Plus- en minpunten
- Goed bereikbare klantenservice
- Grote stabiele leverancier
- Groene stroom uit Nederland
- Overstapkorting
- Geen CO2-gecompenseerd gas
Vattenfall tarieven
De huidige tarieven van Vattenfall zijn € 0,234 per kWh stroom en € 1,186 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 18 november 2025.
Volledig overzicht van de energietarieven bij Vattenfall:
| Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m³ |
|---|---|---|
| Variabel | € 0,257 per kWh | € 1,219 per m³ |
| Vast (1 jaar) | € 0,234 per kWh | € 1,186 per m³ |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,157 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall terugleverkosten.
Over Vattenfall
Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.
Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.
Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.
Contactgegevens
- E-mail: info@vattenfall.nl
- Telefoon: 0900-0808
- Website: www.vattenfall.nl
Ben blij met de spaarpunten en de ‘win’ acties !!
Met mijn variabel contract en “Blijven loont” heb ik de afgelopen jaren een goede keuze bij Vattenfall. Het contact met Vattenfall is uitstekend. Via WhatsApp krijg je eerst een chatbox en indien die er niet uitkomt wordt je doorgeschakeld met een medewerker of die appt je later terug. Tot nu toe steeds een ervaren medewerker gehad, die kennis heeft, de juiste vragen stelt en antwoorden geeft waar je iets aan hebt. Kortom, de communicatie is zeer goed efficiënt en voldoet volledig aan mijn verwachtingen van klantvriendelijkheid. Daarnaast wordt de verrekening via het Energie Noodfonds keurig elke maand verwerkt. Al met al ben ik zeer tevreden over Vattenfall.
wel goed
Heel betrouwbare leverancier en klantvriendelijk!!!
Heb alleen maar zeer goede ervaring met Vattaffal zolang ik gas en elektriciteit van ze afneem en dat al zeker 40 jaar dat ik klant van ze ben altijd zeer goed behandeld en nooit problemen gehad hebben een zeer goede klantenservice en goede en eerlijke prijzen ik niet meer zeggen dat ze voor mij de beste zijn.
Doet wat ze zeggen en komen hun afspraken na. Heb altijd een goed contact met de klantenservice en hebben vaak een oplossing klaar liggen. Het is niet een van de goedkoopste maar ze leveren wel waar voor hun geld.
super bedrijf als er problemen zijn gelijk wordt je geholpen.
Vattenfall raad ik iedereen aan.
Ik ben al vanaf 1962 bij de zelfde energieleverancier en heb nooit problemen onder vonden
De prijs, kan wat mij betreft, liever lager. Toch geeft Vattenfall een goed voorstel. Wij zijn al jaren bij deze energieleverancier en dat waarderen ze. Je krijgt tegoedbonnen om artikelen aan te schaffen. Daarnaast zijn ze helder en transparant. Als je ze nodig hebt, bellen wij. De medewerkers van de klantenservice zijn vriendelijk en professioneel. Vattenfall is voor ons een betrouwbare energieleverancier en daarom is er voor ons geen reden om bij ze weg te gaan.
Regelmatig op verbruik van gas en stroom op de hoogte gehouden.
Ik kan zelf het maandbedrag vastleggen en wordt geadviseerd of die te hoog of te laag is.
Zeer prettig gevoel dat ik klant bij Vattenfall klant ben.
Leuke bijkomstigheid is dat ik automatisch spaar voor kanootjes!
Over het algemeen zijn we zeer tevreden op 1 dingetje ns.
We hebben in het verleden gevraagd hoe het kon dat het verbruik volgens erg hoog was, terwijl wij zo’n 3 mndn afwezig waren in de winterperiode. Het advies van een “expert” van de klantenservice aas om de thermostaat op 5 graden te zetten. Dit was dus een gigantisch slecht advies , omdat juist vocht/schimmel in huis zou kunnen komen.
Zeer tevreden over Vattenfall. Weinig storingen en bij eventueel voorkomende problemen een goede en ter zake deskundige klantenservice. De maandelijkse rapporten geven een duidelijk en overzichtelijk beeld van je gebruik. De tarieven van Vattenfall zijn concurrerend. Ben heel tevreden!
Op 19 juli 2025 ben ik overgestapt van ANWB dynamisch contract naar Vattenfall 1 jaar contract Aangezien dit voor mij de beste prijs/kwaliteit was (incl. het ruime cadeau die Vattenfall).
Na eerst geïnformeerd te hebben betreffende de overstap mogelijkheden en de cadeau korting hebben we besloten de overstap definitief te maken.
Na 2 weken wachttijd komt mijn energie zonder problemen van Fattenvall, ook financieel was overstappen geen probleem en kon ik het maandbedrag verlagen naar onze oordeel wat de maandelijkse kosten waarschijnlijk worden
Super
10 punten voor Vattenfall.
Will en Frans Maas
Krijg altijd overzichtelijke informatie betreffende ons verbruik en wordt altijd correct benaderd als mijn termijn bedrag omhoog of omlaag gaat. ( ik geef nooit een 10 )
Deze energieleverancier gekozen omdat de vorige energieleverancier drastische prijsverhoging wilde doorvoeren ondanks vele jaren klant. Vattenval had de beste tarieven m.b.t. terugleverkosten en maandbedrag, bovendien een eenmalige korting bij afrekening jaar.
Ben zeer tevreden over Vattenfall.
Tel en via de app goed te bereiken.
Maandelijks uitgebreide mail met het verbruik en andere medelingen van de afgelopen maand.
Heb een vast contract voor 3 jaar en al 9 jaar klant.
De 1e 5 jaar spaar je korting op tot max 25%.
Na afloop van contract krijg je mooie aanbieding voor eventueel nieuw contract.
Kijk vaak ook naar andere aanbieders met hun aanbiedingen maar tot nu niet over te halen.
Al 55 jaar bij vattenfall vroeger nuon altijd goed behandelt.
Altijd correct behandeld. Iedere maand een goed en duidelijk overzigd
wat te schreven, doen wat ze moeten doen waar ze voor betaald worden, en bij vragen meestal binnen dag een antwoord
Ben heel erg tevreden met vattenfall
een vaste energie leverancier geeft onze voorkeur echter voor vaste klanten mag ondanks een korting systeem best wat meer naar de prijs gekeken worden.
verder informatie genoeg via mail en als je inlogt.
Ben al jaren bij energie leveraar Vattenval.
Alles is goed bij hen en hebweer gekozen voor Vattenval.
Ik heb een 1 jarig vast kontrakt… ik denk dat ik aar goed aan doet!
Ik ben bijna een jaar geleden zonder problemen overgestapt. Het tarief voor mijn verbruik was toen het laagst, rekening houdend met de welkomstbonus na 1 jaar. Ik krijg iedere maand een rapport over mijn energieverbruik. Heel handig. Ook is de app heel duidelijk en geeft veel informatie.
De (elektriciteit) terugleverkosten worden in staffels berekend. Daardoor kan de jaarrekening hoger uitvallen als de teruglevering net in de volgende staffel komt. Door meer eigen verbruik kun je dit beperken. Dit is niet op voorhand heel duidelijk. Door dit extra te doen heb ik €51 bespaard. Mogelijk nog meer door minder gasverbruik doordat een elektrisch kacheltje meer aanstond en minder gas werd verbruikt. Helaas is het verlengingsaanbod duur en ga ik daarom weer overstappen. Liever zou ik blijven vanwege rapporten en de app, maar om financiële redenen doe ik dat toch niet.
Prima leverancier. Al langere tijd een contract.