Waar ben je naar op zoek?

NextEnergy

Totaalscore

Energieprijs


7,7

Klantenservice


6,5

Algemeen


6,8

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Slimme meter verplicht

Over NextEnergy

NextEnergy is een nieuw energiebedrijf (2022) dat anders werkt dan de meeste andere energieleveranciers. Bij deze leverancier krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Soms krijg je zelfs betaald als je stroom afneemt. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks.

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Hoe verdient NextEnergy aan jou?

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,00 euro per maand per aansluiting.

Kan het goedkoper?

1.061 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van NextEnergy?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • VVerdacht onderbuik gevoel – 03 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Waarom voelt dit als een Ponzi scam. Stap 1: er is een enorme groep Nederlanders die met veel te hoge prijzen bij een grote energieleverancier zit.
    Stap 2: lok deze groep met onduidelijke maar zeer aantrekkelijke tarieven op om super snel online manier klant te worden.
    Stap 3: laat een groot deel mensen een teken van goede hoop betalen tussen de 750 en de 1300 euro om deel te mogen nemen aan deze groep die minder betaald. (Dit bedrag moet je echter wel handmatig zelf overmaken en kan waarschijnlijk nooit worden terug gevraagd en of gevorderd worden wanneer deze startup omvalt)

    Stap 4: Gooi al dit geld op een grote stapel en laat het groeien, verder mogen de mensen gewoon de energie betalen zoals afgesproken ookal is het heel onduidelijk hoeveel precies en ook overzichten zijn lastig samen te stellen.

    En tenslotte stap 5: zit achterover als startup en geniet van een mega stapel geld wat persoonlijk aan je overgemaakt is en vrij kan worden uitgegeven aan vakanties auto’s en andere expenses.

    Conclusie is, mooie prijzen maar die handmatige aanbetaling is verdacht. Als het te goed lijkt om waar te zijn dan is dat het meestal ook zo. En in dit geval voelt het te mooi om waar te zijn en is het niet transparant wat en wie er met die geld aan de haal kan gaan.

    Disaster waiting to happen!!!

    Reageren
    • BBert – 03 januari 2023

      @Verdacht onderbuik gevoel

      Misschien eerst eens bij de mensen die een borg moeten betalen( wat ze niet willen) eens vragen hoe of wat…..het zal zeker een reden hebben.
      De meeste negatieve reacties hier zijn inderdaad van mensen die een borg moeten betalen en hier hun frustratie uiten.

      Reageren
    • NNextEnergy – 04 januari 2023

      Beste @Verdacht onderbuik gevoel
      Standaard wordt er geen waarborgsom gevraagd, dit gebeurd alleen als de kredietcheck beneden een bepaalde score komt. Wij hebben geen inzicht in hoe deze score tot stand komt en kunnen hier ook geen invloed op uitoefenen. Voor de rest herkennen we ons niet in deze (complot)theorie.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • TTransparant – 04 januari 2023

        @NextEnergy

        Dat vervelende onderbuikgevoel geven jullie wel degelijk voeding…
        Dat kan door 1 simpel antwoord opgelost worden: Transparant op jullie website alle tarieven en kosten (ook mogelijke overstap / opzegkosten) overzichtelijk melden. Dat geldt voor de maandelijkse vastrechtkosten €4,50 p/mnd (die zonder melden naar klanten ineens is opgehoogd naar € 5,- p/mnd). Maar zeker geldt dit ook voor de extra inkooptarieven (wat zijn deze in 2023??) die erbij komen! Mijn indruk is tot nu, dat er erg schimmig gedaan wordt over kosten (en oneerlijk, door bijv. te zeggen dat er niet verdiend wordt door verbruik) , terwijl je zo veel kan winnen t.o.v. de grote marktpartijen door gewoon Transparant en proaktief te zijn met melden over ALLE kosten! Groet,

        Reageren
        • NNextEnergy – 04 januari 2023

          Beste @Transparant
          Als je de postcode check doet op de website krijg je inzicht in alle kosten. Bij het staatje aan de rechterkant staat een link naar opbouw van de kosten.

          Vriendelijke groet,
          NextEnergy ServiceTeam

          Reageren
      • HHarry – 04 januari 2023

        @NextEnergy
        Zit sinds feb 2022 bij eenzelfde soort leverancier met een dynamisch contract. Zeer tevreden mee. Op uurbasis stroomprijzen, op dagbasis gasprijzen. Alles day ahead en volkomen transparant. Door korte termijn inkoop minder risicodekking voor de leverancier, dus kan de prijs lager. Bovendien ‘s nachts soms zeer lage stroomprijzen, dus dan wassen / vaatwassen, bijna voor niks. Kostenreflectief systeem geënt op de toekomstige energievoorziening met veel zon en wind energie.

        Reageren
        • NNextEnergy – 04 januari 2023

          Beste @Harry
          Dat is goed te lezen. En precies waarom wij ook een dynamisch contract aanbieden. Zeker niet overstappen als je tevreden bent met je huidige leverancier!

          Vriendelijke groet,
          NextEnergy ServiceTeam

          Reageren
          • PPeter – 05 januari 2023

            @NextEnergy
            Wij hebben sinds aug 2022 een soortgelijke contract bij Anwb en zijn daar erg tevreden over. Goede app met info over de tarieven en het verbruik

            Reageren
      • JJohn Nellestein – 08 januari 2023

        @NextEnergy

        Via welke instantie wordt deze krediet check uitgevoerd?
        Ik ben in het verleden enkele keren overgestapt van energie leverancier (Essent, Nuon, Budget Energie ) en ik heb nog nooit ergens een waarborgsom moeten betalen en heb ook geen enkele BKR registratie. Dus waarom moet ik bij jullie 750 euro voorschieten en krijg ik geen antwoord op deze vraag via mail aan jullie?

        Reageren
    • Eerik – 04 januari 2023

      @Verdacht onderbuik gevoel
      wat een belachelijke review is dit. Nergens op gebaseerd. Niet op erveringen, maar alleen op “onderbuikgevoel”. Ga aub iets nuttigs doen !

      Reageren
  • JJos van Gemert – 03 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 2 oktober jl. klant van Nextenergy. De overstap verliep zonder haperingen. Ik heb 1 keer gebeld om mijn voorschot te verlagen. Binnen 2 minuten was het doorgevoerd; top!! Er wordt hard gewerkt om het systeem te optimaliseren, dat merk ik iedere keer als een verbetering is doorgevoerd. Dat er nu en dan dingen niet goed lopen is begrijpelijk, maar dat is normaal bij een bedrijf dat pas op de markt is. Gaat zo door Nextenergy. Ik kan Nextenergy aan iedereen aanbevelen.

    Reageren
    • NNextEnergy – 04 januari 2023

      Beste @Jos van Gemert
      Dank voor je mooie review! Fijn te lezen dat ons harde werk gewaardeerd wordt.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • AAndre – 03 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Perfect

    Reageren
  • AAndre – 03 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben niet zo van revieuws geven maar omdat ik zoveel negatieve verhalen lees hier het mijne. Nadat ik het geadviseerde maandtarief van mijn vorige leverancier binnen kreeg (650 euro) heb ik de gok gewaagd ondanks de vele negatieve revieuws. Binnen 2 weken was ik overgestapt en alles werd perfect geregeld. Overstap datum was 12 november 2022. Betaal nu een voorschot van 360 euro en tot dusverre zit ik hier ver onder met mijn gebruik. Vind het geweldig dat we nu inzicht hebben in uurtarieven stroom en dagprijzen gas en moet zeggen dat wij hier steeds slimmer in worden. Afgelopen paar dagen zelfs gratis uren stroom aangeboden gekregen. Zonder next energie hadden wij nu echt zeer goed moeten omgaan met onze maandelijkse besteding dus de gewaagde overstap is een geschenk geworden! Moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met een borgsom vooraf betalen. Als enig minpunt kan ik de bereikbaar noemen, heb ze 3 maal geprobeerd te bellen omdat ik denk dat voorschotbedrag echt omlaag kan maar ze waren niet bereikbaar. Heb de chat overigens niet geprobeerd. Ook zak het geweldig zijn als de prijzen straks netto prijzen worden, scheelt wat gereken maar als je 60 cent per m3 gas en 16 cent per kwh stroom bijrekent zit je behoorlijk goed. Al met al het gevoel dat we de overstap veel eerder hadden moeten doen en blij dat ik ondanks de vele negatieve reacties deze stap genomen heb! Next energie TOP, blijf jezelf verbeteren en energie voor de toekomst!! Hoop dat ik hiermee mensen die twijfelen een beetje heb geholpen.

    Reageren
    • NNextEnergy – 04 januari 2023

      Beste @Andre
      Dank je wel voor je mooie en eerlijke review. Achter de schermen werken we hard aan onze bereikbaarheid. We raden je echt aan de chat te proberen, dat werkt vaak sneller. En de prijzen staan ook hoog op de prioriteiten lijst.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • Ffloris – 05 januari 2023

        @NextEnergy
        kan je zonder borg komen.
        en zo niet warom overboeken.

        Reageren
  • JJerry – 02 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik wilde ook graag klant worden, nadat ik de hele procedure doorlopen had inclusief automatische incasso kreeg ik een mail waarin mij verzocht werd
    om 1380 handmatig overmaken.
    Hier trap ik dus niet in en heb per direct mijn contract geannuleerd

    Reageren
    • JJos – 02 januari 2023

      Klopt niet , dat moet fake (fraude) zijn…klopt het rek.nr , website enz.?

      Reageren
  • WWulf – 31 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds oktober ben ik klant. Ben erg tevreden over de inkoopprijzen en ook via de chat is het makkelijk om contact te krijgen met klantenservice. Het zou mooi zijn als de app onderstaande info ook berekent. Helemaal transparant dan!
    Ik kwam onderstaande info tegen. Zo kun je zelf ook een snelle ongeveer berekening maken.
    Hoe hoog is de energiebelasting?

    In 2023 is de energiebelasting ongeveer 59 cent per m3 gas en 15 cent per kWh stroom (bedragen inclusief 21 procent btw). Tegelijkertijd krijg je een vast bedrag aan energiebelasting terug, namelijk 596,85 euro (bedrag in 2023). Of je uiteindelijk in een jaar energiebelasting betaalt of juist geld terug krijgt, hangt af van je verbruik. Bij een laag energieverbruik krijg je geld terug. Bij een hoog energieverbruik betaal je per saldo energiebelasting.

    Reageren
    • NNextEnergy – 02 januari 2023

      Beste @Wulf,
      Dank voor je mooie review! We zijn continu bezig om onze app nog beter aan te laten sluiten op de behoeften van onze klanten. De prijzen staan nu hoog op onze prioriteiten lijst.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • SSuus – 02 januari 2023

      @Wulf dat vind ik ook een enorm minpunt, ik had het niet zo snel gezien en twijfel nu om weer te annuleren. All in prijzen zijn een must en eenvoudig aan te passen in een app.

      Reageren
  • PPiet – 31 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Echt super, had ik jaren eerder moeten doen. Bij Eneco betaalde ik de hoofdprijs, nu zit ik ruim onder het energieplafond! Wat een schurken zijn die grote leveranciers!

    Reageren
    • NNextEnergy – 02 januari 2023

      Beste @Piet,
      Dank voor je mooie review. Dagelijks bekijken we ook de prijzen in de app, en zijn blij dat we dit de Nederlandse consument nu kunnen aanbieden.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJurgen – 30 december 2022

    Service

    Algemeen

    De 190 euro compensatie is ervoor om de mensen die het nodig hebben te ondersteunen in de maanden nov en dec.
    Schandalig dat jullie je klanten niet hebben betaald in december!!!!!

    Reageren
    • RRachid – 31 december 2022

      @Jurgen
      Echt he ik zou voor einde December binnen krijgen dan had ik deel van schulden kunnen betalen alleen hierdoor wil ik weg bij next energy

      Reageren
      • EEmo – 03 januari 2023

        @Rachid
        Als je het echt van die 190 euro moet hebben, dan is dat raar. Toen je die schulden ging maken, wist je waarschijnlijk nog niets van die tegemoetkoming. Als je het wel al wist, dan vind ik het nog raarder. Schulden maken en terugbetalen van geld wat je als tegemoetkoming krijgt…
        Maar goed, als je naar een andere leverancier gaat, dan krijg je waarschijnlijk nog meer schulden…

        Reageren
  • PPeter – 30 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Alles behalve klantvriendelijke club NextEnergy. Contract afgesloten voor bejaarde schoonmoeder. Alles rond inclusief machtiging automatische incasso. Komen ze doodleuk met een email dat ze (en dat staat er letterlijk!) “een teken van goede wil verwachten” En dat teken is dan dat ze een borg van 750 euro handmatig overgemaakt willen hebben omdat hun systeem aangeeft dat ze toch kans lopen op een risico met haar acceptatie…. En nee, ze is geen wanbetaalster, heeft geen schulden, woont zelfstandig in een huurwoning en kan met gemak het maandbedrag van 160 euro betalen ook al omdat ze bij Eneco iedere maand nu 280 euro betaalt….. Gelijk maar contract opgezegd en teken is een middelvinger omhoog geworden…. Wat een waardeloze club. Past wel in hun rijtje negatieve ervaringen. Ik denk dat je als klant een risico loopt als je voor NextEnergy kiest. Ook al omdat ze in veel gevallen lees ik heel traag zijn bij de uitbetaling van de 190 euro compensatie. Genoeg voorbeelden gelezen dat klanten de compensatie van december nu nog steeds niet hebben ontvangen.

    Reageren
    • BBert – 30 december 2022

      @Peter @Douwe
      Ik persoonlijk zou ook geen borg betalen.

      Het is niet bekend hoeveel nieuwe klanten GEEN borg van 750€ hoeven te betalen.
      Maar het zal ongetwijfeld een reden hebben voor degene die wel de borg moeten betalen….bij kredietwaardigheid kijkt men ook jaren terug.

      Ik ben klant bij NextEnergy.

      Reageren
    • NNextEnergy – 04 januari 2023

      Beste @Peter
      In ons aanmeldingsproces is een kredietcheck opgenomen. Wij hebben geen invloed op hoe de score tot stand komt. Dat wordt door een extern bedrijf gedaan. Mocht je hier nog vragen over hebben dan adviseren we je om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij zijn het beste via de chat te bereiken. Je kan de contactgegevens vinden op onze website.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • Rrob – 05 januari 2023

      @Peter

      Na het ontvangen van de borgsom nota heb ik direct de aanmelding via mail geannuleerd. Als je de borgsom niet betaald gaat alles niet door.

      Reageren
  • DDouwe – 30 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik zou zogenaamd niet kredietwaardig zijn en moest daarom een waarborgsom van 750 euro betalen om “goede wil” te tonen.

    Vervolgens contact gehad met klantenservice met de vraag waarom ik niet kredietwaardig zou zijn. Antwoord: “Wij laten een een kredietcheck uitvoeren door een externe partij en daaruit kwam het advies tot deze waarborgsom.”

    Ik vervolgens contact opnemen met de externe partij die de kredietwaardigheid check doet. Daaruit blijkt dat zij positief advies gaven.

    Persoonlijk wil ik niet 750 euro borg betalen aan een energieleverancier. Zeker omdat deze borg niet gegarandeerd terugkomt indien de leverancier failliet gaat.

    Reageren
  • PPiet de Wit – 29 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben nu zo’n 2 maanden klant en het bevalt prima. Onlangs contact met de klantenservice over het aanpassen van het voorschot, binnen 2 minuten werd opgenomen en het voorschot werd direct aangepast. App werkt ook super! Ga zo door!

    Reageren
  • JJosje – 29 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wou klant worden, maar kreeg na aanmelding gelijk een mail met daarin een factuur of ik een waarborgsom wil betalen van 766,35. Na gebeld te hebben, bleek er een fout te zijn in hun systeem en zou ik dit niet hoeven te betalen, want ik ben immers kredietwaardig. Dat wist ik allang! Ze konden het voor me aanpassen, maar ik heb geen vertrouwen meer in deze partij, ben er geen klant geworden en heb de aanmelding geannuleerd. Voor een start-up hebben ze nog de nodige fouten.

