Waar ben je naar op zoek?

Vattenfall

Totaalscore

Energieprijs


7,6

Klantenservice


8,0

Algemeen


8,0

Plus- en minpunten

  • Tarieven altijd laag
  • Goed bereikbare klantenservice
  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Geen CO2-gecompenseerd gas
  • Geen meerjarige energiecontracten

Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf  dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.

Kan het goedkoper?

898 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vattenfall?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • JJan lippens – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Elke maand uitgebreid energie rapport en advies al meer dan 25 jaar tevreden

    Reageren
  • PP.m.klerks – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een heel betrouwbare energie leverancier, en de klantenservice is goed op de hoogte van voorwaarden en regels.
    Als het gaat om advies welk contract je moet kiezen word ook duidelijk uitgelegd.
    Je krijgt elke maand een overzicht van je gebruik zodat je daar op kunt letten.

    Reageren
  • MMarjan – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Via de website makkelijke toegang tot vragen die je hebt.
    Leuke extra’s zoals blijven loont kortingen tot wel 25 % en leuke cadeaus als je een bepaald aantal punten hebt.
    Kortom een zeer goede leverancier van gas en electra.

    Reageren
  • RRia Dortmundt – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren bij de zelfde leverancier, nog nooit problemen gehad, hoop dat hun belofte om fossiel te worden in de toekomst ook gaat lukken,

    Reageren
  • GGert Polane – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer tevreden met mijn leverancier, afspraken komen ze altijd na en wijzigingen worden snel doorgevoerd.

    Reageren
  • JJ.kant – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren klant eerst Nuon toen werd het Vattenfall en ik heb tot op heden nooit klanten gehad altijd goede service

    Reageren
  • Mmostafa Omar – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eerlijkheid, deskundigheid, duidelijkheid en vriendelijkheid

    Reageren
  • AA. van Hout – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Onze ervaring bestaat daaruit dat we dankzij het niet voorkomen van problemen geen speciale ervaring met de leverancier hebben hoeven op te doen. De benodigde energie was en is immer beschikbaar!

    Reageren
  • RRonald de Kong – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al aantal jaren klant bij Vattenfall en bevalt prima, altijd op tijd een waarschuwing voor aanpassen maand bedrag. De app van Vattenfall werkt goed en inhoudelijk. Zou het zeker andere aanraden ook klantenservice zijn vriendelijk en behulpzaam

    Reageren
  • HH v d esschert – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer betrouwbaar al heel veel jaren klant bij Vattenfall.app werkt erg goed maandelijks een rapport over je energieverbruik. En ook je termijnbedrag is maandelijks berekend en in de app terug te vinden.

    Reageren
  • MMelis – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Evenwichtig bedrijf en duidrlijk

    Reageren
  • TT.Hellegers – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    simpel

    Reageren
  • RRealist – 19 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De zgn vaste contracten zijn gebaseerd op de prijzen van ’t prijsplafond, hoe misleidend is dat. Het prijsplafond vervalt per 1 januari. Ze ronden wat je verbruikt ook af, dit zou echt niet mogen! Ze verhogen wanneer ze maar lucht krijgen van iets bedragen met de bekende excuses, te duur ingekocht, oorlog, overheid bla bla. (iedereen heeft vast wel de dure reclame gezien van vattenfall op tv, ja die betalen wij) Die walgelijke CHATBOT die werkelijk niets kan beantwoorden. En na dagen wachten eindelijk iemand op de app die nooit een klant gelijk geeft, ze verzinnen de vreemdste berekeningen om maar gelijk te krijgen, zelfs met pauzes van een paar dagen ertussen. Het is dat je hier verplicht bent om 1 ster te geven anders kregen ze een min 1 ster. Tijd om op te stappen.

    Reageren
  • JJohn – 09 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    In november contract voor 3 jaar afgesloten maar voor mij als vaste klant vele jaren GEEN nintendo

    Reageren
    • Mmargo – 09 december 2023

      @John
      Idd….heel triest. Ik ook 3 jaar vast na 25 jaar al klant. Kan geen nintendo vanaf.

      Reageren
  • RReneé – 07 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Grote betrouwbare leverancier, recentelijk overgestapt omdat ze leuke Nintendo actie hebben.

    Die ontvang je trouwens al nadat er 1x een maandbedrag is betaald.

    Gekozen door het goedkope stroomtarief, ivm m’n Tesla opladen

    Reageren
  • PPaulien – 06 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij konden de energierekening niet betalen en belde Vattenfal en voelde mij toen gehoord. Veel lof voor de medewerkers en de betrouwbaarheid. Kosten laag en denken met je mee…

    Reageren
  • Jjohan – 29 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Betrouwbare leverancier,

    Handig overzicht, waarmee je dagelijks je verbruik kan inzien. Ook de kosten staan erbij.

    Aanrader!

    Reageren
  • MMax Nooter – 24 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Beste lezers,

    Ik ben al sinds 2009 een loyale klant van Vattenfall, voorheen bekend als Nuon, en heb altijd mijn contract met hen meeverhuisd, ongeacht veranderingen in mijn situatie. In deze lange periode heb ik mijn tevredenheid geuit over de geleverde service en heb ik een stabiele relatie opgebouwd met het bedrijf.

    Onlangs heb ik een verzoek ingediend voor een verbeterd persoonlijk aanbod voor een vast contract van 3 jaar. Mijn verbruiksgegevens tonen aan dat ik aanzienlijk minder energie verbruik dan het gemiddelde tweepersoonshuishouden in Nederland, mede dankzij energiebesparende maatregelen in mijn huis.

    Ondanks mijn langdurige trouw aan Vattenfall, hebben zij mijn verzoek genegeerd en zelfs een minder aantrekkelijk aanbod gedaan dan het oorspronkelijke voorstel dat ik ontving. Dit is niet alleen teleurstellend, maar ook verontrustend, omdat het in strijd is met het idee dat trouwe klanten beloond zouden moeten worden.

    Ik heb mijn bezorgdheid over deze kwestie telefonisch geuit, maar helaas was het antwoord niet bevredigend. Het voorgestelde maandbedrag is verhoogd van €177 naar €185 voor een 3-jarig contract, zonder enige redelijke verklaring. Bovendien is het oorspronkelijke aanbod plotseling niet meer geldig.

    Als een toegewijde klant die al meer dan 14 jaar vertrouwen stelt in Vattenfall, voel ik me niet alleen onvoldoende gewaardeerd, maar ook onjuist behandeld. Ik had gehoopt dat mijn jarenlange loyaliteit zou leiden tot een eerlijk en gunstig aanbod, maar dit is duidelijk niet het geval.

    Deze ervaring heeft mijn vertrouwen in Vattenfall als energiemaatschappij ernstig geschaad. Het gebrek aan klantvriendelijkheid en de onwil om een passend aanbod te doen voor een langdurige klant is ronduit teleurstellend. Ik deel mijn verhaal hier om andere consumenten bewust te maken van de behandeling die ik heb ontvangen.

    Ik hoop dat mijn klacht serieus wordt genomen en dat Vattenfall haar beleid heroverweegt ten aanzien van het belonen van trouwe klanten.

    Met vriendelijke groet,

    Max Nooter

    Reageren
    • LLenny – 19 december 2023

      @Max Nooter

      Zelfde ervaring nieuwe klanten
      krijgen lagere tarieven
      Reactie van Vattenfall; Het 1e jaar verdienen we niets maar we hopen dat ze blijven (ik dacht dat wij dat ook wilden)

      Reageren
    • FFrits Stoop – 21 december 2023

      @Max Nooter
      Het wordt hoog tijd dat dit gedoe met energie weer het nut van het algemeen dient en de marktwerking er uit gehaald wordt transparant voor iedereen is en al die beloften transparant zijn gewoon duidelijk

      Reageren
    • CChris v. Bruinisse – 11 januari 2024

      @Max Nooter

      Ik herken mijn situatie in uw slechte ervaring als vaste klant. Schandalige behandeling door personen achter de WhatsApp-lijn van Vattenfall. Er worden voorstellen gedaan die aantrekkelijk zijn maar helaas niet terug te vinden zijn in de toegestuurde contract-voorstellen en zelfs hoger dan de eerdere voorstellen via de app.

      Reageren
  • Ggert – 24 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vattenfall stuurt een mail om te kijken of termijn bedrag nog klopt ,staat advies in de mail. Maar wat blijkt ze gebruiken de gegevens die men invult ook als tussen tijd se meterstand doorgeven .Zodat ze de nieuwe tarieven van gas en stroom kunnen doorvoeren zonder dat je daarvan op de hoogte bent.
    En ook geen rekening houdend met de wettelijke termijnen.
    En dat staat nergens vermeld . Dat terwijl ik gewoon een oude draaischijf meter heb .
    dus heeft u een oude draai schijfmeter en een krijgt een mail van vattenfall met advies ,klopt u maandtermijn nog PAS OP.

    Reageren
  • Ddjazzy – 07 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    gewoon geen klanten service
    en zelf regelen gaat moeilijk als je niet inkan loggen
    bij mijn Vattenfail.

    Reageren
  • MMaarten Meeuwsen – 19 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ongeloofelijk dat een app niet is in staat is wanneer er zonnepanelen zijn een lagere stand kan invullen , ben jaren klant naar dit is echt heel dom , ik krijg hier door een hogere jaarafrekening

    Reageren
  • IIulian – 16 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    This company did not lowered the price of gas and electricity as the government requested. Because of that I kept my house at 18 degree C while in December last year I payed 582 Euro. Because of this I moved to another company.

    Reageren
  • PPetra – 01 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Happy! prima ervaring

    Overgestapt en tot nu toe geen spijt. Wat mij vooral opvalt is de duidelijke communicatie. Je krijgt snel antwoord op je vragen.

    Voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Ze zijn zeker niet de duurste en met een vast tarief weet je precies wat je maandelijks kwijt bent. Dat geeft me toch een stukje rust in deze tijden.

    Reageren
    • DDave – 05 oktober 2023

      @Petra Wat is dit. Op de eerste pagina staat bij het prijsvergelijk dat het gastarief bij vattenval 1,19per kuup kost. Ga je een stap verder, dan is het plotseling 1, 26

      Reageren
  • MMr Manuzz – 30 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Net als veel anderen hier al jarenlang klant met variabele tarieven. En dus de ‘blijven loont’ korting op electriciteit naar 25% opgebouwd. Vattenfall predendeert hiermee z’n vaste klanten te waarderen en te belonen. Dit jaar zonder erom gevraagd te hebben een aanbieding van 1 jaar vaste tarieven in de bus. Gas 6 cent duurder dan wanneer je als nieuwe klant binnenkomt (en geen welkomstkorting van 105 euro)! Dus bellen met de klantenservice en gevraagd om uitleg. “Meneer, u kunt ook gebruik maken van de lagere gastarieven, maar dan moet u wel afscheid nemen van uw opgebouwde korting op elektriciteit”. Huh? Nieuwe klanten krijgen standaard een betere aanbieding en welkomstkorting, en als vaste klant kan ik daarnaar fluiten en moet ik de waardering die ik volgens Vattenfall verdien inleveren?
    Op een later moment nog maar eens gebeld. Zelfde verhaal maar toen met de schunnige opmerking “meneer, nu u gezien heeft dat nieuwe klanten een betere gasprijs krijgen mag ik ‘m u ook aanbieden”.
    Echt schandalig!!
    En nog maar gezwegen over hoe er nu gesaldeerd wordt zonder dat daar veel ruchtbaarheid aan gegeven wordt. Hoog tarief opwekken wegstrepen tegen laag tarief verbruik. Krijg een hele vieze smaak in m’n mond van dit bedrijf.

    Reageren
    • AAndre – 30 augustus 2023

      @Mr Manuzz helemaal eens…die langer blijven loont korting is een wassen neus..verdwijnt ook wanneer je van stadsverwarming afgaat..bijv naar warmtepomp….dit geeft mij ook gevoel dat de mi te hoge gj prijs van warmtenet wordt gebruikt om deze langer blijven loont korting te financieren…is dus sigaar uit eigen doos. Ben bezig om naar warmtepomp te gaan…besparing 1500 tot 3000 euro per jaar op vaste lasten en gj afhankelijk van verbruik…ga dan ook weg met stroom en elders shoppen…zelfs in worst case scenario verdien ik mijn warmtepomp en alle andere investeringen binnen 10 jaar terug…terwijl economische levensduur van warmtepomp 15 tot 20 jaar is…kortom..ben blij weg te kunnen …vattenfall neemt de klant namelijk niet serieus..

      Reageren
    • NnlNosey – 05 oktober 2023

      @Mr Manuzz
      Maar heb je dan nu de lage prijs plús de 25% korting?
      Want dan ga ik morgen ook bellen!

      Reageren
    • RRob Medemblik – 30 oktober 2023

      @Mr Manuzz
      Ik heb dezelfde ervaringen als vaste klant. De aanbiedingen nu gedaan zijn inclusief de 25% z.g.n. korting en dit is dezelfde prijs als een nieuwe klant aangeboden wordt.
      Ook na een fout over de blijven loont korting, per ongeluk de korting niet volledig met de jaren mee laten lopen. dat is nu wel hersteld maar niet even afrekenen over de afgelopen jaren met de misgelopen korting. Verhaal ? geen reactie meer gehad triest.
      Samengevat Onbetrouwbaar, ik ga elders kijken voordat ik eventueel een vast contract afsluit.

      Reageren
  • WW.F.van Agteren – 30 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Niet bereikbaar en onbetrouwbaar aanmaning sturen over je eigen geld sinds de slimme meter kunnen zij zien wat verbruik is dus toch nog een hoge voorschot nota sturen! Sinds 1980 is de postkaart afgeschaft 2023 is de acceptgiro afgeschaft het wordt tijd dat de voorschot nota wordt afgeschaft de energie maatschappij kunnen per maand een afrekening sturen nu zij de slimme meter kunnen uitlezen!!

    Reageren