DGB Energie
Totaalscore
Energieprijs
3,3
Klantenservice
3,4
Algemeen
3,2
Over DGB Energie
DGB profileert zichzelf als een dienstverlenend bedrijf binnen de agrarische sector. In 2006 is het bedrijf begonnen als energieleverancier. Destijds werd vooral gebruik gemaakt van stroom opgewekt in gas- en kolencentrales, maar tegenwoordig wordt er grotendeels stroom geleverd door het verbranden van biomassa.
DGB produceert zelf geen energie, maar koopt stroom in op de energiemarkt.
MMarion – 01 oktober 2021
Prijs
Service
Algemeen
Mijn ervaring is dat het de grootste oplichters zijn. Omdat ik een automatische incasso heb op de eerste van de maand en niet de 22 e ben ik eruit gegooid, ik heb geen achterstanden gehad, maar ik ben een risico nu.. weet je DGB, steek je stroom in je reet.. ik heb maandag een afspraak bij het juridisch loket, jullie horen nog van mij
MMieke – 03 oktober 2021
Hoi Marion,
Bij ons is precies hetzelfde gebeurd, donderdag een mail gehad en dezelfde dag al is het contract verbroken ???
En…..we hadden een contract van 3 jaar en krijgen nu dus ook een boete voor over de komende twee en een half jaar…….we weten nu ook niet waar we financieel aan toe zijn want de boete moest nog worden verrekend………
is dit bij jou ook het geval ?
Gr. Mieke
SSjaak – 04 oktober 2021
Na een verhuizing doorgegeven per 30 augustus kreeg ik een jaar afrekening en gingen ze gewoon door met de incasso voor het oude adres dus die heb ik terug laten storten . Voor mijn nieuwe adres werd toen al een paar maanden geïncasseerd het maand bedrag . Toen kreeg ik 30 september een mail met de titel U BENT IN VERZUIM ik heb nog een contract voor 4 jaar . Dus even bellen 25 minuten wachttijd krijg een soort snibbige dame aan de lijn die maar alleen kan zeggen U BENT IN VERZUIM iets anders kwam er niet uit . Later nog een keer gebeld een iets mindere verveel met het zelfde verhaal maar wist nog wel te vertellen dat we helemaal geen leverancier meer hadden en dat Stedin wel contact op zou nemen ! Ik snap niet dat dit kan in Nederland zo maar afsluiten . Wat een slecht bedrijf ik ga ook nooit meer in zee met die vervelende bel bedrijven nooit meer !
SSjaak – 04 oktober 2021
Ben benieuwd . Er schijnen ook mensen de Volkskrant gebeld hebben want er zijn heel veel klachten ! De Volkskrant wacht op meer bellers .
WW. Joosten – 14 september 2021
Prijs
Service
Algemeen
Bij de eindafrekening, wat in mijn voordeel was, kreeg ik maar moeizaam reacties op mijn mails om stand van zaken terugbetaling. Zelf zitten ze er snel bovenop als zij geld moeten krijgen. Ze verschuilen zich achter de 10 weken die op de eindafrekening als termijn staan. Maar daarna komt er nog niks terug. En wordt er wederom niet gereageerd.
GGerrits – 25 augustus 2021
in Juni ook met valse beloften klant geworden bij DGB. Er werd gelijk 2x €93,30 en 2x €23,53 van mijn rekening afgehaald voor de voorschot en een een maand extra voor gas en water. Dat vond ik heel bizar. Bij mijn vorige leverancier betaalde ik enkel €92.18 voor gas en water. dus werd ik dief van mijn eigen portemonnee. Ik gebeld naar DGB en uitgelegd dat ik flink in de maling bent genomen door de beller die mij als klant voorloog goedkoper uit te komen bij DGB en dat ik er werk van gaat maken. Ik kreeg netjes een mail terug dat alles weer wordt terug gezet naar mijn vorige leverancier, maar tot heden nooit mijn geld ontvangen. Ik blijf doorgaan en maak er werk van.
Sselma – 30 september 2021
Wij hebben nu het zelfde bij de DGB energie meegemaakt, ze schrijven binnen 1 week 2x een energie rekening van over de 300,00 euro van je rekening.terwijl de 1ste een voorschot van nog geen halve maand moet zijn.
dit zijn gewoon criminele praktijken, ben dan ook weer overgestapt naar een andere maatschappij.
hier wil ik zeker niet blijven
KKees – 19 augustus 2021
Prijs
Service
Algemeen
Blijf bij deze oplichters weg! Ga niet met deze mensen in zee!
MMarcel – 16 augustus 2021
Ik was ook bij dbg vanaf jullie 2021 tot 12 augustus 2021 kreeg eerste maand jullie 4 factuuren van bijna 500 euro ????? Ik had van bedrijf Zelfde adres op particulier laten zeten kreeg gelijk 4 factuur alleen van de maand jullie heb dus 2 contracten op 1 adres ??????
