Plus- en minpunten
- Goed bereikbare klantenservice
- Grote stabiele leverancier
- Groene stroom uit Nederland
- Overstapkorting
- Geen CO2-gecompenseerd gas
- Relatief hoge terugleverkosten
Vattenfall tarieven
De actuele stroom- en gastarieven van Vattenfall.
Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m3 |
---|---|---|
Dynamisch | € 0,223 | € 1,127 |
Variabel | € 0,272 | € 1,285 |
Vast (1 jaar) | € 0,286 | € 1,239 |
Vast (3 jaar) | € 0,325 | € 1,388 |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Nu met eenmalig € 350,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. Claim je korting hier.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,168 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall terugleverkosten.
Over Vattenfall
Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.
Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.
Stroometiket
Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.
Energie besparen
Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.
Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.
Ben nu een poosje bezig om de tarieven bij Vattenfall te doorgronden, maar wat maken ze het ondoorzichtig op hun site. Eigenlijk kom je er op hun eigen site NIET achter. Pas op de site energievergelijk wordt het duidelijker. Alleen daarom al zou je niet voor Vattenfall moeten kiezen.
@Elva
De onduidelijkheid maakt ieder voorzichtig. Ze weten het spel goed re spelen. Dat het allemaal heel corrupt overkomt met de energiemaatschappijen is wel duidelijk.
Akkers vol zonnepanelen.
En de kleine man is de dupe.
Slechte uitleg , gaat allemaal om €
Sinds een tijdje klant bij hun maar top service alles was goed geregeld, service is ook erg goed en de app geeft mij een handig en goed overzicht en tips over mijn engerie vebruik tevens kreeg ik ook nog een leuk welkomst cadeau zal vattenfall zeker aanraden!
Klant onvriendelijk spijt verlengen contract
Mijn ervaring met Vattenfall is
positief. Via whatsapp heb ik een nieuw 1 jarig contract aangevraagd. Ik kreeg een mooie aanbieding en binnen een half uurtje was alles geregeld. Voor mij helemaal prima.
Als je overstapt naar een andere moet je als nog voor de maand betalen terwel je niet meer bij Vattenfall zit. En de klantenservice zijn ook onvriendelijk nu. Want ik krijg geld terug maar moet eerst betalen..
Net nieuwe prijzen door gekregen per november. Gas 1,34 per kuub. Onvoorstelbaar hoe zij omgaan met vaste klanten. Prijzen omhoog om bonussen te betalen aan nieuwe klanten. Ik ben er klaar mee en zoek een andere leverancier
Contract voor 3 jaar a 141 per maand is niets waard, er word even goed geadviseerd om te verhogen. Hoe kan dat? Wat is dan je contract nog waard,
Trap niet in de lonen blijft korting. Dit is ten allen tijden duren dan overstappen of voor nieuwe klanten van Vattenfal. Zelfs inclusief 5 jaar lonen blijft korting (25%). Zelfs de klantenservice medewerker was het mee eens dat het een vorm van misleiding is.
Heb bijna nooit problemen met Vattenfall, werd altijd goed geholpen en kreeg op tijd antwoord.
Ben al zolang klant bij Vattenfall.
Is goed bereikbaar, al vinden sommige mensen Vattenfall duur maar ik ben happy met Vattenfall.
Goede service en klantgericht m
Altijd klaar om de klant te woord te staan en een goed advies leveren. Ook wordt er constant erop gelet dat we het beste uit onze energie halen.
Kan iedereen aanraden, over te stappen naar Vattenfall.
Blij dat wij deze stap hebben genomen, om een goede leverancier te hebben en zijn al jaren lang, een zeer tevreden klant!!!!!
N.v.t
uitstekend contact met/via eigentijdse systemen. aantrekkelijke prijsstelling, ook op langere termijn.
Goede ervaringen geen gedoe niet opdringerig afspraak is afspraak, ook via de telefoon snel en vriendelijke, top
Je word overspoeld met mails van allerlei energiebedrijven,maar bij vergelijking blijk ik helemaal niet zo slecht te zitten bij vattenfall.Ik vind ze degelijk en het geeft me een vertrouwd gevoel.
Vattenval is een goede organisatie en behandeld de klanten vriendelijk als er problemen zijn snel in afhandelingen en vriendelijk aan de telefoon
Vattenfall geeft ons elke maand een overzicht van ons energieverbruik. Dat is handig. Verder geeft zij tips hoe je energie kunt besparen zodat je verbruik minder wordt. Verder kun je via mijn Vattenfall prima met de leverancier communiceren. Goed is ook dat ze je wijzen op je energieverbruik ten op opzichte van een jaar eerder. Ook wijzen ze je erop of je maandbedrag klopt met je maandelijkse verbruik. Kortom een fijne leverancier en ik zal niet snel van leverancier wisselen.
I’m not impressed by the tariffs they apply to me. I’ll investigate soon new suppliers!
Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Super klantenservice, zeer behulpzaam en altijd een oplossing bij de hand.
Ook interessante actiepagina beschikbaar met leuke prijzen te winnen.
En tot slot, ook nog mooie aanbiedingen m.b.t. energie besparingen. Dus …Vattenfall is top.
Zeer tevreden met Vattenfal omdat we al jaren klant zijn en goed op de hoogte worden gehouden van alle ontwikkelingen. Via de app kunnen we de stand bijhouden van het verbruik en de kosten in de gaten houden.
Vattenfall topleverancier klant gericht overzichtelijk en makkelijk te bereiken zeer tevreden klant primaservice
Vind het jammer dat alles via messenger gaat of via Whatsapp .
Wij ouderen hebben niet allemaal internet of een luxe telefoon.
Zeer tevreden over Vattenfall . Ze hebben een duidelijke en gebruiksvriendelijke website.
Tot nu toe hebben zij mij altijd uitstekend geholpen, inclusief met verhuizing van alles energie afname.
Bij Vattenfall zit je goed altijd wordt je perfect te woord gestaan via chat en telefoon, ook wat heel fijn is dat ik maandelijks op de hoogte wordt gehouden over verbruik en het op tijd berichten ontvang over acties en energie besparende opties, ben al zeer lang eerst bij bij voorheen Nuon en daarna Vattenfall klant en wil nooit meer een ander bedrijf, houden zo.