Vattenfall
Totaalscore
Energieprijs
Klantenservice
8,0
Algemeen
8,0
Plus- en minpunten
- Tarieven altijd laag
- Goed bereikbare klantenservice
- Grote stabiele leverancier
- Groene stroom uit Nederland
- Geen CO2-gecompenseerd gas
- Geen meerjarige energiecontracten
Over Vattenfall
Vattenfall (voorheen Nuon) is een energiebedrijf dat elektriciteit, gas en warmte levert aan zo’n 2 miljoen klanten in Nederland. Vattenfall investeert fors in de ontwikkeling van duurzame stroom en warmte. En samen met bedrijven, industrieën en overheden werkt Vattenfall aan de ontwikkeling van duurzame oplossingen.
Volgens het stroometiket (2019) van Vattenfall wordt circa 37 procent van de stroom duurzaam opgewekt.
Vattenfall helpt klanten bij het besparen van energie en het zelf opwekken van fossielvrije energie. Handige online tools bieden klanten inzicht in het eigen verbruik. Praktische tips en adviezen op maat maken het besparen van energie vervolgens ook nog makkelijk.
Check hier de goedkoopste Vattenfall energiedeal.
TThomas – 13 maart 2024
Prijs
Service
Algemeen
Slechte dure maatschappij die elke keer mijn termijnbedrag wil verhogen.
ReagerenSlechte app waar je bijna een studie voor volgen moet, om iets te kunnen begrijpen.
Ik heb de kachel zelden aan toch las ik vandaag ,verhoog uw termijnbedrag van 96€ naar 217€.
Hoezo! Ik stook niet dus moet ik geld terug krijgen.
SSuperbinkie – 29 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Prijsplafond? Men laat de klant 67 cent per kwh betalen, en verrekend dat niet op een eerlijke manier, 100 euro verdwenen, gewoon gestolen.
ReagerenAAndre – 16 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Jammer als je al 10 jaar klant bent en niet profiteert van een verlaging
Reagerenop de energie kosten, dus misschien toch maar overstappen.
Niet slim van vattaval om zo met vaste klanten om te gaan
DDiana – 13 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Al jaren klant bij Vattenfall. Duurzaam bezig top! Erg tevreden met maandelijks overzicht verbruik. Vooral ook de Vattenfall App, zeer overzichtelijk waarin uitgebreid je verbruik en kosten te volgen zijn, om direct in te grijpen bij grote veranderingen.
ReagerenAAlexandra – 07 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Price is ok but not great. Service is worse.
ReagerenThey want to install a new meter. You have to make appointments, fill out stuff and you dont get an appointment just a suggestion over several hours.
After the appointment time starts you receive a call that they can not do anything as the whole house needs to be done.
I mean -wtf ??? The house did not grow and did not change, perhaps check before you plan work at your customer places ?
I took a day off as it was too far to go to work and go back for 3 hours.
Unacceptable!
CCor – 15 februari 2024
@Alexandra
It’s not Vattenfall who replaces the meter. It’s Liander. They provide the infrastructure.
ReagerenHHenri Kalle – 02 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Goede ervaring met Vattenfall, als er problemen zijn proberen zij deze zo snel mogelijk op te lossen.
ReagerenOmtrent de prij van de producten ben ik ook tevreden. Ik blijf bij Vattenfall!
JJohn Kortleven – 31 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Milieu vriendelijk ,sparen voor cadeaus en vriendelijk personeel
ReagerenBereid op de toekomst !
Ssofie – 30 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
prima, duidelijke app en gepaste aanbiedingen.
elk jaar krijg je weer extra 5% korting voor trouwe klanten, maximale korting 25%
ReagerenDDCM Amende – 26 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Houdt mij iedere maand op de hoogte van het verbruik en of ik nog goed zit met mijn betaling. Prima energie bedrijf
ReagerenHHanneke Veenstra – 25 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
goede prijs voor stroom en gas
Reagerenklantenservice is altijd goed bereikbaar en vriendelijk
over het algemeen ben ik tevreden, en zou niet willen overstappen
HH.J,Visscher – 24 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb geen probleem met Vattenfall dus ook alleen maar positieve ervaringen
ReagerenFFrans van Gils – 24 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Zij geven goede voorlichting, die goed van pas komen.
ReagerenIk heb nooit zo’n serieus leverancier gehad.
Ze hebben een spaarplan en als je bij hun blijft dan krijg je korting in procenten.
Ik verander niet van leverancier, zo heb ik het bij hun naar mijn zin.
HHans Koelma – 24 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Al jaren maken we uitgebreid gebruik van de faciliteiten en service van onze energie leverancier Vattenfall. Nooit hebben we problemen gehad met de energie nota s ,altijd duidelijk en overzichtelijk aan ons overgebracht . Ondanks de vele vele aanbiedingen die wij al heel wat jaren van concurrentie energie leveranciers kregen om te gaan overstappen wat volgens hun financieel veel aantrekkelijker is …. Bleven en blijven wij trouw aan onze Vattenfall.
ReagerenEEvelien – 23 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Een goede energieleverancier. Klantenservice is minder. We hadden een vast maandbedrag en hebben afgesproken dit niet te verlagen. Bij de teruggaaf kwam toch de vermelding dat het maandbedrag verlaagd werd. Geprobeerd om dit weer te verhogen. Kregen iemand aan de lijn die het niet na kon kijken maar verzekerde dat jet maandbedrag niet zou veranderen omdat het keihatd vaststond. Maandbedrag dus toch verlaagd! Nu weer moeite moeten doen om het op het oorspronkelijke bedrag te krijgen.
ReagerenAAp van Huijksloot – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Deze leverancier heeft een duidelijke website waar al je vragen worden beantwoord.
ReagerenOok geven zij je tips om je energiegebruik omlaag te krijgen en wordt je gewaarschuwd als je maandtarief moet worden aangepast.
AA.Vos – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
vattenval verzorgt een goede omschrijving van het verbruik en geeft
Reagerendaarnaast een goed advies om het noch beter te doen.
Kortom een prima bedrijf om mee in zee te gaan.
HHenri Ruitenberg – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Geen problemen, keurig op tijd met overzichten en via de app altijd bereikbaar en dat is wel een plus punt.
ReagerenGGerard – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ben tevreden
ReagerenDD.E. van Wanrooy – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Alleen maar positieve ervaringen.
ReagerenNNoldavandongen – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Tevreden klanten veranderen niet zoals gezegd en gedaan
ReagerenWe zullene hiermee verder gaan
JJaap – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Weinig onderbreking in de gas&stroomvoornziening. Derhalve heb ik ook weinig met de klantenservice te maken en dus geen klachten.
ReagerenWW.B suares – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik ben meer Dan 10 jaar bij vattenfall en bevalt me nog steeds.
ReagerenEEllen de Nooij – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Heb totaal geen klachten. Alle gegevens iedere maal per e-mail. Kan zo mijn verbruik controleren. De uitgebreide app is echt klantvriendelijk, ik ben niet ze erg handig, maar hier kan ik mijn verbruik duidelijk meekrijgen. Met een vriendelijke groet: Ellen de Nooij.
ReagerenPPetra Overgoor – 21 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Eerlijk betrouwbaar en goede en duidelijke informatie over de stand van zaken betreffende onze overeenkomst met Vattenfall. Ze zijn danwel niet een van de goedkoopste leveranciers, maar ik heb vetrouwen in hun.
ReagerenMM Meurs – 21 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Mooi vastcontract aangeboden gekregen en ze dachten met mij mee,omdat ik al jaren bij hun ben geniet ik van 25% korting
Reageren