Waar ben je naar op zoek?

DGB Energie

Totaalscore

Energieprijs


3,1

Klantenservice


3,2

Algemeen


3,1

Over DGB Energie

DGB profileert zichzelf als een dienstverlenend bedrijf binnen de agrarische sector. In 2006 is het bedrijf begonnen als energieleverancier. Destijds werd vooral gebruik gemaakt van stroom opgewekt in gas- en kolencentrales, maar tegenwoordig wordt er grotendeels stroom geleverd door het verbranden van biomassa.

DGB produceert zelf geen energie, maar koopt stroom in op de energiemarkt.

Kan het goedkoper?

297 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van DGB Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • PPiet Haan – 17 januari 2022

    Eindafrekening over 2021 gekregen waar de honden geen brood van lusten. Slaat gewoon helemaal nergens op. Ik zou 2x zoveel energie verbruikt hebben dan in 2020. Dat is onmogelijk.
    2 jaar geleden ook al op een hele dubieuze manier bij DGB terecht gekomen. Ze deden zich voor alsof ze van mijn toenmalige energieleverancier (Budget Energie) waren en dat het allemaal goedkoper kon en plots was ik overgestapt naar DGB. Onvoorstelbare oplichters, echt een stel criminelen. Dat dit bedrijf nog steeds bestaat!!
    Ben echt woedend, helemaal nu ik iedereen zn slechte ervaringen lees.
    Wat kunnen we hier aan doen? Gewoon niet betalen? Heb het idee dat niets werkt en dat we misschien wel iedereen die voor dit bedrijf werkt een draai om de oren moeten geven om te zorgen dat dit stopt. Ik weet het niet meer.

    Reageren
    • AAngela – 29 mei 2022

      Herkenbaar
      Opdringerig en ze zetten je zonder pardon over

      Reageren
  • GGerrit Eleveld – 13 januari 2022

    Prijs

    Zijn oplichters had een contract met naked energie is overgenomen door dgb
    Mijn maandbedrag bij naked energie was 137 euro gebruik ik niet eens heb geen eindafrekening en zou nu even 380 euro per maand moeten gaan betalen oplichters opvreters gebruik nog geen 100 euro aan energie en gas ze krijgen van mij helemaal niks uit volk

    Reageren
    • PP. v/d Hulst – 14 februari 2022

      Als u denkt nog geld tegoed te hebben van Naked Energy wegens bespaarde energie, kunt u een officiele vordering indienen bij de curator van Naked Energy, de heer Kloots. emailadres kloots@debok.com. Hier móet de curator gevolg en antwoord op geven. Indien u geen reactie krijgt, heeft uzelf óók het recht om na uw gestelde termijn een incassobureau in te schakelen. Het werkt dus ook zeker andersom. Veel mensen weten dat niet. Dit is mij verteld door het Juridisch Loket. Doe er uw voordeel mee.

      Dit geldt dus voor alle gewezen klanten van Naked Energy.

      Reageren
      • LL. Visser – 21 maart 2022

        Ik kreeg email dat mijn terug te ontvangen bedrag van Naked Energie mee werd genomen op lijst van schuldeisers.
        Ik heb me zelf daar niet voor aangemeld….

        Reageren
  • RRob – 08 januari 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dankzij de ACM en de curator uit Rotterdam.
    Zijn wij ex Naked Energy klanten gedwongen om over te stappen en gedumpt naar DGB energie voor geld.
    Ze zijn al diverse keren gewaarschuwd door ACM,consumenten bond enz.
    Maar hebben laks aan de regels.
    Slechter kan je het niet treffen.
    Rekeningen zullen wel niet kloppen,aanmaningen krijgen terwijl je niet meer bij hun zit enz.
    Totaal geen enkel vertrouwen in dit bedrijf.
    Alleen maar slechte ervaringen bij diverse beoordelings sites.
    Informatie op de site is oud.
    Je krijgt geen inlogcode wat ze wel hadden belooft.
    Je kan je tarieven,contract enz niet inzien.
    Word wel al zonder je toestemming automatische incasso geïnd van je bankrekening.
    Krijg brief waar elektriciteit wel maar niet het gas is opgezegd bij DGB energie dit is wel doorgegeven.
    Krijg een boete omdat ik overstap, maar dit had ik 9 december 2021 al gedaan voordat Naked Energy failiet was gegaan.
    8 januari 2022 ben ik overgestapt naar mij gekozen energie bedrijf.
    Anders kreeg ik hier een boete.

    Reageren
  • AA – 09 december 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    onbetrouwbaar bedrijf. Veranderen zonder overleg je contract. Zie je in je dashboard ineens een andere eerdere einddatum bij je contract staan. Dit in combinatie met alles wat er over dit bedrijf al in de media is doet ons besluiten wij dat we dan bij dit bedrijf weg gaan. En dan ineens hebben we weer met ons oude contract te maken . En zeggen wij vroegtijdig op, geeft men aan. Hoezo vroegtijdig. DGB jullie hebben ons einddatum verandert.
    Houden vol dat ze dit niet gedaan hebben. Krijg je doodleuk nog te horen dat : want wij noteren alles mevr. Ja zo het hun uitkomt.
    GA NOOIT IN ZEE MET DIT BEDRIJF

    Reageren
  • MMax – 03 december 2021

    Ik geef dit bedrijf geen sterren omdat de mogelijkheid tot negatieve sterren niet als keuze wordt gegeven . Dit bedrijf is eigenlijk niet de moeite waard om een recensie te schrijven laat staan sterren te geven, maar doe dit om (mochten die er nog zijn) toekomstige klanten te weren van dit waardeloze, klant onvriendelijke bedrijf.

    In september 2021 heb ik, net als vele voormalige klanten van dit bedrijf, de melding gekregen dat ik in verzuim ben gebleken. Reden vooralsnog onbekend want als ik de regels las voldeed ik aan elke om mijn contract door te laten lopen. Achteraf erg blij weg te zijn daar. Beloftes zijn gedaan ten tijde van overstap, maar geen enkele is hiervan waargemaakt. Zo kan ik bijvoorbeeld fluiten naar de boete die ik heb moeten betalen welke ik had gekregen voor de voorgaande leverancier ivm het overstappen naar DGB. Stom van mezelf hierin te zijn getrapt, maar het verhaal was mooi.

    Nu inmiddels december en nog steeds. niet afgewikkeld. Een eindafrekening ontvangen, prima want ik krijg nog een tegoed, maar daar mag ik nog is 10 weken op wachten omdat dit geautomatiseerd is. Mooi verhaal maar volgens mij regelt een mens de automatisering en niet de computer. Met andere woorden. Klanten service kapt het af en is zeer onvriendelijk en doet enorm goed of ik dom ben. Helaas dames…..

    DGB beëindigd mijn contract omdat ik in verzuim ben op 4 september en nu mag ik tot 18 januari wachten op mijn eigen geld. Eisen dat ik een extra maand betaal anders komen er kosten bij enz enz……

    Al met al een zeer onprofessioneel en jlant onvriendelijk bedrijf! Trap er niet in mensen….!!!!

    Reageren
  • KKimberly van rijen – 02 december 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dit bedrijf valt mensen lastig!!! Ze bellen je wel elke week op , en we hebben duidelijk aangegeven met rust gelaten te worden , elke keer als ze bellen zijn ze enorm opdringerig en heel erg respectloos. Wij willen niks van ze !!! Dus laat ons dan met rust

    Reageren
  • BBeginNietaanDGB – 23 november 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Allereerst, jammer dat je een ster moet geven. Ik gun dit bedrijf 0 sterren.
    Ook ik kan aansluiten in de lange rij van klanten waarbij het energiecontract eenzijdig is opgezegd per 30 september 2021.

    Zogenaamd omdat ik in verzuim zou zijn vanwege het niet betalen via automatische incasso. DGB heeft mij in de tijd dat ik klant was 1x een herinnering moeten sturen die voor de vervaldatum betaald is. Verder zijn alle betalingen op tijd gedaan. Op het moment dat de mail kwam met het verzuimbericht, waren alle betalingen binnen. Van verzuim kan dus geen sprake zijn.

