Plus- en minpunten
- Real-time inzicht energieverbruik
- Prettige app die inzicht biedt
- Hoge bonussen
- Communicatie kan beter
- Hoge terugleverkosten zonnepaneelhouders
Oxxio tarieven
De actuele stroom- en gastarieven van Oxxio.
Contract | Stroomprijs per kWh | Gasprijs per m3 |
---|---|---|
Vast (1 jaar) | € 0,245 | € 1,277 |
Vast (3 jaar) | € 0,242 | € 1,375 |
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Actie
Nu tijdelijk met € 370,- bonus. Dit bedrag krijg je als extra korting op je jaarnota. De hoogte van de korting is afhankelijk van je verbruik en postcode ([out-url]vul hier in[/out-url]).
Terugleververgoeding
Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Oxxio een vergoeding van € 0,182 per kWh.
Terugleverkosten
Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Oxxio terugleverkosten.
Over Oxxio
Oxxio is een Nederlandse energieleverancier en positioneert zich tussen de prijsvechters op energiegebied. De focus ligt met name op het feit dat klanten alles online kunnen regelen.
Het bedrijf is sinds 2011 onderdeel van Eneco, maar functioneert nog steeds als zelfstandig bedrijf met eigen vergunningen. Inmiddels heeft de leverancier ruim 250.000 klanten weten te bemachtigen. Daarmee behoort de onderneming tot een van de middelgrote energieleveranciers in Nederland.
Oxxio levert uitsluitend groene stroom aan huishoudens. Bovendien kun je groen gas afnemen.
Slordig werd afgesloten door Stedin omdat ik geen leverancier had maar die had ik wel Oxxio schriftelijk notabene , duurde drie jaar voordat ik weer werd aangesloten en na aanvraag schade vergoeding, was de zaak zo genaamd verjaard .
Nooit propleemen mee gehad en ze hebben mij altijd goed te woord gestaan per telefoon met de app ging het een stukje langzamer. Maar ik ben tevreden ik zit er al van het begin er bij toen met de iPad aan bieding gr
Nooit propleemen mee gehad en ze hebben mij altijd goed te woord gestaan per telefoon met de app ging het een stukje langzamer. Maar ik ben tevreden gr
Oxxio heeft een zeer duidelijke persoonlijke informatie web site.
Je kan je verbruik gemakkelijk in de gaten houden en het voorschot zelf aanpassen.
Snelle klantenservice. Goed overzicht maandelijks. Ik ben heel tevreden.
Na een contract van 3 jaar hebben we nú verlengd door een prima aanbod
Correct en snelle afhandeling, zeer tevreden.
zeer tevreden, goede prijs kwaliteit verhouding
Het is niet eerlijk als je klant word krijg je de aanbieding (goedkoper gas en elecrta)Ik ben nu een half jaar bij OXXIO maar ik kom er niet voor in aanmerking
Overgestapt omdat ze de laagste tarieven hanteren van alle contracten die online beschikbaar zijn. Bevalt goed. Prettig contact en goed inzicht in verbruik. Als er problemen zijn wordt dit altijd goed opgelost door de medewerkers.
Voor de prijs moet je echt bij Oxxio zijn. Ook de verbruiksapp is handig en spreekt voor zich
Zelden voel ik de behoefte om een klacht over een bedrijf online te gooien maar Oxxio heeft me zover gekregen! Wat een waardeloze organisatie! Ik ben vorig jaar in juni verhuist en Oxxio denkt dat ik blijf betalen voor stroom op mijn oude adres. Ik heb in juni 2023 uiteraard meteen de verhuizing doorgegeven en dit is klaarblijkelijk achter de schermen niet doorgevoerd.
Inmiddels meermaals contact gehad met de klantenservice. En wat een incapabele medewerkers daar! Er wordt meermaals beloofd iets aan te passen, systemen werken echter niet mee, waardoor dit niet lukt. Vervolgens beloven ze om dit alsnog na afloop van het telefoongesprek op orde te maken, wat ook niet gebeurt. Daarnaast zou uitgezocht worden wat er mis is gegaan bij het doorgeven van mijn verhuizing (dit zou met een leidinggevende besproken worden omdat die de telefoongesprekken kunnen terugluisteren) en daarna aan mij teruggekoppeld worden in de week voor kerst. Géén telefoontje of mailtje ontvangen. Ik vraag me af hoe die mensen aan de andere kant van de telefoon met zichzelf kunnen leven. Je belooft immers iemand iets, je zit aan de lijn omdat je een ander hoort te helpen & vervolgens gebeurt er niks mee, waardoor ik als klant alleen maar meer hinder hiervan ondervindt.
“Gesprekken worden opgenomen voor trainingsdoeleinden…” Nou, er valt duidelijk nog heel wat te trainen dan. En vergeet vooral niet dat ook klanten tegenwoordig gesprekken kunnen opnemen, want dat schijnt in de huidige tijd wel nodig te zijn met de vele fouten die er gemaakt worden, waar ik als klant uiteindelijk de dupe van wordt.
Ik ben uiteraard bereid om de stroom die ik zelf verbruikt heb te betalen, maar ik ga zeker niet het stroomverbruik van anderen betalen! Hoe moeilijk kan het zijn om gegevens op een correcte wijze te verwerken?!?! Inmiddels heb ik de automatisch incasso stopgezet, want ik ga zeker niet het verbruik van een ander betalen! Heel interessant om te zien hoe snel ik mails ontving dat ze het geld niet konden incasseren. En dan ook nog dreigen met iedere keer € 40 extra incasso kosten.
@Annabel
Hulde voor je geduld , ik had het automatisch incasso in juli al stop gezet als ik in die positie terecht zou komen.
1 jaar afgesloten voor een prijs van 1,19 m3. Nog steeds tevreden over en nog niet een goedkoper aanbod gezien sindsdien.
handig overzicht van je verbruik, gewoon prima.
@annie
Gisteren kontrakt verlengt voor 1 jaar 1.1498
@Grada nieuw contract afgesloten op 18 december voor gas: 1.14855
Goedkope leverancier. Werkt naar behoren.
Weinig omkijken naar
Ze zijn niet transparant, lichten je op na einde contract door stijging kosten die je niet ziet, geven geen antwoord op vragen. Schandalige klantenservice die geen kennis van zaken heeft.
Energietoeslag wordt niet toegepast op eerlijke manier.
Verschrikkelijke partij.
Jaren ben ik overgestapt van de ene naar de andere energieleverancier en vind Oxxio de fijnste. De app is heel toegankelijk en duidelijk. Handig om het verbruik per maand, dag of uur te kunnen zien. Zo viel het op dat een lange douchebeurt vrij veel kost en de verwarming aan minder dan verwacht. En wat het sluipverbruik kost. De mails zijn ook duidelijk. Termijnbedrag kan ook in de app aangepast worden.
Ik zat bij Oxxio bijna 3 jaar. Eerste jaar, alles liep goed. Tweede jaar, extra kosten omdat de overheidsheffingen exclusief waren. Dit werd genoemd in kleine en vaag tekst dat alleen een oplettend persoon ziet.
Ze doen ook elke 3 maanden nieuwe tarieven, eentje is inclusief overheidsheffingen en btw en de andere toch niet. Ik ben boos over maar ik geef toe, mooie lesje.
Totdat ik zonnepanelen had genomen was er niks aan de hand. Echter deze zichtbaar maken in de Oxxio app schijnt heel erg moeilijk te zijn. Ik had netjes deze aangemeld zoals de procedure is maar helaas. Ben al een maand bezig en nog steeds geen succes. Nu is er een intern verzoek ingediend en mag ik daar nog 6 weken op wachten. Top deze service. Iedere keer wanneer ik iemand aan de telefoon kreeg hetzelfde antwoord. Meneer wacht u nog maar een paar dagen dan komt het wel goed. Maar het komt dus niet goed en nu mag ik 6 weken wachten. Dat heet aan het lijntje houden. Toen ik nieuwe klant werd van Oxxio kon alles in no time geregeld worden. Zoals zo vaak binnen halen die klant en daarna zien we wel hoe het loopt. Top OXXIO nu raak je niet 1 maar 2 klanten tegelijk kwijt. Ik beheer namelijk ook het contract van mijn ouders.
