Vattenfall
Totaalscore
Energieprijs
Klantenservice
7,5
Algemeen
7,5
Plus- en minpunten
- Grote stabiele leverancier
- Groene stroom uit Nederland
- Meerjarige energiecontracten
- Geen CO2-gecompenseerd gas
Over Vattenfall
Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.
Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.
Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.
Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.
PPrisca – 07 februari 2023
Mijn ervaring met Vattenfall is dat ze snel zijn met het overzetten van het ene adres naar het andere adres. Ik neem alleen stroom af en ben wel omhoog gegaan met mijn energiekosten maar het is een normaal bedrag. Snelle nette service.
Eeva becker – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
ben zeer tevreden
WW.H.Endeman – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben al jaren bij Vattenfal en dat bevalt ons in alle opzichten prima !
RRuby – 07 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Al jaren klant bij Nuon/Vattenfal. Uitstekende app. Goede informatie voorziening. Al tientallen 21 jaren ben ik klant van Vattenfall (het vroegere Nuon) en ik heb geen negatieve ervaringen. Storingen komen zelden voor, de prijs is redelijk, facturering verloopt probleemloos, en klanten krijgen een prima uitleg bij het verbruik. Kortom, ik ben een tevreden klant van Vattenfall. Alleen jammer dat Vattenfall nog helemaal niets van zich heeft laten horen over de energiecrisis en de bijkomende prijsstijgingen, terwijl deze kwestie dagelijks in het nieuws komt.
GGer Brandt – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Uitstekend energie bedrijf. Geen klachten. Geen problemen. Goede
Informatie en communicatie.
Prima bedrijf. In alle opzichten.
SSylvia – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Hoewel ws goed bedoeld is het maandelijkse overzicht van je termijnbedrag op de app een lachertje.
De ene maand krijg je geld terug 50-75 euro, de maand er op moet je 750-1500 euro bijbetalen, dan weer een maand later weer compleet anders en weer geld terug.
Als je telkens het advies voor maandbedrag opvolgt, schiet je van het ene in het andere uiterste.
Niet erg geruststellend allemaal.
Afgelopen jaar toch maar steeds hetzelfde bedrag aangehouden ondanks de de supergrote verschillen. Het was natuurlijk een raar jaar betreffende de energieprijzen, maar dit gaf alleen maar veel meer onrust.
AAC. Nieuwkerk – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik vind Vattenfall een betrouwbare energieleverancier en in goede en slechte tijden heb ik altijd 25% korting op mijn energie. Vandaar top waarom nog naar een ander gaan. En ik moet toch ook energie betalen bij wie dan ook.
EEK.Lengfeld – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben in principe hel tevreden met Vattenfall goede service altijd vriendelijk
MMax van de Kerkhof – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Altijd aanspreekbaar met een duidelijke uitleg van de mogelijkheden en dat allemaal in een vriendelijke sfeer.
BBep de Haas – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Prettig contact
AA. Van Dijk – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Gewoon geen gezeur, duideulijk in de communictatie en komen hun belofte na, en dat is heel wat tegenwoordig.
RRupender – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Mooi en duidelijk app met geweldig overzicht.
KKees – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Woeker prijzen 3/4 kostprijs zijn kosten en toeslagen
CCorrie Schotema – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
geen problemen mee Ik heb nog een contract Als ik vragen heb worden ze duidelijk en correct beantwoord . Ik ben al heel lang klant en heb dus 25% korting. Ik wil niet veranderen want ik weet wat ik heb en niet wat ik krijg. Er is weinig verschil tussen verschillende leveranciers Bij de ene is dat goed koper en bij de andere weer wat anders Ik blijf bij : VATTEN FALL
CConny Dijkstra – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ben al 40 jaar bij dezelfde leverancier van gas en stroom Ik word altijd vriendelijk te woord gestaan en blijf klant bij dit bedrijf
HHarrold van de Weerd – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wat ik ervaren heb is de welwillendheid om je situatie niet alleen aan te horen, maar ook willen mee denken naar een oplossing voor je probleem. Dat heb ik bij andere maatschappijen nog niet mee gemaakt.
EE A van Breukelen – 06 februari 2023
Prijs
Service
Wij zijn zeer tevreden dus waarom weglopen goed is goed
HHilga de Groot – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
De prijs is niet de laagste wat aanbieders betreft, de klantenservice is meer waard. Een luisterend oor, meedenken en oplossingsricht. Iets meer naar de klant toekomen met een scherpe prijs word gewaardeerd .
Wwim speeks – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
vindt bij vattenfall altijd duidelijke informatie , mijn maandoverzichten zijn altijd volledig en duidelijk en daarbij heeft vattenfall regelmatig leuke aanbiedingen en voor zittenblijvers extra
kortingen.
LLuuk Bakema – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wordt altijd vriendelijk geholpen, heel erg behulpzaam, altijd bereikbaar, geven je goede tips en raad mee, al jouw gegevens snel bij de hand, dus kunnen ze je ook snel van dienst zijn, Allemaal zeer vriendelijke mensen.
AA H A van den Biggelaar – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Geen problemen, keurige prijs.
CCees – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb nu nog een vast contract en daardoor is de prijs vast en in mijn geval laag. Indien ik een vraag heb en de klantenservice bel gaat dit vrij snel en heb ik een goed en onderbouwd antwoord. Vattenfall heeft een goede app waar je elk moment je verbruik kan zien en ook veel tips hoe je zuiniger kan leven. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over vattenfall.
WW.Duenk – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Nooit geen probleem
KKaat – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
We hebben een variabel contract en konden we dus niet vastzetten.
De prijzen bleven maar stijgen en als je een vraag wilde stellen waren ze telefonisch niet bereikbaar of lang ( erg lang) in de wacht staan.
Of je kon de vraag via de chat stellen maar daar stond de vraag niet tussen die je wilde stellen.
Dus alles bij alles ben ik niet echt tevreden maar om nu over te stappen word het op dit moment ook niet beter op denk ik.
Hopelijk gaan de prijzen snel weer dalen en doen de energiebedrijven hieraan mee door hun klanten ook weer een normale prijs te laten betalen.
We leven in een rare wereld op dit moment met alles wat zo duur is geworden.
JJolanda Huibers – 06 februari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wordt altijd netjes op de hoogte gebracht met alles