Waar ben je naar op zoek?

NextEnergy

Totaalscore

Energieprijs


7,7

Klantenservice


6,5

Algemeen


6,8

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Slimme meter verplicht

Over NextEnergy

NextEnergy is een nieuw energiebedrijf (2022) dat anders werkt dan de meeste andere energieleveranciers. Bij deze leverancier krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Soms krijg je zelfs betaald als je stroom afneemt. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks.

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Hoe verdient NextEnergy aan jou?

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,00 euro per maand per aansluiting.

Kan het goedkoper?

1.061 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van NextEnergy?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • AAd – 06 december 2022

    Zijn de prijzen in de de app per uur op basis van wintertijd? In eerdere review kreeg ik de indruk dat het nog steeds op zomertijd was.

    Reageren
    • NNextEnergy – 07 december 2022

      Beste @Ad
      De prijzen in de app zijn op basis van de wintertijd.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • AAd – 07 december 2022

        @NextEnergy,

        Dank je wel.

        Reageren
  • MMario – 06 december 2022

    Vorige week gebeld met een vraag over de pieken mbt gas in de nacht tussen 00.00 en 04.00 uur en zou door specialist worden teruggebeld. Tot nu toe niets gehoord

    Reageren
    • NNextEnergy – 06 december 2022

      Beste @Mario
      We hebben navraag gedaan bij onze klantenservice. Op alleen je naam hebben we niets kunnen vinden. Zou je contact willen opnemen via de chat? Dan zullen zij je verder helpen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • MM.den Uijl – 07 december 2022

        @NextEnergy welke chat bedoelen jullie, want zowel facebook als instagram krijg ik >24 uur geen reactie!

        Reageren
      • MM.den Uijl – 07 december 2022

        @NextEnergy welke chat bedoelen jullie?

        Reageren
        • HH Zwarteveld – 08 december 2022

          @M.den Uijl

          Op de website links onderin “HELP”

          Reageren
    • JJurgen – 12 december 2022

      @Mario
      Ik ook niet

      Reageren
  • HHans – 03 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Klantenservice niet tot nauwelijks bereikbaar. Geen transparante dagprijzen. (Aantoonbaar).

    Dynamisch contract is prima, maar niet bij Nextenergy.

    Reageren
    • NNextEnergy – 03 december 2022

      @Hans, de veranderingen in de energiesector hebben ervoor gezorgd dat wij achter liepen in het beantwoorden van de vragen. Inmiddels zijn wij heel flink opgeschaald en zullen berichten altijd binnen een paar dagen worden beantwoorden. De chat is het snelste kanaal, daarop kan je binnen een paar minuten een reactie verwachten en telefonisch zijn de wachtrijen flink gereduceerd. Onze dagprijzen zijn de APX prijzen (Nederlandse handelsmarkt) waarop dagelijks de prijzen worden gepubliceerd. We gaan nog wel de app updaten zodat ook overige kosten worden meegenomen in de prijzen (oa BTW, energiebelastingen, netbeheerder, etc.).

      Neem gerust contact op met onze klantenservice als toch nog vragen hebt.

      Mvg,

      Klantenservice NextEnergy

      Reageren
      • CCor van Kruchten – 03 december 2022

        @NextEnergy

        Ik zie nog steeds bij Essent dat wij stroom afnemen bij hun . Maar ook via Next Energy. Kunnen jullie contact opnemen met ons want er is wellicht iets mis gegaan bij het opzeggen van het stroomcontract bij Essent.

        Reageren
        • Sstefan – 07 december 2022

          @Cor van Kruchten

          wij zijn per 1 dec. overgestapt op nextenergie, van vd bron! Zal een checken het bij ons zit….Eind nov. kregen we nog info van vd Bron alsof we hij blijven zitten!? Ga her uitzoeken. Thanx voor de tip.

          Reageren
  • SSjouke – 02 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima ervaring. Reageren snel op e-mails. De app wordt beter. Aanmelding ging snel en vlekkeloos. Zuinig met verwarmen geweest, termijn kon moeiteloos aangepast worden door een medewerker.

