menu

Plus- en minpunten

  • 100% Nederlandse groene stroom
  • Hoge duurzaamheidscore
  • Transparante tarieven
  • Overstapkortingen voor alle klanten
  • Terugleverkosten bij vast contract

Vandebron tarieven

De huidige tarieven van Vandebron zijn € 0,260 per kWh stroom en € 1,280 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 19 juni 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij Vandebron:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Dynamisch€ 0,250 per kWh€ 1,300 per m³
Variabel€ 0,244 per kWh€ 1,362 per m³
Vast (1 jaar)€ 0,260 per kWh€ 1,280 per m³
Vast (2 jaar)€ 0,257 per kWh€ 1,328 per m³
Vast (3 jaar)€ 0,252 per kWh€ 1,359 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Nu tijdelijk met€ 300,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je laatste jaarnota.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vandebron een vergoeding van € 0,140 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vandebron terugleverkosten.


Over Vandebron

Vandebron is een unieke energiehandelaar- en leverancier. Het bedrijf is eigenlijk een soort marktplaats waar energie rechtstraaks van de boer gekocht kan worden. Het gaat dan om stroom op gewekt door middel van windkracht, biomassa en zonne-energie. De afnemer weet bovendien precies wat voor energie hij koopt en waar deze wordt opgewekt.

Vandebron is ontstaan in 2013 door middel van investeringen van verschillende organisaties, zoals Rabobank, WNF, TU-Delft en de Universiteit Wageningen.

Vandebron hanteert geen marge om zo een betere prijs af te dwingen voor de producent en consument.

De stroom geleverd via Vandebron wordt voor een groot deel geleverd door windmolens in Nederland.

Contactgegevens

  • E-mail:  vragen@vandebron.nl
  • Telefoon: 0880 444 555
  • Website: www.vandebron.nl


Kan het goedkoper?

Vandebron ervaringen

Review score

7,8

op basis van 118 reviews

Prijs
7,7 Star

Klantenservice
7,9 Star

Algemeen
7,9 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • L
    Lisa Bakker

    Mijn ex en ik zijn al drie jaar uit elkaar en alles staat nog steeds op zijn naam, die ze trouwens ook nog eens verkeerd gespeld hebben. Het schijnt onmogelijk te zijn om het contract over te zetten op mijn naam. Daarbij worden de nieuwe tarieven onbetaalbaar, dus ik ben niet van plan om te verlengen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jos Coenen

    Prima service en een goed contract

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J. Bulthuis

    Contact verliep telefonisch zeer prettig. Werd duidelijk voorgelicht over de maatschappij. Kreeg ruim de tijd om het contract na te lezen voordat ik eventueel ging bevestigen. Ze houden zich aan hun woord. Heb nog geen moment spijt van overstap.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    C. Schoonoord Jeurninck

    Ben heel te vreden met mijn energieleverancier. Daarbij wil ik graag mijn deel leveren naar een mooiere en schonerer wereld . Daarbij krijg je ook nog voordelen , vanwege de windmolens die ook weer schone energie leverd en de cliënten weer voordeel van hebben . Vandaar dat ik zeer tevreden ben met van de Bron . Met vriendelijke groet , C. Schoonoord .

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Ricus van Bree

    Ik ben al enkele jaren jaren afnemer bij energieleverancier Van de Bron. Tot op heden heb ik daar geen spijt van mede door onder andere:
    fatsoenlijke en goedkope energietarieven,
    nakoming van het contract
    nakomen van gedane beloften.
    Ook belangrijk: in deze periode van prijsstijgingen van elektra en gas is geen enkele druk uitgeoefend om het contract (vast) te wijzigen of een ander contract te nemen.

    Heel prettig is dat er maandelijks een overzicht komt van het verbruik van elektra en gas met een verwijzing naar het verbruik van een andere priode.

    En: de website is zeer duidelijk en helder, bijvoorbeeld het elektrisch (op)laden van de auto met de mogelijke plus- en minpunten.

    Kortom: het bedrijf van Van de Bron is efficiënt en de medewerkers zijn meedenkers en praktisch in de omgang.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Henk

    Je kunt dit bedrijf nog gewoon bellen als je vragen heb.
    Wijzigingen worden snel uitgevoerd.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Ger Boot

    Geachte M. Voor al onze vragen worden wij netjes te woord gestaan en krijgen wij altijd een bevredigend antwoord.Wij hopen van harte dat dit altijd zo zal blijven,maar naar onze belevingen zal dat wel goed komen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    R.H. Bakker

    Maandelijks een perfect overzicht van mijn verbruik en de kosten hiervan. Tevens overzichten van het gemiddelde verbruik van gas en stroom van andere verbruikers, waarbij wij altijd duidelijk onder deze gemiddelde verbruiken liggen. Daarnaast geven ze diverse mogelijkheden aan om tot een lager verbruik te komen. Voor ons is dit prima en goede informatie m.b.t. onze energiekosten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Adriaan Hofstra

