Waar ben je naar op zoek?

DGB Energie

Totaalscore

Energieprijs


3,6

Klantenservice


3,7

Algemeen


3,6

Over DGB Energie

DGB profileert zichzelf als een dienstverlenend bedrijf binnen de agrarische sector. In 2006 is het bedrijf begonnen als energieleverancier. Destijds werd vooral gebruik gemaakt van stroom opgewekt in gas- en kolencentrales, maar tegenwoordig wordt er grotendeels stroom geleverd door het verbranden van biomassa.

DGB produceert zelf geen energie, maar koopt stroom in op de energiemarkt.

Kan het goedkoper?

330 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van DGB Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • RRichard de Hoog – 16 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    OPLICHTERS!!
    Mijn schoonmoeder van 75 jaar oud, werd wijsgemaakt dat haar vaste contract dat loopt tot 2026 niet meer rechtsgeldig was, ze konden haar een alternatief voor dezelfde maandlasten bieden ( 100 euro per maand). In de offerte stond hetzelfde bedrag op basis van een veel lager verbruik met veel hogere tarieven..Bang als ze was gemaakt door de verkoper ging ze akkoord,en kwam er pas achter hoe ze was opgelicht toen ze een voorschotnota op basis van het werkelijke verbruik kreeg. ARAG Rechtshulp heeft DGB aangeschreven om de overeenkomst nietig te laten verklaren, waarna ze terug kan naar oude aanbieder. Hierop word niet gereageerd, wel word geintimideerd, en is nu een afsluitopdracht naar de netbeheerder gegaan. Schaam je DGB.. Voor het eigen gewin een oude dame voor 8000 euro benadelen.. En dan op de website openen met “Eerlijke Energie” en hoe hoog de klanttevredenheid zou zijn.. Oplichters

    Reageren
  • SS. van der Roest – 15 november 2022

    Enkele dagen geleden werd ik opgebeld door een medewerker van Tariefzeker met de mededeling dat mijn huidige energieleverancier failliet zou gaan en dat ik bij DGB een contract kon afsluiten onder dezelfde voorwaarden. Vervolgens kreeg ik direct per mail een offerte toegestuurd met al mijn gegevens waarover men kennelijk beschikte. Toen ik zei dat ik op deze offerte geen einddatum zag staan, werd mij gezegd dat het dezelfde einddatum zou zijn. Hier had ik geen goed gevoel bij en heb aangegeven dat ik rustig over e.e.a. na wilde denken. Vandaag heb ik contact opgenomen met mijn huidige energieleverancier omdat ik het niet helemaal vertrouwde en hoorde ik dat DGB via Tariefzeker op deze manier klanten probeert over te nemen. Het is schandalig dat je op deze wijze onder valse voorwendselen wordt benaderd.

    Reageren
    • RRob den Haan – 30 december 2022

      @S. van der Roest: Bij mij is op 24 november precies hetzelfde gebeurd. Gebeld door Thuiszeker met verhaal over insolvabiliteit Greenchoice. Offerte met maandbedrag wat gelijk was maar nu blijken de voorschotten 3x zo duur.

      Reageren
  • ZZaza – 08 november 2022

    Zojuist gebeld dat Essent zich niet aan zijn contract gaat houden. De meneer met vlotte en nonchallante uitspraak begon over dat ik zeker nog herinner dat een ‘collectief’ de prijzen voor mij in de gaten zou houden (kan me het echt niet herinneren) en dat hen zo ver is dat mijn leverancier de huidige contractprijs niet kan garanderen. Maar ik zou bij DGB het goedkoopst uit zijn. Ik heb het gesprek beeindigd omdat ik in het OV zat. Ze wilden nog vanavond terugbellen Fijn dat ik de verhalen heb kunnen lezen. Ik blijf maar zitten waar ik ben.

    Reageren
  • PPiet de Laat – 07 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oplichters. Onder valse voorwendsels wordt een vrijblijvende ‘offerte’ toegestuurd. Dit blijkt direct een contract te zijn. Willens en wetens wordt tegen je gelogen. Justitie zou moeten optreden.

