Waar ben je naar op zoek?

Vattenfall

Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf  dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.

Plus- en minpunten

  • Tarieven altijd laag
  • Goed bereikbare klantenservice
  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Geen CO2-gecompenseerd gas
  • Geen meerjarige energiecontracten

Vattenfall tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Vattenfall.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,339
€ 1,503
Vast (1 jaar)
€ 0,297
€ 1,343
Vast (3 jaar)
€ 0,287
€ 1,333

De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.

Actie

Tijdelijke actie: € 250 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,123 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall vanaf 1 juli 2024 terugleverkosten.

Kan het goedkoper?

899 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vattenfall?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • SSilvia – 24 april 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Onduidelijke rekening
    Onduidelijke tarieven.
    Klopt iets niet.
    We laten het uitzoeken.

    Reageren
  • BBen – 28 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Stabiele partij al vele jaren, heldere communicatie, duidelijke afschriften, goede app. Echt weinig op aan te merken. Aanbod/tarief voor trouwe klant kan soms beter.

    Reageren
  • FFalk – 21 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als ik 0 sterren kon geven, had ik deze boeven dat gegeven. Het is vooral de stadsverwarming dat gewoon duurder is dan gas. Gemeente en wooncorporaties hadden met vattenfall afgesproken om voor sociale huur niet te duur te worden. Wooncorporaties in amsterdam willen nu niet meer stadverwarming zelfs aanleggen omdat vattenfall een monopolie is en de stadverwarming blijft verhogen….

    Reageren
  • TThomas – 13 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slechte dure maatschappij die elke keer mijn termijnbedrag wil verhogen.
    Slechte app waar je bijna een studie voor volgen moet, om iets te kunnen begrijpen.
    Ik heb de kachel zelden aan toch las ik vandaag ,verhoog uw termijnbedrag van 96€ naar 217€.
    Hoezo! Ik stook niet dus moet ik geld terug krijgen.

    Reageren
  • AAndre – 16 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Jammer als je al 10 jaar klant bent en niet profiteert van een verlaging
    op de energie kosten, dus misschien toch maar overstappen.
    Niet slim van vattaval om zo met vaste klanten om te gaan

    Reageren
  • DDiana – 13 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren klant bij Vattenfall. Duurzaam bezig top! Erg tevreden met maandelijks overzicht verbruik. Vooral ook de Vattenfall App, zeer overzichtelijk waarin uitgebreid je verbruik en kosten te volgen zijn, om direct in te grijpen bij grote veranderingen.

    Reageren
  • AAlexandra – 07 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Price is ok but not great. Service is worse.
    They want to install a new meter. You have to make appointments, fill out stuff and you dont get an appointment just a suggestion over several hours.
    After the appointment time starts you receive a call that they can not do anything as the whole house needs to be done.
    I mean -wtf ??? The house did not grow and did not change, perhaps check before you plan work at your customer places ?
    I took a day off as it was too far to go to work and go back for 3 hours.
    Unacceptable!

    Reageren
    • CCor – 15 februari 2024

      @Alexandra

      It’s not Vattenfall who replaces the meter. It’s Liander. They provide the infrastructure.

      Reageren
  • HHenri Kalle – 02 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede ervaring met Vattenfall, als er problemen zijn proberen zij deze zo snel mogelijk op te lossen.
    Omtrent de prij van de producten ben ik ook tevreden. Ik blijf bij Vattenfall!

    Reageren
  • JJohn Kortleven – 31 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Milieu vriendelijk ,sparen voor cadeaus en vriendelijk personeel
    Bereid op de toekomst !

    Reageren
  • Ssofie – 30 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    prima, duidelijke app en gepaste aanbiedingen.

    elk jaar krijg je weer extra 5% korting voor trouwe klanten, maximale korting 25%

    Reageren
  • DDCM Amende – 26 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Houdt mij iedere maand op de hoogte van het verbruik en of ik nog goed zit met mijn betaling. Prima energie bedrijf

    Reageren
  • HHanneke Veenstra – 25 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    goede prijs voor stroom en gas
    klantenservice is altijd goed bereikbaar en vriendelijk
    over het algemeen ben ik tevreden, en zou niet willen overstappen

    Reageren
  • HH.J,Visscher – 24 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb geen probleem met Vattenfall dus ook alleen maar positieve ervaringen

    Reageren
  • FFrans van Gils – 24 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zij geven goede voorlichting, die goed van pas komen.
    Ik heb nooit zo’n serieus leverancier gehad.
    Ze hebben een spaarplan en als je bij hun blijft dan krijg je korting in procenten.
    Ik verander niet van leverancier, zo heb ik het bij hun naar mijn zin.

    Reageren
  • HHans Koelma – 24 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren maken we uitgebreid gebruik van de faciliteiten en service van onze energie leverancier Vattenfall. Nooit hebben we problemen gehad met de energie nota s ,altijd duidelijk en overzichtelijk aan ons overgebracht . Ondanks de vele vele aanbiedingen die wij al heel wat jaren van concurrentie energie leveranciers kregen om te gaan overstappen wat volgens hun financieel veel aantrekkelijker is …. Bleven en blijven wij trouw aan onze Vattenfall.

    Reageren
  • EEvelien – 23 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een goede energieleverancier. Klantenservice is minder. We hadden een vast maandbedrag en hebben afgesproken dit niet te verlagen. Bij de teruggaaf kwam toch de vermelding dat het maandbedrag verlaagd werd. Geprobeerd om dit weer te verhogen. Kregen iemand aan de lijn die het niet na kon kijken maar verzekerde dat jet maandbedrag niet zou veranderen omdat het keihatd vaststond. Maandbedrag dus toch verlaagd! Nu weer moeite moeten doen om het op het oorspronkelijke bedrag te krijgen.

    Reageren
  • AAp van Huijksloot – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Deze leverancier heeft een duidelijke website waar al je vragen worden beantwoord.
    Ook geven zij je tips om je energiegebruik omlaag te krijgen en wordt je gewaarschuwd als je maandtarief moet worden aangepast.

    Reageren
  • AA.Vos – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    vattenval verzorgt een goede omschrijving van het verbruik en geeft
    daarnaast een goed advies om het noch beter te doen.
    Kortom een prima bedrijf om mee in zee te gaan.

    Reageren
  • HHenri Ruitenberg – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen problemen, keurig op tijd met overzichten en via de app altijd bereikbaar en dat is wel een plus punt.

    Reageren
  • GGerard – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben tevreden

    Reageren
  • DD.E. van Wanrooy – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Alleen maar positieve ervaringen.

    Reageren
  • NNoldavandongen – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tevreden klanten veranderen niet zoals gezegd en gedaan
    We zullene hiermee verder gaan

    Reageren
  • JJaap – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Weinig onderbreking in de gas&stroomvoornziening. Derhalve heb ik ook weinig met de klantenservice te maken en dus geen klachten.

    Reageren
  • WW.B suares – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben meer Dan 10 jaar bij vattenfall en bevalt me nog steeds.

    Reageren
  • EEllen de Nooij – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb totaal geen klachten. Alle gegevens iedere maal per e-mail. Kan zo mijn verbruik controleren. De uitgebreide app is echt klantvriendelijk, ik ben niet ze erg handig, maar hier kan ik mijn verbruik duidelijk meekrijgen. Met een vriendelijke groet: Ellen de Nooij.

    Reageren