Plus- en minpunten
- 100% Nederlandse groene stroom
- Hoge duurzaamheidscore
- Transparante tarieven
- Overstapkortingen voor alle klanten
- Tarieven niet altijd gunstig
Vandebron tarieven
De huidige tarieven van Vandebron zijn € 0,250 per kWh stroom en € 1,195 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 12 november 2025.
Volledig overzicht van de energietarieven bij Vandebron:
| Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m³ |
|---|---|---|
| Dynamisch | € 0,251 per kWh | € 1,127 per m³ |
| Variabel | € 0,267 per kWh | € 1,256 per m³ |
| Vast (1 jaar) | € 0,250 per kWh | € 1,195 per m³ |
| Vast (2 jaar) | € 0,249 per kWh | € 1,287 per m³ |
| Vast (3 jaar) | € 0,247 per kWh | € 1,313 per m³ |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Vandebron een vergoeding van € 0,160 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Vandebron terugleverkosten.
Over Vandebron
Vandebron is een unieke energiehandelaar- en leverancier. Het bedrijf is eigenlijk een soort marktplaats waar energie rechtstraaks van de boer gekocht kan worden. Het gaat dan om stroom op gewekt door middel van windkracht, biomassa en zonne-energie. De afnemer weet bovendien precies wat voor energie hij koopt en waar deze wordt opgewekt.
Vandebron is ontstaan in 2013 door middel van investeringen van verschillende organisaties, zoals Rabobank, WNF, TU-Delft en de Universiteit Wageningen.
Vandebron hanteert geen marge om zo een betere prijs af te dwingen voor de producent en consument.
De stroom geleverd via Vandebron wordt voor een groot deel geleverd door windmolens in Nederland.
Contactgegevens
- E-mail: vragen@vandebron.nl
- Telefoon: 0880 444 555
- Website: www.vandebron.nl
ik vindt het fijne van van de Bron dat je hele groene energie krijgt voor een schappelijke prijs en het maandelijks overzicht van je gebruik is zo handig
normale en begrijpelijke uitleg van de rekeningen en een goed app waarmee je een algehele inzicht krijgt in het verbruik en alles kan worden aangepast
Ik ben al jaren tevreden,een eerlijke prijs, groene energie. Je kunt zelf kiezen wind of zonne energie. De klant bepaalt en als je tevreden bent moet je zeker niet weggaan.
soms moeilijk te bereiken. hebt het idee dat ze je proberen te begrijpen maar beginnen extra moeilijk te doen als je niet met hun visie meegaat. geven je evengoed het idee dat ze met je meedenken
Prima leverancier, zonder poespas. Tot nu toe de voordeligste voor ons. Goed overzicht betreffende het aflezen van het gebruik.
hele goede klantenservice
Het blijft een probleem bij Vandebron dat ze onduidelijk zijn bij het afrekenen en de klanten te woord te staan.
Jaarlijks probeer ik hun afrekening te begrijpen maar dat lukt mij niet. Ook de medewerkers van de Vandebron krijgen het niet uitgelegd.
Zelfs bij mijn maandelijkse controle achteraf wisselen de bedragen.
Stap na afloop van het contract zeker over naar een andere energieleverancier.
Een cijfers van 6 zegt alles. In de huidige moeilijke tijden bestaan er geen goedkope energieleverancier, maar, maar voor een gemiddelde Nederlander is, geloof me, de prijs de belangrijkste factor bij elke beslissing of aankoop. Om aantrekkelijk te zijn voor de klant energieleverancier moet dus aan deze belangrijkste factor werken.
Geen problemen
Echt groene energie , Geen gesjoemel met grijze energie!
Prettige Hulp Bij problemen, goede service en naar mijn Idee betrouwbaar.
Ze maken er een potje van,, klopt niks van de teruggave
Nooit problemen, en redelijke0 tarieven. Elke maand een overzicht van verbruik.
Een jaar geleden overgestapt, puur vanwege de prijs. Ze hebben gedaan wat ze moeten doen: energie leveren. Wel baal ik van het hele systeem van terugleververgoeding. En is de opbouw van de energienota niet te volgen, maar dat is bij alle leveranciers het geval.
Verder niets mis met Vandebron, intenties zijn goed. Helaas van alles mis met het hele systeem in Nederland. Je ziet toch door de bomen het bos niet meer.
Prima energieleverancier. Geen compensatie door niet controleerbare bronnen en niet gecontroleerde bronnen ver weg.
kosten niet zo duur en betrouwbaar.
Tot op heden heb ik geen problemen met Van de Bron
@Anneke Sluijter
Ze zijn goed .totdat ik mijn korting van beloofde 300 euro Niet krijg maken je wel lekker maar je krijg niks staat niet i het contract zeggen ze maar je kunt zien als je van de bron naar websites STAAT het wel oplichting
Gewoon zoals het hoort.
Hier geld. Je bent een klant eerder kwijt dan rijk.
Duidelijk in verantwoording
herkomst energie en prijsbepaling.
Gemakkelijk om af te sluiten, klantvriendelijk, handige app om je verbruik, facturen etc in te zien. Betrouwbaar!
redelijk tevreden, onder voorbehoud van de eindafrekening, i.v.m. zonnepanelen
Redelijke prijs, makkelijke overstap, duidelijke app.
Nog geen contact met de klantenservice nodig gehad.
Behalve de belofte dat alle stroom groen is, wordt je op een eerlijke en realistische manier geholpen om je energieverbruik zo goed mogelijk te reduceren. De klantenservice is vriendelijken snel. Ze maken gebruik van een goed werkende app, war je overzichtelijk alles kunt regelen en terugvinden.
Ze hebben me tot nu toe mooie aanbiedingen gedaan. Als ik contact opneem, in welke vorm dan ook, krijg ik snelle response.
Mijn afrekening van het afgelopen jaar viel me mee. Jammer, dat ik veranderd ben van leverancier. Misschien ga ik weer terug. En laat ik me niet meer ompraten door de opdringerige telefoontjes
@wil ruven-kok
Let wel op je korting die je nooit krijg
Duurder dan concurrenten en aan de ene kant zonnepanelen promoten, maar dan wel extra in rekening brengen voor het opwekken van zonne energie.
App werkt opzich prima