Waar ben je naar op zoek?

Vandebron

Totaalscore

Energieprijs


7,2

Klantenservice


7,4

Algemeen


7,1

Plus- en minpunten

  • Hoge duurzaamheidscore
  • 100% Nederlandse groene stroom
  • Transparante tarieven
  • Heffing voor zonnepaneelhouders

Over Vandebron

Vandebron is een unieke energiehandelaar- en leverancier. Het bedrijf is eigenlijk een soort marktplaats waar energie rechtstraaks van de boer gekocht kan worden. Het gaat dan om stroom op gewekt door middel van windkracht, biomassa en zonne-energie. De afnemer weet bovendien precies wat voor energie hij koopt en waar deze wordt opgewekt. Vandebron is ontstaan in 2013 door middel van investeringen van verschillende organisaties, zoals Rabobank, WNF, TU-Delft en de Universiteit Wageningen.

Vandebron hanteert geen marge om zo een betere prijs af te dwingen voor de producent en consument.

De stroom geleverd via Vandebron wordt voor een groot deel geleverd door windmolens in Nederland.

Kan het goedkoper?

53 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vandebron?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • RReinier – 12 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik dacht een betrouwbare energieleverancier te hebben gevonden met ook nog wat oog voor milieu en etc. Niet dus, het gaat enkel om de euro’s, blijkens de zonnepanelenboete.
    Onbegrijpelijk dat u uw voornemen niet terugneemt. Blijkbaar is de 30% invloed van Eneco hier debet aan. Eigenaren van zonnepanelen die hierin fors hebben geïnvesteerd worden door Vandebron gestraft en energietransitie staat dus niet hoog op de agenda. Ik stap over ….

    Reageren
  • RRob W – 06 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ooit gekozen als beste groene optie, stimuleren van de overstap naar groene energie en een betere wereld was daarbij leading. Nu blijkt van de Bron leading in het creëren van afkeer om zonnepanelen te plaatsen.. weer een eerste stap in de verkeerde richting.. Zonde, ik blijf hier uit principe weg. Ook hier blijkt een visie wederom een wassen neus en draait het toch allemaal om de eurootjes. Begin met innoveren en knijp de zonnepaneel houders liever uit door goedkoop terug te kopen en energie slim op te slaan. Daar doe ik graag aan mee.

    Reageren
  • JJack – 05 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben geen klant van Van de Bron (blijkt onderdeel van Essent te zijn, zal me niet verbazen als essent ook de toeslag voor zonnepanel houders gaat invoeren.
    Doen alles om de winst te maximaliseren
    Uit principe dus geen van de bron en geen Essent

    Reageren
  • CChristel – 01 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zelf geen zonnepanelen en daarom blij dat ik ben geswitcht. Snap de boosheid van sommigen hier, maar als je geen zonneenergie hebt, is dit gewoon een hele goedkope leverancier! Website en service zijn gewoon erg goed ook. Binnen paar minuten had ik iemand aan de lijn.

    Voor mij een 10!

    Reageren
  • PPim H – 21 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Van de Bron is zo goed begonnen destijds gericht op groene energie. Zonnepanelen: het werd allemaal gestimuleerd. En dan nu die vaste leveringstoeslag voor zonnepaneelbezitters. Sorry, maar ik ga nu weg bij Vandebron: solidariteit: heel goed, maar niet op deze wijze. Dus …… er zijn genoeg andere aanbieders in een turbulente markt.

    Reageren
  • RRuud – 18 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ooit gekozen als groene leverancier. Nu zorgen ze ervoor dat iedereen hun panelen van het dak halen en willen ze terug naar kolen!

    Reageren
  • Jjohan – 18 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    leef in een appartement dus niets te maken met zonnepanelen. kreeg hoogte van de verlaging bij van de bron. super scherp 1 jarig contract afgesloten met een bonus. aanrader!

    Reageren
  • HHein – 18 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eerst iedereen zonnepanelen aangaan smeren en vervolgens een heffing invoeren. Laat ze lekker hun windmolens willen uitzetten. Niet graaien bij de mensen die hun zuurverdiende centjes hebben reinvested in zonnepanelen.

    Reageren
  • RRaoul – 17 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Omdat het energienet overbelast is (taak en onkosten niet van de energieleverancier maar van de netwerkbeheerder) resulteert in hogere kosten? Van de netwerkbeheerder.

    Schandalige leverancier, die klanten met panelen als melkkoe gebruikt. Met deze misinformatie zou deze leverancier een fikse boete moeten krijgen.

    Reageren
  • RRene Buskermolen – 15 augustus 2023

    Volgens mij verre van 100% groen. Om de hoge prijzen te verantwoorden zeggen ze dat ze 80% grijze energie gebruiken..
    Als ze echt 100% groen zouden zijn dan zouden ze ver onder de 37ct kwh stroom moeten kunnen

    Reageren
  • HHenk Pel – 15 augustus 2023

    Er is niet nagedacht over de gevolgen voor mensen die net boven een grens komen van de terugleverkosten. Als je b.v. 2100 kWh teruglevert betaal je het tarief voor 2000-3000 kWh (schaal 3) over de gehele 2100 kWh. Dan betaal je voor die 100 kWh extra € 102,20. Het is veel eerlijker om schaal 1 te berekenen over de eerste 1000 kWh, schaal 2 over 1000-2000 kWh, enz.
    Als ze deze berekening handhaven is het voordeliger om je zonnepanelen uit te schakelen als je net boven een schaalgrens uitkomt, dat moet je dan uit gaan rekenen – misschien wel voor de eerste 200 kWh boven een schaalgrens.