    Prima duurzame energiebedrijf , met een duidelijke visie en een overzichtelijke website. Deskundige en vriendelijke helpdesk, waar men geduldig met je meedenkt. Elke maand digitaal een duidelijk overzicht van je energieverbruik. Ik kan deze energieleverancier van harte aanbevelen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Pieter Oosterwold

    Goed contact en duidelijke uitleg, met veel geduld, bij vragen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    Leendert Kamerling

    VandeBron is al jaren mijn stabiele energieleverancier. Een geweldig duidelijk overzichtelijke app met tips om zuinig met energie om te gaan. Elektriciteit opgewekt door zonne-energie en gasleveranties tegen normale prijzen. Teruglevering van mijn opgewekt vermogen door mijn zonnepanelen zonder problemen. Niet opdringerig maar degelijk vakmanschap kenmerken VandeBron, die ik met een gerust hart aan anderen kan aanbevelen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Ted

    Ben daar net klant
    Dus kan er nog niet teveel over zeggen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    W. van ‘t Oever

    Dit kan heel eenvoudig:
    Een plezierige prijs.
    Klantenservice heel netjes en je wordt snel geholpen. Algemeen? Gewoon prima.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • S
    Shadan Ettehad

    Meedenkend, meelevend, meehelpend en makkelijk te bereiken.telefonisten goed op de hoogte van jouw vragen/ problemen. Niet jouw van kastje naar muur sturen wat sommige bedrijven doen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Kees Houtepen

    Ze zijn steeds hun beloftes nagekomen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    meta

    fijne maatschappij doet veel aan groene energie zijn duidelijk met wat je moet betalen zeer klantvriendelijk maar zeker niet opdringerig luisteren naar de klanten

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Wim Goverde

    Ik ervaar van de Bron als een prettige leverancier. Duidelijk een goede website en als het echt effe niet lukt een medewerker die je helpt. Zit er drie jaar bij en ik blijf bij deze leverancier

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hoef je niet te weten

    Zeer goed en coulant

  • T
    Tom Blaakenburg

    Duidelijke uitleg en verbruik goed bij te houden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Godert

    Prima ervaring met vandebron

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    flip vonk

    Veel beter dan verwacht, gewoon een goede en ook duurzame leverancier

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Piet

    Voordelig, groen,iedere maand een goed overzicht van gebruik en nooit problemen met levering en rekeningen of onduidelijkheden. Tevens advies hoe je kunt besparen op energie.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    Karin

    Gaat tewerk als een georganiseerde misdaadorganisatie!!!
    Heb mijn contract opgezegd na een slopend gevecht. Mijn gasmeter was op een gegeven moment defect. Toen ik dat constateerde heb ik de netbeheerder geïnformeerd. Dat was in februari. De netbeheerder maakte een afspraak om de meter te vervangen in mei. Van de meter-wissel werd geen document gemaakt. Daarom maakte ik foto’s van de wisseling vóór en na. Ik hoefde geen verbruik te betalen over de tijd dat de meter stilstond. Vandebron dacht daar anders over en bracht mij ruim € 1.300,- in rekening. Na een felle juridische strijd heb ik het probleem voorgelegd aan de Geschillencommissie. Zelfs voor deze instantie zat ‘Joris’ Vandebron niet om een leugen verlegen. Ik werd echter in het gelijk gesteld. Mijn bewijsmateriaal werd gesteund door de netwerkbeheerder.
    Voor mij NOOIT meer Vandebron

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • L
      Louis

      @Karin
      Goed gedaan Karin. Ik hopr dat ze kosten berekenen over de stroom die terug geleverd wordt.
      Verdienen die varkens nog niet genoeg met dat gegraai

      VOOR MIJ GEEN VAN DE BRON BRON VAN ELLENDE

  • G
    Gerrit

    Met periodes klantenservice niet bereikbaar. Had 2 aansluitingen op 2 woningen
    Op 1 woning was geen verbruik .dus een leegstands contract a 35 euro
    Elk jaar weer een aanslag van duizenden euro’s Terwijl er 0! Verbruikt wordt
    Al met Al werd het steeds(4a5keer) wel hersteld
    Ten einde raad alle meters er maar uit laten halen . En ja hoor weer een eindafrekening van duizenden euro’s

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • J
      jos

      Wat is er precies fout gegaan, heeft vdbron excuses aangeboden en is de boel nu helemaal opgelost?

  • C
    C. Smeets

    Past jaarafrekening aan naarmate men terug krijgt zodat er niets of heel weinig terugbetaald wordt. Welkomstkorting verdwijnt Al’s sneeuw voor de zon ook al log je In op site waar de ketting vermeld staat. Al’s je reclameert Dan zeggen ze stuur maar foto, ja…Dan morten ze niet de patina veranderd hebben. Echt nooit antwoord gehad OP concrete vragen. Zit er mooi mee opgescheept. Dacht een steentje bij te vragen aan groene energie maar kost mij enormous veel energie die niet betaald wordt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren