Waar ben je naar op zoek?

ANWB energie

Totaalscore

Energieprijs


7,5

Klantenservice


6,0

Algemeen


6,5

Plus- en minpunten

  • Geen winstoogmerk
  • Live inzicht in verbruik
  • Geen opzegboete
  • Maandelijks opzegbaar
  • Slimme meter verplicht

Over ANWB energie

Naast pechhulp, verzekeringen en leaseauto’s kun je bij de ANWB nu ook terecht voor een dynamisch energiecontract.

ANWB Energie levert stroom en gas tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat de prijs van stroom kan wisselen gedurende de dag. Het gastarief staat dagelijks vast. Verder betaal je bij ANWB Energie vaste abonnementskosten voor stroom en gas (circa 7 euro per onderdeel).

Een energiecontract bij de ANWB is maandelijks opzegbaar.

Lever je stroom terug? Dan krijg je hiervoor een terugleververgoeding die gelijk is aan het gemiddelde kale inkooptarief.

Check hier de goedkoopste ANWB energiedeal.

Kan het goedkoper?

328 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van ANWB energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • JJustin – 29 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heel fijn hoe je per uur je prijzen kan zien, ze zijn ook erg laag in de prijzen. Heel open over prijsopbouw en alles staat duidelijk in de app.

    Vandaag stond er dat ik ineens 1,5 keer zoveel kosten had. Blinde paniek, meteen gebeld natuurlijk. Netjes te woord gestaan en bleek een storing te zijn. Kan gebeuren! Snel opgelost en goede klantenservice.

    Kortom, top!

    Reageren
  • RR. DOOLAARD – 29 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Klant vanaf december. De app is tot vandaag 29 maart 2023 duidelijk genoeg. Met hier en daar wat foutjes. Maar vandaag lees ik in de grafieken van 1 januari tot nu ineens een kostenstijging van circa 3 euro per dag of circa 100 euro per maand. WAT GAAT HIER FOUT???

    Reageren
    • SSebastiaan – 29 maart 2023

      @R. DOOLAARD

      Hier hetzelfde issue. Bizar. Heb al een bericht in Whatsapp achtergelaten

      Reageren
      • RR. DOOLAARD – 29 maart 2023

        @Sebastiaan
        Hoi Sebastiaan. Ik sprak na een uurtje in de wacht een medewerker anwb-energie. Mea culpa en diepe schaamte daar. Er zou een software-update als boosdoener zijn aan te wijzen. Tja! Toch wezenlijk geschrokken. Anyway, de boel zou weer teruggezet zijn zoals op 28 maart. En-haal-adem

        Reageren
    • JJan – 30 maart 2023

      @R. DOOLAARD
      Dat heb ik ook. Ik hoop niet dat die fout in de eindfactuur wordt meegenomen. Gelukkig heb ik schermafdrukken van de oorspronkelijke berekeningen.

      Reageren
  • CCarien – 29 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Na 3 maanden ANWB energie stijgt achteraf de rekening van de eerste drie maanden met tientallen euro s per maand! Ongelooflijk!

    Reageren
    • RR. DOOLAARD – 29 maart 2023

      @Carien
      Hoi Carien, ik heb dezelfde ervaring. Ik ben in chock. Ik heb anwb-energie ook aanbevolen aan mijn gehele familie en vriendenkring. Als dit geen foutje blijkt te zijn overweeg ik suïcide

      Reageren
    • JJustin – 29 maart 2023

      @Carien Ik had hetzelfde probleem, storing bij ANWB energie. Kan gebeuren toch? Heb gebeld, ben netjes te woord gestaan en is opgelost. Beetje overdreven misschien om een 1 ster review te schrijven? Kan toch keertje gebeuren…. Ze hebben het netjes opgelost en bij mij klopt alles weer!

      Reageren
      • RRemco – 09 mei 2023

        @Justin Sommige mensen zijn gewoon niet helemaal goed. Dat zien we maar al te goed op Marktplaats, op Maps, en in beoordelingen van producten. Mensen doen maar wat. En 9 op de 10 schrijven METEEN brute zooi als er iets mis zóú kunnen zijn en schrijven never bedankjes of complimentjes. Het helpt bepaald niet, wanneer je nuttige beoordelingen en ervaringen zoekt om een keuze op te baseren.

        Reageren
  • EEen nieuwe klant – 28 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik zou goed kijken voor je afsluit want ze laten je de eerste maand twee keer betalen .
    Je betaal voor je contract start.
    Gewoon niet eerlijk

    Reageren
    • YYvonne Schrader – 24 april 2023

      Dit is wat mij ook opvalt. Mijn contract startte op 15 april, 5 april heb ik betaald. Prima, maar vanmiddag heb ik wederom een rekening gekregen voor de nieuwe maand. 18 dagen later, deze heb ik ook betaald. Wel héél snel, is het niet? En dat terwijl ik pas een week van hun diensten mag genieten….

      Reageren
  • WWillem De lang – 28 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben verrast, duidelijk goedkoper dan Essent. 4x meer vergoeding terug levering dan Essent. De App is zeer duidelijk en transparant. De opbouw van de eenheidsprijs producten is duidelijk gespecificeerd. Je ziet met een click wat je kosten zijn, per dag, week, maand en jaar.

    Reageren
  • HHarry Vuijk – 28 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bij ANWB energie nemen ze je KEIHARD in de maling. Nadat wij ons GEGARANDEERD maandelijk voorstel kregen, bleek al na 2 weken dat ANWB helemaal niet goedkoop is. Pas als de app gaat werken en je inzicht krijg in je verbruik en de kosten, blijkt dat je zelfs duurder uitbent dan bij Eneco. Ze geven het ook gewoon toe dat het inderdaad allemaal duidelijker kan. Ga hier niet mee in zee of reken op het dubbele bedrag dan ze laten zien.

    Reageren
    • WWim – 11 mei 2023

      @Harry Vuijk
      Ik weet niet of je een slimme meter hebt, maar ANWB schat je jaarverbruik in en deelt dat door 12 maanden.
      Je kunt je kosten en opbrengsten via de app dagelijks bekijken.

      Reageren
  • CChantal – 27 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vlot geholpen aan de telefoon en ook qua prijzen erg scherp

    Reageren
  • NNikki – 25 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze zijn vriendelijk, flexibel en de prijzen zijn laag. Die vriendelijkheid is vrij uitzonderlijk tegenwoordig, dus erg fijn

    Reageren
  • JJonathan van Bochove – 24 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heel erg verwarrende prijsstelling.

    Er wordt een e-mail gestuurd dat stroom vandaag tussen x en y gratis is, maar gratis betekend dan 0,172 per kWh betalen voor energie belasting en inkoop kosten.

    Als ik dan denk, ik zet mijn oven aan omdat dit goedkoper is dan gas verbruiken, kom ik ook bedrogen uit. Dan is 10kWh gelijk aan 1m3, maar 10x 0,172 is veel meer dan de 0,50 die voor gas gevraagd wordt, zelfs meer dan het prijsplafond voor gas. Maar die 0,50 die nu voor gas gevraagd wordt is ook exclusief energiebelasting, inkoop kosten, regio toeslag en opslag duurzame energie.

    Kortom, ik heb nu niet eens een idee of de anwb tarieven wel of niet onder het prijsplafond zitten omdat deze totaal niet inzichtelijk zijn.

    Er wordt met prijzen gestrooid alsof dat is wat ik betaal, inclusief BTW, maar die prijzen die daar staan zijn voor mij totaal niet relevant. Waarom die prijzen dan toch getoond worden is voor mij een raadsel!

    Reageren
    • RRawsheep – 24 maart 2023

      @Jonathan van Bochove

      Waarom is 10kWh gelijk aan 1m3 gas? Hoe komt u hier precies bij?

      En bij de werkelijke verbruikskosten zie ik dat ik nooit meer dan 1,45 per m3 betaal, op die manier hoef ik geen twijfels te hebben en jij ook niet lijkt me.

      En voor zover ik begrepen heb, hebben de uurtarieven die getoond worden louter betrekking op de inkoopprijs. Logischerwijs komen daarbovenop inderdaad allerlei andere kosten zoals energiebelasting en inkoopkosten

      Reageren
      • TTjc diesveld – 28 maart 2023

        @Rawsheep
        1 kuub gas is qua energie 9.7 kw. Kun je opzoeken. Belangrijk om te weten als je gas met electriciteit vergelijkt. Helaas weten maar weinigen dit.

        Reageren
      • AA.Schuurhuis – 12 juni 2023

        @Rawsheep
        Als je nu voor stroom 0.17 cent en voor gas 0.67 cent bij de anwb prijs optelt kom je op de werkelijke kosten.

        Reageren
    • B– 26 maart 2023

      @Jonathan van Bochove
      Dat kan een stuk duidelijker, vermeld het hele rijtje kale gasprijs, inkoopkosten, alle heffingen inclusief. Btw totaal voor 1 m3 gas.
      De kalender gasprijs is zonder inkoopkosten!
      Anwb geeft nu een uurprijs van 48 cent voor gas maar de werkelijke
      Prijs op de markt is nu 40 cent, opmerkelijk

      Reageren
      • RRD – 01 april 2023

        😉 @BéTéWé

        Reageren
  • FFloris S – 23 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overstap ging heel soepel. Na Eneco is ANWB. een financieele verademing. Heb al honderden euro’s bespaard. Een vraag via de mail gesteld werd de volgende dag telefonisch beantwoord.

    Reageren
  • CCris – 23 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb je veel zonnepanelen dan ben je de sjaak. Wij zitten net een maand bij ANWB maar zojuist alweer opgezegd. De informatie die ze geven is behoorlijk misleidend of niet compleet, de antwoorden die je krijgt erg ingewikkeld. Onderaan de streep ben je met een dynamisch contract en zonnepanelen niet voordeliger uit dan met een variabel contract bij een andere leverancier. Terug levering levert namelijk bijna niets op bij ANWB! Alles verrekend betalen we nu bij ANWB 0,66 per kWh en bij ieder ander met variabel contract 0,40 per kWh.

