Waar ben je naar op zoek?

ANWB energie

Totaalscore

Energieprijs


7,6

Klantenservice


6,3

Algemeen


6,7

Plus- en minpunten

  • Geen winstoogmerk
  • Live inzicht in verbruik
  • Geen opzegboete
  • Maandelijks opzegbaar
  • Relatief hoge vaste kosten
  • Hoge inkoopkosten elektriciteit
  • Slimme meter verplicht

Over ANWB energie

Naast pechhulp, verzekeringen en leaseauto’s kun je bij de ANWB nu ook terecht voor een dynamisch energiecontract.

ANWB Energie levert stroom en gas tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat de prijs van stroom kan wisselen gedurende de dag. Het gastarief staat dagelijks vast. Verder betaal je bij ANWB Energie vaste abonnementskosten voor stroom en gas (circa 7 euro per onderdeel).

Een energiecontract bij de ANWB is maandelijks opzegbaar.

Lever je stroom terug? Dan krijg je hiervoor een terugleververgoeding die gelijk is aan het gemiddelde kale inkooptarief.

Check hier de goedkoopste ANWB energiedeal.

Kan het goedkoper?

372 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van ANWB energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • Kkmahabier – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    goed geholpen

    Reageren
  • HHennie de Winter – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ervaring is zonder meer goed. Niets verder aan toe te voegen.

    Reageren
  • WWies Wilders – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Top leverancier

    Reageren
  • HHay Hanssen – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd goed op de hoogte van uur tot uur, goed de energieprijs weergegeven heel secuur. Wil je niet voor verassingen komen te staan, dan moet je voor de energie van ANWB gaan.

    Reageren
  • HHE Pot – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Top bedrijf de prijzen en service en hulp die je hier krijgt krijg je niet bij de andere bedrijven en de tips die je krijgt als het bijna niks kost betere kan ik me op dit moment niet wensen.

    Reageren
  • AAnita – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed op hoogte van ernegie prijzen

    Reageren
  • EE. Bulens – 18 januari 2024

    Prijs

    Door directie inkoop van de ANWB, is er geen energiemaatschappij ertussen, die wil verdienen en risico’s wil afdekken en daardoor langere contracten wil afsluiten. ANWB heeft een opzegtermijn van 1 maand. Tegen een zo laag mogelijke prijs energie voor de klant leveren lijkt de missie. Dat is verademend in een wereld vol van reclame en concurrentie en tijd besparend
    Als ik na ga hoeveel boodschappen om aandacht slurpen……en de aandacht afleiden

    Reageren
  • WWilhelmina Van Soest – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geweldig inzicht wat je per dag gebruik

    Reageren
  • CCorine Van peperstraten – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tot nu verliep alles prima , zonder enige problemen!!
    We hebben het anders meegemaakt..

    Reageren
  • LLeon Maas – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen gezeur en een eerlijke prijs ,zij kunnen er ook niets aan doen dat de overheid zo’n enorme graaiers zijn

    Reageren
  • AA.J. Mooij – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb nog geen ervaring.

    Reageren
  • RR.J. Kruger – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    goede info over het dynamische tarief. duidelijke overzichten van verbruik en de daarbij horende kosten. en als er een keer iets niet goed werkt is er een goede service afdeling .

    Reageren
  • HHans Joosten – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slechte organisatie met een groot administratief probleem
    Ik heb sinds juni een dynamisch contract voor stroom, in oktober besloten om ook gas te nemen. De anwb heeft de stroom per 25 november afgsloten en wel gas geleverd. Sindsdien elke week gebeld maar tot nu toe is de administratie niet op orde, ik krijg gas en stroom, betaal voorschot voor gas, maar niet voor stroom. Ik weet niet wat ik straks moet afrekenen.
    Slechte organisatie met een groot administratief probleem. Niet doen….

    Reageren
  • BBianca – 17 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Op de jaarrekening al reeds een hoge Teruglevercorrectie van 0,088 cent per kilowatt die nergens gemeld werd maar wel gespecificeerd. Op de eindafrekening van december geen specificatie en bij terugrekenen kwam ik op maar liefst 0,17 cent per kilowatt. Gebeld en geappt, bezig vanaf 20-11, nog steeds geen antwoord of specificatie. Echt zeer slecht

    Reageren
  • SSan – 11 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met ANWB energie, zowel met de helpdesk als met de app. Alles is heel inzichtelijk en doordat je vooraf de tarieven weet kan je makkelijk geld besparen als je de wasmachine, droger, vaatwasser etc voorprogrammeert om op de goedkope (vaak gratis) tijden te draaien.

    Reageren
  • Jjarco – 03 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Amateurisme ten top! Ruim 3 maanden geleden overgestapt naar ANWB Energie, voor het inzicht en de lage prijzen. Tot op heden geen inzicht in mijn verbruik, al meer dan 10 x contact hierover gehad met de klantenservice. Elke keer is er gezegd dat ze er mee bezig zijn. 3 weken geleden opnieuw maar gevraagd wat de status is. Blijkt dat er nooit een melding van is gemaakt en dat ze het nu echt hebben doorgezet, binnen 10 dagen zouden ze het oppakken.