    Reageren
    • RRudy – 01 januari 2023

      @Josje
      Aju

      Reageren
  • JJo – 29 december 2022

    Prijs

    Algemeen

    Ben vanaf oktober klant en niets slechts te melden.
    De prijzen in de app moeten inkoop+btw+energiebelasting,dus alleen die per kWh en m3.Groeten.

    Reageren
    • NNextEnergy – 02 januari 2023

      Beste @Jo,
      Fijn te lezen dat je tevreden bent, dank voor de mooie review! Onze app heeft onze aandacht en ook de prijzen staan hoog op de prioriteiten lijst.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • SS. Pfijffer – 27 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 26 november 2022 klant bij NextEnergy. Tot op heden ben ik erg tevreden. Overstap ging vlekkeloos! Wordt goed op de hoogte gehouden van de veranderingen per 1 januari 2023. Via mail gevraagd maand tarief te verhogen i.v.m. btw verhoging. Snel antwoord op mijn vraag, inmiddels tarief verhoogd. Top, heel fijn, ga zo door.

    Reageren
    • NNextEnergy – 28 december 2022

      Beste @S. Pfijffer
      Dank voor je mooie review. Het is goed te lezen dat de overstap vlekkeloos is verlopen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • JJurgen – 30 december 2022

        @NextEnergy
        Schandalig dat jullie de 190 euro compensatie niet in december hebben uitbetaald aan jullie klanten. Die is ervoor om.mensen in de moeilijke maanden te helpen. Je zult ze maar nodig hebben!!!!

        Reageren
        • RRudy – 31 december 2022

          @Jurgen
          Kan me niet voorstellen dat ze anders met jou omgaan dan met andere klanten. Wat is precies je probleem?

          Reageren
  • LL – 27 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer arrogant geholpen! Zoals meerdere mensen hier vermelden belachelijke waarborgsom van 750 euro gebaseerd op niks! Antwoord was letterlijk we hebben erg veel last van veel wanbetalers!!!

    Reageren
    • NNextEnergy – 28 december 2022

      Beste @L,
      In onze aanmeldprocedure doen we een kredietcheck. Dit gebeurd door een extern bedrijf. Wij hebben geen inzicht in hoe de score precies tot stand komt. Onze medewerkers zijn professioneel en klantgericht.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • PPrins – 30 december 2022

        @NextEnergy
        Eerst maar eens Nederlands leren schrijven, daarna komen jullie pas op de long-list. (En als u deze reactie niet snapt, dan is uw toekomst kansloos.)

        Reageren
        • RRudy – 01 januari 2023

          @Prins

          Jij noemt jezelf prins?

          Van een prins verwacht je toch wat meer respect en wijsheid.

          Reageren
        • FFrank – 03 januari 2023

          @Prins
          Wat een neerbuigende reactie!

          Reageren
        • HHarold – 08 januari 2023

          @Prins

          kansloos). ipv kansloos.)

          Reageren
      • PPeer – 02 januari 2023

        @NextEnergy
        Gebeurt is met een “t”. Spellen kunnen jullie ook al niet. Jullie moeten nog veel leren.

        Reageren
        • HHarrie – 05 januari 2023

          @Peer
          niet op elke peer zoud leggen

          Reageren
      • PPeer – 02 januari 2023

        @NextEnergy
        Dus jullie nemen besluiten op basis van die score zonder dat jullie weten hoe die score tot stand komt. Is dat niet wat dom?

        Reageren
  • MMariusz – 27 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Let op!
    Als wil je klant worden dan moet je eerst Waargborgsom betalen 750 euro.

    Reageren
    • BBert – 27 december 2022

      @Mariusz

      Voor sommigen wel voor de meeste niet…..probleem zal meer aan uw kant liggen.

      Reageren
    • NNextEnergy – 28 december 2022

      Beste @Mariusz,
      In onze aanmeldprocedure doen we een kredietcheck. Dit gebeurd door een extern bedrijf. Wij hebben geen inzicht in hoe de score precies tot stand komt. Is de score laag, dan vragen we een waarborgsom om zeker te zijn dat aan de betalingsverplichting voldaan kan worden.

