Waar ben je naar op zoek?

NextEnergy

Kan het goedkoper?

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Slimme meter verplicht

Over NextEnergy

NextEnergy werd in 2022 opgericht. Het energiebedrijf werkt anders dan de meeste andere energieleveranciers.

Energie tegen inkoopprijs

Bij Next Energy krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks. Prijzen laten zich beïnvloeden door de marktprijzen.

Tijdelijke actie

Bij afsluiten van een nieuw dynamisch energiecontract bij Next Energy ontvang je eenmalig 180 euro korting

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

Slim energie gebruiken

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Verdienmodel

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,99 euro per maand per aansluiting.

1.158 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van NextEnergy?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • Rrene – 18 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    in november een contract afgesloten, helaas kom ik er nu achter dat ik geen slimme meter voor gas heb op de site is alleen schimmig te vinden dat het dan tegen modelprijs contract gaat. wat schets mijn verbazing, deze is maar liefst 5 euro per m3! na lang bellen naar de klantenservice is mij dit mede gedeeld. jullie moeten je schamen nextenergy dat jullie dit durven te vragen voor een m3! roversbende! ik probeer zo snel mogelijk over te stappen nu wat mij ook geadviseerd is door jullie eigen klantenservice. had dit even gemeld voor we een contract aan gingen dan had ik dat nooit gedaan.

    groet, een zeer ontevreden klant.

    Reageren
    • JJmdP – 18 januari 2023

      @rene
      Als je niet eens weet of je een slimme meter heb!!!…..wat zoek je dan bij een dynamische leverancier.

      Reageren
    • HHuub jansen – 23 januari 2023

      @rene
      Je moet je wel een beetje verdiepen in de nieuwe wereld als je de overstap wil maken naar een dynamisch contract.
      Jammer…. Want ik ben uiterst tevreden

      Reageren
    • Jjapioooo – 24 januari 2023

      @rene
      Er wordt bij afsluiten nagevraagd of u slimme meter (nu ook met tekst dat anders het modelcontract in gaat) hebt. Als u zich ook maar een klein beetje had ingelezen was het duidelijk geworden dat een dynamisch contract onlosmakelijk gekoppeld is aan een slimme meter.
      Ik zou een mail sturen waarin u aangeeft dat u dit gemist heeft en dat dit wellicht duidelijker moet zijn indien er een contract wordt afgesloten. Verder aangeven dat u op coulance hoopt waarbij ze het hoogste tarief (+/- 1,60 per m3 incl BTW) uit uw afnameperiode in rekening brengen ipv het modelcontract. Dan weet nextenergy zeker dat ze er geen geld op hebben toegelegd en is uw schade beperkter. Overigens snap ik wel dat dit modelcontract er is, maar beter zou een contract zoals bovenstaande opgenomen kunnen worden. Bijvoorbeeld hoogste tarief binnen de afnameperiode + 10% opslag. Leverancier wil risico uitsluiten en woekerprijzen voor de klant mogen niet. Dergelijk contract sluit er mooi bij aan.

      Reageren
    • Wwsl – 09 februari 2023

      @rene
      had ook geen slimme meter. Duidelijk was aangegeven dat de prijs dan anders zou zijn. Na contact een duidelijk antwoord gekregen. Het zou zelfs bij de duurste maatschappij aantrekkelijker zijn om daar een contract af te sluiten dan bij NE. Dat was in nov 2022. Kortom, beter lezen rené.

      Reageren
  • Jjapioooo – 18 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Genoemde prijzen in de energievergelijker zijn iig voor gas incorrect. Er wordt uitgegaan van de bruto gasprijs + energiebelasting (0,59). In werkelijkheid betaal je ook 21% BTW over de gasprijs en een inkoopvergoeding van (0,11) per m3. De op deze site genoemde €1,15 moet dan €1,38 zijn.

    Reageren
    • FFred – 19 januari 2023

      @japioooo
      Gas prijs veranderd toch elke dag, kale prijs afgelopen dagen toch 0,60 cent gem.

      Reageren
      • Jjapioooo – 24 januari 2023

        @Fred
        Dat klopt wel, maar de op energievergelijker aangegeven prijs klopte dan alsnog niet. Die was met €1,15 lager dan dat nextenergy daadwerkelijk waar zou maken. Ik zie dat de m3 prijs nu wel logisch is, all in prijs van €1,45.

        Reageren
  • HHuib – 17 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben ontzettend blij dat ik ben overgestapt op NextEnergy nadat mijn jaarcontract met Eneco af liep.
    De overgang van Eneco naar Nextenergy verliep goed (Next Energy regelde de overstap). Ik heb de app gedownload en kijk iedere dag naar de tarieven. De tarieven liggen gemiddeld een factor 2 tot 3 lager dan bij de Eneco’s, Essents, EnergieDirect, Greenchoice, enz (obv hun modelcontracten).
    De enige suggestie die ik wil doen aan Nextenergy is om de energieprijzen (gas en elektra) obv een pull down menuutje te kiezen als
    1. Kale inkoopprijzen excl BTW en excl energiebelasting en
    2. All-in prijzen incl 21% BTW en inclusief energiebelastingen.
    MVG

    Reageren
    • FFred – 19 januari 2023

      @Huib
      Wat het moeilijk maakt volgens mij is de energiebelasting die je terug krijgt per jaar.
      Dit is voor iedereen verschillend want dat moet je dan delen door je verbruik.
      Voorbeeld ik gebruik 3600 Kw als ik dat deel op de 596,85 euro die je krijgt is dat 0,16 cent per kw. Als ik het zo bekijk is mijn verbruik wat nu ongeveer in de app staat.

      n 2023 is de energiebelasting ongeveer 59 cent per m3 gas en 15 cent per kWh stroom (bedragen inclusief 21 procent btw). Tegelijkertijd krijg je een vast bedrag aan energiebelasting terug, namelijk 596,85 euro (bedrag in 2023).

      Reageren
      • HHuub jansen – 23 januari 2023

        @Fred
        Mbt de jaarlijkse teruggave energiebelasting van ca 50 euro per maand ofwel ca 600 euro per jaar heb je gelijk (ze zouden dat apart kunnen vermelden), maar zoals ook concurrent Frank energie dat doet: vermelden de kale excl btw en energiebelasting prijs per m3 en per kWh en de prijzen incl btw en energiebelasting

        Reageren
    • LLuc – 19 januari 2023

      @Huib

      Helemaal mee eens: graag bruto en netto prijs gas en elektriciteit via de app. Nu lijkt het allemaal erg goedkoop en valt het bij jaarafrekening toch nog tegen wellicht !

      Reageren
    • BB. Veldkamp – 21 januari 2023

      @Huib
      Deze optie mis ik ook inderdaad! NextEnergy heeft wel eens tegen mij gezegd dat ze dat ook willen inbouwen, maar dat duurt wel erg lang al.

      Reageren
      • NNextEnergy – 26 januari 2023

        Beste @B. Veldkamp
        Onze app is steeds in ontwikkeling en hoog op onze lijst staat ook de inclusief prijzen. Nu zijn er natuurlijk wijzigingen geweest aan het begin van het jaar die meer aandacht vroegen. Houd in ieder geval de app in de gaten voor een update.

        Vriendelijke groet,
        NextEnergy ServiceTeam

        Reageren
  • EE Vollebrecht – 16 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Alle reacties door gelezen.
    De klanten zonder borg zijn tevreden.
    De klanten met borg zijn ontevreden.
    Spannend wat het word voor mij.

    Reageren
    • JJo Bosten – 16 januari 2023

      Als nu iedereen met een onterecht gevraagde waarborgsom een melding over dit bedrijf gaat doen bij de ACM is het snel afgelopen met dit soort vreemde praktijken.

      Reageren
  • EEmmelie Bosten-Lemmens – 16 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slechte ervaring bij aanmelding. Vooral wegblijven hier. Vragen 750 euro op basis van een zgn kredietcheck. Komen bij mij over als oplichters die snel geld willen binnenharken.

    Reageren
    • NNextEnergy – 16 januari 2023

      Beste @Emmelie Bosten-Lemmens
      De krediet check is standaard in de aanmeldingsprocedure opgenomen. Deze check wordt gedaan door een externe kredietbeoordelaar. Onze klantenservice staat je graag te woord als je het niet eens bent met de uitkomst van deze check.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJo Bosten – 16 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn 83 jarige moeder wilde naar Nextenergy gaan. Nog nooit schulden gehad maar wel na aanmelding het verzoek om 750 euro waarborg te storten i.v.m. lage kredietwaardigheid. Ik laat het er niet bij zitten en ga melding maken bij de ACM. Lijkt mij een zootje oplichters op deze wijze.

    Reageren
    • NNextEnergy – 16 januari 2023

      Beste @Jo Bosten,
      De krediet check is standaard in de aanmeldingsprocedure opgenomen. Deze check wordt gedaan door een externe kredietbeoordelaar. Onze klantenservice staat je graag te woord als je het niet eens bent met de uitkomst van deze check.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • HHuib – 17 januari 2023

        @NextEnergy

        Er is toch wel reden om een goed gesprek te voeren met jullie ingeschakelde kredietbeoordelaar. Mijn verhaal is als volgt:
        Ik wilde me aanmelden bij Frank energie en het dubbele voorschot gewoon accepteren (ik heb echt geld zat). Vervolgens kreeg ik een mailtje van Frank Energie dat mijn kredietwaardigheid obv hun interne en externe gegevens onvoldoende was. Vervolgens heb ik een aangetekende brief verstuurd naar Frank Energie waarin ik obv AVG-wetgeving inzicht wilde hebben in de data die zij over mij hebben.
        Vervolgens werd ik gebeld door hun directeur Thomas Hulshof (wij kennen elkaar uit onze Eneco tijd). Duizend maal excuses en zij hebben ook afscheid genomen van deze kredietbeoordelaar (zo meldde hij).
        Ik sluit niet uit dat ook jullie kredietbeoordelaar haar/zijn werk niet goed doet.
        MVG Huub Jansen

        Reageren
  • JJohn – 11 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vandaag contract afgesloten op basis van alle voor informatie die er aanwezig is.
    Heb paar uur later bevestiging ontvangen zonder verzoek van flinke borg.
    Begrijp dat er dingen gecontroleerd moeten worden maar mocht ik achteraf ook dit verzoek krijgen weet ik al waar ik naar toe ga. Vind juist het concept en begrijp me goed nog niet volledig uitgevoerd steun verdient.

    Reageren
  • JJohn Nellestein – 11 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik wordt verzocht om een borgsom te betalen van zeggen en schrijven 750€!!
    Ik krijg absoluut geen antwoord van de service desk waarom dit in mijn geval vereist wordt. Ik heb in mijn hele historie nog nooit borg hoeven te betalen is het niet voor een huurwoning ooit, wat vrij normaal is in die business.
    Heb nu al 4-5 keer de service desk van NE benaderd zonder enig succes.

    Ik heb inmiddels een contract afgesloten bij Tibber waar ze klanten nog wel waarderen en respecteren , en hun voorwaarden/prijsstelling en app services zijn ook nog veel beter!
    Dus NextEnergie NIET doen is mijn raad aan jullie.

    Mvg John Nellestein

    Reageren
    • LLouisK – 15 januari 2023

      @John Nellestein Heb precies dezelfde ervaring. Energy next probeert je eerst 750 Euro afhandig te maken, omdat je zogenaamd niet kredietwaardig zou zijn. Ik heb de informatie bij EDR credit services opgevraagd en die hadden een positieve beoordeling over ons afgegeven. EnergyNext verzint en liegt blijkbaar om maar die 750 euro binnen te harken. Niet doen dit bedrijf.

      Reageren
  • RRens V – 11 januari 2023

    Beste Next Energy,

    ik ben van plan om naar jullie over te stappen maar heb nog een paar vragen die ik graag beantwoord zou willen zien:
    – los van de verplichte overheidsinhoudingen: zit er behalve de 5 euro nog een inkoopopslag oid op de tarieven?
    – klopt het dat ik zelf de opzegging moet regelen? (wordt wat onrustig door sommige reviews waarin dat staat, en dat jullie het kunnen annuleren nadat ik zou hebben opgezegd)

    Groet
    Rens V

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 januari 2023

      Beste @Rens V
      Voor inhoudelijke vragen zouden we je willen vragen contact op te nemen met onze klantenservice via de officiële website. Zij zullen je graag verder helpen. Op de website kan je de postcodecheck doen en meteen de opbouw van de kosten inzien.

      Vriendelijke groeten,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • HHenk – 10 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ons contact loopt binnenkort af en ik was op zoek naar een andere leverancier.
    Toen kwam ik NextEnergie tegen en ben ik wat door de reviews wezen kijken. En wat ik daar zag deed mij een beetje versteld staan.
    Ik zie veel reacties over een goodwill bedrag, wat je bij geen andere leverancier ziet.
    Maar wat mij het meeste opviel was de reacties van de moderators.
    Bij een goede review krijg je een standaard reactie, maar als je een negatieve review geeft krijg je een zeer respectloos antwoord.
    En mede daardoor kies ik niet voor dit bedrijf om mijn energie te leveren.
    In deze turbulente tijden met hoge kosten zullen veel mensen elk dubbeltje moeten omdraaien en zullen blij zijn met de lage energie kosten (zo lijkt het). Maar deze mensen hebben dus ook vaak last van schulden in hun verleden en kunnen dus ook niet even 750 tot 1500 euro ophoesten als goodwill.

    Reageren
    • NNextEnergy – 10 januari 2023

      Beste @Henk
      De waarborgsom wordt alleen gevraagd als de kredietcheck dat aangeeft. We kopen dagelijks energie in. Om dat te kunnen doen hebben we de zekerheid nodig dat er aan de betalingsverplichting voldaan kan worden. De meeste energieleveranciers maken gebruik van een kredietcheck. Mocht je hier nog vragen over hebben dan kan je deze via ons officiële helpdesk stellen.
      Gezien de drukte heb je de meeste kans om snel geholpen te worden door ons via de chat te contacteren.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • NNick Stoks – 10 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben begin november overgestapt van engie naar next-energie.

    Behoudens de app, die niet all in tarieven vermeldt, kan ik echt niet klagen over het bedrijf. ze hebben de maandelijkse bijdrage iets verhoogt, (4,50 naar 5,-) maar dat is voor een start up niet zo gek. verder zijn de tarieven scherp en de inkoopvergoeding/kosten niet belachelijk hoog, zoals bijvoorbeeld bij frank.

    Reageren
    • NNextEnergy – 10 januari 2023

      Beste @Nick Stoks
      Bedankt voor je mooie review! Onze app is steeds in ontwikkeling. De veranderingen van het prijsplafond zijn er nu verwerkt. De all-in prijzen staan als volgend op ons lijstje.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJoke – 09 januari 2023

    Klopt het, dat als je klant wilt worden en je een stroom- en gasaansluiting hebt, verplicht bent beide produkten af te nemen?

    Reageren
    • NNextEnergy – 10 januari 2023

      Beste @Joke
      In het aanmeldproces kan je aangeven wat je wilt afnemen. Dat kan alleen gas, alleen elektriciteit of allebei zijn. Er is geen verplichting om beiden af te nemen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • AAndre – 09 januari 2023

    Prijs

    Ik denk laat mij ook eens een dynamisch contract proberen.
    Na aanmelden krijg ik een factuur voor een waarborgsom van bijna 2000 euro.

    Doe even normaal!!
    dit is gelijk de helft van mijn verwachte jaar verbruik

    Dus gelijk maar weer afgemeld

    Reageren
    • NNextEnergy – 10 januari 2023

      Beste @Andre
      We begrijpen dat de waarborgsom soms als een verrassing kan komen. Mocht je het er niet mee eens zijn, zou je dan contact willen opnemen met de klantenservice? Zij kunnen je verder helpen. Gezien de drukte raden we je wel aan om het eerst via de chat te proberen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJoke – 08 januari 2023

    Levert NextEnergy ook alleen gas? Ik heb op dit moment mijn energiecontract gesplitst. Nu kom ik tot de ontdekking dat niet iedere leverancier je voor 1 produkt aanneemt. Vreemd, immers het zijn 2 verschillende produkten.

    Reageren
    • NNextEnergy – 09 januari 2023

      Beste @Joke
      Bij het aanmelden heb je keuze voor stroom en/ of gas. Je kan dan gewoon een van de twee afnemen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • KKoen – 09 januari 2023

        @NextEnergy Hier heb ik ook interesse in en wilde me dan na het lezen van je reactie ook direct aan gaan melden. Ik zie echter nergens de optie om alleen gas te kunnen kiezen? Ben tot de bevestigen stap gekomen.

        Reageren
        • KKoen – 09 januari 2023

          Gevonden met behulp van de NextEnergy chat medewerker. Als je via de homepage van NextEnergy je postcode/huisnummer invult kom je gelijk in stap 2 van het aanmeldproces en zie je het vinkje niet. Je moet dan onderaan op terug klikken om naar stap 1 te gaan. Daar zit het vinkje voor alleen gas.

