menu

Plus- en minpunten

  • Goed bereikbare klantenservice
  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Overstapkorting
  • Geen CO2-gecompenseerd gas
  • Relatief hoge terugleverkosten

Vattenfall tarieven

De huidige tarieven van Vattenfall zijn € 0,290 per kWh stroom en € 1,254 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 19 juni 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij Vattenfall:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Dynamisch€ 0,223 per kWh€ 1,127 per m³
Variabel€ 0,272 per kWh€ 1,285 per m³
Vast (1 jaar)€ 0,290 per kWh€ 1,254 per m³
Vast (3 jaar)€ 0,327 per kWh€ 1,442 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Nu met eenmalig € 350,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. Claim je korting hier.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,168 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall terugleverkosten.


Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.

Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.

Contactgegevens


Kan het goedkoper?

Vattenfall ervaringen

Review score

7,9

op basis van 976 reviews

Prijs
7,7 Star

Klantenservice
8,1 Star

Algemeen
8,0 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • M
    Minke

    Netjes maatschappij jij krijgt elke maand een energie rapport hoeveel je hebt verbruikt en een verrijking met vorige jaren of je meer of minder hebt verbruikt ook staan er de kosten bij

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Bouchier

    Mooie prijs . Klantvriendelijk

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Henk de Boer

    Ik heb een uitstekende ervaring gehad met Vattenfall als energieleverancier. Vanaf het moment dat ik overstapte naar Vattenfall, hebben ze zich bewezen als een betrouwbare en klantgerichte partner in energievoorziening.

    Ten eerste was het overstapproces verrassend eenvoudig en probleemloos. Ik kon alles online regelen, van het vergelijken van tarieven tot het aanvragen van de overstap. De website van Vattenfall is zeer gebruiksvriendelijk en informatief, wat mijn keuze vergemakkelijkte. Bovendien was de klantenservice uitstekend bereikbaar voor eventuele vragen die ik had tijdens het proces.

    Wat me vooral opviel na de overstap was de duidelijkheid van mijn energierekening. Vattenfall hanteert heldere tarieven en ik kon gemakkelijk mijn verbruik en kosten bijhouden via hun online platform. Dit gaf me een goed gevoel van controle over mijn energiebudget.

    Een ander groot pluspunt was de communicatie vanuit Vattenfall. Ik ontving regelmatig updates over mijn contract, verbruik en eventuele veranderingen in tarieven. Deze transparantie waardeer ik enorm, omdat het mij in staat stelde om goed geïnformeerd te blijven over mijn energiezaken.

    Wat ook niet onvermeld mag blijven, is de groene ambitie van Vattenfall. Als een van de grootste leveranciers van duurzame energie in Europa, voelde ik me goed bij het feit dat ik mijn steentje bijdroeg aan een beter milieu door voor Vattenfall te kiezen. Ze bieden verschillende opties voor groene energie en investeren actief in duurzame projecten, wat voor mij als consument belangrijk is.

    Tot slot was de klantenservice van Vattenfall uitstekend. Ik had een keer een vraag over mijn meterstanden en binnen enkele minuten kreeg ik vriendelijk en professioneel advies van een medewerker. Deze snelle respons en behulpzaamheid hebben mijn vertrouwen in Vattenfall als energieleverancier versterkt.

    Al met al kan ik Vattenfall van harte aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een energieleverancier die betrouwbaarheid, transparantie en duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan. Mijn ervaring met hen is uitermate positief geweest, en ik ben blij dat ik de overstap naar Vattenfall heb gemaakt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hendrika van Eldik

    Ben en blijf bij Vattenfall,dat bestaat al al vele jaren en ben en blijf super trots op hun bestaan en prijzen ,zijn zeer klantvriendelijk en behulpzaam.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Johanna Van Diepen

    Vattenfall is wat mij betreft een goede leverancier. Het is niet de goedkoopste, maar ik ga toch voor kwaliteit. Alles wordt duidelijk uitgelegd op de site en er komt regelmatig een mail binnen met de nodige informatie. Ook wordt duidelijk gemaakt, wanneer je een contract kunt wijzigen, omdat dit voordeliger is , maar ik kan zelf bepalen of ik dit ook wil. Er is een spaarprogramma, zodat je kan sparen voor leuke cadeaus en hoe langer klant, hoe meer korting. Ook is er nog een prijzenspel, dan moet je een antwoord invullen en heb je kans op die prijs. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit iets gewonnen, maar je kunt niet alles hebben.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    j knijpstra

    de op geleverde stroom moeten zij mij betalen en niet ik hun ik over weeg een thuis batterij aan te schaven en dan op zeggen .

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Geert Haverkamp

    De standard prijs voor de afname van gas en elektra is gemiddeld tov andere leveranciers. Wat me zo aan Vattenfalls bevalt is 1. dat ik 10% korting per jaar krijg voor elk jaar dat ik van hun service gebruik maak, tot een maximale korting van 25%. De korting is nu 30%
    2. Elke maand krijg ik een zeer gedetailleerd overzicht van mijn gas en elektra gebruik, met de bijbehorende kosten. Het overzicht laat ook zien hoezeer mijn gebruik ten opzichte van vorig jaar gestegen of gedaald is. Op basis van deze cijfers kan ik mijn vaste maand bedrag aanpasen, zodat ik zeker weet dat ik aan het eind van het kontraktjaar niets bij hoef te betalen. Ik kreeg ook ruim op tijd advies om aan te passen en dat vond ik prettig.
    Ook werd ik op tijd en goed geadviseerd over de keuze van flexibele of vaste prijzen.
    Kortom, Vattenfall geeft een goeie prijs en goeie informatie zodat ik me aan het eind van het jaar nergens zorgen over hoef te maken

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
  • H
    Hanneke Veenstra

    Ze leveren mij, altijd goede stroom ben zeer tevreden over ze. ze hebben goede klantenservice en als er wat is dan verhelpen ze dat

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Pieter van Loon

    betrouwbare leverancier kwa levering en service

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    tode

    ondanks de prijzen die hun hand haven denken ze toch aan de medemens ik heb hele goede ervaring met vattefall als er wat is staan ze voor je klaar ze laten op tijd weten als er wat veranderd en je heb een spaar punten van hun ik heb er leuke ennodige cados weg ge haald en wat ze over vattevall zeggen zo lang ik kan ik ben nu 72 blijf ik bij hun

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jurijs

    Wij maken al jaren gebruik van de diensten van dit bedrijf en hebben nog nooit problemen gehad. Er waren ook geen onderbrekingen. De prijzen zijn redelijk betaalbaar.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    Frans C. Klut

    Nog komende uit de tijd van NUON, ben ik automatisch over gegaan naar Vattenfall en ben ik daar tot nu toe nog steeds zeer tevreden over. Ondanks de vele aanbiedingen van alle andere aanbieders heb ik tot nu toe steeds weer gekozen voor Vattenfall ook mede vanwege de 25% blijf korting die ik al geruime tijd heb. Ook de stabiliteit van de levering van energie is voor mij daarbij doorslaggevend evenals de contactmogelijkheden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Gerhard Coenders

    Betrouwbaar en overzichtelijk

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Henk de Jong

    Ononderbroken goede service tegen een gebruikelijke prijs in vergelijking met andere leveranciers.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Gerrit

    Bij contact altijd goede service. Duidelijke website

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    M. van de Garde

    vergelijkende rapportage over verbruik actueel en vorig jaar.
    goede aandacht voor de klant.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Cisca van Es

    Krijg altijd de juiste informatie

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jany de Groot

    Goede aanbiedingen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • N
    N.Le Grand

    Jaren geleden ging mijn energie maatschappij over in Vattenfall en ik ben altijd bij deze leverancier gebleven.Ze zijn niet de goedkoopste maar ik ben tevreden over wat ze leveren.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    P.C. Brouwer

    Uitgebreid verslag van de situatie

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Alkien

    Vriendelijke klantenservice.Nooit problemen mee gehad.
    Ben al bij ze vanaf de nuon tijd. Aanrader

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Wim speeks

    Een hele fijne maatschappij die je goed op de hoogte houdt en een leuke spaaractie en winacties heeft. Zeer tevreden over.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Karina

    Goede service en ze denken met je mee. De adviezen zijn echt voor jou verbruik en wensen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Wil

    Heeft iemand ervaring met dynamisch contract bij Vattenfall?
    Wat zijn de grootste nadelen?
    Ben je uiteindelijk goedkoper of duurder uit t.o.v. een variabel contract?

  • J
    joke

    Tevreden, nooit geen problemen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren