Waar ben je naar op zoek?

Innova Energie

Totaalscore

Energieprijs


6,8

Klantenservice


6,4

Algemeen


6,3

Plus- en minpunten

  • Vaste contracten (1 of 3 jaar)
  • Goede terugleververgoeding
  • Riante bonussen
  • Veel negatieve klantenenervaringen

Over Innova Energie

Innova is een Nederlandse energieleverancier die sinds 2011 actief is op de Nederlandse markt. Het bedrijf verkoopt vooral stroom aan het midden- en kleinbedrijf, maar investeert zelf niet de productie van duurzame energie. Innova levert ook gas onder vergunning van Trianel Energie B.V.

Sinds 2015 is Innova het eerste energiebedrijf die stroom uit IJsland invoert. Deze stroom wordt grotendeels opgewekt door middel  van aardwarmte.

Kan het goedkoper?

222 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Innova Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • LLex – 29 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goedkoop
    Betrouwbaar
    Klantenservice goed.

    Reageren
  • SSatif Belaarbi – 20 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een hele goede energieleverancier met goede prijs kwaliteit verhouding. Het gaat s alleen jammer dat ze geen app hebben om je verbruik beter bij te houden.

    Reageren
  • JJ veth – 02 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Belazerd door verkopers met smoesjes om bij INNOVA klant te worden.
    Gebeld worden met verhalen over naamsverandering enz.en daarom.moet je naar INNOVA.
    met allemaal verschillende bedragen .
    Reactie INNOVA weten van niks maar vorderen wel geld totale klanten oorlog!!!. SCHANDALIG.

    Reageren
    • Eelyaakoubi – 25 november 2023

      @J veth
      klopt bij mijn ook smoes 2019 gooi naar recht je wint die inova werk niet goed als we allemaal samen naar rechter gaan we win want ze lkiegen teveel

      Reageren
  • MMichael – 26 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben al 2 jaar klant en heb alleen maar goede ervaringen met deze energieleverancier. Ik moest heel snel gas en licht hebben en ze konden mij binnen enkele dagen de energie leveren. Ook qua prijs vind ik het een fijne leverancier ben denk ik als 1 van de weinige maar weinig omhoog gegaan met mijn vaste contact.

    Reageren
  • MMargriet – 25 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ieder jaar stap ik bijna over van energiemaatschappij. Nog nooit bij zo’ n slecht maatschappij gezeten. Termijnbedragen worden niet afgestemd om het werkelijke verbruik. Ook telefonisch niet mogelijk dit te verlagen omdat gasverbruik van 1300 naar 600 m3 is gegaan. Bij de eindafrekening berekenen ze ook nog eens 13 maand in een jaar. Kortom zeer klant onvriendelijk en niet flexibe.l

    Reageren
  • MMarijke van Schie-Keizer – 22 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    1 , 5 jaar geleden overgegaan naar Innova Energie , vooralsnog duidelijk , overzichtelijk op account , telefonisch ook vriendelijk , heel tevreden met Innova Energie

    Reageren
  • IIds – 20 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Innova Energie is wat mij betreft een prima Energieleverancier.
    Iedere maand wordt er een goed gedetailleerd verbruiksoverzicht verstuurd van de maand daarvoor.
    Enig minpuntje is dat ze voor vaste klanten een verlengingsaanbod van een jaar aanbieden met nog wel flink hoge energietarieven.
    Voor de rest is Innova Energie zeker wel een betrouwbaar en transparant bedrijf.
    Als algemeen cijfer zou ik een 9 willen geven.

    Reageren
  • LLeopold – 16 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben zeer tevreden over Innova.
    Kwam bij energievergelijker als een van de meest voordelige leveranciers in mijn situatie uit de bus .
    Met de eindafrekening was ik blij verrast en het te ontvangen bedrag stond keurig binnen een maand op mijn rekening.
    Enige is dat ik hun maandelijkse overzicht wat minder duidelijk vind dan bij enkele andere leveranciers.
    Daar staat tegenover dat ze telefonisch zeer goed en vlot bereikbaar zijn, zelfs in de drukke tijden toen iedereen met vragen zat.

    Reageren
  • MMarco – 12 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hoge prijzen ten opzichte van veel andere energieleveranciers.

    Verkeerde communicatie en uitleg door een medewerker van de klantenservice hebben ertoe geleid dat ik een vast contract verloor en veel extra geld aan een variabel contract kwijt was.

    Reageren
  • JJ. Vroemen – 11 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze beloven om je eindafrekening heel snel terug te betalen maar vervolgens duurt het bijna een maand. Wanneer je zelf achterstallige betalingen hebt zijn ze wel heel alert.

    Reageren
    • DDe ruiter – 01 mei 2023

      @J. Vroemen
      Ook bij mij. Mijn contract loopt tot 14 maart. Krijg meer dan 600 euro terug. Nu 1 mei nog steeds niet ontvangen. Terwijl hun wel rente trekken van mijn geld. Ook het zomaar verhogen van je maand tarief zonder bericht zijn ze uitstekend in. En niet een beetje maar met bijna 200 euro per maand. En dan krijg je te horen” maar met de afrekening krijg je die terug” haha die ik nog steeds niet ontvangen heb. Zeer slecht. Volgend aar over stappen. Dit word mijn derde jaar. En het eerste jaar geen problemen. Maar na dat jaar met een tweejarig contract. Besodemieteren ze boel.