    Reageren
  • HHennie. – 21 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Gewoon geen flauwe kul. Je krijgt wat de prijs op de markt is.

    Reageren
  • BBauke – 21 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima prijzen betreffende energie.
    Slechte afhandeling betreffende
    terugstorting teveel betaalde maandbedragen. Na 51 dagen nog geen afrekening

    Reageren
  • MMD – 21 maart 2023

    Service

    Ook wij wachten al sinds 29-01-2023 op jaarrekening. Moet meer dan 1.000 terug krijgen.

    Reageren
    • JJan – 30 maart 2023

      @MD oh. Ik pas sinds 1 maart. Ze vertelde dat het 6 weken zou duren.

      Reageren
    • BBrenda – 19 april 2023

      @MD
      Ondertussen al wat gekregen? Zoals het er nu uit ziet krijg ik ook best wat terug, ben dus benieuwd of dit wel komt en hoe lang het dan duurt…

      Reageren
  • BB.t – 20 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Te veel betaalde kosten krijg je niet terug! Op je Jaar afrekening. Dus betaal je te veel. Weg geld. Klantenservice niet bereikbaar. Mail wordt niet gereageerd. Whatapp klantenservice wordt je van niet geholpen!

    Reageren
  • SSchettens – 17 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Op zich ben ik na een jaar best tevreden over ANWB energie. Eén minpuntje in ieder geval. Mijn nieuwe jaarlijkse contractperiode is op 1 maart 2023 ingegaan.
    We zijn vandaag 17 maart 2023 en nog is mijn jaarafrekening niet binnen.
    ANWB dat moet verbeteren, zorg dat de jaarafrekening binnen veertien dagen na het jaar binnen is. Overigens krijg ik over de periode 1 maart 2022 t/m 28 febr. 2023 meer dan €1500,00 terug.

    Reageren
    • BBauke – 21 maart 2023

      @Schettens
      Ik moet over de periode 28 jan. 2022 tot 29 jan. 2023 nog 1600 € terugkrijgen. Nog steeds niets ontvangen ondanks contact via app en telefoon. Het is nu 21 maart en de Anwb zegt dat door een verandering van het systeem het nog wel 2 weken kan duren. Steeds contact met wisselende personen.Het geheel komt mij niet erg betrouwbaar over

      Reageren
  • MMarco – 13 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn eerste ervaring is matig. Het overstappen gaat heel moeizaam. De helpdesk is beperkt bereikbaar en de eerste lijn kan eigenlijk niets voor je doen.

    Reageren
    • Sschettens – 18 maart 2023

      @Marco
      Je hebt gelijk. Wie in de eerste lijn in die helpdesk zitten? Ik weet het niet? Mijn ervaringen zijn, en dat is zacht uitgedrukt: ze zijn totaal niet op de hoogte van de feiten.

      Reageren
  • BBarend – 07 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De grafiek gas klopt niet duikt ineens onder de 1.
    Terwijl het nog hartstikke koud is

    Reageren
  • PPiek de Graefsch – 06 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De overstap was een drama; moest bellen want meerdere aansluitpunten op mijn adres dus moest overleg gepleegd worden. Sluiten ze me aan op de foutieve EAN-code waardoor het drukrioolkastje een energiecontract had op mijn naam…. Contract werd doorgehaald, nieuw contract en nog een tweede termijnnota vooraf voldaan, want anders kon er geen contract opgemaakt worden. Medewerker beloofd dat ‘t eerste bedrag binnen enkele dagen overgemaakt zou worden. Quod Non! Wacht al 6 weken op ‘t geld en zit nog met een peperdure oplossing omdat ik nog een tijd bij de oude leverancier moest blijven. Klinkt allemaal erg amateuristisch, ook helpdeskmedewerkers die zitten te stamelen en ‘t ook niet weten……

    Reageren
  • CCamarootje – 05 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Profileren zich als goedkoop door te claimen tegen inkoopprijs te leveren maar zijn aan het einde van de rit nog bijna net zo duur als andere leveranciers.
    Dus altijd vergelijken!

    Reageren
  • HHans – 23 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    app werkt niet (oude verbruik wordt niet getoond na twee maanden) en formulier op site werkt niet en telefoonverbinding werd verbroken door ANWB.

    Reageren
  • HHelma – 23 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dynamisch bevalt me heel erg goed. Toen ik in juli de overstap maakte was de klantenservice nog niet zo goed toegerust. Gelukkig verloopt nu alles soepel.

    Reageren
  • WWim – 21 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geweldig, allles on line

    Reageren
  • Ppeter – 21 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    7 keer contact gehad over 1 rekening die gewoon was betaald maar door een fout vaan de anwb kwam.
    Al die keren werd beloofd dat het recht gezet zou worden dit heeft ruim 6 weken moeten duren.
    Hierdoor opzoek gegaan naar een ander energielevercier en ja hoor na 6 weken later nog geen eindafrekening weer excuses en ja hoor ze hopen het binnen 2 weken recht te zetten..

    Reageren
  • EE.W.SMID – 16 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima

    Reageren