    Reageren
    • MMarc – 15 augustus 2023

      @Henk Pel
      Vind je dat echt? Ik vind dat ze NIETS extra door zouden mogen berekenen!
      Het zijn boeven! Laten ze die zonnepanelen farms maar beboeten van teveel terugleveren. Daardoor kunnen consumenten soms niets terugleveren.
      Daarnaast betaal je al voor opslagkosten energie. Dat zou dan dus betekenen dat vandebron dubbele kosten doorberekenen aan consumenten…

      Reageren
  • LLouis – 15 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat hoor ik daar !!!!!!!!!!!.gaan jullie kosten berekenen over de stroom die mensen met zonnepanelen terugleveren.
    SCHOFTIGER kan zeker niet, verdienen of is dat graaien wat jullie doen nog steeds niet genoeg .
    Bij van de Bron wachten ze tot iedereen in het bezit is van zonnepanelen dan kunnen ze lekker goedkoop inkopen

    Ik hoop dar iedereen naar een andere leverancier gaat dan verdwijnt van de Bron vanzelf van het toneel

    Reageren
    • MMarc – 15 augustus 2023

      @Louis
      Precies dat! Er worden al kosten doorgerekend zoals opslag kosten van stroom. Dit is gewoon puur verrijkingnover de rug van de consument. Laat ze die zonnepanelen farms maar aanpakken. Die zorgen al vaak voor een overbelasting waardoor je als consument niets kan opwekken/ terugleveren. Dat zijn vaak buitenlandse investeringsmaatschappijen gelieerd aan de energiemaatschappijen.

      Smeerlappen zijn het!
      Juridisch is dit sowieso aan te vechten

      Reageren
  • MMarielle kuilder – 17 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Fijne leverancier vind alleen jammer dat je geen duidelijke tabellen hebt om in te zien

    Reageren
  • JJan den Dekker – 11 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Fijne energieleverancier die me niet ongevraagd lastig valt met telefoontjes over nieuwe contracten etc. De website zou wat meer mogelijkheden mogen bieden of misschien nog handiger, een app waarmee sneller inzichtelijk wordt wat verbruikt wordt, wat de huidige prijzen zijn, teruglevering en andere handige opties.

    Reageren
  • KKees Houtepen – 10 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tot nu toe, nagekomen wat ze beloofde.

    Reageren
  • LLisa Bakker – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn ex en ik zijn al drie jaar uit elkaar en alles staat nog steeds op zijn naam, die ze trouwens ook nog eens verkeerd gespeld hebben. Het schijnt onmogelijk te zijn om het contract over te zetten op mijn naam. Daarbij worden de nieuwe tarieven onbetaalbaar, dus ik ben niet van plan om te verlengen.

    Reageren
  • JJos Coenen – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima service en een goed contract

    Reageren
  • JJ. Bulthuis – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Contact verliep telefonisch zeer prettig. Werd duidelijk voorgelicht over de maatschappij. Kreeg ruim de tijd om het contract na te lezen voordat ik eventueel ging bevestigen. Ze houden zich aan hun woord. Heb nog geen moment spijt van overstap.

    Reageren
  • CC. Schoonoord Jeurninck – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben heel te vreden met mijn energieleverancier. Daarbij wil ik graag mijn deel leveren naar een mooiere en schonerer wereld . Daarbij krijg je ook nog voordelen , vanwege de windmolens die ook weer schone energie leverd en de cliënten weer voordeel van hebben . Vandaar dat ik zeer tevreden ben met van de Bron . Met vriendelijke groet , C. Schoonoord .

    Reageren
  • RRicus van Bree – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben al enkele jaren jaren afnemer bij energieleverancier Van de Bron. Tot op heden heb ik daar geen spijt van mede door onder andere:
    fatsoenlijke en goedkope energietarieven,
    nakoming van het contract
    nakomen van gedane beloften.
    Ook belangrijk: in deze periode van prijsstijgingen van elektra en gas is geen enkele druk uitgeoefend om het contract (vast) te wijzigen of een ander contract te nemen.

    Heel prettig is dat er maandelijks een overzicht komt van het verbruik van elektra en gas met een verwijzing naar het verbruik van een andere priode.

    En: de website is zeer duidelijk en helder, bijvoorbeeld het elektrisch (op)laden van de auto met de mogelijke plus- en minpunten.

    Kortom: het bedrijf van Van de Bron is efficiënt en de medewerkers zijn meedenkers en praktisch in de omgang.

    Reageren
  • HHenk – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Je kunt dit bedrijf nog gewoon bellen als je vragen heb.
    Wijzigingen worden snel uitgevoerd.

    Reageren
  • GGer Boot – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geachte M. Voor al onze vragen worden wij netjes te woord gestaan en krijgen wij altijd een bevredigend antwoord.Wij hopen van harte dat dit altijd zo zal blijven,maar naar onze belevingen zal dat wel goed komen.

    Reageren
  • RR.H. Bakker – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Maandelijks een perfect overzicht van mijn verbruik en de kosten hiervan. Tevens overzichten van het gemiddelde verbruik van gas en stroom van andere verbruikers, waarbij wij altijd duidelijk onder deze gemiddelde verbruiken liggen. Daarnaast geven ze diverse mogelijkheden aan om tot een lager verbruik te komen. Voor ons is dit prima en goede informatie m.b.t. onze energiekosten.

    Reageren
  • AAdriaan Hofstra – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima duurzame energiebedrijf , met een duidelijke visie en een overzichtelijke website. Deskundige en vriendelijke helpdesk, waar men geduldig met je meedenkt. Elke maand digitaal een duidelijk overzicht van je energieverbruik. Ik kan deze energieleverancier van harte aanbevelen.

    Reageren
  • PPieter Oosterwold – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed contact en duidelijke uitleg, met veel geduld, bij vragen

    Reageren