Waar ben je naar op zoek?

NextEnergy

Over NextEnergy

NextEnergy is een nieuw energiebedrijf (2022) dat anders werkt dan de meeste andere energieleveranciers. Bij deze leverancier krijg je stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat het kWh-tarief per uur aanzienlijk kan verschillen. Soms krijg je zelfs betaald als je stroom afneemt. Het gastarief (per m3) verschilt dagelijks.

Wat energie op de groothandelsmarkt kost, wordt direct aan jou doorberekend. Het voordeel hiervan is dat je jouw energieverbruik kunt afstemmen op de dynamische prijs. Je laadt bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op in de uren dat stroom het meest goedkoop is.

In de uren dat stroom of gas duur is, probeer je jouw verbruik juist te beperken. Dat kan bijvoorbeeld door de verwarming lager te zetten en elektrische apparaten niet te gebruiken. Zo bespaar je op je energierekening.

Hoe verdient NextEnergy aan jou?

Voor stroom en gas betaal je vaste abonnementskosten van 5,00 euro per maand per aansluiting.

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Dagelijks opzegbaar
  • Vast termijnbedrag
  • Snel contact via de chat
  • Slimme meter verplicht

Kan het goedkoper?

1.071 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van NextEnergy?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • JJan – 27 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik moest ook een waarborgsom betalen maar heb er vanaf gezien. Ik dacht maar zo: wat als het bedrijf wankelt of zelfs maar lijkt te wankelen? Dan rent iedereen naar de deur en moeten ineens alle waarborgsommen worden terugbetaald. Dan kun je, net als bij een bankrun, fluiten naar je geld.

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 november 2022

      Beste @Jan
      Doordat we direct energie inkopen en geen winstmarge op jouw verbruik rekenen en daarmee ook geen reserve hoeven op te bouwen, is de kans dat we kunnen wankelen of omvallen niet aanwezig. Neem voor verdere toelichting even contact op met klantenservice. Deze is het best te bereiken via de chat.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • BBert – 27 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds een week klant bij Next energy.
    Overstap goed geregeld zonder problemen.
    Geen waarborg betaald.
    Naar aanleiding van de vele berichten over de slechte bereikbaarheid van de klantenservice dit zelf even uitgeprobeerd.
    Binnen 2 minuten iemand beschikbaar via de chat. Prima dus!

    De app kan iets uitgebreider, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ook dat goed komt.
    Al met al een super tevreden klant hier.
    Ik ben blij dat jullie er zijn en dat ik weg ben bij Eneco.
    Ik slaap weer goed snachts!
    Dank jullie wel

    Reageren
    • MMario – 27 november 2022

      Bedankt voor de mooie review, Nextenergy!

      Reageren
      • BBert – 27 november 2022

        @Mario
        Nee Mario. Ik zat bij Eneco en kreeg een mail met nieuwe tarieven. €0.87 kW/h stroom en €3.17 m³ gas. €770,- per maand.
        Dan slaap je een paar nachten niet.
        Op zoek gegaan naar een alternatief en Next energy gevonden en gekozen.
        Ik ben dik tevreden!

        Reageren
    • NNextEnergy – 28 november 2022

      @Bert, hartelijk dank voor de mooie review. Hier doen we het allemaal voor! Welkom bij NextEnergy. En we gaan er zeker voor zorgen dat de functionaliteiten in de app verder worden uitgebreid.

      Reageren
    • NNextEnergy – 29 november 2022

      Beste @Bert
      Dank voor je mooie review! En welkom bij NextEnergy. Aan de app wordt continu gewerkt om deze nog meer toe te spitsen op de wensen van onze klanten.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • MMario – 27 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik geloof best dat je een tevreden klant kunt zijn van Nextenergy. Ik had ook die klant willen zijn. Helaas werd ten onrechte een waarborgsom van € 750,— van mij verlangd, waarover ik eerder berichtte. Het ziet er naar uit dat Nextenergy tegen een tekort aan geld is aan gelopen en in paniek waarborgsommen is gaan opleggen aan mensen die helemaal geen wanbetalers zijn. Daarbij schermend met toetsingen van EDR, die op hun beurt niet blij zijn dat hun positieve toetsingen op deze manier worden misbruikt. Sorry Nextenergy, maar jullie hadden van tevoren een beter plan moeten maken en alles beter moeten doorrekenen. Nu als een bezetene geld afdwingen bij nietsvermoedende klanten om je bedrijf in leven te houden en nieuwe klanten te kunnen aantrekken heeft wel wat weg van een piramidespel met brieven met geld erin.

