Waar ben je naar op zoek?

DGB Energie

Over DGB Energie

DGB begon als dienstverlenend bedrijf binnen de agrarische sector. In 2006 zijn ze begonnen als energieleverancier. Destijds werd vooral gebruik gemaakt van stroom opgewekt in gas- en kolencentrales, maar daarna wordt er grotendeels stroom geleverd door het verbranden van biomassa.

DGB Energie is per eind april 2024 gestopt als energieleverancier in Nederland. Volti B.V. en Kikker Energie B.V. nemen de rol van DGB gezamenlijk over. Zij zijn aan het aanspreekpunt voor bestaande klanten. 

Kan het goedkoper?

331 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van DGB Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • MMaartje – 08 maart 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    DGB Energie zet een ‘opzegvergoeding’ van € 50,- op de eindnota van consumenten die dankzij het faillissement van Naked Energie in hun klauwen zijn gevallen.

    Ik heb vanochtend gebeld met de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Een medewerker heeft bevestigd dat DGB Energie deze opzegvergoeding NIET mag berekenen!

    Een dergelijke opzegvergoeding mag alleen gehanteerd worden bij contracten met een vastgestelde looptijd. Als voormalige klanten van Naked Energie hebben wij niet een dergelijk contract met DGB Energie. (Tenzij je wél bent ingegaan op hun boeven-aanbod)

    Eerder werd bovendien al duidelijk dat DGB Energie de prijs-onderbouwing van voorschotbedragen NIET op een wetmatige manier heeft gepresenteerd. Men stuurde tarieven exclusief BTW. En dat is niet toegestaan (wanneer het om consumenten gaat). Het ‘nieuwe voorschotbedrag’ van januari was daarmee ondoorzichtig. Geen mens kon begrijpen hoe het zat met de btw, energiebelasting en ODE-heffing.

    Als voormalige klanten van Naked Energie worden wij dus stelselmatig bedonderd! Naar mijn idee moeten alle gedupeerden melding maken bij de ACM. (Bel 070 722 2000 en geeft alle klachten door!)

    En laten wij allemaal zoveel mogelijk de incasso’s storneren die DGB Energie probeert uit te voeren. Op die manier gaat er geen geld meer naar een bedrijf dat niet te vertrouwen is.

    Reageren
    • FFrans – 20 maart 2022

      Doordat Naked Energy failliet ging heeft ‘men’ (is verplichting…) ons ondergebracht bij DGB Energie. Hadden we bij Naked nog een maandincasso van € 67,69 (6800 WP op het dak !!) en ‘hopen’ we nog op een verrekening van € 505,=(!), bij DGB ‘schat men ons verbruik op € 184,03 per maand (is in Januari geïnt !) Mijn vrouw direkt incasso geblokkeerd en overgestapt naar ‘derden’. Nou wil DGB ‘nog graag een eind-shotje van € 347,= innen ?’ Dacht het dus niet. Geen enkele bewijsvoering etc. Is een dubieus bedrijf; koopt zelf wat stroom in en verhandelt dat naar ‘de gewone man’. Wellicht worden we gedaagd? Ik zie ernaar uit. Heb Belgische staat ook al eens gedaagd (2014) voor € 50,=. Eigen pleidooi gevoerd etc. Heeft ze 10 duizenden Euro’s gekost. Ben ik ook ‘heel trots op’….

      Reageren
      • LL. Visser – 21 maart 2022

        Mij is exact hetzelfde overkomen!
        Betaalde 28,00/mnd aan Naked energie, zou verrekening van 70,00 krijgen.
        Nu voor 22 dgn DGB energie afrekening van 122,00 net op tijd kunnen terugboeken. Op mails reageren ze niet. Telefonisch sta je eindeloos in de wacht: ik bel dus niet.
        Momenteel, ondanks “superhoge energie prijzen” waarmee DGB de hoge eindfactuur goed praat, al weer even een andere energieleverancier voor 27,00/mnd.
        Dreigen, voor de zoveelste keer, met incasso/deurwaarder. ……

        Reageren
  • GGh – 16 februari 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Erg slecht bedrijf. We zijn hier terecht gekomen daardat Naked failliet ging.
    Direct overgestapt vanwege de slechte reviews. Nooit een contract ondertekend en toch het volledige voorschot van februari ook nog even incasseren! Eindafrekening zullen we binnen 6 weken ontvangen. Op de vraag wanneer je het geld terug krijgt, krijg je geen antwoord.
    DReigen met incasso kosten.
    Op emails wordt niet gereageerd, telefonisch krijg je geen antwoord. Ga langs, moet je een afspraak maken, Bel je voor een afspraak kan dat niet. Ene grote ellende met DGB.

    Reageren
  • PP. v/d Hulst – 14 februari 2022

    CITAAT VAN DGB OP DE WEBSITE:

    “Naast het leveren van 100% groene stroom geven wij u open en eerlijk advies. U staat centraal. Bij ons bent u geen nummer en denken wij juist met u mee. Oftewel laagdrempelig. U als klant helpen besparen, dat is ons streven! Met resultaat. Blije gezichten en positieve klantervaringen. Belofte maakt schuld, daarom overtuigen we u graag. Doe mee met DGB en samen verbeteren we de wereld!”.

    Wat??? Wie verzint zoiets!!!

    Krijg er haast kramp van in mijn lachspieren.

    Beste mensen, in het Algemeen: Trap nóóit direct in verhalen van welke website dan ook!

    Reageren
  • PP. v/d Hulst – 14 februari 2022

    Heb zojuist email gestuurd naar 18 sub@emailadressen van dgb. Op de vorige email naar deze 18, al geen reactie gehad. De email welke ik zojuist heb gestuurd heb ik als begintekst in het onderwerp nu maar “KOGEL!” gezet. Misschien dat ze dan nu alert worden. Verwijs uiteindelijk wel in de tekst figuurlijk naar “kogel door de kerk”, alhoewel hier vast mensen zijn die hier stilzwijgend mogelijk anders over denken. dgb kan van mij compleet het dak op. ze komen hun geld maar halen, maar dan komen ze maar naar de kerk. Ben er absoluut ook van overtuigd dat ik door de Geschillencommissie in het gelijk gesteld ga worden (al eerder gelijk gekregen). En zolang het bij de Geschillencommissie loopt, kan dgbenergie dus Niets. Bovendien word ik echt niet warm of koud van dreigementen. Ze doen maar. Van mij krijgen ze ook nóóit 1 een rooie rotcent krijgen. Eat een mallotenclub! En het zal mij vast weer niet verbazen dat er op de vervolgemail van mij naar de 18 emailadressen ook weer niet gereageerd gaat worden, tenzij de ‘kogel’ indruk gaat maken. We wachten maar af. En op dit bericht heb ik op alle 3 onderdelen zelfs geen ster gezet. Inderdaad, letterlijk een bedrijf van NUL KOMMA NUL.

    Reageren
  • LLeontine – 07 februari 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Niet aan beginnen!!

    Binnenkomen is geen probleem, een contract is snel afgesloten.
    Dan beginnen de problemen pas…….
    Bij ons waren er fouten gemaakt in de tenaamstelling, zelf te corrigeren, daarna zou alles door DGB in orde gemaakt worden.
    Helaas is dat dus niet gebeurd…..
    Afspraken worden wel gemaakt, maar niet nagekomen….. en achteraf is er niets meer mogelijk.
    Er blijkt nu dat er stukken ontbreken waardoor de vergoeding is afgewezen, maar waar eerder niets over gezegd is!
    Alles zou compleet zijn, alleen de naam moest aangepast worden, de rest zou geregeld worden voor ons.
    (A-B moest B-A worden, achternamen waren omgewisseld maar wel correct gespeld)
    Op zich al heel vreemd, want incasso was geen probleem.
    Na aanpassing hiervan moest het dus goed komen………
    Maar helaas, realiteit is anders….
    Hierdoor geen boete á 2 x 125,- € vergoed gekregen.
    Weg 250,- €

    De behulpzaamheid van in het begin is nu 1 grote hoge muur geworden.
    Zelfs normaal antwoord geven is teveel moeite.

    Ondanks het goedkopere tarief waren we duurde uit, met daar bovenop nog het niet vergoed krijgen van de vorige boete en een nieuwe boete voor de nieuwe overstap.
    Volgende stap wordt jurist inschakelen…..

    Voor ons NOOIT meer terug naar DGB.

    Reageren
  • PPeter – 27 januari 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ongevraagd bij hun gekomen door het falliet van Naked energy. Absurde prijzen, voor 2 woningen wordt opeens ingehouden. Ging van 12 euro naar 139 euro. Variabel contract prijzen gaan richting de 72 cent per kWh. Gewoon niet normaal. Willen ook je bedrag niet verlagen als je aangeeft dat je maar 150 kWh verbruikt. Volgens hun hebben ze mijn verbruik in mijn nieuwe woning doorgekregen van de netbeheerder. Aangezien deze nieuw is gokken ze maar wat. Ze weten nog niet eens of je zonepanelen hebt of alleen of met 4 personen woont.

    Mensen ga hier nooit mee in zee. Lees de andere beoordelingen.

    Reageren
  • Rrenate hansma – 27 januari 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    heeft geen ster verdiend, zit al 3 maanden te wachten op de juiste eindnota, het schijnt nogal moeilijk te zijn om een eindnota te maken “heeft tijd nodig” zeggen ze. we geloven niet meer in dit bedrijf. zijn echte oplichters. ik ga ze elke week lastig vallen. tot ik het voor elkaar heb. ga niet met ze in zee. je word bedonderd waar je bij staat. mooie praatjes komt alleen niets van terecht.

    Reageren
  • PPiet Haan – 17 januari 2022

    Eindafrekening over 2021 gekregen waar de honden geen brood van lusten. Slaat gewoon helemaal nergens op. Ik zou 2x zoveel energie verbruikt hebben dan in 2020. Dat is onmogelijk.
    2 jaar geleden ook al op een hele dubieuze manier bij DGB terecht gekomen. Ze deden zich voor alsof ze van mijn toenmalige energieleverancier (Budget Energie) waren en dat het allemaal goedkoper kon en plots was ik overgestapt naar DGB. Onvoorstelbare oplichters, echt een stel criminelen. Dat dit bedrijf nog steeds bestaat!!
    Ben echt woedend, helemaal nu ik iedereen zn slechte ervaringen lees.
    Wat kunnen we hier aan doen? Gewoon niet betalen? Heb het idee dat niets werkt en dat we misschien wel iedereen die voor dit bedrijf werkt een draai om de oren moeten geven om te zorgen dat dit stopt. Ik weet het niet meer.

    Reageren
    • AAngela – 29 mei 2022

      Herkenbaar
      Opdringerig en ze zetten je zonder pardon over

      Reageren
  • GGerrit Eleveld – 13 januari 2022

    Prijs

    Zijn oplichters had een contract met naked energie is overgenomen door dgb
    Mijn maandbedrag bij naked energie was 137 euro gebruik ik niet eens heb geen eindafrekening en zou nu even 380 euro per maand moeten gaan betalen oplichters opvreters gebruik nog geen 100 euro aan energie en gas ze krijgen van mij helemaal niks uit volk

    Reageren
    • PP. v/d Hulst – 14 februari 2022

      Als u denkt nog geld tegoed te hebben van Naked Energy wegens bespaarde energie, kunt u een officiele vordering indienen bij de curator van Naked Energy, de heer Kloots. emailadres kloots@debok.com. Hier móet de curator gevolg en antwoord op geven. Indien u geen reactie krijgt, heeft uzelf óók het recht om na uw gestelde termijn een incassobureau in te schakelen. Het werkt dus ook zeker andersom. Veel mensen weten dat niet. Dit is mij verteld door het Juridisch Loket. Doe er uw voordeel mee.

      Dit geldt dus voor alle gewezen klanten van Naked Energy.