    Meer details over verbruik na een maand zal fijn zijn, inclusief en exclusief btw. Ook bij het contract in het begin vond ik de financiële informatie te summier. Alles staat wel uitgelegd op de website.

    Bedrijf is ontwikkeling en goed bezig!
    Mooi concept.

    Reageren
    • NNextEnergy – 05 december 2022

      Beste @Sjouke
      Dank voor je mooie review. Fijn te lezen dat de overstap soepel is verlopen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy Serviceteam

      Reageren
  • JJurgen – 02 december 2022

    Jammer dat het prijsplafond niet voor dynamisch telt. Ondanks de lage inkoopprijs van gas alsnog een hoog tarief bj Next 1.37/1.34/1.31 dan heeft dit geen zin meer als er geen prijsplafond meer mogelijk is. Straks 1.90 m3

    Reageren
    • BBert – 02 december 2022

      @Jurgen
      Ook voor dynamisch geld het prijsplafond.

      Reageren
      • JJurgen – 03 december 2022

        @Bert

        Nee Bert

        Reageren
        • RRudy – 04 december 2022

          @Jurgen

          Ja Jurgen. Doe eerst eens onderzoek voordat je op de roeptoeter blaast.

          Reageren
    • NNextEnergy – 03 december 2022

      @Jurgen, uiteraard is bij dynamische energiecontracten het energieplafond ook van toepassing. Het wordt alleen toegepast indien de prijzen onder het energieplafond liggen, anders betaal je de nog lagere uurprijzen. Dit is dus een groot voordeel tav de traditionele partijen waarbij altijd het energieplafond wordt gerekend.

      Hopelijk geeft dit meer inzicht.

      Mvg,

      Klantenservice NextEnergy

      Reageren
  • NN. Tollenaar – 02 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben klant sinds 16-09-2022 een mail gestuurd voor verlaging maandbedrag binnen 5 minuten terug gebeld en gelijk geregeld ook in de app. Ik ben een heel tevreden klant. Dank je wel voor de snelle service Nextenergy

    Reageren
    • NNextEnergy – 05 december 2022

      Beste @N. Tollenaar
      Fijn te lezen dat je een tevreden klant bent! Onze klantenservice werkt hard om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Het is goed te lezen dat we daar in slagen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy Serviceteam

      Reageren
  • GG S – 02 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    They took one month to process our request, then failed to give us the initial invoice, and then told us that we had to start over the process.

    Reageren
    • NNextEnergy – 05 december 2022

      Dear @G S
      Sorry to read there have been issues. We apologize for the inconvenience.

      Kind regards,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • HHassan C. – 01 december 2022

    Check de dagen van november in de app bij verbruik.
    2 – 9 – 16 – 23 – 30 november ontbreken!

    Reageren
    • DDirk – 03 december 2022

      @Hassan C.
      Hey, je hebt gelijk, in het maandoverzicht staan ze niet, in het dagelijks overzicht wel.
      Zou dat een bug zijn @NextEnergy?

      Reageren
      • NNextEnergy – 05 december 2022

        Beste @Dirk en @Hassan C.
        Zouden jullie een screenshot kunnen maken en deze met de specifieke vraag aan de klantenservice sturen? Bij ons lijkt het namelijk wel allemaal weergegeven te worden.

        Vriendelijke groet,
        NextEnergy Serviceteam

        Reageren
        • DDirk – 05 december 2022

          @NextEnergy

          Ik zie dat jullie het vandaag opgelost hebben. Sinds vandaag staan er nu wel 7 dagen in de week in Verbruik/Dag overzicht. Snel geacteerd. helemaal top!

          Reageren
    • DDirk – 03 december 2022

      @Hassan C.

      De weken hebben maar 6 dagen!

