Waar ben je naar op zoek?

DGB Energie

Totaalscore

Energieprijs


3,6

Klantenservice


3,7

Algemeen


3,6

Over DGB Energie

DGB profileert zichzelf als een dienstverlenend bedrijf binnen de agrarische sector. In 2006 is het bedrijf begonnen als energieleverancier. Destijds werd vooral gebruik gemaakt van stroom opgewekt in gas- en kolencentrales, maar tegenwoordig wordt er grotendeels stroom geleverd door het verbranden van biomassa.

DGB produceert zelf geen energie, maar koopt stroom in op de energiemarkt.

Kan het goedkoper?

330 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van DGB Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • AAnoniem – 20 oktober 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oplichting!!!

    Reageren
  • IIneke – 13 oktober 2020

    Door een abuis slechte ervaring. Geen grammetje stroom afgenomen maar wel een rekening van € 125.—

    Reageren
  • GGeeta – 12 oktober 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit meer energie DGB.
    Verschrikkelijke klantenservices ik betaal liever meer dan klant bij DGB .

    Reageren
  • MMarc – 01 oktober 2020

    Grote oplichters!

    Doen alsof ze van stedin zijn, hebben je gegevens en dwingen je bijna direct ergens mee akkoord te gaan.

    Moderne oplichting waar minder capabele mensen direct intrappen.

    Blijf ver weg van dit soort clubs!

    Reageren
    • LLindsay – 01 oktober 2020

      Zelfde!

      Reageren
  • RRosita – 24 september 2020

    Ik ben zojuist gebeld door zo een oplichter en jammer genoeg gezegd dat ik akkoord was . Ze wisten alles van me. Zelfs mijn rekeningnummer Mijn nieuwe tarieven zouden per 1 oktober ingaan. Wat kan ik hier tegen doen. Aangifte doen bij de politie ?

    Reageren
    • AAndre – 30 september 2020

      Direkt een mail sturen dat je niet akkoord gaat met het contract en ook de belclub die voor hun werkt informeren. Vragen om de bevestiging dat je niet akkoord gaat ook via de mail. Ze bellen namens het Nederlands Energie Verbond, die Gasten bellen of beter ook mailen en je contract meesturen en aangeven dat je er niet mee akkoord gaat en een bevestiging van hun wil hebben ervan.

      Reageren
    • Ggerdevries – 08 januari 2021

      Ik raadt u aan naar https://consuwijzer.nl te mailen of naar hun nummer te bellen. Dat is de Autoriteit Consument & Markt, een overheids instantie. Vertel ze dat u een misleidende aankoop heeft gedaan. U wordt vervolgens op de juiste manier geholpen om uw overeenkomst ongedaan te maken. Eventueel wordt u door een van hun advocaten geholpen.
      Wist u trouwens dat online aangegane overeenkomsten nooit geldig zijn? Ik wist dat ook niet!

      Reageren
  • EEgbert – 15 september 2020

    Beste DBG Energie,

    Tot twee maal toe zijn we gebeld met de vraag of de overstap goed bevallen is.

    Bij de eerste gesprek hebben we aangegeven dat we misleidend zijn door te stellen dat er geen overgang zou zijn bij de bestaande leverancier, na uitdrukkelijk bevestiging van geen overgang, alleen goedkoper tarief, heeft mijn vrouw ingestemd met de actie. We zijn nu door een leugen extra kosten kwijt omdat we bij de oude leverancier willen blijven en omdat we nu minder terug krijgen voor onze energie opwekking.

    Bij het tweede gesprek was het nog veel gekker.
    Na gezegd te hebben dat wij niet tevreden waren met de gang van zaken, hield jullie moeilijk te spreken/verstaande jonge man zomaar direct de horen verbrak hij de lijn.

    Wat een raar gedoe bij DGB energie
    Is dit nu jullie klantvriendelijkheid!
    Geloof dat we dit maar moeten melden bij een consumenten programma.

    Verstuurd vanaf mijn iPhone

    Reageren
  • BBas Pronk – 11 september 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De laatste variant van deze oplichters club:
    Ze bellen namens een “collectief” (verkoper noemde afkorting, geen DGB) waar tientallen energieleveranciers met 3 miljoen Nederlanders bij zijn aangesloten. De gas/energie tarieven van Liander waren verlaagd en ze belden me uitsluitend om me hierover te informeren. Ze stelden me niet eens de vraag of ik wilde overstappen van energieleverancier maar gaven aan dat per volgende maand de verlaagde tarieven in zouden gaan.
    Nog even doorvragen natuurlijk want het leek me onwaarschijnlijk dat ze 3 miljoen Nederlanders gaan afbellen om ze te informeren over verlaagde tarieven. Gaat dus gewoon om een overstap naar DGB.