Nooit klant worden! Hebben het contract van mijn bovenbuurvrouw op mijn naam gezet en haar afgesloten. Ik had uiteindelijk 2 contracten op mijn naam incasso bureau achter mij aan en hoge boetes. Na 6 maanden hebben ze eindelijk iets laten horen en volgens de correctie nota kreeg ik geld terug maar nu sturen ze me via een mail (dus geen officiële factuur) dat ik €908 moet betalen. Heel raar bedrijf!
Klant sinds juni. Duidelijke communicatie, fijne klantenservice. En destijds zeer laag tarief, nu iets duurder maar wel mooie bonus zag ik. Heb hem aangeraden voor mijn buurman.
@Leo
Klopt.
Ik zit jaren bij Oxxio.
Ik vind ze super goed.
En bellen gaat ook voor de wind.
Heb nooit klachten over hun.
Ben zeer tevreden.
Oxxio krijgt van mij een vette 10.
Sinds 7 juli klant bij Oxxio. Aanmelden ging eenvoudig. De overstap is goed geregeld.
De tarieven voor gas en elektra lagen begin juni gunstig in de markt. Het contract en overige informatie is het en klopt. Over Oxxio hebben wij tot op dit moment geen klagen.
Niet mee in zee gaan, waardeloos.
Klant contact zeer slecht en men komt afspraken niet na
Ze zijn vergeten mijn contract op te sturen. Ondertussen heb ik een contract bij een andere leverancier. Oxxio verplicht mij nu om toch met hen in zee te gaan.
Na meermaals het verhaal uitgelegd te hebben snapt men eindelijk dat men fout zit en het zou snel opgelost worden zodat ik terug ga naar de leverancier waar ik een contract heb lopen.
Nu weken later is er nog steeds niets gebeurt en krijg ik telkens betalingsherinneringen, wil men de betaling niet meer opschorten en dreigt Oxxio zelf met incassokosten!
Blijf ver weg van deze partij!
@Jurgen, ja ik heb zelf ook een zeer slechte soortgelijke ervaring. Ik had laatste bedrag teruggeboekt (wel teveel, maar zij hadden het mij het teveel betaalde 3 weken na de beloofde datum nog niet uitgekeerd. Ik dacht, dan krijg ik vanzelf bericht hoeveel ik nog moet betalen. Ik kreeg een herinnering met meteen incassokosten er bovenop. Diverse chatgesprekken gehad, maar ze verbreken gewoon de verbinding!!! Ik zou de incasso-kosten maar betalen en meteen op klacht.nl je klacht deponeren en aangeven dat je de incassokosten terug wilt. Immers, anders lopen de incassokosten nog meer op. Jaar later werd ik gebeld of ik weer klant wilde worden…. Weer verhaal uitgelegd waarom niet. Toen zei de dame: “kunt u niet met uw hand over het hart strijken”? Ik zei: “eerst wil ik de ten onrechte betaalde incassokosten terug”. Dat kon niet. Voor mij dus ook nooit Oxxio meer. Had trouwens niet verwacht, dat dit bedrijf het nog volhoudt. Het komt vast omdat ze onder Eneco vallen. In ieder geval heeft dit gevalletje Oxxio heel veel klanten gekocht, omdat ik voor meer mensen energiezaken regel. Ook op verjaardagen end. waarschuw ik mensen voor dit bedrijf.
Zeer slecht ervaring met Oxxio, ik ben al maanden bezig om met een oplossing te komen. Ze reageren niet en komen niet met een oplossing, maar ze halen ondertussen wel geld van mij rekening.
Wordt goed op de hoogte gehouden over maandelijks verbruik ook t.o.v. jaar daarvoor en meldingen als je meer verbruikt dan normaal , app werkt prima. Restitutie betalingen altijd keurig op tijd!