      Reageren
  • FFelipe – 01 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    I did a first review on October 13, have to do a second one because I’m seeing many negatives review in this page. I’m customer for 2 months now.
    Last week I received the Invoice of December already with the 190 euro discount (November amount). I had a total of -60 euros on my Invoice. I was expecting the 60 euros to be credited in my bank account until 26.11 but I didn’t happen.
    I send an email asking about it and after 3 days I didn’t get any return. So yesterday I decided to contact them through other channel, not email, and send them a message on Instagram.
    I was expecting a very bad and slow customer service, because that is mainly what I read in this page. But 5 minutes after sending the message on Instagram I already had a message NextEnergy, after 10 minutes they answered all my doubts. Today I received 60 euros back from the company and they also answered my email.
    I suggest contacting them through Facebook or Instagram, they are very fast there.
    For me app works well so far, indeed prices of energy per hour are much higher now then in November and October but still cheaper that conventional energy providers.
    I recommend NextEnergy.

    Reageren
    • BBeebz – 07 december 2022

      @Felipe @NextEnergy
      Waarom kan bij de bovenstaande persoon wel ineens overgeboekt worden?
      Eerst kreeg ik de mededeling dat deze week de compensatie zou worden overgemaakt, het liep uit omdat men bij nextenergy niet gewend is terug te betalen, wat op zich al vreemd is omdat mensen ook wel eens geld terugkrijgen op een eind of jaarnota. Gisteren werd ineens medegedeeld dat ik de compensatie pas 26 december ga ontvangen. Mijn voorschot is al wel verrekend en ik zou ook graag mijn compensatie op korte termijn willen ontvangen. Als het bij de 1 wel kan kan t bij dus ook gewoon

      Reageren
  • HH Zwarteveld – 01 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wel aangemeld als nieuwe klant maar nog niet actief.
    Heb links en rechts reviews gelezen maar er is nog geen twijfel en ga er ook vanuit dat het goed gaat verlopen.
    Ja…welke helpdesk is tegenwoordig wel snel te bereiken?
    Tot nog toe goed op de hoogte gehouden hoe of wat gaat gebeuren.

    Reageren
    • HHassan C. – 01 december 2022

      @H Zwarteveld

      Helpdesk van Otto is best snel hoor :))

      Reageren
      • BBert – 01 december 2022

        @Hassan C.
        Ja……daar heb ik geen ervaring mee, maar er zullen er nog wel wat meer zijn…..maar niet veel.

        Reageren
    • NNextEnergy – 05 december 2022

      Beste @H Zwarteveld
      Dank voor het vertrouwen en welkom bij NextEnergy. We hebben er alle vertrouwen in dat de overstap soepel verloopt.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • SSimone – 30 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dagelijks opzegbaar?!

    Hoe doe je dat als NextEnergy nergens goed te bereiken is?

    Reageren
    • NNextEnergy – 30 november 2022

      Beste @Simone
      We raden je aan om via de chat contact te zoeken met onze klantenservice.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • LLiek – 30 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Super fijn geholpen door medewerker Niels. Telefonisch waren ze helaas niet bereikbaar maar via de chat wel zonder wachttijd. Niels belde me meteen terug om de zaken te regelen. Top! Ik ben goed geholpen en ben ook een tevreden klant.

    Reageren
    • NNextEnergy – 30 november 2022

      Beste @Liek
      Dank voor de mooie review. Fijn te lezen dat Niels je goed geholpen heeft.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • JJan – 01 december 2022

      @Liek
      De medewerkers doen wel hun best inderdaad en ik heb met ze te doen (en dan bedoel ik natuurlijk niet de mensen van Nextenergy die op deze pagina voortdurend een betere voorstelling van zaken proberen te geven). Alle problemen die hier voorbij komen, zijn te wijten aan het beroerde management van Nextenergy. Slechte managers, waar ik nooit voor zou willen werken.

      Reageren
      • RRudy – 04 december 2022

        @Jan

        Heb je niets anders te doen?

        Reageren
        • JJan – 04 december 2022

          @Rudy
          Jij zit hier toch ook? En ik schrijf inhoudelijke berichten en geen flauwekul opmerkingen zoals jij.

