Waar ben je naar op zoek?

Oxxio

Totaalscore

Energieprijs


7,2

Klantenservice


7,3

Algemeen


7,3

Plus- en minpunten

  • Real-time inzicht energieverbruik
  • Prettige app die inzicht biedt
  • Hoge bonussen
  • Communicatie kan beter
  • Hoger vastrecht zonnepaneelhouders

Over Oxxio

Oxxio is een Nederlandse energieleverancier en positioneert zich tussen de prijsvechters op energiegebied. De focus ligt met name op het feit dat klanten alles online kunnen regelen.

Het bedrijf is sinds 2011 onderdeel van Eneco, maar functioneert nog steeds als zelfstandig bedrijf met eigen vergunningen. Inmiddels heeft de leverancier ruim 250.000 klanten weten te bemachtigen. Daarmee behoort de onderneming tot een van de middelgrote energieleveranciers in Nederland.

Oxxio maakt gebruik van vrijwel volledig gebruik van groene stroom.

Kan het goedkoper?

196 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Oxxio?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • PPaula blaauw – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb totaal geen problemen met Oxxio en ik heb in het begin van het jaar een nieuwe slimme meter gehad en zoals ik het al zei, dat ik nog nooit geen problemen met Oxxio heb gehad, dus vandaar dat ik gewoon bij Oxxio blijf

    Reageren
  • BBenny Van dieren – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Komen hun afspraken na

    Reageren
  • KKuipers – 29 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Begin juni een zeer scherp jaartarief weten vast te zetten, overstapservice prettig. Duidelijke communicatie. Fijne website en medewerkers. Tot dusver weinig te klagen!

    Reageren
  • BBeri – 08 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    na het aanmelden op 8 mei 2023 werd het contract per e-mail gestuurd. Ik had aangegeven dat ik per 8 juni 2023 de energie (elektra + gas) van Oxxio zou betrekken. Mij was verzekerd dat ik vlak voor de levering door Oxxio een mail zou krijgen om de meterstanden door te geven.
    Het is inmiddels 9 juni 2023 en nog niks ontvangen. Sterker nog, complete radiostilte vanuit Oxxio sinds 8 mei 2023.
    Na een paar keer moeizaam gebeld met de service afdeling (gemiddelde wachttijd 45 minuten) werd mij keer op keer verzekerd dat alles in orde zou komen.
    Meterstanden heb ik nog steeds niet kunnen melden, een account aanmaken op MijnOxxio lukt ook nog steeds niet.
    Ik heb het helemaal gehad met Oxxio en heb er een hard hoofd in dat “alles in orde gaat komen”.
    NB. de leverancier kan mijn (slimme) meter niet uitlezen; dit heb ik via de netbeheerder zo laten instellen. Stukje privacy.

    Reageren
    • AArnold – 16 juni 2023

      @Beri als je een nieuwe meter hebt.. dus slimme meter hoef je de meterstanden niet door te geven dat gaat automatisch

      Reageren
  • RReneé – 07 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben al een tijdje klant bij Oxxio en over het algemeen ben ik erg tevreden met hun service. Een van de dingen die ik het meest waardeer aan Oxxio is hun gebruiksvriendelijke benadering. Het hele proces, van het aanmelden tot het ontvangen van mijn energierekeningen, verloopt soepel en zonder gedoe. Ze hebben een intuïtieve online portal waar ik gemakkelijk mijn energieverbruik kan bijhouden en mijn facturen kan bekijken. Dit maakt het beheren van mijn energiezaken een fluitje van een cent.

    Wat ik ook waardeer aan Oxxio is hun transparantie. Ze communiceren duidelijk over de kosten en tarieven, zodat ik altijd weet waar ik aan toe ben. Geen verborgen verrassingen of onaangename schokken op mijn facturen. Bovendien bieden ze ook verschillende contractopties, zodat ik de vrijheid heb om te kiezen wat het beste bij mijn behoeften past.

    Een ander groot pluspunt van Oxxio is hun focus op duurzaamheid en groene energie. Ze hebben een aantal milieuvriendelijke initiatieven, zoals het aanbieden van 100% windenergie. Dit was een belangrijke factor voor mij bij het kiezen van een energieleverancier, omdat ik graag mijn steentje bijdraag aan een schonere planeet.

    Als ik één verbeterpunt zou moeten noemen, dan is het dat de klantenservice soms een beetje traag kan zijn. Het kan even duren voordat je antwoord krijgt als je contact met ze opneemt. Maar over het algemeen zijn de medewerkers vriendelijk en behulpzaam zodra je met ze in gesprek bent.

    Al met al kan ik zeggen dat ik een tevreden klant ben bij Oxxio. Ze bieden een betrouwbare service, hebben een gebruiksvriendelijke benadering en tonen een toewijding aan duurzaamheid. Dus als je op zoek bent naar een energieleverancier, zou ik zeker Oxxio overwegen.

    Ik hoop dat deze review je helpt bij het nemen van een beslissing! Als je nog andere vragen hebt, laat het me gerust weten. Succes!

    Reageren
    • PPeter Klok – 13 juni 2023

      @Reneé
      Goedenavond
      Ik zit zelf te twijfelen voor een overstap naar Oxxio , heb nl bij een overstap naar een leverancier veel ellende meegemaakt met de beroemde kleine lettertjes ,nu is mijn vraag is Oxxio echt goed te
      vertrouwen

      Reageren
      • JJohn – 15 september 2023

        @Peter Klok
        Met Oxxio kun je nog veel meer ellende verwachten.

        Reageren
  • AA. Heijnen – 06 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oxxio doet het goed. Ze leveren groene stroom en gas als je wilt, dat is mooi. Overstappen was niet zo moeilijk, maar klantenservice heel soms lastig te bereiken zijn. App is handig voor inzicht in verbruik!

    Reageren
  • GGeert P. Thuys – 05 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oxxio is gewoon geweldig! Uitstekende service, betrouwbaarheid en transparantie maken hen een top energieleverancier. Ik ben zeer tevreden met hun vriendelijke klantenservice, nooit problemen met stroomonderbrekingen gehad en hun tarieven en energieopties zijn aantrekkelijk. Ze zijn de beste

    Reageren
    • MMauke – 08 juni 2023

      @Geert P. Thuys
      Heyyyyy,

      Dat klopt. Ik zit al jaren bij oxxio.. ze zijn de best van allemaal. Ik blijf zitten tot mijn dood.
      Een vette 10 voor oxxio

      Reageren
  • Ddirk – 03 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    vorige week gekozen voor hun jaarcontract.

    goedkoopste in de markt en gemakkelijke aanvraagproces.

    Reageren
  • VVictor – 01 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Fijne klantenservice en met de nieuwe contracten en tarieven zijn ze de goedkoopste leverancier van Nederland. Het jaarcontract is echt goedkoop.

    Reageren
  • JJeannet – 12 mei 2023

    Véél te duur , afgelopen winter enorme prijzen moeten betalen , als na heffing bij t opzeggen in feb 2023. Tenminste vind ik een termijn bedrag van €5500, schandalig voor een periode van 24-10 tot 7-2-23 voor verbruik van 1135 m3 en 1897 kWh .

    Reageren
    • EEls – 01 juli 2023

      @Jeannet
      Wat was daar de oorzaak van? En klopte het wel, is er over gecommuniceerd? Ik lees dit verder bij niemand terug. Twijfel welke leverancier.
      Groet, Els

      Reageren
  • OOverberg – 08 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Waardeloos bedrijf, komt na een half jaar opeens met een zielig mailtje dat terug lever kosten zijn gehalveerd!!!!!
    Oplichters

    Reageren
  • JJa hoor. – 03 mei 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze bellen niet terug!
    Ze reageren niet op brief.
    Ze schermen al snel met aanmaning.
    En bellen ook niet terug na herhaalde verzoeken aan helpdeskmedewerker !
    Persoon met voldoende accreditatie belt niet ondanks goede intenties medewerker.

    Reageren
  • KKlaus – 04 april 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prettige website en klantenservice. Tarieven meestal scherp, al loont het soms om even te bellen voor een goedkopere deal.

    Reageren
  • Rrenee – 20 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    heldere website, en goedkoopste 6 maanden contract in mijn situatie.

    Voor de rest nog geen ervaring. Ze zeggen m’n huidige leverancier ook op.

    Reageren
  • MMary – 17 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Betalen nog steeds de hoofdprijs

    Reageren
  • TToon – 03 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb geen rare ervaringen met Oxxio.
    Ben al jaren lid, ze moeten alleen stoppen met die vragen via die robotcomputer wat een aanfluiting en je hebt wel het gevoel dat je niet voor vol wordt aangezien.

    Reageren
  • MMarcel – 01 maart 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Tarieven in de app blijven 2x hoger dan elders, tijd om over te stappen en hier weg te gaan. Vaste leveringskosten zijn afgelopen jaar 3x verhoogd, zijn ook veel hoger dan elders.

    Reageren
    • BBP – 15 maart 2023

      @Marcel, waar ben je naar toe gegaan?

      Reageren
    • JJeannet – 12 mei 2023

      Marcel , graag verneem ik de tarieven die ze jou hebben betekend . Ik vertrouw de zaak totaal niet. Moet nota bene voor n verbruik van 1335 m3 en 1879 kWh € 5500, betalen. Krijg de eerste maanden , na ettelijke brieven en telefoontjes géén reactie.

      Reageren
  • FFerobe – 20 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een bijzonder bedrijf die met advertenties en slimme trucjes klanten probeert binnen te krijgen.

    Maar ben je eenmaal klant dan begint de ellende.

    Klantenservice slecht. ja, ja en niet doen. Iedereen aan de telefoon luistert naar je, maar doet niets. Steeds maar uitleggen en niemand handelt.

    Prijzen en administratie is een puinhoop

    Reageren
  • AAlexander – 17 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dieven!
    Het hele jaar al 70 a 80 cent rekenen per kwh. Op een variabel contract. Terwijl de prijs in de markt 40 ct is, precies op nivo van het prijs plafond. De belastingdienst, (u en ik!) wordt nu getild voor 30 a 40 ct per kwh. Zij betalen het verschil tussen plafond van 40 ct en de idiote Oxxio =Eneco tarieven.
    Pik het niet en ga weg daar!

    Reageren
  • SSezer – 16 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Beste mensen stap niet over naar Oxxio.

    Woorden schieten te kort hoe dit bedrijf de afgelopen jaren met ons is omgegaan.

    Foutieve tarieven, leugens, niet nakomen afspraken, aan het lijntje houden, tegenstrijdige mededelingen en kan ik nog wel een boekwerk schrijven..

    Reageren
  • AAlexandra Vogelzang – 15 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Helaas uiterst slechte ervaring met Oxxio.

    Na afloop van ons vaste contract in februari 2022 over gegaan op een los vast contract. In de kleine lettertjes zou dit contract het eerste jaar geen tariefverhogingen kennen.

    Helaas toch tot tweemaal toe een flinke verhoging gehad. Toen ik tussentijds zelf onze daadwerkelijke kosten berekende omdat de app maandenlang met verkeerde tarieven rekende en zag dat wij al €2000 terug zouden krijgen kon ik met geen mogelijkheid ons maandbedrag naar beneden bij laten stellen.

    Hierna ben ik in december overgestapt naar een andere maatschappij. Helaas kwam Oxxio ook de door hen beloofde data voor compensatie steeds niet na. Inmiddels heb ik eindelijk een correctienota ontvangen en krijg ik bovenop de €2000 die ik inderdaad teveel had betaald, nog eens €800 extra terug. Voor mij nooit meer Oxxio.

    Reageren
  • MMark – 15 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Belachelijke prijzen in vergelijking met andere leveranciers en de klantenservice is traag en onkundig. Blij dat ik ben overgestapt, scheelt me letterlijk honderden euro’s per maand.

    Reageren
  • JJaap – 14 februari 2023

    Oxxio is en blijft heel duur voor stroom en gas

    Reageren
  • WWillemien – 12 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben al jaren klant! Duidelijke app . Verder klopt altijd alles en noem mij nu eens een klantenservice die heel snel te bereiken is,?
    Maakt niet uit waar je geen belt overal hetzelfde probleem. PERSONEEL TE KORT!
    Ik ben heel tevreden met Oxxio en heb vertrouwen in deze maatschappij!

    Reageren
  • EEd – 09 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Belachelijk hoe ze met klanten omgaan die ze gedupeerd hebben met onterechte verhogingen! (Ruim 1000 euro te gerekend!) Veel mooie beloftes over de mail en telefoon, maar ze komen die niet na! Denk goed na voordat je met ze in zee gaat!

    Reageren
    • EEd – 09 februari 2023

      @Ed
      Een korte toevoeging: Ik snap de andere reviews niet. (Lijken wel nep.) De app werkt helemaal niet goed. Tarieven kloppen niet (waardoor je niet de juiste gegevens ziet, ja dit is nu nog steeds het geval) en data is regelmatig een paar dagen ‘weg’.

      Reageren
    • TTrijnie – 13 februari 2023

      @Ed

      Hoi Ik heb voir 1 week 1200 aan stroom verbruikt
      Hoe dat kunnen ze niet vertelen oplichters

      Reageren