Waar ben je naar op zoek?

Oxxio

Totaalscore

Energieprijs


7,2

Klantenservice


7,2

Algemeen


7,3

Plus- en minpunten

  • Real-time inzicht energieverbruik
  • Prettige app die inzicht biedt
  • Hoge bonussen
  • Communicatie kan beter
  • Hoger vastrecht zonnepaneelhouders

Over Oxxio

Oxxio is een Nederlandse energieleverancier en positioneert zich tussen de prijsvechters op energiegebied. De focus ligt met name op het feit dat klanten alles online kunnen regelen.

Het bedrijf is sinds 2011 onderdeel van Eneco, maar functioneert nog steeds als zelfstandig bedrijf met eigen vergunningen. Inmiddels heeft de leverancier ruim 250.000 klanten weten te bemachtigen. Daarmee behoort de onderneming tot een van de middelgrote energieleveranciers in Nederland.

Oxxio maakt gebruik van vrijwel volledig gebruik van groene stroom.

Kan het goedkoper?

197 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Oxxio?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • MMaria – 05 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overgestapt omdat ze de laagste tarieven hanteren van alle contracten die online beschikbaar zijn. Bevalt goed. Prettig contact en goed inzicht in verbruik. Als er problemen zijn wordt dit altijd goed opgelost door de medewerkers.

    Reageren
  • TTobey – 05 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Voor de prijs moet je echt bij Oxxio zijn. Ook de verbruiksapp is handig en spreekt voor zich

    Reageren
  • AAnnabel – 05 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zelden voel ik de behoefte om een klacht over een bedrijf online te gooien maar Oxxio heeft me zover gekregen! Wat een waardeloze organisatie! Ik ben vorig jaar in juni verhuist en Oxxio denkt dat ik blijf betalen voor stroom op mijn oude adres. Ik heb in juni 2023 uiteraard meteen de verhuizing doorgegeven en dit is klaarblijkelijk achter de schermen niet doorgevoerd.

    Inmiddels meermaals contact gehad met de klantenservice. En wat een incapabele medewerkers daar! Er wordt meermaals beloofd iets aan te passen, systemen werken echter niet mee, waardoor dit niet lukt. Vervolgens beloven ze om dit alsnog na afloop van het telefoongesprek op orde te maken, wat ook niet gebeurt. Daarnaast zou uitgezocht worden wat er mis is gegaan bij het doorgeven van mijn verhuizing (dit zou met een leidinggevende besproken worden omdat die de telefoongesprekken kunnen terugluisteren) en daarna aan mij teruggekoppeld worden in de week voor kerst. Géén telefoontje of mailtje ontvangen. Ik vraag me af hoe die mensen aan de andere kant van de telefoon met zichzelf kunnen leven. Je belooft immers iemand iets, je zit aan de lijn omdat je een ander hoort te helpen & vervolgens gebeurt er niks mee, waardoor ik als klant alleen maar meer hinder hiervan ondervindt.

    “Gesprekken worden opgenomen voor trainingsdoeleinden…” Nou, er valt duidelijk nog heel wat te trainen dan. En vergeet vooral niet dat ook klanten tegenwoordig gesprekken kunnen opnemen, want dat schijnt in de huidige tijd wel nodig te zijn met de vele fouten die er gemaakt worden, waar ik als klant uiteindelijk de dupe van wordt.

    Ik ben uiteraard bereid om de stroom die ik zelf verbruikt heb te betalen, maar ik ga zeker niet het stroomverbruik van anderen betalen! Hoe moeilijk kan het zijn om gegevens op een correcte wijze te verwerken?!?! Inmiddels heb ik de automatisch incasso stopgezet, want ik ga zeker niet het verbruik van een ander betalen! Heel interessant om te zien hoe snel ik mails ontving dat ze het geld niet konden incasseren. En dan ook nog dreigen met iedere keer € 40 extra incasso kosten.

    Reageren
    • RRene – 11 januari 2024

      @Annabel
      Hulde voor je geduld , ik had het automatisch incasso in juli al stop gezet als ik in die positie terecht zou komen.

      Reageren
  • Aannie – 19 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    1 jaar afgesloten voor een prijs van 1,19 m3. Nog steeds tevreden over en nog niet een goedkoper aanbod gezien sindsdien.

    handig overzicht van je verbruik, gewoon prima.

    Reageren
    • GGrada – 20 december 2023

      @annie
      Gisteren kontrakt verlengt voor 1 jaar 1.1498

      Reageren
      • JJohan – 13 januari 2024

        @Grada nieuw contract afgesloten op 18 december voor gas: 1.14855

        Reageren
  • JJoost – 19 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goedkope leverancier. Werkt naar behoren.

    Weinig omkijken naar

    Reageren
  • DDirk – 24 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze zijn niet transparant, lichten je op na einde contract door stijging kosten die je niet ziet, geven geen antwoord op vragen. Schandalige klantenservice die geen kennis van zaken heeft.
    Energietoeslag wordt niet toegepast op eerlijke manier.
    Verschrikkelijke partij.

    Reageren
  • JJolanda – 10 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Jaren ben ik overgestapt van de ene naar de andere energieleverancier en vind Oxxio de fijnste. De app is heel toegankelijk en duidelijk. Handig om het verbruik per maand, dag of uur te kunnen zien. Zo viel het op dat een lange douchebeurt vrij veel kost en de verwarming aan minder dan verwacht. En wat het sluipverbruik kost. De mails zijn ook duidelijk. Termijnbedrag kan ook in de app aangepast worden.

    Reageren
  • BBarry – 05 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik zat bij Oxxio bijna 3 jaar. Eerste jaar, alles liep goed. Tweede jaar, extra kosten omdat de overheidsheffingen exclusief waren. Dit werd genoemd in kleine en vaag tekst dat alleen een oplettend persoon ziet.

    Ze doen ook elke 3 maanden nieuwe tarieven, eentje is inclusief overheidsheffingen en btw en de andere toch niet. Ik ben boos over maar ik geef toe, mooie lesje.

    Reageren
  • WWerner – 31 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Totdat ik zonnepanelen had genomen was er niks aan de hand. Echter deze zichtbaar maken in de Oxxio app schijnt heel erg moeilijk te zijn. Ik had netjes deze aangemeld zoals de procedure is maar helaas. Ben al een maand bezig en nog steeds geen succes. Nu is er een intern verzoek ingediend en mag ik daar nog 6 weken op wachten. Top deze service. Iedere keer wanneer ik iemand aan de telefoon kreeg hetzelfde antwoord. Meneer wacht u nog maar een paar dagen dan komt het wel goed. Maar het komt dus niet goed en nu mag ik 6 weken wachten. Dat heet aan het lijntje houden. Toen ik nieuwe klant werd van Oxxio kon alles in no time geregeld worden. Zoals zo vaak binnen halen die klant en daarna zien we wel hoe het loopt. Top OXXIO nu raak je niet 1 maar 2 klanten tegelijk kwijt. Ik beheer namelijk ook het contract van mijn ouders.

    Reageren
  • LLC – 12 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit klant worden! Hebben het contract van mijn bovenbuurvrouw op mijn naam gezet en haar afgesloten. Ik had uiteindelijk 2 contracten op mijn naam incasso bureau achter mij aan en hoge boetes. Na 6 maanden hebben ze eindelijk iets laten horen en volgens de correctie nota kreeg ik geld terug maar nu sturen ze me via een mail (dus geen officiële factuur) dat ik €908 moet betalen. Heel raar bedrijf!

    Reageren
  • LLeo – 13 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Klant sinds juni. Duidelijke communicatie, fijne klantenservice. En destijds zeer laag tarief, nu iets duurder maar wel mooie bonus zag ik. Heb hem aangeraden voor mijn buurman.

    Reageren
    • MMauke – 10 november 2023

      @Leo

      Klopt.
      Ik zit jaren bij Oxxio.
      Ik vind ze super goed.

      En bellen gaat ook voor de wind.

      Heb nooit klachten over hun.

      Ben zeer tevreden.
      Oxxio krijgt van mij een vette 10.

      Reageren
  • HH. Aalbers – 09 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 7 juli klant bij Oxxio. Aanmelden ging eenvoudig. De overstap is goed geregeld.
    De tarieven voor gas en elektra lagen begin juni gunstig in de markt. Het contract en overige informatie is het en klopt. Over Oxxio hebben wij tot op dit moment geen klagen.

    Reageren
  • Mmarcel – 30 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Niet mee in zee gaan, waardeloos.
    Klant contact zeer slecht en men komt afspraken niet na

    Reageren
  • JJurgen – 29 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze zijn vergeten mijn contract op te sturen. Ondertussen heb ik een contract bij een andere leverancier. Oxxio verplicht mij nu om toch met hen in zee te gaan.

    Na meermaals het verhaal uitgelegd te hebben snapt men eindelijk dat men fout zit en het zou snel opgelost worden zodat ik terug ga naar de leverancier waar ik een contract heb lopen.

    Nu weken later is er nog steeds niets gebeurt en krijg ik telkens betalingsherinneringen, wil men de betaling niet meer opschorten en dreigt Oxxio zelf met incassokosten!

    Blijf ver weg van deze partij!

    Reageren
    • JJoke – 10 september 2023

      @Jurgen, ja ik heb zelf ook een zeer slechte soortgelijke ervaring. Ik had laatste bedrag teruggeboekt (wel teveel, maar zij hadden het mij het teveel betaalde 3 weken na de beloofde datum nog niet uitgekeerd. Ik dacht, dan krijg ik vanzelf bericht hoeveel ik nog moet betalen. Ik kreeg een herinnering met meteen incassokosten er bovenop. Diverse chatgesprekken gehad, maar ze verbreken gewoon de verbinding!!! Ik zou de incasso-kosten maar betalen en meteen op klacht.nl je klacht deponeren en aangeven dat je de incassokosten terug wilt. Immers, anders lopen de incassokosten nog meer op. Jaar later werd ik gebeld of ik weer klant wilde worden…. Weer verhaal uitgelegd waarom niet. Toen zei de dame: “kunt u niet met uw hand over het hart strijken”? Ik zei: “eerst wil ik de ten onrechte betaalde incassokosten terug”. Dat kon niet. Voor mij dus ook nooit Oxxio meer. Had trouwens niet verwacht, dat dit bedrijf het nog volhoudt. Het komt vast omdat ze onder Eneco vallen. In ieder geval heeft dit gevalletje Oxxio heel veel klanten gekocht, omdat ik voor meer mensen energiezaken regel. Ook op verjaardagen end. waarschuw ik mensen voor dit bedrijf.

      Reageren
  • GGerard – 07 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer slecht ervaring met Oxxio, ik ben al maanden bezig om met een oplossing te komen. Ze reageren niet en komen niet met een oplossing, maar ze halen ondertussen wel geld van mij rekening.

    Reageren
  • PPaul van Sichem – 25 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wordt goed op de hoogte gehouden over maandelijks verbruik ook t.o.v. jaar daarvoor en meldingen als je meer verbruikt dan normaal , app werkt prima. Restitutie betalingen altijd keurig op tijd!

    Reageren
  • JJ dunnink – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer Tevreden met de ervaring die ik al vele jaren heb met olio

    Reageren
  • JJan – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Onlangs overgegaan op een 3-jarig contract. Zeer duidelijke aanbieding gekregen onder het prijsplafond. Alles in een zeer kort tijdsbestek geregeld. Topaanbieding tegen een mooie prijs.

    Reageren
  • LLoes Hendriks – 17 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heel ontevreden over Oxxio!
    Sinds april ben ik klant. Ik krijg in juni ineens een factuur voor een opzegboete van €50,-. Ik heb niet opgezegd. De klantenservice snapt ook niet waarom, maar in het systeem staat dat het contract door mij beëindigd is. Daarom de opzegboete. De backoffice krijgt de vraag dit op te lossen.
    Dat kan weken duren.
    In de tussentijd krijg ik een aanmaning met dreiging van incassokosten en afsluiting.
    Ik vraag de klantenservice de factuur de crediteren. Dat kan niet.
    Ik dien een klacht in. Als reactie op de klacht belt de klantenservice mij. Ik kan niet meteen opnemen en krijg een mailtje de klantenservice te bellen. Na weer drie kwartier in de wacht weet de klantenservice nergens van. Er komt begrip, maar geen oplossing. De backoffice kan er volgens de medewerker nog wel 8 weken over doen.
    Dus Oxxio geeft zichzelf 3 maanden de tijd om hun eigen fout te herstellen. Maar zetten mij onder druk de onterechte factuur te betalen. Dat is meten met twee maten en machtsmisbruik.
    En niemand die in het systeem kan aanklikken dat de factuur gecrediteerd moet worden. Het lijkt zo simpel, dat is het blijkbaar niet.
    Zodra het contract is afgelopen, stap ik over. Voor mij nooit meer Oxxio!

    Reageren
    • BBies – 25 juli 2023

      @Loes Hendriks
      Bedankt voor je review! duidelijk dat het voor mij dan geen oxxio wordt als er zo slecht wordt gecommuniceerd!

      Reageren
  • MMaaike – 13 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Beste mensen ga niet bij oxxio en als je er al wel bent controleer dan je meterstanden en nota’s heel goed! Bij ons is er eerst een fout gemaakt op de jaar nota waarbij ze “perongeluk” ons jaarverbruik aan stroom verdubbeld hebben. Dit hebben ze toegegeven dat het fout was en toen hebben ze het gecorrigeerd. Dit hebben ze vervolgens gedaan met 5 correctie nota’s waarvan ze zelf ook niet meer snapten hoe het zit toen we om uitleg vroegen. Er zat een vreemd verschil in met opeens 200 euro wat wij extra moesten betalen. Na uren aan de telefoon bleek dit ook een fout en hadden ze een oude nota van 1.5 jaar geleden er “perongeluk” bij opgeteld. Wij gaan zeker weg, wees gewaarschuwd voor deze oplichters!!!!

    Reageren
    • BBies – 25 juli 2023

      @Maaike
      Als ik deze ellende al lees ben ik er al klaar mee!

      Reageren
  • LLieuwe – 10 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Elke maand netjes een mail met je verbruik, zelfs op sluimer verbruik wordt je gewezen.
    Blij dat ik bij OXXIO voor een vast contract heb gekozen, waardoor ik nog een tijdje weet wat mijn prijs is voor elektriciteit.

    Reageren
  • Iismail – 07 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oxxio: Snelle en efficiënte service

    Als tevreden klant van Oxxio wil ik graag mijn positieve ervaring delen. Oxxio heeft indruk op me gemaakt met hun uitstekende service en snelle reactie bij energieproblemen. De directe beschikbaarheid via de telefoon is een groot pluspunt. Oxxio regelt problemen zo snel mogelijk en hun efficiëntie is opmerkelijk. Het team is goed geïnformeerd en toegewijd aan klanttevredenheid. Het gebruiksvriendelijke online portaal maakt het beheren van energiezaken eenvoudig. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met Oxxio als energieleverancier en beveel hen sterk aan voor hoogwaardige diensten en uitstekende klantenservice.

    Reageren
  • EEs – 06 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben al jaren klant. Ik krijg echter geen aanbieding voor een vast contract terwijl nieuwe klanten dat wel krijgen. De klantenservice reageert alleen als ik een openbaar bericht op facebook zet. Bellen, mailen chatten heeft geen enkele zin.
    Ik ben dus overgestapt naar een andere leverancier.

    Reageren
  • TToin – 05 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima en snel afgesloten. Goede prijs voor 3 jarig contract. Klantenservice telefonisch niet bereikbaar. Ze laten je gewoon in de wacht staan. Via rmsil wel binnen uur antwoord. Top. Overal goede leverancier

    Reageren
  • PPvD – 05 juli 2023

    Zeer slechte energieleverancier ! Ben al 4 maanden bezig om in te loggen in de app en krijg ook al vier maanden mijn maandoverzichten niet meer gemaild. Heb diverse keren hierover gebeld (soms met wachttijden van een uur) maar niets helpt. Begrijp niet dat dit allemaal maar kan, kennelijk gaat het met Oxxio bergafwaarts. Vraag me af hoe lang dit bedrijf nog bestaat als energieleverancier.
    Overigens opmerkelijk om de laatste tijd goede reviews hier te lezen, omdat elke reviewsite dezelfde klachten laat zien over Oxxio.

    Reageren