menu

Plus- en minpunten

  • Goed bereikbare klantenservice
  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Overstapkorting
  • Geen CO2-gecompenseerd gas

Vattenfall tarieven

De huidige tarieven van Vattenfall zijn € 0,234 per kWh stroom en € 1,186 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 18 november 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij Vattenfall:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Variabel€ 0,257 per kWh€ 1,219 per m³
Vast (1 jaar)€ 0,234 per kWh€ 1,186 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,157 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall terugleverkosten.


Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.

Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.

Contactgegevens


Kan het goedkoper?

Vattenfall ervaringen

Review score

8,0

op basis van 1.128 reviews

Prijs
7,7 Star

Klantenservice
8,1 Star

Algemeen
8,1 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • R
    Rienk Wijmenga

    Goede service.
    correcte rekeningen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Martien Den dekker

    Vattenfall is veel te duur ik heb mijn contract opgezegd.groetjes van Martien

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Pieter Leendert van der Plas

    Ik hen een 1 jarig vast kontrakt… ik denk dat ik aar goed aan doet!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    D Holdijk

    Ben al 54jaar bij de zelfde provider eerst pgm,nuon,nu vattenfall.doordat ik alleen ben heb ik een hekel aan overstappen,maar ze zijn niet goedkoop met de energie .Wat me ook zo stoort is dat nieuwe klanten van alles profiteren (cadeaus geld)en er voor de trouwe klanten niets tegen overstaat .Ze zijnwel behulpzaam aan de telefoon .Toch maar eens een overstap proberen.Hoop dat vattenfall eens beseft dat er ook nog trouwe klanten zijn .

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Arie Anneveldt

    Zijn al jaren klant en dit tot volle tevredenheid

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • O
    Onne van Dijk

    Betrouwbare leverancier maar niet goedkoop.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Teerhuis-uithuisje

    Prima

  • T
    Theresia Eggers

    Bij opnieuw kiezen heeft klantenservice mij heel goed geholpen.. zelf vergelijkingen gemaakt met andere leveranciers.. vattenfall bleek toen goedkoopste te zijn> vast 3 jaar gekozen. Al heel mijn leven klant bij hun eerst gas/geb > nuon> vattenfall

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Theresia Eggers

    Bij opnieuw kiezen heeft klantenservice mij heel goed geholpen.. zelf vergelijkingen gemaakt met andere leveranciers.. vattenfall bleek toen goedkoopste te zijn> vast 3 jaar gekozen. Al heel mijn leven klant bij hun eerst gas/geb > nuon> vattenfall

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    bwg ebbers

    wij zijn van af toen het nog Gamog en pgem was bij vattenvall . In 46 jaar nog nooit zelf overgegaan naar een andere leverancier, dit zegt toch genoeg.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Anton Goldewyk

    goed geregeld

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Ruud

    Gewoon goed.Een hele goede app. Duidelijk. Ook een goede uitleg over de producten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    Dick

    Prima niets op aantemerken alles OK

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jos Roelofs

    Ben al jarenlang klant van Vattenfall. Krijg daardoor ook extra korting. Belangrijk is dat ik precies weet
    waar ik aan toe ben. Stroom is gegarandeerd.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Judi Abbink

    Ze luisteren naar je en geven advies plus een goede prijs voor een 3- jarig contract

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Tom den Ouden

    Een prima leverancier met een juiste kwaliteit en prijsverhouding. Telefonisch goed bereikbaar. De medewerkers zijn vriendelijk en geven kundig en goed advies. De regelmatige updates over de mogelijkheden van contracten en aanpassing van advies maandbedrag zijn optimaal. Ik zou deze leverancier iedereen aanraden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Bert

    Al jaren lid van deze energieleverancier. Lees soms dat ze te duur zijn maar om elke keer te switchen heb ik -nog- geen zin . Ik moet wel zeggen dat dat moment er misschien wel aan staat te komen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    W.Heinstman

    Vanaf de eerste dag nooit klachten gehad,ook teveel betaalde energie altijd op tijd en snel terug gestort.Nee geen klachten tot nu

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Joep van Maaren

    Vattenfall is een betrouwbare leverancier van gas en elektriciteit. Vanaf het eerste moment dat ik naar deze onderneming ben overgestapt is het contact prettig en professioneel geweest. De informatie die ik over mijn verbruik ontvang is uitgebreid en overzichtelijk weergegeven. De suggesties om energie te besparen zijn zinvol. Zowel de app als de website zijn behulpzaam en gebruikersvriendelijk.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    T.Derksen

    Best betrouwbaar, geen onverwachte kosten, duidelijke voorwaarden, overzichtelijke gebruikcijfers

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    F. Vellekoop

    Altijd zelfde energieleveraar gehad. Nú Vattenfall maar eerst zijn rechtsvoorgangers, n.l. PEN, NV PEN, Energienoordwest, Nuon. Tot volle tevredenheid.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Henk Wagenaar

    Altijd duidelijke informatie ben al heel lang bij Vattenfall en zeer tevreden elke maand overzicht van maand verbruik

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    Steltenpool

    Dit is een betrouwbare energieleverancier, geen enkel probleem gehad, dus zeer tevreden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    P.J.J. Geurts

    Bij gelijkblijvend verbruik in 2 jaar ruim € 550,00/ jaar meer moeten betalen.
    Terugleverkosten
    Verhoging m3 gas
    Verhoging kWh
    Vind ik erg veel geld, en ik ga kijken of dit niet elders goedkoper kan.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mw j verbakel

    Slecht severs, meer in de maand laten betalen , wat niet nodig is

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren