Waar ben je naar op zoek?

Vandebron

Vandebron tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Vandebron.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,256
€ 1,240
Vast (1 jaar)
€ 0,258
€ 1,254
Vast (3 jaar)
€ 0,256
€ 1,279

De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.

Actie

Tijdelijke actie: € 200 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vandebron een vergoeding van € 0,060 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vandebron terugleverkosten.

Plus- en minpunten

  • Hoge duurzaamheidscore
  • 100% Nederlandse groene stroom
  • Transparante tarieven
  • Overstapkortingen voor alle klanten
  • Hoge terugleververgoeding (tot 2.000 kWh)

Over Vandebron

Vandebron is een unieke energiehandelaar- en leverancier. Het bedrijf is eigenlijk een soort marktplaats waar energie rechtstraaks van de boer gekocht kan worden. Het gaat dan om stroom op gewekt door middel van windkracht, biomassa en zonne-energie. De afnemer weet bovendien precies wat voor energie hij koopt en waar deze wordt opgewekt.

Vandebron is ontstaan in 2013 door middel van investeringen van verschillende organisaties, zoals Rabobank, WNF, TU-Delft en de Universiteit Wageningen.

Vandebron hanteert geen marge om zo een betere prijs af te dwingen voor de producent en consument.

De stroom geleverd via Vandebron wordt voor een groot deel geleverd door windmolens in Nederland.

Kan het goedkoper?

103 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Vandebron?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • TTed – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben daar net klant
    Dus kan er nog niet teveel over zeggen

    Reageren
  • WW. van ’t Oever – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dit kan heel eenvoudig:
    Een plezierige prijs.
    Klantenservice heel netjes en je wordt snel geholpen. Algemeen? Gewoon prima.

    Reageren
  • SShadan Ettehad – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Meedenkend, meelevend, meehelpend en makkelijk te bereiken.telefonisten goed op de hoogte van jouw vragen/ problemen. Niet jouw van kastje naar muur sturen wat sommige bedrijven doen.

    Reageren
  • KKees Houtepen – 24 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze zijn steeds hun beloftes nagekomen.

    Reageren
  • Mmeta – 17 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    fijne maatschappij doet veel aan groene energie zijn duidelijk met wat je moet betalen zeer klantvriendelijk maar zeker niet opdringerig luisteren naar de klanten

    Reageren
  • WWim Goverde – 17 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ervaar van de Bron als een prettige leverancier. Duidelijk een goede website en als het echt effe niet lukt een medewerker die je helpt. Zit er drie jaar bij en ik blijf bij deze leverancier

    Reageren
  • HHoef je niet te weten – 17 januari 2023

    Zeer goed en coulant

    Reageren
  • TTom Blaakenburg – 17 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijke uitleg en verbruik goed bij te houden

    Reageren
  • GGodert – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima ervaring met vandebron

    Reageren
  • Fflip vonk – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Veel beter dan verwacht, gewoon een goede en ook duurzame leverancier

    Reageren
  • PPiet – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Voordelig, groen,iedere maand een goed overzicht van gebruik en nooit problemen met levering en rekeningen of onduidelijkheden. Tevens advies hoe je kunt besparen op energie.

    Reageren
  • KKarin – 28 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Gaat tewerk als een georganiseerde misdaadorganisatie!!!
    Heb mijn contract opgezegd na een slopend gevecht. Mijn gasmeter was op een gegeven moment defect. Toen ik dat constateerde heb ik de netbeheerder geïnformeerd. Dat was in februari. De netbeheerder maakte een afspraak om de meter te vervangen in mei. Van de meter-wissel werd geen document gemaakt. Daarom maakte ik foto’s van de wisseling vóór en na. Ik hoefde geen verbruik te betalen over de tijd dat de meter stilstond. Vandebron dacht daar anders over en bracht mij ruim € 1.300,- in rekening. Na een felle juridische strijd heb ik het probleem voorgelegd aan de Geschillencommissie. Zelfs voor deze instantie zat ‘Joris’ Vandebron niet om een leugen verlegen. Ik werd echter in het gelijk gesteld. Mijn bewijsmateriaal werd gesteund door de netwerkbeheerder.
    Voor mij NOOIT meer Vandebron

    Reageren
    • LLouis – 15 augustus 2023

      @Karin
      Goed gedaan Karin. Ik hopr dat ze kosten berekenen over de stroom die terug geleverd wordt.
      Verdienen die varkens nog niet genoeg met dat gegraai

      VOOR MIJ GEEN VAN DE BRON BRON VAN ELLENDE

      Reageren
  • GGerrit – 07 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Met periodes klantenservice niet bereikbaar. Had 2 aansluitingen op 2 woningen
    Op 1 woning was geen verbruik .dus een leegstands contract a 35 euro
    Elk jaar weer een aanslag van duizenden euro’s Terwijl er 0! Verbruikt wordt
    Al met Al werd het steeds(4a5keer) wel hersteld
    Ten einde raad alle meters er maar uit laten halen . En ja hoor weer een eindafrekening van duizenden euro’s

    Reageren
    • Jjos – 27 juni 2023

      Wat is er precies fout gegaan, heeft vdbron excuses aangeboden en is de boel nu helemaal opgelost?

      Reageren
  • CC. Smeets – 15 augustus 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Past jaarafrekening aan naarmate men terug krijgt zodat er niets of heel weinig terugbetaald wordt. Welkomstkorting verdwijnt Al’s sneeuw voor de zon ook al log je In op site waar de ketting vermeld staat. Al’s je reclameert Dan zeggen ze stuur maar foto, ja…Dan morten ze niet de patina veranderd hebben. Echt nooit antwoord gehad OP concrete vragen. Zit er mooi mee opgescheept. Dacht een steentje bij te vragen aan groene energie maar kost mij enormous veel energie die niet betaald wordt.

    Reageren
  • SSteven – 03 april 2020

    Ik beperk me maar tot de feiten, oordeel zelf:

    – 24 Februari: Eerste jaarfactuur, we krijgen €173,60 terug, met name door laag stroomverbruik (zonnepanelen)
    – 17 maart: ik bedenk me opeens dat de €100,- welkomskorting niet op mijn factuur stond: mailtje naar de klantenservice
    – 17 maart; snelle reactie: ‘Ik zie inderdaad dat je recht hebt op de korting, ik ga hier meteen achteraan!’
    – 17 maart (’s avonds): een nieuwe factuur. Niet met de welkomskorting, wel met een uit de lucht gegrepen meterstand die 2.506 kwh hoger ligt.
    – 17 maart (’s avonds): ik mail meteen dat de meterstand niet klopt. Ik mis ook mijn welkomskorting nog steeds
    – 18 maart: bericht van Vandebron. ‘Op de oorspronkelijke energienota was nauwelijks elektriciteit meegenomen. Wij hebben bij Liander, een verbruikscorrectie aangevraagd. Hieruit kwam een verbruik van 2506 kWh. Aan de hand hiervan is een correctienota opgesteld.’
    – 18 maart: Zelf Liander gebeld om de eindstand van mijn op 12 december vervangen ouderwetse meter op te vragen. Die bleek 67 kwh lager dan de laatste opname in januari 2019, en niet 2.506 kwh hoger. We hebben zonnepanelen. Liander bevestigt de juiste stand met een zgn. meterbon.
    – 18 maart: Meterbon + uitleg gemaild naar Vandebron. Met ook verzoek mijn welkomskorting nog te betalen.
    – 19 maart: Reactie van Vandebron: Hartelijk bedankt voor het doorsturen van de meterbon. We gaan de meterbon voor je verwerken. Als we meer informatie hebben nemen we contact op.
    – 24 maart: naast mijn maandelijkse termijnbedrag wordt €173,60 én €389,16 geincasseerd voor de ‘gecorrigeerde’ jaarnota 2019.
    – 25 maart: ik storneer deze onrechtmatige incasso’s
    – 26 maart: de klantenservice maar eens telefonisch gebeld. Boodschap: ‘we gaan het uitzoeken en zetten in het systeem dat er geen aanmaning uitgaat. Uw welkomskorting krijgt u niet, want er is twee keer een bedrag gestorneerd. We bevestigen de afspraken op de mail’
    – 2 april: geen bevestiging gehad. Er komt wel een aanmaning binnen….

    Reageren
  • GGerard Dauwes – 09 mei 2019

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Top service!

    Reageren
  • Rr.hoogwegt – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    nog niet veel van gehoord

    Reageren
  • BBjorn – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze kwamen bij de consumentenbond als goedkoopste voor dit jaar uit de bus.

    Reageren
  • RRob Vulker – 21 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vandebron had de beste aanbieding

    Reageren
  • HHJM van der Schoof – 14 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer voordelige prijs
    prima service bij aanmelding, alles probleemloos verlopen
    Kortom een aanrader

    Reageren
  • BBoel – 01 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eindelijk een leverancier die echt groen is en meedenkt met de klant !

    Reageren
  • Aavanderlelie – 30 december 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zijn snel met handelen
    Prijzen zijn goedkoop
    Dus de klantvriendelijkheide staat volgens mij bij deze maatschappij bovenaan top gewoon

    Reageren
  • GGeert Lanjouw – 07 maart 2015

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Onlangs overgestapt. Alles in heldere en duidelijke taal. Via veiling Consumentenbond terecht gekomen bij VandeBron. Uitstekende prijs. Enige nadeel bij overstappen is het vooraf betalen, dus je betaalt nog voor de oude leverancier en je moet gelijktijdig vooruitbetalen bij VandeBron. Dat kan heel vervelend zijn.

    Reageren