Waar ben je naar op zoek?

Vattenfall

Totaalscore

Energieprijs


7,6

Klantenservice


8,0

Algemeen


8,0

Plus- en minpunten

  • Tarieven altijd laag
  • Goed bereikbare klantenservice
  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Geen CO2-gecompenseerd gas
  • Geen meerjarige energiecontracten

Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf  dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.

Kan het goedkoper?

898 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vattenfall?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • LL Dechamps – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prettig bedrijf . Nooit problemen. Wisselen doen we niet . We blijven bij Vattenfall .heerlijk dat we nooit moeilijkheden hebben bij Vattenfall

    Reageren
  • TTheo Van Luijk – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben al jaren bij Vattenfall en ben nig steeds tevreden.

    Reageren
  • SSam van Bakel – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit problemen met vattenfall.

    Reageren
  • RRuud Cox – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wiij hebben geen probleem met Vattenval

    Reageren
  • BB de boer – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede contacten

    Reageren
  • LLia – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijk en eenvoudig logo(geel de zon en blauw de lucht/de zee.
    Misschien later nog een kleur erbij voor de aarde om deze fossielvrij te maken,waar Vattenfall al mee bezig is.
    Betrouwbaar en op papier duidelijke maandoverzichten van verbruik voor desbetreffende woning.
    Kortom op dit moment gern negatieve ervaringen

    Reageren
  • LLia – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijk en eenvoudig logo(geel de zon en blauw de lucht/de zee.
    Misschien later nog een kleur erbij voor de aarde om deze fossielvrij te maken,wasr Vattenfall al mee bezig is.
    Betrouwbaar en op papier duidelijke maandoverzichten van verbruik voor desbetreffende woning.
    Kortom op dit moment gern negatieve ervaringen

    Reageren
  • MMarina – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben gestart bij Nuon destijds, in 1988 om precies te zijn en zijn gewoon gebleven. Ondanks de vele aanbiedingen die je krijgt.
    Het kan best zijn dat ik ergens anders goedkoper uit ben, maar voor hoelang? Dat zie je aan je tv abonnement, je wordt gelokt met een goedkope prijs en daarna stijgt het waar je bijstaat.De laatste jaren kan je ook punten sparen en heb zo al leuke cadeaus ontvangen.

    Reageren
  • MMaria Hermans Kappen – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bellen gaat heel moeilijk steeds weer wachtende voor je, dan maar met aangetekende brief en volgende dag bellen ze al

    Reageren
  • AAndre Gansekoele – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed en eerlijk bedrijf. Geeft goed aan wat alles kost en wat je bespaart.

    Reageren
  • WW Kaatman – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vele jaren Nuon /Vattenfall klant. Laten verleiden naar z.g.n. Budget merk… Drama… en gelukkig op tijd kunnen terugkeren naar betrouwbare Vattenfall leverancier

    Reageren
  • PP.Arends – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit een probleem al jaren echt tevreden

    Reageren
  • JJan Willem de Jong – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijke communicatie via mail en website. Elke maand een energie overzicht en 2 x per jaar de tarieven. Mocht je inderdaad vinden dat Vattenfall te duur wordt kan je makkelijk overstappen omdat je voldoende tijd hebt.

    Reageren
  • MMartien van Dooren – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een telefoontje en mijn vraag werd snel en keurig beantwoord en afgehandeld..

    Reageren
  • WWillem Arns – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijk en transparant in communicatie
    Vind ik wel zo prettig
    Ben al jaren 47 jaar bij Vatenvall

    Reageren
  • IIneke Gerners-Pach – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zet zich toch wel in voor om de klimaatdoelen te halen.natuutlijl zouden wij willen dat het over de hele linie met meer inzet dus sneller ziu gaan. Maar in de berichtgeving naar verbruikers cq klanten (waartoe wij ook behoren) sturen zij met grote regelmaat adviezen en tips om bewuster net energie om te gaan. Worden iedere maand met onze beus op de feiten gedrukt door de prima overzichten mbt verbruik zichtbaar gemaakt in staafdiagrammen met maandelijkse vergelijking ook met het jaar ervoor en hoe je verbruik is on vergelijking met ander 2 persoonshuishoyden. Nou daar blijven wij ver onder zelfs onder het verbruik van 1 persoonshuishouding. Zoen dus elke met plezier de mail.komen. plus het feit korting als ouwe trouwe klant. Punten sparen voor bijvoorbeeld gratis spaarlampen.
    Dus hoe goed werkt Vattenfall aan het energiebewustgebruik msjen.van de afnemers. Nou heel goed dus. Een grote pluim op de groene.hoed van Vattenfall

    Reageren
  • GGerard joost Remeeus – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    goede zweedse leverancier

    Reageren
  • JJ.Majoor – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede contacted en Altidore correct geholpen

    Reageren
  • GGerard Kwakkel – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Alle vragen die in het afgelopen jaar door ons aan Vattenfall zijn op een uitstekende wijze afgehandeld. Het call-center bestaat uit vriendelijke medewerkers met kennis van de materie. Top! Zo doorgaan!

    Reageren
  • RRené – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen probleem gehad betrouwbare leverancier

    Reageren
  • WWvanvugt – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eerlijk en snel als er wat is met de installatie is het is niet de goedkoopste maar wel altijd eerlijk dat is fijn om te weten hoop nog vele jaren met jullie te mogen door gaan .

    Reageren
  • EErik – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima bedrijf met dito prijzen. Als vaste klant 25% korting

    Reageren
  • HHarald – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed en altijd meedenkend kan gewoon niet beter

    Reageren
  • JJan van der Schilden – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Of ik nu bij een ander tijdelijk iets goedkoper kan zijn blijf ik bij Vattenfall omdat zij voor ons de beste keuze blijft. Niet duur, perfecte informatie en service.
    Aanrader.

    Reageren
  • AA van Elk de Freese – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Had een drie jaar contract dat liep af in april vorig jaar
    Er kon toen geen jaarcontract afgesloten worden daarom naar ANWB
    In oktober weer naar Vattenfall voor jaarcontract
    Aanzienlijk duurder maar dat was niet te vermijden
    Had een app echter die doet het nu niet meer zodat ik niet meer up to date ben wat het verbruik betreft, zoals destijds jammer dus.

    Reageren