    Reageren
    • LLinda K. – 21 oktober 2020

      Ik heb precies hetzelfde meegemaakt! Ze deden alsof ze van Liander waren met hetzelfde verhaaltje. Vervolgens kreeg ik mail met een offerte erin. Toen gingen er bij mij alarmbellen rinkelen en tijdens het gesprek meteen opgehangen. Schofterig!

      Reageren
  • SSaskia – 09 september 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vreselijk. Opdringerig en beloftes zijn vaag.

    Reageren
    • EenergieloketNL – 04 oktober 2020

      heeft u intresse in een andere betere leverancier zoals de eneco?

      Reageren
  • OOlaf – 09 september 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Pure oplichters die via gladde verkopers van Priment je een contract aan te smeren. Doen zich dan voor als je huidige leverancier maar dat zijn ze zeker niet.

    Reageren
    • BBoelie – 11 september 2020

      Inderdaad zo is dat ook bij mijn vader gegaan! Oplichters van het 1e uur!

      Reageren
  • TTon – 08 september 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wow ..wat super misleidende en agressieve verkoop van deze club. Er wordt gezegd dat zij de goedkopere energie tarieven aan mij kunnen doorgeven, want de prijzen zijn omlaag en daar kan ik van profiteren.. en op mijn vraag waar liander en ook nuon bij mij in het plaatje zijn gebleven wordt er door de zeer irritant en dwingend pratende dame gezegd dat zij alleen maar stroom doorgeven en factureren, en dat er dus niets voor mij verandert.

    Er zijn veel gegevens van mij bekend blijkt, en met doorvragen en het klikken op een link in een sms kunnen mijn gegevens op juistheid worden gecontroleerd (want daar wordt tegenwoordig zoveel misbruik van gemaakt vertelt ze er nog bij..) en ze vraagt eerst ter controle de laatste 4 cijfers, maar dan vraagt ze in ene de laatste 9 van mijn IBAN en ik geef dat al twijfelend door, want dat is het hele nummer en begin ik nattigheid te voelen, of ik nu even naar het smsje wil gaan en op de link wil klikken om zo de mijn juiste gegevens te verifieren. Ik geef aan dat ik niet op een linkje in een sms wens te kikken, dat dit heel vreemd is in deze tijden van phishing, en ik gewoon een offerte per post rustig wil bekijken, ja die krijg ik, ook en de toon wordt nu dwingender en dat ik mijn gegevens NU moet bevestigen via de e- mail moet doen die zojuist gestuurd is, omdat er anders geen offerte gestuurd kan worden, en zij het niet in het systeem kunnen checken.. kortom overal antwoord op , en onder tijdsdruk.

    In de mail staan al mijn gegevens al ingevoerd, en of ik op accepteren wil klikken omdat ze alleen zo kunnen nagaan of ik wel diegene ben waar ze mee bellen. Ik klik door en kom in een volgende pagina met een opsomming van de offerte (zo staat er) en de gemaakte afspraken, en er onder een vakje waar digitaal ondertekend kan worden.

    Dat is precies het moment waar ik ben afgehaakt, en de telefoon heb opgehangen. Heb dus niet de handtekening verstuurd, en ga er vanuit dat ik hiermee door het oog van de naald ben gekropen…

    Begrijp niet , zeker niet na deze waslijst van klachten op deze site dat dit bedrijf nog zo door kan gaan. En die 4 postieve comments zijn compleet fake.

    Reageren
    • AAndre – 09 september 2020

      Zelfde ervaring. NIET DOEN

      Reageren
    • IIngrid – 25 september 2020

      Precies hetzelfde bij mij zojuist.
      Ik heb tien keer gevraagd of ik dan zou overstappen, maar telkens zei de jongeman aan de telefoon dat dat niét het geval was.
      Tot ik in de mail gelijk op ‘accepteren’ moest klikken en een handtekening moest zetten. Dit heb ik natuurlijk niet gedaan. Ik heb ook op dit punt de verbinding verbroken…

      Reageren
    • LLindsay – 01 oktober 2020

      Zelfde meegemaakt enkele maanden geleden, net op tijd afgehaakt. Toen werkten ze namens Essent. Vandaag een 2de poging, maar nu werken ze namens Stedin. Bende oplichters.

      Reageren
  • FFrits de Boer – 08 september 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn moeder is gebeld met de informatie dat het een telefonische afspraak was om nog gegevens te verzamelen omtrent haar nieuwe energiecontract bij Eneco. Ze waren van alle gegevens op de hoogte en zeiden herhaaldelijk dat ze van Eneco waren en dat dit was overgenomen door hen. Door lang doorpushen en veel persoonlijke gegevens te vermelden Is mijn moeder hier in getrapt. Zelfs nadat ze aangaf niet te willen veranderen van contract (ze zeiden dat dit niet het geval was) hebben ze een voorstel toegestuurd en telefonisch druk gezet om te tekenen. Ze zeiden dat deze handtekening gebruikt werd voor het bel me niet register, en dan zou ze niet door andere partijen gebeld kunnen worden. Het contract was niet duidelijk zichtbaar en de medewerker gaf aan dat ze in het lege vak kon tekenen voor het bel me niet register. Op deze manier heeft mijn moeder getekend zonder enig idee dat het om een 4 jarig energie contract ging van ene Clean Energie. Totdat zij later een bevestigingsmail kreeg met een “getekend” contract. Vandaag probeerde ik dit samen met mijn moeder op te zeggen maar dit bleek een helse karwei. Zij zeggen dat ze zelf getekend heeft dus dat ze wist wat haar voorgelegd werd, ondanks dat ik uitlegde dat het een puur misleidende campagne is waarbij mensen onwetend worden gestrikt voor veel te dure en lange energiecontracten terwijl ze dit niet willen. Na veel pijn en moeite heeft de medewerker gezegd dat het nu dan maar geanulleerd is. Omdat wij hier geen bevestiging van ontvingen heb ik nogmaals moeten bellen, se geven aan dat je binnen 14 werkdagen deze mail ontvangt en kunnen het niet eerder opsturen. Dus als je niet op tijd deze mail ontvangt, zit je er dus nog aan vast. Wij hebben nu het einde van het gesprek opgenomen waarbij mondeling toegezegd is dat het contract geannuleerd is. Belachelijke klantenservice en oplichterij.

    Reageren
  • GGrut – 07 september 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik krijg de opzegboete van de vorige leverancier niet terug betaald terwijl dit telefonisch wel werd toegezegd bij de overstap naar DGB

    Reageren
  • RRob – 05 september 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Aanschaf via telemarketing. Iets wat ik nooit doe maar de voorwaarden waren erg goed. De kosten blijken 40% hoger als mij werd voorgespiegeld. Toch knap van ze. Ben meteen weer overgestapt.

    Reageren
  • KKim – 04 september 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Stelletje oplichters. Zetten telefonisch veel druk. Geven aan dat ze van dezelfde energie bedrijf zijn en bieden aan je boete te betalen. Jelemaal niks van waar. Zig je dan met een 5 jaar contract en een een rekening van 2 maanden aan energie wat je moet betalen ipv 1 en en veel hogere rekening dan wat ze telefonisch hebben gebeld. Dan probeer je de dame aan de telefoon uit te leggen dat je bent opgelicht, maar die blijft alleen maar over de algemene voorwaardes praten alsof ze een robot is.

    Reageren
  • AA.Spruit – 03 september 2020

    Service

    Wat een vreselijk pressend en agressieve manier om mensen te overtuigen dat men vooral bij hen een contract moeten afnemen. Schandalig.

    Reageren
  • IIvo – 02 september 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima leverancier, prijs en service

    Reageren
  • GG J Koetsier – 02 september 2020

    slecht
    Ik heb 2 dagen levering gehad van D.G.B.
    Ze sturen dood leuk een betaling van 2 maanden.
    Augustus 2 dagen vam 16 tot 18 Augustus ,18 augustus ben ik overgegaan naar Essent maar ze sturen wel een rekening van september ,3 keer een mail gestuurd maar geen reactie van D.G.B.alleen een waarschuwing dat er ook nog €40 bij op komt

    Reageren
    • GG J Koetsier – 02 september 2020

      Ook wij zijn er in getuint ik heb gevraagd of het van dezelfde energieleverancier was en het antwoord luide “ja is van het regionaal netbeheer en dat is hetzelfde.”
      Er word dus gewoon onzin verkocht waarbij foute indrukken achter worden gelaten om een contract te kunnen verkopen. Wij zijn erg ontevreden hierover.

      Reageren
  • JJoep Bongers – 27 augustus 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij zouden ons hebben aangevinkt voor een prijsdaling dat we dan gebeld zouden worden. Of we het geld van de coronakorting willen hebben waardoor onze rekening iets naar beneden zou gaan. “Willen jullie aan het eind van iedere maand korting of aan het einde van het jaar?” Mijn vriendin maakte hier een keuze en toen kreeg ze meteen een contract. Ook heeft ze gevraagd of het van dezelfde energieleverancier was en het antwoord luide “ja is van het regionaal netbeheer en dat is hetzelfde.”
    Er word dus gewoon onzin verkocht waarbij foute indrukken achter worden gelaten om een contract te kunnen verkopen. Wij zijn erg ontevreden hierover.

    Reageren
  • CCCJ – 24 augustus 2020

    Algemeen

    “Mag ik ter verificatie even je bankrekening?” werd mij gevraagd door een vlotte jongeman die niet wilde toegeven dat DGB een energiebedrijf is dat mij als nieuwe abonnee wil… “Je bent onderdeel van het collectief”. Ik vind dit heel vervelend en kan mij voorstellen dat er veel mensen intrappen en zonder volledig bewustzijn akkoord gaan met een nieuw energiecontract.

    Reageren
  • HHans – 21 augustus 2020

    Klopt zo is het bij mij ook gegaan. Zit je zonder het te weten bij hun terwijl ze zeggen je huidige leverancier te zijn. Ik betaal nu meer dan bij de vorige. Echt opgelicht. Wil weg maar vindt eens een betrouwbare energieleverancier!

    Reageren
  • PPippe Selle – 13 augustus 2020

    Algemeen

    De manier waarop dit bedrijf potentiële klanten wil binnenhalen is schandalig. Eigelijk zouden deze praktijken verboden moeten worden. Als je hier als marketeer werkt moet je je eigen schamen. Je doet totaal geen respectvol werk en gefaciliteerd een bedrijf wat mensen oplicht. In het misleiden zijn jullie zo bedreven dat ik begrijp dat mensen hier intrappen. JE bent ook een dief als je steelt voor een ander!!!!

    Reageren
  • LLaspang – 12 augustus 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat een bedrijf zeg nog nooit van me leven mee gemaakt. Ze zeggen dat je bij je eigen leverancier blijft . Maar minder gaat betalen niets van waar. Daarna heb je contact met ze .durven ze nog te zeggen dat ze het aan het ondefzoeken zijn . Maar deze slinkse vossen halen wel geld van je rekening af. Ik denk dit is een goeie voor sbs nieuws . Wat een bedrijf ano 2020 . Ik wil niets met jullie te maken hebben en betaal jullie ook niets. Draai het maar met terug werkende kracht terug oplichters

    Reageren
  • AAb – 11 augustus 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hang net op. Kreeg het verhaal dat ze via Liander leveren, maar dat ipv Vattenfal ZIJ nu de inkoop doen. en dat ik goedkoper uit ben zonder dat ik er iets voor hoef te doen. Kreeg zelfs nog extra korting omdat ik ZZP’er ben.

    Kreeg een contractje per mail opgestuurd en of ik even wilde tekenen. Ik zei dat ik eerst even rustig de voorwaarden wilde lezen voordat ik me voor 5 jaar vastleg, en toen werd er even wat meer druk op gezet. Lezen was niet nodig, alles was hetzelfde als het in het gesprek, enz, enz.

    Ondertussen wat reviews gevonden. Toen ik zei dat wat mij betreft het gesprek beëindigt kon worden als ik niet eerst het contract kon doorlezen, werd het zelfs wat onvriendelijk (moet ook frustrerend zijn, zo dicht bij je provisie…)

    Gelukkig niets getekend.

    Reageren
  • VVivian Malcolm – 07 augustus 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb precies het zelfde meegemaakt .Werd een paar weken terug ook benaderd door DGB Energie met ook het zelfde praatje dat ze een goedkoper tarief hadden .ZGN van ENECO ook mij werd beloofd dat ik niet hoefde over te stappen alles bleef het zelfde zei de meneer aan de telefoon .nou niet dus ik ben ook gedwongen om over te stappen en inderdaad ik heb gemaild ,gebeld ,contact formulier op de website ingevuld maar ze reageren niet .ik heb nu een rechter in geschakeld .ze zetten me maar terug naar ENECO .oplichters

    Reageren
    • Rrenee – 25 augustus 2020

      waarom dan 4 sterren geven?

      Reageren
  • VVivian Malcolm – 07 augustus 2020

    ik ben ook benadert door DGB met het verhaal dat ze een leuk contract hadden ZGN van Eneco ,heb ook duidelijk aan gegeven geen interesse te hebben maar de meneer bleef doorgaan ook met het verhaal dat ik gewoon bij Eneco zou blijven ,nou nee dus alles wat beloofd is komen ze niet na ik wil weer bij Eneco was ik jaren klant nooit ellende mee gehad .

    Reageren