Waar ben je naar op zoek?

ANWB energie

Totaalscore

Energieprijs


7,5

Klantenservice


5,8

Algemeen


6,3

Plus- en minpunten

  • Energie tegen inkoopprijs
  • Op te zeggen zonder boete
  • Per uur inzicht in verbruik
  • Betrouwbaar merk
  • Slimme meter verplicht

Over ANWB energie

Naast pechhulp, verzekeringen en leaseauto’s kun je bij de ANWB nu ook terecht voor een dynamisch energiecontract.

ANWB Energie levert stroom en gas tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat de prijs van stroom kan wisselen gedurende de dag. Het gastarief staat dagelijks vast. Verder betaal je bij ANWB Energie vaste abonnementskosten voor stroom en gas (circa 7 euro per onderdeel).

Een energiecontract bij de ANWB is maandelijks opzegbaar.

Lever je stroom terug? Dan krijg je hiervoor een terugleververgoeding die gelijk is aan het gemiddelde kale inkooptarief.

Check hier de goedkoopste ANWB energiedeal.

Kan het goedkoper?

242 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van ANWB energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • SS – 20 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb sinds vorige week ANWB energie.
    Als ik kijk naar de uurprijs dan zou ik wel zeer weinig betalen. Er staat 70 cent voor een kuub gas.
    Maar als ik een kuub gas gebruikt heb staat er €2,61.
    Het is nu 20 oktober en mijn tussenstand van 14 oktober staat erop. Dit loopt wel heel erg achter.

    Reageren
    • GGerard – 20 oktober 2022

      @S

      Mijn energiestand van vanmiddag 20 oktober is tot en met 17 oktober. Altijd is er achterstand ivm verwerking van alle gegevens per uur.

      Reageren
      • JJohan – 21 oktober 2022

        @Gerard

        De huidige tarieven dynamisch contract ANWB Energie is

        Gas : inkoop € 0,66 (21/10/22) incl BTW + € 0,49 heffingen
        = € 1,15

        Stroom wisselend per uur. Gemiddeld vandaag € 0,15 per KwH incl BTW + € 0,07 heffingen = € 0,22

        Veruit de goedkoopste.

        Stroomtarieven wisselen ieder uur. Vanaf ongeveer 15.00 uur zijn de tarieven voor de daarop volgende 24 uur bekend.

        Gastarieven iedere dag om 06.00 uur voor de daarop volgende 24 uur.

        Profiteer van de lage stroomtarieven om dan de elektrische slurpers in te schakelen. Zoals EV , wasmachine, vaatwasser. Mss zelfs wel koken. Meestal zijn de lagere tarieven in de nacht en begin van de middag.

        Reageren
        • GGerard – 21 oktober 2022

          @Johan

          Bedankt voor deze aanvullende en correcte info.
          Prijzen van ANWB Energie zijn supergoed in vergelijking met bijv. Eneco, Essent en Vattenfall. Ja, helaas die heffingen, maar dat hebben die andere energieleveranciers ook.

          Reageren
    • GGerard – 20 oktober 2022

      @S

      Gas is 20 oktober € 0,73. Dat is de inkoopprijs. Komt nog erbij BTW etc. Maar je komt echt niet per m3 aan € 2,61. Wacht maar tot eerstvolgende maandoverzicht. En toch niet tevreden? 1 maand opzegtermijn en weg!

      Reageren
    • JJohan – 22 oktober 2022

      @S

      Stel jouw vragen aan ANWB Energie via Whatsapp en je krijgt vrij snel antwoord op jouw vragen.

      Vandaag heldere e-mail ontvangen met betrekking tot de overheid subsidie van 2 x € 190,00 in de maanden november en december. Rond de 25e van deze twee maanden zal dit worden verrekend met het maandelijkse voorschot.

      Reageren
  • GGerard – 17 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geweldige prijsjes…super laag. We zijn allebei heel energiebewust. Maandbedrag € 15. Ja, echt! Verwarmen water elektrisch en soms klein beetje gas. En 8 zonnepanelen op ons platte dak. Heel veel energie opgewekt deze zomer.

    Reageren
  • PPaul D – 14 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De overstap was zeer eenvoudig. Ik kreeg in een redelijk termijn iemand van de helpdesk aan te telefoon. Die was deskundig, vriendelijk en hulpvaardig. De app werkt prima. De prijs staat in de app, die is soms zo laag dat ik het bijna niet kan geloven. Soms is de stroom voor een paar uur zelfs bijna voor niets. Ik vraag me alleen af hoe ik dit uurtarief kan bijhouden, zodat ik nog kan weten of de rekening ook klopt. Dat wordt wel heel lastig, maar tot nu toe heel erg blij mee. En ik vraag we wel eens af of die getoonde tarieven in de app ook wel inclusief alle heffingen is.

    Reageren
    • JJohan – 14 oktober 2022

      @Paul D

      Zoals ik het begrijp incl BTW maar zonder alle andere heffingen.

      Het zijn niet alleen de kosten van een kWh stroom of m3 gas, maar ook belastingen en netbeheerkosten. Deze komen daar nog overheen.
      Vorige week hadden we zelfs twee uren een negatieve KwH prijs.
      In die uren moet jij je wasje draaien of je cake gaan bakken.

      Reageren
    • SSimone – 04 januari 2023

      Hoi, wat is dan de echte prijs?

      Aan de telefoon zegt de medewerker van e Anwb dat je bij de gasprijs vermeld op de site (incl btw) 60 cent per m3 bij moet tellen en bij de stroomprijs incl btw 0.10 cent per kwh bij moet tellen.
      +
      Daarnaast netbeheerkosten 20+16 euro per maand
      +
      Verdiensten anwb 14+14 bij 2 meters per maand (en bij een slimme meter?)
      ?????
      Klopt het geheel dan?
      Groetjes Simone

      Reageren
  • GGeert – 08 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zijn sinds februari bij Anwb energie en moet zeggen dat het tot nu toe uitstekend bevalt.

    Zou het wel fijn vinden dat de app je inplaats van wat je twee dagen geleden hebt gebruikt hebt dit een dagelijks inzicht geeft op dezelfde dag van verbruik.

    Verder ben ik heel benieuwt wat er gaat gebeuren met Anwb energie omdat er sinds een paar weken onderstaande tekst op hun site staat.

    Tekst van de site:
    ANWB Energie
    Goed nieuws! Wij hebben een eigen vergunning gekregen om zelf energie te leveren. Achter de schermen zijn we daarom hard aan het werk om dat mogelijk te maken.

    Je kunt op dit moment ook geen berekening meer maken op de site

    Reageren
    • GGeert – 08 oktober 2022

      Ben ook zeer benieuwt hoe het verder gaat als het prijsplafond in werking komt

      Reageren
    • JJohan – 08 oktober 2022

      @Geert

      “Ben je al klant bij ANWB Energie en lees je dit?
      Wellicht vraag je je dan af wat dit voor jou betekent. Maak je geen zorgen. We blijven je gewoon energie leveren tegen inkoopprijs, net zoals nu.”

      Reageren
      • GGeert – 09 oktober 2022

        @Johan, op de site staat dat de Anwb een eigen vergunning krijgt voor het leveren van energie.
        Nu gaat de levering via Energyzero. Er valt dus een schakel weg.
        Betekent dit scherpere prijzen ?

        Reageren
        • JJohan – 09 oktober 2022

          @Geert

          We zullen het meemaken. Onderstaand invulveld op die pagina heb ik ingevuld en verzonden.
          Ik denk dat er niet veel zal veranderen.
          Als ANWB Energie de saldering maar jaarlijks uitvoert zodat je maandelijkse gelijke termijnen hebt. Desgewenst kan je deze aanpassen.

          Bij Frank Energie doen ze dit maandelijks wat conform de Wet niet is toegestaan.

          Reageren
    • PPaul – 19 februari 2023

      @Geert
      Ik ben sinds 15 februari 2023 klant bij ANWB Energie. Het verbruik en kosten waren keurig de volgende dag inzichtelijk in de app. Die van een dag later pas na twee dagen. Plotseling waren alle gegevens drie dagen later ineens uit de app verdwenen. Ik ben (nog) niet positief over de app. Als dat zi blijft dan stap ik over. Zo heb ik er niets aan.

      Reageren
  • JJohan – 08 oktober 2022

    Ik heb zonnepanelen en wil echt per jaar salderen en niet zoals bij een andere bekende dynamische energieleverancier. Daar betaal je in de koudere maanden meer en in de warmere maanden krijg je geld terug. Per saldo kom je op hetzelfde uit op jaarbasis.

    Ik heb liever iedere maand hetzelfde bedrag die je eventueel kan verhogen of verlagen gezien je energieverbruik.

    Ik ben tevreden bij de ANWB 🙂

    Reageren
    • Jjeroen – 17 oktober 2022

      @Johan
      Is dat wel helemaal correct wat je zegt? Zover ik begrepen heb wordt er wel per jaar gesaldeerd maar wordt de terugleververgoeding per uur bepaald op het moment dat je hebt teruggeleverd en is die afhankelijk wat op dat moment de kw/uur prijs was. In de zomer lever je waarschijnlijk veel meer terug en krijg je een lage kw/uur prijs aangezien iedereen met zonnepanelen dan teruglevert. Maar in de winter lever je (bijna) niets terug maar neem je wel af tegen een kw/uur prijs die hoger (normaal gesproken) is dan in de zomer want er is minder aanbod. In het algemeen komt het erop neer dat je op momenten dat je teruggeleverd de kw/uur prijs laag is en je dus gemiddeld minder krijgt. Bij een contract met een vaste kw/uur prijs kun je de in de zomer teruggeleverde energie wegstrepen tegen de extra (dure) energie die je in de winter afneemt. Of het per saldo goedkoper is dan een contract met vaste prijzen is, denk ik, heel moeilijk in te schatten. Ik denk dat als de opgewekte energie ongeveer overeenkomt met wat je verbruik het niet rendabel is om een dynamische energie contact te hebben, precies om bovenstaande redenen. Als je geen zonnenpanelen hebt dan zal het veelal wel interssant zijn.

      Reageren
      • JJohan – 17 oktober 2022

        @jeroen

        ANWB saldeert Idd per jaar wat ik al aangaf tov een andere dynamische energieleverancier genaamd F.ank.

        Wij zitten goed bij ANWB Energie. Wat er straks gaat gebeuren indien ANWB zelf een energieleverancier wordt moet nog worden afgewacht.

        Tot 15 oktober zijn de verbruiksgegevens nu bekend en wij staan op -14 euro.
        Vorig jaar bij VDB.ron. hadden wij een verbruik van 88 euro over de gehele maand oktober.

        Ben ook benieuwd hoe de € 190,00 voor de maanden november en december worden verrekend.
        Ik had hierover een vraag naar de ANWB gestuurd. Indien ik op 20 oktober nog geen antwoord heb ontvangen moest ik mij opnieuw melden.
        Ik neem aan dat alle klanten per mail hierover worden geïnformeerd.

        Reageren
  • PPierre – 07 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima leverancier en de prijzen zijn meer dan concurrerend met de grote aanbieders.
    Op dit moment okt 2022
    Gas 1.25 m3
    Stroom 35cent kwh.

    Reageren
  • HHelma – 06 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het is fijn om mijn eigen energiegebruik te managen. De dagprijzen liggen veel lager dan wat de gemiddelde energiemaatschappijen in rekening brengen.
    De klantenservice; zulke lieve mensen die helaas niet heel goed weten wat ze met de vragen moeten.

    Reageren
  • MMengerink – 06 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds februari 2022 ontvangen wij stroom en gas van ANWB energie. Ik ben ontzettend tevreden en snap de negatieve reacties (de meeste zijn al redelijk oud) niet. Men hanteert de beste tarieven en in mijn geval verliep de overstap ook perfect. Ook de app. werkt prima.

    Reageren
  • LLucas – 30 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eenzijdig mijn maandbedrag enorm verhoogd, terwijl ik ver achter loop t.o.v. vorig jaar en de gegevens die ze hebben. Bedrag aanpassen kan niet en ze reageren niet op vragen hierover.

    Reageren
  • AAlex – 26 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overstap netjes verlopen. Prijzen zijn zeker in deze tijd netjes en met wat checken van de uitprijzen kun je veel besparen. Gas verbruik ik zo min mogelijk. App en website gaven tot begin september ongelijke bedragen. Loopt nu netjes synchroon. Per 1 september werd wel maandtarief verhoogt. Betaal nu in verhouding teveel omdat ik veel minder gas (ga) gebruiken dan met berekening is bepaald. Al met al gewoon goed tevreden tot heden.

    Reageren
  • JJohan – 26 september 2022

    Op 1 oktober gaan wij naar ANWB Energie. Gezien de ervaringen hier heb ik hoop maar houd ook mijn hart vast aangezien ook de negatieve ervaringen. De positieve die als laatsten zijn geschreven houd ik me maar aan vast.

    Hoewel ik nog niets kan zien in de app buiten de uurtarieven en persoonlijke gegevens lijkt het heel overzichtelijk. ANWB Energie was ook de goedkoopste. Stroom gebruiken wanneer de tarieven het laagst zijn. Dat zal thuis even in goed overleg moeten gebeuren. Wij hebben nog niet zo lang een hybride warmtepomp en deze zal toch aan moeten tijdens de piekuren in prime time om 20.00 uur. Daarentegen verbruiken we zeer weinig gas. En de zonnepanelen moeten het meerverbruik mbt de warmtepomp compenseren naar ik hoop nul.

    Nog 5 dagen en dan zijn we klant bij de ANWB…

    Reageren
    • HHelma – 06 oktober 2022

      @Johan, no worries John. Wij zijn sinds juli bij de anwb en het geeft enorm veel rust t.o.v. andere energiemaatschappijen. De tarieven liggen veel lager dan ik steeds in de pers hoor. Je moet een beetje managen, de goedkope momenten uitzoeken dan ben je spekkoper. De klantenservice was in juni/juli niet zo goed maar wel heel erg vriendelijk. Daarna heb ik ze nooit meer nodig gehad.

      Reageren
      • JJohan – 07 oktober 2022

        @Helma

        Idd Helma alles is tot volle tevredenheid verlopen. Ook via Whatsapp word je redelijk snel geholpen indien je vragen hebt.

        Reageren
    • WWil – 24 december 2022

      @Johan
      Ben momenteel druk met vergelijken een hele klus. Ben al 50 jaar bij Eneco .
      Super service maar veel te duur. Heb ook wel een beetje schrik van de negatieve berichten . Ben jij inmiddels al klant bij ANWB ?

      Reageren
      • MMarian – 08 februari 2023

        @Wil

        Ik zit nu ook te kijken bij de ANWB energie, wat mij aanspreek is dat je kunt zien, hoe en wanneer er genoeg stroom word aangeleverd, om dat juist de electra van te gebruiken

        Reageren
  • RRob Eppink – 25 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima app.
    Prijzen scherp. Dagelijkse aanpassing van tarieven moet je tegen kunnen. Maar alles wordt nu variabel aangeboden.
    Dynamische tarifering kWh per uur maakt het mogelijk om gebruik te maken van super lage tarieven in daluren.
    Service goed en prettig.

    Tenslotte overstap vlekkeloos.

    Reageren
    • JJohan – 26 september 2022

      @Rob Eppink

      Ik ben benieuwd of de overstap vlekkeloos gaat verlopen.

      Voordeel is dat je zelf een herberekening kan maken van je maandbedrag.
      Deze blijft vanaf het begin contract op het afgesproken bedrag staan n.a.v. je energieverbruik. Naar believen kan je deze zelf verhogen of verlagen.

      Reageren
      • RRob – 26 september 2022

        @Johan

        Overstap is bij mij gewoon vlekkeloos verlopen.
        Ik begrijp eerdere negatieve reviews dan ook niet.
        Wellicht zijn negatieve ervaringen eerder aanleiding voor een review dan positieve.

        Reageren
        • JJohan – 03 oktober 2022

          @Rob

          Hier ook vlekkeloze overstap…

          Reageren
      • JJan Kuijpers. – 04 oktober 2022

        @Johan

        Overstap is bij mij goed verlopen, even wat strubbels gehad maar nu hopelijk goed. Bij het voorschot is schijnbaar geen rekening gehouden met het feit dat ik een aantal zonnepanelen heb liggen maar de toekomst zal het uit wijzen.

        Reageren
        • JJohan – 04 oktober 2022

          @Jan Kuijpers.

          Het maandbedrag opnieuw berekenen. En evt laten aanpassen.

          Reageren
    • JJonathan van Bochove – 24 maart 2023

      @Rob Eppink

      Super lage tarieven in daluren, houden jullie dan ook rekening met alles wat bovenop de getoonde prijzen per uur komt? Zoals de energie belasting, de inkoop kosten etc.
      Er staat bij dat de prijzen inclusief BTW zijn, maar exclusief de eerder genoemde kosten en belasting, maar ook daarover moet weer btw betaald worden. Er wordt gesteld dat er 17 cent per kwh bij komt, maar over die 17 cent moet ook weer btw betaald worden!

      Voor mij is het nu niet duidelijk op welke momenten anwb energie onder of boven het prijsplafond zit. Zowel voor de gasprijs als de electra prijs is dat een raadsel voor mij.

      Voor electra vermoed ik dat de grens bij een gemiddelde prijs van 21cent per uur effectief op 40 cent per uur komt, ergo, het prijsplafond.

      Wanneer ik nu een 6 maanden vast contract afsluit betaal ik per maand evenveel als bij de ANWB, dat zal er vast door komen dat de daadwerkelijk te betalen prijzen in beide gevallen op of rond het prijsplafond zitten.

      Daarnaast betaal je bij de ANWB 14 euro per maand aan vaste kosten die altijd bovenop je totale rekening komen. Daarmee zou je dus 14 euro per maand duurder uit kunnen zijn dan bij een reguliere aanbieder wanneer je effectief het prijsplafond betaald.

      Voor de kleine verbruiker heb je pas gratis stroom als de prijs dus ongeveer 19cent negatief wordt. Maar dat zal niet zomaar gebeuren, omdat de grote industrie al voordeel heeft om buiten de straalkachel aan te zetten bij een negatieve prijs van 4 cent. Dus enkel de energiebelasting is al voldoende om zeker te weten dat gas altijd goedkoper blijft om je huis te verwarmen dan een straalkachel op momenten dat de energie ‘goedkoop’ is.

      Reageren
  • NNol md – 25 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    App werkt nu goed. Duidelijk inzicht in verbruik en tarieven. Werd gebeld n.a.v. mail met klachten over oorspronkelijke app. Recent mail ontvangen m.b.t. prijsplafond. Ik ben benieuwd wanneer dit in de prognose en dus het maandbedrag verwerkt wordt. Voorlopig nog geen leverancier gevonden die tegen deze tarieven kan leveren. Overstap in juni ll. verliep zonder problemen.

    Reageren
    • LLis – 29 september 2022

      @Nol md
      Zou je een toelichting kunnen geven over dat prijsplafond? Of de mail hier kunnen delen? Ik vind er geen info over op de site van ANWB. Dank!!

      Reageren
  • BBert – 18 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zit nu 3 maanden bij ANWB Energie. Na aanvankelijk geconfronteerd te zijn met een niet juist werkende app (afwijkingen met gegevens op website), lijkt alles nu in orde. Ze hebben zelf mijn voorschot 1x verhoogd, wat ik vreemd vond dat dit zonder overleg ging. Ik had zelf echter al geconstateerd dat mijn voorschot te laag was.
    Ik volg de energiemarkt dagelijks en mijn conclusie is dat ze veruit de scherpste aanbiedingen doen. Goed te volgen is hoe ze tot die bedragen komen en hoe zich dat verhoud tot mijn verbruik. Contact via mail loopt niet echt goed, maar via whats app wordt goed gereageerd.
    Kortom, tot op heden best tevreden!

    Reageren
  • BBosman – 17 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik verbaas mij over de negatieve reviews. Ik heb voor 2 panden (waarvan 1 recreatiewoning) op 2 verschillende momenten een contract afgesloten en dat is probleemloos gegaan. Over de werking van en informatie in de app heb ik via een contactformulier wat vragen gesteld en die zijn keurig en volledig beantwoord. Zoals alle leveranciers met een variabel contract, is ook mijn maandbedrag verhoogd. Dit bedrag is echter gebaseerd op referentiewoningen want ik heb nog geen historie opgebouwd alleen een schatting gegeven (nieuwe woning). Gezien de prijsontwikkeling niet vreemd. Handig is het dag inzicht. Vandaag (17/9) bijvoorbeeld is de KwH-prijs erg laag dus gaat mijn auto vandaag aan de stekker. Kortom, ik heb helemaal geen negatieve ervaringen. Mijn waardering voor de prijs (5 sterren) moet gelezen worden als “neutraal” omdat dit per uur kan wijzigen en ik nog geen langdurig verbruiks-/kosteninzicht heb.

    Reageren
  • MMatthijs – 16 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dramatische ervaring met anwb energie. Mijn energiekosten zijn na 1,5 nog steeds niet te zien in de app. Waarbij anwb zegt dat het aan Liander ligt en Liander zegt dat het aan anwb ligt. Na beide partijen te hebben gesproken voor de 10de keer, wil eindelijk een medewerker anwb zelf contacteren en ik zou hier over terug worden gebeld. 3 dagen later nog steeds niks gehoord, bel ik anwb weer op en kunnen ze nergens de notitie vinden. Na weer een half uur te bellen met anwb wil eindelijk weer iemand contact opnemen met Liander. Je wordt echt van het kastje naar de muur gewezen. Klantenservice kan/wil je ook nul helpen. Erg jammer

    Reageren
  • JJ. Pullens – 16 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb zeer slechte ervaring met ANWB energie. Je krijgt niemand aan de telefoon. Ik heb een contract afgesloten zonder ooit iemand te hebben gesproken. De eerste betaling moest al gedaan worden voordat ik het contract inging. Het gedrag was hoger dan in het contract vastgelegd. Het tweede maandelijkse voorschot werd al 13 dagen na de eerste betaling afgeschreven en was ook hoger dan in het contract. Inmiddels 3 maanden verder en nog steeds niet voor elkaar dat ze het afgesproken bedrag afschrijven. De WhatsApp communicatie is ontzettend slecht en je komt er niet verder mee. Het wordt zelfs een nog grotere chaos. Ik ontving het lopende contract dat is afgesloten in juni en ingegaan in juli afgelopen 13de september met de tekst dat ik een nieuw contract heb afgesloten. De oude data staan er nog in maar maar nu met een veel hoger bedrag.

    Reageren
  • JJan – 07 augustus 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De App van ANWB energie werkt niet naar behoren, voorbeeld jullie maar liefst €498 verbruikt volgens de App, ander voorbeeld is jullie 10m3 gas verbruikt,kosten € 50,09 dus daar zal snel een verbetering in moeten komen want mensen weten niet waar ze aan toe zijn, ook als je gegevens wijzigt om te kijken of je het maandbedrag omhoog moet zetten dieptries

    Reageren
    • JJan – 07 augustus 2022

      Sorry zitten wat typfouten in moet niet jullie maar Juli zijn en dieptries moet diep triest zijn,maar we hopen met zen alle dat er snel verbeteringen komen er alvast bedankt ANWB energie

      Reageren
      • HHelma – 06 oktober 2022

        @Jan je hebt het over een periode waarin de prijs ineens torenhoog was. Mijn voorschotbedrag zou toen ook gigantisch worden. In september keerde de rust weer. Je betaalt een voorschotbedrag op een gemiddelde voor het hele jaar. Dit is anders dan bij Frank waar je echt per maand afrekent en enorme verschillen tussen winter en zomer krijgt. Ik heb geen raars ontdekt. Alleen dat bedragen soms iets naar beneden worden bijgesteld, wat waarschijnlijk te maken heeft met gebruik van stroom in daluren. Ik ben, na aanvankelijke scepsis, heel tevreden.

        Reageren
  • CC j bregman – 03 augustus 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zijn telefonisch niet te bereiken en heb je ze na lang wachten eindelijk aan de lijn word je nog arrogant te woord gestaan ook en op de Whatsapp reageren ze niet eens dus denk goed na als je bij de ANWB energie afneemt

    Reageren
  • HH. Kuitenbrouwer – 22 juli 2022

    Service

    Algemeen

    Op 30 mei contract afgesloten bij ANWB ENERGIE. Op 1 juli zou ik overstappen. Maar op 1 juli bleek dat ik nog gewoon bij mijn huidige leverancier zat. Het contact bij mijn huidige leverancier was gewoon nog niet opgezegd. Vanuit mijn vakantieadres gebeld en ik moest eerst bewijzen dat ik een slimme meter heb. Ik moest maar een foto sturen van de meter in de meterkast. Ik vond dat dit nergens op sloeg en dat ze maar moesten informeren bij de netwerkbeheerder. Dit wilden ze niet en bleven volhouden dat ik een foto moet sturen. Ik heb dit geweigerd en dus geen contract. Zijn er meerdere die dit meegemaakt hebben?

    Reageren
    • GG de Boer – 04 september 2022

      @H. Kuitenbrouwer
      Ik heb hetzelfde meegemaakt.
      Ik zou op 27 juli via ANWB energie krijgen, maar na twee facturen van mijn huidige leverancier ben ik gaan informeren, moest ook foto’s opsturen van de meter. Dit slaat nergens op , mijn contract was zoek.

      Reageren
  • JJolanda – 05 juli 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mensen, pas op met overstappen naar deze prutsers. Ze zeggen binnen je bedenktijd je huidige contract al op en als je je dan bedenkt, heb je dus niets meer! Ik had al een termijn af laten schrijven en ook dat is nog al lastig terug te krijgen. De klantenservice…dat is al helemaal om te huilen

    Reageren
  • FF. v.d. Berg – 27 juni 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben onlangs overgestapt naar ANWB Energie en mijn ervaringen tot nu toe zijn uitermate slecht. De datum waarop mijn contract zou ingaan werd niet nagekomen. Telefonisch contact met klantenservice heeft geen zin want de mensen die daar zitten hebben geen benul en als ze er niet uitkomen wordt verbinding verbroken. Ik heb twijfels over de gegevens in de app maar niemand kan mij daarover informeren. Ik heb het nog niet opgegeven maar trek op dit moment de conclusie dat ANWB nog niet gereed is voor energieleveringen.

    Reageren
    • PPierre – 12 januari 2023

      @F. v.d. Berg, een kennis van mij is sinds mei 2022 overgestapt naar ANWB, en zeer tevreden. Ik wilde per 2 Dec overstappen, maar dat kon niet omdat ze tijdelijk geen nieuwe klanten aannamen. Ze waren bezig met een grote overstap, van wederverkoper van energie naar zelf leveren. Ik ben daardoor overgestapt naar EnergyZero, waar de ANWB voorheen wederverkoper was. ANWB is bezig met verder verbeteren van de grafieken, door ook de prijs inclusief inkoopkosten en energiebelasting te laten zien.

      Reageren