Waar ben je naar op zoek?

Vattenfall

Totaalscore

Energieprijs


7,6

Klantenservice


8,0

Algemeen


8,0

Plus- en minpunten

  • Tarieven altijd laag
  • Goed bereikbare klantenservice
  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Geen CO2-gecompenseerd gas
  • Geen meerjarige energiecontracten

Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf  dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.

Kan het goedkoper?

899 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vattenfall?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • WW.F.van Agteren – 30 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Niet bereikbaar en onbetrouwbaar aanmaning sturen over je eigen geld sinds de slimme meter kunnen zij zien wat verbruik is dus toch nog een hoge voorschot nota sturen! Sinds 1980 is de postkaart afgeschaft 2023 is de acceptgiro afgeschaft het wordt tijd dat de voorschot nota wordt afgeschaft de energie maatschappij kunnen per maand een afrekening sturen nu zij de slimme meter kunnen uitlezen!!

    Reageren
  • NName withheld until I switch provider – 22 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    First they offer you a good teruglevering rate, so you sign up. Then you get an email saying they will cut that to 45%. Then you get another email saying they will increase the fixed cost by 50%. I will not support such a business with my money.

    Reageren
  • SSiep – 21 augustus 2023

    De stroomkring kan dan wel naar beneden gaan maar de vaste leveringskosten stijgen met 2.50 euro per maand.dat is nne prijsstijging van 33%.inbrekers zijn het.

    Reageren
  • NNathalie – 28 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima leverancier nooit problemen tot nu toe.
    De tarieven zijn ook prima te doen.
    Tot nu toe erg tevreden

    Reageren
  • EE van Duijn – 27 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren klant altijd tevreden geweest tot dit jaar, contact voor 1 jaar afgesloten voor 177 euro per maand, hier kwam Vattenfall zelf mee na het afsluiten van het contract maand later opeens rekening van 202 euro, gebeld met Vattenfall vaag verhaal over een jaarrekening. Afspraak was 177 euro Vattenfall vind van niet,maar ik kan het maand bedrag zelf verlagen naar 177 euro maar dan krijg je waarschijnlijk een na afrekening volgens Vattenfall. Nou weet ik niet wat hun onder een contract rekenen, maar als je een klant lokt met 177 euro en vervolgens 202 in rekening gaat brengen klopt dit van geen kant, dus volgend jaar na ruim 30 jaar klant te zijn geweest stap ik over naar een leverancier die zich wel aan de contract afspraak houd.

    Reageren
    • AAndre – 31 augustus 2023

      @E van Duijn klopt..noem het maar misleiding…doen ze ook met hun huidige nieuwe vaste contracten..daar staat ook de overheidskorting nog als voordeel…terwijl de kans groot is dat die echt gewoon eindigd..staat vast ergens in hun kleine lettertjes dat zij niet garant staan voor dat wat overheid doet….bij Vattenfall is niets vast en al helemaal niks zeker…

      Reageren
      • JJohan – 05 oktober 2023

        @Andre,
        we hebben het hier over energieleveranciers, gas en stroom dus, waarmee je vaste prijsafspraken kunt maken. Er is GEEN ENKELE leverancier die voor langere tijd afspraken maakt inzake energietransport, belastingen etc. simpelweg omdat ze daar zelf geen invloed kunnen uitoefenen. Stap maar over naar een ander, daar zal je hetzelfde ervaren.

        Reageren
  • CCharles van Driest – 27 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een betrouwbare energieleverancier die goed inzicht geeft in je eindafrekening. Ook extra voordeel voor langblijvers en je kan er sparen voor producten. Ik heb geen slechte ervaringen gehad met Vattenfall.

    Reageren
  • EE. Patty – 24 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben al jaren klant van Vattenfall. Van huis uit ouders altijd klant van Nuon geweest, dus wist niet beter. Heb geen spijt. Vattenfall denkt met mij mee . Maandelijks krijg ik een overzicht van mijn verbruik en hierop kan ik ook zien wat mijn verbruik is van het jaar ervoor. Vattenfall heeft voor zijn klanten een spaarsysteem en met de spaarpunten kan je een artikel uit hun “winkel” kiezen. Soms moet je wat bijbetalen, maar dat is geen punt.
    Kortom, ik ben zeer tevreden en zal zeker bij Vattenfall blijven

    Reageren
  • MM Albert – 24 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hele goede service en uitleg over de tarieven
    Heb verschillende maatschappijen gehad als leverancier en uiteindelijk Vattenfall gekozen en vind de beste

    Reageren
  • DDjakaria – 24 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik denk dat ik duurder bedrag betaald voor mijn energie, omdat ik woont alleen

    Reageren
  • NN v d geer – 24 juli 2023

    Waarom uitgebreid? Ik ben uitstekend tevreden. Klaar

    Reageren
  • HHedda van Rozelaar – 24 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik kwam bij Vattenfall nadat Nuon erin was overgegaan, ben erg milieubewust, ex kampkind en al jaren alleenwonend in een heerlijk seniorenje met kleine tuin. Een groen, wel overwoekerd paradijsje voor o.a. vogels, bijen en wespen, ook egels (nu minder) maar voor mij, 89 jaar oud, met kraakbeenverlies in rechterarm best moeilijk om de boel te bewateren. Ook slecht door de aanhoudende droogte, dus ik ging graag in op het aanbod van Vattenfall voor een navul regenton. Dat kostte ons meerdere weken door misverstanden en gebrek aan knowhow maar door de vriendelijke, begripvolle assistentie van mw Van Laar en het vakmanschap van een buurman kwam alles goed uiteindelijk, eigenlijk zou iedere woning met deze klimaatcrisis een regenton moeten krijgen. Bespaart kraanwater en maakt bewust!
    Laten we zuinig zijn met de natuur, om al het geschapene, ook uit zelfbehoud!

    Reageren
  • BBAM Krabbenborg – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    uitstekende service en zeer lage energie prijs

    Reageren
    • BBies – 31 juli 2023

      @BAM Krabbenborg
      En zéér lage energie prijzen?? wanneer?? En waarom dan de halve ⭐️

      Reageren
  • HHanneke – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vattenfall is een goede leverancier, je betaald nooit teveel, en je krijgt iedere maand een rapport hoeveel je hebt verbruikt aan gas en strom

    Reageren
  • CChris Bus – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben tot op dit moment nog altijd tevreden over Vattenfall.
    Mooie maandelijkse rapportages. Maar ik probeer me ook bij andere op de hoogte te houden

    Reageren
  • CChris Bus – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben tevreden over mijn energie leverancier Vattenfall.
    Mooie maandelijkse rapporten en ik weet altijd waar ik aan toe ben.

    Reageren
  • RRob de Graaf – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede service vriendelijk personeel !

    Reageren
  • CC van Bekkum Marks – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    altijd correct

    Reageren
  • GGer Brandt – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    We worden altijd goed geïnformeerd over de meterstanden en het stroom en gasverbruik. En hebben nooit problemen met de leverancier.

    Reageren
  • WWim Borneman – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima leverancier je krijgt wat er wordt beloofd en denken iedere maand mee over jou energie verbruik.

    Reageren
  • GGerdien Wiesenfeld – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij hebben nooit problemen met Vattenfall.
    Als er al een probleem is in de wijk, krijg ik netjes een SMSje.
    Bij problemen hebben wij nog nooit iets negatiefs meegemaakt.
    Als wij recht hebben op restitutie wordt dat netjes verwerkt met de maandelijkse bijdrage, wat ik wel prettig vind.
    Wij ontvangen netjes maandelijks onze updates wat betreft verbruik etc.

    Reageren
  • HHilga de Groot – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vattenfall is voor ons vertrouwd. Klanten oordeel is mooi meegenomen als je langer klant blijft.

    Reageren
  • AA. Regterink – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    een gewone goede leverancier kijk naar je meter en past daar het bedrag op aan mag altijd lager maar helaas
    krijgen zonnepanelen dus afwachten.

    Reageren
  • JJet veltkamp – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd bereikbaar en altijd open voor suggesties, net je meekijken naar de mogelijkheden !!!!

    Reageren
  • HH Riemers – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede prijs en goede service.

    Reageren
  • Bbt maille – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    geen problemen ge hat in 53 jaar af en toe ander naam waar je wel aan wend .

    Reageren