Waar ben je naar op zoek?

DGB Energie

Totaalscore

Energieprijs


3,6

Klantenservice


3,7

Algemeen


3,6

Over DGB Energie

DGB profileert zichzelf als een dienstverlenend bedrijf binnen de agrarische sector. In 2006 is het bedrijf begonnen als energieleverancier. Destijds werd vooral gebruik gemaakt van stroom opgewekt in gas- en kolencentrales, maar tegenwoordig wordt er grotendeels stroom geleverd door het verbranden van biomassa.

DGB produceert zelf geen energie, maar koopt stroom in op de energiemarkt.

Kan het goedkoper?

330 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van DGB Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • MMarie – 22 april 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overgestapt naar DGB Energie.
    In het begin verliep het een beetje stroef en ging het een klein beetje mis met de meterstanden dat is inmiddels gecorrigeerd door Lisette. Heb ook een leuk cadeautje ontvangen als excuses.
    Zo zie je maar weer dat jullie ons zeer op prijs stellen.
    Ik ben in ieder geval een tevreden klant.

    Reageren
    • JJohn Bartens – 23 mei 2020

      U bent waarschijnlijk 1 op 1000, reageren nergens op bij mij, weten alleen nota’s te sturen. Maar ben er nu achter dat een schriftelijk getekend contact alleen rechtsgeldig is. Vrg John Bartens. Ik ben van plan om alle sites af te gaan waar DGB reviews staan en mensen te helpen, ben helemaal klaar met die rovers en bedriegers.

      Reageren
      • SSara – 14 juni 2020

        John, kan je er niet tegen dat er mensen wel een positieve ervaring hebben bij de Dgb? Super naar dat jij je bedonderd voelt, maar om nou elke positieve ervaring af te gaan en af te kraken is erg zielig.

        Reageren
    • Bbib – 25 augustus 2020

      hoeveel krijg je voor deze review? ik kreeg maar 20 euro om een valse review te schrijven, maar ging er niet op in

      Reageren
  • AAnthon Kuiper – 22 april 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als we het milieu willen verbeteren dan begint de eerste stap bij ons.
    Ik ben fan van duurzaam energie en fan van groen stroom!
    Geweldig dat de DGB zich inzet voor een beter milieu.
    Vriendelijk personeel mijn complimenten.

    Reageren
  • MMatthijs – 22 april 2020

    Tevreden klant, nooit gedoe meegemaakt met jullie.
    Alles gaat zoals het loopt alleen de klantenservice mag verbeteren.
    Voor de rest top qua prijs!

    Reageren
  • LLeonora – 20 april 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben zeer ontevreden over alles bij DGB. Er wordt niet juist geïnformeerd in het begin. Ze haken je wel aan maar zijn daarna enorm laks. Zaken zoals het declareren van de eindnota wordt niet verteld, slechte service en kwa prijs, zitten ze niet bepaald lager als anderen. Enorme spijt!

    Reageren
  • RRichard van Leeuwen – 18 april 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overgestapt van Essent naar DGB, scheelt me een paar tientjes per maand, honderden euro’s per jaar.. ben er zeer tevreden mee. Ook help ik mee aan het milieu door klant te zijn bij deze maatschappij. Ga zo door jongens en meiden van DGB.

    Reageren
  • HH.Bos – 16 april 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Is geweldig nooit geen gedonder

    Reageren
  • PPatricia Bakker – 10 april 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Top bedrijf super vriendelijke medewerkers.

    Wat ik ook top vind aan DGB dat ze zoveel aan het milieu doen alleen maar groene energie leveren.

    Ze investeren veel geld om Nederland een stuk groener te maken dit vind ik zeer positief. Duimpje omhoog absoluut.

    9% Zonne energie
    1% Windenergie
    9% Biomassa
    81% Hydro Water

    Hier kunnen veel energie leveranciers nog een voorbeeld aan nemen.