          Reageren
        • PPeer – 05 december 2022

          @Rudy
          En jij zit hier omdat je het zo druk hebt zeker hehe

          Reageren
      • NNextEnergy – 05 december 2022

        Beste @Jan
        We reageren hier omdat we het belangrijk vinden dat we op de hoogte blijven van eventuele problemen. De klantenservice is hard bezig om iedereen op tijd te helpen. Deze website is echter geen officieel klantenservice kanaal van NextEnergy.

        Vriendelijke groet,
        NextEnergy ServiceTeam

        Reageren
  • MM.den Uijl – 29 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik hier vanaf 12 november klant en de overstap zonder problemen verlopen alleen de app mag wat mij betreft snel een update krijgen.
    1) all in tarieven
    2) terug kunnen kijken van tarieven van afgelopen maanden
    3) ook door de dag heen het gemiddelde tarief zichtbaar houden.

    Ik begreep nog voor het nieuwe jaar een update van de app, hoop dat dit meegenomen wordt.

    Reageren
    • NNextEnergy – 30 november 2022

      Beste @M.den Uijl
      Dank voor de mooie review. Onze app is steeds in ontwikkeling en daarin proberen we zoveel mogelijk de wensen van onze klanten mee te nemen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • NNadine – 29 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Leek erg goed bij de eerste reviews lezen. Nu vragen ze ook aan ons een waarborgsom. Het lijkt wel dat ze liquiditeitsproblemen hebben. Wij hebben ontbonden en gaan wel ergens anders heen.

    Reageren
    • SSimone – 30 november 2022

      Beste @Jan

      Goed verwoord!

      Reageren
    • NNextEnergy – 30 november 2022

      Beste @Nadine
      Omdat we dagelijks energie inkopen voor onze klanten, hebben we geen reserve nodig.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • NNextEnergy – 30 november 2022

      Beste @Jan
      In onze procedure doen we een kredietcheck via een externe partij. Een kredietcheck wordt ook bij andere leveranciers toegepast.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • NNicole H – 30 november 2022

        @NextEnergy
        Jullie stuurden een link mee, om je gegevens op te vragen van de kredietcheck, dit heb ik gedaan en ze hebben een positief advies gegeven aan jullie! Ik heb dit zwart op wit. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg van jullie, kreeg ik te horen: “maar onze kredietcheck is sinds een paar weken strenger, we gebruiken meerdere bronnen…” ik vroeg om die bronnen, maar dat wist hij niet, maar iemand met meer bevoegdheid zou me terugbellen. Dit moet nog gebeuren! Het geeft mij een onveilig gevoel dat jullie (onjuiste) info over mij hebben, en mij niet kunnen vertellen hoe of wat.

        Reageren
      • JJan – 01 december 2022

        @NextEnergy
        Inderdaad, alle energieleveranciers passen een kredietcheck toe. Het verschil is dat jullie de kredietcheck daarnaast misbruiken om de negatieve kasstroom op te lossen.

        Reageren
      • NNaatje – 25 december 2022

        @NextEnergy
        Dus als ik naar jullie wil overstappen en ik heb bijv. Een – kredietcheck vanwege jaren geleden maar al jaren netjes mijn energie rekeningen betaal dan krijg ik dus eerst een rekening van €750 euro onder het mom dan waarborgsom?? Beetje raar want waarom kreeg ik die dan niet bij Vattenfal?? Ik was van plan om over te stappen naar als ik dit zo lees ga ik toch twijfelen…

        Reageren
    • NNicole H – 30 november 2022

      @Jan
      Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt. Heb voor de zekerheid zelfs de gegevens opgevraagd bij het EDR, waar Next de kredietcheck doet. Zij hebben gewoon een postitief advies gegeven aan Next! Dus echt belachelijk!!