    Reageren
    • NNextEnergy – 29 november 2022

      Beste @Mario
      We kopen dagelijks in voor onze klanten van het vaste voorschot dat we hanteren. De kredietcheck geeft ons het vertrouwen dat er voldaan kan worden aan de betalingsverplichting. Graag even contact opnemen met klantenservice als je verdere toelichting wil hierover.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJan van Zwieten – 27 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nu een paar weken klant en zeer tevreden over NextEnergy. De enige dynamische leverancier die ik kon vinden waarbij elke maand hetzelfde voorschot wordt toegepast. Verder werkt de app uitstekend en laad ik mijn auto alleen op bij lage prijzen. Dat bespaart snel >10euro per keer!

    Reageren
    • NNextEnergy – 28 november 2022

      @Jan van Zwieten, hartelijk dank voor de positieve review. Hier doen we het allemaal voor!

      Reageren
  • DDorien van Nimwegen – 27 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik zit nu ong. een maand bij NextEnergy. In eerste instantie vond ik de overstap wel wat spannend, toch een nieuwe partij die zich moet bewijzen maar tot nu toe zeer tevreden. De app werkt erg goed en wij maken er thuis een ware sport van om de wasmachine op het juiste moment aan te zetten.
    Afgelopen maand ook contact opgenomen met NextEnergy over 190,- vergoeding. Via chat binnen 5 minuten geholpen, E190,- verrekend met regulier voorschot. Zelf niets met een waarborgsom meegemaakt, het is breed in media geweest dat veel leveranciers kampen met wanbetalers dus ik kan mij voorstellen dat een startende partij zich daarvoor moet indekken. Wellicht kan daar dan beter over worden gecommuniceerd. Al met al een erg tevreden klant!

    Reageren
    • MMario – 27 november 2022

      @Dorien van Nimwegen
      Indekken tegen wanbetaling door lekker veel waarborgsommen te verlangen van mensen die in hun hele leven nog nooit een cent te laat hebben betaald en tegen het advies van je kredietadviseur in. Dan ben je goed bezig.

      Reageren
    • NNextEnergy – 28 november 2022

      @Dorien van Nimwegen, hartelijk dank voor de positieve review. Hier doen we het allemaal voor!

      Reageren
  • NNicole H – 24 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik zou 28-11 klant bij u worden, totdat ik vorige week een mail kreeg over een waarborgsom van €750,-
    Ik heb u gemaild omdat ik niet begreep waarom dit was. Ik ben na een paar dagen keurig teruggehaald en mij werd verteld dat ik uit de kredietcheck omhoog ben gekomen. Ik kon mijn gegevens opvragen bij EDR voor meer info over de afwijzing. Dit heb ik gedaan. Vandaag brief ontvangen, dat ze NEXTENERGY een postitief advies hebben gegeven. Er staat letterlijk:
    U bent niet bij EDR afgewezen en er is dan ook geen afwijsinformatie voorhanden. Naar aanleiding hiervan hebben wij de opdrachtgever dan ook een positief advies gegeven. Graag verzoeken wij u contact op te nemen met de opdrachtgever voor de daadwerkelijke reden van afwijzing.
    Dit kan toch niet waar zijn?! Wil NextEnergy geen nieuwe klanten?

    Reageren
    • MMario – 25 november 2022

      @Nicole H
      Bij mij precies hetzelfde verhaal, Nicole. Ik ben ook geen wanbetaler. Ik heb na de brief van EDR om opheldering gevraagd bij Nextenergy. Het blijkt dat EDR een toetsing aan Nextenergy verstrekt met een risicoscore. Deze heb ik ook onder ogen gekregen. Bij mij was de score 35. Volgens Nextenergy loopt de schaal van 0 tot 100, waarbij 100 het minst risicovol is. 35 vinden ze net te laag.
      Ik heb gisteren een e-mail naar EDR gestuurd waarin ik vraag a) of de schaalverdeling van 0 tot 100 klopt, b) waarom ik zo een lage score heb gekregen en c) waarom er zo’n groot verschil zit tussen de inzage vanuit EDR en de toetsing naar Nextenergy. Ik wacht hun reactie af.
      Mijn voorlopige inschatting is dat Nextenergy te voorzichtig is en bovendien de toetsing van EDR niet doorgrondt en verkeert uitlegt.
      Ik heb ook begrepen dat je de waarborgsom pas terugkrijgt bij einde contract en niet eerder. Als je dus tien jaar bij ze wil blijven, dan kun je dus tien jaar niet over jouw € 750,— beschikken.
      Al met al heb ik besloten hiermee niet akkoord te gaan en ik heb het contract weer ontbonden. Ik ga nu naar Zonneplan, die ook nog een stuk goedkoper zijn (veel lagere handling fees per kWh en per kuub). Het enige nadeel daar is dat de maandlasten in de zomer lager zijn en in de winter hoger (maar gemiddeld dus veel goedkoper).
      Ik hoop overigens niet dat de score van 35 te maken heeft met mijn leeftijd (ik ben 88 jaar oud)

      Reageren
      • MMario – 26 november 2022

        UPDATE
        Inmiddels heb ik een reactie ontvangen van EDR. Zij tonen zich betrokken, moet ik zeggen. Zij geven aan dat de score van 35 een laag risico inhoudt en dat het verstrekte advies positief is. Verder zeggen zij: “Als NextEnergy om haar moverende redenen een overeenkomst met u niet aan wil gaan of wellicht onder bijzondere condities, dan zou zij daar andere argumentatie voor aan moeten voeren. Dat kan dus nooit op basis van het door ons verstrekte advies”.

        Ik denk nu minder mild over Nextenergy. Waar ik eerst dacht dat ze te voorzichtig en onwetend waren, denk ik nu dat ze te weinig geld hebben en de toetsingen van EDR en de toepassing van waarborgsommen willens en wetens misbruiken.

        Reageren
        • NNextEnergy – 29 november 2022

          Beste @Mario
          We kopen dagelijks energie in voor onze klanten van het berekende voorschot. Een kredietcheck geeft ons het vertrouwen dat we dit veilig kunnen doen. Mocht je het niet eens zijn met de gevraagde waarborg, of wil je verdere toelichting, dan graag even contact opnemen met de klantenservice. Het best is dit via de chat te doen.

          Vriendelijke groet,
          NextEnergy ServiceTeam

          Reageren
        • NNicole H – 30 november 2022

          @Mario
          Oh wat fijn, deze opheldering! Maar dan snap ik nog de lage(re) score niet maar positief is positief! En zelfs de EDR staat niet achter dit beleid van Next, heel bijzonder dat dit allemaal maar kan dan.
          Ik hen dezelfde keuze gemaakt toevallig. Per 8-12 gaan we naar Zonneplan die inderdaad meerdere voordelen kent. Ook het live gebruik gelijk kunnen inzien is prettig.
          Idd nadeel dat kosten niet verdeeld worden over een jaar (vaste kosten overigens wel) maar voor ons geen groot probleem. We gebruiken gas alleen nog voor warm water en koken, en heel misschien dat de CV even aan gaat als het overdag en ’s nachts gaat vriezen. Onze nieuwe houtkachel, houdt ons tot nu toe heerlijk warm. maar hierdoor geen groot verschil in winter en zomer. Nu iets meer stroom; omdat ik niet alle was buiten kan drogen, staat de droger af en toe aan. Gezin met 4 kids.

          Reageren
  • JJos – 24 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al bijna een maand klant, maar krijg maar geen reactie op mijn emails.
    Inlogcodes voor de app ontvangen en kan mijn persoonlijke gegevens wel inzien, maar niet mijn verbruiksgegevens. Drie weken geleden een vraag gesteld, reeds twee maal geappeleerd, maar nog steeds geen reactie. Ook zijn deze gegevens nog steeds niet zichtbaar in de app.

