Waar ben je naar op zoek?

Innova Energie

Totaalscore

Energieprijs


6,8

Klantenservice


6,4

Algemeen


6,3

Plus- en minpunten

  • Vaste contracten (1 of 3 jaar)
  • Goede terugleververgoeding
  • Riante bonussen
  • Veel negatieve klantenenervaringen

Over Innova Energie

Innova is een Nederlandse energieleverancier die sinds 2011 actief is op de Nederlandse markt. Het bedrijf verkoopt vooral stroom aan het midden- en kleinbedrijf, maar investeert zelf niet de productie van duurzame energie. Innova levert ook gas onder vergunning van Trianel Energie B.V.

Sinds 2015 is Innova het eerste energiebedrijf die stroom uit IJsland invoert. Deze stroom wordt grotendeels opgewekt door middel  van aardwarmte.

Kan het goedkoper?

222 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Innova Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • WWanda – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze geven ruim van tevoren info over wijzigingen in de tarieven. Ook maandelijkse info over maandverbruik. Verder geven ze je advies en berekenen ze je maandbedrag bij elk nieuwjaar aan de hand van echte jaarverbruik.
    Voor energietips word je ook op de hoogte gesteld.

    Reageren
  • SSaeed Farzad – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Super goede service en prijs.

    Reageren
  • HHans Breidenbach – 12 januari 2024

    Ik heb destijds een contract getekend voor 4 jaar en een vastbedrag afgesproken. Ik heb vorig jaar nog geld teruggekregen omdat ik altijd wat meer betaal In november 2023 heb ik geen eindafrekening ontvangen en mijn teveel betaalde geld ook niet. Ik heb ze ruim 2 weken geleden via een mail in kennis gesteld van dit alles.
    Heb tot op heden nog niets van ze gehoord.

    Reageren
  • BBG – 04 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    sinds 15-9-2023 (4 maanden!) houdt innova 250€ borgbetaling gegijzeld.

    Al 10x contact gehad met klantenservice (vaak hangen ze na een uur wachten gewoon op), 6x belofte gehad dat “binnen 1 week betaald gaat worden”, maar nog steeds niks.

    Inmiddels neem ik gas bij ze af, en heb ik bewust de termijnbedragen gestorneerd. Ik krijg binnen 1 maand een aanmaning met boete, terwijl ze zelf al 3.5 maand niet betalen.

    Deze tent staat op omvallen mensen!
    Wegwezen nu het nog kan.

    Ook heeft de directeur glashard gelogen tegen AD dat iedereen begin december zijn geld zou krijgen.
    Nog steeds zijn er honderden gedupeerden.

    Reageren
    • HHans Breidenbach – 12 januari 2024

      @BGIk heb in november geen afrekening ontvangan? Ik heb destijds voor 4 jaar getekend voor een vast bedrag. ik betaal altijd meer zodat ik dan geld terugkrijg.

      Waar blijft mijn eindafrekening en waar blijft mij teveel betaalde geld

      Reageren
  • PP. Scheerman – 02 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Op 1 november 2023 ben ik overgestapt van Innova naar een andere leverancier. Het is nu 2 januari 2024 en ik heb nog steeds geen afrekening gehad. Ik heb een paar duizend euro nog tegoed. Belletjes gepleegd, mails verzonden, geen reactie.

    Reageren
  • VVisser – 21 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als je ooit overweegt klant te worden, bedenk dan goed: Als je klant bent en wilt opzeggen is dat geen probleem, maar als je dan je afrekening vraagt……nu naar maanden nog niet gehoord en je kunt bellen , mailen berichten posten. Ze reageren nergens op en doen niets.
    Waardeloos en slechte aanbieder…..Niet me in zee gaan.