          Reageren
          • KKoen – 09 januari 2023

            En ook gelijk weer het nieuwe contract ontbonden. Kreeg ook een verzoek om even 750 euro waarborg over te maken. Voor 200 kuub gas per jaar. Das is voor 3 jaar aan gas tegen de huidige marktprijzen wat je gaat stallen bij een partij zonder rente, zonder inflatiecorrectie en in de hoop dat niet iemand van al die waarborggelden de stekker eruit trekt en op de Bahama’s gaat wonen. Als het nou 2 maanden voorschot is die je terug krijgt na netjes en op tijd 2 maanden betaald te hebben, vind ik het redelijk. En dan ook nog proberen te verkopen als “teken van goede wil”. Waar is het “teken van goed vertrouwen” van NextEnergy? Geen enkele vorm van krediet op m’n naam staan. Zoals de waard is, vertrouwt ie z’n gasten. Dit gaat nergens over. Bijzonder dat dit het waard is voor NextEnergy om zo klanten weg te jagen.

            Reageren
  • HHarry – 08 januari 2023

    @Mathilde:
    “Al meer dan 50 jaar bij Vattenfall”
    Hebben ze oo het kerkhof dan ook CV?

    Reageren
  • MMaartenK – 07 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Half november overgestapt, keurig binnen 2 weken alles geregeld, hierbij niets zelf hoeven doen. Geen enkele vraag over waarborgsom gehad! Afgelopen week contact gehad om maandtarief iets te verlagen, via chat was dit vlot geregeld. Ik kan (en zal) het iedereen aanraden om de overstap te maken naar Next Energie!

    Reageren
    • NNextEnergy – 09 januari 2023

      Beste @MaartenK
      Dank je wel voor de mooie review. Fijn te lezen dat alles soepel verlopen is!

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • KKarin – 10 januari 2023

        @NextEnergy waarom moet de 1 wel een waarborgsom betalen en de ander niet? Ik lees bedragen van €2000 en een ander van €750!

        Reageren
        • NNextEnergy – 10 januari 2023

          Beste @Karin
          Een waarborgsom wordt gevraagd als bij de aanmelding de kredietcheck laag uitvalt. Deze check wordt gedaan door een extern bedrijf. Wij weten dan ook niet waardoor precies er een lage score gegeven wordt. Mocht je hier vragen over hebben, zou je dan onze klantenservice willen contacteren?

          Vriendelijke groet,
          NextEnergy ServiceTeam

          Reageren
          • LLidy – 11 januari 2023

            @NextEnergy
            Het is wel gek dat wanneer je gegevens bij EDR opvraagt er een brief terug komt dat er geen reden tot afwijzing is.. helderheid van zaken zou een bedrijf verder kunnen helpen!

            Reageren
  • DDanny Weber – 07 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 20 november klant en ik heb weinig tot niets aan te merken. Zeer tevreden over next energy. Ik was voor de overstap wel een beetje sceptisch door een aantal negatieve revieuws maar dit kan nu toch wel de prullenbak in. Prijzen zijn echt top. App geeft alles prima weer. Alleen zou het fijn zijn als de all in prijzen snel te zien zijn zodat ik mijn verbruik nog beter kan monitoren. Qua communicatie heb ik ook geen klachten. Tot 2 maal toe een vraag per mail gesteld en al snel antwoord gekregen dus helemaal top! Ik laat iedereen in mijn omgeving dan ook weten hoe tevreden ik ben en er zijn zelfs al mensen die zelf ook al zijn overgestapt.

    Fijn om in deze tijd van dure energie toch nog betaalbaar in de warmte te kunnen zitten

    Reageren
    • NNextEnergy – 09 januari 2023

      Beste @Danny Weber
      Dank je voor je review. We werken hard aan de app om deze nieuwe en verbeterde functionaliteiten te geven.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • RRon – 06 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben snel en makkelijk klant geworden(zonder borg! Overstap ging vlekkeloos op 2 januari.
    Leuke app die wordt vervolmaakt. De tarieven voor elektriciteit per uur te volgen. Gasprijs is per dag.
    Maar vooral lage tarieven en nu de goedkoopste op de markt in ieder geval. Terug levering 1 op 1 d.w.z. zelfde prijs als de dan geldende afname prijs.

    Reageren
    • NNextEnergy – 09 januari 2023

      Beste @Ron
      Het is goed te lezen dat de overstap vlekkeloos is verlopen. Bedankt voor je mooie review en welkom bij NextEnergy!

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • MMartine – 26 januari 2023

      @Ron kijk even op enever.nl en stel je de vraag of ze nog steeds de goedkoopste zijn. De prijzen die Next je laat zien zijn niet incl. en die laten ze je ook niet zien m.i. moedwillig. Dien je als klant maar zelf uit te zoeken. App werkt voor geen meter dus wat daar nu leuk aan is, ik heb geen idee.

      Reageren
  • JJos van vliet – 06 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Per 1-11-22 gestopt bij nextenergy en dit ruim van te voren aangegeven
    Wettelijk moet binnen 6 weken dus 13-12 de afrekening komen . Wij moeten ca €1300 terug krijgen. Nu bijna 2 maanden later alleen . Wij hebben je bericht ontvangen, verder nul inhoudelijke reactie en nog steeds geen idee wanneer de afrekening en de €€ komen

    Reageren
    • JJo Bosten – 16 januari 2023

      @Jos van vliet
      Lijkt erop dat dit bedrijf hard cashflow nodig heeft. Vandaar ook de vele verhalen van mensen over onterechte waarborgsommen.

      Reageren
  • BBoertjeB – 05 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik had me aangemeld, al snel een bericht dat ik €1826 waarborg moest betalen! Contact opgenomen met de helpdesk, die konden niks veranderen maar gaf wel aan hiermee bezig te zijn omdat dit bij velen gebeurde. En nee, ik heb geen schulden of openstaande facturen bij huidige maatschappij, en ook geen bkr registratie dus het is onverklaarbaar voor mij. Kennissen van mij zijn veel geld verloren door failliette energieleveranciers, daar is ook geen waarborg voor… Ik ga zeker geen €1800 voorschieten!

    Reageren
    • BBert – 05 januari 2023

      @BoertjeB

      Oh je bent er weer.

      Reageren
      • RRichard – 06 januari 2023

        @Bert
        Ha daar hebben we onze werknemer van de maand weer van NextEnergy. We weten wel dat je voor dit bedrijf werkt, je hoeft niet steeds te reageren op iedereen….

        Reageren
        • BBert – 06 januari 2023

          @Richard of welke naam dan ook

          Ben gewoon klant…..maar die borg verhaaltjes worden steeds ongeloofwaardiger.

          Reageren
      • BBoertjeB – 11 januari 2023

        @Bert
        Hoezo ik ben er weer? Dit verhaal heb ik niet eerder geplaatst. Maar fyi: ik heb de krediet check opgevraagd bij EDR. Zeer verrassend: namelijk geen reden voor afwijzing. Hahaha, lekker onterechte waarborgsom dus. Maar ik zit nu goed bij EnergyZero

        Doei Bert, werknemer van de maand!

        Reageren
  • MMaarten – 05 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Uitstekende leveranciers van gas en elektra met goede service, echter nog wat verbeterpunten in de app om het transparanter te maken. Momenteel zie je alleen de kale inkoopprijs over je verbruik en niet de all in kosten waardoor het lastig te zien is hoe je ervoor staat met de aanbetalingen. Jullie zijn goed bezig, ga zo door!

    Reageren
  • RRonald – 04 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Net aangemeld bij Next. Leek allemaal soepel te verlopen, ze gaven zelfs aan de overstap te regelen met de oude leverancier. Uiteindelijk kreeg ik de bevestiging met het verzoek bijna € 1000,- over te maken als waarborg voor iets wat nog helemaal niet geleverd is. Dit terwijl je elke maand een voorschot betaald voor je energie….
    En verder stond er in de mail dat je toch zelf je oude leverancier moet opzeggen.
    Lijkt verdacht veel op een piramide spel. Gelijk maar weer opgezegd. Jammer

    Reageren
    • BBert – 04 januari 2023

      @Ronald
      Krijg het idee dat deze grappenmaker steeds onder een andere naam hier wat neer klad.
      Maar nu weten we het wel hoor….
      Draai het verhaal eens om… je ben net zzp’er geworden en je heb een paar klanten waarbij je twijfelt…dan is een aanbetaling vrij normaal.

      Reageren
      • HHannnes – 05 januari 2023

        @Bert
        Begint idd wel op te vallen.
        Zeker vanwege de borg, als ze die vragen ( dan is daar blijkbaar een reden voor ) dan is die €750

        Reageren
      • JJoke – 08 januari 2023

        @Bert een aanbetaling gebeurt vaker, maar 1000 euro is enorm veel. NLE heeft ook een poos gehad, dat ze een aanbetaling vroegen. Het bedrag zou pas worden verrekend, zodra je over zou stappen naar een andere leverancier. Nou, ik heb die persoon aangeraden na een jaar (zolang had hij een vastcontract) te vertrekken. Dit heeft hij gedaan. In eerste instantie kreeg hij de 1000 euro niet terug, toen hij er achteraan ging, zei men dat hij dit pas zou krijgen, zodra hij opgestapt was. Hij was echter al opgestapt. Toen hij dat liet weten, kreeg hij eindelijk zijn geld terug.

