menu

Plus- en minpunten

  • Goed bereikbare klantenservice
  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Overstapkorting
  • Geen CO2-gecompenseerd gas
  • Relatief hoge terugleverkosten

Vattenfall tarieven

De huidige tarieven van Vattenfall zijn € 0,290 per kWh stroom en € 1,254 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 19 juni 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij Vattenfall:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Dynamisch€ 0,223 per kWh€ 1,127 per m³
Variabel€ 0,272 per kWh€ 1,285 per m³
Vast (1 jaar)€ 0,290 per kWh€ 1,254 per m³
Vast (3 jaar)€ 0,327 per kWh€ 1,442 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Nu met eenmalig € 350,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. Claim je korting hier.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,168 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall terugleverkosten.


Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.

Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.

Contactgegevens


Kan het goedkoper?

Vattenfall ervaringen

Review score

7,9

op basis van 976 reviews

Prijs
7,7 Star

Klantenservice
8,1 Star

Algemeen
8,0 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • M
    MJ Kok

    Prima leverancier,
    Prijs zou altijd wel lager kunnen.
    Verder geen problemen met bedrijf

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    E Rijs

    Wij zijn al jaren klant en blijven erg tevreden ,ze zijn lekker duidelijk met hun prijs en geven via klanten zorg lekker duidelijk en eerlijk advies.Hebben met de gas crises eigenlijk ook geen problemen gehad.
    Hebben nog niet lang terug zonnen cellen laten plaatsen ook dat is zeer duidelijk gecommuniceerd.
    en dan zit er nog de lange klant korting in al met al zeer tevreden
    O ja zijn ook nog spaarpunten met leuke cadeautjes te verkrijgen
    dus al met al dus zeer tevreden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    M.M.

    Vattenfall is voor mij de beste Energie leverancier die momenteel aan alle voorwaarden voldoet. De contracten en serviceovereenkomst zijn buitengewoon goed. Ik kan het iedereen aanraden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    Dam

    kompleet en een goede leverancier

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    Sonja Langeveld

    Iedere maand altijd een keurige mail, en uitleg.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    mmdol-bruel

    uitstekende behandeling,nooit lange wachttijden voor info en/of ander contact, tevens goed overzicht bij verbruikte energie op de site van vattenfall

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Peggy Haak

    Goede service en fijne levancier top

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Clemens Scherpenzeel

    Nooit problemen, goede levering.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • V
    v.d.Meulen

    Goede en duidelijke overzichten iedere maand, zo weten we precies waar we aan toe zijn !

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    HensPeter

    Vattenfall geeft duidelijke en zeer actuele informatie over je gebruik van de afgenomen energiekosten , daardoor ook directe aanpassingen mogelijk.
    Duidelijke aanbevelingen over het gebruik en de aangeboden contracten zijn leesbaar (dus geen “”kleine “” letters). Bovendien is de prijs acceptabel .
    Veel aanbieders vergeten te vertellen , dat het grootste deel van de prijzen bestaan uit belastingtarieven die vast staan en niet kunnen worden gewijzigd.
    Voor mij was de overstap naar deze leverancier een juiste keuze.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    José

    Al jaren maken we gebruik van deze leverancier, nog nooit problemen gehad.
    Ga zo door Vattenfall

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • I
    Inkje

    Goede prijs. Prima klantenservice. Goed werkende app, waarin dagelijks verbruik kan worden gecheckt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Gj.kaak

    Gewoon goed

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J. Ulrich

    Vattenfall heeft een gebruiksvriendelijke gebruikers site.
    Daar kan je alle persoonlijke gegevens heel makkelijk op vinden en aanpassen.
    Op de site kan je diverse informatie vinden over hoe je kan besparen op je energierekening of over milieu gerelateerde artikelen.
    Je kan ook maandelijks meedoen met winacties via een vraag die je moet beantwoorden en daar kan je heel leuke prijzen mee winnen.
    Daarnaast bieden ze wisselende korting aan op uitstapjes.
    Ook kan men zich aanmelden voor extra spaarpunten die flink kunnen oplopen naarmate men langer lid is.
    Deze punten kan je dan weer uitgeven in de cadeaushop aan persoonlijke cadeaus of het steunen van goede doelen.
    Helaas is Vattenfall dit jaar ook begonnen met dat je moet betalen voor het terugleveren van stroom opgewekt door zonnenpanelen.
    In mijn woonplaats heb ik geen gas dus gebruik ik stadswarmte om mijn woning te verwarmen en om mee te douchen.
    Het duurt erg lang voordat je warm water hebt en dat is zonde, want zo spoel je veel kostbaar drinkwater weg.
    Ik vang dit dan weer op om b.v. de plantjes water te geven of om mijn wasmachine mee te vullen.
    Helaas is Vattenfall de enige leverancier van stadswarmte dus overstappen kan niet.
    Ook de kosten die je moet betalen voor stadswarmte vind ik belachelijk hoog, want het is restwarmte van vuilverbranding.
    Het excuus is dan dat de prijs gekoppelt is aan de gasprijzen, waarbij ik dan denk kan dat dan niet verbrand worden met electriciteit.
    Zelf heb ik geen ervaring met de klantenservice van Vattenfall, maar ik hoor en lees van veel mensen dat het moeilijk is om contact met iemand te krijgen of dat er totaal geen reactie komt op mailtjes of telefoontjes.
    Tja helaas is bij alle grote leveranciers tegenwoordig alles geautomatiseerd.
    Of er worden meestal goedkope onervaren jonge mensen aan een telefoondesk gezet.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    L.Westland

    Vattenfall is een betrouwbaar Energiebedrijf waar wij al jaren klant van zijn.
    Je wordt goed op de hoogte gehouden zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Tromp

    Ik ben tevreden met vattenfall want ze helpen met advies. Je kan een regeling treffen als het niet gaat ze staan je vriendelijk te woord

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
  • M
    martin de jeu

    al meer den 25 jaar onze enegieleverancier. hoop nog lang te behouden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Gijs Scheerder

    wordt goed op de hoogte gehouden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Exterkate

    Altijd keurig op tijd met reageren op positieve als niet-niet-altijd berichten

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Johan Kuppens

    Hebben nog nooit problemen gehad met Vattenfall. Zijn al bij Vattenfall vanaf ons eerste huis

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jan Pieters

    Bevalt ons goed

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    C. Hoogeveen

    gewoon een goed bedrijf

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    L.Chr.R. Kamophuis

    maandelijks verbruiksoverzicht; 25% korting (sedert lang klant)

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J. Latumahina

    Niet duur en duidelijk informatie wanneer het nodig is.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    EtB

    het bedrijf denkt mee en geeft, voor mij, prima voorstellen om zowel enige als geld te besparen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren