Waar ben je naar op zoek?

Vattenfall

Vattenfall tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Vattenfall.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,274
€ 1,289
Vast (1 jaar)
€ 0,293
€ 1,347
Vast (3 jaar)
€ 0,272
€ 1,347

De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.

Actie

Tijdelijke actie: € 350 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,123 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall vanaf 1 juli 2024 terugleverkosten.

Kan het goedkoper?

Plus- en minpunten

  • Goed bereikbare klantenservice
  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Overstapkorting
  • Geen CO2-gecompenseerd gas
  • Relatief hoge terugleverkosten

Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.

Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Stroometiket

Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.

Energie besparen

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.

967 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vattenfall?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • PPieter van Loon – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    betrouwbare leverancier kwa levering en service

    Reageren
  • Ttode – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ondanks de prijzen die hun hand haven denken ze toch aan de medemens ik heb hele goede ervaring met vattefall als er wat is staan ze voor je klaar ze laten op tijd weten als er wat veranderd en je heb een spaar punten van hun ik heb er leuke ennodige cados weg ge haald en wat ze over vattevall zeggen zo lang ik kan ik ben nu 72 blijf ik bij hun

    Reageren
  • JJurijs – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij maken al jaren gebruik van de diensten van dit bedrijf en hebben nog nooit problemen gehad. Er waren ook geen onderbrekingen. De prijzen zijn redelijk betaalbaar.

    Reageren
  • FFrans C. Klut – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nog komende uit de tijd van NUON, ben ik automatisch over gegaan naar Vattenfall en ben ik daar tot nu toe nog steeds zeer tevreden over. Ondanks de vele aanbiedingen van alle andere aanbieders heb ik tot nu toe steeds weer gekozen voor Vattenfall ook mede vanwege de 25% blijf korting die ik al geruime tijd heb. Ook de stabiliteit van de levering van energie is voor mij daarbij doorslaggevend evenals de contactmogelijkheden.

    Reageren
  • GGerhard Coenders – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Betrouwbaar en overzichtelijk

    Reageren
  • HHenk de Jong – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ononderbroken goede service tegen een gebruikelijke prijs in vergelijking met andere leveranciers.

    Reageren
  • GGerrit – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bij contact altijd goede service. Duidelijke website

    Reageren
  • MM. van de Garde – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    vergelijkende rapportage over verbruik actueel en vorig jaar.
    goede aandacht voor de klant.

    Reageren
  • CCisca van Es – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Krijg altijd de juiste informatie

    Reageren
  • JJany de Groot – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede aanbiedingen

    Reageren
  • NN.Le Grand – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Jaren geleden ging mijn energie maatschappij over in Vattenfall en ik ben altijd bij deze leverancier gebleven.Ze zijn niet de goedkoopste maar ik ben tevreden over wat ze leveren.

    Reageren
  • PP.C. Brouwer – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Uitgebreid verslag van de situatie

    Reageren
  • AAlkien – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vriendelijke klantenservice.Nooit problemen mee gehad.
    Ben al bij ze vanaf de nuon tijd. Aanrader

    Reageren
  • WWim speeks – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een hele fijne maatschappij die je goed op de hoogte houdt en een leuke spaaractie en winacties heeft. Zeer tevreden over.

    Reageren
  • KKarina – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede service en ze denken met je mee. De adviezen zijn echt voor jou verbruik en wensen.

    Reageren
  • WWil – 19 juli 2024

    Heeft iemand ervaring met dynamisch contract bij Vattenfall?
    Wat zijn de grootste nadelen?
    Ben je uiteindelijk goedkoper of duurder uit t.o.v. een variabel contract?

    Reageren
  • Jjoke – 09 juli 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tevreden, nooit geen problemen

    Reageren
  • SSilvia – 24 april 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Onduidelijke rekening
    Onduidelijke tarieven.
    Klopt iets niet.
    We laten het uitzoeken.

    Reageren
  • BBen – 28 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Stabiele partij al vele jaren, heldere communicatie, duidelijke afschriften, goede app. Echt weinig op aan te merken. Aanbod/tarief voor trouwe klant kan soms beter.

    Reageren
  • FFalk – 21 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als ik 0 sterren kon geven, had ik deze boeven dat gegeven. Het is vooral de stadsverwarming dat gewoon duurder is dan gas. Gemeente en wooncorporaties hadden met vattenfall afgesproken om voor sociale huur niet te duur te worden. Wooncorporaties in amsterdam willen nu niet meer stadverwarming zelfs aanleggen omdat vattenfall een monopolie is en de stadverwarming blijft verhogen….

    Reageren
  • TThomas – 13 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slechte dure maatschappij die elke keer mijn termijnbedrag wil verhogen.
    Slechte app waar je bijna een studie voor volgen moet, om iets te kunnen begrijpen.
    Ik heb de kachel zelden aan toch las ik vandaag ,verhoog uw termijnbedrag van 96€ naar 217€.
    Hoezo! Ik stook niet dus moet ik geld terug krijgen.

    Reageren
  • AAndre – 16 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Jammer als je al 10 jaar klant bent en niet profiteert van een verlaging
    op de energie kosten, dus misschien toch maar overstappen.
    Niet slim van vattaval om zo met vaste klanten om te gaan

    Reageren
    • WW. – 19 juli 2024

      @Andre, Vattenfall heeft een korting Blijven Loont op variabelen leveringskosten

      Reageren
  • DDiana – 13 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren klant bij Vattenfall. Duurzaam bezig top! Erg tevreden met maandelijks overzicht verbruik. Vooral ook de Vattenfall App, zeer overzichtelijk waarin uitgebreid je verbruik en kosten te volgen zijn, om direct in te grijpen bij grote veranderingen.

    Reageren
  • AAlexandra – 07 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Price is ok but not great. Service is worse.
    They want to install a new meter. You have to make appointments, fill out stuff and you dont get an appointment just a suggestion over several hours.
    After the appointment time starts you receive a call that they can not do anything as the whole house needs to be done.
    I mean -wtf ??? The house did not grow and did not change, perhaps check before you plan work at your customer places ?
    I took a day off as it was too far to go to work and go back for 3 hours.
    Unacceptable!

    Reageren
    • CCor – 15 februari 2024

      @Alexandra

      It’s not Vattenfall who replaces the meter. It’s Liander. They provide the infrastructure.

      Reageren
  • HHenri Kalle – 02 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede ervaring met Vattenfall, als er problemen zijn proberen zij deze zo snel mogelijk op te lossen.
    Omtrent de prij van de producten ben ik ook tevreden. Ik blijf bij Vattenfall!

    Reageren