menu

Plus- en minpunten

  • 100% Nederlandse groene stroom
  • Hoge duurzaamheidscore
  • Transparante tarieven
  • Overstapkortingen voor alle klanten
  • Terugleverkosten bij vast contract

Vandebron tarieven

De huidige tarieven van Vandebron zijn € 0,260 per kWh stroom en € 1,280 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 22 juni 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij Vandebron:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Dynamisch€ 0,250 per kWh€ 1,300 per m³
Variabel€ 0,244 per kWh€ 1,362 per m³
Vast (1 jaar)€ 0,260 per kWh€ 1,280 per m³
Vast (2 jaar)€ 0,257 per kWh€ 1,328 per m³
Vast (3 jaar)€ 0,252 per kWh€ 1,359 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

Nu tijdelijk met€ 300,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je laatste jaarnota.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vandebron een vergoeding van € 0,140 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vandebron terugleverkosten.


Over Vandebron

Vandebron is een unieke energiehandelaar- en leverancier. Het bedrijf is eigenlijk een soort marktplaats waar energie rechtstraaks van de boer gekocht kan worden. Het gaat dan om stroom op gewekt door middel van windkracht, biomassa en zonne-energie. De afnemer weet bovendien precies wat voor energie hij koopt en waar deze wordt opgewekt.

Vandebron is ontstaan in 2013 door middel van investeringen van verschillende organisaties, zoals Rabobank, WNF, TU-Delft en de Universiteit Wageningen.

Vandebron hanteert geen marge om zo een betere prijs af te dwingen voor de producent en consument.

De stroom geleverd via Vandebron wordt voor een groot deel geleverd door windmolens in Nederland.

Contactgegevens

  • E-mail:  vragen@vandebron.nl
  • Telefoon: 0880 444 555
  • Website: www.vandebron.nl


Kan het goedkoper?

Vandebron ervaringen

Review score

7,8

op basis van 118 reviews

Prijs
7,7 Star

Klantenservice
7,9 Star

Algemeen
7,9 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • J
    Jorg

    Heel goede updates omtrent je energieverbruik. Goed gevoel dat al je energie van groene bronnen komt. Het kost wat meer, maar een schoon geweten is onbetaalbaar.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J. Groeneveld

    VandeBron komt nu het voordeligste uit de bus. Zij hebben een goede beoordeling op internet. Na vergelijking zijn we overgestapt toen wij de mogelijkheid hadden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    Fam. R.H. Bakker

    Aan het begin van de volgende maand krijgen wij altijd een compleet overzicht van ons verbruik e de daarbij behorende kosten. Hierdoor weten wij precies wat wij kwijt zijn, en binnen de kosten van onze voorschotten blijven. Gewoon prettig om te weten dat het eigen verbruik duidelijk binnen de gemiddelde waarden van onze woning blijft.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    wil ruven-kok

    ik krijg mijn energie en verder zeuren ze niet. Dat is hun werk. Geen gezeur over duur en goedkoop. Ze zijn ook nog groen gericht en besteden aandacht aan de natuur. Voor mij een belangrijk punt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J.G.Hoogeboom

    Goed geregeld

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marcel van Luit

    Na jaren zeer tevreden klant te zijn geweest van Greenchoice eind 2023 de overstap gemaakt naar van de Bron. Beide leveranciers zijn milieubewust bezig met groene stroom. Dit vind ik belangrijk voor zowel onze als opvolgende generaties. Mijn nieuwe leverancier is echter beduidend voordeliger voor hetzelfde product en vergelijkbare lange termijn doelen voor de maatschappij.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Angela

    Kan een contract van 3 jaar vastzetten voor meer zekerheid .
    Is duurzaam

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    Fré Schaaphok

    VandeBron is een prima leverancier van lokaal opgewekte energie, waarbij de prijs lager is dan van de meeste andere energieleveranciers. Verder zijn er allerlei kortingsacties voor vaste klanten en bij het aanbrengen van nieuwe klanten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • L
      Lenie

      @Fré Schaaphok

      Die korting krijg je wel niet

  • M
    Maria

    Ik zit er nu 3 jaar
    tot nog toe goede service ,bereikbaarheid klantenservice kan iets beter ,maar dat kan komen ,doordat ik het einde van het jaar contact heb gezocht .
    ik heb mijn contract dus weer verlengd

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Els

    Al jaren zijn we klant bij de bron, geven goede adviezen, zijn altijd te bereiken.
    We zijn super fan van de bron,
    De bron is groen en wij bevelen ze aan aan ons netwerk.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marjory Zorge

    100%% groene energie. De rekeningen zijn duidelijk gespecificeerd. Alle informatie is terug te vinden in mijn account en vragen worden door een mens aan de telefoon beantwoord. Vooral dat laatste, snel persoonlijk contact , niet eindeloos wachten of chatten met een computer.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jacqueline

    Ik ben zeer tevreden over van de Bron.
    Goede mails waarin je alles kan zien.
    En als je vragen hebt wordt je goed voorgelicht.
    Dus alles prima

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
  • J
    J.hogendoorn

    Heel goede ervaringen ook via de eb

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Bertie Maatman

    Van de Bron is een goede en betrouwbare energie leverancier. Toen niemand meer vaste contracten uitgaf bleef van de Bron dit wel doen. Alleen jammer dat je nu moet betalen voor het terug leveren van zonne-energie.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marjan

    Een goed betrouwbare leverancier, die goed meedenkt wat het beste voor jou is . Tevens een duidelijke app erbij .

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Ronald Barrow

    Goede ervaring, prettig dat vooral ingezet wordt op groene energie! Dat is zeker van groot belang. Ook dat bekend werd gemaakt dat zonnepaneelhouders extra belast gingen worden hield me niet tegen om bij Vandebron te blijven. Een eerlijke verdeling van de lasten vind ik meer dan prima. Ze zijn wel lastig telefonisch te benaderen, maar dat is bij vele leveranciers volgens mij.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jacqueline

    Ben zeer tevreden over van de Bron

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Petra

    Nog maar 18 dagen bij deze leverancier vanwege overstap per 1 januari. Mooie aanbieding en scherpe prijzen via veiling VEH. App werkt goed en veel online te regelen, handig dus. Rest nog even afwachten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J. Bisschops

    Een paar jaar lid van Van de Bron. Prima zo! Gemakkelijk bereikbaar. Van begin af aan betrouwbaar. Duidelijkheid.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • V
    van Houwelingen

    Voor zonnepaneel klanten zeer klant onvriendelijk, je moet extra gaan betalen voor terug levering stroom en het wordt dan weer voor volle prijs verkocht aan klanten zonder zonnepaneel. Het zelfde gedrag als de banken: GRAAIEN.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    R.Bertsch.

    Kosten rekenen voor eigenaren zonnepanelen geen goede zaak. Motivatie waarom rammelt.
    Anders zeker een hogere score.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    G. Prins

    Goede informatie over wekelijks en maandelijks gebruik.
    Mogelijkheid voorschot aan te passen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Henk

    Tot nu toe geen problemen,dus ook geen positieve en/negatieve ervaringen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Willie Moonen

    Ze zijn goed bereikbaar en hebben dagelijks een duidelijk overzicht betreffende het gebruik en de kosten van energie.
    Op mijn vraag, die ik via de e-mail gesteld had, werd goed en duidelijk over gecommuniceerd.
    Minder vind ik dat ik dit jaar moet gaan betalen betreffende het salderen. Ik weet niet of dat bij andere energie leveranciers ook zo is.
    Ik heb een vast jaarcontract, dus ik weet niet of dat nu nog goedkoper is.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • N
    N. Peelen

    Levering van groene energie belangrijkste item voor keuze voor van de Bron

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren