Waar ben je naar op zoek?

Innova Energie

Totaalscore

Energieprijs


6,8

Klantenservice


6,4

Algemeen


6,3

Plus- en minpunten

  • Vaste contracten (1 of 3 jaar)
  • Goede terugleververgoeding
  • Riante bonussen
  • Veel negatieve klantenenervaringen

Over Innova Energie

Innova is een Nederlandse energieleverancier die sinds 2011 actief is op de Nederlandse markt. Het bedrijf verkoopt vooral stroom aan het midden- en kleinbedrijf, maar investeert zelf niet de productie van duurzame energie. Innova levert ook gas onder vergunning van Trianel Energie B.V.

Sinds 2015 is Innova het eerste energiebedrijf die stroom uit IJsland invoert. Deze stroom wordt grotendeels opgewekt door middel  van aardwarmte.

Kan het goedkoper?

222 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Innova Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • FF.W.J.Dekkers – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed en duidelijk overleg over ons nieuwe contract. Zowel via een email en via de telefoon. Erg tevreden over de service van Innova. Ook bij vragen een snel en goed advies.

    Reageren
  • HHenk Miedema – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eind 2022 woonde ik tijdelijk op twee adressen. Naast een koopwoning huurde ik nog een appartement elders, dit in verband met mijn werk. Ik had dus tijdelijk een energiecontract nodig voor twee aansluitingen. Innova Energie heeft mij geweldig geholpen dit in goede banen te leiden. Zelfs op het tweede adres werd het gas- en kWh tarief van mijn oude, en dus voordelige, contract gerekend. Hulde aan Innova!

    Reageren
  • WWubbo De Vries – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een goede en fijne leverancier die keurig netjes aangeeft dat er iets veranderd en dat niet 1 dag vantevoren maar redelijk op tijd
    En de jaarrekening is ook altijd keurig op tijd

    Reageren
  • AAngelique – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    goeden prijs vast contract vriendelijke klantenservice nemen snel de telefoon op

    Reageren
  • BBrigitte Kikkert – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Helaas geen goede ervaring. Moeilijk in contact te komen en er wordt niet geluisterd. Na een klacht bij Klantencontact van de Consumentenbond kon wel meteen worden teruggebeld en gereageerd. Nog steeds is het elke keer een verrassing wat er nu weer komt. Inmiddels wel 1462 euro terug ontvangen. Het resterende bedrag kan pas in oktober 2023 worden uitgekeerd. Dat is ruim 1226 euro. Maar daar hoefden we ons geen zorgen om te maken. Dat was dan een soort sparen (?)
    Zo snel als mogelijk weg bij deze leverancier.

    Reageren
  • Mmarie dijkstra v/d zee – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    prima energie leverancier
    komt na wat het belooft
    duidelijke nota en verbruik
    blij met deze leverancier!

    Reageren
  • HHenny Gehem – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overgestapt eind vorig jaar naar Innova, betere prijzen ten opzichte van eerdere energieleverancier. Zeer zeker met betrekking tot saldering kwam Innova als beste uit de bus. Goed bereikbaar, makkelijk alle informatie via Innova portaal.

    Reageren
  • GGerda – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben heel tevreden. Op tijd een vast contract afgesloten dus ik zit er warmpjes bij ook lekker bijdehand houtkachel.

    Reageren
  • BBert – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer slecht bedrijf, zelf nadat ik al een toezegging had dat mijn toeslag van de gemeente binnen 2 weken zou krijgen en dat zelfs de gemeente dit rechtstreeks aan hen wou storen (Zelfs vanuit de gemeente hadden ze contact opgenomen)

    Dreigde ze mij af te sluiten afgelopen November, Ik kon de absurde voorschotverhoging niet voldoen, daarom mijn oude voorschotbedrag gewoon overgemaakt in Oktober en September. Zij hadden het bedrag ineens met 200% omhoog gegooid. (Als AOW-er niet op te brengen) Bleek dat ik op mijn jaarnota in November zelfs meer dan 600 % terug kreeg.

    Dankzij de gemeente die mijn toeslag eerder over heeft gemaakt kon ik afsluiting voorkomen. (Met alle kosten en gevolgen van dien, die dit mij had gegeven)

    Innova wilde zelfs niet eens met de gemeente bellen, ze bleven dreigen om mij af te sluiten.

    Asociaal bedrijf! En totaal niet meedenken met hun klanten. Enkel dreigen!

    Reageren
  • MMichael – 26 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer goede leverancier van stroom en gas nooit geen problemen gehad.

    Reageren
  • JJan – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Innova Energie kwam met een leuke aanbieding, waar we op in zijn gegaan, dit scheelde gewoon een paar honderd euro per maand met onze vorige energie leverancier.
    Ook de communicatie met de klantenservice is zeer goed, ze geven dingen vroegtijdig via e-mail door en vervolgens ook nog een uitleg over bepaalde dingen, zoals de verhoging van de energiebelasting en de verhoging van de netbeheerder.

    Reageren
  • HHarrie Kool – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Innova kwam zelf met een aanbod vlak voor de verhoging van de energie tarieven . Zij gaven mij een goed voorstel en nu heb ik nog een vast contract voor nog 3 jaar tegen een normaal tarief . Ik ben hier uiteraard zeer tevreden over .

    Reageren
  • WWim van Welsen – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds vorig jaar overgestapt naar Innova en tot op heden ZEER tevreden. Word goed op de hoogte gehouden van verbruik en nieuwigheden, zoals de ‘loop’ van de tarieven enz.

    Reageren
  • AAnoniem – 18 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Jaarnota uitbetaling blijft uit en inderdaad blijft de klantenservice terugkomen met de meest aparte smoezen. Ze kijken wel in het systeem wat de vorige keer is verteld. Storing bank van 2 weken!!! Wees gewoon eerlijk naar je klanten en vraag niet aan je mensen om te liegen.

    Reageren
    • KKingel – 24 januari 2023

      @Anoniem
      Beste Anomiem, heb je het geld inmiddels al gekregen van innova energie?

      Reageren
  • MMevr. Damen – 18 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zou deze week geld terug krijgen van de jaarnota en cashback. Gebeld naar de klantenservice. Er zijn administratieve problemen bij Innova zodat er vertraging is om uit te betalen. Echt niet leuk meer. Ik denk dat er bij moj deze maand ook administratieve problemen zijn om mijn energie tindig te betalen.

    Reageren
    • KKingel – 24 januari 2023

      @Mevr. Damen

      Geachte mevr. Damen, heeft u het geld inmiddels gekregen?

      Reageren
  • BBert – 17 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Je krijgt je geld niet terug bij eind afrekening
    Oplichters

    Reageren
    • KKingel – 25 januari 2023

      @Bert

      Beste Bert, heb je het geld inmiddels gekregen van Innova Energie?

      Reageren
  • DD.G. Bode – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Her is een zeer goede leverancier nooit problemen wordt elke maand zeer goed op de hoogte gebracht over het gas en elektra gebruik.

    Krijg ook goede tips over de hoogte van mijn energie rekening en wordt op de hoogte gehoude over alle veranderingen zoals het energie plafond

    Reageren
    • PPascal – 16 januari 2023

      @D.G. Bode

      Klopt u bericht. Tot je een hoog bedrag moet terug krijgen hoor je niks meer. En moet je dagelijks bellen waar je geld blijft…met iedere keer een andere smoes.

      Reageren
      • VVd Veen – 17 januari 2023

        @Pascal
        Idd als je geld terug krijgt zijn ze niet thuis..zeggen dat ze een storing hebben maar ondertussen staat er in mijn klantenportaal dat het wel al betaald is…zelf steeds achterheen bellen, WAARDELOOS!!!!

        Reageren
        • RRia Zandbergen – 17 januari 2023

          @Vd Veen

          Dus ik ben niet de enige lees ik dus die het geld niet terug heeft ontvangen. Ik stuur elke dag dezelfde mail… Maar tot nu toe geen gehoor

          Reageren
          • VVd Veen – 20 januari 2023

            @Ria Zandbergen

            Aangetekende brief sturen naar Innova en eisen dat ze het geld binnen 2 weken overmaken zoniet zeggen dat je verdere stappen gaat ondernemen, dan kan je de geschillencommissie inschakelen mits je lid bent van de Consumentenbond..
            Kost niet zoveel…

            Reageren
      • RRia Zandbergen – 17 januari 2023

        @Pascal

        Inderdaad. Ik zou 209 euro terug krijgen en en in mijninnova staat dat het betaald is maar staat nog steeds niet op mijn rekening. Vaak gebeld en gemaild maar geen reactie. Hoop niet dat ze bijna failliet zijn. Zou voor mij de 2de keer zijn dat ik geld misloop tereijl we allemaal zo zuinig doen met gas en stroom

        Reageren
        • KKingel – 25 januari 2023

          @Ria Zandbergen

          We zijn nu een week verder! Heeft u inmiddels de € 209,00 al gekregen van Innova Energie?

          Reageren
  • WWil Steegemans – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede service.

    Reageren
  • GGerard van der Poel – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    In 08-2021 heb ik een vast contract afgesloten voor de duur van 4 jaren. Ik heb dan ook zeer voordelige energietarieven. Komt neer op nog geen €0,25 p Kwh en nog geen €0,90 p m3. Innova heeft mij telefonisch benaderd met de opmerking: u hebt een dermate gunstig contract. Naar verwachting kan nog geen enkele energieaanbieder hiet tegen opboksen. Mocht ik benaderd worden, neem contact. En het gebeurde! Kreeg een aanbieding. Voorgelegd aan Innova en zij hebben uiteen gelegd waarom de aanbieding niet correct was. Heb et antwoord van Innova laten checken en Innova had en heeft gelijk. In januari 2023 ging mijn voorschotbedrag toch significant omhoog. Vanwege nieuwe energie belastingen. Nu had ik zelf mijn voorschotbedrag gewijzigd i.v.m. de verhoging van het BTW-tarief (van 9% naar 21%).
    Het systeem van Innova had deze verhoging anders vertaald waardoor er op net door mij gewijzigde voorschot nog een keer (van 9 naar 21%) het BTW-tarief werd gewijzigd. Contact gezocht met Innova. Zij zag direct dat er een verkeerde interpretatie was gedaan. Gezamenlijk hebben we een nieuw voorschotbedrag berekend. Ik ben uiterst tevreden met mijn leverancier. Op een kundige manier werd ik geïnformeerd en op een zeer vriendelijke manier. Ook gezien het gegeven dat ik veel tijd van hen heb gevraagd. Kortom: een goed voorbeeld!

    Reageren
  • MM.C.A. Verheijden – 07 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    In november heb ik met veel moeite mijn contract bij Innova Energie met een jaar verlengd op voorwaarde dat mijn nieuwe termijnbedrag door aanschaf van zonnepanelen, het nemen van energiebesparende maatregelen en de invoering van het prijsplafond EUR 308,- zou worden. Inmiddels tot mijn absolute verbazing vernomen dat het EUR 593,- zou worden. E-mails met daarin de vermelde afspraken naar hun klantenservice verstuurd en die worden niet meer gehonoreerd. Mijn 1e en dus te hoge betaling van het termijnbedrag voor januari is inmiddels door Innova geïncasseerd en hun klantenservice is absoluut niet bereid om dit teveel betaalde bedrag te crediteren. Zij zijn überhaupt niet bereid om iets te doen. Inmiddels besloten om binnenkort juridische stappen te ondernemen. Kortom, zeer amateuristische klantenservice en beschamend dat dit kan gebeuren. Onbetrouwbaar!

    Reageren
    • Ppim – 08 februari 2023

      @M.C.A. Verheijden

      Ik heb het zelfde probleem zij hebben opeens meer dan het dubbele afgeschreven met de vermelding dat ze opnieuw hebben berekend maar als ze dat hebben gedaan dan zou er uitkomen dat ik de helft minder zou moeten gaan betalen
      Ik heb wel mijn huidige voorschot betaald en niet de verhoging Innova wil inderdaad niet mee werken maar ik ga het laten voorkomen want het gaat om een voorschot welke nergens op slaat

      Reageren
  • AAndre – 10 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Innova heeft een data lek waardoor hun klanten worden gebeld en dan zeggen ze innova is failliet u word bij een andere maatschappij onder gebracht dgb voor het zelfde tarief en duur daar ga je dan mee akkoord natuurlijk aleen wordt dan stiekem je gas en elektriciteit prijs 4x zo duur daar na wordt je weer door innova gebeld waarom je weg ben ge gaan en of je terug wel komen voor een duur tarief schande dat ze dit bij de zwakkere in de samenleving doen en innova weet van niets natuurlijk maar is wel de lachende partij

    Reageren
    • RR0b – 16 december 2022

      @Andre
      Ik werd van de week ook gebeld. Ze vertelde een flauwekul verhaal. Normaal neem ik 085 nummers niet op. Dit keer had ik even zin in om iemand 30 min voor Jan Doedel aan de lijn te houden, ik stond toch in de file. In ieder geval zijn het een stel scammers of iets dergelijks doordat ze domweg onwaarheden vertellen. Geen idee hoe ze aan mijn klant gegevens komen. 1 ding staat vast, ik doe alleen rechtstreeks met een leverancier zaken dan wel via een gerenommeerde vergelijkingssite.