    Tot op heden 0,0 gehoord. Als je er een vraag over stelt, krijg je na 2 dagen reactie (dus niet binnen 1 uur wat ze trots vertellen op hun site). Reactie is dan dat ze er mee bezig zijn, maar als je doorvraagt hebben ze geen idee waar het over gaat en bij welke collega de melding ligt. Oftewel je wordt aan het lijntje gehouden.

    Schandalige klantenservice: chats worden ongevraagd afgesloten, beloftes worden niet nagekomen en er is nog nooit contact opgenomen vanuit hun kant.

    ANWB Energie kan het kortom niet aan.

    Reageren
  • HH.Krapels – 08 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als ik de commentaren hier lees bevestigt het mijn plan om over te stappen naar een andere leverancier. Ik zou veel geld terug moeten krijgen maar dat is ineens niet meer terug te vinden op mijn overzicht. Contact proberen te leggen via WA maar dat wordt afgebroken omdat ik vragen stel die niet in het protocol passen zo vermoed ik. Spijt dat ik anwb energie aan anderen heb geadviseerd

    Reageren
  • RRock – 25 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    In de Jaarrekening zijn ze de betaling voor een maand vergeten mee te nemen. Na telefonish contact zou dit inderdaad fout zijn en gecorrigeerd worden. Echter na 2
    maanden nog steeds niet gecorrideerd. Vervolgens via whatsapp contact opgenomen. Nu krijg ik te horen dat dit een visuele fout is en dat de jaarrekening wel klopt Dus 12 maand betalingen tegenover 13 maanden werkelijke kosten. Echt triest…..

    Reageren
  • MM. Schoenmakers – 06 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Afgelopen 1 september 2023 was ik een jaar klant, en dan krijg je de jaarrekening. Vreemd, i.p.v geld terug moest ik bijna €400,00 bij betalen. Samen met mijn vriendin die elders woont en ook bij ANWB energie zit de boel eens goed aan het bekijken en berekenen geweest. Wat blijkt,de uurtarieven in de app kloppen totaal niet. Wij hebben beiden ons contract opgezegd,en hebben een vast 1 jarig contract bij een andere leverancier afgesloten.
    Heel triest hoe men bij deze club geld binnen harkt over de rug van de klant.

    Reageren
  • HHenk 1 – 01 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mooi dat ze dynamische contracten aanbieden. Waarschijnlijk ook voor iedereen de toekomstige vorm.
    Als er iets niet klopt kom je bovenop de stapel terecht en zit je zo minimaal al 9 weken te wachten op een fatsoenlijke reactie…

    Reageren
  • SSimon – 22 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De eerste eindafrekening ontvangen voor energie (dynamisch). De berekening welke de ANWB doorrekende en mijn eigen berekening zaten erg dicht bij elkaar in de buurt, scheelt nog geen euro. Maar wat schets mijn verbazing. Er wordt een terugleveringscorrectie op de eindafrekening doorberekend van 195 euro?!?! Ik leverde ruim 900Kwh terug. Over dit getal worden inkoopkosten+energiebelasting en btw berekend. Ik lever dus terug maar moet betalen??? Hoe krom is dit. De klantenservice kon mij hierin niet helpen en adviseerde een klacht in te dienen. Ook op de website lees ik niets terug over een terugleveringscorrectie. Dit is zo krom en noem het graaiflatie en met dank aan onze darmminister van klimaat. De gewone burger wordt op allerlei manieren uitgebuit. En maar drammen dat we moeten verduurzamen. Doet de gewone burger dit dan worden er weer allerlei foefjes bedacht om dit te tackelen. Ik baal hier gia van!!

    Reageren
    • VVan eerten – 21 september 2023

      @Simon

      Helaas is het zo dat als je energie opwekt dat je regelmatig negatieve stroom prijzen hebt. Het liep afgelopen zomer soms op tot soms wel 45 cnt. Per kw/u terug geleverde energie. Gemiddeld was het afgelopen jaar nog wel zo dat je er gemiddeld geld voor krijgt

      Reageren
  • RRob – 15 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zo lang ze automatisch van je rekening mogen afschrijven gaat alles prima. Maar als je overstapt en geld terug moet krijgen begint de ellende. Dan hebben ze plots alle tijd van de wereld en moet je bijna smeken om je eigen geld terug te krijgen. Schandalig !

    Reageren
  • AAnoniem – 06 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Hdjsjs

    Reageren
  • MMary Boom – 29 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een brok ellende met contract, ze leveren gas bij de buren en mij. Ja rara.
    Ben al vanaf begin met heen en weer mailen bezig, elke keer weer een ander. Het systeem doet dit het systeem doet dat zeggen ze dan. Weet je wat, gooi dat hele systeem eruit, en ga de mensen gewoon telefonisch te woord staan ipv die achterlijke robots, die nooit begrijpen wat jij bedoelt. Voor mij hoeft het niet meer. Nu weer 2 dezelfde fakturen voor juli ontvangen, of ik die even wil betalen. Amehoela, ik heb automatische incasso al vanaf begin. Dinis zo slecht. Erger kan niet.

    Reageren
  • RRemy – 25 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slechte ervaringen met de partij helaas. Opeens in het jaaroverzicht meer dan 1000,- moeten betalen ivm een meterwisseling.

    Reageren
    • Ssacha – 24 oktober 2023

      @Remy

      En dan zeggen ze dat je bij het veranderen naar een slimme meter bij stedin moet zijn omdat ze geen meters leveren. Raar hoor

      Reageren