    Reageren
  • SSimon – 20 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Houden zich niet aan eigen contact.
    wacht nu al > 7 weken op mijn eindafrekening (wettelijk moet dit binnen 6 weken)
    klanten “service”:
    mail = geen reactie
    telefonisch = lang in de wacht (> ½ uur) en zéér onvriendelijke medewerkers = dus ook geen antwoord

    Reageren
  • AAskamp – 20 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer Slechte ervaringen met INNOVA; ik wacht al 2 maanden op de eindafrekening!
    Ik heb al diverse malen met ze gebeld en klachten ingediend.
    Tot op heden nog steeds zonder resultaat.
    Hiervoor met diverse andere energiemaatschappijen te maken gehad en nooit deze problemen ervaren!
    DUS stap nooit over naar INNOVA!

    Reageren
  • PPietje Puk – 20 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    wat een slecht bedrijf ik wacht al meer dn 7 week op mij eind afrekening, ik heb wel 14 x betaald, kom op mensen
    wat is dit voor een bedrijf?
    Aktie Aktie, ps als je belt wordt je afgebekt , je staat wel een half uur in de wachtdus nooit weer naar Innova, deze grapjassen begrijpen hun vak niet! ik ga het doorgeven aan Kassa

    Reageren
  • RR – 18 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik wacht al 7 weken op mijn jaarafrekening! Klantenservice via de mail helemaal geen response. En met bellen word je afgesnauwd. En aan het lijntje gehouden. Ik verwacht veel geld terug ivm het aanschaffen van zonnepanelen. Maar tot nu toe niks geen jaarafrekening of een mailtje terug! Wat een slecht bedrijf. Ze gooien alles op nieuw migratie systeem. Echter wanneer ik dan maar mijn maandbedrag storneer. In de hoop een beetje geld terug te krijgen. Dan blijkt het nieuwe migratiesysteem ineens supersnel te werken! Want had al binnen 1 dag een herinnering om het maandbedrag weer te storten! Waardeloos bedrijf!

    Reageren
  • SSindy – 11 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heel slechte dienstverlening, heb mijn meterstanden al 6 keer doorgeven telefonisch, per mail en via de klantenportaal met foto’s erbij. Ben al bijna 4 weken mee bezig met bellen en mailen want Innova heeft de meterstanden zelf berekend en niet de daadwerkelijke standen met foto’s die ik had doorgemaild gebruik de jaarafrekening klopt TOTAAL NIET!!! de klantenservice aan de telefoon zegt elke keer dat die gecorrigeerd wordt maar dat is echt niet gebeurd. Daarnaast heb ik een klacht ingediend en heb nog geen reactie ontvangen. Ben erg ontvreden hierover.

    Reageren
    • JJh 0phorst – 24 december 2023

      @Sindy

      Ben verhuist 8 deze en nog steeds geen adres wijziging.
      Gebeld gemailt maar nog steeds geen reactie.
      Heb ook alleen maar stroom.krijg nu last met steden!
      Een schande is het.

      Reageren
  • MMariet – 08 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb voor de 2e keer een jaarcontract afgesloten. Ben zeer tevreden. Te goed bij jaarafrekening ook perfect ontvangen.

    Reageren
    • SSimon – 20 december 2023

      @Mariet
      kreeg je geld terug of moest je bijbetalen??

      Reageren
  • MM. Mieremet – 04 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zit nu ruim 2 maanden te wachten op de uitbetaling van mijn jaarnota.
    Iedere keer een smoes , migratie, nieuw systeem, handmatig overmaken , het is al uitbetaald , storing en verzin er nog een paar.
    Als je belt zijn ze heel onklantvriendelijk je wordt afgesnauwd als je vraagt wanneer ze het overgaan maken.
    Ik vermoed dat het niet zo lekker gaat daar??
    Voor de zekerheid overgestapt naar een ander energieleverancier.

    Reageren
  • JJasper – 29 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Betalen mij niet terug.
    Door aanschaf zonnepanelen krijg ik 5985 euro terug.
    Helaas hebben zij dat geld niet want terug betalen lukt ze niet.
    Enkel maar smoesjes.
    Beetje jammer.
    Dus wees gewaarschuwd.

    Reageren
    • AAstrid – 30 november 2023

      @Jasper .?????????

      Hier net zo. Alleen maar leugens en smoesjes. Maar betalen ho maar

      Reageren
  • Mmarijke – 28 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vraag al een maand om de jaarafrekening, geen enkele reactie op mail of telefoon. Verwacht veel geld terug te krijgen, maar Innova geeft niet thuis. Website is verander waardoor er veel minder inzicht is. Vreselijk bedrijf.

    Reageren
  • AAstrid – 28 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slecht wordt al bijna 4 weken aan het lijntje gehouden ze betalen de eindnota niet uit !

    Reageren
  • TTess – 27 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat een waardeloos bedrijf. Je maakt een afspraak maar er vervolgens niet aan houden. Nooit meer

    Reageren
  • Eelyaakoubi – 25 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    deze enegrie zijn slecht ik had ook hun 2019 zelf rechter vind dat hun hoog kosten doen bij mijn heb deze enegie bedrijf me dagvraagd gestuurt ik moest bij kontonrechter verschijnen hun zeg moet bijna 2500euro betalen rechter zegt nee ik moet alleen 440 euro betalen zie je hoe van 2500euro naar 440 euro dat is 4 keer bubbel ik ga veder in hoogbroep ik eis zelf geld terug van deze bedrijf door hun had ik veel stress ik heb epilpsie door veel stresss krijg ik zwaaar aanvallen ze hou niet aan hun aspraak hun zeg ze kwan aan de deur hun zeg hoeveel betaal je ik zei dit bedrag hun zeg met smoes je krijgt 50 procent goedkoop bij ons normaal ik betaal 114 euro per maand hun zeg bij ons betaal je 57euro ik dacht dat mooi maar achteraf moest ik eerst 157euro betalen dan naar 214 euro toen heb ik paar maanden betaalt dan niet meer hun schalk de deurwaader komt kosten in totaal moest ik 2500euro betalen hun heb me dagverdaaging ik moest naar kantonrechter gaan uitspraak is ik moet alleen 440 euro betalen kijk hoe van 2500euro naar 440euro dat is 2060 euro minder

    Reageren
  • CC van Schaik – 17 november 2023

    Zeer slechte ervaring. Moet veel geld terugkrijgen maar probeer dit nu al 3 maanden maar wanneer je belt liegen ze en houden je aan het lijntje. Raad iedereen aan om hier niet naar over te stappen . Wat een oplichters !!!!

    Reageren
    • Eelyaakoubi – 25 november 2023

      @C van Schaik

      neem advocaat in arm deze bedrijf bij mijn heb hun me voor rechter gooit rechter zegt ik moet alleen 440euro tewil hun zeg tegen dat ik moet hun 2500 euro betalen

      Reageren
  • JJames – 09 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer slechte service. Ik zou geld terug krijgen. Wachten meer dan 3 weken en nog steeds niet overgemaakt. Klantenservice heeft geen duidelijke antwoord.

    Reageren
    • BBids Ryan – 24 november 2023

      @James

      Ik maak hetzelfde mee. Eigenlijk verdient het een melding bij Meldpunt.

      Reageren
      • AAstrid – 28 november 2023

        @Bids Ryan ik wacht ook al ruim 3 weken. Iedere keer andere smoes. Welk meldpunt bedoel je om te klagen ?

        Reageren
  • CC. Mulder – 02 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Pas op: Het paarse krokodil!!!
    Wij hebben (nu helaas nog) 6 energiecontracten bij Innova en zijn heel erg ontevreden over de service. Elke keer als meterstanden nodig zijn moeten we die handmatig per contract opgeven met foto’s. Op mijn vraag waarom Innova niet de slimme meter uitleest krijg ik een vaag verhaal over administratieve problemen. De foto’s kunnen wij niet goed laden in hun systeem – foutcode!. Nu we die hebben opgestuurd per mail (en hierbij natuurlijk hebben aangegeven wanneer de foto’s zijn gemaakt) word achteraf aangeven dat we een nieuwe foto’s moeten maken met een kaasabon er op? Hun klantencenter verteld me dat hun administratieve systeem nu maar zo is en wij hier weer alle foto’s op nieuw moeten maken met ook een kassabon er op. Pas dan mag zij het datum van de foto’s (die ik trouwens per mail had aangegeven) in hun systeem zetten. Dat vraagt haar manager – die natuurlijk voor klanten niet te spreken is… zien jullie het paarse krokodil door hun kantoor lopen?
    PS als ik nu een kassabon uit het verleden pak gaan ze dat zeker wel accepteren. Helaas hebben we een contract van 3 jaar – dus ik zie me nu constant alle locaties aflopen en de huurders vragen of ik weer foto’s mag maken – met kassabon natuurlijk 🙂

    Reageren
  • RRick – 10 oktober 2023

    Service

    Algemeen

    Regelmatig wordt ik gebeld door een incasso bureau dat ik openstaande rekeningen heb, dit ondanks dat ik hier niet ben aangesloten. Onlangs contact opgenomen met het bedrijf en aangegeven dat ik geen klant ben. Tot ergenis blijven ze maar bellen… Het bedrijf lijkt hun administratie dus niet op orde te hebben, ondanks dat ik hen erop gewezen heb dat dit het verkeerde telefoonnummer is blijven ze maar bellen.

    Reageren
  • Aastrid spaan – 27 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hadden een contract voor 4 jaar, maar we gingen ineens van 150 euro per maand naar 224, en dat terwijl we een vast contract hadden. Dus zijn we weg gegaan bij ze, nu kreeg ik me eindnota en een extra nota, dat we moeten 250 euro terug betalen die hun hebben betaald aan de vorige energie leverancier, dat was de boete omdat we te vroeg weg waren gegaan bij die andere. Nu zeggen ze dat het in het contract staat en we het dus moeten terug betalen. En ze houden 2 x 75 euro in omdat ze energie hebben ingekocht voor ons , dus bij elkaar lopen we 400 euro mis.
    Dit is geen vriendelijk bedrijf, en al zeker geen vriendelijk personeel.

    Reageren
  • JJoyce Wielders – 11 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij zijn voor de 2e keer klant bij Innova na een keer weggegaan te zijn door hulp van een energiecowboy. Nu wederom klant en wij zijn erg te spreken. De wachttijd dat ik belde was niet langer dan 5 minuten (2x gebeld) Ik ben netjes te woord gestaan en ook vakkundijg geholpen. Ook de over de tarieven zijn wij erg te spreken.

    Reageren
  • HHans – 05 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Innova trekt klanten met een mooie cashback van Euro 345,00 voor periode juli 2022 t/m juli 2023.
    Bij afloop contract eindafrekening duurt 5 weken, maar de cashback heb ik nog niet ontvangen. Technische problemen zegt de helpdesk. Nu al ruim 2 maanden na afloop contract en nog geen oplossing van hun probleem.
    Innova zou ook een betaling voor de cashback kunnen invoeren zoals wij allemaal onze betalingen doen.
    Voor Innova de kans te geven is dit mijn klantnr. 2402884.

    Reageren
    • HHans – 03 november 2023

      Na meerdere telefoontjes en mails naar de “klantenservice” de volgende antwoorden per mail ontvangen:
      9 augustus:
      de cashback was systematisch uitgevallen

      1 september:
      Helaas door dit probleem kan ik geen specifieke datum inzien wanneer de cashback uitgekeerd zal worden.

      26 september:
      Wij kunnen zien dat de creditfactuur voor de cashback niet is opgemaakt. Wij hebben nogmaals de afdeling gevraagd om dit alsnog te doen

      26 oktober:
      aan klantenservice gemaild dat wanneer cashback niet voor 19 november is bijgeschreven op mijn rekening ik mijn rechtsbijstandsverzekering zal inschakelen.

      Dat laatste heeft gewerkt, want op 1 november is het bedrag bijgeschreven met een voor mij onbegrijpelijke afwijking in de contractperiode.

      Voor mij nooit meer Innova Energie ondanks hun scherpe prijzen.
      Redenen: Slechte administratie en slechte klantenservice

      Reageren