Waar ben je naar op zoek?

Vattenfall

Totaalscore

Energieprijs


7,2

Klantenservice


7,6

Algemeen


7,6

Plus- en minpunten

  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Lage terugleververgoeding panelen
  • Geen CO2-gecompenseerd gas

Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf  dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.

Kan het goedkoper?

479 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vattenfall?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • BBert – 29 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren bij Nuon nu Vattenfall met groene energie, stroom en gas. Vattenfall verhaalt hoge kosten door saldering zonnepaneelhouders op bestaande klanten en heeft daarnaast winstoogmerk. Hierdoor hoge tarieven. Ook zijn groene tarieven gestegen terwijl die niet geproduceerd worden met het dure grijze gas. Ben nu overgestapt op dynamisch contract van ANWB, geen winstoogmerk, ook door aanschaf EV.

    Reageren
  • JJ – 29 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als blijvende klant betaal je hier vele malen meer dan nieuwe klant. Graag uitleg, Vattenfall.

    Reageren
  • EEB – 28 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dacht dat Vattenfall een net bedrijf was. Helaas ook hier het “grote graaien” van de gewone burger. Ik zoek een andere leverancier. Ben klaar met dit onrecht!

    Reageren
  • RReurs – 28 maart 2023

    Zielig dat vattenfall zo met zijn vaste klanten omgaat als dank voor trouwe en nu ook boze klant

    Groetjes aan de criminele bende van Vattenval
    l

    Reageren
    • KKnol – 28 maart 2023

      @Reurs

      Schandalig

      Reageren
  • RRF – 27 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Stelletje oplichters zijn het daar blijf je dan jaren trouw voor.

    Reageren
  • PP – 22 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bloedzuigers. Ik ben al klant sinds NUON en voel me zwaar besodemieterd.

    Reageren
    • EEelco – 23 maart 2023

      @P

      Waarom stap je niet over dan?!

      Reageren
    • HH.meeusen – 27 maart 2023

      @P
      Hetzelfde als bovenvermelde reactie, voelen ons ook zwaar besodemierd en bedonderd na zoveel jaren als vaste en trouwe klant in goede en slechte tijden..verwacht een positieve reactie terug.

      Reageren
    • HH.meeusen – 27 maart 2023

      @P
      Hetzelfde als bovenvermelde reactie, voelen ons ook zwaar besodemierd en bedonderd na zoveel jaren als vaste en trouwe klant in goede en slechte tijden..verwacht een positieve reactie terug..schande en schaam je.

      Reageren
  • KKonijnenberg – 20 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben altijd al bij Nuon/Vattenfall . Ben nu wel boos dat de snel dalende prijs van gas pas per 1-4 wordt verlaagd naar een nog veel te hoog tarief. Als je zonnepannelen hebt heb je niets meer aan die korting van 25 %. Geef nu eens korting op de gasprijs. Ook raar dat na 50 jaar trouwe klant je meer betaald dan nieuwe klanten. DOE ER WAT AAN

    Reageren
  • Mmiryam – 04 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Belachelijk dat mijn vader een rekening krijgt van 700 per maand. Man alleen. Kan niks meer. En omdat jullie hebben ingekocht op een hoge prijs, zitten we nog vast aan de 3.20 per m3. Die man is helemaal in de stress en kan geen boodschappen meer doen!

    Reageren
  • JJij – 03 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat een oplichterij, zoveel jaren klant bij vattenval en betaal nu €3,22 voor gas??? Ben geschrokken van mijn laatste factuur. Hoe komen jullie aan dit tarief van €1,80? Dus een nieuwe klant gaat minder betalen dan een jarenlange klant, te gek voor woorden. Ik stap nu over

    Reageren
  • DD.Delp – 28 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    het is 28 feb. en nog steeds geen voorschot advies

    Reageren
  • FF. – 24 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    TRAP ER NIET IN !!! Laat je metergas verwijderen en denk je dat je met Vattenfall fossielvrij kan wonen ben je je 25% Blijven Loont-korting kwijt. Dus je Kwh wordt flink duurder.

    Reageren
  • BBrenda – 21 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vattenfall is goed bereikbaar en je wordt vriendelijk te woord gestaan. Ook op “mijn Vattenfall” is alles duidelijk en wordt je goed op de hoogte gehouden van alles. Duidelijk overzicht op je verbruik. Ook leuk dat je leuke prijzen kan winnen.

    Reageren
  • JJudith – 17 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geld is macht en dat is bij dit bedrijf goed merkbaar het gaat niet meer om de persoon maar een cijfer of getal. Geen begrip voor individuele situatie of zoiets. Ook al zijn er maatregelen genomen door de overheid. Wil niet zeggen dat er bereidheid is tot meedenken is

    Reageren
  • CC. van Heusden – 16 februari 2023

    Service

    Algemeen

    Energievergelijker zit je te slapen? Hoe kom je aan die gasprijs? Als klant van al tientallen jaren betaal ik momenteel € 3.35 per m3 bij Vattenfall boven het plafond! Tijd om over te stappen….

    Reageren
  • LL Brinkman – 14 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn ervaring met vattenvall is uitstekend te noemen.

    Reageren
  • RRudolf van Nesch – 14 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren betrek ik stroom van Vattenfall, tot op heden ben ik er tevreden mee.

    Reageren
  • DDora Van der zwet – 14 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben heel erg tevreden over het bedrijf

    Reageren
  • Mmaes – 14 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    nog nooit problemen gehad

    Reageren
  • Mmarije – 12 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Over het algemeen tevreden, alleen de prijs mag nog wel wat omlaag

    Reageren
  • TTiny Laloli – 11 februari 2023

    Service

    Zijn altijd vriendelijk en geduldig goed uitleg over gas en electra
    Ben heel tevreden om bij hun klant te zijn!

    Reageren
  • FFrits – 10 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Riekt naar bedonderen , gasprijs snel dik boven de 3 euro trekken in dit kwartaal, nog even de gewone man die boven het gas plafond zit of anders de belastingbetaler uitknijpen. Spotprijs is rond de 1,50, ACM heeft zitten slapen. Zelf helaas wat te laat gezien, ik ga weg, wel 30 dagen opzegtermijn 🙂

    Reageren
  • HH. Nab – 10 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    zijn vanaf begin van ons huwelijk Mei 1957 klant van NUON en nu van Vattenfall.
    hebben nooit de neiging gehad om van leverancier te veranderen. hieruit blijkt wel dat wij tevreden zijn

    Reageren
  • YYvonne de Groot – 09 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer tevreden, lichten je goed in over alles. Alles ook zeer overzichtelijk in de app.

    Reageren
  • DDoet er niet toe. – 09 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vanaf dat ikzelf mijn energie moest betalen heb ik voor Nuon gekozen. Deze werd later Vattenfall. Ik ben nu 88 jaar, dus mijn hele volwassen leven al.

    Reageren
  • EEric Wehrmeijer – 08 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben ruim 5 jaar klant bij Vattenfall. Over het algemeen ben ik tevreden met hen, men is duidelijk over de prijsstelling en komt tijdig met berichtgeving indien die prijs gaat wijzigen. Ook de uitleg over de toepassing van het prijsplafond is helder. Gezien de lengte van mijn lidmaatschap ontvang ik 25% korting op het tarief van de variabele kosten.
    Men was twee jaar geleden coulant, toen Vattenfall een fout had gemaakt met een maandelijkse afrekening, waardoor de jaarrekening tegenviel.
    Al met al: ik blijf hier voorlopig

    Reageren