      Reageren
    • JJ .B – 30 mei 2023

      @J. Vroemen

      Zeker weten ze horen zich ook de termijn te houden die voor ons geld maar daar hebben ze maling aan

      Reageren
  • HHenk van Hooij – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bij Innova word ik prima geïnformeerd over alle evt.veranderingen van gas en elektriciteit.De overzichten van G & L zijn duidelijk.Ik ben tevreden dus geen reden om over te stappen.

    Reageren
  • HHuib Panhuyzen – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Na mijn eerste 3-jarige overeenkomst was Innova één van de zeer weinige energiemaatschappijen die mij vorig jaar zomer een 1-jarige overeenkomst voor de afname van elektra wilde aanbieden.

    Na afloop van iedere maand ontvang ik van Innova een overzicht van het verbruik van de afgelopen maand in een voortschrijdende staafdiagram.
    Op die manier ben ik in staat om nóg bewuster om te gaan met mijn energieverbruik in mijn appartement van ruim 90 vierkante meter.

    Ik hoop aankomende zomer weer een (minimaal) 1-jarige overeenkomst met een vast tarief te kunnen afsluiten bij Innova Energie.

    Reageren
  • WWinston Renfurm – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd klantvriendelijk en zeer behulpzaam. Maandelijkse lasten val wel mee. Ik ben een zeer tevreden klant. Ik kan ieder innova energie aanbevelen.

    Reageren
  • MM. Blakenburg – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben nog niet zo lang geleden overgestapt naar Inova Energie, dus kan ik er nog niet zo veel over schrijven.
    Ik ben er tevreden over wat betreft de betalingen, die zijn door hun en mij steeds op tijd betaald. Het enige waar ik niet over tevreden ben is het contact, dat valt mij erg tegen.

    Reageren
  • AAngelique – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Goede prijs vriendelijke klanten service heb nog een vast contract tot juni 2025

    Reageren
  • RRB – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    lees hier een berichtje van iemand die een maandelijkse termijnsverhoging kreeg van 666% bij mij was die nog wat hoger 777% Doe je voordeel ermee

    Reageren
  • FFemke – 03 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ga niet bij deze energiemaatschappij
    Ik ben zelf geen klant, maar ivm nalatenschap/ overlijden klant moest ik communiceren met deze maatschappij.
    Klantenservice heeft weinig kennis van zaken.
    Facturen moest ik zelf achter aan, maar wel dreigen met deadlines.
    Er werd zelfs een incassobureau bij gehaald, maar weinig kans bij overleden klant & lopende rechtelijke procedure.
    Ze geven toe dat er weinig communicatie tussen afdelingen is en wijzen zelfs met het vingertje naar elkaar om de schuld ergens anders neer te leggen.
    Meerdere klachten en terugbelverzoeken ingediend, maar geen respons!
    Schandalig hoe ze met klanten omgaan & angstaanvallig hoe ze op deze manier mensen de schulden in jagen!

    Reageren
  • HHG Krijt – 03 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Innovatie is al jaren onze energieleverancier nadat zij de verplichtingen hebben overgenomen van een leverancier die failliet ging en we zijn tot op heden tevreden.” Krijgen de cashback en teveel betaalde voorschotten netjes terugbetaald.

    Reageren
  • Nnannie – 03 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bellen je met een mooi aanbod zodra heb getekend valt de nota veel hoger uit. op mails word niet gereageerd. Bij telefonische uitleg dat je heb getekend voor een lager bedrag en niet voor het bedrag wat ze van je rekening hebben gehaald kunnen ze niets doen. pure oplichting om klanten binnen te halen.

    Reageren
    • CCoen – 21 februari 2023

      @nannie
      Klopt, bij mij ook kwamen met aanbod 249, binnen 5 minuten na tekenen om 16.59 dus 1 min voor sluitingstijd, contract 899 euro, volgende dag gelijk gebruik gemaakt van wettelijke opzegtermijn, essent aanbod 247 , contract ook 247, zoals t hoord

      Reageren
  • NNona – 01 februari 2023

    Prijs

    Service

    Service top
    Teruglevertarief te laag 7 ct. per kwh

    Reageren
  • AAn.. – 01 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Andere reviews baren me zorgen. Vooral bij terug te betalen te veel betaalde voorschotten. Te downloaden bestanden over maandverbruik zijn niet meer te openen met hetgeen welk programma dan ook. Er wordt niet gereageerd op berichten naar klantenservice en standaard reakties op klachten bij reviews is beperkt tot. ” We hebben niet genoeg gegevens om contact met u op te nemen. * Nou , kijk eens in je jlantenbox.

    Reageren
  • LLukassen – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    vallen je ze veel lastig aan de telefoon

    Reageren
  • RRuud montree – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Krijg mail aleen geen mail als mijn contract af loopt. Heel raar rekening in eens hoger.

    Reageren
  • JJ.J.M. Aerts – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Innovatie Energie kwam reeds voor de pandemie met een (voor mij aantrekkelijk) voorstel. Ook de overstap werd keurig geregeld.
    Het contract loopt van mei 2022 tot vier jaar verder voor een bedrag van € 125,— per maand (voor gas en elektriciteit).
    Door de verhoging van de energiebelasting en netbeheerkosten zijn nu de kosten € 188,- per maand.

    Reageren
    • Aastrid spaan – 27 september 2023

      @J.J.M. Aerts

      Ik ging van 150,00 naar 224,00 euro per maand

      Reageren
  • LL j verberne – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ee zeer correct en vriendelijk energie leverancier aan de telefoon of op de website.
    Duidelijke energie nota s
    Ben er zeer tevreden over hoop dat het zo blijft.

    Reageren