Waar ben je naar op zoek?

DGB Energie

Totaalscore

Energieprijs


3,6

Klantenservice


3,7

Algemeen


3,6

Over DGB Energie

DGB profileert zichzelf als een dienstverlenend bedrijf binnen de agrarische sector. In 2006 is het bedrijf begonnen als energieleverancier. Destijds werd vooral gebruik gemaakt van stroom opgewekt in gas- en kolencentrales, maar tegenwoordig wordt er grotendeels stroom geleverd door het verbranden van biomassa.

DGB produceert zelf geen energie, maar koopt stroom in op de energiemarkt.

Kan het goedkoper?

330 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van DGB Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • EElisabeth – 17 februari 2021

    Mensen trap er niet in. Ik heb nu grote schulden en problemen. Blijf hiervan weg. Als je aan de deur aanbelt in Hardenberg is men zogenaamd niet thuis schade. Te triest voor woorden.

    Reageren
  • HHans – 17 februari 2021

    geen ster mogelijk wat een grootschalige oplichters, grootste boeven, WIE O WIE gaat bij dit malafide bedrijf de deuren sluiten. Hoe kun je als medewerker s avonds nog jezelf i de spiegel aankijken. Mensen pas op voor DGB voor je het weet zit je in de problemen en mag je het zelf uitzoeken….

    Reageren
  • MMark – 16 februari 2021

    Geen ster mogelijk ! verdienen ze absoluut niet. Stoppen met het zgn ondernemerschap. Bijzonder slecht. Wat een fantasten. Deuren sluiten en stoppen met mensen te besodemieteren. Oplichters.

    Reageren
  • MMark – 15 februari 2021

    Geen ster waard. Identiteitsfraude, fraude met bankrekeningnummer, onterechte afschrijvingen die samen een bedrag van meerdere duizenden euro’s bedrag, fraude AW gegevens. Mensen let op deze oplichters kost je geld

    Reageren
  • LL Sierkstra – 03 februari 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heel vreemd dit, om 22.00 gebeld door een servicemedewerker van “Liander” die mij op de hoogte wilde brengen van de dalende kosten. Ik kon mijn maandtarief met 36 euro bijstellen. Hij had een heel verhaal dat hij vanuit Liander belde waardoor ik lang aan de lijn bleef. Hij had al mijn gegevens. Verder was hij bijzonder “gezellig” aan het kletsen over koetjes en kalfjes, alsof hij vertrouwen wilde winnen. Uiteindelijk stuurde hij mij een mail die ik ook gelijk moest accepteren. Dit weigerde ik want hierbij zag ik dat ik dus over zou stappen naar DGB. Nadat ik aangaf niet zomaar zo’n keuze te willen maken bleef hij nog lang doorvragen waarom niet. Toen ben ik ondertussen deze reviews gaan lezen en heb ik hem snel afgewimpeld

    Reageren
  • AA. – 02 februari 2021

    Mijn vrouw vanavond door hen gebeld en ze wisten haar voornaam. Hoe komen ze aan haar telefoonnummer en haar voornaam. Eerst de ” gewone” verkoper aan de telefoon gehad die begon over Liander, de netwerkbeheerder. Toen ik hem vroeg gaat het om een nieuwe leverancier van gas en elektra, was zijn antwoord ja, maar toen hij mij niet duidelijk kon maken hoe het precies in elkaar zat, kwam zijn manager aan de telefoon. Toen ik hem wat vragen stelde hoe e.e.a. in elkaar zit was de vriendelijk er gelijk af en gooide hij de telefoon er op. Hij beweerde dat we ons contract met de huidige leverancier via hun hadden afgesloten, echter toen ik hem vroeg welke leverancier dat dan is, moest hij mij het antwoord schuldig blijven.

    Reageren
  • IImke – 27 januari 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    OPLICHTERIJ!!!!!!! 1 ster is nog teveel voor deze organisatie! Deze oplichterij moet stoppen!

    Reageren
  • HHarold – 27 januari 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat een vreselijke oplichters! Ik wil iedereen waarschuwen om NIET met dit bedrijf in zee te gaan! Ze hebben mooie verkooppraatjes, maar stellen vervolgens een ander contract op. Hierdoor lijkt het alsof je een goede deal hebt gesloten, maar wat ze telefonisch beloven maken ze op papier niet waar!

