Waar ben je naar op zoek?

Zonneplan

Kan het goedkoper?

Plus- en minpunten

  • Gratis energiemeter
  • Live inzicht in verbruik en kosten
  • Goede klantenservice
  • Dagelijks opzegbaar
  • Slimme meter is verplicht

Over Zonneplan

Zonneplan Energie is een energieleverancier ontstaan uit Nederlands grootste zonnepanelenleverancier. Zonneplan vindt dat energie eerlijk, echt groen en een positieve ervaring moet zijn voor iedereen.

Deze waarden zie je terug in hun energiecontract.

Stroom en gas voor inkoopprijs

Zonneplan levert stroom en gas voor inkoopprijs, de prijs die ook energieleveranciers betalen. Gedurende de dag varieert de prijs van elektriciteit, vergelijkbaar met een piek- en daltarief, maar dan op uurbasis.

De afgelopen jaren lag het dynamische tarief zo’n 85 procent van de tijd ónder de gemiddelde vaste prijs van traditionele energiemaatschappijen.

Live inzicht in jouw energierekening

Bij Zonneplan kan de prijs die je betaalt voor stroom en gas iedere dag, of zelfs ieder uur, verschillen. Het mooie is: wanneer er veel stroom wordt opgewekt uit zon of wind, is het uurtarief het laagst.

Via de speciale app en gratis energiemeter krijg je bij Zonneplan inzicht in je real-time energieverbruik en de real-time energieprijs. Hier kun je jouw elektriciteitsverbruik dus ook op afstemmen, door bijvoorbeeld je elektrische auto alleen op te laden in de uren dat de stroom het goedkoopste is.

150 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Zonneplan?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • JJan Jansen – 02 januari 2025

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tot zover zeer tevreden met energielevering, laadpaal en binnenkort batterij. Vooral de service en follow up.

    Reageren
  • GG de Vries – 23 december 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tot nu toe een positieve ervaring gehad met zonneplan,de app geeft je een goed inzicht in verbruik en energieprijs, over een jaar eens
    kijken wat het werkelijk oplevert aan besparing

    Reageren
  • JJan – 19 december 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Alles werkt prima goede app, en werkt prima.

    Reageren
  • JJ. Brinkman – 21 november 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zit al bijna anderhalf jaar bij Zonneplan.
    Dit jaar in Maart via hun zonnepanelen aangeschaft.
    Nu stap ik over naar 1 jaar vast.
    Als je opbrengst iets meer is dan je verbruik maakt de stroomprijs per kWh eigenlijk niets uit zolang je kunt salderen. Daarom stap ik over naar leverancier die minste terugleverkosten rekend.
    Huidige dynamische prijzen rijzen de pan uit. Twee weken geleden meer dan 80 cnt per kWh. Ook gasprijzen blijven stijgen. Dat waren voor mij de reden om naar vast contract te gaan. Overigens ben ik zeer te spreken over Zonneplan.

    Reageren
  • MMCAA den Braber – 15 november 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    App werkt prima
    Geen teruleveringskosten
    Kunt energiegebruik goed inplannen
    Overgang ging ook soepel

    Reageren
  • JJan S – 05 november 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het veranderen van stroomleverancier is door Zonneplan correct verzorgd. De Zonneplan app werkt prima samen met de Zonneplan Connect energiemeter. Wel heb ik gemerkt dat de gegevens van deze meter 5 tot 7 minuten achter lopen. Dus geen realtime info over je stroomverbruik. Verder werkt de app goed en is overzichtelijk.

    Reageren
  • HHenk – 04 november 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed tevreden 20 zonnepanelen bij zonneplan gekocht.een energie contract dynamisch bij zonneplan. elektrisch en gas. de app is goed overzichtelijk. heb een elektrische auto.dus heb een eigen laadpaal aan huis.alles met mekaar gezien goed tevreden over zonneplan

    Reageren
  • HH. Batema – 03 november 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De zonneplanapp werkt altijd, is heel stabiel.
    Gebruik zonneplanapp om goedkoop te wassen.
    Maandprijs komt aardig overeen met prognose, winterprijs moeten we nog afwachten.

    Reageren
  • PP v M – 01 november 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nette installatie Nexus batterij
    Interessant om geen teruglever-‘boete’ te hebben. Ik verwacht goedkoper uit te zijn met een dynamisch contract (ik heb Zonnepanelen), door een kleiner verschil tussen inkoop en verkoop van energie

    Reageren
  • PP v wijk – 01 november 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Fijn geen terugleveringkosten
    Fijne makkelijke app
    Prijs max kunnen afsluiten
    Goede kontakt klantenservice

    Reageren
  • TTom – 30 oktober 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds half september hebben we stroom van Zonneplan. De app die we al gebruikte i.v.m. de zonnepanelen is heel duidelijk en overzichtelijk uitgebreid met de stroomtarieven waardoor je ook bewuster omgaat met de stroom. Tevens betaal je bij Zonneplan geen terugleverkosten, bij de vorige leverancier zou ik dat wel gaan betalen met ingang van een nieuw contract. Reden temeer om over te stappen. Qua kosten wil kijken over langere periode hou het zich verhoudt tot de oude leverancier. Al met al ben ik tot nu toe heel tevreden

    Reageren
  • MMartin – 30 oktober 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds januari hebben wij Zonneplan en dit bevalt erg goed. Vooral het feit dat we met de App dagelijks inzicht hebben in het moment waarop de laagste prijs geldt, is prettig. Het maakt je ook bewust om zuinig om te gaan met energie. Ook in geval van vragen, worden we prima geholpen.

