Waar ben je naar op zoek?

NextEnergy

Totaalscore

Energieprijs


7,5

Klantenservice


5,5

Algemeen


6,2

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Nieuw energiebedrijf
  • Slimme meter verplicht

Over NextEnergy

NextEnergy is een nieuw energiebedrijf (2022) dat anders werkt dan de meeste andere energieleveranciers. Bij deze leverancier krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Soms krijg je zelfs betaald als je stroom afneemt. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks.

Check hier de actuele tarieven (dagelijks aangepast).

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Hoe verdient NextEnergy aan jou?

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,00 euro per maand per aansluiting.

Kan het goedkoper?

606 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van NextEnergy?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • AAnne – 11 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben erg enthousiast over onze overstap naar NextEnergy. Persoonlijk ben ik erg blij met de mogelijkheid van dynamische energieprijzen, namelijk de mogelijkheid om mijn energierekening omlaag te brengen deze winter nu de energieprijzen zo hoog oplopen door op een slim moment mijn wasmachine en vaatwasser te laten draaien en laden van de elektrische auto maakt al helemaal enorm verschil in prijs. Bovendien is het erg belangrijk voor mij dat het gaat om groene energie. Ook vriendelijke klantenservice en duidelijke app die dus de energieprijzen die over de dag variëren waar je handig gebruik van kan maken weergeeft ! Leuk 🙂

    Reageren
    • Ssandra – 12 oktober 2022

      @Anne

      Zins wanneer ben jij klant? Ik ben al vanaf 1 oktober klant maar bij mij functioneerd niets. Behalve de prijsindex van die dag! Ik kan mijn verbruik nog steeds NIET inzien, dit maakt mij bloed nerveus! Ik wordt al zins 1 oktober al aan het lijntje gehouden, steeds met: morgen is het opgelost. Nu 2 weken verder en ik krijg geen enkele inzicht in wat ik verbruik en de kosten. Mijn slimme meter hebben ze gecontroleerd en die werkt gewoon…..

      Onderwijl krijg ik wel al een mail met de rekening, een dubbele gezien je ook al voor de volgende maand moet betalen! Dat werkt klaarblijkelijk wel!

      tja…..

      Reageren
      • MMichael Versendaal – 21 oktober 2022

        @sandra

        Je zou ook naast de app bij enologic aan kunnen melden. Dan kan je je verbruik van een dag er voor inzien. Je geeft ze wel toestemming om je slimme meter uit te mogen lezen. Je betaalt dus met data.

        Reageren
    • NNextEnergy – 13 oktober 2022

      @Anne
      Beste Anne,
      Dank voor je mooie review, en welkom bij NextEnergy!

      Reageren
  • ZZilla Moerman – 11 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben een nieuwe klant mijn energie contract is ingegaan op 8 okt.En ik was erg enthousiast over het concept.
    Echter sinds start van mijn contract geen contact meer.Niet over hoe het nu zit met het prijsplafond.
    Niets over meterstanden doorgeven zodat ik van Budget energie de eindnota kan ontvangen.
    Ook werkt mijn app niet goed krijg geen inzage in mijn verbruik meerdere mails verstuur met dezelfde vragen,waar ik geen antwoord op krijg.
    Ik vindt het erg onduidelijk op deze manier.
    Als ik probeer te bellen naar de klantenservice krijg ik niemand te pakken.Ook weet je niet waar je aan toe bent want er wordt niet doorgegeven hoeveel wachtende er voor je zijn.Dus na een uur aan de lijn te hebben gehangen alsnog opgehangen.Bij de tweede poging de dag erop werdt de verbinding verbroken na 5 minuten.
    Al met al wordt ik hier een beetje nerveus van,lees hier dat alle klanten een mail hebben ontvangen met uitleg.Nou helaas heeft deze mail mij niet bereikt.

    Reageren
    • WWilfred – 11 oktober 2022

      @Zilla Moerman

      Lees de berichten van Next Energy hieronder. Ik heb vanmorgen nog contact gehad over de app. Ze dachten dit afgelopen vrijdag gefixt te hebben. Niet dus. Deze week zijn ze er weer mee doende.

      Reageren
    • NNextEnergy – 13 oktober 2022

      @Zilla Moerman

      Beste Zilla,
      Als eerste welkom bij NextEnergy! We zijn op de hoogte van de problemen en zowel onze klantenservice als de software afdeling werken hard om deze op te lossen. Onze klantenservice is de laatste tijd gegroeid, juist om sneller vragen te kunnen beantwoorden. Meer informatie over het prijsplafond gaan we snel met je delen!

      Reageren
    • MMiranda – 24 oktober 2022

      @Zilla Moerman

      Hoi , vraag m.b.t het ingaan van een nieuw contract bij Next Energy. Ik heb hem per 1 November afgesloten. Maar Essent is nog niet op de hoogte. Hoelang vantevoren was bij jou de oude leverancier op de hoogte? En wanneer kreeg je de inloggegevens vd app? Gr Miranda

      Reageren
  • MMert – 08 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    *Google vertaling Nederlands hieronder*

    I am updating my earlier score, because of the email they have sent to all the customers. It addressed all my concerns, and I appreciate the transparency. When I could not reach anyone, I just had the bad feeling that this is one of those Hollandse Energie Maatschappij type of situation, but their customer bulletin was quite reassuring. The email could have been sent a lot earlier, but that is water under the bridge. The company is growing rapidly, and hopefully things will stabilize soon. I strongly believe their business model is the future, and I wish the best for them.

    Ik werk mijn eerdere score bij, vanwege de e-mail die ze naar alle klanten hebben gestuurd. Het heeft al mijn zorgen weggenomen en ik waardeer de transparantie. Toen ik niemand kon bereiken, had ik gewoon het nare gevoel dat dit zo’n Hollandse Energie Maatschappij-situatie was, maar hun klantenbulletin was best geruststellend. De mail had al veel eerder verstuurd kunnen worden, maar dat is water onder de brug. Het bedrijf groeit snel en hopelijk stabiliseert het zich snel. Ik ben ervan overtuigd dat hun bedrijfsmodel de toekomst is en ik wens hen het beste.

    Reageren
    • NNextEnergy – 10 oktober 2022

      @Mert, hartelijk dank voor de feedback. Mooi dat je ziet dat we de nodige stappen hebben genomen om de service te verbeteren. We zijn afgelopen weken heel flink opgeschaald.

      Reageren
      • AAS en AG – 11 oktober 2022

        @NextEnergy wij zouden vanaf gisteren (10 okt) zowel stroom als gas van jullie gaan afnemen maar ik zie nu in de Greenchoice app dat alleen de levering van stroom per gisteren is beëindigd. Graag zo spoedig mogelijk jullie reactie en hulp bij het oplossen van het probleem. Ons lidnummer is 2589.

        Reageren
  • TTamara – 06 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hallo hoe gaat het dalijk bij jullie met het prijs plafond en november december de energie rekening verlaging graag antwoord

    Reageren
    • SSandra – 06 oktober 2022

      @Tamara
      Ook voor ons geldt het plafon! Ik ben een kers verse klant vanaf 1 okt.

      Er is net (had wat eerder gemogen) een mail verstuurd naar alle klanten met uitleg. We zullen straks net als veel andere niet boven die prijsplafon uitkomen, maar we blijven wel profiteren van de dalen! Vandaag is zo’n mooie dag met uren achtereen gratis energie! Dus de wasmachinne net aangezet.

      Ze zijn nog bezig met de app/software maar ze kunnen de slimme meter ook achteraf inzien betreft je gebruik. Ik zou dus de dag/uurprijzen goed in de gaten houden!

      Ik vind het een mooi nieuw innitiatief voor verduurzaming, ik hoop wel dat ze de applicatie-problemen ook snel opgelost krijgen.

      Reageren
    • NNextEnergy – 10 oktober 2022

      @Tamara, bedankt voor je vraag. Uiteraard hanteren wij ook het prijsplafond. Daarnaast wordt er in November en December Euro 390,- uitgekeerd aan alle klanten.
      Daarbovenop kan je bij ons extra profiteren van de uren onder het prijsplafond, daarvoor geldt namelijk nog steeds de uurprijs. Zo kan je bij ons voor 2900kWh gebruik maken van het prijsplafond maar de overige kWh kunnen zelfs lager uitvallen!

      Reageren
  • DDavid – 05 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 30 september klant. Het concept spreekt me erg aan. De klanten service was goed te bereiken. Afgelopen dagen echter niet, dat maakt mij wat nerveus. Maar goed ik hoop dat deze maand, de app mijn verbruik gaat laten zien en ben benieuwd naar mijn eerste factuur.

    NextEnergy, geef alsjeblieft optijd door via een mailing of als mededeling op de site, als er iets niet goed werkt. Kleine moeite lijkt me, ten opzichte van klanten die gaan lopen bellen, WhatsApp etc. wat jullie veel tijd kost en de druk verhoogd en onder andere mij ook tijd en irritatie scheelt.

    Voor de rest hou ik hoop en goede moed!

    Reageren
    • NNextEnergy – 10 oktober 2022

      @David, bedankt voor je feedback. Door de grote veranderingen binnen de energiesector zijn er erg veel (terechte) vragen aan ons gesteld. We hebben dit afgelopen weken niet altijd kunnen beantwoorden binnen een termijn dat wij zouden willen, excuses hiervoor. Inmiddels zijn wij behoorlijk opgeschaald zodat wij de service kunnen leveren waar we voor staan!

      Reageren
  • SSandra – 04 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Onlangs klant geworden. (per 1 okt.) Opzich verliep aanmelding goed. Maar je merkt dat het nog een jong bedrijf is, kinderziektes …..

    Ook ik kan mommenteel mijn verbruik etc niet inzien. Blijkt dat ze met de software bezig zijn.

    Ik kreeg ze vandaag moeilijk tepakken maar het lukte uiteindelijk wel. Ze hebben wat software probleempjes, ze proberen dat zo snel mogelijk te verhelpen. Volg de actuele energiestanden (die zijn wel leesbaar) want de slimme meter slaat jou verbruik gewoon op.

    Kinderziektes horen bij het opstarten van een nieuw bedrijf. Ik heb daar wel begrip voor, juist in zo’n chaos van een helse energiemarkt.

    Mvg van een begripvolle nieuwe klant.

    Reageren
    • MMert – 04 oktober 2022

      @Sandra Goed om te weten dat ze bezig zijn met de softwareproblemen. Ik ben 27 september overgestapt en heb tot 1 oktober mijn verbruik kunnen zien. Vanaf 01.10 kan ik mijn verbruik niet meer zien. Ook de volgende dag verschijnen de elektriciteitsprijzen vrij later dan vroeger. Kon ze niet bereiken via WhatsApp of e-mail. Ik stond op het punt om morgen te bellen.

      Ik begrijp dat ze een nieuw bedrijf zijn en ik wil echt dat ze slagen, omdat ik het bedrijfsmodel leuk vind. Maar ze kunnen op zijn minst een e-mail sturen naar hun klanten om hen gerust te stellen en te zeggen dat de problemen bij hen bekend zijn en dat ze eraan werken. Dit is niet zo moeilijk.

      Reageren
      • SSandra – 05 oktober 2022

        @Mert

        Ik ben het helemaal met je eens, dat de communicatie beter moet! Ik zag dat ze een aantal vacatures hebben uitstaan, maar daar hebben wij nu niets aan. Ik hoop dat het probleem snel opgelost wordt want anders zit ik volgende maand toch bij een ander…. ik wordt hier ook nerveus van.

        Reageren
        • MMert – 08 oktober 2022

          @Sandra

          Nou, we hebben een heel leuk klantenbulletin, blijkbaar lezen ze hier! Het loste al mijn zorgen op, dus voorlopig zeker blij.

          Reageren
    • NNextEnergy – 10 oktober 2022

      @Sandra, leuk dat je klant bent geworden en bedankt voor je begrip. Er wordt hard gewerkt om de service verder te verbeteren.

      Reageren
  • WWilly – 04 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overstap naar Nextenergie is prima verlopen.
    App geïnstalleerd en Inlog gegevens verkregen.
    Eerste week ging goed. Dit is na 1 oktober niet meer het geval.
    Data komt niet meer binnen, time-out problemen.
    Ook ontbreekt overzicht van verbuik in €.
    Ook verschil in verbuik elektra/gas op twee apparaten met dezelfde inloggegevens.
    Ook onduidelijk wat het energieplafond gaat betekenen, maar zelf heb ik wel een vermoeden.
    Voordeel:
    Goede prijs voor elektra en gas.
    Dagelijks opzegbaar.
    Nadeel:
    Salderen per uur.

    Reageren
    • NNextEnergy – 10 oktober 2022

      @Willy, leuk dat je klant bent geworden. Er waren inderdaad wat probleempjes met de applicatie, dit is inmiddels opgelost. Over het energieplafond: Uiteraard hanteren wij ook het prijsplafond. Daarnaast wordt er in November en December Euro 390,- uitgekeerd aan alle klanten.
      Daarbovenop kan je bij ons extra profiteren van de uren onder het prijsplafond, daarvoor geldt namelijk nog steeds de uurprijs. Zo kan je bij ons voor 2900kWh gebruik maken van het prijsplafond maar de overige kWh kunnen zelfs lager uitvallen!

      Reageren
      • RRuud – 12 oktober 2022

        @NextEnergy
        € 390 in november en december???
        Is het niet €380 over november en december samen, dus niet per maand..!

        Reageren
        • MMercy – 20 oktober 2022

          Inderdaad, komt niet echt betrouwbaar over zo 😉

          Reageren
      • WWilly – 12 oktober 2022

        @NextEnergy Helaas zijn de problemen ten aanzien van app NIET opgelost. Zou 7 oktober opgelost zijn, onduidelijk hoelang dit gaat duren.

        Reageren
      • MMartijn – 19 oktober 2022

        @NextEnergy

        Wat ik niet begrijp is dat de kosten ook lager kunnen uitvallen dan het prijsplafond asl je goed oplet in de app ?

        Met Vriendelijke Groet,

        Martijn

        Reageren
        • JJoël – 23 oktober 2022

          @Martijn

          De gas en stroomprijs ligt nu lager dan het voorgestelde plafond. Op dat moment betaal je uiteraard de normale prijs.

          Reageren
  • WWilfred – 04 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben sinds 2 oktober overgestapt. Dit is probleemloos gegaan. In de app zie ik nog geen verbruiksgegevens. Hier zit meestal enkele dagen vertraging op is mijn ervaring bij een andere leverancier.
    Concept is duidelijk en lijkt transparant. Ben benieuwd of het inderdaad helpt de energiekosten te drukken.

    Reageren
    • NNextEnergy – 10 oktober 2022

      @Wilfred, leuk dat je klant bent geworden. Wij gaan ons uiterste best doen om iedereen optimaal gebruik te laten maken van de lage uur momenten!

      Reageren
  • WWouter – 03 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Drie maanden geleden overgestapt naar NextEnergy. Overstap ging soepel en zonder problemen. Tenopzichte van mijn vorige leverancier nu goedkoper uit per KwH.
    Verder weinig ervaring met de klantenservice; had een vraagje over de mobiele app en kreeg daar snel antwoord op! Al met al zeer tevreden dus.

    Reageren
    • NNextEnergy – 10 oktober 2022

      @Wouter, hartelijk dank voor je reactie en je vertrouwen. Hier doen we het allemaal voor!

      Reageren
  • IIts ok – 03 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Changed to next energy on 01-10-2022
    For now is working ok. They switched it with Vattenfall and process was smoothly.
    Also contacted them by whatsapp and they answered pretty fast.

    Reageren
    • NNextEnergy – 10 oktober 2022

      @Its ok, hartelijk dank voor je reactie en je vertrouwen. Hier doen we het allemaal voor!

      Reageren
  • JJvdS – 03 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ga vooral niet naar Next, tenzij u tijd teveel heeft en dit graag besteed aan het rechtzetten van hun fouten!

    Per 01-10 zou ik met zowel gas als energie overstappen naar Next. In september meerdere keren contact gehad met mijn destijds huidige leverancier Vattenfall, omdat ik maar geen bevestiging van de overstap kreeg. Vattenfall had hier geen bericht over gehad van Next zeiden ze.

    Meerdere keren contact gehad met de klantenservice van Next. De laatste keer via whatsapp waarbij mij ronduit bot werd medegedeeld dat de overstap wel geregeld zou worden.

    Van Vattenfall kreeg ik vandaag bevestiging dat mijn contract voor gas is beëindigd. Na ruim een uur een medewerker van Vattenfall gesproken die mij bevestigde dat Next alleen de overstap van gas heeft doorgeven. Vervolgens Next geprobeerd te bellen, om na ruim 18 minuten in de wacht te horen te krijgen dat er geen medewerkers zijn en de verbinding wordt verbroken! Nu zit ik dus met een lopend energie contract bij twee leveranciers en krijg ik niemand te pakken die dit gaat oplossen. Wat een ongeorganiseerde bende is het bij Next. Ze lokken mensen met lage prijzen, maar verwacht vooral geen service of een soepele overstap. Wees hiervoor gewaarschuwd voordat u de keuze maakt om over te stappen.

    Daarnaast kan ik ook mijn (gas)verbruik niet inzien in de app, dus die transparantie die ze beloven maken ze ook niet waar.

    Reageren
    • HHananja – 03 oktober 2022

      @JvdS
      Ja die ervaring dat het verbruik van energie in de app niet te zien is heb ik dus ook. Ik heb ook nog geem tegenebericht gehad op mijn vraag waarom dat zo is. Ook geen bevestiging gekregen van mijn oude leverancier betreft opzegging. Nextenergy zou de overstap regelen.
      In principe kunnen we per dag het contract weer ontbinden. Ik wacht het nog heel even af.

      Reageren
      • JJvdS – 04 oktober 2022

        @Hananja
        Ik hoop dat bij jou de overstap wel soepel verloopt. Ze zijn helaas compleet onbereikbaar, dus het is bij mij helaas nog steeds niet opgelost.

        Reageren
    • NNextEnergy – 10 oktober 2022

      @JvdS, vervelend dat je dit zo hebt ervaren. We hebben inderdaad niet altijd de service kunnen leveren waar we voor staan. Het zijn ook tijden waarin er veel veranderd binnen de markt waardoor we niet altijd tijdig hebben kunnen reageren. Desalniettemin moet dit zo snel mogelijk worden opgelost.
      Afgelopen weken zijn we flink opgeschaald, dus wellicht zijn jouw problemen inmiddels verholpen. Indien dit niet zo is doen we dit graag alsnog. We hebben zitten zoeken maar op basis van jouw opgegeven naam JvdS kunnen we niet direct achterhalen welke klant je bent. Zou je kunnen aangeven wat jouw accountnummer, volledige naam is dat zorgen we ervoor dat we het probleem zo snel mogelijk verhelpen.

      Nogmaals excuses voor het ongemak, we gaan ervoor zorgen dat dit goed komt!

      Reageren
      • JJvdS – 10 oktober 2022

        @NextEnergy

        Bizar dat jullie wel de tijd kunnen vinden om hier openbaar op in te gaan, terwijl ik zelf nog niks van jullie heb gehoord? De gegevens heb ik allang aangeleverd middels mail en Whatsapp, maar klaarblijkelijk vinden jullie het belangrijker om en plein public te reageren i.p.v. op mijn mail.

        Ik heb alleen reactie gehad dat er een verkeerde aansluiting is omgezet. Ik vermoed dat het de aansluiting van mijn buurman betreft, die op hetzelfde huisnummer woont, maar met een andere toevoeging. Die vraag heb ik ook gesteld, maar zoals te verwachten valt geen antwoord op gekregen. Ondertussen neem ik nog steeds de energie af bij Vattenfall en is er dus nog niks opgelost. Mijn klantnummer is 946.

        Reageren
  • MMert – 02 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    I have been trying to get a hold of the customer service via WhatsApp, but it has been weeks, no reply. The app does not show my consumption any more, or the next-day electricity prices. I keep getting ‘Connection lost’ or database error messages. It is impossible to get hold of someone from the customer service digitally. I suppose I will have to call…

    There really needs to be a chat or contact option from the app for active customers. Also, VAT must be included in the price info. It is misleadingly low at the moment, and calculating VAT dynamically should not be this hard, it is literally a single float variable.

    The company’s modus operandi is very promising, but they need to quickly improve on customer service and tech, otherwise they will bleed customers. I want them to succeed.

    Reageren
  • MMarlies – 29 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Erg blij met dit concept! Dankzij de dynamische prijzen hou je zelf grip op je energierekening en dat is in deze tijd geen overbodige luxe. Je wordt vriendelijk te woord gestaan en krijgt antwoord op al je vragen.

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 september 2022

      @Marlies, hartelijk dank voor de feedback. Hier doen we het allemaal voor!

      Reageren
  • TTim en Dana – 29 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ivm met een verhuizing moest ik een nieuw energie contract afsluiten. Ik was enthousiast over het verhaal van Next en de impact die ik kan maken op het energienet. Er was alleen een prbleem het nieuwe huis had nog geen slimme meter wat voor een dynamisch energie contract een noodzakelijk is. De klantenservice heeft mij goed geholpen en dacht meteen aan een pragmatische oplossing.

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 september 2022

      @Tim en Dana, hartelijk dank voor de feedback. Hier doen we het allemaal voor!

      Reageren
  • JJos van Vliet – 27 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De prijzen in de app zijn exclusief btw , en lijken zo een stuk goedkoper dan andere aanbieders van dynamische tarieven. Een vraag over hoe het verbruik berekend wordt in de app wordt niet op gereageerd.
    Ook is het niet handig dat je het verbruik alleen per uur of per dag kan bekijken en niet per week en per maand

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 september 2022

      @Jos van Vliet, vervelend dat de prijzen ex btw tot verwarring hebben gezorgd, ivm de wisselende btw tarieven (9% vs 21%) is hiervoor gekozen. Het verbruik wordt continu bijgehouden obv het daadwerkelijke verbruik, zo kunnen we het daadwerkelijke verbruik echt afrekenen tegen de uurtarieven om verassingen te voorkomen. We zijn bezig om de weergaven in de app nog verder uit te breiden, bedankt voor die tips!

      Reageren
  • FFrank – 15 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Next Energy heeft het duidelijk druk op dit moment met vragen beantwoorden. Na driekwart dag kreeg ik gelukkig toch iemand te pakken. Heel aandachtig en vriendelijk te woord gestaan (misschien dat ze het daarom zo druk hebben) en ze gaven aan meer mensen aan te nemen hiervoor.
    Het concept is wel echt top en duidelijk nog niet bekend in het algemeen. Gisteren bij Lubach/Avondshow kwamen alleen vaste en variabele tarieven aan bod als opties terwijl dit echt wel de beste is..

    Reageren
    • NNectEnergy – 29 september 2022

      @Frank, bedankt voor je positieve ervaring. Mede door de huidige hoge prijzen en aandacht hiervoor worden er veel vragen gesteld aan energieleveranciers. Wij doen ons uiterste best om alsnog de persoonlijke benadering te kunnen hanteren waar wij voor staan!

      Reageren
  • JJan – 15 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Topervaring, hele persoonlijke behandeling bij mijn specifieke vragen en ontvankelijk voor feedback. Overzichtelijke site en goede informatie via mails en app!

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 september 2022

      @Jan, hartelijk dank voor de feedback. Hier doen we het allemaal voor!

      Reageren
  • NNienke – 15 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer gebruiksvriendelijk. Ze zijn transparant en service gericht; denken met je mee en blijven vriendelijk. Ik ben tevreden bij Next Energie ondanks de energie omstandigheden.

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 september 2022

      @Nienke, hartelijk dank voor de positieve reactie. We vinden dat de huidige tijden om een nieuwe aanpak vragen. Helaas hebben we te maken met hoge prijzen, echter kan je dit wel beïnvloeden door gebruik op de juiste momenten!

      Reageren
  • DDenies van gelder – 15 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijke communicatie, goede service en een fijn klantenserviceteam. Ze lossen problemen gelijk op en staan klaar om je vragen te beantwoorden. Een duurzame en eerlijke energiemaatschappij met oog voor de toekomst! En dat is waar het om gaat vandaag de dag.

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 september 2022

      @Denies van gelder, hartelijk dank voor de positieve review. Hier doen we het allemaal voor!

      Reageren
  • PPiet Bastiaansen – 14 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prijs lijkt me prima en systeem ook maar je krijgt niemand te pakken via de chat en via de mail voor vragen.
    Mijn enige vraag was kan je ook met alleen Electra of gas klant zijn.
    Kan ik nergens terugvinden op de site of ik moet het niet gezien hebben.
    Nav die vraag kreeg ik direct mail dat ze blij waren met de aanvraag ( dus niet eerst antwoord op mijn vraag)maar dat ik in de wachtrij stond ,dat heb ik nog nooit ergens meegemaakt dus al bij al tot nu toe niet echt goed.
    Ik hoop dat het opstart moeilijkheden zijn en men sneller gaat handelen want zo krijg je niet echt vertrouwen

    Reageren
    • PPiet Bastiaansen – 15 september 2022

      Één van de eigenaren heeft mij zelf rond half 20 in de avond gemaild.
      Dat is super waar maak je dat nog mee
      Direct aansluiting gas aangevraagd .

      Reageren
      • NNextEnergy – 29 september 2022

        @Piet Bastiaansen, hartelijk dank. Daar doen we het voor! De feedback nemen wij mee, dat helpt ons om onze dienstverlening steeds te verbeteren.

        Reageren
  • MMirjam Daans – 12 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nu met de hoge energieprijzen is het mooi dat er een alternatief is waarmee je invloed hebt op je energiekosten. Ik kan namelijk met hun app zien wanneer (per uur) de prijzen het laagst zijn! Aan de telefoon is dit zeer vriendelijk en duidelijk uitgelegd en het is ook echt zo omdat in de app de energieprijzen een dag van te voren te zien zijn. Het is hiermee een sport geworden om bij een lage prijs te wassen, drogen, etc. Het scheelt gewoon de helft van de kosten!

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 september 2022

      @Mirjam Daans, hartelijk dank. Daar doen we het voor!

      Reageren
  • DDelver – 11 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De beloofde klantenservice via whatsapp werkt niet. Ook per mail krijg ik alleen een bevestiging, ik ben net klant…. Vanwege het zelf kunnen kiezen van het gebruik naar de wisselende prijzen van gas of stroom, de app is prima..

    Reageren
    • NNextEnergy – 11 september 2022

      Beste Delver, bedankt voor je bericht. Dit nemen we zeer serieus. Ivm grote belangstelling kan het voorkomen dat er pas na een paar dagen op de mail wordt geantwoord, excuses voor dit ongemak. We zijn erg druk om onze service op te schalen. Goed om te horen dat de app goed werkt, ook hier zijn nog extra updates gepland.

      Reageren
  • JJan Menting – 17 augustus 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb in een eerder stadium een minder goede beoordeling gegeven m.b.t. Klantenservice
    En algemeen ik moet hier op terug komen
    Ben tel. door het bedrijf benaderd en probleem wat bestond over het toesturen contract is toegelicht en opgelost
    Contract wordt 20 dagen voor de ingangsdatum gemaild
    Dit is aangepast op de website
    M.b.t het voorschot : dit is beduidend lager dan bij andere leveranciers
    Afgelopen zondag 14 aug was de stroom zelfs 2 uur gratis

    Ik wens Nextenergie veel succes in de toekomst met dit nieuwe concept

    Gr Jan Menting ik

    Reageren
    • SSilko Beekman – 20 augustus 2022

      @Jan Menting

      Op welk moment van de dag was de stroom gratis ?

      Reageren
  • TTon – 12 augustus 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Twijfel om hier een energiecontract af te sluiten, omdat ze goedkoop, maar weet het nog niet. Mij is niet duidelijk hoe het nu werkt als ik stroom teruglever met mijn zonnepanelen. Wordt dit van mijn verbruik per maand afgetrokken en wat is de vergoeding voor netto teruglevering….? Staat nergens op de website uitgelegd..

    Reageren
    • PP. – 15 augustus 2022

      @Ton

      wellicht moet je zelfs gaan betalen bij overcapaciteit.
      Dit is wel een vreemde manier van verduurzaming.
      Heb hier nog geen antwoord van Nextenergy op gekregen. Maar het zou zomaar zo kunnen zijn, dat je wordt gestraft als je teveel terug levert.

