Waar ben je naar op zoek?

Vattenfall

Totaalscore

Energieprijs


7,2

Klantenservice


7,7

Algemeen


7,7

Plus- en minpunten

  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Lage terugleververgoeding panelen
  • Geen CO2-gecompenseerd gas

Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf  dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.

Kan het goedkoper?

390 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vattenfall?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • Mmirna Beukers – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heel overzichtelijk te zien wat je gebruik is in de app. Per uur, dag,week,maand,jaar.

    Reageren
  • BBenny Veenhuis – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    vast contract altijd goed op de hoogte worden van elke verandering elke week een overzicht van je verbruik ben zeer te tevreden met vattenvall

    Reageren
  • Ccgm dado – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    tarieven staan te lang en hoog vast, dat maakt het moeilijk om te wisselen van maatschappij.
    Dat is nu natuurlijk erg onhandig.
    Nog mooier zou zijn, als het door de overheid bedongen wordt dat alle maatschappijen een laag tarief instellen zo gauw de markt een lage prijs geeft

    Reageren
  • RR binnendijk – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede info en je krijgt 25% korting

    Reageren
  • JJ. Blom – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijk overzicht van jouw verbruiken electra en gas en teruglevering per mnd.
    Goed gesorteerde winkel met energie besparende artikelen.
    ze geven goede tips om energie zuiniger te worden.
    Verloten voor klanten dmv. Gratis prijsvraagje diverse artikelen .
    Servicedienst geen ervaring mee.
    Telefonisch redelijk goed bereikbaar.

    Reageren
  • JJ. Oostdam-van den Berg – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Verhoogde de energieprijs na uit
    betaling van de €190.

    Reageren
  • HHenk Rutten – 30 januari 2023

    Ik ben er tevreden mee .

    Reageren
  • FF. Guijken – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima organisatie die misschien niet de goedkoopste zijn, maar hun informatie pakket up to date is.
    Ik moet nog ff wachten natuurlijk want veel van mijn enthousiasme zal afhangen van mijn jaar afrekening.
    Ik ben benieuwd. We gaan het zien.

    Reageren
  • BBea – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Perfect geregeld allemaal

    Reageren
  • FFamilie Jan Blok – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    We zijn heel erg te spreken over Fattenfall. Vinden wij betrouwbaar.

    Reageren
  • KKees – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het is prachtig mooi dat vattenfall 25 % trouwe klanten korting geeft op stroom. Wij hebben zonnepanelen en hebben daar dus niks aan. Daar wij qua gebruik onder het plafond blijven met zowel gas als stroom, heeft het volgens mij geen zin om van leverancier te veranderen..

    Reageren
  • TTheo Rutten – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede klantbereikbaarheid en veel secondaire voordelen zoals bv’s.
    “EXCLUSIEF” en een zeer goede app.

    Reageren
  • SSipke Huismans – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    “Blijven Lóónt !”, menig dichter verdient zijn boord als copywriter. Maar of het ook waar is, is voor de, door de over elkaar heen buitelende, ongetwijfeld óók door getalenteerde tekstschrijvers en -schrijfsters vervaardigde aanbiedingen dol geworden leek nogal moeilijk te beoordelen. Hetzelfde geldt voor het jaarlijkse pandemonium rondom de ziektekosten. Murw gebeukt door de opgewekte toon van de aanbiedingen, vermoeid door de nawerking van het virus, lamgeslagen achter zijn pc laat hij voorshands alles bij het oude. Het faillissement dreigt, nu het maandbedrag astronomische hoogten heeft bereikt. Hij verkoopt zijn verzameling jazzplaten, zet zijn drukpersen te koop, in de hoop de catastrofe nog even uit te stellen. Wellicht moet zijn originele Rietveldstoel er ook aan geloven. Komt dat allemaal door de oorlog ? De energierapporten neemt hij ter kennisgeving aan. Van de nog altijd vol-ledig in de marktwerking gelovende overheid verwacht hij niet veel. Ook die heeft haar eigen pr die een montere draai geeft aan de grimmige werkelijkheid, Een overwintering op Nova Zembla.

    Reageren
  • RRia de lange – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Helemaal geen klachten.
    Wij zitten nog voor de oude prijs van gas en elektriciteit.
    En alles gaat gewoon door. Met af en toe tips om te besparen op gas en elektriciteit

    Reageren
  • BBEN van den Brink – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed contact goede prijs pm ,van 286 €naar 155€ na uitleg verbruik ,zeer tevreden !

    Reageren
  • EEef Geluk – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben nu al meer dan 25 jaar klant bij Vattenfall en zijn voorgangers.
    Ik heb altijd trouw betaald. Heb hun klantenservice nooit echt nodig gehad.
    Heb nooit in de gaten gehad dat wij een variabele contract hebben.
    Nu zitten we in zwaar weer. €800 per maand. Dat kan ik echt niet betalen.
    Het is heel helder dat de energiebedrijven commerciële bedrijven zijn. Ze gaan voor het binnenhalen van nieuwe klanten. Er blijft niets over voor de trouwe klanten.

    Reageren
  • LLydia – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    We hebben nooit problemen heb nog steeds een vast contract dus de extra kosten komen nu niet op onze schouders
    Eerdere jaren hebben we misschien te veel betaald maar nu betaald dat zich terug Dus wij zijn tevreden

    Reageren
  • RRikie – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb goed contact met Vattenval
    Geen problemen en een goede prijs ben tevreden

    Reageren
  • WWNieuwenkamp – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen enkele negatieve ervaring gehad heb deze energie maatschappij al zolang ik hier woon

    Reageren
  • LLubna aqeel – 30 januari 2023

    Energy supplier experience is good

    Reageren
  • AAmy – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al meer als 20 jaar vaste leverancier van ons gas en licht nooit geen problemen mee altijd goed overzicht van computer overzicht altijd goede hulp aan telefoon blijven gewoon vaste klant!

    Reageren
  • LLmf Meijer – 30 januari 2023

    Erg blij met ons vastcontract en de korting van 25% al jaren lang.

    Reageren
  • MMahler – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd correct en vriendelijk geholpen en positief maand bedrag

    Reageren
  • RRutger van der Weerd – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede communicatie
    Prijs kwaliteit

    Reageren
  • JJan Van der woude – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede service
    Reële prijzen
    Zelf maandelijks voorschot instellen
    Maandelijkse rapportage
    Duidelijk jaaroverzicht

    Reageren