Innova Energie
Innova Energie tarieven
Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Innova.
Contract |
Stroomprijs per kWh
|
Gasprijs per m3
|
---|---|---|
Vast (1 jaar)
|
€ 0,271
|
€ 1,329
|
Vast (3 jaar)
|
€ 0,258
|
€ 1,312
|
Actie
Tijdelijke actie: Tot € 480 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Innova een vergoeding van € 0,061 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Innova terugleverkosten.
Kan het goedkoper?
Plus- en minpunten
- Vaste contracten (1 of 3 jaar)
- Riante bonussen
- Negatieve klantervaring
- Terugleverkosten
Over Innova Energie
Innova is een Nederlandse energieleverancier die sinds 2011 actief is op de Nederlandse markt. Het bedrijf verkoopt vooral stroom aan het midden- en kleinbedrijf, maar investeert zelf niet de productie van duurzame energie. Innova levert ook gas onder vergunning van Trianel Energie B.V.
Sinds 2015 is Innova het eerste energiebedrijf die stroom uit IJsland invoert. Deze stroom wordt grotendeels opgewekt door middel van aardwarmte.
LLuinge – 08 februari 2022
Prijs
Service
Algemeen
Ik word aan het lijntje gehouden.
Ik krijg veel geld terug door investeringen die wij hebben gedaan: zonnepanelen en een nieuwe verwarmingsketel. Daardoor krijg ik 1900 euro terug. maar ik wacht al wekenlang op mijn geld en de klantenservice noemt steeds een andere datum waarop het overgemaakt zal worden.
Ik wil m’n geld terug!
PPeter Haasnooy – 06 september 2021
Het zijn doorgewinterde gore oplichters! Sluit dus nooit een contract af en kijk even verder!
EE – 23 juni 2021
Ongelofelijk wat Innova presteert!
Innova heeft mij afgemeld bij mijn oude leverancier, ik heb met Innova nog nooit contact gehad, nooit een leveringsovereenkomst van Innova gezien en ook geen contact gehad met degene die mij volgens Innova bij hun heeft aangemeld!
Innova beweert dat er wel een overeenkomst is gestuurd
en dat ik maar goed mijn mail moet checken!
Na herhaaldelijk mail- en telefonisch contact zou dit bewijs!!!! mij
worden toegestuurd , dat is dus ook niet gebeurd.
Ze willen niet naar je luisteren.
Dit gaat zeker een zaak worden.
Mensen ga niet in zee met deze lui!
FFiona – 15 maart 2021
PAS OP dit is een heel naar bedrijf, met nare werknemers.
Ik heb een jaar gas en licht van ze genomen.
ik betaalde €168 pm. prima lijkt me voor vrouw alleen. ik kreeg bij de eindafrekening zelfs €150 terug.
toch werd ik daarna naar de €180 pm gezet.????
ik ben toen direct overgestapt. ik heb voor de laatste 6 weken €425 moeten betalen en daarvan ben ik ook nog 2 weken bij mijn moeder in huis geweest en had ik dus leegstand in mijn eigen huis.
De laatste rekening van €180,- kon ik niet betalen omdat ik mijn nieuwe leverancier al aan het betalen was. ( ik ben een ziek mens en leef van het minimum )
ik heb contact gemaakt met Innova om voor deze laatste nota een betalingsregeling te treffen.
NEE dat doen we niet, was direct het antwoord.
u kunt een regeling treffen met het incasso bureau waar we de nota heen zullen sturen.
Dus je bent bereid te betalen maar ze komen je 0,0 tegemoet en zijn heel snel met Incasso bureau inschakelen. Nu komen er dus extra kosten bovenop??
Ik wil middels deze weg alle mensen daarom ook waarschuwen NIET in zee te gaan met dit bedrijf.
Contact maken met het bedrijf gaat ook allerminst goed, zijn totaal niet klantvriendelijk en zelfs onbeschoft aan de telefoon.
Innova NOOIT meer.
LLisa – 21 december 2021
Hey Fiona ik heb je bericht gelezen want nu is mij precies het zelfde overkomen!
Hoe ben jij van ze af gekomen!?
Want ze zeggen tegen mij dat ik dus 250 euro moet betalen om het contract op te zeggen!
Pff alsof ik het op me rug heb groeien
JJ.B – 30 mei 2023
@Fiona
Ik heb ook spijt van hun klantenservice is waardeloos en liegen om.alles
AArthur – 10 maart 2021
Prijs
Service
Algemeen
Sinds een paar jaar bestaat de postcoderegeling, een regeling van het ministerie, uitgevoerd door de belastingdienst, waar mensen die een lokale energie opwekinstallatie plaatsen middels een dorps coöperatie de energiebelasting terug kunnen krijgen over het aantal KWH verbruik waar zij energiecertificaten voor hebben gekocht. Ondanks dat INNOVA blijkens hun beschrijving energietransities en groen bezig zijn onderschrijft, blijkt nu dat een lid van onze coöperatie zijn energiebelasting niet terug kan krijgen van INNOVA, zij wensen niet aan de regeling mee te werken, en het lid heeft nog een contract van 2 jaar.
Ik zou mensen die ooit gebruik zouden willen maken van deze mooie manier om in de eigen omgeving groen bezig te zijn dus willen afraden om klant bij ze te worden.
AAnne – 10 februari 2021
Prijs
Service
Algemeen
Bah wat een naar bedrijf. Kan geen contact krijgen om een simpele vraag te bespreken, terwijl ze wel zeggen een klantenservice te hebben( is gewoon een extern callcenter die bij vragen eerst zelf weer door moeten naar iemand anders en dan alleen dat doorgeven en verder geen ruimte voor iets) vind het slecht en onpersoonlijk. Naar bedrijf, ga nooit meer naar innova, slecht bah naar en onpersoonlijk. NOOIT meer
CC.Vonk – 02 november 2020
Prijs
Service
Algemeen
Sinds een aantal jaar geleden overgestapt van Nuon naar Inova.
Eerlijk gezegd een heel verstandig besluit. Betaal een heel stuk minder dan bij Nuon en mijn portemonnee is daar zeer blij mee. Ook over de klantenservice zijn wij zeer tevreden. Altijd correct behandeld.
JJ. van KOLK – 21 augustus 2020
Oplichters zijn het…algemeen al bekend!!!
DOE GEEN ZAKEN MET DEZE OPLICHTERS …INFORMEER EERST BIJ UW HUIDIGE LEVERANCIER, ZEG GEEN JA IVM BANDOPNAME!!!
VVictor – 17 april 2020
Prijs
Service
Algemeen
Kan niet anders zeggen dat ik enorm tevreden over mijn nieuwe energiecontract. Betaal een stuk minder dan eerst.
Ik herken veel van de reacties hieronder dan ook niet.
VV.d.Starre – 03 februari 2022
Ik kan mezelf hier echt niet in verplaatsen, wat een ellende bedrijf , hun maken fouten en ik mag er voor opdraaien. Met de nodigen grote monden van medewerkers dit heeft mij 1100,00 euro gekost, zo een vies en asociaal bedrijf is dit, dus kijk maar uit.
MMark – 17 april 2020
Prijs
Service
Algemeen
FIJN BEDRIJF
Ontzettend tevreden over Innova Energie. Duidelijke communicatie, lage tarieven, kortom dikke prima.
Ik zie hier veel negatieve reacties van mensen. De meeste daarvan zijn overgestapt via een tussenpersoon, zoals een telemarketeer of iemand die aan de deur komt. Dat moet je ook niet doen, want dat zijn inderdaad de oplichters. Niet Innova zelf.
Stap gewoon over via Innova of via een vergelijkssite. Geef goed aan wanneer je huidige contract afloopt en er is niets aan de hand
II.I.C – 03 september 2024
@Mark
Beste Mark,
Ik heb toch echt niet aan de deur of telefoon iets veranderd, ik had een vast contract voor drie jaar, maar dat is door Innova zelf beeindigd, zonder mij daarover te berichten, zodat ik nu via mijn netbeheerder daarachter moest komen na enkele maanden!!!
Ik heb sterk de indruk dat Innova wel goed is voor haar zakelijke klanten maar niet voor particulieren.
Met vriendelijke groet
DDennis – 10 april 2020
Vandaag kreeg ik een mail van mijn vaste energieleverancier( vattenfall ).
Mijn contract was opgezegd, terwijl ik van niks weet. Gebeld met vattenfall, blijkt innova te zijn die mij heeft afgemeld. Ze komen met een email op de proppen van 2 jaar geleden. Ze hebben mij toen ongevraagd een contract gestuurd, waarop ik meteen heb gereageerd dat ik geen interesse had.(mij contract met vattenfall liep toen dus nog 2 jaar). Nu hebben ze dus even geregeld dat mijn contract is stopgezet, en ik bij hun zit. Het is nu vrijdag, en komende maandag gaat het al in. Ik ben pis en pisnijdig.dit word een zaak tegen deze roversbende.
JJos dekker – 03 april 2020
Prijs
Service
Algemeen
Echt een malafide dramatisch bedrijf, had niet verwacht dat dit soort bedrijven in Nederland bestonden. Geen reacties op terechte vragen, direct beboeten vanaf de eerste dag, omdat innova zelf de zaken niet op orde heeft. Ik ben zelf overgestapt en heb hier een boete 2x 50 euro moeten betalen. De beste 100 euro van mijn leven. Hier niks afsluiten en als je dit onverhoopt toch gegaan hebt, direct overstappen op een andere leverancier. Wacht niet, ga direct weg bij deze boeven.
De prijzen die ze hanteren kloppen niet, ze staan hoog in zoekfuncties, maar laat je niet misleiden door met ze in zee te gaan.
RRoger – 23 maart 2020
Prijs
Service
Algemeen
Helaas me aangemeld bij innova voor me gas licht.
Hierbij laten ze een maand niks horen en daarna komen ze met velen contracten om te tekenen.
Na de eerste paar mails gelijk gemeld dat ik geen lid wil zijn
Maar omdat hun de eerste maand niks laten horen ben je verplicht bij hun te blijven.
Zelf kan je je niet afmelden dit moet via een andere leverancier.
Na vele mails en telefoontjes zeer slecht behandeld eindelijk van hun af gekomen met een boeten van 100euro wat zeker niet terecht is.
Vervolgens komen er allemaal nog na rekeningen van 90 euro en meer .
Al bel je op willen ze je niet teword staan.
WWim van der Horst – 11 maart 2020
Prijs
Service
Algemeen
SPIJT SPIJT SPIJT als haren op mijn hoofd.
Nooit, nooit, nooit had ik na Energieflex met Innova in zee moeten gaan. Een absurd hoge eindafrekening terwijl er 50 m3 minder gas verbruikt is dit jaar. Elektriciteit 700 kwh minder verbruikt dit jaar. Teruglevering van zonnepanelen lijkt op diefstal. Bij Innova was dat 978 kwh, terwijl bij Energieflex dezelfde zonnepanelen 3278 kwh opleverden. Een stijging van mijn maandelijkse voorschot met bijna 300% Inderdaad driehonderd procent stijging. Mocht een van de lezers overwegen om met deze maatschappij in zee te gaan: NIET DOEN. Mocht iemand vragen hebben over deze maatschappij, dan zal ik ze persoonlijk beantwoorden of toelichten.
Ssiep van der Meij – 18 november 2022
@Wim van der Horst
zeer aanhoudend , maar ik heb niet op de ACCOORD-KNOP willen drukken , die in de onmiddelijk ontvangen mail stond , hij drong hier enorm op aan ,maar ik hield vol . verder kunnen ze nu toch niet gaan ?
AAli – 23 februari 2017
Innova energie (inhoofdzaak) zijn grootste oplichters. een adviseur (een turske joungen) bij onze deur gekomen en zegt dat dat is een onderzoek. Veel buitelands kan niet nederlands praaten en lezen. Hij zegt dat: wij hebben uw gegevens nodig voor een onderzoek en dat gaan we een offerte stuuren. Na 2 manden stuur een overkomst en kan niet meer stoppen. Als wil stoppen moet 1200 eu boete betalen. Als eimand bij u deur koment stuur hem terug. NOOIT een dokumenten tekenen!!!
Ppeter van hest – 31 december 2016
Ook op dit forum lijkt het er op dat iedereen elkaar alleen maar probeert zwart te maken zelf al jaren tevreden bij innova en ja via inhoofdzaak dus meneer van energiedirect ook uw fake
Reactie vind ik totaal ongepast en hoort ook niet een forum vind ik oke maar niet om bedrijfen te pas en onpas af te kraken want je kunt over elk energie bedrijf wel wat vinden
AAstrid – 30 november 2023
@peter van hest
Fijn dat jij tevreden bent maar ik hoor al een maand lang de ene na de andere leugen en uitbetalen doen ze niet. En ik weet ondertussen dat er nog duizenden andere het zelfde probleem hebben en precies op de zelfde manier afgescheept worden. Dus ja dan krijg je slechte reviews. Nog nooit gehad dat een energie leverancier niet uitbetaalde. Totdat ik bij Innova terecht kwam. Waardeloos bedrijf !
JJessica – 28 september 2016
Prijs
Service
Algemeen
Via een adviseur van Inhoofdzaak overgestapt. Tot op de punt en komma berekend wat de besparing zou worden. De eerste 3jaar zeer goed bevallen. Zojuist weer verlengd met 5jaar voor deze gunstige tarieven.
Nog altijd een goeie relatie met mijn Inhoofdzaak adviseur. Ideaal dat iemand mijn verbruik en tarieven in de gaten blijft houden! Ze ontzorgen mij als ondernemer echt!
WW. Warner – 07 augustus 2016
Inhoofdzaak heeft slechte medewerkers!
Vergat even te vermelde dat ik € 907,50 moest betalen omdat ik overstapte nadat hij 2 maal achter elkaar een leuke aanbieding voor mij had. Schandalig!!
DD.B. de Boer – 08 juni 2016
Prijs
Service
Algemeen
Ik kan zeggen dat Innova een van de slechtste bedrijven is waar ik zaken mee heb gedaan.
Via Inhoofdzaak die met een verkoper aan mijn deur kwam had ik een overeenkomst gestoten met een ingangsdatum en prijzen.(niet slim want aan de deur nooit kopen)
Van die overeenkomst is innova maar een onderdeel nagekomen namelijk de vastrecht leveringskosten.
De ingangsdatum is 1,5 maand later geworden en de prijzen zijn bij het stroom en gas meer dan 20% duurder dan overeengekomen met inhoofdzaak
Ik heb hier over contact gezocht met de klantenservice van Innova en te horen gekregen dat ze het gingen uitzoeken.
Het enige antwoord wat ik heb ontvangen zijn rekeningen en er werd op mijn mails niet meer gereageerd.
Telefonisch contact met innova is ook zinloos aangezien ze niet willen luisteren naar de klacht .
Door die houding kan ik niets anders doen dan maar weer overstappen naar mijn oude leverancier EnergieDirect.nl aangezien zijn mij wel altijd netjes hebben behandeld en met een nazorg telefoongesprek zij aanboden om alle opzegvergoedingen (boetes) op zich te nemen.
In mijn ogen is de kwestie heel simpel aangezien zij zich niet hielden aan de gesloten overeenkomst van inhoofdzaak is de overeenkomst niet gelding en hoort het helemaal nietig te worden verklaard.(zoals ik ook had aangegeven in het eerste contact met de klantenservice van Innova.)
Het feit dat de klantenservice hier reageert is gewoon te laat aangezien de onvrede, frustratie en financiële schade al geleden is.
Mijn ervaring zeg dat er geen pluspunten zijn en dat het bestaansrecht van Innova als energie leverancier niets meer is dan een oplichters bende die burgers op kosten jaagt.
Als een verbetering zou moeten zeggen is dat ze moeten luisteren naar hun klanten en niet zaken moeten negeren om zo gewoon facturen te kunnen versturen
Eelyaakoubi – 25 november 2023
@D.B. de Boer
ik ook aan de deur dat hun zei bij ons is 50 procent goedkoop dan ander op moment had ik gedaan tot hun zeg dubbel heb ik betaald dan verdubbel ze termijnen paar maanden gelden heb ze me gooit aan kantonrechter hun zeg je moet 2500euro betalen rechter zegt nee het is jullie fout dus ik moest 440euro betalen hun doen kosten die niet normaal is
JJan – 14 maart 2016
Prijs
Service
Algemeen
met een gewoon telefoonnummer die erg snel wordt opgenomen,
snel een reactie en vriendelijk.