Plus- en minpunten
- Goed bereikbare klantenservice
- Grote stabiele leverancier
- Groene stroom uit Nederland
- Overstapkorting
- Geen CO2-gecompenseerd gas
Vattenfall tarieven
De huidige tarieven van Vattenfall zijn € 0,247 per kWh stroom en € 1,192 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 11 november 2025.
Volledig overzicht van de energietarieven bij Vattenfall:
| Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m³ |
|---|---|---|
| Variabel | € 0,257 per kWh | € 1,219 per m³ |
| Vast (1 jaar) | € 0,247 per kWh | € 1,192 per m³ |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vattenfall een vergoeding van € 0,157 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vattenfall terugleverkosten.
Over Vattenfall
Vattenfall (voorheen Nuon in Nederland) is een Zweeds energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen Nederlandse huishoudens. De energiemaatschappij is voor 100 procent in handen van de Zweedse staat.
Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.
Volgens het stroometiket van 2023 wordt ongeveer 67 procent van de elektriciteit die door Vattenfall Groep NL wordt geleverd, duurzaam opgewekt; de resterende 33 procent is afkomstig van aardgas. Voor consumenten en het midden- en kleinbedrijf (MKB) levert Vattenfall 100 procent duurzame stroom, volledig opgewekt in Nederland.
Contactgegevens
- E-mail: info@vattenfall.nl
- Telefoon: 0900-0808
- Website: www.vattenfall.nl
Je krijgt altijd uitgebreidt de rekeningen te zien
En ze houden je altijd met alles op de hoogte
Ben dan ook zeer tevreden
B v d Thea
Nooit problemen, nooit storing, misschien niet de goedkoopste,maar wel heel zeker.
Duidelijk overzicht elke maand.
Ben inmiddels al 72 maar heb nagenoeg mijn hele leven Vattenfall (voorheen Nuon) als energieleverancier. Kort uitstapje gemaakt naar Oxxio wegens fraaie IPad bij aanmelding maar Oxxio bleek toch iets minder coulant in geval van betalingsproblemen. Bij Vattenfall blijf je altijd weer welkom. Bij eventuele problemen zijn ze immer bereid naar een passende oplossing te zoeken en daarmee altijd een grote zekerheid van levering.
Er is geen betere als vattevall ” duidelijk, goede app op mij telefoon “Super leuke aanbiedingen, kadootjes” omdat wij vaste klant zijn worden we beloond met 25 %blijven loonkorting ” wij gaan nooit weg bij onze vattevall
Ben erg tevreden over de communicatie en de adviezen. Betaal niet te veel en krijg desondanks het advies om mijn termijnbedrag naar onderen bij te stellen. Hetgeen ik niet doe, krijg liever terug dan dat ik moet bijbetalen.
Alhoewel heel klantvriendelijke klantenservice blijft er bij mij toch de vraag waarom de bestaande klant extra moet betalen vanwege de aanleg van nieuwe stroomvoorzieningen en warmtevoorzieningen. En ook dacht ik dat een monopolie positie verboden was in Nederland. In Almere heb je in sommige wijken geen keuze maar ben je verplicht om Vattenfall te nemen als leverancier. Als je niet uit de zeer ingewikkelde jaarrekening komt heb je pech je word heel vriendelijk geholpen maar het eind van het liedje is dat een HBO’er het nog niet snapt. Als de z.g. slimme meter niet slim is maar gewoonweg het niet doet en je vermoed dat de meter het niet goed aangeeft, (omdat je sinds de verhuizing 3 jaar geleden meer dan het dubbele moet betalen voor verbruik, zelfde omstandigheden alleen een vaatwasser extra) kun je een rekening van 1200 euro verwachten voor onderzoek. Dat wordt ook van te voren gezegd. Dus dat schept een behoorlijke drempel voor minder vermogende mensen. Ook geeft die slimme warmtemeter bij tijd en wijlen helemaal niet het warmwater verbruik aan. En de overheid profiteert ook lekker mee. Zo ontzettend veel extra belasting en toeslagen dat het echt niet meer normaal is. Energie is een levensbehoefte en noodzaak en daar maken de overheid en de leveranciers behoorlijk gebruik van.