    Reageren
  • BBoze dochter – 14 januari 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Kwetsbare ouderen per telefoon een te snel besluit laten nemen op behoorlijk agressieve en dwingende toon. Dit kan en mag gewoon echt niet! Als iedereen dit nu eens gaat melden bij ACM Consuwijzer? https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

    Reageren
  • BBoze dochter – 14 januari 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Kwetsbare ouderen per telefoon een te snel besluit laten nemen op behoorlijk agressieve en dwingende toon. Als iedereen dit nu eens gaat melden bij ACM Consuwijzer? https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

    Reageren
  • CCindy – 02 januari 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Door een fout van Vaste Lasten Vergelijkers is een contract dat nooit is ingegaan niet tijdig geannuleerd bij DGB Energie. Hier begon de ellende.
    Vervolgens werd er de maanden daarna dus toch door DGB Energie honderden euro’s van mijn rekening afgeschreven. Ik heb Vaste Lasten Vergelijkers gemaild en gebeld maar het enige wat ze zeiden was dat ik inderdaad geen contract meer heb, maar ik moest het energiebedrijf zelf maar bellen als ik wilde dat ik mijn geld sneller terug kreeg. Ik heb DGB Energie dus zelf gebeld en gemaild. Uiteindelijk moest ik van DGB Energie zelf bewijs gaan leveren dat ik dit contract tijdig heb geannuleerd via Vaste Lasten Vergelijkers. Dit bewijs heb ik geleverd. Ik heb erachteraan gebeld, omdat het niet stopte: ze bleven geld van mijn rekening afschrijven. Uiteindelijk kreeg ik van iemand van de debiteuren afdeling te horen dat ik de bedragen zelf mocht terug vorderen en dat mijn contract per direct is beëindigd. Dit was telefonisch. Vervolgens werd er een week later wéér geld van mij rekening afgeschreven. Ik vorderde het terug en kreeg daarna een mail van DGB Energie over een mislukte incasso en een dreigement van een aanmaning. Terwijl zij geen recht hebben om geld van mijn rekening af te schrijven en ik geen klant ben bij hen!
    Er wordt dus nog steeds iedere week (!?) geld van mijn rekening afgeschreven terwijl ik nooit betalende klant ben geweest bij dit energiebedrijf! Daarnaast is het zo dat er dus niet eenmalig een bedrag per maand van mijn rekening afgaat: nee wel vier of vijf keer in een maand! Nu in totaal een bedrag dat onrechtmatig is verrijkt van bijna €400 in de maand december! En dit voor een niet bestaande energierekening voor een eenpersoonsflatje van iemand die fulltime werkt!? Al zou ik klant zijn bij DGB Energie is dit ook niet het afgesproken bedrag en zijn dit ook belachelijke bedragen die worden afgeschreven.

    Reageren
  • NNina – 14 december 2020

    Ze zijn overheersend aan de telefoon, hebben niet de juiste informatie en blijven bellen !
    Geen resprect voor de klant.
    Kunnen niet tegen kritiek, hingen de telefoon op toen ik dit teruggaf.

    Reageren
  • DDirk Gnodde – 10 december 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    DGB zijn geldwolven. Ze zoeken niet zelf naar nieuwe klanten, maar laten dit over aan een bedrijfje met gladde verkopers. Deze verkopers vertellen veel leugens, maar dat weet je dan nog niet. Ze lijken dus heel goedkoop, maar dat zijn ze niet. Zo lijken de thuisgestuurde tarieven laag, maar er komt nog veel bij. En als je dan inziet dat je een vergissing hebt begaan, helaas na de 14 dagen bedenktijd, dan worden de bedragen nog hoger.
    En als je dan opzegt komen er ineens nog meer kosten bij: opzegboetes (dat mag van de wet) en aanmaningskosten. Maar ze sturen pas aanmaningen nadat ik ze er op heb gewezen dat de aanmaningskosten onjuist zijn.
    En dan de eindnota’s; bedragen, die ik al betaald heb zijn niet terug te vinden; weer die aanmaningskosten en natuurlijk de opzegboete.
    En dat moet allemaal in een keer betaald worden, terwijl ze zelf het terugbetalen van opzegboetes uitsmeren over maximaal 5 jaar met bedragen van 25 euro per keer. Logisch zou zijn, dat je dat als ex klant ook zou mogen, maar nee hoor! Toen ik dat voorstelde ontplofte de medewerkster van DGB bijna.
    Ik snap hun wel hoor; ze staan er, volgens de consumentenbond, financieel heel slecht voor. Dus proberen ze door truukjes zoveel mogelijk geld binnen te harken.
    Mensen, TRAP HIER NIET IN!!!

    Reageren
  • KKristiaan – 08 december 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben nu sinds vier maanden lid van DGB Energie. Op het moment van oversluiten heb ik de offerte vergeleken met o.a. een energieovereenkomst van Engie, Greenchoice en Eneco. Op dat moment kwam DGB Energie het voordeligst naar boven. Inmiddels ben ik alweer een aantal keren gebeld door verschillende verkopers dat het goedkoper kan. Ook een offerte ontvangen van Oxxio, dit blijkt inderdaad nu goedkoper te zijn. Alleen dat blijft natuurlijk lastig vergelijken omdat de prijzen voor stroom en gas vandaag de dag anders zijn dan bijvoorbeeld vier of vijf maanden geleden. Op zich ben ik wel tevreden met deze partij, niet hele lange wachttijden zodra ik hun probeer te bellen en ook als ik een medewerker dan aan de lijn krijg, krijg ik vaak wel een passend antwoord.

    Reageren
  • Llouise – 08 december 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    nogal geschrokken van de reacties hieronder….. net mn contract helemaal doorgelezen van dgb maar het scheelde me sereiuze euros ten opzichte van mn oude contract. vandaar ook mijn reactie hier

    Reageren
    • DDirk Gnodde – 10 december 2020

      Hun prijzen zijn niet zo laag als dat je denkt. Er komen nog allerlei hoge kosten bij. De klantenservice lijkt vriendelijk zolang je maar braaf doet wat zij zeggen. Maar als je ze betrapt op hun fouten worden ze ronduit onbeschoft.

      Reageren
    • DDirk Gnodde – 10 december 2020

      Reken alles maar eens goed na, met name de extra kosten. Dan zul je zien, dat ze duurder zijn dan Vattenfall, en die is al niet goedkoop.

      Reageren
  • JJonathan – 08 december 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Klantenservice was niet echt super in het begin, moest soms wel 10 minuten in de wacht staan. Ik moest m’n eindafrekening opsturen om er voor te zorgen dat ik de boete die ik had bij engie, terugkreeg.

    Uiteindelijk allemaal gelukt, dus ben op zich wel te spreken over deze club.

    Reageren
    • PPascal – 13 december 2020

      Binnen hoeveel tijd heb je het bedrag terug gekregen?

      Reageren
  • DDorinda – 04 december 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Afgelopen week werd ik gebeld door iemand van Priment die mij vertelde dat ik een contract als grootverbruiker heb bij mijn huidige energiemaatschappij (Oxxio) en dat ik een kleinverbruiker ben en dus zou dat dan overgezet worden naar Engie. Ik heb meerdere malen gevraagd of dat zou betekenen dat ik bij akkoord geven zou overstappen, want dat mag ik nog niet i.v.m. jaarcontract wat nog niet is verlopen. Nee, ik zou niet overstappen. Oxxio en Engie zouden onder hetzelfde moederbedrijf vallen, Oxxio zou speciaal voor grootverbruikers zijn en Engie voor kleinverbruikers. Meneer wou alle gegevens met mij doornemen, tot hij bij mijn bankrekeningnummer aangekomen was. Ik gaf aan dat ik in de winkel stond en daar zeker niet mijn bankrekeningnummer hardop zou vermelden. Ik heb hem gevraagd alles op de mail te zetten en mij later terug te bellen. Hij wou dat ik gelijk mijn mail bekeek en het aanbod wat daar in stond, omdat we alles samen even na moesten lopen. Hij: ‘Heb je de mail ontvangen?’ Ik: ‘Geen idee, ik heb mijn telefoon aan m’n oor dus kan dat niet zien. Bel me later maar terug.’ Thuisgekomen heb ik het aanbod in de mail bekeken en daaruit werd duidelijk dat het wél om overstappen ging. Vandaag belde hij mij terug en toen ik aangaf dat ik had gelezen dat het om een overstap en een nieuw (3-jarig)contract ging en er daarom niet mee akkoord ging, zei hij: ‘Maar dat heb ik je toch allemaal duidelijk uitgelegd hoe dat zit?’ Waarop mijn antwoord was: ‘Ja je hebt het uitgelegd, maar het was me niet duidelijk. Nu wel, dus ik ga niet akkoord. Prettige dag nog!’. Mensen, blijf alert!!

    Reageren
  • Iirene – 01 december 2020

    Ook ik ben door DGB besodemieterd. Gladde praatjes en leugens vertellen om je klant te maken. Medewerkers die niet weten waar ze het over hebben aan de telefoon en verkeerde informatie geven. De opzegvergoeding zou door DGB worden betaald volgens de DGB medewerker aan de deur. Blijkt totaal niet waar te zijn. Aan de telefoon is mij door DGB verteld dat de opzegvergoeding bij de 1e jaarnota zou worden verrekend en uitbetaald en nu blijkt dat ze dat dus over 5 jaar doen. Stelletje oplichters zijn het.

    Reageren
    • Jjurgen – 10 december 2020

      ik heb het precies de zelfde probleen stelletje oplichters zijn het

      Reageren
  • SSandra – 26 november 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Voel me ontzettend belazert door dgb. Slimme verkoper, met gladde en achteraf valse praatjes. Dacht daar trap ik niet in, wel dus. Belachelijk dat bedrijven, in deze toch al zo lastige tijd, zo in de maling worden genomen. Wees gewaarschuwd en ga niet met dit leugenachtige bedrijf in zee.

    Reageren
  • WWalter van Maris – 24 november 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vandaag al voor de 7e keer (om en nabij) in de afgelopen 6 maanden gebeld door die club. Ze heten telkens anders, nederlands energie collectief ofzo, en vandaag opeens N.E.L. Ik vroeg wat dat betekende, zou het Nederlands Energie Loket zijn. Zou zgn een prijs garantie hebben bij hun, maar ik zit al 10 jaar bij Greenchoice, direct , en ben daar tevreden over. Vorig jaar oktober prijs nog vastgezet voor 2 jaar. Ruikt aan alle kanten naar oplichting. Ik vroeg hoe ze aan mn nummer kwamen, ik stond in hun systeem omdat ik via hen het contract afgesloten zou hebben. Pertinente onzin. Ze zijn opdringerig, vertellen leugens en zijn onbeschofd. Dat zo’n club kan bestaan is niet te geloven.

    Reageren
  • JJ.b. Prins – 11 november 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben onder valse voorlichting binnen gehaald ze hebben leugens verteld.

    Reageren
  • EEd – 11 november 2020

    Algemeen

    Erg pressend, agressief. Had ‘doe’ ik niet gezegd. Maar blijft bellen. In het gesprek tig keer gevraagd hoe het zit, wordt niet duidelijk hoe het zit. Termen worden gegooid maar je weet niet waar je in stapt. Krijg de rillingen van die griet.

    Reageren
  • Ddik – 29 oktober 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    zeer dwingend gesprek met een van hun medewerkers, vroeg om bankgegevens etc. ruikt naar oplichting, heb daarna even met mijn energie leverancier gebeld. ik zou niet in hun mooie praatjes trappen mensen

    Reageren
  • VVenhorst – 28 oktober 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    net door ze gebeld, gelukkig gaf ik aan later teruggebeld te willen worden. wisten al mijn gegevens en hoe veel ik per maand kwijt ben. Erg dwingend. Gaven aan dat 45 procent van de inwoners van Dordrecht bij DGB zijn aangesloten. Blij dat ik even deze site tegenkwam!

    Reageren
  • FFrank van Tol – 22 oktober 2020

    Volgens mij onder de naam van het energieloket benaderd door DGB omdat de energieprijzen lager zijn dan mijn huidige aanbieder. Volgens het energieloket was DGB de beste aanbieder en er kon direct een nieuw contract worden afgesloten. Persoon was nogal dwingend en wisten veel info van mijn huidige aanbieder. Een of ander verhaal dat ze de 9 cijfers van mijn rekeningnummer moesten hebben zodat mijn IBAN vrij zou komen. Wilde ter plekke de offerte via de mail doorspreken om akkoord te krijgen. Gezegd dat ik dit sowieso op mijn gemak ga bekijken en niet direct een beslissing neem.
    Persoon wist niet hoe snel hij moest ophangen en offerte nooit ontvangen. Wordt nu door verschillende nummers uit Nederland (Delft, Eindhoven) door ze benaderd.
    Oplichters en willen door dwingend te zijn snel scoren op een energiecontract.

    Reageren