    Reageren
  • SSjaan – 10 april 2020

    top bedrijf, vriendelijke medewerkers.
    Ik ben zeer goed geholpen!
    duimpje omhoog

    Reageren
    • PP. v/d Hulst – 14 februari 2022

      Hoe dùrf je dat te zeggen als… DGB-medewerker!
      Niemand trapt in zo’n reactie, Rukker!!!

      Ga je werk nou eens goed doen.
      Had je tussentijds al kunnen doen in plaats van dit te schrijven.
      Nu maak je het beeld over DGB nóg erger.
      Schandaliger dan dit kan Jij en de hele Club erbij nu niet meer zijn!

      Werkelijk ongelooflijk en ongehoord… vies!!!

      Reageren
  • SS. de Koning – 04 april 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overgestapt naar dgb energie met behulp van Alex. Na vele negatieve recensies had ik zelf mijn twijfels. Tot nu toe verloopt alles prima. Ik betaal minder en hou meer over. Zeer vriendelijke medewerkers

    Reageren
  • SSylvia – 28 maart 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Gebeld en er word mij verteld dat ik ruim 200 euro bespaar op jaarbasis als ik akkoord ga met hetgeen dat zij mij via de mail versturen. Alles zou hetzelfde blijven alleen ik zou minder hoeven betalen.

    Er werd niets gezegd over overstappen of een contract verandering etc.

    Op het moment dat ik vroeg of ik dan nog steeds bij de Nuon zou zitten (daar zit ik nu) was het antwoord dat alleen het logo zou veranderen maar verder niets want stroom bleef nog steeds stroom en gas bleef nog steeds gas.

    Ik hoef in elk geval niet meer gebeld te worden door jullie gluiperige leugenachtige personeel.

    Reageren
    • JJohn Bartens – 23 mei 2020

      Precies hetzelfde meegemaakt, maar volgens de consumenten bond is alleen een schriftelijk ondertekend contract rechtsgeldig. Doe er Uw voordeel mee. Raadpleeg consumentenbond, helpen je graag.

      Reageren
    • AAnnie cornelissen – 02 juli 2020

      Ik ben er zojuist ook ingetrapt . Weet iemand hoe ik alles terug kan draaien . Mij werd ook gezegd Dat ze van mijn energiebedrijf Vattenfall waren ! Ik ben dus zonder erg overgestapt . Wat nu ? Zou heel graag advies krijgen ?

      Reageren
  • MM Kusters – 10 maart 2020

    Wordt gebeld terwijl ik in de auto zit en vertellen dat ik via hun ben overgestapt. Wist ik veel, zat in de auto. Alles moest en zou in de auto, via sms worden verwerkt. Nu ben ik thuis en kan ik alles nakijken, is dus helemaal niet waar. Ik houd niet van leugens!!
    Ook klopte mijn verbruik helemaal NIET!!

    Reageren
  • MMarien – 03 maart 2020

    Onder schimmige voorwendselen proberen je bij je energieleverancier vandaan te halen, ook al zeggen ze van niet, en je een nieuw contract te laten tekenen. Lijken ook veel gegevens van je huishouden te weten. Liever niet de tijd willen geven de offerte te lezen (gezien bovenstaande is duidelijk waarom : list komt dan uit).

    Reageren
    • JJohn Bartens – 23 mei 2020

      Alleen schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Zie consumenten bond. Gewoon stop laten zetten dus. Neem contact op met de consumenten bond.

      Reageren
  • AAngela – 29 februari 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat een waardeloze onbetrouwbare partij! Overgestapt met vele beloften zoals cash back geen boete hoeven te betalen aan huidige leverancier. Die boete zou meteen terug gestort worden, lagere tarieven enz enz. NIETS is WAAR! Trap er niet in, eenmaal overgestapt geven ze niet thuis op bijv deoverstap boete van maar liefst €125-. Schuiven ze de schuld af op de Nederlandse energie verbond (de bellende partij die de overstap regelt) over liever gezegd NIET regelt!!
    Er is alleen contact als je zelf belt nadat je eerst mega lang in de wacht staat en dan geven ze je de opdracht mails te sturen of naar de Nederlandse energie verbond te bellen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Meerdere malen verzocht contact op te nemen naar aanleiding van divers verstuurde klachten. GEEN REACTIE!!! Aantal Sterre

    Reageren
    • CChey – 14 april 2020

      Hi Angela,

      Hoe heb je dit probleem uit eindelijk opgelost?

      Reageren
    • JJohn Bartens – 23 mei 2020

      Precies het zelfde ondervonden maar ben nog niet klaar met ze. Krijg wel de rekeningen 6 stuks in 2 maanden. Alleen schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Ben ik erg blij over dat gelezen te hebben bij de consumenten bond. E-mails zijn bij mij ook nog nooit beantwoord. Maar we door, tot de hoogste instantie, als het noodzakelijk is.

      Reageren
  • MMarieke – 25 februari 2020

    Gebeld door hun (fabio) met een smoes van energie nederland,of alles naar wens was ,zei daarop prima etc. Hij wou toch even alles doornemen en het kon 10 euro goedkoper, waarop ik zei nee hoeft niet. Hij deed zich voor of hij van essent was(waar ik bij ben) 3 dagen later mail …welkom als nieuwe klant bij DGB ???? Gelijk essent gebeld dat ik opgelicht was.En ook even met DGB gebeld het werd geanuleerd. Wel even uitgelegt dat ik niet blij was dat iemand zich voor deed of hij van essent was.Wat een oplichters.

    Reageren
    • MMarieke – 27 februari 2020

      Ja hoor en nu weer gebeld na annulering met de vraag waarom. Heb aangegeven ben opgelicht. Nu een smoes verhaal dat ze samen doen met essent bla bla heb weggedrukt en hondsbrutaal bellen ze weer

      Reageren
    • JJohn Bartens – 29 april 2020

      Ja, precies hetzelfde meegemaakt. Dacht ook met mijn Delta energie te maken te hebben. Prijsverlaging, nou prima later kwam ik er achter dat ik overgestapt was naar DGB meteen weer opgezegd. 3 weken later weer benaderd heb toen toch weer ingestemd. Contract 17 april en wat zie ik??? Een 5 jarig contract gisteren weer opgezegd. Krijg wel een boete. Zou wel instemmen met een 3 jarig contract, maar daar gaan ze helemaal aan voorbij. Helemaal geen reactie. Had ze gebeld n.l. Ook werden er direct al 2 volle termijnen afgeschreven, weet nu nog niet waarvoor dat is. Je moet het maar kunnen missen. Geen overleg dus. DGB distantieert zich volledig van de de colportagebureaus welke toch echt wel voor hen werken. Het enige wat ik eigenlijk wilde is 1 termijn betalen en een 3 jarig contract en dan vind ik mezelf heel erg coulant.

      Reageren
    • RRenate – 09 mei 2020

      Hey Marieke, hoe heb je dat annuleren gedaan? Ik ben er dus ingetrapt helaas. Zelfde verhaal als jou, ze doen zich voor als je maatschappij waar je al bij bent maar je kunt wat minder gaan betalen. Ik kan alleen nu niet vinden hoe ik dit weer annuleren kan.

      Reageren
      • JJohn Bartens – 23 mei 2020

        Alleen schriftelijk getekend contract is rechtsgeldig. Is dus wettelijk verplicht, laat u dus niet dwingen. Ben zelf ook nog in gevecht gewikkeld dus ben er ook pas achter dat ik een 5 jarig contract in mijn mik kreeg en daar nooit over was gesproken, telefonisch. Alles is veel te lang om dit allemaal uit te leggen nu. Nooit antwoord oo mijn e-mail, maar wel rekeningen met 80 euro boete. 4 rekeningen binnen 2 dagen en daar ging ik uiteraard niet mee akkoord.