      Reageren
    • SSilko Beekman – 20 augustus 2022

      @Ton
      Die vraag had ik ze ook gesteld. Dit is het antwoord: De opbrengst van je zonnepanelen wordt inderdaad in mindering gebracht op je verbruik. Echter salderen wij per uur en niet per jaar. De terugleververgoeding is daarom afhankelijk van de geldende marktprijzen op dat moment.

      Reageren
      • GGuy – 23 september 2022

        @Silko Beekman
        Salderen mag niet per uur, week of maand. Dat moet per jaar. Is vastgelegd in de wet en daar wordt op toegezien door de ACM.

        Reageren
      • HHenkjan Bijzitter – 27 september 2022

        @Silko Beekman

        Leuk bedacht, maar zonnepanelen leveren dus niets op. Overigens: salderen per uur mag niet, moet per jaar, wettelijk gezien.

        Reageren
        • JJoke – 09 januari 2023

          @Henkjan Bijzitter, helaas schijnt het dat dynamische energiebedrijven dat op dit moment nog wel mogen doen, maar ze zijn erover in discussie om dat aan te passen. NLE heeft een tijdje op maandbasis gesaldeerd, door de inzet van ACM is dat toch teruggedraaid.

          Reageren
    • GGert – 28 september 2022

      @Ton, ik heb deze vraag ook gesteld via whatsapp precies een week geleden, maar nog geen antwoord gekregen

      Reageren
    • WWifred – 30 september 2022

      @Ton
      Goede vraag Ton!

      Ik denk dat je op de gratis, terugbetaalde uren, waar veel energie wordt opgewekt door panelen, je geen vergoeding meer krijgt maar zelfs moet betalen voor je eigen opgewekte stroom.

      Reageren
    • AAndré Kooij – 10 oktober 2022

      @Ton
      Op de site van ANWB-energie, die op dezelfde manier werkt, staat het uitgelegd. Het komt erop neer dat je voor het terugleveren het kale tarief krijgt dat op dat moment geldt. Dus als de prijs in een bepaald uur negatief is, krijg je ook een negatieve terugleververgoeding. De inkoopkosten en de overheidsheffingen worden wel gesaldeerd: over de hoeveelheid die je teruglevert betaal je deze kosten niet.
      Rekenvoorbeeld: 3000 terugleveren, 2000 afname van het net. Dan betaal je geen heffingen en inkoopkosten (want afname<terugleveren). Je krijgt 3000 x gemiddelde kale prijs die geldt als je teruglevert en je betaalt 2000 x gemiddelde kale prijs als je afneemt.

      Reageren
      • PPP – 11 oktober 2022

        @André Kooij
        Dit is natuurlijk van invloed op de terugverdientijd van de zonnepanelen. Deze onzekere factor zie ik als een risico want of de lagere kosten voor de energie de mogelijk langere terugverdientijd compenseren, is de grote vraag. Als je het maximale effect wil zien van dit concept, moet je ook de opwekcapaciteit van elke dag in de goedkope uren meenemen. Als iemand mij dat systeem kan uitleggen……..

        Reageren
    • HHuib – 17 januari 2023

      @Ton
      Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat een dynamisch tarief voor zonnepanelen niet altijd goed uitpakt omdat ik zie dat wanneer de zon hard schijnt de uur kWh-tarieven (en dus jouw vergoeding) doorgaans laag zijn.

      De teruglevering aan het net wordt vergoed obv:
      – de dan geldende uurprijs elektriciteit plus
      – 15 ct/kWh energiebelasting en BTW (dit geldt voor 2023) tot aan de salderingsgrens.
      Dus als jij op jaarbasis 3.000 kWh inkoopt vanuit het net en jouw teruglevering aan het net minder is dan 3.000 kWh krijg jij de actuele uurprijzen plus ca 15 ct/kWh.

      Ik denk toch dat het voordeel van een dynamisch tarief zodanig groot is , dat ingeval bij zonnepanelen ik toch voor een dynamisch tarief zou kiezen (zoals bij Next energie)

      Reageren
  • HHarry – 11 augustus 2022

    Sinds 5 augustus ben ik soepeltjes aangesloten voor gas en stroom. De app is zeer logisch en overzichtelijk. Ik kijk het de komende maand even aan en kom dan met tweede review.

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 september 2022

      @Harry, hartelijk dank voor de positieve review. Hier doen we het allemaal voor!

      Reageren