Waar ben je naar op zoek?

Vattenfall

Vattenfall tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Vattenfall.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,274
€ 1,289
Vast (1 jaar)
€ 0,275
€ 1,321
Vast (3 jaar)
€ 0,285
€ 1,345

De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.

Actie

Tijdelijke actie: € 250 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,123 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall vanaf 1 juli 2024 terugleverkosten.

Plus- en minpunten

  • Goed bereikbare klantenservice
  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Overstapkorting
  • Geen CO2-gecompenseerd gas
  • Relatief hoge terugleverkosten

Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.

Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Stroometiket

Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.

Energie besparen

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.

Kan het goedkoper?

900 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vattenfall?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • Dde wachter – 18 april 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ben zeer tevreden

    Reageren
  • Jjohnny – 09 april 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    zit al bijna 25 jaar bij de nuon tot volle tevreden heid klanten service werkt prima ze komen hun afspraken tot nu toe altijd stipt na en bij onverwachte bij betaling bij de eindjaars nota zijn ze altijd bereid om een betalings regeling te treffen als je het niet in 1 x kan betalen zijn mischien leveranciers die is goedkoper zijn maar ik stel de service erg op prijs dat ik er niet eens aan zal denken om over te stappen

    Reageren
  • HHans Noback – 07 april 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    al jarenlang klant zonder noemenswaardige problemen. De enkele keer dat ik een beroep op hen deed, was de afhandeling naar tevredenheid.

    Reageren
  • KK.Selier – 05 april 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit klachten. Alles werkt altijd perfect. Rekening nooit te hoog.

    Reageren
  • AA. van Hoegee – 02 april 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nuon is niet de allergoedkoopste, maar redelijk. Een paar maal contact gehad met Nuon. de klantenservice is altijd vriendelijk en qdaequaat

    Reageren
  • MMichel Klaassen – 27 maart 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    geen klachten,goede klantenservice en website

    Reageren
  • VValerie – 26 maart 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vorig jaar ben ik overgestapt naar Nuon omdat er een aantrekkelijke welkomstbonus was, ook waren de tarieven op dat moment goedkoper dan mijn vorige aanbieder (oxxio). Een aantal keer contact gehad met een medewerker, ze belden om te vragen of alles naar wens was en om heet een en ander toe te lichten. Voor de verandering geen opdringerige verkopers, maar gewoon vriendelijke medewerkers met een duidelijk verhaal. Verder zolang ik gas en elektra heb, heb ik geen klachten.

    Reageren
  • VValerie – 25 maart 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vorig jaar ben ik overgestapt naar Nuon omdat er een aantrekkelijke welkomstbonus was, ook waren de tarieven op dat moment goedkoper dan mijn vorige aanbieder (oxxio). Een aantal keer contact gehad met een medewerker, ze belden om te vragen of alles naar wens was en om heet een en ander toe te lichten. Voor de verandering geen opdringerige verkopers, maar gewoon vriendelijke medewerkers met een duidelijk verhaal. Verder zolang ik gas en elektra heb zijn er geen klachten.

    Reageren
  • PPaula – 18 maart 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Gewoon goed als je belt nooit geen probleem als ik alles op een rij zet ook bij anderen ben je net zo veel kwijt iedereen heeft het alleen over gaa en elextra nooit over de belastingen

    Reageren
  • FF. de Vries – 15 maart 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Levert altijd, in afgelopen 15 jaar slechts 3 keer een echte storing gehad.

    Reageren
  • EEllen – 14 maart 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik vind Nuon erg klantvriendelijk, leuke aktie met kadoos, ik ben gewoon tevreden klant,al jaren, en als er eens iets is, komen ze op echt heel korte termijn. Ook vaste meerjaren-contract, vind ik uitermate plezierig Kortom ik blijf bij Nuon.

    Reageren
  • BB Vet – 01 maart 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima service en geen problemen. Leuke spaaracties door punten die je verzamelt per maand tav je contract.

    Reageren
  • CChanel – 25 februari 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij zijn erg tevreden over Nuon. Alles duidelijk en prijs is goed

    Reageren
  • RR Schure – 21 februari 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben drie jaar geleden klant geworden van Nuon en kreeg een ipad mini bij mijn overstap. Ik ben tevreden over de energie en gas, maar heb niet het gevoel de laagste prijs te betalen. Dit jaar zou ik tien procent korting krijgen, maar mijn maandbedrag is gewoon gelijk gebleven.

    Reageren
  • GGuus van der Kolk – 29 januari 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    door de vaste klantenprijs en beloning elk jaar extra korting.
    daarnaast ook nog automatisch sparen voor leuke handige en energiebesparende cadeaus. wat wil een mens nog meer

    Reageren
  • KKyro – 24 januari 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De energie prijs is bij allemaal te hoog.Heel veel mensen moeten iedere cent omdraaien maar de prijzen blijven stijgen. Als iedereen iets bijgaf dan was het voor velen makkelijker te leven.

    Reageren
  • Mmartin oesterholt – 15 januari 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    nooit problemen, bij storing komen ze gelijk

    Reageren
  • MMarc – 09 januari 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vrij duur en matig bereikbaar als je eenmaal klant bent

    Reageren