      Reageren
    • BBram – 25 december 2022

      @Andre

      Data lek hoeft niet per definitie van Innova te komen.

      Reageren
    • Eelyaakoubi – 25 november 2023

      @Andre klopt bij mijn ook was 2019 ze zijn langs deur gaan ze zeg je gaat met 50 porcent goedkoop betalen tot hun mijn hebben dan verdubbel ze prijs ik heb niet betaald ze geen deuwaader inschalken bij de rechter rechter zegt jullie moet helft betalen dus van 880euro moet ik 440 euro betalen ze liegen teveel

      Reageren
  • PP.J. Geelen – 01 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een brief van Innova

    Één van de vele voorbeelden (fictieve bedragen):
    In maart 2022 gaat een jaarcontract in bij Innova. Na zes weken verhoogt Innova het maandbedrag met 44%. Het verbruik is al jaren hetzelfde.
    In de voorwaarden staat dat de klant dit met maximaal 10% terug kan brengen. Dus een voorschot van 300 euro wordt 432 euro per maand en de klant kan dit verlagen tot 400 euro. Dus per maand stijgt je voorschot met 100 euro zonder dat je hier iets tegen kunt ondernemen.
    In 2011 heeft Innova onder een andere naam hetzelfde gedaan en liet voor de winter de zaak failliet gaan dus alle klanten zijn hun voorschot kwijt.
    Nu stuurt Innova een “exclusief verlengingsaanbod met “scherpe prijzen” ” en beweert dat de klant minder gaat betalen dan voorheen. Inderdaad, uitgaande van de 9% btw zoals Innova hanteert voor het nieuwe contract lijkt dit te kloppen. Echter, zoals Innova weet is de btw per 1 januari 2023 21%. In plaats van minder betalen gaat de klant juist meer betalen.

    Ze zeggen dus bij de eerste prijsverhoging van 44% dat je in één keer het verschil moet bijbetalen aan het eind van het contract. Nu bij de nieuwe offerte zeggen ze dat je geld terugkrijgt. De dode mus.

    Bijvoorbeeld:
    300 euro voorschot plus 9% btw is 327 euro per maand. 300 euro plus 21% is 363 euro per maand. Maar dat vertellen ze er in de brief niet bij. Op jaarbasis betaal je in dit voorbeeld dus 12 x 36 euro is 432 euro meer per jaar. Dit is misleidend en de klant zit er gedurende de contractperiode aan vast.

    Een telefoontje naar Innova: het systeem is nog niet aangepast op de komende btw verhoging van 21% dus vandaar de gebrekkige misleidende informatie in de brief.

    Kunnen de managers voor die ene keer niet even zonder ‘het systeem’ uitrekenen en de juiste informatie aan de klant overbrengen?

    Reageren
  • Rria verschuren – 01 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    innova is niet erg behulpzaam als je een probleem hebt met mijn innova ze sturen je steeds met een kluitje in het riet echt dat vind ik zeer irritant

    Reageren
  • SSake Spakman – 30 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben zeer tevreden over Innova. Duidelijk en overzichtelijk contract.
    Cashback ontvangen.
    Geld terug wegens minder verbruik. Ik heb bijgetekend voor een nieuw vast contract.
    Goede communicatie, ook over de 190,– euro. Deze ontvangen.

    Reageren
    • PPascal – 16 januari 2023

      @Sake Spakman

      Wat fijn voor u…hoelang heeft u moeten wachten. Ik krijg mijn bedrag …steeds niet terug helaas…Steeds ander verhaal.

      Reageren
    • AAnna Kuijper – 22 januari 2023

      @Sake Spakman
      Heb hetzelfde probleem. Ik zit vanaf 6 en 11 januari te wachten op mijn terugbetaling van €260 ,gas en €600 elektra.
      Op een mail nog geen antwoord gehad.
      Telefonisch: er zijn administratieve problemen met de aanbiedingen naar de banken.,
      Terwijl er in mijn overzicht staat dat het is aangeboden aan de bank.
      Dat is niet waar.

      Reageren
  • ZZalm – 21 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik deed vroeger altijd elk jaar een check of ik kan overstappen. Daardoor ben ik bij heel wat energieleveranciers klant geweest. Innova is met kop en schouders de allerslechtste. Hun klantenservice is echt een ramp, het lijkt wel alsof je door zestienjarige scholieren wordt geholpen. Ik raad je aan hier geen klant te worden tenzij je zelf veel energie teruglevert en de gok wil wagen dat je ze een keer nodig hebt. Want als er iets mis is dan is het bij hen ook echt meteen goed mis.

    Reageren