      Reageren
      • LL. Visser – 21 maart 2022

        Ik kreeg email dat mijn terug te ontvangen bedrag van Naked Energie mee werd genomen op lijst van schuldeisers.
        Ik heb me zelf daar niet voor aangemeld….

        Reageren
  • RRob – 08 januari 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dankzij de ACM en de curator uit Rotterdam.
    Zijn wij ex Naked Energy klanten gedwongen om over te stappen en gedumpt naar DGB energie voor geld.
    Ze zijn al diverse keren gewaarschuwd door ACM,consumenten bond enz.
    Maar hebben laks aan de regels.
    Slechter kan je het niet treffen.
    Rekeningen zullen wel niet kloppen,aanmaningen krijgen terwijl je niet meer bij hun zit enz.
    Totaal geen enkel vertrouwen in dit bedrijf.
    Alleen maar slechte ervaringen bij diverse beoordelings sites.
    Informatie op de site is oud.
    Je krijgt geen inlogcode wat ze wel hadden belooft.
    Je kan je tarieven,contract enz niet inzien.
    Word wel al zonder je toestemming automatische incasso geïnd van je bankrekening.
    Krijg brief waar elektriciteit wel maar niet het gas is opgezegd bij DGB energie dit is wel doorgegeven.
    Krijg een boete omdat ik overstap, maar dit had ik 9 december 2021 al gedaan voordat Naked Energy failiet was gegaan.
    8 januari 2022 ben ik overgestapt naar mij gekozen energie bedrijf.
    Anders kreeg ik hier een boete.

    Reageren
  • AA – 09 december 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    onbetrouwbaar bedrijf. Veranderen zonder overleg je contract. Zie je in je dashboard ineens een andere eerdere einddatum bij je contract staan. Dit in combinatie met alles wat er over dit bedrijf al in de media is doet ons besluiten wij dat we dan bij dit bedrijf weg gaan. En dan ineens hebben we weer met ons oude contract te maken . En zeggen wij vroegtijdig op, geeft men aan. Hoezo vroegtijdig. DGB jullie hebben ons einddatum verandert.
    Houden vol dat ze dit niet gedaan hebben. Krijg je doodleuk nog te horen dat : want wij noteren alles mevr. Ja zo het hun uitkomt.
    GA NOOIT IN ZEE MET DIT BEDRIJF

    Reageren
  • MMax – 03 december 2021

    Ik geef dit bedrijf geen sterren omdat de mogelijkheid tot negatieve sterren niet als keuze wordt gegeven . Dit bedrijf is eigenlijk niet de moeite waard om een recensie te schrijven laat staan sterren te geven, maar doe dit om (mochten die er nog zijn) toekomstige klanten te weren van dit waardeloze, klant onvriendelijke bedrijf.

    In september 2021 heb ik, net als vele voormalige klanten van dit bedrijf, de melding gekregen dat ik in verzuim ben gebleken. Reden vooralsnog onbekend want als ik de regels las voldeed ik aan elke om mijn contract door te laten lopen. Achteraf erg blij weg te zijn daar. Beloftes zijn gedaan ten tijde van overstap, maar geen enkele is hiervan waargemaakt. Zo kan ik bijvoorbeeld fluiten naar de boete die ik heb moeten betalen welke ik had gekregen voor de voorgaande leverancier ivm het overstappen naar DGB. Stom van mezelf hierin te zijn getrapt, maar het verhaal was mooi.

    Nu inmiddels december en nog steeds. niet afgewikkeld. Een eindafrekening ontvangen, prima want ik krijg nog een tegoed, maar daar mag ik nog is 10 weken op wachten omdat dit geautomatiseerd is. Mooi verhaal maar volgens mij regelt een mens de automatisering en niet de computer. Met andere woorden. Klanten service kapt het af en is zeer onvriendelijk en doet enorm goed of ik dom ben. Helaas dames…..

    DGB beëindigd mijn contract omdat ik in verzuim ben op 4 september en nu mag ik tot 18 januari wachten op mijn eigen geld. Eisen dat ik een extra maand betaal anders komen er kosten bij enz enz……

    Al met al een zeer onprofessioneel en jlant onvriendelijk bedrijf! Trap er niet in mensen….!!!!