      Reageren
    • HHannes – 01 december 2022

      @Jan
      Jammer dat je mij en vele anderen dan moet uitmaken voor “sufferds”, dat jij een probleem hebt met Nextenergie hoef je “ons” daar niet bij te betrekken. Het is trouwens geen waarborg maar gewoon je termijnbedrag die je vooruit betaald… Trouwens het termijnbedrag vooruit betalen zie je bij meerdere maatschappijen…
      Ik vraag mij nu wel af wie hier nu een sufferd is …

      Reageren
      • JJan – 01 december 2022

        @Hannes
        Ja, je reactie begrijp ik wel, hoor. Dat het niet om een waarborgsom zou gaan klopt echter niet, Hannes. Ten eerste wordt het een waarborgsom genoemd, ten tweede wordt nergens gesteld dat het een vooruitbetaalde termijn is, ten derde wordt met kredietchecks geschermd en ten vierde wordt het bedrag niet van iedere klant gevraagd. Hadden ze het maar een aanbetaling genoemd en hadden ze het maar van iedere klant gevraagd. Dat zou veel eerlijker zijn geweest, en het zou veel minder weerstand hebben opgeroepen. Andere energieleveranciers hebben dat zo opgelost inderdaad. Maar Nextenergy is niet zo goed in het maken van goede beslissingen. In plaats daarvan wijzen ze een deel van hun klanten aan om ze te voorzien van cashflow, daarbij op verwerpelijke wijze zwaaiend met toetsingen waar helemaal niet mis mee is. Vind je het gek dat mensen razend worden?

        Reageren
        • HHannes – 11 december 2022

          @Jan
          Ik begrijp je “woede” nu beter…

          Reageren
        • MMartine – 26 januari 2023

          @Jan volledig met je eens. Zelf niet met die waarborg van doen gehad maar deze praktijken kloppen niet. Ze hebben een cash flow probleem, dat is wel duidelijk.

          Reageren
    • AAnna – 07 december 2022

      @Jan
      Mee eens, echt belachelijk om een waarborgsom te vragen als je je energy altijd netjes hebt betaald.

      Reageren
  • Ddirk-jan – 29 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oversluiten in November 2022 ging probleemloos. Ben 50% goedkoper uit dan bij Eneco variabel.
    App werkt prima alleen zou ook graag naast inkoopprijs ook de totaal prijs zien Dus incl btw en toeslagen.

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 november 2022

      Beste @dirk-jan
      Fijn te lezen dat dynamische tarieven ook voor jou werken. Bedankt voor de mooie review en welkom bij NextEnergy. De app is continu in ontwikkeling, ook de prijzen staan in de planning om hierin meegenomen te worden.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • HHoefsmit – 28 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ervaring met NextEnergy is bedroevend slecht. Wat een amateuristische bedoening. Bereikbaarheid is ver onder nul. Doorgeven meterstanden bij overstap gebeurt niet en moet je zelf weken achteraan zitten. Prijzen worden elke dag hoger zijn nu zelfs hoger dan het prijsplafond in 2023. Prijzen worden getoond exclusief BTW.
    De 190,00 euro over november heb ik nog niet ontvangen. en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik met hun in zee ben gegaan en ben op zoek naar een andere leverancier met dynamische prijzen.

    Reageren
    • SSimone – 28 november 2022

      @Hoefsmit

      Dank voor je eerlijke review.

      Reageren
    • NNextEnergy – 29 november 2022

      Beste @Hoefsmit

      Onze prijzen zijn dynamisch, elke dag veranderen deze. Over het algemeen ben je daarmee goedkoper uit dan het komende prijsplafond. De €190 zou verwerkt moeten zijn. Is dit niet het geval, dan raden we je aan om even via de chat contact op te nemen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • YYvonne Hoefsmit – 29 november 2022

        @NextEnergy Het geld dat ik voor november schuldig ben zou gecompenseerd worden met de 190,00 euro die iedereen krijgt in november en december. Per saldo krijg ik ruim 95 euro van jullie terug, maar morgen is november om en is er nog niks op mijn rekeningnummer overgemaakt. Graag met spoed overmaken aub!!!

        Reageren
        • FFelipe – 30 november 2022

          @Yvonne Hoefsmit ze hebben me nog niet betaald. Ik heb verschillende e-mails gestuurd zonder antwoord.

          Reageren
          • YYvonne – 30 november 2022

            @Felipe
            Heb net met hun een chat gehad over het geld dat ik nog van hun moet krijgen. Waren ronduit onbeschoft. Ik ga weg bij hun. Ben helemaal klaar met hun ongelofelijke zooi. Heb vanaf het begin alleen maar trammelant met hun gehad. Beloftes worden niet nagekomen.

            Reageren
          • FFred – 01 december 2022

            @Felipe
            Vandaag ontvangen

            Reageren
      • YYvonne Hoefsmit – 29 november 2022

        @NextEnergy
        Het betreft in principe het voorschot van december. De 190 euro van de overheid wordt hiermee verrekend. Mijn voorschot per maand is 94,37. Dit betekent dat ik ruim 95 euro van jullie terug moet krijgen. Hiervoor heb ik vorige week dinsdag ook een factuur van jullie gehad. Alleen het overmaken op mijn rekeningnummer doen jullie niet. Graag met spoed overmaken aub. Heel Nederland heeft de compensatie van de overheid over november al ontvangen. Waarom laten jullie me wachten hierop? Moet ik een jurist erbij gaan halen om mijn recht te krijgen? Sinds 1 november ben ik naar jullie overgestapt. Heb nu spijt als haren op mijn hoofd hiervan. Niks maar dan ook helemaal niks is tot nu toe goed gegaan. Jullie bereiken is totaal onmogelijk. Mijn ergernis groeit met de dag.

        Reageren
  • SSimone – 28 november 2022

    Prijs

    Wat mij opvalt is dat de prijzen nu wel sneller omhoog gaan! Inmiddels hoger dan de prijsplafond van 2023.

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 november 2022

      Beste @Simone
      We werken met dynamische energietarieven, die veranderen dagelijks. De ene dag zijn ze hoger dan de andere dag. Dankzij onze vaste voorschotten kom jij niet voor verrassingen te staan in de dure wintermaanden.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • MMarti – 28 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik neem sinds 25 november energie af bij NextEnergy en de overstap is probleemloos verlopen. De app werkt naar behoren, ik kan alle gegevens inzien. Ik zou het nog wel een goede aanvulling vinden als niet alleen in de app de inkoopkosten worden weergegeven, maar ook de werkelijke kosten ( totaal inkoop, btw, enz ).

    Reageren
    • NNextEnergy – 28 november 2022

      @Marti,

      Dank voor de mooie review! We zijn druk bezig om meer inzicht te geven in de app. Dat zal nog voor de jaarwisseling worden uitgerold.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • JJohan – 29 november 2022

      @Marti

      Zelfde ervaring hier sinds 7 november en ook de wens om inderdaad de werkelijke kosten in de app inzichtelijk te krijgen.

      @nextenergy Waar kan ik nu inzicht krijgen in die kosten?

      Reageren
      • NNextEnergy – 29 november 2022

        Beste @Johan

        Er wordt continu gewerkt aan het verbeteren van onze app. Voor de toekomst worden deze prijzen ook meegenomen. Houd ook de website in de gaten, we plaatsen steeds nieuwe artikelen die helpen om een goed inzicht te krijgen.

        Vriendelijke groet,
        NextEnergy ServiceTeam

        Reageren
      • MMarti – 29 november 2022

        @Johan

        Als je op de site van NextEnergy een nieuw aanbod laat berekenen dan worden alle kosten inzichtelijk.

        Reageren
        • FFred – 30 november 2022

          @Marti
          Klopt idd, maar komt er op neer dat je ongeveer 10 cent per uur bij het bedrag van het (Kwh) getoonde uurtarief moet optellen. Zou mooi zijn als dit er in meegenomen wordt.

          Aan de andere kant ben ik gewend gewoon elke maand te betalen en een eindafrekening per jaar te krijgen, en dan zie je het van zelf.
          .