Zijn zeer tevreden en problemen worden gelijk opgelost.Plus je wordt goed op de hoogte gehouden wat verbruik betreft
Ik zit mijn hele leven al bij deze leverancier, dat zegt toch genoeg.
alles is goed verzorgd
Elke maand een overzicht van het verbruik van energie, ook in vergelijking met vorige jaren.
Ze geven tijdig goede adviezen, ook isolerende maatregelen e d
Ook rechtstreeks adviezen van terugdringen van het energie verbruik.
Ik heb prettige ervaringen met Vattenfall.
Wij zijn zeer tevreden over Vattenfall. Goed bereikbare klantenservice en vriendelijk personeel. wij zijn altijd klant geweest bij Nuon en nu Vattenfall maar met de zelfde klantvriendelijke instelling. Misschien zijn er goedkopere aanbieders maar ik ben 1 keer overgestapt in onze Nuon tijd maar eigenlijk zeer snel weer terug gegaan. Alles wordt perfect geregeld. de webshop werkt goed. ook zijn er diverse artikelen die je bij elkaar kunt sparen en deze zijn van goede kwaliteit. Wij verwachten niet dat we nog overstappen. Betalen moet je overal.
Ik ben blij met vattenfall als leverancier. Vattenfall legt heel goed uit over stroom, gas en zij zijn ook klantvriendelijk.
Flexibel contract ivm aanschaf thuisbatterij.
Per dag dus wisselende stroomprijzen per uur en gasprijzen per dag.
Communicatie via de app is slecht.
Eerst chatbot die het niet begrijpt en als je vraagt om een medewerker duurt dat uren soms tot de volgende dag.
Telefoneren gaat stukken beter en je wordt snel en correct geholpen.
De app is prima en je kunt goed zien wat je verbruikt
aan stroom en gas en de kosten zijn per dag en tot en met prima zichtbaar.
Zit al vanaf 1978 bij deze energieleverancier ,is verschillende keren over genomen,nu vattenval.
Ik heb geen negatieve dingen mee gemaakt.
Ik ben zeer te vreden.
Dus waarom zou ik dan naar een ander gaan.
Fijne energie leverancier. Geeft seintje als je hoger bedrag kan betalen en niet bij jaarafrekening bij te betalen. Erg klantvriendelijk
Betrouwbare leverancier van energie, nota’s op tijd en goed uitgelicht
Niets te klagen
Al jaren heb ik een zakelijk contract bij Vattenfall. Diverse malen gekeken naar een andere leverancier, Vattenfall kwam telkens voor mij als de beste eruit.
Deze tienen zijn niet zomaar, de prijs kun je grotendeels al decennia lang zelf bepalen. Ik houd mijn maandelijkse voorschot op +/- 10% van netto inkomen.
Vattenfall heeft een lidmaatschap met een oplopende korting tot 25% op stroom, en een puntenstelsel waarmee handige dingen goedkoop kunnen worden verkregen.
Je maandbedrag kun je zelf aanpassen.
je krijgt vele malen bericht als er op de energie markt wat veranderd, verder kun je op de website bijna alles zelf aanpassen, en krijg je een seintje bij veranderingen.
Al decennia lang krijg ik geld terug in 2025 over het jaar 2024 zelfs,
Jaarafrekening
april 2025
€ 2.032,31
Uitbetaald
De grootste kostenpost is overigens de belasting over energie. En Overheidsheffingen, waarover het eind bedrag van de rekening ook nog 21% BTW komt !
Een prima energie leverancier. Duidelijk en transparant wat verbruik betreft.
Tarieven zijn laag en vast. Ook eordt vergeleken wat je afgeopen maand hebt verbruikt tegen over vorig jaar, zelfde periode. Ook prognoses voor de komende maand wordt hierin mee betrokken.
De informatie die Vattenfall regelmatig geeft is prima. Er zijn geen storingen dat heb ik nog niet meegemaakt.
Jammer ze geld vragen voor terugleveren van zonnepanelen.
Omdat ik een vast contract heb hoef ik nog niet te betalen maar dit jaar verloopt het contract en dan ga ik noodgedwongen rond kijken of er andere leveranciers aantrekkelijk zijn.
Ik ben zeer tevreden met mijn energieleverancier.
Zou geen andere willen hebben
Ik ben zeer tevreden met deze energieleverancier.
Zou geen andere willen hebben/
Ik ben heel erg teverede over Vattenval, zou geen andere willen hebben . De jaarafrekening wordt ook heel goed uitgelegd .