Vattenfall
Totaalscore
Energieprijs
Klantenservice
7,7
Algemeen
7,7
Plus- en minpunten
- Grote stabiele leverancier
- Groene stroom uit Nederland
- Lage terugleververgoeding panelen
- Geen CO2-gecompenseerd gas
Over Vattenfall
Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.
Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.
Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.
Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.
TTjeerd van de Kamp – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Vattenval,voorheen nuon, levert voor ons al jaaaaaren lang, eerst gas, en elektra, nu stadsverwarming en inductie koken,wat een hoop scheelt in de gaskosten Vattenfal geeft elke maand per mail een keurig overzicht van je verbruik, zodat je kan vergelijken, hoeveel het verschil is De site van Vattenfal is duidelijk en overzichtelijk, en de klantenservice is prima te bereiken, met zeer vriendelijk en kundig personeel, al met al een dikke aanrader
DD. Hoogers – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Al jaren klant en nooit problemen. Aardige klantenservice die je correct te woord staan. Tot nu toe geen klachten, ben benieuwd naar de toekomst…..
WWilma Steenbergen – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Hoe langer je blijft krijg je 25% korting en dat is toch mooi meegenomen en je spaart punten voor prachtige cadeaus.
WWalter Kremers – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wij konden ons lage tarief meenemen naar ons nieuwe adres.
Dit was een voordeel, waar we heel blij mee zijn.
CC harte van der Mazen – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Goede service
PPeter janssen – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Veel te duur en slechte klantenservice. Vlug nog in december prijzen verhogen zodat ze in januari nog flink kunnen profiteren van ons belastinggeld
GGaitrie Kesarsing-Olsen – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wordt elke maand op de hoogte gehouden van mijn verbruik en krijg tips hoe en waarop ik kan bezuinigen
AAaltje en Kurt Lengfeld – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Hab een goed ervaring met Vattenfall
Jjan janssen – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
behoorlijk aan de hoge prijs
services goed
HHenk Molenaar – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Al vele jaren klant en nog steeds uitermate tevreden
FFred Schoppema – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ben al vanaf ons trouwen (1973) bij deze energie maatschappij en heb daar nog steeds geen spijt van.
MMilly – 30 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Geen ervaring, alles verloopt automatisch en vanzelf. Zo wil ik het ook, geen gedoe, gewoon goede levering. En zo gaat het ook.
MMarga – 27 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Al een aantal jaren is onze energie leverancier vattenfall, we zijn 1x naar een andere leverancier “energie direct” overgestapt, maar dat was geen succes, dat termijn bedrag was veel lager, maar bij de eindafrekening moesten wij flink bijbetalen…terug naar vattenfall, energie contract voor 3 jaar en nergens geen problemen mee, hun schatting van ‘t termijn bedrag klopt, maar wij verhogen dat standaard met €25 per maand, al 2 jaar op een rij krijgen wij geld terug ipv bij betalen…het enige minpunt…als je telefonisch een medewerker wil spreken, dan duurt de wachttijd vaak erg lang, een wachtrij van 20minuten is helaas vrij normaal bij Vattenfall, maar als je dan eenmaal een medewerker aan de telefoon hebt, dan neemt die medewerker wel de tijd om je netjes en goed te helpen, de vragen worden dan ook netjes en goed beantwoord, en ‘t advies is ook een goed advies….Vattenfall kan ik iedereen aanraden, en tja die wachtrij ik denk dat dat momenteel bij vele energie leveranciers ‘n probleem is
JJamal – 24 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Klanten service is top,wordt snel en goed geholpen. Prijs is redelijk,kan altijd goedkoper maar ook duurder. Over het algemeen gezien tevreden,vandaar 4 sterren.
PPiet Gijswijt – 24 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Zo lang we al samen wonen zijn wij al bij deze leverancier en dit is inmiddels al ruim 36 jaar.
wij zijn begonnen bij GEB toen werd het Nuon en het huidige Vattenfall.
Ze brengen ons op de hoogte via een mail of tijdens ons bezoek via hun site wij zijn nog dikke vijftigers maar hebben in ons huis geen slimme meter en ook geen cv maar een gaskachel en daar maken ze geen probleem over.
Wij zijn blij met deze gas en stroom leverancier een echte aanrader vinden wij.
MMarc Sandberg Sr – 24 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Wat is nu eigenlijk en waarachtig het geval
Ik ben al jaren een tevreden klant bij Vattenfall
Eerst was het Nuon, dat was ook niet verkeerd
Maar ik heb in al die jaren heel goed geleerd
Er moet heel wat gebeuren voor ik Vattenfall inruilen zal
II.E. Hercules – 24 januari 2023
Prijs
Na een jaar bij een andere energieleverancier aangesloten weer terug bij mijn oude leverancier ( was voorheen 50 jaar klant, voorheen NUON)
Prijs met andere maatschappij is te hoog.
SSteffan de Boer – 24 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ondanks een hoge prijs is hun service de beste. Bij betalingsachterstand wordt er gekeken naar oplossingen, geen bedreigingen
Rruud – 24 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
ze helpen je goed geven goede uitleg en is fijn om met ze te praten over de zaken waar noodig al met al een super bedrijf
HHetty Breugom – 24 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
vriendelijke mensen die de telefoon opnemen, geen lange wachttijden en goede contracten met vaste prijzen zodat je niet voor verrassingen komt te staan bij de afrekening. Echt perfect
DDirk van Ginkel – 24 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
slechte service,onbereikbaar,en veel te duur
BBennie – 30 januari 2023
@Dirk van Ginkel
Ja idd, verbaas me dat men de prijs soms 5 sterren geeft. Ze zijn nagenoeg de duurste.
FFrank – 24 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Slecht bedrijf, klantenservice onbereikbaar,app werkt meer niet dan wel,Duister bedrijf!
RR van Schaik – 24 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Helaas heel slecht te bereiken, . En wij zijn van het gas af , dus een alternatief voor koken en warm water. Maar voor het apparaat weten zij niet waar men het moet plaatsen ,????
MM. Ebeltjes – 24 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Fijn bedrijf, vlotte afhandeling bij vragen, goeie prijzen.
Kortom een goede leverancier.
EE. Patty – 24 januari 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ben zeer tevreden met mijn energieleverancier Vattenfall, voorheen Nuon, omdat ze met mij meedenken, ze kunnen zich in mij “plaatsen”. Als er wat is, dan wordt dit netjes afgehandeld.
Vattenfall heeft ook nog een leuke extraatje, n.l. een spaaractie voor hun leden waarmee je punten kan sparen en zeer nuttige dingen kan bestellen, met/zonder bijbetaling.
Vattenfall doet wat het beloofd en ik ben zeer tevreden.