        Reageren
    • NNextEnergy – 04 januari 2023

      Beste @Ronald
      Onze vraag om een waarborgsom komt uit een toetsing van een objectief extern bedrijf. Daar komt een score uit die ons het vertrouwen geeft dat de energie die we voor iemand dagelijks inkopen ook betaald is. Een voorschot loopt over de komende maand. Heb je hier vragen over, neem even contact op met onze klantenservice. Gezien de drukte zijn zij het best bereikbaar via de chat.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • RRon – 05 januari 2023

      @Ronald

      Wat een onzin! Wordt je betaald door een concurrent?? Ik ben net een nieuwe klant en betaal een laag voorschot op basis van verwacht gebruik. Niks borg en oude leverancier is gewoon opgezegd zonder probleem. Zeer soepele overgang. Duidelijk app.

      Reageren
    • MMax – 06 januari 2023

      @Ronald
      Beste Ronald, Nextenergy reageert via chat momenteel zeer vlot(2/3 minuten). Als ze willen dat je een voorschot betaald heeft dat te maken met eerdere schulden. Je betaalt je maandtermijn vooruit, wat in deze tijden vrij logisch is, vind ik. Ze zeggen je energieleverancier ook op, 100%. Ons voorschot wad 240,-/maand, binnen 10ndagen werd deze toch maar naar beneden bijgesteld naar 211,- omdat de prijzen aanzienlijk waren gedaald zeiden ze. Steeds goed geholpen door ze en de prijs daalt nog steeds. Ik ben zeer tevreden!!!

      Reageren
  • SSebastiaan – 04 januari 2023

    Prijs

    Algemeen

    Meer een vraag, kunnen jullie geen voorbeeld rekening op jullie site of iets dergelijks zetten zodat het inzichtelijker word hoe de prijs word berekend?

    Ik heb afgelopen maand 1600 af moeten tikken bij Essent!
    Ik wil overstappen maar ik vind het dynamische contract. uitleg zonder (voorbeeld) berekeningen vrij onduidelijk wat de prijsopbouw niet echt inzichtelijk maakt. Hebben jullie daar een goed voorbeeld van?
    mvg. Sebastiaan

    Reageren
    • BBert – 04 januari 2023

      @Sebastiaan
      Ga even naar de website en vul daar je postcode in bij “bereken je aanbod”
      Daarna zie je bij jouw persoonlijk aanbod de prijsopbouw en kosten.
      Misschien dat dat je verder helpt.

      Reageren
    • NNextEnergy – 04 januari 2023

      Beste @Sebastiaan
      Voor een overzicht van de kosten kan je even kijken op onze website.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • VVerdacht onderbuik gevoel – 03 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Waarom voelt dit als een Ponzi scam. Stap 1: er is een enorme groep Nederlanders die met veel te hoge prijzen bij een grote energieleverancier zit.
    Stap 2: lok deze groep met onduidelijke maar zeer aantrekkelijke tarieven op om super snel online manier klant te worden.
    Stap 3: laat een groot deel mensen een teken van goede hoop betalen tussen de 750 en de 1300 euro om deel te mogen nemen aan deze groep die minder betaald. (Dit bedrag moet je echter wel handmatig zelf overmaken en kan waarschijnlijk nooit worden terug gevraagd en of gevorderd worden wanneer deze startup omvalt)

    Stap 4: Gooi al dit geld op een grote stapel en laat het groeien, verder mogen de mensen gewoon de energie betalen zoals afgesproken ookal is het heel onduidelijk hoeveel precies en ook overzichten zijn lastig samen te stellen.

    En tenslotte stap 5: zit achterover als startup en geniet van een mega stapel geld wat persoonlijk aan je overgemaakt is en vrij kan worden uitgegeven aan vakanties auto’s en andere expenses.

    Conclusie is, mooie prijzen maar die handmatige aanbetaling is verdacht. Als het te goed lijkt om waar te zijn dan is dat het meestal ook zo. En in dit geval voelt het te mooi om waar te zijn en is het niet transparant wat en wie er met die geld aan de haal kan gaan.

    Disaster waiting to happen!!!

    Reageren
    • BBert – 03 januari 2023

      @Verdacht onderbuik gevoel

      Misschien eerst eens bij de mensen die een borg moeten betalen( wat ze niet willen) eens vragen hoe of wat…..het zal zeker een reden hebben.
      De meeste negatieve reacties hier zijn inderdaad van mensen die een borg moeten betalen en hier hun frustratie uiten.

