Vattenfall
Vattenfall tarieven
Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Vattenfall.
Contract |
Stroomprijs per kWh
|
Gasprijs per m3
|
---|---|---|
Variabel
|
€ 0,274
|
€ 1,289
|
Vast (1 jaar)
|
€ 0,280
|
€ 1,352
|
Vast (3 jaar)
|
€ 0,278
|
€ 1,365
|
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Tijdelijke actie: € 250 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,123 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall vanaf 1 juli 2024 terugleverkosten.
Kan het goedkoper?
Plus- en minpunten
- Goed bereikbare klantenservice
- Grote stabiele leverancier
- Groene stroom uit Nederland
- Overstapkorting
- Geen CO2-gecompenseerd gas
- Relatief hoge terugleverkosten
Over Vattenfall
Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.
Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.
Stroometiket
Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.
Energie besparen
Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.
Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.
TTammie – 16 oktober 2024
Prijs
Service
Algemeen
Als je overstapt naar een andere moet je als nog voor de maand betalen terwel je niet meer bij Vattenfall zit. En de klantenservice zijn ook onvriendelijk nu. Want ik krijg geld terug maar moet eerst betalen..
ReagerenAAnton kers – 27 september 2024
Prijs
Service
Algemeen
Net nieuwe prijzen door gekregen per november. Gas 1,34 per kuub. Onvoorstelbaar hoe zij omgaan met vaste klanten. Prijzen omhoog om bonussen te betalen aan nieuwe klanten. Ik ben er klaar mee en zoek een andere leverancier
ReagerenJJ.schrassen – 25 september 2024
Prijs
Service
Algemeen
Contract voor 3 jaar a 141 per maand is niets waard, er word even goed geadviseerd om te verhogen. Hoe kan dat? Wat is dan je contract nog waard,
ReagerenDdanny – 28 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Trap niet in de lonen blijft korting. Dit is ten allen tijden duren dan overstappen of voor nieuwe klanten van Vattenfal. Zelfs inclusief 5 jaar lonen blijft korting (25%). Zelfs de klantenservice medewerker was het mee eens dat het een vorm van misleiding is.
ReagerenAA.J. Pattianakotta – 12 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Heb bijna nooit problemen met Vattenfall, werd altijd goed geholpen en kreeg op tijd antwoord.
ReagerenBen al zolang klant bij Vattenfall.
Is goed bereikbaar, al vinden sommige mensen Vattenfall duur maar ik ben happy met Vattenfall.
Goede service en klantgericht m
RRoland Niels – 09 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Altijd klaar om de klant te woord te staan en een goed advies leveren. Ook wordt er constant erop gelet dat we het beste uit onze energie halen.
Kan iedereen aanraden, over te stappen naar Vattenfall.
Blij dat wij deze stap hebben genomen, om een goede leverancier te hebben en zijn al jaren lang, een zeer tevreden klant!!!!!
ReagerenJJolanda Storteboom – 09 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
N.v.t
ReagerenEE.Tijselink – 09 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
uitstekend contact met/via eigentijdse systemen. aantrekkelijke prijsstelling, ook op langere termijn.
ReagerenCC.Bernard – 09 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Goede ervaringen geen gedoe niet opdringerig afspraak is afspraak, ook via de telefoon snel en vriendelijke, top
ReagerenWWim Bien – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Je word overspoeld met mails van allerlei energiebedrijven,maar bij vergelijking blijk ik helemaal niet zo slecht te zitten bij vattenfall.Ik vind ze degelijk en het geeft me een vertrouwd gevoel.
ReagerenRrein Turk – 08 augustus 2024
Prijs
Algemeen
Vattenval is een goede organisatie en behandeld de klanten vriendelijk als er problemen zijn snel in afhandelingen en vriendelijk aan de telefoon
ReagerenAA. V. Nieuwenhoven – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Vattenfall geeft ons elke maand een overzicht van ons energieverbruik. Dat is handig. Verder geeft zij tips hoe je energie kunt besparen zodat je verbruik minder wordt. Verder kun je via mijn Vattenfall prima met de leverancier communiceren. Goed is ook dat ze je wijzen op je energieverbruik ten op opzichte van een jaar eerder. Ook wijzen ze je erop of je maandbedrag klopt met je maandelijkse verbruik. Kortom een fijne leverancier en ik zal niet snel van leverancier wisselen.
ReagerenEEmanuele Zappia – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
I’m not impressed by the tariffs they apply to me. I’ll investigate soon new suppliers!
ReagerenMMia van Aken – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
ReagerenSuper klantenservice, zeer behulpzaam en altijd een oplossing bij de hand.
Ook interessante actiepagina beschikbaar met leuke prijzen te winnen.
En tot slot, ook nog mooie aanbiedingen m.b.t. energie besparingen. Dus …Vattenfall is top.
RR. A. Joustra – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Zeer tevreden met Vattenfal omdat we al jaren klant zijn en goed op de hoogte worden gehouden van alle ontwikkelingen. Via de app kunnen we de stand bijhouden van het verbruik en de kosten in de gaten houden.
ReagerenIIrma Dingenouts – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Vattenfall topleverancier klant gericht overzichtelijk en makkelijk te bereiken zeer tevreden klant primaservice
ReagerenMMarga – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Vind het jammer dat alles via messenger gaat of via Whatsapp .
ReagerenWij ouderen hebben niet allemaal internet of een luxe telefoon.
JJan – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Zeer tevreden over Vattenfall . Ze hebben een duidelijke en gebruiksvriendelijke website.
ReagerenRRene Moonen – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Tot nu toe hebben zij mij altijd uitstekend geholpen, inclusief met verhuizing van alles energie afname.
ReagerenPPeter van wessel – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Bij Vattenfall zit je goed altijd wordt je perfect te woord gestaan via chat en telefoon, ook wat heel fijn is dat ik maandelijks op de hoogte wordt gehouden over verbruik en het op tijd berichten ontvang over acties en energie besparende opties, ben al zeer lang eerst bij bij voorheen Nuon en daarna Vattenfall klant en wil nooit meer een ander bedrijf, houden zo.
ReagerenMMJ Kok – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Prima leverancier,
ReagerenPrijs zou altijd wel lager kunnen.
Verder geen problemen met bedrijf
EE Rijs – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Wij zijn al jaren klant en blijven erg tevreden ,ze zijn lekker duidelijk met hun prijs en geven via klanten zorg lekker duidelijk en eerlijk advies.Hebben met de gas crises eigenlijk ook geen problemen gehad.
ReagerenHebben nog niet lang terug zonnen cellen laten plaatsen ook dat is zeer duidelijk gecommuniceerd.
en dan zit er nog de lange klant korting in al met al zeer tevreden
O ja zijn ook nog spaarpunten met leuke cadeautjes te verkrijgen
dus al met al dus zeer tevreden.
MM.M. – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Vattenfall is voor mij de beste Energie leverancier die momenteel aan alle voorwaarden voldoet. De contracten en serviceovereenkomst zijn buitengewoon goed. Ik kan het iedereen aanraden.
ReagerenDDam – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
kompleet en een goede leverancier
ReagerenSSonja Langeveld – 08 augustus 2024
Prijs
Service
Algemeen
Iedere maand altijd een keurige mail, en uitleg.
Reageren