    Ook vragen over afwijkingen met de APX-prijzen zijn nog niet beantwoord.

    Ik zou graag eens een reactie krijgen.

    Reageren
    • NNextEnergy – 24 november 2022

      Beste @Jos
      Zou je contact willen opnemen met de klantenservice via de chat? Deze kan je vinden op ons officieel klantenservice kanaal
      Zij kunnen je dan verder helpen.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • YYD – 24 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De € 190 compensatie van de overheid is, bij ons, met de voorschotnota van december niet verrekend. Hoe zit het @NextEnergy?
    Nummer: 23275

    Reageren
    • NNextEnergy – 24 november 2022

      Beste @YD
      Voor specifieke vragen over je nota verwijzen we je graag naar ons officieel klantenservice kanaal.
      We adviseren voor het moment om de chat te gebruiken om snel contact te krijgen met de klantenservice.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • HHenk van D – 23 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer tevreden over Next Energy! Eerst was er sprake van wat opstartproblemen, maar dat is denk ik niet meer dan logisch bij een startende onderneming. Alles werkt inmiddels perfect: een erg uitgebreide app, waarbij je per uur je verbruik terug kunt zien. Zowel in KWh en m3 als in euro. Zeer goed om je bewust te maken van je verbruik. Door de dagprijzen zijn wij de afgelopen maanden honderden euro’s goedkoper uit, dan wanneer we bij onze reguliere energieleverancier waren gebleven. Wij raden het echt iedereen aan om de overstap te doen, het is echt wel betrouwbaar en het scheelt enorm in de kosten!

    Reageren
    • JJD – 24 november 2022

      @Henk van D

      Is bij u €190 wel verrekend?

      Reageren
    • NNextEnergy – 24 november 2022

      Beste @Henk van D
      Dank voor je review! Ook goed te lezen dat je tevreden bent over de levering en de goedkopere energieprijzen. Welkom bij NextEnergy!

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • AAd van Beem – 23 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben sinds een week klant bij NextEnergy maar alles is perfect verlopen. Aanmelding en verwerking daarvan prima, appt werkt goed (wel iets minder uitgebreid dan bij andere grote leveranciers) en zeer gunstige prijsstelling. Ook binnen acceptabele wachttijd contact gekregen met de klantenservice. Al met al erg tevreden en beveel NextEnergy iedereen aan!

    Reageren
    • NNextEnergy – 24 november 2022

      Beste @Ad van Beem
      Dank voor je mooie review! Fijn te lezen dat je tevreden bent. Onze app is steeds in ontwikkeling en zal in de toekomst meer informatie aanbieden.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • GGleb Brucikovs – 23 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    My partner and I moved into a new place and decided to join next energy. Unfortnuately, customer service is very hard to reach, they never respond to emails and my contract was due to start today but i didnt receive any login details or any information at all. I also had to pay a 750 euro deposit which again, i didnt receive any confirmation
    or invoice about anything of what i asked in the emails. Please someone help!

    Reageren
  • JJaap – 23 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds een aantal maanden klant van NextEnergy, en nog steeds zeer tevreden. De bereikbaarheid kan wellicht verbeteren, maar begrijp ook dat NextEnergy net als de rest van de wereld moeite heeft met het vinden van de juiste personele bezetting. Tot heden overigens zelf wel steeds, zonder al te veel problemen, contact kunnen krijgen met de klantenservice en onlangs dan ook zonder problemen mijn voorschotbedrag kunnen wijzigen.
    De app geeft keurig inzichtelijk wat je gebruik is, en ja, het zou makkelijker zijn als deze prijs incl belasting en andere toeslagen is, zodat je exact weet waar je aan toe bent maar wellicht komt dat nog??
    De € 190 compensatie van de overheid is met de voorschotnota van december verrekend, en ik verwacht dat ze de andere € 190 in december met het voorschot van januari verrekenen. Dit is niet anders dan bij veel andere energiemaatschappijen. Op de termijnnota staat het bedrag wel wat onduidelijk vermeld waardoor er misschien bij sommige wat verwarring rondom de BTW kan ontstaan (wat onnodig is, want de berekening is gewoon correct).
    Kortom hier een tevreden klant

    Reageren
    • NNextEnergy – 23 november 2022

      Beste @Jaap
      Dank voor je mooie review, fijn te lezen dat je tevreden bent. Onze klantenservice heeft op het moment onze prioriteit en onze bezetting groeit met de dag. Dank dat je gekozen hebt voor NextEnergy.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • FFloris – 22 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Onlangs klant geworden en ons contract is gestart, echter zou ik graag ook mijn verbruik willen inzien via de app. De inlog code werkt al 2 weken niet meer na dat ik de mail had ontvangen. Helaas geen reactie op mijn e-mail. Zou ik aub een nieuwe inlog link kunnen ontvangen? Lid nr 7343. Hartstikke bedankt alvast Next Energy!

    Mvg Floris

    Reageren
    • NNextEnergy – 23 november 2022

      Beste @Floris
      De nieuwe inlogcode is naar je verzonden. Bedankt dat je voor NextEnergy gekozen hebt.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJosé Quist – 22 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik neem sinds oktober jl gas en electriciteit bij Nextenergy af, nu heb ik ivm verhuizen mijn contract over willen zetten naar mijn nieuwe adres, maar dat kon niet, ik moest mijn contract opzeggen voor mijn oude huis en voor mijn nieuwe huis een nieuw contract aangaan, dit heb ik schriftelijk netjes gedaan en tot mijn verbazing betaal ik nog steeds voor een huis waar ik geen eigenaar meer van ben en er is ook al een nieuwe afschrijving onderweg voor de maand december, als ik bel wordt er opgehangen en op mail wordt niet (meer) gereageerd !

    Reageren
    • NNextEnergy – 24 november 2022

      Beste @José Quist
      Excuus voor de soms slechte bereikbaarheid. We proberen iedereen te woord te staan en alle vragen te beantwoorden. We adviseren om het via de chat te proberen. Je vraag hebben we doorgestuurd.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • NNiema – 22 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ongelooflijk slecht bereikbaar. Geen compensatie ontvangen voor de voorschotnota van november. Ook is er geen verrekening geweest.

    Vandaag wel de nota van december ontvangen waarin de compensatie is verrekend met het termijnbedrag (incl. Btw) en waarover nog eens btw op de €190 compensatie is ingehouden. Dit kan niet kloppen. Vanuit de overheid is deze compensatie van €190 voor iedereen beschikbaar gesteld, waarom moet daar nog eens btw van af? Bij andere energie maatschappijen gebeurt dit niet en wordt dat in z’n geheel (onbelast) verrekend dan wel op de rekening gestort. Hier helaas geen antwoord op gekregen.

    Factuur is ook niet inzichtelijk en transparant. Geen idee hoe het maandbedrag tot stand komt inclusief alle belastingen.

    Reageren
  • YYD – 22 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bij ons is de compensatie niet verrekend met de voorschotnota, nog iemand?

    Reageren
    • NNiema – 22 november 2022

      @YD

      Ook hier geen verrekening met de nota van november gehad, ook het bedrag zelf niet gestort gekregen. Voor de nota van december is dit wel verrekend alleen is daar nog eens 9% btw in mindering gebracht. Wat m.i. onterecht is. Het termijnbedrag is inclusief btw wat verrekend wordt met de compensatie en vervolgens gaat daar nog eens 9%btw van af. Ik zou hier wel op letten want dat lijkt me niet correct.

      Reageren
      • YYD – 22 november 2022

        @Niema

        Bedankt voor uw reaktie

        Reageren
  • EEmrullah – 22 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Jullie reageren wel hier op de reviews maar niet op de telefoontjes en mailtjes. Ik wil mijn maandbedrag aanpassen waarvoor ik telefonisch contact moet opnemen. Diezelfde contact die automatisch ophangt omdat het te druk is…

    Reageren
    • NNextEnergy – 23 november 2022

      Beste @Emrullah
      Deze website is geen officieel klantenservice kanaal van NextEnergy. Onze klantenservice reageert alleen op vragen via onze website.
      Wij reageren hier omdat we het belangrijk vinden dat de informatie over NextEnergy wel juist is.
      We raden je aan om via de chat in contact te komen met de klantenservice.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • AAnita – 22 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Helaas erg slechte ervaringen mee. Eerst bijna een maand geen verbruiksinformatie meer zien en überhaupt weinig informatie via de app in vergelijking met andere dynamische aanbieders. Rekening houdend met een opzegtermijn van een maand per 26 oktober overgestapt naar een andere aanbieder en vervolgens nog een incasso voor november krijgen. Deze gestorneerd vervolgens aanmaning en mailcontact hierover zonder enig ander resultaat dan dat zij vinden dat ik ze wel geld verschuldigd ben over een maand waarin ik geen energie meer bij ze afneem en vervolgens opnieuw een aanmaning ontvangen. Geen reactie meer op mijn mails hierover. Om onterechte incassokosten te voorkomen ga ik deze maar voldoen om het geld vervolgens over een paar weken weer terug te krijgen bij mijn eindafrekening.
    Ik raad niemand aan met hen in zee te gaan. Er zijn dynamische aanbieders die stukken betere service leveren en qua kosten zijn ze zo goed als gelijk aan elkaar.

    Reageren
    • NNextEnergy – 23 november 2022

      Beste @Anita
      Onze app is steeds in ontwikkeling. Via deze app proberen we zo helder mogelijke informatie te geven.
      Bij problemen met de app wordt er hard gewerkt om deze op te lossen. Ons excuses als dat ongemak geleverd heeft.
      Wij hebben geen opzegtermijn van een maand, je kan ieder moment opzeggen zonder boete.

      Mocht je nog vragen hebben, dan raden we je aan om via de chat contact op te nemen met de klantenservice.

      Vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJoost – 21 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zonder enige toelichting en krijg een een mail met een waarborgsom van €750. Die ga ik zeker niet betalen, mochten ze failliet gaan ben ik mijn geld kwijt.

    Reageren
    • MMario – 21 november 2022

      @Joost
      Wij kregen ok zo’n e-mail. Contact gezocht via chatfunctie (groene “help” knop linksonderaan homepage nextenergy). Na hooguit 2 minuten wachten contact met medewerker. Deze geeft toe dat communicatie over de waarborgsom niet overal goed is gegaan. Geeft een hyperlink naar edr credit services waar wij inzage en correctie kunnen verzoeken aangaande (in ons geval) onterechte melding van insolvabiliteit (wij hebben een keer een overstap binnen daartoe gestelde termijn ingetrokken, maar die energieleverancier bleef ons nog enkele maanden onterecht aanmanen).
      Dus nextenergy heeft in ons geval adequate service verleend. Nu nog de onterecht melding ongedaan laten maken

      Reageren
      • NNextEnergy – 22 november 2022

        Beste @Mario
        Fijn te vernemen dat we je hebben kunnen helpen. Succes met de melding uit het externe systeem te krijgen!

        Vriendelijke groet,
        NextEnergy ServiceTeam

        Reageren
    • NNextEnergy – 22 november 2022

      Beste @Joost
      Bij een dynamisch energiecontract koop je energie tegen inkoopprijzen. Wij lopen geen risico door energie van te voren in te kopen, zoals de niet-dynamische leveranciers doen. We lopen dan ook geen risico om failliet te gaan. Dat geeft jullie en ons zekerheid.

      Met vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • PPaul 529 – 21 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hoewel er 17 november slechts 2 reviews waren, heb ik tot heden geen reactie ontvangen

    Reageren
    • RRudy – 21 november 2022

      @Paul 529

      Het is zoals je het schrijft. Dit gaat over reviews. Dit is geen site van nextenergy. Dat ze hier reageren is alleen maar mooi meegenomen

      Reageren
    • NNextEnergy – 22 november 2022

      Beste @Paul 529
      We zouden je willen vragen om bij vragen je aan de klantenservice van NextEnergy te richten. Deze is bereikbaar via hier.

      Met vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • CCorina – 20 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Na wat opstartproblemen bij vooral de klantenservice zijn we nu toch echt superblij met NextEnergy! Het is een nieuw bedrijf en ze zijn [denk ik] bedolven onder de aanmeldingen. Maar nu hebben we een passende maandtermijn bij ons verbruik en het is een sport voor ons allemaal om daar onder te blijven. Op deze manier bezuinigen wordt bijna leuk 🙂 Een aanrader dus!!

    Reageren
    • NNextEnergy – 22 november 2022

      Beste @Corina
      Fijn te lezen dat je tevreden bent! Het klopt dat er op het moment heel veel aanmeldingen binnenkomen. Onze klantenservice is sterk gegroeid om iedereen te snel mogelijk te woord te staan.

      Met vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • NNicole H – 19 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nou echt!!! Ik verheugde mij op de overstap, maar jongens dit kan echt niet!!! Ik krijg ook waarborgfactuur van €750!!! Als jullie de grote aanmeldingen niet aankunnen, moeten jullie even een pauze of zo inlassen en niet zonder vooraf te communiceren ineens een rekening sturen! Mijn goede gevoel is ineens verdwenen…wat jammer dit!

    Reageren
    • NNextEnergy – 22 november 2022

      Beste @Nicole H
      Spijtig te lezen dat je goede gevoel bi ons verdwenen is. In onze aanmeldprocedure maken we gebruik van een extern bureau dat voor ons de kredietcheck doet. De criteria van hoe deze score is opgebouwd, daar hebben wij geen inzicht in. Ben je hey niet eens met deze beoordeling, dan raden we je aan om contact op te nemen met klantenservice. Zij verwijzen je dan door naar de externe partij om je bezwaar in behandeling te nemen.

      Met vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • PPieter van Amstel – 19 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Begin November klant geworden van NextEnergy na een bericht over de voordelen van dynamische prijzen. Eerst heb ik telefonisch contact opgenomen, wellicht een beetje geluk maar snel en adequaat geholpen.

    Inmiddels klant en de app werkt uitstekend. Ik ben een zeer tevreden klant en begrijp de reviews niet volledig. Bij ons thuis of het een ware sport om de wasmachine op het juiste moment aan te zetten!

    Reageren
    • MM.den Uijl – 19 november 2022

      @Pieter van Amstel Eens!

      Reageren
    • NNextEnergy – 22 november 2022

      Beste @Pieter van Amstel
      Bedankt voor je mooie review! Leuk te lezen dat het een sport geworden is, zo gaan we er zelf ook mee om. Mochten er nog vragen zijn, dan raden we aan om via de chat de klantenservice te bereiken, dat werkt op dit moment het snelst.

      Met vriendelijke groet,
      NextEnergy ServiceTeam

      Reageren
  • JJD – 18 november 2022

    @M Philippa

    Een waarborg energie is een geldbedrag waar een energieleverancier om kan vragen voordat zij stroom en gas aan u gaan leveren. Dit doen energieleveranciers omdat bij hen het vermoeden bestaat dat er schulden zijn, of er misschien andere dringende redenen zijn waarom u niet aan de betalingsverplichtingen kan voldoen.

    Reageren
    • YYvo vd hoek – 19 november 2022

      @JD
      Dit lijkt niet te kloppen bij deze leverancier. Na bevestiging contract en voorwaarden en dat ik geaccepteerd en gescreend was ook ineens week later deze waarborgsomfactuur…

      “Als teken van vertrouwen” lijkt erop dat dit een nieuwe standaard is bij deze leverancier?

      Betaaltermijn 14 dagen wat ook niet mag naar privepersonen…

      Reageren
  • EEwoud H – 18 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prijs lijkt goed te zijn, maar dat weet ik pas zodra de afrekening plaats vindt. Ik heb nu al meer dan 2 weken geen inzicht in mijn verbruik via de app en er wordt niet gereageerd op mijn mails. Telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar. Ik zou niet nog een keer voor hun kiezen. En als ik niet mijn maandbedrag kan aanpassen en de problemen met de app worden opgelost, dan stap ik over naar een andere energie aanbieder die wel hun zaken op orde hebben. Jammer want leek veelbelovend.

    Reageren