Vattenfall
Totaalscore
Energieprijs
Klantenservice
8,0
Algemeen
8,0
Plus- en minpunten
- Tarieven altijd laag
- Goed bereikbare klantenservice
- Grote stabiele leverancier
- Groene stroom uit Nederland
- Geen CO2-gecompenseerd gas
- Geen meerjarige energiecontracten
Over Vattenfall
Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.
Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.
Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.
Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.
LL Dechamps – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Prettig bedrijf . Nooit problemen. Wisselen doen we niet . We blijven bij Vattenfall .heerlijk dat we nooit moeilijkheden hebben bij Vattenfall
ReagerenTTheo Van Luijk – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben al jaren bij Vattenfall en ben nig steeds tevreden.
ReagerenSSam van Bakel – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Nooit problemen met vattenfall.
ReagerenRRuud Cox – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Wiij hebben geen probleem met Vattenval
ReagerenBB de boer – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Goede contacten
ReagerenLLia – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Duidelijk en eenvoudig logo(geel de zon en blauw de lucht/de zee.
ReagerenMisschien later nog een kleur erbij voor de aarde om deze fossielvrij te maken,waar Vattenfall al mee bezig is.
Betrouwbaar en op papier duidelijke maandoverzichten van verbruik voor desbetreffende woning.
Kortom op dit moment gern negatieve ervaringen
LLia – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Duidelijk en eenvoudig logo(geel de zon en blauw de lucht/de zee.
ReagerenMisschien later nog een kleur erbij voor de aarde om deze fossielvrij te maken,wasr Vattenfall al mee bezig is.
Betrouwbaar en op papier duidelijke maandoverzichten van verbruik voor desbetreffende woning.
Kortom op dit moment gern negatieve ervaringen
MMarina – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben gestart bij Nuon destijds, in 1988 om precies te zijn en zijn gewoon gebleven. Ondanks de vele aanbiedingen die je krijgt.
ReagerenHet kan best zijn dat ik ergens anders goedkoper uit ben, maar voor hoelang? Dat zie je aan je tv abonnement, je wordt gelokt met een goedkope prijs en daarna stijgt het waar je bijstaat.De laatste jaren kan je ook punten sparen en heb zo al leuke cadeaus ontvangen.
MMaria Hermans Kappen – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Bellen gaat heel moeilijk steeds weer wachtende voor je, dan maar met aangetekende brief en volgende dag bellen ze al
ReagerenAAndre Gansekoele – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Goed en eerlijk bedrijf. Geeft goed aan wat alles kost en wat je bespaart.
ReagerenWW Kaatman – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Vele jaren Nuon /Vattenfall klant. Laten verleiden naar z.g.n. Budget merk… Drama… en gelukkig op tijd kunnen terugkeren naar betrouwbare Vattenfall leverancier
ReagerenPP.Arends – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Nooit een probleem al jaren echt tevreden
ReagerenJJan Willem de Jong – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Duidelijke communicatie via mail en website. Elke maand een energie overzicht en 2 x per jaar de tarieven. Mocht je inderdaad vinden dat Vattenfall te duur wordt kan je makkelijk overstappen omdat je voldoende tijd hebt.
ReagerenMMartien van Dooren – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Een telefoontje en mijn vraag werd snel en keurig beantwoord en afgehandeld..
ReagerenWWillem Arns – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Duidelijk en transparant in communicatie
ReagerenVind ik wel zo prettig
Ben al jaren 47 jaar bij Vatenvall
IIneke Gerners-Pach – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Zet zich toch wel in voor om de klimaatdoelen te halen.natuutlijl zouden wij willen dat het over de hele linie met meer inzet dus sneller ziu gaan. Maar in de berichtgeving naar verbruikers cq klanten (waartoe wij ook behoren) sturen zij met grote regelmaat adviezen en tips om bewuster net energie om te gaan. Worden iedere maand met onze beus op de feiten gedrukt door de prima overzichten mbt verbruik zichtbaar gemaakt in staafdiagrammen met maandelijkse vergelijking ook met het jaar ervoor en hoe je verbruik is on vergelijking met ander 2 persoonshuishoyden. Nou daar blijven wij ver onder zelfs onder het verbruik van 1 persoonshuishouding. Zoen dus elke met plezier de mail.komen. plus het feit korting als ouwe trouwe klant. Punten sparen voor bijvoorbeeld gratis spaarlampen.
ReagerenDus hoe goed werkt Vattenfall aan het energiebewustgebruik msjen.van de afnemers. Nou heel goed dus. Een grote pluim op de groene.hoed van Vattenfall
GGerard joost Remeeus – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
goede zweedse leverancier
ReagerenJJ.Majoor – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Goede contacted en Altidore correct geholpen
ReagerenGGerard Kwakkel – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Alle vragen die in het afgelopen jaar door ons aan Vattenfall zijn op een uitstekende wijze afgehandeld. Het call-center bestaat uit vriendelijke medewerkers met kennis van de materie. Top! Zo doorgaan!
ReagerenRRené – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Geen probleem gehad betrouwbare leverancier
ReagerenWWvanvugt – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Eerlijk en snel als er wat is met de installatie is het is niet de goedkoopste maar wel altijd eerlijk dat is fijn om te weten hoop nog vele jaren met jullie te mogen door gaan .
ReagerenEErik – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Prima bedrijf met dito prijzen. Als vaste klant 25% korting
ReagerenHHarald – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Goed en altijd meedenkend kan gewoon niet beter
ReagerenJJan van der Schilden – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Of ik nu bij een ander tijdelijk iets goedkoper kan zijn blijf ik bij Vattenfall omdat zij voor ons de beste keuze blijft. Niet duur, perfecte informatie en service.
ReagerenAanrader.
AA van Elk de Freese – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Had een drie jaar contract dat liep af in april vorig jaar
ReagerenEr kon toen geen jaarcontract afgesloten worden daarom naar ANWB
In oktober weer naar Vattenfall voor jaarcontract
Aanzienlijk duurder maar dat was niet te vermijden
Had een app echter die doet het nu niet meer zodat ik niet meer up to date ben wat het verbruik betreft, zoals destijds jammer dus.