menu

Plus- en minpunten

  • Goed bereikbare klantenservice
  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Overstapkorting
  • Geen CO2-gecompenseerd gas
  • Relatief hoge terugleverkosten

Vattenfall tarieven

De actuele stroom- en gastarieven van Vattenfall.

ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m3
Dynamisch€ 0,223€ 1,127
Variabel€ 0,272€ 1,285
Vast (1 jaar)€ 0,286€ 1,239
Vast (3 jaar)€ 0,325€ 1,388

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Nu met eenmalig € 350,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. Claim je korting hier.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,168 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall terugleverkosten.


Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.

Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Stroometiket

Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.

Energie besparen

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.


Kan het goedkoper?

Vattenfall ervaringen

Review score

7,9

op basis van 976 reviews

Prijs
7,7 Star

Klantenservice
8,1 Star

Algemeen
8,0 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • E
    Elva

    Ben nu een poosje bezig om de tarieven bij Vattenfall te doorgronden, maar wat maken ze het ondoorzichtig op hun site. Eigenlijk kom je er op hun eigen site NIET achter. Pas op de site energievergelijk wordt het duidelijker. Alleen daarom al zou je niet voor Vattenfall moeten kiezen.

    • G
      Germt

      @Elva
      De onduidelijkheid maakt ieder voorzichtig. Ze weten het spel goed re spelen. Dat het allemaal heel corrupt overkomt met de energiemaatschappijen is wel duidelijk.
      Akkers vol zonnepanelen.
      En de kleine man is de dupe.

  • M
    Mart

    Slechte uitleg , gaat allemaal om €

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • V
    Vincent

    Sinds een tijdje klant bij hun maar top service alles was goed geregeld, service is ook erg goed en de app geeft mij een handig en goed overzicht en tips over mijn engerie vebruik tevens kreeg ik ook nog een leuk welkomst cadeau zal vattenfall zeker aanraden!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Anneke

    Klant onvriendelijk spijt verlengen contract

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Tom

    Mijn ervaring met Vattenfall is
    positief. Via whatsapp heb ik een nieuw 1 jarig contract aangevraagd. Ik kreeg een mooie aanbieding en binnen een half uurtje was alles geregeld. Voor mij helemaal prima.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Tammie

    Als je overstapt naar een andere moet je als nog voor de maand betalen terwel je niet meer bij Vattenfall zit. En de klantenservice zijn ook onvriendelijk nu. Want ik krijg geld terug maar moet eerst betalen..

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Anton kers

    Net nieuwe prijzen door gekregen per november. Gas 1,34 per kuub. Onvoorstelbaar hoe zij omgaan met vaste klanten. Prijzen omhoog om bonussen te betalen aan nieuwe klanten. Ik ben er klaar mee en zoek een andere leverancier

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J.schrassen

    Contract voor 3 jaar a 141 per maand is niets waard, er word even goed geadviseerd om te verhogen. Hoe kan dat? Wat is dan je contract nog waard,

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    danny

    Trap niet in de lonen blijft korting. Dit is ten allen tijden duren dan overstappen of voor nieuwe klanten van Vattenfal. Zelfs inclusief 5 jaar lonen blijft korting (25%). Zelfs de klantenservice medewerker was het mee eens dat het een vorm van misleiding is.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    A.J. Pattianakotta

    Heb bijna nooit problemen met Vattenfall, werd altijd goed geholpen en kreeg op tijd antwoord.
    Ben al zolang klant bij Vattenfall.
    Is goed bereikbaar, al vinden sommige mensen Vattenfall duur maar ik ben happy met Vattenfall.
    Goede service en klantgericht m

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Roland Niels

    Altijd klaar om de klant te woord te staan en een goed advies leveren. Ook wordt er constant erop gelet dat we het beste uit onze energie halen.
    Kan iedereen aanraden, over te stappen naar Vattenfall.

    Blij dat wij deze stap hebben genomen, om een goede leverancier te hebben en zijn al jaren lang, een zeer tevreden klant!!!!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jolanda Storteboom

    N.v.t

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    E.Tijselink

    uitstekend contact met/via eigentijdse systemen. aantrekkelijke prijsstelling, ook op langere termijn.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    C.Bernard

    Goede ervaringen geen gedoe niet opdringerig afspraak is afspraak, ook via de telefoon snel en vriendelijke, top

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Wim Bien

    Je word overspoeld met mails van allerlei energiebedrijven,maar bij vergelijking blijk ik helemaal niet zo slecht te zitten bij vattenfall.Ik vind ze degelijk en het geeft me een vertrouwd gevoel.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    rein Turk

    Vattenval is een goede organisatie en behandeld de klanten vriendelijk als er problemen zijn snel in afhandelingen en vriendelijk aan de telefoon

    Prijs
    Algemeen
    Reageren
  • A
    A. V. Nieuwenhoven

    Vattenfall geeft ons elke maand een overzicht van ons energieverbruik. Dat is handig. Verder geeft zij tips hoe je energie kunt besparen zodat je verbruik minder wordt. Verder kun je via mijn Vattenfall prima met de leverancier communiceren. Goed is ook dat ze je wijzen op je energieverbruik ten op opzichte van een jaar eerder. Ook wijzen ze je erop of je maandbedrag klopt met je maandelijkse verbruik. Kortom een fijne leverancier en ik zal niet snel van leverancier wisselen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Emanuele Zappia

    I’m not impressed by the tariffs they apply to me. I’ll investigate soon new suppliers!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Mia van Aken

    Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
    Super klantenservice, zeer behulpzaam en altijd een oplossing bij de hand.
    Ook interessante actiepagina beschikbaar met leuke prijzen te winnen.
    En tot slot, ook nog mooie aanbiedingen m.b.t. energie besparingen. Dus …Vattenfall is top.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    R. A. Joustra

    Zeer tevreden met Vattenfal omdat we al jaren klant zijn en goed op de hoogte worden gehouden van alle ontwikkelingen. Via de app kunnen we de stand bijhouden van het verbruik en de kosten in de gaten houden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • I
    Irma Dingenouts

    Vattenfall topleverancier klant gericht overzichtelijk en makkelijk te bereiken zeer tevreden klant primaservice

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marga

    Vind het jammer dat alles via messenger gaat of via Whatsapp .
    Wij ouderen hebben niet allemaal internet of een luxe telefoon.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jan

    Zeer tevreden over Vattenfall . Ze hebben een duidelijke en gebruiksvriendelijke website.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Rene Moonen

    Tot nu toe hebben zij mij altijd uitstekend geholpen, inclusief met verhuizing van alles energie afname.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Peter van wessel

    Bij Vattenfall zit je goed altijd wordt je perfect te woord gestaan via chat en telefoon, ook wat heel fijn is dat ik maandelijks op de hoogte wordt gehouden over verbruik en het op tijd berichten ontvang over acties en energie besparende opties, ben al zeer lang eerst bij bij voorheen Nuon en daarna Vattenfall klant en wil nooit meer een ander bedrijf, houden zo.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren