vandaar geen 5 sterren voor klantenservice. Maar dus wel heel tevreden hoor en wellicht volgend jaar een thuisbatterij, dan je geautomatiseerd laag inkopen, lijkt wel wat…))

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 november 2022

      Beste @Jeroen
      Dank voor je review en suggesties! We nemen dit zeker mee om zo tranparant mogelijk te zijn over onze tarieven.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy Serviceteam

      Reageren
  • JJ.Jansen – 10 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Per 1 november.jl.overgestapt.
    Tot nu toe verloopt alles prima.
    Contact via chatbericht en mail gaat prima.
    Vrijwel direct antwoord.

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 november 2022

      Beste @J.Jansen

      Dank voor je mooie review, fijn te horen dat het soepel verlopen is.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy Serviceteam

      Reageren