    Reageren
    • Ssjoerd – 05 december 2022

      @Piet de Laat
      Volgens mij is Piet met pensioen en kijkt 8 keer achter zich of hij achtervolgd wordt op straat .
      Tja , slapen doen we s’nachts ( doen ook alle energie bedrijven )

      oplichters , zware beschuldiging . Je moet rustig alles lezen

      Reageren
  • WWendy – 04 november 2022

    Onder de naam DGB collectief gebeld en de medewerker bleef zonder ademhalen doorratelen… Herhaaldelijk gevraagd waarvoor ze belde, waarop zij summier antwoordde en steeds aangaf mijn gegevens erbij te pakken. (Hoe zij aan deze gegevens komen, zit mij ook behoorlijk dwars)

    Nergens ja op gezegd, duidelijk aangegeven tevreden te zijn over mijn huidige leverancier! Tevens aangegeven voor advies direct met mijn eigen leverancier contact op te nemen en niet via een “collectief”.

    Na opnieuw te hebben gevraagd concreet te zijn over het bellen, gaf zij het op en wenstte mijn, op vileine toon, een fijne dag verder, als ik die haar op dezelfde toon toewenstte

    Begrijp trouwens niet, hoe je hier kunt solliciteren als mens, je leest je toch in bij het bedrijf waar je gaat solliciteren!? Met zóveel klachten en woorden in reviews over oplichtingspraktijken, etc. zou ik het niet in mijn hoofd halen om het uberhaupt te overwegen voor dit bedrijf aan de slag te gaan…bah bah!

    Kunnen wij niet een collectieve aangifte doen hiervan!?

    Reageren
    • AArthur – 17 januari 2023

      @Wendy ik heb waarschijnlijk precies de zelfde dame/medewerker gehad…Ik kwam er niet tussen om mn verhaal te doen. Helaas is Vattenfall wel duurder.

      Reageren
  • TThomas – 02 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oplichters!!!!
    wolf in schaapskleren

    Reageren
  • JJ. Brakkee – 29 oktober 2022

    Feitelijk behoeft het geen betoog meer, dat het oplichters zijn! Mooi commercieel verhaal en men weet dat er altijd een bepaal percentage hierin trapt.
    Uit goede bronnen heb ik reeds vernomen dat men hier juridisch naar gaat kijken.
    Brief richting Nationale ombudsman is ook verder een mogelijkheid. Ook de bestaande providers zouden zulke praktijken moeten tegengaan. Als nieuwe klanten via DGB worden aangemeld zullen de providers na alle media berichten al moeten weten dat dit bedrijf met hun afschuwelijke werkwijze mensen in diepe problemen kunnen brengen! Belachelijk en bananenrepublieke wijze om nieuwe klanten te binden en dit gebeurd gewoon in Nederland!

    Reageren
  • TTonnie – 27 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De leverancier houd zich tot nu toe keurig aan hun contract dat 2 jaar geleden is aan gegaan voor 5 jaar. Zijn er vragen worden deze keurig beantwoord.

    Reageren
    • JJ. Brakkee – 29 oktober 2022

      @Tonnie

      Lees a.u.b. eerst alle andere berichten hierover.
      Afschuwelijke werkwijze en gewoonweg ook hiernaast leugens verkopen.
      Vertelden gewoon dat mijn provider ermee stopt !?!? Gelukkig heb ik mijn provider hierover gebeld en het bleek dus een grove leugen te zijn……!