    Reageren
  • AAnton Driesens – 29 oktober 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een bedrijf die goed meedenkt met de klant. De manier van communiceren heb ik als zeer prettig ervaren. Hier kunnen andere bedrijven nog iets van leren!

    Reageren
  • SSietse Dijkstra – 28 oktober 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij hebben sinds begin oktober een thuisaccu en energie contract van zonneplan. Dit bevalt geweldig, goedkope tarieven en een geweldige app om alles live te kunnen volgen. Ik waardeer Zonneplan met een dikke 10+

    Reageren
  • JJan Tijhof – 28 oktober 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    App werkt goed, erg overzichtelijk, verder moet ik het allemaal nog even ervaren

    Reageren
  • MMarcel – 07 oktober 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    In 2019 heeft Zonneplan zonnepanelen op mijn huis geplaatst. Gemaakte afspraken zijn toen keurig nagekomen en enkele kleine euvels zijn na installatie vakkundig verholpen. Medio 2021 een tweede set panelen laten plaatsen, ook weer door Zonneplan, wederom alles geleverd en geïnstalleerd volgens afspraak. Sinds mei 2024 ben ik overgestapt op het dynamische energiecontract in combinatie met de thuisbatterij Nexus. Aanvraag, installatiedatum en levering allemaal uitgevoerd volgens afspraak. Ik ben fan van Zonneplan. De thuisbatterij rendeert op dit moment volgens de specs en terugverdientijd waarmee Zonneplan adverteerde. Kortom, op mij maakt Zonneplan een degelijke en betrouwbare indruk.

    Reageren
  • DDirk – 01 oktober 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    sinds 1 juli zijn wij klant bij Zonneplan. de overstap werd snel geregeld. wij zijn van het gas af en maken gebruik van zonnepanelen, warmtepomp en thuisbatterij. de app is heel duidelijk en als er vragen zijn worden ze goed beantwoord. we gaan nu de koude perode in, dus volgend jaar kunnen we pas zien wat het resultaat is.
    tot nu toe zijn we enthousiast

    Reageren
  • MMoeskoetie – 01 oktober 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zonneplan is nu absoluut niet meer goedkoper dan vast contract bij sommige aan bieders

    Reageren
  • KKarel – 27 september 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nu een tijdje klant bij Zonneplan Energie. De app is erg overzichtelijk en alles is super duidelijk voor de klant. Ook leuk om te zien wat Zonneplan allemaal aan het doen is met Powerplay!

    Reageren
  • MMarco – 16 september 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben per a.s. okt 2024 overgestapt van ANWB dynamisch naar ZONNEPLAN dynamisch, dit na diverse vergelijkingen online te hebben gemaakt.
    Hier kwam Zonneplan op diverse websites goedkoper uit de bus dan de ANWB. Echter ik ben bang dat ik een slechte keuze heb gemaakt.
    Op de website van ZONNEPLAN gepresenteerde prijzen komen echter niet overeen met de daadwerkelijke prijzen in de app van Zonneplan. De prijzen op de site zijn structureel ca. 2 á 3 cent lager dan in de app.
    Ook de uurlijkse prijzen in de app blijken ter vergelijk ook nog centen duurder dan wat de ANWB rekent. Lijkt een gevalletje misleiding.

    Reageren
    • PPascal – 22 september 2024

      Marco ik vraag me hetzelfde af. Erg opvallend hoe de tarieven van Zonneplan structureel hoger liggen dan epexspot. Benieuwd naar de reactie van Zonneplan.

      Reageren
    • ZZonneplan – 09 oktober 2024

      Beste @Marco,

      De energieprijzen die op onze website staan zijn gelijk aan de prijzen in de app.

      Wat betreft het prijsverschil tussen de ANWB en ons, wij tonen de all-in prijs, in tegenstelling tot de ANWB. Mocht je de prijzen willen vergelijken, dan kan je het schuifje ‘all-in stroomprijzen’ uitzetten op deze pagina:
      Daarnaast hebben wij de vaste leveringskosten en de inkoopvergoeding van de ANWB en ons naast elkaar gezet. Je ziet dan dat wij enkel een hogere inkoopvergoeding hanteren voor gas. Op alle andere componenten is de ANWB duurder.

      Met zonnige groet,

      Zonneplan

      Reageren
  • GGijs – 08 september 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overzichtelijke app om de actuele uurprijzen in te zien. Concurrerende tarieven vergeleken met andere leveranciers van dynamische contracten. Gratis P1-meter is erg fijn.

    Reageren
  • MMaarten – 22 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb gekozen voor Zonneplan omdat ze beloven dat je via de bijgeleverde Connect inzage hebt in je stroomverbruik. Mijn contract loopt nu al een tijd en ik heb nog steeds geen Connect ontvangen. Via de AI vraagbaak krijg ik iedere keer het antwoord dat ik “volgende week” meer te horen krijg over de levering. Via de service desk en via de mail krijg ik tegenstrijdige berichten. Enerzijds beloofd men voor het einde van de maand een track en trace bericht te geven (dat is nog geen levering) anderzijds ontvang ik berichten dat er opnieuw problemen zijn omdat de Connects niet naar behoren lijken te werken. Ik heb sterk de indruk dat ik met vage beloftes aan het lijntje gehouden word en ik ben het vertrouwen aan het verliezen op een goede afloop en vrees voor een grote teleurstelling.

    Reageren
  • FFrieda rinkens – 08 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heel duidelijk kun je zien wat je verbruikt en de kosten , zo klantvriendelijk

    Reageren
  • HHub Janssen – 07 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Kijk uit!
    Na ruim een maand gebruik gemaakt te hebben van zonneplan energie nog steeds de connect niet ontvangen.
    Rekening is zeer onduidelijk. Gebruikte tarieven zijn niet inzichtelijk. Vast kosten zijn hoger dan gepresenteerd op de internet site.
    Vooraf transparant achteraf zeer onduidelijk en niet te controleren. Kijk dus uit.

    Reageren
    • ZZonneplan – 15 augustus 2024

      @Hub Janssen
      Bedankt voor je feedback. Het spijt ons te horen dat je deze ervaring hebt. De Zonneplan Connect zou je inderdaad al moeten hebben ontvangen, maar helaas duurt dit wat langer dan je van ons mag verwachten. We proberen de connect alsnog zo snel mogelijk te leveren.

      Wat betreft de factuur, de vaste kosten bestaan uit leveringskosten, netbeheerkosten en energiebelasting. Deze zijn altijd hetzelfde. De tarieven voor stroom en gas kun je in de Zonneplan app inzien. Deze verschillen per uur (voor stroom) en per dag (voor gas).

      Als je meer details wilt over je factuur of de tarieven, kun je deze ook in de app bekijken. Mocht je er niet uit komen kan je bellen naar 088 0203011 of mailen naar info@zonneplan.nl

      Met vriendelijke groet,
      Zonneplan

      Reageren
      • EEmile – 16 augustus 2024

        @Zonneplan
        Helaas dezelfde ervaring 26-6-24 startdatum maar op 16-8-24 nog steeds geen connect ondanks beloftes, en nu al voor de 2e keer een DHL verzendcode ontvangen maar daar blijft gewoon staan ‘Zending nog niet ontvangen of verwerkt’ en vervolgens dus weer niks! En ook al twee keer de belofte van 10 euro compensatie voor het ongemak maar ook die krijg ik niet. Of je hebt het wel en stuurt het op of je hebt het niet en zegt dan gewoon eerlijk maar dit is onduidelijk, en inderdaad niet transparant omdat je zonder connect helemaal niet kunt zien wat je per dag hebt verbruikt en daar is het nu juist allemaal om te doen. Wees gewoon eerlijk als jullie niet kunnen leveren dan kan ik de keuze maken om anders maar weer over te stappen naar een leverancier die wel zijn beloftes nakomt.

        Reageren
    • MMartijn – 17 augustus 2024

      @Hub Janssen De vaste kosten zijn de verwachte energiebelasting, aan het eind van het (boek)jaar wordt dit verrekend met je werkelijke verbruik. Wel lastig dat je de connect nog niet hebt, die laat je verbruik in de app zien waardoor je weet wat de werkelijke kosten voor je verbruik zijn. Als je de connect eenmaal hebt denk ik dat Zonneplan een prima maatschappij is.

      Reageren
  • FFrans Kilian – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Was sinds 1974 klant bij mijn vorige energieleverancier, mijn reden om over te stappen was de onbereikbare menselijke klantenservice( krijg iemand uit India aan de lijn die geen Nederlands sprak) en uiteindelijk overgestapt naar Zonneplan omdat ik daar ook naar tevredenheid mijn zonnepanelen van had betrokken, of de duvel er mee speelt probeer ik nu al 3 weken iemand aan de lijn te krijgen om dat er iets niet naar behoren werkt, krijg ik alleen maar een chatbot aan de lijn en wat ik ook probeer ik krijg geen persoonlijk advies, ik ben daar heel teleurgesteld over

    Reageren
    • ZZonneplan – 15 augustus 2024

      @Frans Kilian
      Vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt. Wij herkennen ons hier niet in en komen graag met jou in contact! Je kan een mail sturen naar service@zonneplan.nl of bellen naar 088-0203011. Hierbij verzeker ik je dat je gewoon een echte medewerker aan de lijn krijgt!

      Met vriendelijke groet,
      Zonneplan

      Reageren