      In onze aanmeldprocedure doen we een kredietcheck. Dit gebeurd door een extern bedrijf. Wij hebben geen inzicht in hoe de score precies tot stand komt.

      Reageren
      • Jjan – 28 december 2022

        @NextEnergy

        vraag: ik denk dat we geen waarborgsom hoeven betalen. stel dat je dat wel moet doen kun je dan nog terug? cq. valt dit nog binnen de 14 dagen afmeldprocedure.

        Reageren
        • BBert – 28 december 2022

          @jan
          Als ze evt een waarborg vragen en jij betaalt niet…dan zal je niet als klant worden aangenomen lijkt mij.

          Reageren
  • MMirjam Verweij – 22 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben sinds 5 dec klant en zeer tevreden! Overgang is perfect gegaan. Contact gehad via e-mail en heel snel e-mail terug gehad met antwoord op m’n vragen! Mis in de app dat jezelf je maandelijks bedrag kan wijzigen maar verder prima! Nieuw bedrijf dus alles kost tijd! Nogmaals tot nog toe zeer tevreden!

    Reageren
    • NNextEnergy – 22 december 2022

      Beste @Mirjam Verweij
      Dank voor je mooie review. Fijn te lezen dat je tevreden bent. Onze app is continu in ontwikkeling en er komen zeker nieuwe functionaliteiten bij.
      Welkom bij NextEnergy!

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • RRoland Flier – 02 januari 2023

      @Mirjam Verweij

      Wij zijn ook overgestapt voor het gas, betalen echt weinig in vergelijking met de grote leveranciers. Door de zonnepanelen moeten wij bij Engie blijven voor stroom.

      Reageren
  • CC Mulder – 22 december 2022

    @M van Es Wat een onsamenhangend verhaal….

    Reageren
  • BBert – 20 december 2022

    @M van Es

    Lang verhaal over de onvrede van de klantenservice.
    Maar ik kan u verzekeren dat dit op het ogenblik bijna overal het zelfde verhaal is.
    Groei gaat vaak samen met tijdelijke problemen.

    Reageren
    • MM van es – 25 december 2022

      @Bert
      Ja , maar zoals ik ook die keerzijde begripvol al heb genoemd. Maar dat neemt niet weg, je het dan als klant geld kost en je niet geholpen wordt no go is mi.
      Tevens niet alleen onvrede heb ook juist div Positieve kanten netjes benoemd.
      Zou wel fijn zijn ze me nu nav die lange review casus herkennen en misschien zo wel volledig gaan helpen.. via deze weg. En ook ander leer-curve komt tav eea mi.

      Nou streep eronder, wat men wel niet doet met review is aan hem haar hun, dus en klaar hier voor mij. .. even voor iedreeen verder hier: ja klopt lang en wat onsamenhangend en lastig getypt verhaal is (dat is door fysieke aangelegen onmacht). Mijn oprechte excuses daarvoor . Ik heb mijn best gedaan 😉 laten we allemaal maar hier bij laten

      Reageren
  • BBeebz – 12 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Voor de zoveelste keer weer afgescheept. Blijkbaar is het genoeg dat klanten betalen en in het systeem staan. Personeel is niet goed op de hoogte. Er worden geen logs in het systeem aangemaakt, dus alle contacten die er geweest zijn zijn verloren. Men belooft vanalles maar komt het niet na. Teamleiders zijn niet aanwezig op de vloer zodat het personeel problemen kan aangeven en zo wordt er dus ook niks opgelost intern. Op de website staan mooie verhalen maar wordt ook niks toegevoegd. Hoor al weken hetzelfde verhaal. Het zou worden overgeboekt, problemen met terugbetalingen want dat zijn ze niet gewend. Mensen in kwestie die wel iets zouden kunnen oplossen niet aanwezig. Mails worden niet goed gelezen en verdwijnen in het systeem. Iedere keer een ander antwoord. Wanneer word ik een keer teruggebeld en wordt de compensatie van november overgemaakt?

    Reageren
    • NNextEnergy – 12 december 2022

      Beste @Beebz
      Deze naam kunnen we niet in het systeem terugvinden. Zou je contact op willen nemen met de klantenservice? Deze is op het moment het best te bereiken via de chat.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
    • JJacqueline – 16 december 2022

      Hallo zit sinds kort bij Nextenergie. Moet ff wennen aan alle info. Sommige dingen zie ik niet? Zoals mijn verbruik? Zie dat van de dag zelf. Hoewel ik wel verbruik ziet staan. Maar zie verder niets? En ik kan ook niets vinden, van mijn 2 e compensatie 190,- wat bij mijn oude Energie leverancier wel liet zien? Snap dat het het voor iedereen ingewikkeld is. Maar voor een Energie Leverancier verwacht je toch dat alles goed duidelijk en overzichtelijk moet zijn. Dus ook zo wie zo klantenservice zowel whatsapp. Want in mijn inlog app zie ik geen? App nog geen telefoon nummer. Dus dat is wel onduidelijk. Moet daarvoor helemaal naar mijn Emailadres dan zien hoe ik me hier aangemeld heb. Tip: Al vorens ik iets zou opstarten. Doe je dit niet eventjes tussendoor. Voor de rest ben ik wel tevreden. Vriendelijk groet.

      Reageren
      • NNextEnergy – 16 december 2022

        Beste @Jacqueline
        Zou je even contact willen opnemen met onze klantenservice? Je verbruik zou zichtbaar moeten zijn in de app. Op onze pagina zie je ook verschillende manieren om in contact te komen. Via de chat zijn we op het moment het best bereikbaar.

        Vriendelijke groet,
        NextEnergy ServiceTeam

        Reageren
  • HHannes – 12 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overgang naar Nextenergie verliep prima, alles op tijd gekregen, inlog voor de app zoals vermeld in de mail, alles verliep eenvoudig.
    Dit is nu mijn tweede maand dat ik afneem via Nextenergie, ik zou graag wat meer duidelijkheid in de app willen zien qua prijzen, dus alle bedragen incl kosten en btw, aangezien dit bij andere energie leveranciers mogelijk is lijkt mij dat dit hier ook mogelijk moet zijn.
    Ik zie ook dat de vergoeding van €4.50 per product gestegen is naar €5.00.
    Pas dit dan ook overal op jullie site aan, want als ik op de site naar beneden scroll zie ik nog het oude bedrag van €4.50 staan, dit komt wel een beetje “amateuristisch” over…

    Reageren
    • NNextEnergy – 12 december 2022

      Beste @Hannes
      De app is steeds in ontwikkeling. De inclusief prijzen hebben een hoge prioriteit en worden opgepakt. Fijn dat de overgang soepel is verlopen en dank voor de mooie review.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • FFrank – 11 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hallo Nextenergy,

    Wanneer komt er een maandoverzicht in de app of per mail incl btw en alle heffingen, kortingen kosten etc voor gas en voor stroom. Ik heb dit echt nodig. Frank energie heeft dit wel. Graag een concrete datum. Dank jullie wel.

    Reageren
    • JJohn – 12 december 2022

      @Frank
      Ik heb dezelfde vraag als Frank. Het zou inderdaad heel fijn en veel overzichtelijker zijn als de app het verbruik aangeeft met de totaal prijs voor zowel gas als electra. Dus inclusief Btw en overige kosten. Nu blijft het helaas gissen waar het verbruik uiteindelijk financieel op uitkomt. Graag reactie van Next Energy. Alvast dank!

      Reageren
      • HHannes – 12 december 2022

        @John, @Frank,
        Ik sluit mij volledig aan bij jullie.
        Iedereen wil graag weten wat hij per M3 of Kw/h betaald incl alles, en niet de inkoopprijs…

        Reageren
        • NNextEnergy – 12 december 2022

          Beste @Frank, @John, @Hannes
          De app is continu in ontwikkeling. De prijzen hebben een hoge prioriteit. De verwerking van het energieplafond is natuurlijk ook erg belangrijk. Specifieke vragen kunnen jullie het best via de chat van NextEnergy stellen. Deze website is namelijk geen officieel NextEnergy kanaal.

          Vriendelijke groet,
          NextEnergy ServiceTeam

          Reageren
          • MMitchell – 21 december 2022

            @NextEnergy ik heb ook deze vraag meermaals gesteld. Ik wil gewoon exact weten hoeveel kosten ik in een maand heb gemaakt incl. alle bijbehorende kosten. Via de chat al 3x gevraagd maar ik krijg geen reactie.

            Reageren
  • AAndries – 10 december 2022

    Service

    Algemeen

    Na aanmelding kreeg ik binnen het half uur een waarborg rekening van €750 i.v.m. kredietwaardigheid. Uit navraag bij de door NextEnergy geraadpleegde creditservice firma EDR blijkt dat deze een positief advies over mij hebben afgegeven! Wat mij betreft: ik zoek wel een ander.

    Reageren
    • BBert – 10 december 2022

      @Andries

      Had nog nooit van het bedrijf EDR gehoord maar de reviews zijn niet mals.

      Maar het zal meer te maken hebben met uw situatie heden/verleden.?

      Reageren
      • GGert – 03 januari 2023

        @Bert
        Wie bent u?
        Ik zie niets anders dan afgeven op minder positieve reacties.
        Het lijkt wel of u een belang heeft in NextEnergy.
        Zo niet, stop met reageren, u doet NextEnergy meer kwaad dan goed.
        @NextEnergy u leest ook mee maar reageert alleen maar op positieve reviews…..bij minder positieve verwijst u naar de chat.

        Al met al komt dit op mij over als een red flag, dan betaal ik liever iets meer voor een beetje zekerheid.

        Reageren
    • NNextEnergy – 12 december 2022

      Beste @Andries
      In het aanmeldproces is een kredietcheck opgenomen. Aan de hand van de score die we krijgen, kan er ene waarborg gevraagd worden. We hebben geen inzicht in hoe de score tot stand is gekomen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • HHassan C. – 10 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prijzen in de app zijn nu, vanaf december, wel all in @NextEnergy?

    Reageren
    • HHannes – 11 december 2022

      @Hassan C. Ik hoop dat je gelijk hebt, de prijs voor electra schiet sinds december behoorlijk omhoog.

      Reageren
    • NNextEnergy – 12 december 2022

      Beste @Hassan C.
      De prijzen in de app hebben een hoge prioriteit. Op dit moment zijn ze nog niet all-in. Op de website is te lezen welke kosten er nog bij komen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
      • PPeter Brouwer – 19 december 2022

        @NextEnergy
        “Op de website is te lezen welke kosten er nog bij komen….” kun je aangeven waar ik dat dan kan vinden?

        Reageren
  • BBeebz – 07 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Over het algemeen een prima bedrijf en goed te bereiken. Het enige wat ik erg jammer vind is dat mijn compensatie nog steeds niet is uitgekeerd. Eerst zou t deze week overgemaakt worden want men had problemen met het uitbetalen, wat me nogal sterk lijkt aangezien men ook jaar en eindnota’s kan uitbetalen. Niks meer vernomen dus nogmaals gevraagd wat de stand van zaken is omtrent de compensatie, wordt mij medegedeeld dat beide bedragen 26 december worden uitgekeerd en dat dit niet eerder kan. Mijn voorschot is wel al verrekend. Als ik lees dat bij andere klanten het wel kan worden uitbetaald vind ik het nogal jammer en vind ik me slecht ingelicht door medewerkers van nextenergy. Ook begrijp ik niet waarom jullie geen aanvullende informatie omtrent deze zaak plaatsen op de website. Hopelijk reageert er iemand die wel mijn compensatie kan overboeken.

    Reageren
    • BBeebz – 08 december 2022

      @NextEnergy
      Ik heb geprobeerd mn compensatie uitbetaald te krijgen maar word door jullie klantenservice iedere keer afgescheept. Dan is t een probleem met uitbetalen omdat jullie t niet gewend zijn, dan zou t weer deze week zijn, nou is t weer de 26e.

      Reageren