          Reageren
  • PPam Gottschal – 28 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik lees veel negatieve recensies hier, dus wil graag even mijn eigen positieve ervaring delen. Al sinds begin oktober zijn wij blije klant bij next energy. De app deed het na een paar dagen automatisch en we hebben geen waarborgsom hoeven te betalen. De app geeft heel handig inzicht in het verbruik. Per december krijgen we zonnepanelen dus zojuist gebeld met de klantenservice om het voorschotbedrag te verlagen. Na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan ben ik goed geholpen. Het verlaagde voorschotbedrag is nu ook meteen terug te zien in de app. Fijn dat dit zo snel geregeld is!

    Reageren
    • NNextEnergy – 28 november 2022

      @Pam Gottschal,

      Hartelijk dank voor de mooie review. We hebben onze klantenservice enorm opgeschaald en proberen iedereen binnen een redelijke termijn te helpen. Mooi dat je dat al hebt ondervonden!

      Reageren
  • SSandra – 28 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Opzich goede ervaring, maar declareren vsn geld gaat ze makkelijker af dan stoneren van geld. Ik zou 90,- gestort krijgen wegens die 190,- van de overheid in november. Ze trekken daar wel eerst de maandelijkse nota van dec vanaf. Maar ik heb het geld nog steeds niet ontvangen!

    Iemand een antwoord?
    mvg Sandra

    Reageren
    • NNextEnergy – 28 november 2022

      @Sandra, bedankt voor de positieve waardering voor de service. Neem gerust even contact op om te achterhalen wat hier aan de hand is, dan helpen we je graag.

      Reageren
      • SSandra – 29 november 2022

        @NextEnergy

        Ik heb gebelt, jullie geven aan dat het de 26e gestort zou zijn maar ook vandaag niks op mijn rekening.
        Ik vind dit wel erg vervelend! Het geld zou nu erg goed uitkomen, maar helaas blijft het ergens anders hangen!

        Reageren
        • NNextEnergy – 29 november 2022

          Beste @Sandra
          De €190 compensatie zou verrekend moeten zijn. Is dit niet het geval, graag even contact opnemen met de klantenservice. Het best is dit te doen via de chat.

          Vriendelijke groet,
          NextEnergy ServiceTeam

          Reageren
        • YYvonne – 29 november 2022

          @Sandra
          Ik heb ook nog geen geld van ze gehad.

          Reageren
    • FFelipe – 29 november 2022

      @Sandra Ik wacht ook op een aanbetaling van 60 euro, ik heb contact opgenomen maar niets

      Reageren
      • SSandra – 29 november 2022

        @Felipe
        Inmiddels weer gebelt,…. blijkt nu dat het toch niet de 26e was, maar dat de stortingen een week langer duurt.

        Eerst de 20e okt. toen de 26e okt. en nu ergens in dec? Dan komt het geld van dec. dus pas in 2023? Dat geld is niet voor niets afgegeven in de afgesproken maanden november en dec, het leven is momenteel peperduur! Het zou fijn zijn als het echt zo snel mogelijk gestort wordt!

        Verder ben ik wel tevreden met next energy.

        Reageren
  • DDemi – 27 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    750 euro waarborgsom? Voor wat precies? Ik heb nog nooit ook maar 1 dag in mn leven te laat betaald. Een vriend van me met minder geld en minder schuld dan ik is wel geaccepteerd zonder waarborgsom.

    Reageren
    • NNextEnergy – 28 november 2022

      @Demi, vervelend dat dit is voorgevallen. Er worden soms waarborgsommen gebruikt zodat er voldoende garantie is om aan de inkoopverplichtingen te voldoen. Uiteraard kan je altijd contact opnemen voor verdere toelichting.

      Reageren
  • JJan – 27 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik moest ook een waarborgsom betalen maar heb er vanaf gezien. Ik dacht maar zo: wat als het bedrijf wankelt of zelfs maar lijkt te wankelen? Dan rent iedereen naar de deur en moeten ineens alle waarborgsommen worden terugbetaald. Dan kun je, net als bij een bankrun, fluiten naar je geld.

