Waar ben je naar op zoek?

Vattenfall

Vattenfall tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Vattenfall.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,274
€ 1,289
Vast (1 jaar)
€ 0,280
€ 1,352
Vast (3 jaar)
€ 0,278
€ 1,365

De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.

Actie

Tijdelijke actie: € 250 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,123 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall vanaf 1 juli 2024 terugleverkosten.

Kan het goedkoper?

Plus- en minpunten

  • Goed bereikbare klantenservice
  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Overstapkorting
  • Geen CO2-gecompenseerd gas
  • Relatief hoge terugleverkosten

Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.

Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Stroometiket

Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.

Energie besparen

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.

970 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vattenfall?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • Mmmdol-bruel – 08 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    uitstekende behandeling,nooit lange wachttijden voor info en/of ander contact, tevens goed overzicht bij verbruikte energie op de site van vattenfall

    Reageren
  • PPeggy Haak – 08 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede service en fijne levancier top

    Reageren
  • CClemens Scherpenzeel – 08 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit problemen, goede levering.

    Reageren
  • Vv.d.Meulen – 08 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede en duidelijke overzichten iedere maand, zo weten we precies waar we aan toe zijn !

    Reageren
  • HHensPeter – 08 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vattenfall geeft duidelijke en zeer actuele informatie over je gebruik van de afgenomen energiekosten , daardoor ook directe aanpassingen mogelijk.
    Duidelijke aanbevelingen over het gebruik en de aangeboden contracten zijn leesbaar (dus geen “”kleine “” letters). Bovendien is de prijs acceptabel .
    Veel aanbieders vergeten te vertellen , dat het grootste deel van de prijzen bestaan uit belastingtarieven die vast staan en niet kunnen worden gewijzigd.
    Voor mij was de overstap naar deze leverancier een juiste keuze.

    Reageren
  • JJosé – 08 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren maken we gebruik van deze leverancier, nog nooit problemen gehad.
    Ga zo door Vattenfall

    Reageren
  • IInkje – 07 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede prijs. Prima klantenservice. Goed werkende app, waarin dagelijks verbruik kan worden gecheckt.

    Reageren
  • GGj.kaak – 07 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Gewoon goed

    Reageren
  • JJ. Ulrich – 07 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vattenfall heeft een gebruiksvriendelijke gebruikers site.
    Daar kan je alle persoonlijke gegevens heel makkelijk op vinden en aanpassen.
    Op de site kan je diverse informatie vinden over hoe je kan besparen op je energierekening of over milieu gerelateerde artikelen.
    Je kan ook maandelijks meedoen met winacties via een vraag die je moet beantwoorden en daar kan je heel leuke prijzen mee winnen.
    Daarnaast bieden ze wisselende korting aan op uitstapjes.
    Ook kan men zich aanmelden voor extra spaarpunten die flink kunnen oplopen naarmate men langer lid is.
    Deze punten kan je dan weer uitgeven in de cadeaushop aan persoonlijke cadeaus of het steunen van goede doelen.
    Helaas is Vattenfall dit jaar ook begonnen met dat je moet betalen voor het terugleveren van stroom opgewekt door zonnenpanelen.
    In mijn woonplaats heb ik geen gas dus gebruik ik stadswarmte om mijn woning te verwarmen en om mee te douchen.
    Het duurt erg lang voordat je warm water hebt en dat is zonde, want zo spoel je veel kostbaar drinkwater weg.
    Ik vang dit dan weer op om b.v. de plantjes water te geven of om mijn wasmachine mee te vullen.
    Helaas is Vattenfall de enige leverancier van stadswarmte dus overstappen kan niet.
    Ook de kosten die je moet betalen voor stadswarmte vind ik belachelijk hoog, want het is restwarmte van vuilverbranding.
    Het excuus is dan dat de prijs gekoppelt is aan de gasprijzen, waarbij ik dan denk kan dat dan niet verbrand worden met electriciteit.
    Zelf heb ik geen ervaring met de klantenservice van Vattenfall, maar ik hoor en lees van veel mensen dat het moeilijk is om contact met iemand te krijgen of dat er totaal geen reactie komt op mailtjes of telefoontjes.
    Tja helaas is bij alle grote leveranciers tegenwoordig alles geautomatiseerd.
    Of er worden meestal goedkope onervaren jonge mensen aan een telefoondesk gezet.

    Reageren
  • LL.Westland – 07 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vattenfall is een betrouwbaar Energiebedrijf waar wij al jaren klant van zijn.
    Je wordt goed op de hoogte gehouden zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.

    Reageren
  • TTromp – 07 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Ik ben tevreden met vattenfall want ze helpen met advies. Je kan een regeling treffen als het niet gaat ze staan je vriendelijk te woord

    Reageren
  • Mmartin de jeu – 07 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    al meer den 25 jaar onze enegieleverancier. hoop nog lang te behouden.

    Reageren
  • GGijs Scheerder – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    wordt goed op de hoogte gehouden

    Reageren
  • EExterkate – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd keurig op tijd met reageren op positieve als niet-niet-altijd berichten

    Reageren
  • JJohan Kuppens – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hebben nog nooit problemen gehad met Vattenfall. Zijn al bij Vattenfall vanaf ons eerste huis

    Reageren
  • JJan Pieters – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bevalt ons goed

    Reageren
  • CC. Hoogeveen – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    gewoon een goed bedrijf

    Reageren
  • LL.Chr.R. Kamophuis – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    maandelijks verbruiksoverzicht; 25% korting (sedert lang klant)

    Reageren
  • JJ. Latumahina – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Niet duur en duidelijk informatie wanneer het nodig is.

    Reageren
  • EEtB – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    het bedrijf denkt mee en geeft, voor mij, prima voorstellen om zowel enige als geld te besparen

    Reageren
  • MMinke – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Netjes maatschappij jij krijgt elke maand een energie rapport hoeveel je hebt verbruikt en een verrijking met vorige jaren of je meer of minder hebt verbruikt ook staan er de kosten bij

    Reageren
  • BBouchier – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mooie prijs . Klantvriendelijk

    Reageren
  • HHenk de Boer – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb een uitstekende ervaring gehad met Vattenfall als energieleverancier. Vanaf het moment dat ik overstapte naar Vattenfall, hebben ze zich bewezen als een betrouwbare en klantgerichte partner in energievoorziening.

    Ten eerste was het overstapproces verrassend eenvoudig en probleemloos. Ik kon alles online regelen, van het vergelijken van tarieven tot het aanvragen van de overstap. De website van Vattenfall is zeer gebruiksvriendelijk en informatief, wat mijn keuze vergemakkelijkte. Bovendien was de klantenservice uitstekend bereikbaar voor eventuele vragen die ik had tijdens het proces.

    Wat me vooral opviel na de overstap was de duidelijkheid van mijn energierekening. Vattenfall hanteert heldere tarieven en ik kon gemakkelijk mijn verbruik en kosten bijhouden via hun online platform. Dit gaf me een goed gevoel van controle over mijn energiebudget.

    Een ander groot pluspunt was de communicatie vanuit Vattenfall. Ik ontving regelmatig updates over mijn contract, verbruik en eventuele veranderingen in tarieven. Deze transparantie waardeer ik enorm, omdat het mij in staat stelde om goed geïnformeerd te blijven over mijn energiezaken.

    Wat ook niet onvermeld mag blijven, is de groene ambitie van Vattenfall. Als een van de grootste leveranciers van duurzame energie in Europa, voelde ik me goed bij het feit dat ik mijn steentje bijdroeg aan een beter milieu door voor Vattenfall te kiezen. Ze bieden verschillende opties voor groene energie en investeren actief in duurzame projecten, wat voor mij als consument belangrijk is.

    Tot slot was de klantenservice van Vattenfall uitstekend. Ik had een keer een vraag over mijn meterstanden en binnen enkele minuten kreeg ik vriendelijk en professioneel advies van een medewerker. Deze snelle respons en behulpzaamheid hebben mijn vertrouwen in Vattenfall als energieleverancier versterkt.

    Al met al kan ik Vattenfall van harte aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een energieleverancier die betrouwbaarheid, transparantie en duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan. Mijn ervaring met hen is uitermate positief geweest, en ik ben blij dat ik de overstap naar Vattenfall heb gemaakt.

    Reageren
  • HHendrika van Eldik – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben en blijf bij Vattenfall,dat bestaat al al vele jaren en ben en blijf super trots op hun bestaan en prijzen ,zijn zeer klantvriendelijk en behulpzaam.

    Reageren
  • JJohanna Van Diepen – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vattenfall is wat mij betreft een goede leverancier. Het is niet de goedkoopste, maar ik ga toch voor kwaliteit. Alles wordt duidelijk uitgelegd op de site en er komt regelmatig een mail binnen met de nodige informatie. Ook wordt duidelijk gemaakt, wanneer je een contract kunt wijzigen, omdat dit voordeliger is , maar ik kan zelf bepalen of ik dit ook wil. Er is een spaarprogramma, zodat je kan sparen voor leuke cadeaus en hoe langer klant, hoe meer korting. Ook is er nog een prijzenspel, dan moet je een antwoord invullen en heb je kans op die prijs. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit iets gewonnen, maar je kunt niet alles hebben.

    Reageren