Vattenfall
Totaalscore
Energieprijs
Klantenservice
8,0
Algemeen
8,0
Plus- en minpunten
- Tarieven altijd laag
- Goed bereikbare klantenservice
- Grote stabiele leverancier
- Groene stroom uit Nederland
- Geen CO2-gecompenseerd gas
- Geen meerjarige energiecontracten
Over Vattenfall
Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.
Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.
Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.
Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.
Wwillem – 10 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Heel erg duur, moet als alleenstaande hoog maandbedrag betalen en ook nog elke maand extra terwijl er bijna geen energie gebruikt word. Krijg per mail ook geen reactie hoe dit mogelijk is?
ReagerenHHélène – 23 augustus 2023
@willem Wordt je goed geholpen bij het onderzoeken waar het aan ligt?
ReagerenWij hebben een buitenlandse benedenbuurvrouw die het afgelopen jaar bij Vattenfall meer dan tien keer zoveel moest betalen dan ik hierboven met dezelfde dubbele ramen en een andere leverancier. Het kan misschien ook liggen aan meterkasten die nog een etage lager door een aannemer zijn bewerkt. Het is maar een denkrichting waar we nog te weinig van weten. We hopen dat Vattenfall deze buitenlandse intelligente vrouw en huurder kan en wil adviseren op weg naar een antwoord op onze vragen.
EErwin Beijer – 10 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Goede service en goede bereikbaarheid.
ReagerenEr wordt ook elke maand netjes een update over de maandelijkse kosten gestuurd per e-mail met een advies over je maandbedrag.
De klantenwebsite is overzichtelijk en het is altijd duidelijk wat de kosten en verbruik per maand, dag en jaar zijn.
Ook de jaarafrekening wordt ruim vooraf aangekondigd en is overzichtelijk, als je er niet uitkomt, kun je altijd in contact komen met de klantenservice voor uitleg.
RRenshaw – 10 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben heel blij met hun als energieleverancier en ze helpen mij altijd als ik hun nodig heb en ze staan me vriendelijk te woord.
ReagerenOOwen – 10 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik vind het een goede energieleverancier en ze staan je altijd netjes te woord en ze helpen je om je kosten te besparen.
ReagerenGGabriella Doeves van der leeden – 10 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik zit al jaren bij Vattenfall en kijk regelmatig naar aanbiten kortingen maar omdat ik al zo lang bij hun zit betaal ik toch minder dan bij een energiebedrijf die normaal gesproken goedkoper is
ReagerenGGertrud Meurer – 09 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Heb geen last van onverwachte hoge rekeningen bij de jaarafrekening mocht het wel eens zo zijn dan kan ik gemakkelijk een regeling treffen met de leverancier zodat ik elke maand een vast bedrag erbij over maak totdat ik weer bij ben dat is juist het fijne ervan dat ik niet op de helft van de maand zonder zit maar mij nog redden kan daarom vertrouw ik op Vattenfall
ReagerenBB.Steigerpijp – 06 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Prima contact gehad met Vattenfall en tussentijds geen enkel probleem gehad om over te stappen naar tarief wat voor nieuwe klanten geldt. Blijven loont korting ben je dan kwijt, maar met zonnepanelen en evenveel terug leveren als je gebruikt heb je daar toch niks aan. Ook gelijk enkel tarief omzetten naar dubbeltarief was geen enkel probleem. Ook dat is met zonnepanelen voordeliger. Kortom, het loont om ook zonder korting om te blijven.
ReagerenPPim – 04 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
De service is goed, leuke acties, prijs is redelijk, maar de blijven loont korting is niet interessant, de korting is alleen geldig op de variabele kosten van elektra.
ReagerenDus kan je beter overstappen…
HH.Ruijvekamp – 04 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Klantenservice onbereikbaar. Niet per telefoon, niet per mail.
ReagerenChatrobot om gek van te worden.
Meterstanden zijn allang doorgegeven en bevestigd, toch krijg ik weer mail met vraag om meterstanden door te geven.
TTrudi van den Broek – 04 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ben al jaren klant. Je krijg ook korting naar gelang hoelang je er klant ben. En dat is fijn
ReagerenDDe Jongh-Baggerman – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
De energie leverancier Vattenval bevalt met best en overstappen nee ik blijf voorlopig bij Vattenval
ReagerenHH Kalma – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Goede service komt contract afspraak goed na.
ReagerenGeeft korting als klant blijft.
Ben tevreden met de service
TTonny – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Hoe langer je afneemt, hoe meer korting je krijgt, tot 25% op de elektrische tijdsprijs. Toch mooi meegenomen. Klantenservice belt/mailt je snel terug als je een vraag hebt. Misschien iets duurder maar uiteindelijk toch voordeliger!!
ReagerenSSW – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Als nieuwe klant krijg je een goed tarief (teruglevering ~17c) voor een paar maanden. Daarna ontvangt u een e-mail waarin staat dat de teruglevering wordt teruggebracht tot slechts 7c. Hmm…
ReagerenLLaura – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Het is een hele fijne energieleverancier. Weinig tot geen problemen.
ReagerenLeuk spaarprogramma erbij
AAdri Bleeker – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Vattenfall heeft een scherp beeld van wat je als klant wilt
ReagerenJe kunt elke dag naar je energie gebruik kijken en je doelen aanpassen
Je hebt een duidelijke keuze vrijheid in de soorten energie Dat is makkelijk en zeker duurzaam benaderd
De 25 procent korting op energie levering is mooi
Maar deze korting blijft wel hangen ook als je al meer dan 35 jaar lid bent van deze leverancier
Kom op Vattenfall!
PPiet Guijt – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
goede prijs van energie en terug winnen van energie
ReagerenFFortunato – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Nooit problemen gehad. 1x discussie die meteen is opgelost
ReagerenRRon – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Altijd netjes geholpen en prima service
ReagerenAAmy Smith – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Over het algemeen zeer tevreden, kan alles fijn in de gate houden en kon mijn termijn bedrag ook veranderen als nodig. Helaas nu ik onder bewind zit kan dit niet meer. Mijn bewindvoerder let hier ook niet op dus dit leidde helaas tot een hoge rekening. Vattenfal is ook zeer behulpzaam je kunt makkelijk betalingsregelingen aanvragen of je betaaldatum veranderen
ReagerenJJos – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Tot nu toe geen problemen gehad met de leverancier
ReagerenRRenshaw – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben zeer tevreden met mijn energie leverancier. Ze zorgen ervoor dat je je huis kunt verduurzamen en ze zijn heel behulpzaam om je goedkoper uit te laten zijn en dat waardeer ik heel erg. De prijs mag altijd goedkoper. Maar dat is op dit moment bij elke energie leverancier.
ReagerenNNiesje – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Vattenfall heette eerst Nuon en ik heb nog nooit een andere energie leverancier gehad, ondanks de vele verhuizingen! Inmiddels ben ik 50 dus dat is, vind ik, al best wel lang. Bij Vattenfall heb je klant voordeel hoe langer je energie afneemt. Ik krijg nu 25% korting. Ook zijn er win acties waar je aan me kan doen. Vattenfall levert tevens groene energie waar ik volledig achter sta. De komende 50, mocht ik het halen, blijf ik gewoon lekker bij Vattenfall. Dat is ook omdat ik afwachtend ben of zij een nog slechtere naam kunnen verzinnen in de toekomst 🙂 Dat is tegelijk het enige “negatieve” wat ik over Vattenfall kan zeggen. Nog steeds moet ik wennen aan de naam.
ReagerenAA. Heemskerk – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
geen problemen gehad
ReagerenRRutchevelle – 03 juli 2023
Prijs
Service
Algemeen
Energy bills is quite high. We are paying 350 euro fixed every month with a return of extra paid amount but there isn’t clarity of how the extra amount paid calculated back and quite misleading. We were asked to start reducing payments so some extra amount be used but when we post a return of payment so the extra amount we can used on that month already we were asked to pay it bak and got charged extra ending paying more than 400 euros. Until now we do not when will we receive the money back extra payment with months lower bills than e paid for.
Reageren