Waar ben je naar op zoek?

Vattenfall

Totaalscore

Energieprijs


7,3

Klantenservice


7,7

Algemeen


7,7

Plus- en minpunten

  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Meerjarige energiecontracten
  • Geen CO2-gecompenseerd gas

Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf  dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.

Kan het goedkoper?

591 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vattenfall?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • NNiesje – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vattenfall heette eerst Nuon en ik heb nog nooit een andere energie leverancier gehad, ondanks de vele verhuizingen! Inmiddels ben ik 50 dus dat is, vind ik, al best wel lang. Bij Vattenfall heb je klant voordeel hoe langer je energie afneemt. Ik krijg nu 25% korting. Ook zijn er win acties waar je aan me kan doen. Vattenfall levert tevens groene energie waar ik volledig achter sta. De komende 50, mocht ik het halen, blijf ik gewoon lekker bij Vattenfall. Dat is ook omdat ik afwachtend ben of zij een nog slechtere naam kunnen verzinnen in de toekomst 🙂 Dat is tegelijk het enige “negatieve” wat ik over Vattenfall kan zeggen. Nog steeds moet ik wennen aan de naam.

    Reageren
  • AA. Heemskerk – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    geen problemen gehad

    Reageren
  • RRutchevelle – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Energy bills is quite high. We are paying 350 euro fixed every month with a return of extra paid amount but there isn’t clarity of how the extra amount paid calculated back and quite misleading. We were asked to start reducing payments so some extra amount be used but when we post a return of payment so the extra amount we can used on that month already we were asked to pay it bak and got charged extra ending paying more than 400 euros. Until now we do not when will we receive the money back extra payment with months lower bills than e paid for.

    Reageren
  • AAlbert Uiterwijk – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hele goede service en erg goedkoop voor een 3 jarig contract.

    Reageren
  • WWil – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Houden rekening met oude klanten krijgen tenminste ook wat

    Reageren
  • OOwen – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben heel tevreden met mijn energie leverancier. Ze helpen me mee om de kosten te besparen, want ik kan het allemaal niet meer betalen. Ze vind het fijn dat ze je zo goed bijstaan en ik kan echt op hun vertrouwen. Het enige minpuntje is toch wel de prijs die je moet betalen. Maar daar heeft iedereen last van. Groetjes Owen

    Reageren
  • Ssarah – 02 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het is een hele goede energie bedrijf en goedkoopste die ik tot nu toe heb mee gemaakt en heel klant vriendelijk.ik Ben er heel blij mee.

    Reageren
  • JJaymie Brans – 30 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Over het algemeen zijn ze fijn maar met het prijsplafond niet toegevoegd aan de prijzen in de app is je verbruik heel lastig in te zien

    Reageren
  • AAlen – 30 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het is een top bedrijf. heb er niks fouts over te zeggen. heb nooit problemen met dit enegiebedrijf gehad. ben er al bijna 20 jaar klant. en denk er nog niet aan om het te veranderen . Mvg

    Reageren
  • Cc.oud – 30 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    een leverancier die goed aan de prijs is.

    Reageren
  • JJaqueline Bouwman – 28 juni 2023

    Het bericht van Leo Vollebregt ga ik delen op facebook en andere social-media. Ook wij hebben in onze relatie een aantal mensen die slachtoffer zijn geworden van het hier besproken datalek. Misschien kunnen we een collectieve claim of een website openen om Vattenfall een lesje te leren! Begin nooit maar dan ook nooit aan een energiecontract bij Vattenfall.

    Reageren
  • Eeverstegen – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een uitstekende service, erg klantvriendelijk, zeer snel telefonisch contact, en ook via e-mail snel feedback terug. Kortom ik blijf nog heel lang

    Reageren
  • GGreet Tijsen – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima servise

    Reageren
  • KKarin Kampen – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duurste energiemaatschappij en nu ook nog de terug levering van stroom meer dan halveren.
    Overweeg nu echt tot overstappen.
    Werden ook niet gewezen op aflopen vaste contract, vind dit super slecht.
    Je kunt toch voor je vaste klanten meer doen dan alleen alles verhogen.

    Reageren
  • AAlbert Uiterwijk – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima service en goed koop.

    Reageren
  • RRein – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    goede website, fijn te zien wat je dagelijks verbruikt

    Reageren
  • MMonique van de Water – 28 juni 2023

    Prijs

    Algemeen

    goede en snelle service bij problemen

    Reageren
  • DDaniel – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Blijkbaar kreeg ik al jaren maar € 0,0760 per kWh voor het terugleveren van stroom en vorig jaar werd het € 0,1680 per kWh ik blij nu noch geen jaar verder veranderen ze het weer naar € 0,0760. Wat een oplichters en een milieu onvriendelijk bedrijf is Vattenfall ze zouden mensen met zonnepanelen juist moeten belonen ik ga zeker overstappen want dit is belachelijk.

    Reageren
  • Mmarthijn – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze hebben een goede/duidelijke app, ze komen hun beloftes na, en ze hebben aardige medewerkers die je telefonisch kunt bereiken.

    Reageren
  • SSandra – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vattenfall informeert goed en ze hebben ook een loyaliteitsprogramma met korting voor mensen die langer klant zijn. Je krijgt ook voor iedere maand dat je klant bent spaarpunten, die je kunt inwisselen voor cadeau’s, cadeaubonnen of energiebesparende producten.
    Ook doen ze moeite om je uitgebreid te informeren in deze tijd, waarin energiekosten sowieso wat duurder zijn. Ze geven je tips om energie te besparen en geven prijswijzigingen op tijd door. Het maandbedrag kun je ook eenvoudig aanpassen, waardoor je bij de jaarafrekening niet voor onaangename verrassingen komt te staan. Al met al ben ik al jaren een tevreden klant bij Vattenfall.

    Reageren
  • BBert de Boer – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De maatschappij is transparant in zijn handelen en houdt mijn prima op de hoogte van ons energie verbruik, geeft daarnaast goede tips om energie te besparen. De app van vattenfall werkt probleemloos. Als klant kan je gebruik maken van een spaarprogramma en heb je maandelijks kans op prijzen die ze uitloven.
    Enige minpunt wat ik las deze week is dat vattenfall door de zonnepanelen opgewekte stroom minder gaat vergoeden, dat is vrijwel 50% dat de panelen minder op gaan leveren. Dat vind ik persoonlijk wel heel erg veel.

    Reageren
  • GGabriella Doeves van der leeden – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zit hier al jaren bij ben een keer overgestapt omdat die ander zogenaamd goedkoper zou zijn nou dus niet ik heb nu weer vergeleken met andere en omdat ik der zo lang bij zit is de korting zo hoog dat ik die niet bij een ander krijg.

    Reageren
  • Vvan Randeraat – 24 juni 2023

    zeer teleurstellend dat na jaren en jaren dat mensen bij Vattenfall (voorheen nuon) zitten NIET een mooi aanbod krijgen.
    Een aanbod dat wel nieuwkomers krijgen.

    Misschien tijd om aan kernenergie te denken , ben nieuwsgierig hoe de nederlandse bevolking hier tegenover staat ??

    Reageren
  • HH van Beelen – 21 juni 2023

    Erg slecht totaal onbereikbaar

    Reageren
  • CCk boorsma – 13 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zonet gebeld ze laten je niet uitpraten kon me verhaal niet uitleggen beetje irritant hee echt wat een arrogant figuur hee pffff

    Reageren