      Reageren
  • NNannie – 18 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    DGB belt uit naam van andere energie leverancier om je te vertellen dat deze failliet is en hun het contract overnemen. Echter blijkt dit niet waar te zijn dat ze failliet zijn. Na overname word je compleet opgelicht. Mensen trap hier nooit in en controle op je mail is zeer raadzaam. 100 %oplichters grote bek kun je krijgen aan de telefoon, en als je daar iets van zeg word de hoorn erop gegooid

    Reageren
    • BBolman – 21 oktober 2022

      @Nannie: en als je er wel in bent getrapt: Zorg dat je binnen 14 dagen het contract ontbindt. Uw originele leverancier heeft daar een standaard brief voor. En doe melding bij de autoriteit persoonsgegevens, want ze zouden niet zomaar gegevens mogen hebben en kunnen bellen (is een uitzending van Radar of Kassa over te vinden). Dit soort bedrijven is zeer gewiekst en ze lijken binnen de wet te blijven (als een “adviseur” liegt, dan ligt dat aan die werknemer of ZZP-er en is het natuurlijk niet de modus operandi van het bedrijf), maar de privacywet is hun zwakke plek. Dáár moeten we dit soort lieden op pakken.
      Ik zet dit comment bij de bovenste op de lijst (u heeft het vast goed geregeld), in de hoop anderen te behoeden voor foute contracten.

      Reageren
    • MMaaike – 27 oktober 2022

      @Nannie
      Hallo Nannie,

      Helaas ben ik er te laat achter gekomen, ga nu het dubbel betalen. Wat een vertrouwen deze dame me af, dat het allemaal hetzelfde zou blijven, maar omdat het bij ENGIE niet goed ging met leveren energie was het beter dat ik over zou stappen. Dom dat ik niet eerder me heb ingelezen…maar dacht dat het goed zat wie kun je nog vertrouwen in de maatschappij!!!!!
      Alleenstaand inkomen net boven minima…en bedankt!!!

      Reageren
      • MMaria – 11 november 2022

        @Maaike
        Maaike, laat het er niet bij zitten! Bel asjeblieft naar ENGIE en ga samen met hen kijken of er nog een weg terug is. Dien ook een klacht in bij het ACM. Zij hebben jou misleid en dit is onder valse voorwaarden tot stand gekomen. Laat het er niet bij zitten hoor. Bel met ENGIE.

        Groet,
        Maria

        Reageren
  • FFerguson – 12 oktober 2022

    Prijs

    Afschuwelijke praktijken waardoor bedrijven in het algemeen een slechte naam krijgen. Schaam je als je hier werkt. Nog niet 1 ster waard.

    Reageren
  • AAWH Timmermans ….. Veghel – 11 oktober 2022

    Prijs

    Vlotte babbel, doorzeiken over de prijzenoorlog, uiteindelijk betaal je meer als wat er voorgespiegeld wordt.

    Gelukkig kunnen ontbinden binnen de gestelde 14 dagen.

    Pffffff, wat een zwendelbedrijf.

    Reageren
    • Cclaudia knijpinga – 25 oktober 2022

      @AWH Timmermans ….. Veghel goeiemorgen ik ben er ook ingetrapt sinds afgelopen donderdag! ik hen een opzegbrief laten versturen kosten 29 euro! maar oke als ik er dan vanaf ben. maar ik krijg ze niet aan de telefoon en mijn engie energie leverancier wil ook een telefonische opzegging. mag ik vragen hoe u dit voor elkaar heb gekregen? mvg claudia

      Reageren
  • MMargreth Reuvers – 07 oktober 2022

    Met dame gesproken. Mijn energiebedrijf, zou niet meer leveren. DGB zou dat overnemen. Had vast tarief tot december 2023. Contract zou overgenomen worden..circa 110 euro per maand. Nu is er deze week bedrag van 110 en bedrag van 550 afgetrokken. Beide voorschot oktober. Heb 550 weer terug geboekt, krijg nu een dreigmail dat ik in gebreke blijf. Wat te doen.
    Ben twee weken geleden nog gebeld, dat mijn maandlasten van 110 euro naar beneden mocht omdat de regering toeslag zou geven. Er is nooit over dat hoge bedrag gepraat.
    Wie kan me helpen hiermee

    Reageren
    • GGesa – 07 oktober 2022

      @Margreth Reuvers
      Bij mij ook, gebeld door iemand waar ik gelijk tegen zei geen belangstelling te hebben en weg wilde drukken. Hij riep nee het gaat over uw contract en sprak helemaal niet over oversluiten, paar weken later bleek mijn contract beëindigd bij mijn oude leverancier en nu een bedrag van €480 naast mijn maandlasten gewoon afgeschreven. Heb het direct teruggehaald maar weet niet hoe ik die lui moet bereiken. Heb ook mijn vorige leverancier erop gezet, voel me zo belazerd!

      Reageren
      • GGkigkas – 07 november 2022

        @Gesa.Hello,I had the same situation,I got a call from a company (DGB)and they told me that ENGIE energy they are bankrupt and will take over as like new suppliers.they said me I will have to transfer to DGB energy,they had a lot of my personal information and the bank account,they tricked me to change,they had promised that the contract will remain the same like the last with ENGIE i pay 111€,I feel like been cheated,and for the first payment they took €333 and €56,now the second payment came again the same amount, I need help some advice I can’t bear to pay such amounts they are unacceptable, what can I do?

        Reageren
  • EEd – 06 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vlotte babbel, nauwelijks bij te houden wat er verteld wordt en hoe mijn huidige energie bedrijf binnenkort de energie niet meer kan leveren. Telefonisch offerte besproken, Toen contract opgemaakt en wat blijkt deze is hoger dan telefonisch besproken.
    Ik heb mijn huidige energie bedrijf gebeld en voorgelegd wat DGB mij had medegedeeld, zij wisten meteen over welk bedrijf ik het had en stelde mij gerust. Na 3 dagen, dus binnen de bedenktijd DGB geannuleerd en deze annulering is door DGB bevestigd.

    Reageren
  • DDaisy – 04 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben door TariefZeker benaderd met een smoes dat mijn huidige energieleverancier mijn vaste contract per direct zou beeindigen en dat dit volgens de kleine letters mogelijk was.

    Voor ik het goed en wel besefte was ik akkoord met een nieuw energiecontract bij DGB, maar puntje bij paaltje wel velen malen duurder dan mij aan de telefoon beloofd en uiteraard ook een langere contractsduur.

    Ik heb meteen de volgende dag een mail gestuurd naar DGB en heb het gelukkig (vanwege de 14 dagen termijn) kunnen annuleren, maar vind de manier van klantenwerving op deze manier allerminst vriendelijk en onbetrouwbaar. Onbegrijpelijk dat ze klanten onder valse voorwendselen binnen halen.

    Reageren
  • WWillem – 03 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Met een belletje en excuus uit goedkoop abbonement gepraat. Alles zou het zelfde zijn. 1 op 1 overname. Het is een ander contract, het is een andere prijs, het is een andere duur.

    Reageren
    • WWillem – 03 oktober 2022

      @Willem

      Aan de telefoon verteld DGB dat alles mijn schuld is, vertellen ze dat ik het niet had moeten doen, dat ik mijn huiswerk niet heb gedaan en wordt er opgehangen.

      Reageren
      • BBolman – 21 oktober 2022

        @Willem: juridisch hebben ze nog gelijk ook, ondanks dat u waarschijnlijk onder valse voorwendselen aan het contract bent gebracht.
        Wat u nog kunt doen is een klacht plaatsen bij de autoriteit persoonsgegevens, want dit bedrijf heeft waarschijnlijk oneigenlijk gebruik gemaakt van registers waar niet iedereen zomaar bij mag.

        Reageren
  • RRichard – 02 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn schoonmoeder had een perfect contract, maar haar werd de leugen voorgehouden dat dat zou eindigen, maar bij DGB zou ze hetzelfde gaan betalen..

    De oplichters incasseren nu 4 x zoveel!!

    Reageren
    • DDaisy – 04 oktober 2022

      @Richard
      Als je binnen 14 dagen reageert niet akkoord te gaan, kun je er nog vanaf. Bij mij hebben ze dat keurig gedaan.

      Reageren
      • Cclaudia – 25 oktober 2022

        @Daisy hoi daisy ik heb een opzegbrief laten sturen maar ik moet het ook telefonisch afzeggen maar ik blijf in de wacht staan, dit is afgelopen donderdag gebeurt. weet jij misschien wat ik moet doen? mvg claudia

        Reageren
  • MMarleen – 02 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn oude moeder werd gebeld door DGB Energie.
    Het bedrijf sprak haar aan met haar naam, controleerde haar gegevens maar maakte zichzelf niet kenbaar.
    Vervolgens kreeg mijn moeder onder grote druk een offerte in haar maag gesplitst dat ze gelijk digitaal moest tekenen. Ze zou een maandbedrag gaan betalen dat gelijk was aan het maandbedrag dat bij haar huidige energieleverancier betaalt. Toen we bij haar waren vertelde ze dit. We hebben haar de papieren laten halen en gecontroleerd hoe het werkelijk in elkaar zit. Er blijkt dat ze inderdaad dat maandbedrag heeft opgekregen. De adder onder het gras zit in het feit dat ze er niet bij vertellen dat ze dan maar 500m3 gas en ong. 500 kWh electra in haar maandbedrag heeft zitten. Dit zou er bij haar zuinige energiegebruik alsnog op neerkomen dat ze per jaar €2300 bij zou moeten betalen. Het is dus helemaal niet hetzelfde. Gelukkig bestaat er het wettelijke herroepingsrecht voor telefonische verkoop en kun je je ook beroepen op een gebrek aan wilsovereenstemming. De tarieven per kWh en m3 werden nl. heel slinks níet genoemd.

    Reageren
  • BBert de Waard – 27 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Net als allen hier, mooi verhaal aan de telefoon, dat Engie prijs niet meer waar kan waarmaken en DGB contract overneemt voor zelfde prijs, later komt idd de mail met offerte met genoemde prijs.
    Paar dagen daar na komt contract en dan staan er prijzen van 480 euro ipv de beloofde 104 euro per maand!
    Boeven en bedriegers zijn het!!!

    Reageren
    • Cclaudia knijpinga – 25 oktober 2022

      hoi ik had/heb ook engie maar door dgb ben ik er in geluist. ik heb een opzegbrief laten maken maar er moet ook telefonisch opgezegd worden maar dat gaat niet want je blijft in de wacht! wat moet in godsnaam nou doen? mvg claudia

      Reageren
  • TTim – 26 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    NIET DOEN!

    Ik ben in een babbeltruc getrapt van “tarief zeker” je tussenhandelaar. Minuten voordat mijn hond geopereerd werd kreeg ik een belletje dat ik in de e-mail mijn handtekening moest zetten, omdat Vattenfall overgaat in DGB.
    Ik heb een hele slechte tijd achter de rug, doordat ik lange tijd moest wachten op geld dat door mijn huisdieren-verzekering uitgekeerd moest worden.
    De bedenktijd is al verlopen en ik ga nu 4x meer betalen dan dat ik deed.
    Ik ga aangifte doen tegen jullie en naar het juridisch loket.

    Gr.

    Reageren
    • BBernard – 05 oktober 2022

      @Tim

      Hey Tim, helaas hier precies hetzelfde aan de hand. Als je weet hoe of wat werk ik hier graag aan mee. Deze mensen moeten gestopt worden. gr Bernard

      Reageren
      • MMarjoleine – 12 oktober 2022

        @Bernard

        Hier precies hetzelfde! Mijn ouders opgelicht, afgelopen maand meer dan €500 betaald ipv de gebruikelijke €190. Ik ga mijn rechtsbijstand hierop zetten! Wat kunnen we met elkaar doen? Dit moet toch niet kunnen?

        Reageren
  • KKirsten – 26 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zoals vele reacties hier, ook gebeld met de mededeling dat mijn huidige contract bij een andere leverancier zou verlopen!! Dit was/is helemaal niet het geval! Ik heb het via mail teruggedraaid en ik heb ook nog iemand aan de telefoon gehad om het te annuleren!! Ik hoop dat het goed komt!! Wat een waardeloos bedrijf/callcenter!!

    Reageren
    • RRichard – 21 oktober 2022

      @Kirsten Dag Kirsten, Hoe is het uiteindelijk afgelopen? Ik heb gisteren namelijk precies hetzelfde gehad. En getekend, voelde gelijk al niet goed. Ik ben het gelijk gaan controleren, en op internet opgezocht. Gisteren gelijk het annuleer formulier ingevuld en naar tariefzeker en DGB gemaild met de tekst dat ik me beroep op annulerings recht en ervanaf zie.
      Ook het formulier opgestuurd per post. Maar vraag me toch af of dat genoeg is. Hoor graag hoe het afgelopen is. Alvast bedankt Mvg Richard

      Reageren
  • BBerta – 23 september 2022

    Prijs

    Algemeen

    wat een stelletje boeven. Werd gebeld door Regionaal energie collectief, dat mijn huidige leverancier instabiel zou zijn en dat contract open gebroken zal worden. Ik kon over naar DGB energie op dezelfde voorwaarden en zelfde termijnbedrag. mijn huidige leverancier gebeld. spookverhalen. Krijg ik leveringsovereenkomst van dgb en ja hoor. van de 150 die ik nu betaal ga ik bij hen 489 betalen. Gelukkig heb ik het op tijd ontdekt en geen contract getekend. Ga alstublieft niet met deze cowboys in zee. ze beloven gouden bergen maar die zijn dan wel voor hun en de klant zit 15 maanden aan duur contract

    Reageren
  • RRaymond – 12 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    DGB werft momenteel klanten via het dubieuze Tariefzeker.nl en lees daar maar eens de reviews van. Goedgelovige klanten worden overvallen door telefonische cowboys met leugens en wildwest verhalen. Blijf bij je huidige energieleverancier, want je wordt belogen en bedrogen om je maar over te halen om naar DGB over te stappen. Schaam je diep DGB om met deze criminele praktijken klanten veel duurdere abonnementen in de strot te duwen die ogenschijnlijk goedkoper zijn door de klant bewust veel lager in te schalen qua gebruik dan werkelijk.

    Reageren
    • SSuzanne – 20 september 2022

      @Raymondik heb precies hetzelfde meegemaakt. Als je gebruik wil maken van je herroepingsrecht is Tariefzeker ineens vd radar verdwenen. Ze nemen geen telefoon op, als je ze mailt krijg je een foutmelding en zelfs een aangetekende brief wordt niet aangenomen. Ik noem het energiemaffia. Ik heb hier melding van gemaakt bij de ACM (Autoriteit Consument en Markt). Ik hoop dat deze jongens flink worden aangepakt. En ook de DGB moet geschorst worden als energieleverancier! De overheid had nooit de energiesector moeten privatiseren!

      Reageren
  • TTim – 05 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 2020 overgestapt en alles prima. Betaal automatisch en volg verbruik etc via mijn portal.
    Zeer tevreden

    Reageren
    • RRichard – 02 oktober 2022

      @Tim

      Ik neem aan dat je medewerker bent van RGB ? Erg opvallend dat iedereen is opgelicht behalve jij

      Reageren
      • AAlyt – 03 december 2022

        @Richard
        Wij zijn ook erg tevreden. Zitten nu nog voor 2 jaar tegen een gunstig tarief vast bij DGB.
        Alles is helder en open in te zien, via het portaal. Ook de 190 euro van november is netjes op 16 november gestort. En nee, ik werk niet bij DGB, of heb andere banden met ze. Ben gewoon een tevreden klant.

        Reageren
  • RR.F.Hoyng – 29 maart 2022

    WAT EEN DECEPTIE!!!
    DGB neemt Naked Energie over waar wij € 149/mnd betaalden en berekent ons vervolgens € 1.021/mnd

    Medewerkster DGB weet fijntjes te melden dat “dit nu eenmaal zo is.”
    Brieven aan klantenservice worden onbeantwoord gelaten.
    Brief aan Directie wordt eveneens onbeantwoord gelaten.
    Afsluiting zal volgen, zo luidt het bericht.
    Op de vraag hoeveel wij verbruikt hebben vanaf januari wordt geen mededeling gedaan.
    Directie is niet (nooit) bereikbaar volgens de medewerksters Simona en Marloes. WAT EEN LAFHEID directeur eigenaar Mark Logtenberg!! Wel beleid voeren maar geen verantwoording er voor willen dragen.
    Wel ruim 700% meer in rekening brengen, maar geen enkele onderbouwing geven……
    Wanneer daar naar gevraagd wordt, verbreken beide dames de verbinding. DAT ZEGT TOCH GENOEG?
    Mijn advies: NOOIT AAN BEGINNEN……..

    Reageren
  • MMaartje – 08 maart 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    DGB Energie zet een ‘opzegvergoeding’ van € 50,- op de eindnota van consumenten die dankzij het faillissement van Naked Energie in hun klauwen zijn gevallen.

    Ik heb vanochtend gebeld met de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Een medewerker heeft bevestigd dat DGB Energie deze opzegvergoeding NIET mag berekenen!

    Een dergelijke opzegvergoeding mag alleen gehanteerd worden bij contracten met een vastgestelde looptijd. Als voormalige klanten van Naked Energie hebben wij niet een dergelijk contract met DGB Energie. (Tenzij je wél bent ingegaan op hun boeven-aanbod)

    Eerder werd bovendien al duidelijk dat DGB Energie de prijs-onderbouwing van voorschotbedragen NIET op een wetmatige manier heeft gepresenteerd. Men stuurde tarieven exclusief BTW. En dat is niet toegestaan (wanneer het om consumenten gaat). Het ‘nieuwe voorschotbedrag’ van januari was daarmee ondoorzichtig. Geen mens kon begrijpen hoe het zat met de btw, energiebelasting en ODE-heffing.

    Als voormalige klanten van Naked Energie worden wij dus stelselmatig bedonderd! Naar mijn idee moeten alle gedupeerden melding maken bij de ACM. (Bel 070 722 2000 en geeft alle klachten door!)

    En laten wij allemaal zoveel mogelijk de incasso’s storneren die DGB Energie probeert uit te voeren. Op die manier gaat er geen geld meer naar een bedrijf dat niet te vertrouwen is.

    Reageren
    • FFrans – 20 maart 2022

      Doordat Naked Energy failliet ging heeft ‘men’ (is verplichting…) ons ondergebracht bij DGB Energie. Hadden we bij Naked nog een maandincasso van € 67,69 (6800 WP op het dak !!) en ‘hopen’ we nog op een verrekening van € 505,=(!), bij DGB ‘schat men ons verbruik op € 184,03 per maand (is in Januari geïnt !) Mijn vrouw direkt incasso geblokkeerd en overgestapt naar ‘derden’. Nou wil DGB ‘nog graag een eind-shotje van € 347,= innen ?’ Dacht het dus niet. Geen enkele bewijsvoering etc. Is een dubieus bedrijf; koopt zelf wat stroom in en verhandelt dat naar ‘de gewone man’. Wellicht worden we gedaagd? Ik zie ernaar uit. Heb Belgische staat ook al eens gedaagd (2014) voor € 50,=. Eigen pleidooi gevoerd etc. Heeft ze 10 duizenden Euro’s gekost. Ben ik ook ‘heel trots op’….

      Reageren
      • LL. Visser – 21 maart 2022

        Mij is exact hetzelfde overkomen!
        Betaalde 28,00/mnd aan Naked energie, zou verrekening van 70,00 krijgen.
        Nu voor 22 dgn DGB energie afrekening van 122,00 net op tijd kunnen terugboeken. Op mails reageren ze niet. Telefonisch sta je eindeloos in de wacht: ik bel dus niet.
        Momenteel, ondanks “superhoge energie prijzen” waarmee DGB de hoge eindfactuur goed praat, al weer even een andere energieleverancier voor 27,00/mnd.
        Dreigen, voor de zoveelste keer, met incasso/deurwaarder. ……

        Reageren