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 november 2022

      Beste @Jan
      Doordat we direct energie inkopen en geen winstmarge op jouw verbruik rekenen en daarmee ook geen reserve hoeven op te bouwen, is de kans dat we kunnen wankelen of omvallen niet aanwezig. Neem voor verdere toelichting even contact op met klantenservice. Deze is het best te bereiken via de chat.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • BBert – 27 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds een week klant bij Next energy.
    Overstap goed geregeld zonder problemen.
    Geen waarborg betaald.
    Naar aanleiding van de vele berichten over de slechte bereikbaarheid van de klantenservice dit zelf even uitgeprobeerd.
    Binnen 2 minuten iemand beschikbaar via de chat. Prima dus!

    De app kan iets uitgebreider, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ook dat goed komt.
    Al met al een super tevreden klant hier.
    Ik ben blij dat jullie er zijn en dat ik weg ben bij Eneco.
    Ik slaap weer goed snachts!
    Dank jullie wel

    Reageren
    • MMario – 27 november 2022

      Bedankt voor de mooie review, Nextenergy!

      Reageren
      • BBert – 27 november 2022

        @Mario
        Nee Mario. Ik zat bij Eneco en kreeg een mail met nieuwe tarieven. €0.87 kW/h stroom en €3.17 m³ gas. €770,- per maand.
        Dan slaap je een paar nachten niet.
        Op zoek gegaan naar een alternatief en Next energy gevonden en gekozen.
        Ik ben dik tevreden!

        Reageren
    • NNextEnergy – 28 november 2022

      @Bert, hartelijk dank voor de mooie review. Hier doen we het allemaal voor! Welkom bij NextEnergy. En we gaan er zeker voor zorgen dat de functionaliteiten in de app verder worden uitgebreid.

      Reageren
    • NNextEnergy – 29 november 2022

      Beste @Bert
      Dank voor je mooie review! En welkom bij NextEnergy. Aan de app wordt continu gewerkt om deze nog meer toe te spitsen op de wensen van onze klanten.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • MMario – 27 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik geloof best dat je een tevreden klant kunt zijn van Nextenergy. Ik had ook die klant willen zijn. Helaas werd ten onrechte een waarborgsom van € 750,— van mij verlangd, waarover ik eerder berichtte. Het ziet er naar uit dat Nextenergy tegen een tekort aan geld is aan gelopen en in paniek waarborgsommen is gaan opleggen aan mensen die helemaal geen wanbetalers zijn. Daarbij schermend met toetsingen van EDR, die op hun beurt niet blij zijn dat hun positieve toetsingen op deze manier worden misbruikt. Sorry Nextenergy, maar jullie hadden van tevoren een beter plan moeten maken en alles beter moeten doorrekenen. Nu als een bezetene geld afdwingen bij nietsvermoedende klanten om je bedrijf in leven te houden en nieuwe klanten te kunnen aantrekken heeft wel wat weg van een piramidespel met brieven met geld erin.

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 november 2022

      Beste @Mario
      We kopen dagelijks in voor onze klanten van het vaste voorschot dat we hanteren. De kredietcheck geeft ons het vertrouwen dat er voldaan kan worden aan de betalingsverplichting. Graag even contact opnemen met klantenservice als je verdere toelichting wil hierover.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJan van Zwieten – 27 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nu een paar weken klant en zeer tevreden over NextEnergy. De enige dynamische leverancier die ik kon vinden waarbij elke maand hetzelfde voorschot wordt toegepast. Verder werkt de app uitstekend en laad ik mijn auto alleen op bij lage prijzen. Dat bespaart snel >10euro per keer!

    Reageren
    • NNextEnergy – 28 november 2022

      @Jan van Zwieten, hartelijk dank voor de positieve review. Hier doen we het allemaal voor!

      Reageren