    Reageren
  • KKimberly van rijen – 02 december 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dit bedrijf valt mensen lastig!!! Ze bellen je wel elke week op , en we hebben duidelijk aangegeven met rust gelaten te worden , elke keer als ze bellen zijn ze enorm opdringerig en heel erg respectloos. Wij willen niks van ze !!! Dus laat ons dan met rust

    Reageren
  • BBeginNietaanDGB – 23 november 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Allereerst, jammer dat je een ster moet geven. Ik gun dit bedrijf 0 sterren.
    Ook ik kan aansluiten in de lange rij van klanten waarbij het energiecontract eenzijdig is opgezegd per 30 september 2021.

    Zogenaamd omdat ik in verzuim zou zijn vanwege het niet betalen via automatische incasso. DGB heeft mij in de tijd dat ik klant was 1x een herinnering moeten sturen die voor de vervaldatum betaald is. Verder zijn alle betalingen op tijd gedaan. Op het moment dat de mail kwam met het verzuimbericht, waren alle betalingen binnen. Van verzuim kan dus geen sprake zijn.

    Hier heb ik over gebeld met DGB en vervolgens wordt je schandalig te woord gestaan door de medewerker op de klantenservice. De verbinding werd voortijdig verbroken, omdat ik bleef doorhameren op het feit dat wat DGB doet, niet zomaar kan. Het enige wat de medewerker deed was alles ontkennen en vervolgens met de pinnige medeling “Nou mevrouw als u alles beter weet heeft dit geen zin”, de verbinding verbreekt.

    Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe leverancier, omdat ik bij een dergelijk bedrijf niet eens meer klant wil zijn. Vervolgens ontvang ik mijn eindnota’s en staat op de nota voor stroom en voor gas een opzegboete terwijl zij mijn contract hebben opgezegd. Volgens hen krijgen ze nu nog geld van mij, door het factureren van de boetes lijkt dat inderdaad zo. Als deze boetes echter wegvallen, krijg ik nog geld van DGB. Dit gaat om ongeveer 300 euro, omdat ik ook minder verbruitk dan betaald heb. Klachten ingediend over de facturen, daar wordt niet op gereageerd, maar ze hebben wel tijd om nog even een herinnering te sturen voor een onterechte factuur. Als ik de factuur niet betaal krijg ik daarover ook nog eens herinneringskosten en ik moet maar wachten tot DGB eindelijk eens de tijd neemt om mijn factuur te corrigeren.

    Reageren
  • MMarjolein – 26 oktober 2021

    Slecht bedrijf, nul sterren, contract zonder reden verbroken en op vrijdag einde middag alles afgesloten!! Zonder waarschuwing en zonder redenen!! Hier moet je niet zijn! Dit zou strafbaar moeten zijn.

    Reageren
  • SSimone – 25 oktober 2021

    Ik heb goede ervaring steeds.

    Na verhuizing prima alles gedaan.

    Heb een vijfjaarcontract met laag tarief en hou het zo.

    Alles is negative en merk hier niets van.

    We maken elkaar gek zo.

    Vast contact is gunstig.

    Positief nieuws dus

    Reageren
    • PPrive – 23 november 2021

      Beetje onzin uw opmerking van we maken elkaar gek. Er zijn vele gedupeerden door dgb, die door dgb niet correct geholpen worden. Daardoor zijn mensen genoodzaakt hun klachten op internet te zetten in de hoop dat er dan wel iets mee gedaan wordt. Bij mij persoonlijk gaat het om 300 euro die ik nog terug hoor te krijgen.. maar dgb laat niets van zich horen. Mensen maken elkaar dus niet gek maar zijn daadwerkelijk gedupeerd. Fijn dat u wel een goede ervaring hebt, maar er zijn teveel mensen die van DGB nog (veel) geld tegoed hebben.

      Reageren
    • PP. v/d Hulst – 14 februari 2022

      Hoe dùrf je dat te zeggen als… DGB-medewerker!
      Niemand trapt in zo’n reactie, Rukwijf!!!

      MENSEN ! DE BEKENDE SIMONE VAN DE TELEFOON BIJ DGB !!

      Zeker de geliefde van de directeur ! want zo’n stortvloed aan telefonische klachten de hele dag telkens weer houdt NIEMAND uit. Ongetwijfeld moet het jou dan zéker ook flink wat opleveren.
      “Als het maar rijkelijk vloeit”.

      Ga je werk nou eens goed doen.
      Had je tussentijds al kunnen doen in plaats van dit te schrijven.
      Nu maak je het beeld over DGB nóg erger.
      Schandaliger dan dit kan Jij en de hele Club erbij nu niet meer zijn!

      Werkelijk ongelooflijk en ongehoord… vies!!!

      Reageren
  • SSelma – 22 oktober 2021

    DGB heeft ondanks contract beeindiging eind oktober toch weer de volle mep voor november van onze rekening afgeschreven.
    Het is gewoon crimineel , stelletje oplichters.
    het bedrag heb ik dus gestorneerd.

    Reageren
    • LLien – 23 oktober 2021

      Bij ons hetzelfde, heb ook gestorneerd en nu een aanmaning ontvangen terwijl ze zelf het contract met ons hebben verbroken…

      Reageren
  • RRien – 16 oktober 2021

    Ook hier zelfde om 29 september om half zes e-mail contract beëindiging.
    Nu liep ons contract van oktober 2020 tot oktober 2025 maar idd kan ook niet meer inloggen.Heb nieuwe zonnepanelen maar niet minder betaald laatste jaar dus krijg hoop terug.Wordt ons nu die eindafrekening ook door de neus geboord?Heb acm ook al bericht gestuurd.Dit mag toch eigenlijk niet kunnen.

    Reageren
  • Ppeter – 14 oktober 2021

    Contract 85euro afschrijving 117
    euro
    Dan krijg ik bericht dat ik ben afgesloten door de gasleverancier
    Ik weet van niks
    Kan ik nu zonder boete een andere leverancier zoeken ?
    Schandalig hoe deze maatschappij met mensen omgaat
    Wat ik lees zijn er honderden mensen

    Reageren
  • SSabdy – 13 oktober 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zoals alle andere gedupeerde kreeg ik ook uit het niks een mailtje dat ik in verzuim ben?!? Alles nagekeken maar alles is Nettjes betaald via automatische incasso. Nu een mail van mijn netbeheerder dat ik geen energie leverancier heb?!? Prima! Als ik geen boete krijg stapt ik met alle liefde over stelletje oplichters!!!!!!!!!!!!

    Reageren
    • IInge – 13 oktober 2021

      Hier dus idem iditoMaar door de brief dar we ingebreke waren ben ik zo dom geweest om met spoed zonder t eerst natekijken nog een keer tebetalen…

      Reageren
    • TTrucker – 10 november 2021

      Hier is hetzelfde gebeurd. Zomaar een email dat ik in gebreke was. En alles was netjes betaald. Nu wordt er door Liander gedreigd met afsluiting omdat DGBniet meer leverd per 1 november. Per 1 december heb ik pas een nieuwe energie leverancier maar dat is niet mijn fout toch ? Vanmorgen wakker geworden met emails van DGB energie. De eind afrekening. Ze gaan nog even een kleine €500 van m’n rekening afschrijven binnenkort. Die ga ik uiteraard storneren maar ik zit ook niet te wachten op een bkr registratie. ACM al gemaild. Maar wat is nu een slimme stap…..

      Reageren
  • Ppas – 10 oktober 2021

    we waren tevreden en hebben alle rekeningen betaald.
    nu worden we aangeschreven als wanbetaler wat we zeer onterecht vinden. We hebben net op ons portaal gekeken van de DGB Energie en zagen dat wij geen klant meer zijn sinds 30 september 2021 met als reden voortijdig contract opgezegd. Ons contract loopt normaal gesproken nog tot 2025. En zitten nu zonder energie maatschappij.

    Er staat op de site van de DBG een uitleg toelichting brief die enkele klanten hebben ontvangen. Dit verhaal klopt van geen kant. Zoals ik in mijn omgeving en op internet hoor en zie zijn het er eerder duizenden. Die de brief hebben ontvangen. In de uitleg staat dat de DGB Energie geen verlengingsvoorstel kan doen maar het gaat hier omlopen de contracten die nog niet de eind datum heeft bereikt dat is toch wat anders dan een verlenging van je contract.

    Dat dit zo maar kan hier in Nederland. Volgens mij moet de politiek dit bedrijf hard aanpakken.

    Reageren
  • FFrieda – 07 oktober 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oplichters
    Contract 185 euro afschrijving 335 euro
    Dan krijg ik bericht dat ik ben afgesloten door de gasleverancier
    Ik weet van niks
    Kan ik nu zonder boete een andere leverancier zoeken ?
    Schandalig hoe deze maatschappij met mensen omgaat
    Wat ik lees zijn er honderden mensen afgesloten die een contract bij hun hadden

    Reageren
    • HHenk – 07 oktober 2021

      Wat is er bij de dgb aan de hand ? telefonisch onbereikbaar al 2 dagen lang uren verbinding gehad, om 4 uur in de middag einde werkdag, terwijl ze toch doorgaan tot 5 uur

      Reageren
      • HHenk – 08 oktober 2021

        Voorschot storneren foute boel!

        Reageren
  • JJa de Jongh – 05 oktober 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oplichters zijn het. Ze belden met de mededeling dat ze energie goedkoop konden leveren. Tot dan betaalden we €179.. Dsb schreef € 338.49 af. Twee weken later weer € 338.49.
    Hoezo goedkoper.

    Reageren
    • SSjaak – 05 oktober 2021

      Het zijn gewoon boeven van de bovenste plank !
      Iedereen is er in getrapt en betaalde veel meer pure oplichting en dat kan schijnbaar heel makkelijk in Nederland met al zijn regels !
      Waar blijven de toezichthouders op dit vlak ?
      Alom nooit meer DGB of andere oplichters in de energie gewoon naar de grote bedrijven daar word je nog persoonlijk geholpen in ons geval was dat Vattenfall super goed geholpen !!

      Reageren
  • LLisa – 05 oktober 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Waardeloze energieleverancier. Automatische incasso was stopgezet zonder ons daarvan op de hoogte te brengen. Eindelijk kregen we een SEPA formulier toegestuurd en die hebben we ingevuld teruggestuurd. Hiervan weer niks vernomen, dus we namen aan dat dit geregeld was. Deze maand moesten we echter weer handmatig de bedragen overmaken en een dag later krijgen we opeens een email dat we in verzuim zijn, terwijl alles netjes betaald is. Wij hebben gebeld en het blijkt dat de automatische incasso nooit ingevoerd is en dat ze de contract beëindiging niet terug kunnen draaien. Deze energieleverancier moet gewoon stoppen. Ik ga iedereen die ik ken waarschuwen zich nooit bij de DGB aan te sluiten.

    Reageren
  • LLisette – 04 oktober 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vanavond in totaal zo’n keer gebeld door verschillende nummers. Uiteindelijk opgenomen en kreeg te horen dat ik mogelijk wordt afgesloten door problemen met energieleveranciers?! Om die reden wilde ze me nu overzetten naar een andere leverancier – om afsluiting te voorkomen. Het was een vaag verhaal en kon er slecht tussenkomen bij deze jongeman.

    Aangegeven dat ik eventuele wijzigingen graag eerst per mail ontvang, maar het enige wat hij wilde was dat ik mijn adres en rek. nr. direct zou bevestigen.
    ‘We zijn alleen maar hard aan het werk om iedereen van goedkope energie te blijven voorzien’, aldus de betreffende jongeman.

    Ik word op mijn verzoek morgen teruggebeld en kom nu na dit gesprek al deze reviews tegen.. Daarnaast ondertussen alweer 3 keer gebeld?!
    Dit belooft weinig goeds. Kom er net ook nog eens achter dat mijn contract tot in 2026 loopt..
    Geen idee wat ik hiermee aanmoet!

    Reageren