Vattenfall
Vattenfall tarieven
Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Vattenfall.
Contract |
Stroomprijs per kWh
|
Gasprijs per m3
|
---|---|---|
Variabel
|
€ 0,284
|
€ 1,488
|
Vast (1 jaar)
|
€ 0,284
|
€ 1,287
|
Vast (3 jaar)
|
€ 0,308
|
€ 1,390
|
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Tijdelijke actie: € 350 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,140 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall vanaf 1 juli 2024 terugleverkosten.
Kan het goedkoper?
Plus- en minpunten
- Goed bereikbare klantenservice
- Grote stabiele leverancier
- Groene stroom uit Nederland
- Overstapkorting
- Geen CO2-gecompenseerd gas
- Relatief hoge terugleverkosten
Over Vattenfall
Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.
Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.
Stroometiket
Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.
Energie besparen
Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.
Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.
SSilvia – 24 april 2024
Prijs
Service
Algemeen
Onduidelijke rekening
Onduidelijke tarieven.
Klopt iets niet.
We laten het uitzoeken.
BBen – 28 maart 2024
Prijs
Service
Algemeen
Stabiele partij al vele jaren, heldere communicatie, duidelijke afschriften, goede app. Echt weinig op aan te merken. Aanbod/tarief voor trouwe klant kan soms beter.
FFalk – 21 maart 2024
Prijs
Service
Algemeen
Als ik 0 sterren kon geven, had ik deze boeven dat gegeven. Het is vooral de stadsverwarming dat gewoon duurder is dan gas. Gemeente en wooncorporaties hadden met vattenfall afgesproken om voor sociale huur niet te duur te worden. Wooncorporaties in amsterdam willen nu niet meer stadverwarming zelfs aanleggen omdat vattenfall een monopolie is en de stadverwarming blijft verhogen….
TThomas – 13 maart 2024
Prijs
Service
Algemeen
Slechte dure maatschappij die elke keer mijn termijnbedrag wil verhogen.
Slechte app waar je bijna een studie voor volgen moet, om iets te kunnen begrijpen.
Ik heb de kachel zelden aan toch las ik vandaag ,verhoog uw termijnbedrag van 96€ naar 217€.
Hoezo! Ik stook niet dus moet ik geld terug krijgen.
AAndre – 16 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Jammer als je al 10 jaar klant bent en niet profiteert van een verlaging
op de energie kosten, dus misschien toch maar overstappen.
Niet slim van vattaval om zo met vaste klanten om te gaan
WW. – 19 juli 2024
@Andre, Vattenfall heeft een korting Blijven Loont op variabelen leveringskosten
DDiana – 13 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Al jaren klant bij Vattenfall. Duurzaam bezig top! Erg tevreden met maandelijks overzicht verbruik. Vooral ook de Vattenfall App, zeer overzichtelijk waarin uitgebreid je verbruik en kosten te volgen zijn, om direct in te grijpen bij grote veranderingen.
AAlexandra – 07 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Price is ok but not great. Service is worse.
They want to install a new meter. You have to make appointments, fill out stuff and you dont get an appointment just a suggestion over several hours.
After the appointment time starts you receive a call that they can not do anything as the whole house needs to be done.
I mean -wtf ??? The house did not grow and did not change, perhaps check before you plan work at your customer places ?
I took a day off as it was too far to go to work and go back for 3 hours.
Unacceptable!
CCor – 15 februari 2024
@Alexandra
It’s not Vattenfall who replaces the meter. It’s Liander. They provide the infrastructure.
HHenri Kalle – 02 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Goede ervaring met Vattenfall, als er problemen zijn proberen zij deze zo snel mogelijk op te lossen.
Omtrent de prij van de producten ben ik ook tevreden. Ik blijf bij Vattenfall!
JJohn Kortleven – 31 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Milieu vriendelijk ,sparen voor cadeaus en vriendelijk personeel
Bereid op de toekomst !
Ssofie – 30 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
prima, duidelijke app en gepaste aanbiedingen.
elk jaar krijg je weer extra 5% korting voor trouwe klanten, maximale korting 25%
DDCM Amende – 26 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Houdt mij iedere maand op de hoogte van het verbruik en of ik nog goed zit met mijn betaling. Prima energie bedrijf
HHanneke Veenstra – 25 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
goede prijs voor stroom en gas
klantenservice is altijd goed bereikbaar en vriendelijk
over het algemeen ben ik tevreden, en zou niet willen overstappen
HH.J,Visscher – 24 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb geen probleem met Vattenfall dus ook alleen maar positieve ervaringen
FFrans van Gils – 24 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Zij geven goede voorlichting, die goed van pas komen.
Ik heb nooit zo’n serieus leverancier gehad.
Ze hebben een spaarplan en als je bij hun blijft dan krijg je korting in procenten.
Ik verander niet van leverancier, zo heb ik het bij hun naar mijn zin.
HHans Koelma – 24 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Al jaren maken we uitgebreid gebruik van de faciliteiten en service van onze energie leverancier Vattenfall. Nooit hebben we problemen gehad met de energie nota s ,altijd duidelijk en overzichtelijk aan ons overgebracht . Ondanks de vele vele aanbiedingen die wij al heel wat jaren van concurrentie energie leveranciers kregen om te gaan overstappen wat volgens hun financieel veel aantrekkelijker is …. Bleven en blijven wij trouw aan onze Vattenfall.
EEvelien – 23 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Een goede energieleverancier. Klantenservice is minder. We hadden een vast maandbedrag en hebben afgesproken dit niet te verlagen. Bij de teruggaaf kwam toch de vermelding dat het maandbedrag verlaagd werd. Geprobeerd om dit weer te verhogen. Kregen iemand aan de lijn die het niet na kon kijken maar verzekerde dat jet maandbedrag niet zou veranderen omdat het keihatd vaststond. Maandbedrag dus toch verlaagd! Nu weer moeite moeten doen om het op het oorspronkelijke bedrag te krijgen.
AAp van Huijksloot – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Deze leverancier heeft een duidelijke website waar al je vragen worden beantwoord.
Ook geven zij je tips om je energiegebruik omlaag te krijgen en wordt je gewaarschuwd als je maandtarief moet worden aangepast.
AA.Vos – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
vattenval verzorgt een goede omschrijving van het verbruik en geeft
daarnaast een goed advies om het noch beter te doen.
Kortom een prima bedrijf om mee in zee te gaan.
HHenri Ruitenberg – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Geen problemen, keurig op tijd met overzichten en via de app altijd bereikbaar en dat is wel een plus punt.
GGerard – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ben tevreden
DD.E. van Wanrooy – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Alleen maar positieve ervaringen.
NNoldavandongen – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Tevreden klanten veranderen niet zoals gezegd en gedaan
We zullene hiermee verder gaan
JJaap – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Weinig onderbreking in de gas&stroomvoornziening. Derhalve heb ik ook weinig met de klantenservice te maken en dus geen klachten.
WW.B suares – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben meer Dan 10 jaar bij vattenfall en bevalt me nog steeds.
EEllen de Nooij – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Heb totaal geen klachten. Alle gegevens iedere maal per e-mail. Kan zo mijn verbruik controleren. De uitgebreide app is echt klantvriendelijk, ik ben niet ze erg handig, maar hier kan ik mijn verbruik duidelijk meekrijgen. Met een vriendelijke groet: Ellen de Nooij.