Waar ben je naar op zoek?

Vattenfall

Totaalscore

Energieprijs


7,1

Klantenservice


7,5

Algemeen


7,5

Plus- en minpunten

  • Grote stabiele leverancier
  • Groene stroom uit Nederland
  • Meerjarige energiecontracten
  • Geen CO2-gecompenseerd gas

Over Vattenfall

Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf  dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.

Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.

Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.

Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.

Kan het goedkoper?

488 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vattenfall?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • DDhr Schovers – 27 mei 2023

    Service

    Algemeen

    25 jaar bij Nuon-Vattenfall, en trouwe klanten krijgen altijd iets extra … jazeker! Een gepeperde rekening van 1.84 ct terwijl ze roeptoeteren 1.34 ct voor gas bij variabel. Heb ik ook alleen ben ik die domme trouwe klant…

    Reageren
  • RRemko – 29 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben al jaren bij vattenvall voorheen nuon, en ben erachter gekomen dat ze niet alleen een vast en een variabel tarief hanteren, maar een ander variabel.tarief voor “trouwe klanten” ik als trouwe klant betaal namelijk 1,81 voor gas terwijl je als nieuwe klant 1,31 betaalt en zf dat is nog duurder als bij budget energie waar je maar 1,22 betaalt voor gas. Het is wettelijk niet eens toegestaan om 2 verschillende variabele tarieven te hanteren, toen ik hierover belde kon ik ook het tarief krijgen dat nieuwe klanten kregen maar dan was ik wel mijn trouwe klanten korting kwijt. De Policy is dus dat alleen zeurende klanten ook het tarief bieden in plaats van gewoon eerlijk te zijn. Oplichters zijn het ik ga weg nij vattenv, en ga naar budget energie…

    Reageren
    • AAnny – 01 juni 2023

      @Remko
      Wat is dit allemaal?
      Waar om voor trouwe leden wij al 47 jaar.
      Duurder uit met vast contract
      dan nu per maand.
      Ons contract per september in 2022 was afgelopen.

      Reageren
  • AAnoniem – 21 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Klantenservice is uitstekend.

    Het uitmelken van trouwe klanten (“Blijven loont”) door hoge tarieven te rekenen terwijl de marktprijs gehalveerd is, is gewoon schofterig. Binnenhalen van overstappers is het enige dat telt, die krijgen wel normale tarieven. En zelf in die tarieven zitten enorme marges.

    Voor het terugleveren van stroom krijg je fors onder het leveringstarief, ongeveer de helft. Dus ook schijt aan de afspraak dat terugleveren minimaal 80% van de leverprijs is.

    En dan in de media zielig doen dat ze maar miljoenen (180 mln dacht ik?) netto winst hadden, maar intussen enorme bedragen uitkeren aan de buitenlandse investeerders.

    Bij dit bedrijf staat de winst voorop. Over de rug van trouwe klanten en de belastingbetaler.

    Reageren
  • DDanny – 19 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nieuwe klanten een tarief geven die tientallen procenten goedkoper is terwijl het in beide gevallen om een variabel contract gaat. En dan ook nog aangeven dat je 15% blijven loont korting hebt opgebouwd. Blijven loont niet…

    Reageren
  • Kklant – 08 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Beste lezer,

    Ik wil graag mijn ongenoegen uiten over Vattenfall en de manier waarop ze hun klanten behandelen. Ik ben woedend omdat mijn jaarlijkse rekening met een factor van 30 is gestegen en ik voel me opgelicht door dit bedrijf.

    Ik heb nooit eerder een dergelijke toename van mijn energierekening gezien en ik kan niet geloven dat Vattenfall denkt dat dit acceptabel is. Ik voel me totaal niet gewaardeerd als klant en ik vraag me af of ze überhaupt om hun klanten geven.

    Bovendien vind ik het onaanvaardbaar dat Vattenfall geen duidelijke uitleg kan geven over de redenen achter de toename van mijn rekening. Hun klantenservice heeft me geen enkele hulp geboden en ik voel me compleet genegeerd en onbelangrijk.

    Als Vattenfall denkt dat ze op deze manier hun klanten kunnen behandelen, dan vergissen ze zich enorm. Ik zal zeker geen zaken meer doen met hen en ik raad iedereen die ik ken aan om ook geen zaken te doen met dit bedrijf.

    Ik vind het schandalig dat Vattenfall op deze manier handelt en ik hoop dat ze hun fouten snel zullen erkennen en corrigeren. Als klant verdienen we betere behandeling en service dan dit.

    Met vriendelijke groet,

    Een zeer teleurgestelde klant.

    Reageren
  • JJ. Castaing – 06 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze moeten zich doodschamen mensen die al jaren trouwe klant zijn worden weer eens genaaid en de groote jongens plus aandeelhouders de zakken maar vullen van de Jan met de pet maar krom liggen ik denk Nu na 35 jaar klant nooit geen betaling achter stand gehad is het tijd voor wat nieuws stelletje graaiers en plukkers m.v.g sjack uit Bolsward

    Reageren
  • YYvonne Kramer – 05 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overal dalen de energie prijzen, ik ga in 1 maand, ook nog de kortste maand van het jaar, van 178,– euro naar 776,– euro HOE DAN, ik douche nog maar 1x per week, verwarming staat op 18 graden, de schimmel staat inmiddels op de muur en ik heb al 3 maanden wintertenen. GEBOEFTE is het. Ik ben al meer als 30 jaar klant, niemand die je te woord wil staan want bellen kan niet met Vattenfall. Het zogenaamde servicenummer heeft standaard een wachttijd van minimaal 1 uur! Het is schandalig dat dit getolereerd word. HET IS DIEFSTAL EN HET KAN ONGESTRAFT IN DIT LAND ! SCHANDE

    Reageren
  • JJesper – 04 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het zijn bloedhonden. In juli nieuw contract en toen waren de inkoopprijzen op zn duurst. Nu willen ze dat ik voor een appartmentje van geeneens 50m2 100 euro meer ga betalen, ondanks het prijsplafond en goedkopere inkoopprijzen en dat ze voor nieuwe klanten goedkopere tarieven hanteren. Op valse voorwensen naar binnen gelokt, maar de nieuwe klanten waarschijnlijk nog erger. Criminele praktijken. Heb aangegeven om op te zeggen en nu hebben ze zelfs de jaarrekening verhoogd. Ik word met mijn rug tegen de muur gezet.

    Reageren
  • BBert – 29 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren bij Nuon nu Vattenfall met groene energie, stroom en gas. Vattenfall verhaalt hoge kosten door saldering zonnepaneelhouders op bestaande klanten en heeft daarnaast winstoogmerk. Hierdoor hoge tarieven. Ook zijn groene tarieven gestegen terwijl die niet geproduceerd worden met het dure grijze gas. Ben nu overgestapt op dynamisch contract van ANWB, geen winstoogmerk, ook door aanschaf EV.

    Reageren
  • JJ – 29 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als blijvende klant betaal je hier vele malen meer dan nieuwe klant. Graag uitleg, Vattenfall.

    Reageren
  • EEB – 28 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dacht dat Vattenfall een net bedrijf was. Helaas ook hier het “grote graaien” van de gewone burger. Ik zoek een andere leverancier. Ben klaar met dit onrecht!

    Reageren
  • RReurs – 28 maart 2023

    Zielig dat vattenfall zo met zijn vaste klanten omgaat als dank voor trouwe en nu ook boze klant

    Groetjes aan de criminele bende van Vattenval
    l

    Reageren
    • KKnol – 28 maart 2023

      @Reurs

      Schandalig

      Reageren
  • RRF – 27 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Stelletje oplichters zijn het daar blijf je dan jaren trouw voor.

    Reageren
  • PP – 22 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bloedzuigers. Ik ben al klant sinds NUON en voel me zwaar besodemieterd.

    Reageren
    • EEelco – 23 maart 2023

      @P

      Waarom stap je niet over dan?!

      Reageren
    • HH.meeusen – 27 maart 2023

      @P
      Hetzelfde als bovenvermelde reactie, voelen ons ook zwaar besodemierd en bedonderd na zoveel jaren als vaste en trouwe klant in goede en slechte tijden..verwacht een positieve reactie terug.

      Reageren
    • HH.meeusen – 27 maart 2023

      @P
      Hetzelfde als bovenvermelde reactie, voelen ons ook zwaar besodemierd en bedonderd na zoveel jaren als vaste en trouwe klant in goede en slechte tijden..verwacht een positieve reactie terug..schande en schaam je.

      Reageren
  • KKonijnenberg – 20 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben altijd al bij Nuon/Vattenfall . Ben nu wel boos dat de snel dalende prijs van gas pas per 1-4 wordt verlaagd naar een nog veel te hoog tarief. Als je zonnepannelen hebt heb je niets meer aan die korting van 25 %. Geef nu eens korting op de gasprijs. Ook raar dat na 50 jaar trouwe klant je meer betaald dan nieuwe klanten. DOE ER WAT AAN

    Reageren
  • Mmiryam – 04 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Belachelijk dat mijn vader een rekening krijgt van 700 per maand. Man alleen. Kan niks meer. En omdat jullie hebben ingekocht op een hoge prijs, zitten we nog vast aan de 3.20 per m3. Die man is helemaal in de stress en kan geen boodschappen meer doen!

    Reageren
  • JJij – 03 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat een oplichterij, zoveel jaren klant bij vattenval en betaal nu €3,22 voor gas??? Ben geschrokken van mijn laatste factuur. Hoe komen jullie aan dit tarief van €1,80? Dus een nieuwe klant gaat minder betalen dan een jarenlange klant, te gek voor woorden. Ik stap nu over

    Reageren
  • DD.Delp – 28 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    het is 28 feb. en nog steeds geen voorschot advies

    Reageren
  • FF. – 24 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    TRAP ER NIET IN !!! Laat je metergas verwijderen en denk je dat je met Vattenfall fossielvrij kan wonen ben je je 25% Blijven Loont-korting kwijt. Dus je Kwh wordt flink duurder.

    Reageren
  • BBrenda – 21 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vattenfall is goed bereikbaar en je wordt vriendelijk te woord gestaan. Ook op “mijn Vattenfall” is alles duidelijk en wordt je goed op de hoogte gehouden van alles. Duidelijk overzicht op je verbruik. Ook leuk dat je leuke prijzen kan winnen.

    Reageren
  • JJudith – 17 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geld is macht en dat is bij dit bedrijf goed merkbaar het gaat niet meer om de persoon maar een cijfer of getal. Geen begrip voor individuele situatie of zoiets. Ook al zijn er maatregelen genomen door de overheid. Wil niet zeggen dat er bereidheid is tot meedenken is

    Reageren
  • CC. van Heusden – 16 februari 2023

    Service

    Algemeen

    Energievergelijker zit je te slapen? Hoe kom je aan die gasprijs? Als klant van al tientallen jaren betaal ik momenteel € 3.35 per m3 bij Vattenfall boven het plafond! Tijd om over te stappen….

    Reageren
  • LL Brinkman – 14 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn ervaring met vattenvall is uitstekend te noemen.

    Reageren
  • RRudolf van Nesch – 14 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren betrek ik stroom van Vattenfall, tot op heden ben ik er tevreden mee.

    Reageren
  • DDora Van der zwet – 14 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben heel erg tevreden over het bedrijf

    Reageren