        Reageren
    • JJohn Bartens – 22 mei 2020

      Precies hetzelfde meegemaakt, werd bij het bellen geen naam gezegd, alleen dat mijn tarieven van de energie de laagte in gingen. Ook werd er niet gesproken dat er ern contract zou komen van 5 jaar, dit was in de 2e benadering, had het 1 contract binnen 14 dagen opgezegd. Bij 2e maal ingestemd, maar duidelijk telefonisch kenbaar gemaakt dat ik een 1 of 3 jarig contract wilde. En ja hoor kreeg een 5 jarig contract door mijn strot geduwd.
      Kreeg ook een rekening 4 x ongeveer samen 2 x 186,81 binnen een paar dagen te betalen. Heb direct 186,81 weer gestorneerd. Heb later nog aangegeven, als coulance, een 3 jarig contract wel te zullen accepteren. Maar nog nooit antwoord mogen ontvangen op mijn talrijke e-mails. Ga nu helemaal nergens meer mee akkoord en ga weg van dit ongemanierde bedrijf. Weet nog niet hoe ze achter mijn geheime telefoonnummer zijn gekomen. Klantgegevens uit de data van energiebedrijven mogen ze volgens de wet niet misbruiken. Kan nog uren door gaan. DGB gebeld om op te zeggen en zij namen afstand van het telemarketingbureau, maar plukken wel de vruchten. Ben nog niet klaar met ze.

      Reageren
  • TT.doldersum – 21 februari 2020

    Prijs

    Ga nooit in zee met deze mafia bende .als ze bellen gelijk ophangen. Komt er een verkoper aan de deur gelijk kop tussen de deur en aantrekken.

    Reageren
  • RRichella – 27 januari 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik krijg energie van Essent. Kreeg ineens een mail van Essent dat mijn contract was opgezegd. Ik wist van niks. Bleek dat mijn contract was overgenomen door DGB energie. Ik kende deze hele maatschappij niet en ik had hier ook niemand telefonisch over gesproken of aan de gehad. Blijf mooi bij Essent.

    Reageren
  • Cc.janzen – 06 januari 2020

    Op een grove manier telefonisch benaderd om over te stappen naar DGB energie . En ik ben helaas akkoord gegaan . Dag later als nog geannuleerd . En ik kreeg per mail van DGB bevestiging van annulering .
    Ja hoor 2 weken later een mail met bevestiging aanmelding met de zelfde contractgegevens die geannuleerd zijn . Opzeggen per telefoon is niet mogelijk . Ik heb een uur aan de telefoonlijn aan de wachtlijn gehouden . Ook inspreken voor een bericht is niet mogelijk . Alsnog een paar maal geprobeerd telefonisch te bellen maar zonder resultaat .Onbereikbaar per telefoon . Dan maar een mail met bewijs van annulering versturen . maar voor alsnog geen reactie . Mensen kijk uit . Als u gebeld wordt door of voor DGB energie direct ophangen .

    Reageren
    • RRenate – 09 mei 2020

      Hey C. Janzen, hoe heb je dat annuleren gedaan? Ik ben er dus ingetrapt helaas. Ik kan alleen nu niet vinden hoe ik dit weer annuleren kan.

      Reageren
  • RRachida Taoukil – 09 december 2019

    Dgb heeft me opgelicht Hun staan in de rode cijfers bij de consumentenbond
    Heel Jammer dat ze miij een contract hebben aan gesmeerd Had ik eerder moeten weten !
    Zou pas in januarie een cotract krijgen
    Maar door hun kan ik door een hele hoge boete vn me oud leverancier me huis niet meer betalen!
    Dat bedrijf gaat voor cijfers halen niet voor hun consumenten
    Ik wil hier werk van maken Dit komt bij de minister op de tafel te liggen Want daar is al bekend van de duistere praktijken van dgb
    2x in 1 maand gas en enegerie afschrijven hoe durven ze! En een boete waar ik niet on vroeg Gaat me veel te ver dit allemaal

    Reageren
    • AAstrid Kampert – 27 februari 2020

      Ik heb precies hetzelfde. Ik was overgestapt naar dgb en kreeg spijt. Ik terug naar energie direct. Zij zouden dgb bellen om t te stoppen. Nu kreeg ik gister einde jaars afrekening van dgb maar ook 3 en 9 maart hetzelfde. Ik belde, krijg geen reactie. 2 x mail gestuurd, geen reactie. Weet niet wat ik moet doen. T geld word er wel afgehaald.

      Reageren
      • PPetra – 23 maart 2020

        Ben ook lid gemaakt…via de telefoon..heb nooit iets toegezegd..maar bij DGB hoeft dat blijkbaar niet..5jaar lid is mij aangesmeerd en 2 maal maandpremie in automatische incasso..te gek voor woorden..bellers zijn ook zeer agressief..niet intrapen..petra

        Reageren
      • FFons – 11 februari 2021

        Je kunt een automatische incasso terug trekken.
        als bij gepland en periodiek de incasso van DGB verschijnt, kun je um annuleren.
        2 dagen later krijg je een mail van hen. Daarop kun je aangeven waarom je niet betaalt

        Reageren
        • PP. v/d Hulst – 17 februari 2022

          AAAHHH… DGB WEER !!!

          OVERDUIDELIJK weer een reactie van een DGB-MEDEWERKER !!

          En een ENORM SLAP EN INHOUDSLOOS ANTWOORD is dit !
          Alsof je haast zegt: “er valt met DGB wel over te ‘praten’.

          Ga g*dverdomme je werk nou eens behoorlijk doen man !!!

          WÈRKELIJK SCHANDALIG dat jullie hier zelfs op dit Platform nog mensen durven te misleiden !!!

          RUKKERS !!!!!

          Reageren
  • JJeltje Cals – 14 november 2019

    Een zeer agressieve medewerker van DGB belde mij met de mededeling dat mijn huidige contract afloopt (bij een andere leverancier) en dat ik voor minder geld kan overstappen. Bovendien zou mijn huidige leverancier onderdeel zijn van DGB. De man noemde een huisadres waar ik 3 jaar geleden vertrokken ben. Hij eiste bijna een mondeling akkoord via de telefoon. Ik vroeg een e-mail. Hij bleef aan de lijn tot ik de e-mail binnen had en opnieuw dwong hij mij bijna om de offerte goed te keuren. De kop in de e-mail luidt nu Nederlands Energieloket.
    Hij vond het nog zielig voor zichzelf ook, als ik niet akkoord zou gaan.
    Ik ben niet akkoord gegaan en ik ben heel boos over deze manier van klanten kapen.

    Reageren
    • AAnoniem – 01 februari 2021

      Ik ben gebeld door een bedrijf met de naam Priment in Rijswijk. Die mij een energie contract wilde aan smeren om over te stappen om dat ik een zeer laag energieverbruik had en dat het goed koper kon.

      Dus ah fijn een keer gedaan van de Eneco waar ik jaren lang klant bij was over gestapt naar een bedrijf met blauwe letters. Bevalt me prima dus geen kwaad woord over hun. Waar ik me wel aan stoorde is dat ze later nog een paar keer belde om over te stappen naar een andere stroom leverancier
      toen ben ik er weer in getuimeld bijna.

      Ik twijfelde aan mezelf en heb Priment opgebeld en gezegd dat niet meer gebeld wilde worden door hun! Met verkoop praatjes ze maken gebruik van zwakheden van mensen om ze binnen te halen.

      Niet opnemen direct ophangen en het nummer blokkeren ! Ze bellen met verschillende nummers dus let goed op.

      Reageren