      Reageren
    • NNextEnergy – 04 januari 2023

      Beste @Verdacht onderbuik gevoel
      Standaard wordt er geen waarborgsom gevraagd, dit gebeurd alleen als de kredietcheck beneden een bepaalde score komt. Wij hebben geen inzicht in hoe deze score tot stand komt en kunnen hier ook geen invloed op uitoefenen. Voor de rest herkennen we ons niet in deze (complot)theorie.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • TTransparant – 04 januari 2023

        @NextEnergy

        Dat vervelende onderbuikgevoel geven jullie wel degelijk voeding…
        Dat kan door 1 simpel antwoord opgelost worden: Transparant op jullie website alle tarieven en kosten (ook mogelijke overstap / opzegkosten) overzichtelijk melden. Dat geldt voor de maandelijkse vastrechtkosten €4,50 p/mnd (die zonder melden naar klanten ineens is opgehoogd naar € 5,- p/mnd). Maar zeker geldt dit ook voor de extra inkooptarieven (wat zijn deze in 2023??) die erbij komen! Mijn indruk is tot nu, dat er erg schimmig gedaan wordt over kosten (en oneerlijk, door bijv. te zeggen dat er niet verdiend wordt door verbruik) , terwijl je zo veel kan winnen t.o.v. de grote marktpartijen door gewoon Transparant en proaktief te zijn met melden over ALLE kosten! Groet,

        Reageren
        • NNextEnergy – 04 januari 2023

          Beste @Transparant
          Als je de postcode check doet op de website krijg je inzicht in alle kosten. Bij het staatje aan de rechterkant staat een link naar opbouw van de kosten.

          Vriendelijke groet,
          NextEnergy ServiceTeam

          Reageren
      • HHarry – 04 januari 2023

        @NextEnergy
        Zit sinds feb 2022 bij eenzelfde soort leverancier met een dynamisch contract. Zeer tevreden mee. Op uurbasis stroomprijzen, op dagbasis gasprijzen. Alles day ahead en volkomen transparant. Door korte termijn inkoop minder risicodekking voor de leverancier, dus kan de prijs lager. Bovendien ‘s nachts soms zeer lage stroomprijzen, dus dan wassen / vaatwassen, bijna voor niks. Kostenreflectief systeem geënt op de toekomstige energievoorziening met veel zon en wind energie.

        Reageren
        • NNextEnergy – 04 januari 2023

          Beste @Harry
          Dat is goed te lezen. En precies waarom wij ook een dynamisch contract aanbieden. Zeker niet overstappen als je tevreden bent met je huidige leverancier!

          Vriendelijke groet,
          NextEnergy ServiceTeam

          Reageren
          • PPeter – 05 januari 2023

            @NextEnergy
            Wij hebben sinds aug 2022 een soortgelijke contract bij Anwb en zijn daar erg tevreden over. Goede app met info over de tarieven en het verbruik

            Reageren
      • JJohn Nellestein – 08 januari 2023

        @NextEnergy

        Via welke instantie wordt deze krediet check uitgevoerd?
        Ik ben in het verleden enkele keren overgestapt van energie leverancier (Essent, Nuon, Budget Energie ) en ik heb nog nooit ergens een waarborgsom moeten betalen en heb ook geen enkele BKR registratie. Dus waarom moet ik bij jullie 750 euro voorschieten en krijg ik geen antwoord op deze vraag via mail aan jullie?

        Reageren
    • Eerik – 04 januari 2023

      @Verdacht onderbuik gevoel
      wat een belachelijke review is dit. Nergens op gebaseerd. Niet op erveringen, maar alleen op “onderbuikgevoel”. Ga aub iets nuttigs doen !

      Reageren
  • JJos van Gemert – 03 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 2 oktober jl. klant van Nextenergy. De overstap verliep zonder haperingen. Ik heb 1 keer gebeld om mijn voorschot te verlagen. Binnen 2 minuten was het doorgevoerd; top!! Er wordt hard gewerkt om het systeem te optimaliseren, dat merk ik iedere keer als een verbetering is doorgevoerd. Dat er nu en dan dingen niet goed lopen is begrijpelijk, maar dat is normaal bij een bedrijf dat pas op de markt is. Gaat zo door Nextenergy. Ik kan Nextenergy aan iedereen aanbevelen.

    Reageren
    • NNextEnergy – 04 januari 2023

      Beste @Jos van Gemert
      Dank voor je mooie review! Fijn te lezen dat ons harde werk gewaardeerd wordt.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren