Vattenfall
Vattenfall tarieven
Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Vattenfall.
Contract |
Stroomprijs per kWh
|
Gasprijs per m3
|
---|---|---|
Variabel
|
€ 0,284
|
€ 1,488
|
Vast (1 jaar)
|
€ 0,284
|
€ 1,287
|
Vast (3 jaar)
|
€ 0,308
|
€ 1,390
|
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Tijdelijke actie: € 350 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,140 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall vanaf 1 juli 2024 terugleverkosten.
Kan het goedkoper?
Plus- en minpunten
- Goed bereikbare klantenservice
- Grote stabiele leverancier
- Groene stroom uit Nederland
- Overstapkorting
- Geen CO2-gecompenseerd gas
- Relatief hoge terugleverkosten
Over Vattenfall
Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.
Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.
Stroometiket
Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.
Energie besparen
Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.
Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.
Jj b hedemann – 29 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
heb geen toelichting ze zijn goed en goedkoop en gaan goed met de klanten om
JJan Willem – 29 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Prima energieleverancier, goeie acties en wanneer je contact opneemt vanwege een vraag/klacht zijn ze heel snel met reageren.
OOscar – 28 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Nuon levert goed met een goeie service maar zijn niet de goedkoopste
AA.Poortenaar – 26 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Heb nog nooit problemen gehad ben altijd keurig behandeld en ben al meer dan 30 jaar bij ze met een 1 jarig domme over stap naar een ander ben snel weer terug gegaan en ben zeer tevreden.
YYvonne jansma – 25 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Vrij duur, jaar nota niet te begrijpen.
voor elektra geldt als je meer verbruikt betaal je minder. Stond op mijn jaar nota!!
Contact opgenomen met de klanten service, deze mevrouw kon mij niet uitleggen hoe dat zat, maar zou het met de achterban bespreken!!
Nooit meer wat vernomen van Nuon.
GGerrie121 – 23 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben al jaren tevreden over Nuon, heb een servicecontract voor mijn CV en Luchtbehandelingsinstallatie. Een belletje en de servicemonteur komt op afspraak en op korte termijn het probleem oplossen.
GG. Poldner – 23 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben erg tevreden over de klantenservice de vragen worden goed beantwoord. De acties die de Nuon heeft pakken voor mij goed uit.
De prijzen zijn volgens mij niet te hoog ik betaal een betere prijs dan dat ik bij greenchoice betaalde.
De algemene indruk die ik heb is dus positief geen opdringerige telefoontjes of mails zoals bij veel andere energie leveranties wel het geval is. Dus mijn oordeel is dus zeer positief.
DDonk – 23 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Al bijna 25 jaar zonder enige problemen!!
Never change a winning team! 😉
KKieft – 23 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Wilde een 8 geven maar dat ging niet. Er is altijd wel iets dat verbeterd kan worden. Maar wij zijn erg tevreden over onze energieleverancier. Slechte ervaringen dat we waren overgestapt. Gauw weer terug naar onze veilige NUON.
HHans Kruisman – 23 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
meestal werkt de klantenservice ruim voldoende. Maar vorig jaar heeft de NUON mij ten onrechte een energieaansluiting berekend die ik niet had en niet wilde hebben; en zelfs kosten geïncasseerd. . Dat heeft mij maanden gekost om de zaak terug te kunnen laten draaien.
PPeter Spierings – 22 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Al een paar jaar tevreden klant !!!
Ffabiola – 22 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
nooit problemen gehad
TThea slaager – 22 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Ben zeer tevreden net NUON. Goede en klantgericht personeel. Monteur is flexiebel
Nnizaam – 22 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
nooit problemen gehad
CCees v mourik – 19 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Goede prijsafspraken Geen gezeik geen omkijken naar!
WW. Veldkamp – 16 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Nooit geen problemen gehad.
MM’Pothoven – 11 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Service en advies zijn klantvriendelijk.
Jj.koning – 10 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Prijs en alles is goed
Mmargo van Bekkum – 08 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
geen klachten over levering, alleen aardig aan de prijs
Mmichel – 05 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Gewoon een goeie keuze
CC.P.Sneek – 05 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
Altijd goed.
Wat goed is moet je niet veranderen.
Langdurig contract met korting.
Het gaat om centen niet de moeite waard om te veranderen.
Mmarijn garriten – 03 februari 2016
Prijs
Service
Algemeen
al vele jaren tevreden. Jaarlijks een nieuw beter en goedkoper aanbod mogelijk
NNic van Diepen – 31 januari 2016
Prijs
Service
Algemeen
De energieprijs is aan de hoge kant.
De klantenservice is aardig op peil.
Algemene indruk is slechter geworden sinds de fusie met die Scandinavische maatschappy!!
JJohan Tuyp – 31 januari 2016
Prijs
Service
Algemeen
heb gewoon goede ervaring met NUON en de klantenservice vindt ik goed.
MMia – 29 januari 2016
Prijs
Service
Algemeen
vriendelijk klantenservice, vragen en klachten worden vlug en netjes opgelost.
Alles gaat zoals het hoort. prima dus.