menu

Plus- en minpunten

  • Goed bereikbare klantenservice
  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Overstapkorting
  • Geen CO2-gecompenseerd gas

Vattenfall tarieven

De huidige tarieven van Vattenfall zijn € 0,234 per kWh stroom en € 1,186 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 18 november 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij Vattenfall:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Variabel€ 0,257 per kWh€ 1,219 per m³
Vast (1 jaar)€ 0,234 per kWh€ 1,186 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,157 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall terugleverkosten.


Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.

Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.

Contactgegevens


Kan het goedkoper?

Vattenfall ervaringen

Review score

8,0

op basis van 1.128 reviews

Prijs
7,7 Star

Klantenservice
8,1 Star

Algemeen
8,1 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • W
    William

    Ben blij met de spaarpunten en de ‘win’ acties !!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Geert Panneman

    Met mijn variabel contract en “Blijven loont” heb ik de afgelopen jaren een goede keuze bij Vattenfall. Het contact met Vattenfall is uitstekend. Via WhatsApp krijg je eerst een chatbox en indien die er niet uitkomt wordt je doorgeschakeld met een medewerker of die appt je later terug. Tot nu toe steeds een ervaren medewerker gehad, die kennis heeft, de juiste vragen stelt en antwoorden geeft waar je iets aan hebt. Kortom, de communicatie is zeer goed efficiënt en voldoet volledig aan mijn verwachtingen van klantvriendelijkheid. Daarnaast wordt de verrekening via het Energie Noodfonds keurig elke maand verwerkt. Al met al ben ik zeer tevreden over Vattenfall.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    jan hendrix

    wel goed

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Gerard Jansen

    Heel betrouwbare leverancier en klantvriendelijk!!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H.Bultstra

    Heb alleen maar zeer goede ervaring met Vattaffal zolang ik gas en elektriciteit van ze afneem en dat al zeker 40 jaar dat ik klant van ze ben altijd zeer goed behandeld en nooit problemen gehad hebben een zeer goede klantenservice en goede en eerlijke prijzen ik niet meer zeggen dat ze voor mij de beste zijn.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Robert Taekema

    Doet wat ze zeggen en komen hun afspraken na. Heb altijd een goed contact met de klantenservice en hebben vaak een oplossing klaar liggen. Het is niet een van de goedkoopste maar ze leveren wel waar voor hun geld.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J De Weijert

    super bedrijf als er problemen zijn gelijk wordt je geholpen.
    Vattenfall raad ik iedereen aan.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    T. van de Poppe

    Ik ben al vanaf 1962 bij de zelfde energieleverancier en heb nooit problemen onder vonden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Geraldine Doesburg

    De prijs, kan wat mij betreft, liever lager. Toch geeft Vattenfall een goed voorstel. Wij zijn al jaren bij deze energieleverancier en dat waarderen ze. Je krijgt tegoedbonnen om artikelen aan te schaffen. Daarnaast zijn ze helder en transparant. Als je ze nodig hebt, bellen wij. De medewerkers van de klantenservice zijn vriendelijk en professioneel. Vattenfall is voor ons een betrouwbare energieleverancier en daarom is er voor ons geen reden om bij ze weg te gaan.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Eric Van Millingen

    Regelmatig op verbruik van gas en stroom op de hoogte gehouden.
    Ik kan zelf het maandbedrag vastleggen en wordt geadviseerd of die te hoog of te laag is.
    Zeer prettig gevoel dat ik klant bij Vattenfall klant ben.
    Leuke bijkomstigheid is dat ik automatisch spaar voor kanootjes!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hoogstraten

    Over het algemeen zijn we zeer tevreden op 1 dingetje ns.
    We hebben in het verleden gevraagd hoe het kon dat het verbruik volgens erg hoog was, terwijl wij zo’n 3 mndn afwezig waren in de winterperiode. Het advies van een “expert” van de klantenservice aas om de thermostaat op 5 graden te zetten. Dit was dus een gigantisch slecht advies , omdat juist vocht/schimmel in huis zou kunnen komen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    C.A. de la Bije

    Zeer tevreden over Vattenfall. Weinig storingen en bij eventueel voorkomende problemen een goede en ter zake deskundige klantenservice. De maandelijkse rapporten geven een duidelijk en overzichtelijk beeld van je gebruik. De tarieven van Vattenfall zijn concurrerend. Ben heel tevreden!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Will en Frans Maas

    Op 19 juli 2025 ben ik overgestapt van ANWB dynamisch contract naar Vattenfall 1 jaar contract Aangezien dit voor mij de beste prijs/kwaliteit was (incl. het ruime cadeau die Vattenfall).
    Na eerst geïnformeerd te hebben betreffende de overstap mogelijkheden en de cadeau korting hebben we besloten de overstap definitief te maken.
    Na 2 weken wachttijd komt mijn energie zonder problemen van Fattenvall, ook financieel was overstappen geen probleem en kon ik het maandbedrag verlagen naar onze oordeel wat de maandelijkse kosten waarschijnlijk worden
    Super
    10 punten voor Vattenfall.

    Will en Frans Maas

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    P.J. Peters

    Krijg altijd overzichtelijke informatie betreffende ons verbruik en wordt altijd correct benaderd als mijn termijn bedrag omhoog of omlaag gaat. ( ik geef nooit een 10 )

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Goossens

    Deze energieleverancier gekozen omdat de vorige energieleverancier drastische prijsverhoging wilde doorvoeren ondanks vele jaren klant. Vattenval had de beste tarieven m.b.t. terugleverkosten en maandbedrag, bovendien een eenmalige korting bij afrekening jaar.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Julia

    Ben zeer tevreden over Vattenfall.
    Tel en via de app goed te bereiken.
    Maandelijks uitgebreide mail met het verbruik en andere medelingen van de afgelopen maand.
    Heb een vast contract voor 3 jaar en al 9 jaar klant.
    De 1e 5 jaar spaar je korting op tot max 25%.
    Na afloop van contract krijg je mooie aanbieding voor eventueel nieuw contract.
    Kijk vaak ook naar andere aanbieders met hun aanbiedingen maar tot nu niet over te halen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Theo Ruis

    Al 55 jaar bij vattenfall vroeger nuon altijd goed behandelt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    Frans Houben

    Altijd correct behandeld. Iedere maand een goed en duidelijk overzigd

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    frederik vialle

    wat te schreven, doen wat ze moeten doen waar ze voor betaald worden, en bij vragen meestal binnen dag een antwoord

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Joke Durieux

    Ben heel erg tevreden met vattenfall

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hans Schoenmakers

    een vaste energie leverancier geeft onze voorkeur echter voor vaste klanten mag ondanks een korting systeem best wat meer naar de prijs gekeken worden.
    verder informatie genoeg via mail en als je inlogt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J. VAARTJES

    Ben al jaren bij energie leveraar Vattenval.
    Alles is goed bij hen en hebweer gekozen voor Vattenval.

  • P
    Pieter Leendert van der Plas

    Ik heb een 1 jarig vast kontrakt… ik denk dat ik aar goed aan doet!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    W.G. Schuitemaker

    Ik ben bijna een jaar geleden zonder problemen overgestapt. Het tarief voor mijn verbruik was toen het laagst, rekening houdend met de welkomstbonus na 1 jaar. Ik krijg iedere maand een rapport over mijn energieverbruik. Heel handig. Ook is de app heel duidelijk en geeft veel informatie.
    De (elektriciteit) terugleverkosten worden in staffels berekend. Daardoor kan de jaarrekening hoger uitvallen als de teruglevering net in de volgende staffel komt. Door meer eigen verbruik kun je dit beperken. Dit is niet op voorhand heel duidelijk. Door dit extra te doen heb ik €51 bespaard. Mogelijk nog meer door minder gasverbruik doordat een elektrisch kacheltje meer aanstond en minder gas werd verbruikt. Helaas is het verlengingsaanbod duur en ga ik daarom weer overstappen. Liever zou ik blijven vanwege rapporten en de app, maar om financiële redenen doe ik dat toch niet.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    John Houben

    Prima leverancier. Al langere tijd een contract.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren