Waar ben je naar op zoek?

Innova Energie

Totaalscore

Energieprijs


6,8

Klantenservice


6,4

Algemeen


6,3

Plus- en minpunten

  • Vaste contracten (1 of 3 jaar)
  • Goede terugleververgoeding
  • Riante bonussen
  • Veel negatieve klantenenervaringen

Over Innova Energie

Innova is een Nederlandse energieleverancier die sinds 2011 actief is op de Nederlandse markt. Het bedrijf verkoopt vooral stroom aan het midden- en kleinbedrijf, maar investeert zelf niet de productie van duurzame energie. Innova levert ook gas onder vergunning van Trianel Energie B.V.

Sinds 2015 is Innova het eerste energiebedrijf die stroom uit IJsland invoert. Deze stroom wordt grotendeels opgewekt door middel  van aardwarmte.

Kan het goedkoper?

222 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Innova Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • Ppeter van hest – 31 december 2016

    Ook op dit forum lijkt het er op dat iedereen elkaar alleen maar probeert zwart te maken zelf al jaren tevreden bij innova en ja via inhoofdzaak dus meneer van energiedirect ook uw fake
    Reactie vind ik totaal ongepast en hoort ook niet een forum vind ik oke maar niet om bedrijfen te pas en onpas af te kraken want je kunt over elk energie bedrijf wel wat vinden

    Reageren
    • AAstrid – 30 november 2023

      @peter van hest

      Fijn dat jij tevreden bent maar ik hoor al een maand lang de ene na de andere leugen en uitbetalen doen ze niet. En ik weet ondertussen dat er nog duizenden andere het zelfde probleem hebben en precies op de zelfde manier afgescheept worden. Dus ja dan krijg je slechte reviews. Nog nooit gehad dat een energie leverancier niet uitbetaalde. Totdat ik bij Innova terecht kwam. Waardeloos bedrijf !

      Reageren
  • JJessica – 28 september 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Via een adviseur van Inhoofdzaak overgestapt. Tot op de punt en komma berekend wat de besparing zou worden. De eerste 3jaar zeer goed bevallen. Zojuist weer verlengd met 5jaar voor deze gunstige tarieven.
    Nog altijd een goeie relatie met mijn Inhoofdzaak adviseur. Ideaal dat iemand mijn verbruik en tarieven in de gaten blijft houden! Ze ontzorgen mij als ondernemer echt!

    Reageren
  • WW. Warner – 07 augustus 2016

    Inhoofdzaak heeft slechte medewerkers!
    Vergat even te vermelde dat ik € 907,50 moest betalen omdat ik overstapte nadat hij 2 maal achter elkaar een leuke aanbieding voor mij had. Schandalig!!

    Reageren
  • DD.B. de Boer – 08 juni 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik kan zeggen dat Innova een van de slechtste bedrijven is waar ik zaken mee heb gedaan.
    Via Inhoofdzaak die met een verkoper aan mijn deur kwam had ik een overeenkomst gestoten met een ingangsdatum en prijzen.(niet slim want aan de deur nooit kopen)
    Van die overeenkomst is innova maar een onderdeel nagekomen namelijk de vastrecht leveringskosten.
    De ingangsdatum is 1,5 maand later geworden en de prijzen zijn bij het stroom en gas meer dan 20% duurder dan overeengekomen met inhoofdzaak
    Ik heb hier over contact gezocht met de klantenservice van Innova en te horen gekregen dat ze het gingen uitzoeken.
    Het enige antwoord wat ik heb ontvangen zijn rekeningen en er werd op mijn mails niet meer gereageerd.
    Telefonisch contact met innova is ook zinloos aangezien ze niet willen luisteren naar de klacht .
    Door die houding kan ik niets anders doen dan maar weer overstappen naar mijn oude leverancier EnergieDirect.nl aangezien zijn mij wel altijd netjes hebben behandeld en met een nazorg telefoongesprek zij aanboden om alle opzegvergoedingen (boetes) op zich te nemen.

    In mijn ogen is de kwestie heel simpel aangezien zij zich niet hielden aan de gesloten overeenkomst van inhoofdzaak is de overeenkomst niet gelding en hoort het helemaal nietig te worden verklaard.(zoals ik ook had aangegeven in het eerste contact met de klantenservice van Innova.)

    Het feit dat de klantenservice hier reageert is gewoon te laat aangezien de onvrede, frustratie en financiële schade al geleden is.

    Mijn ervaring zeg dat er geen pluspunten zijn en dat het bestaansrecht van Innova als energie leverancier niets meer is dan een oplichters bende die burgers op kosten jaagt.

    Als een verbetering zou moeten zeggen is dat ze moeten luisteren naar hun klanten en niet zaken moeten negeren om zo gewoon facturen te kunnen versturen

    Reageren
    • Eelyaakoubi – 25 november 2023

      @D.B. de Boer

      ik ook aan de deur dat hun zei bij ons is 50 procent goedkoop dan ander op moment had ik gedaan tot hun zeg dubbel heb ik betaald dan verdubbel ze termijnen paar maanden gelden heb ze me gooit aan kantonrechter hun zeg je moet 2500euro betalen rechter zegt nee het is jullie fout dus ik moest 440euro betalen hun doen kosten die niet normaal is

      Reageren
  • JJan – 14 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    met een gewoon telefoonnummer die erg snel wordt opgenomen,
    snel een reactie en vriendelijk.

    Reageren