    Hier heb ik over gebeld met DGB en vervolgens wordt je schandalig te woord gestaan door de medewerker op de klantenservice. De verbinding werd voortijdig verbroken, omdat ik bleef doorhameren op het feit dat wat DGB doet, niet zomaar kan. Het enige wat de medewerker deed was alles ontkennen en vervolgens met de pinnige medeling “Nou mevrouw als u alles beter weet heeft dit geen zin”, de verbinding verbreekt.

    Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe leverancier, omdat ik bij een dergelijk bedrijf niet eens meer klant wil zijn. Vervolgens ontvang ik mijn eindnota’s en staat op de nota voor stroom en voor gas een opzegboete terwijl zij mijn contract hebben opgezegd. Volgens hen krijgen ze nu nog geld van mij, door het factureren van de boetes lijkt dat inderdaad zo. Als deze boetes echter wegvallen, krijg ik nog geld van DGB. Dit gaat om ongeveer 300 euro, omdat ik ook minder verbruitk dan betaald heb. Klachten ingediend over de facturen, daar wordt niet op gereageerd, maar ze hebben wel tijd om nog even een herinnering te sturen voor een onterechte factuur. Als ik de factuur niet betaal krijg ik daarover ook nog eens herinneringskosten en ik moet maar wachten tot DGB eindelijk eens de tijd neemt om mijn factuur te corrigeren.

    Reageren
  • MMarjolein – 26 oktober 2021

    Slecht bedrijf, nul sterren, contract zonder reden verbroken en op vrijdag einde middag alles afgesloten!! Zonder waarschuwing en zonder redenen!! Hier moet je niet zijn! Dit zou strafbaar moeten zijn.

    Reageren
  • SSimone – 25 oktober 2021

    Ik heb goede ervaring steeds.

    Na verhuizing prima alles gedaan.

    Heb een vijfjaarcontract met laag tarief en hou het zo.

    Alles is negative en merk hier niets van.

    We maken elkaar gek zo.

    Vast contact is gunstig.

    Positief nieuws dus

    Reageren
    • PPrive – 23 november 2021

      Beetje onzin uw opmerking van we maken elkaar gek. Er zijn vele gedupeerden door dgb, die door dgb niet correct geholpen worden. Daardoor zijn mensen genoodzaakt hun klachten op internet te zetten in de hoop dat er dan wel iets mee gedaan wordt. Bij mij persoonlijk gaat het om 300 euro die ik nog terug hoor te krijgen.. maar dgb laat niets van zich horen. Mensen maken elkaar dus niet gek maar zijn daadwerkelijk gedupeerd. Fijn dat u wel een goede ervaring hebt, maar er zijn teveel mensen die van DGB nog (veel) geld tegoed hebben.

      Reageren
    • PP. v/d Hulst – 14 februari 2022

      Hoe dùrf je dat te zeggen als… DGB-medewerker!
      Niemand trapt in zo’n reactie, Rukwijf!!!

      MENSEN ! DE BEKENDE SIMONE VAN DE TELEFOON BIJ DGB !!

      Zeker de geliefde van de directeur ! want zo’n stortvloed aan telefonische klachten de hele dag telkens weer houdt NIEMAND uit. Ongetwijfeld moet het jou dan zéker ook flink wat opleveren.
      “Als het maar rijkelijk vloeit”.

      Ga je werk nou eens goed doen.
      Had je tussentijds al kunnen doen in plaats van dit te schrijven.
      Nu maak je het beeld over DGB nóg erger.
      Schandaliger dan dit kan Jij en de hele Club erbij nu niet meer zijn!

      Werkelijk ongelooflijk en ongehoord… vies!!!

      Reageren
  • SSelma – 22 oktober 2021

    DGB heeft ondanks contract beeindiging eind oktober toch weer de volle mep voor november van onze rekening afgeschreven.
    Het is gewoon crimineel , stelletje oplichters.
    het bedrag heb ik dus gestorneerd.

    Reageren
    • LLien – 23 oktober 2021

      Bij ons hetzelfde, heb ook gestorneerd en nu een aanmaning ontvangen terwijl ze zelf het contract met ons hebben verbroken…

      Reageren
  • RRien – 16 oktober 2021

    Ook hier zelfde om 29 september om half zes e-mail contract beëindiging.
    Nu liep ons contract van oktober 2020 tot oktober 2025 maar idd kan ook niet meer inloggen.Heb nieuwe zonnepanelen maar niet minder betaald laatste jaar dus krijg hoop terug.Wordt ons nu die eindafrekening ook door de neus geboord?Heb acm ook al bericht gestuurd.Dit mag toch eigenlijk niet kunnen.

    Reageren
  • Ppeter – 14 oktober 2021

    Contract 85euro afschrijving 117
    euro
    Dan krijg ik bericht dat ik ben afgesloten door de gasleverancier
    Ik weet van niks
    Kan ik nu zonder boete een andere leverancier zoeken ?
    Schandalig hoe deze maatschappij met mensen omgaat
    Wat ik lees zijn er honderden mensen

    Reageren
  • SSabdy – 13 oktober 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zoals alle andere gedupeerde kreeg ik ook uit het niks een mailtje dat ik in verzuim ben?!? Alles nagekeken maar alles is Nettjes betaald via automatische incasso. Nu een mail van mijn netbeheerder dat ik geen energie leverancier heb?!? Prima! Als ik geen boete krijg stapt ik met alle liefde over stelletje oplichters!!!!!!!!!!!!

    Reageren
    • IInge – 13 oktober 2021

      Hier dus idem iditoMaar door de brief dar we ingebreke waren ben ik zo dom geweest om met spoed zonder t eerst natekijken nog een keer tebetalen…

      Reageren
    • TTrucker – 10 november 2021

      Hier is hetzelfde gebeurd. Zomaar een email dat ik in gebreke was. En alles was netjes betaald. Nu wordt er door Liander gedreigd met afsluiting omdat DGBniet meer leverd per 1 november. Per 1 december heb ik pas een nieuwe energie leverancier maar dat is niet mijn fout toch ? Vanmorgen wakker geworden met emails van DGB energie. De eind afrekening. Ze gaan nog even een kleine €500 van m’n rekening afschrijven binnenkort. Die ga ik uiteraard storneren maar ik zit ook niet te wachten op een bkr registratie. ACM al gemaild. Maar wat is nu een slimme stap…..

      Reageren
  • Ppas – 10 oktober 2021

    we waren tevreden en hebben alle rekeningen betaald.
    nu worden we aangeschreven als wanbetaler wat we zeer onterecht vinden. We hebben net op ons portaal gekeken van de DGB Energie en zagen dat wij geen klant meer zijn sinds 30 september 2021 met als reden voortijdig contract opgezegd. Ons contract loopt normaal gesproken nog tot 2025. En zitten nu zonder energie maatschappij.

    Er staat op de site van de DBG een uitleg toelichting brief die enkele klanten hebben ontvangen. Dit verhaal klopt van geen kant. Zoals ik in mijn omgeving en op internet hoor en zie zijn het er eerder duizenden. Die de brief hebben ontvangen. In de uitleg staat dat de DGB Energie geen verlengingsvoorstel kan doen maar het gaat hier omlopen de contracten die nog niet de eind datum heeft bereikt dat is toch wat anders dan een verlenging van je contract.

    Dat dit zo maar kan hier in Nederland. Volgens mij moet de politiek dit bedrijf hard aanpakken.

    Reageren
  • FFrieda – 07 oktober 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oplichters
    Contract 185 euro afschrijving 335 euro
    Dan krijg ik bericht dat ik ben afgesloten door de gasleverancier
    Ik weet van niks
    Kan ik nu zonder boete een andere leverancier zoeken ?
    Schandalig hoe deze maatschappij met mensen omgaat
    Wat ik lees zijn er honderden mensen afgesloten die een contract bij hun hadden

    Reageren
    • HHenk – 07 oktober 2021

      Wat is er bij de dgb aan de hand ? telefonisch onbereikbaar al 2 dagen lang uren verbinding gehad, om 4 uur in de middag einde werkdag, terwijl ze toch doorgaan tot 5 uur

      Reageren
      • HHenk – 08 oktober 2021

        Voorschot storneren foute boel!

        Reageren
  • JJa de Jongh – 05 oktober 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oplichters zijn het. Ze belden met de mededeling dat ze energie goedkoop konden leveren. Tot dan betaalden we €179.. Dsb schreef € 338.49 af. Twee weken later weer € 338.49.
    Hoezo goedkoper.

    Reageren
    • SSjaak – 05 oktober 2021

      Het zijn gewoon boeven van de bovenste plank !
      Iedereen is er in getrapt en betaalde veel meer pure oplichting en dat kan schijnbaar heel makkelijk in Nederland met al zijn regels !
      Waar blijven de toezichthouders op dit vlak ?
      Alom nooit meer DGB of andere oplichters in de energie gewoon naar de grote bedrijven daar word je nog persoonlijk geholpen in ons geval was dat Vattenfall super goed geholpen !!

      Reageren
  • LLisa – 05 oktober 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Waardeloze energieleverancier. Automatische incasso was stopgezet zonder ons daarvan op de hoogte te brengen. Eindelijk kregen we een SEPA formulier toegestuurd en die hebben we ingevuld teruggestuurd. Hiervan weer niks vernomen, dus we namen aan dat dit geregeld was. Deze maand moesten we echter weer handmatig de bedragen overmaken en een dag later krijgen we opeens een email dat we in verzuim zijn, terwijl alles netjes betaald is. Wij hebben gebeld en het blijkt dat de automatische incasso nooit ingevoerd is en dat ze de contract beëindiging niet terug kunnen draaien. Deze energieleverancier moet gewoon stoppen. Ik ga iedereen die ik ken waarschuwen zich nooit bij de DGB aan te sluiten.

    Reageren
  • LLisette – 04 oktober 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vanavond in totaal zo’n keer gebeld door verschillende nummers. Uiteindelijk opgenomen en kreeg te horen dat ik mogelijk wordt afgesloten door problemen met energieleveranciers?! Om die reden wilde ze me nu overzetten naar een andere leverancier – om afsluiting te voorkomen. Het was een vaag verhaal en kon er slecht tussenkomen bij deze jongeman.

    Aangegeven dat ik eventuele wijzigingen graag eerst per mail ontvang, maar het enige wat hij wilde was dat ik mijn adres en rek. nr. direct zou bevestigen.
    ‘We zijn alleen maar hard aan het werk om iedereen van goedkope energie te blijven voorzien’, aldus de betreffende jongeman.

    Ik word op mijn verzoek morgen teruggebeld en kom nu na dit gesprek al deze reviews tegen.. Daarnaast ondertussen alweer 3 keer gebeld?!
    Dit belooft weinig goeds. Kom er net ook nog eens achter dat mijn contract tot in 2026 loopt..
    Geen idee wat ik hiermee aanmoet!

    Reageren
  • EErik – 01 oktober 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Kan niet minder als 1 ster geven helaas, vandaag heeft DGB mijn contract opgezegd, omdat ik niet betaal via automatische incasso (gelukkig). Altijd keurig voor de 22e van de maand betaald. Rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Kijken wat de mogelijkheden zijn.

    Reageren
  • MMarion – 01 oktober 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mijn ervaring is dat het de grootste oplichters zijn. Omdat ik een automatische incasso heb op de eerste van de maand en niet de 22 e ben ik eruit gegooid, ik heb geen achterstanden gehad, maar ik ben een risico nu.. weet je DGB, steek je stroom in je reet.. ik heb maandag een afspraak bij het juridisch loket, jullie horen nog van mij

    Reageren
    • MMieke – 03 oktober 2021

      Hoi Marion,

      Bij ons is precies hetzelfde gebeurd, donderdag een mail gehad en dezelfde dag al is het contract verbroken ???

      En…..we hadden een contract van 3 jaar en krijgen nu dus ook een boete voor over de komende twee en een half jaar…….we weten nu ook niet waar we financieel aan toe zijn want de boete moest nog worden verrekend………

      is dit bij jou ook het geval ?

      Gr. Mieke

      Reageren
    • SSjaak – 04 oktober 2021

      Na een verhuizing doorgegeven per 30 augustus kreeg ik een jaar afrekening en gingen ze gewoon door met de incasso voor het oude adres dus die heb ik terug laten storten . Voor mijn nieuwe adres werd toen al een paar maanden geïncasseerd het maand bedrag . Toen kreeg ik 30 september een mail met de titel U BENT IN VERZUIM ik heb nog een contract voor 4 jaar . Dus even bellen 25 minuten wachttijd krijg een soort snibbige dame aan de lijn die maar alleen kan zeggen U BENT IN VERZUIM iets anders kwam er niet uit . Later nog een keer gebeld een iets mindere verveel met het zelfde verhaal maar wist nog wel te vertellen dat we helemaal geen leverancier meer hadden en dat Stedin wel contact op zou nemen ! Ik snap niet dat dit kan in Nederland zo maar afsluiten . Wat een slecht bedrijf ik ga ook nooit meer in zee met die vervelende bel bedrijven nooit meer !

      Reageren
    • SSjaak – 04 oktober 2021

      Ben benieuwd . Er schijnen ook mensen de Volkskrant gebeld hebben want er zijn heel veel klachten ! De Volkskrant wacht op meer bellers .

      Reageren
  • WW. Joosten – 14 september 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bij de eindafrekening, wat in mijn voordeel was, kreeg ik maar moeizaam reacties op mijn mails om stand van zaken terugbetaling. Zelf zitten ze er snel bovenop als zij geld moeten krijgen. Ze verschuilen zich achter de 10 weken die op de eindafrekening als termijn staan. Maar daarna komt er nog niks terug. En wordt er wederom niet gereageerd.

    Reageren
  • GGerrits – 25 augustus 2021

    in Juni ook met valse beloften klant geworden bij DGB. Er werd gelijk 2x €93,30 en 2x €23,53 van mijn rekening afgehaald voor de voorschot en een een maand extra voor gas en water. Dat vond ik heel bizar. Bij mijn vorige leverancier betaalde ik enkel €92.18 voor gas en water. dus werd ik dief van mijn eigen portemonnee. Ik gebeld naar DGB en uitgelegd dat ik flink in de maling bent genomen door de beller die mij als klant voorloog goedkoper uit te komen bij DGB en dat ik er werk van gaat maken. Ik kreeg netjes een mail terug dat alles weer wordt terug gezet naar mijn vorige leverancier, maar tot heden nooit mijn geld ontvangen. Ik blijf doorgaan en maak er werk van.

    Reageren
    • Sselma – 30 september 2021

      Wij hebben nu het zelfde bij de DGB energie meegemaakt, ze schrijven binnen 1 week 2x een energie rekening van over de 300,00 euro van je rekening.terwijl de 1ste een voorschot van nog geen halve maand moet zijn.
      dit zijn gewoon criminele praktijken, ben dan ook weer overgestapt naar een andere maatschappij.
      hier wil ik zeker niet blijven

      Reageren
  • KKees – 19 augustus 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Blijf bij deze oplichters weg! Ga niet met deze mensen in zee!

    Reageren
  • MMarcel – 16 augustus 2021

    Ik was ook bij dbg vanaf jullie 2021 tot 12 augustus 2021 kreeg eerste maand jullie 4 factuuren van bijna 500 euro ????? Ik had van bedrijf Zelfde adres op particulier laten zeten kreeg gelijk 4 factuur alleen van de maand jullie heb dus 2 contracten op 1 adres ??????
    Belagelijk dit IK raad iedereen aan om nooit naar DBG ENERGIE OVER TE STAPPEN DIT GA JE GELD KOSTEN ALTIJD DOE HET ABSULIET NIET BLIJF WAAR JE BENT JE BENT ((((((GEWAARSCHUWD )))))PAS OP OPLICHTING B.V

    Reageren
  • CC. van Leeuwen – 14 augustus 2021

    Waardeloze beloften. Ik schijn geen volledige eindafrekening te hebben ingezonden om recht te hebben op vergoeding van de opzegboete vorige leverancier.
    Zou wel netjes geweest zijn als ze dit even hadden gemeld.
    Verder kom ik niet aan een MijnPortaal account, want het “ding” zegt dat de twee mailadressen niet gelijk zijn. Toch echt wel!!!
    Valt niet over te praten: “eigen verantwoordelijkheid” is het antwoord.
    Wat een hufters (en ik ook dat ik er met mooie praatjes ingestonken ben.

    Reageren