Belagelijk dit IK raad iedereen aan om nooit naar DBG ENERGIE OVER TE STAPPEN DIT GA JE GELD KOSTEN ALTIJD DOE HET ABSULIET NIET BLIJF WAAR JE BENT JE BENT ((((((GEWAARSCHUWD )))))PAS OP OPLICHTING B.V
CC. van Leeuwen – 14 augustus 2021
Waardeloze beloften. Ik schijn geen volledige eindafrekening te hebben ingezonden om recht te hebben op vergoeding van de opzegboete vorige leverancier.
Zou wel netjes geweest zijn als ze dit even hadden gemeld.
Verder kom ik niet aan een MijnPortaal account, want het “ding” zegt dat de twee mailadressen niet gelijk zijn. Toch echt wel!!!
Valt niet over te praten: “eigen verantwoordelijkheid” is het antwoord.
Wat een hufters (en ik ook dat ik er met mooie praatjes ingestonken ben.
DDaisyMae – 13 augustus 2021
Prijs
Service
Algemeen
Woest ben ik. In staat om naar harderberg te rijden om die oplichters eens flink aan te pakken. Krijg aanmaningen etc. Maar ik betaal geen piek. Nada noppes nul. Sterker nog. Ik start n procedure tegen dgb wegens valse voorlichting en bedreiging.
Lieve mensen. Begin er niet aan. En voor diegene in hetzelfde schuitje. We moeten samenwerken om dit bedrijf een halt toe te roepen !!! Het zijn oplichters. En tel gaat niet. Heel onbeschoft. Ben er nog lang niet klaar mee. En dat zullen ze weten ook.
CC. van Leeuwen – 14 augustus 2021
Zijn zeker oplichters!!! Gladde praters!
MMick – 15 augustus 2021
Ik zou heel graag met je meegaan, met een stel motor vrienden en even een heel stevig gesprek gaan voeren.
BBen – 08 oktober 2021
Daar suggereert u mee dat motorrijders dat probleem wel even op zullen lossen.
Vreemde reactie
WWillem – 31 augustus 2021
Helemaal mee eens! Ik zit in hetzelfde schuitje, had er al even niks meer van gehoord, rekeningnummers alles laten blokkeren van dit klote “bedrijf” een paar maanden niets gehoord, tot gister en nu hebben ze weer een brief gestuurd.
Ik betaal er ook geen cent aan, en mocht je daadwerkelijk een keer langs gaan, ik ga super graag mee!!
KKees – 13 oktober 2021
Ik wil er wel heen ook al zit ik er niet bij ..trommel maar genoeg mensen op om daar naar binnen te vallen
LLien – 23 oktober 2021
Hoe ver is de schrijver ( of anderen) met de procedure?
AAnnelies – 06 juli 2021
Prijs
Service
Algemeen
Lees alsjeblieft alle negatieve reviews eerst goed voordat je iets afsluit. Dat heb ik niet gedaan.
In april jl. een contract aangegaan, deze werd buiten mijn medeweten om ineens stopgezet na een maand. Meerdere keren geprobeerd contact te leggen, maar er werd geen oplossing geboden. Inmiddels zat ik zonder energie en zou mijn netwerkbeheerder de energie afsluiten. Ik doe een spoedaanvraag bij een andere energieleverancier en INEENS wordt DGB wakker en belt mij een dag later.
Vervolgens krijg ik een eindafrekening met 250 EURO!!! opzegvergoeding, terwijl ik nooit het contract heb opgezegd! Ik mail hierover en krijg geen reactie. Behalve dan nu een AANMANING VAN 80 EURO!
De behandeling aan de telefoon vervolgens is ronduit schandalig. Ik moet het bedrag gewoon betalen.
Als particulier trek je altijd aan het kortste eind, ook al sta je volledig in je recht. Echt ronduit schandalig dit!
AAnnelies – 06 juli 2021
Lees alsjeblieft alle negatieve reviews eerst goed voordat je iets afsluit. Dat heb ik niet gedaan.
In april jl. een contract aangegaan, deze werd buiten mijn medeweten om ineens stopgezet na een maand. Meerdere keren geprobeerd contact te leggen, maar er werd geen oplossing geboden. Inmiddels zat ik zonder energie en zou mijn netwerkbeheerder de energie afsluiten. Ik doe een spoedaanvraag bij een andere energieleverancier en INEENS wordt DGB wakker en belt mij een dag later.
Vervolgens krijg ik een eindafrekening met 250 EURO!!! opzegvergoeding, terwijl ik nooit het contract heb opgezegd! Ik mail hierover en krijg geen reactie. Behalve dan nu een AANMANING VAN 80 EURO!
De behandeling aan de telefoon vervolgens is ronduit schandalig. Ik moet het bedrag gewoon betalen.
Als particulier trek je altijd aan het kortste eind, ook al sta je volledig in je recht. Echt ronduit schandalig dit!
PPeter – 02 juli 2021
Ver van DGB afblijven, pure misleiding en verschuilen zich achter derden………, geen enkele afspraak komen zij na!
TTony Flameling – 11 juni 2021
Prijs
Service
Algemeen
Overstap via NL Energie Advies naar DGB, ben er vet ingetuind. Overstap boete verspreid over 5 jaar terugbetalen, wie bedankt dat dan? Ben er na 8 maanden overgestapt, via Regionaal Energie Collectief, die beloofde de boete terug te betalen als ik maar zou overstappen. Nog geen cent ontvangen, maar misschien komt er nog wat? Ben nu bij Engie, die beloven binnen 12 weken de 250 EUR terug te betalen. Hopelijk gaat dat wel goed.
Ddj – 21 mei 2021
Prijs
Service
Algemeen
meeste slechtste energie leverancier ooit, ben dus door een telefooncentrale bij hun ingeschreven wat ik niet wilde. was bij innova energie klant wat echt een topper is. slechte service en zit nu dus aan een contract vast wat ze niet zonder kosten willen terug zetten. meerdere dagen met klantenservice van het kastje naar de muur gestuurd en ongelukkig als wat.
JJob S – 19 mei 2021
Prijs
Service
Algemeen
Net gebeld door een callcenter dat onder valse voorwendselen mij een contract bij dgb probeerde aan te smeren tegen een zeer hoge kWh prijs. Als je dgb zelf wil bellen om hierover een klacht in te dienen blijkt hun nummer niet bereikbaar. Oplichters dus.
Mmarjo V – 21 mei 2021
bij ons zonet hetzelfde gebeurd. schandalig. DGB gebeld: zij kunnen er niets aan doen!!!! zegt de telefoniste, ze schakelen toch zelf het callcenter in!!!!!! oplichters.
KKim Veldhuizen – 22 april 2021
In het telefoongesprek met DGB is aangegeven dat ik en opzegvergoeding zou krijgen over de boete van de vorige energieleverancier. Daar is niet bijgezegd dat dit uitgesmeerd zou worden over het 5 jarige contract. Ik kreeg het dus niet in een keer terug.
Na indienen van de opzegvergoeding kreeg ik een mail en dacht dat het in orde zou komen.
Nu bij de jaarrekening blijkt dat er niets is verrekend.
Na telefonisch contact blijkt dat mijn verzoek tot opzegvergoeding is afgewezen en ik dit zelf in mijn portaal had moeten volgen. Ik heb alleen een mail waarin staat dat zij het verzoek hebben ontvangen.
Mij word steeds gewezen op mijn portaal en het contract.
RRens – 29 maart 2021
oplichters !!!! werken met valse handtekeningen !!!
NNiels – 03 juli 2021
Dat klopt, ook bij mij gebeurd heb nooit een paraaf gezet via mijn mobiel. Hoe kan dit?
MMarc Clemens – 25 maart 2021
Prijs
Service
Algemeen
Pas op !!! Oplichters !!!
GGerard – 16 maart 2021
Ben geschrokken van de reviews.
Heb contract die zelfde dag direct ontbonden. Heb 3 x gebeld 1x mail gestuurd, toen bevestiging gekregen van contract is ontbonden.
Pas Op.
FFrank – 11 maart 2021
Prijs
Service
Algemeen
Oplichters, heeft mee een kapitaal gekost en maken bewust fouten met berekenen van het maandbedrag om zo deze kunstmatig te laag te houden. Criminelen organisatie.
CChris – 08 maart 2021
Service
Algemeen
Let op !!!!!
Trap hier niet in.
Grootste oplichters die er rondlopen.
Geef geen bankrekeningnummer of wat dan ook.
Vragen persoonlijke dingen wat geeneens mag wettelijk gezien.
Blijven zeuren en aandringen.
Gewoon hoorn erop is het beste en nummer blokkeren….
IIen – 04 maart 2021
Dit bedrijf heeft mijn ouders opgelicht met mooie praatjes. Ze weten precies wie ze kunnen benaderen, de kwetsbare ouderen. En komen absoluut hun afspraken niet na. Schande dat dit mogelijk is in Nederland!
KKevin – 01 maart 2021
Prijs
Service
Algemeen
Ze beloven van alles maar komen niks na. Oplichters zijn. Dat ze nog een bestaan recht hebben.
AAlexander – 22 februari 2021
Groot stelletje internet criminelen. Inmiddels aangifte gedaan. Internet en identiteit fraude. Oplichters zijn het vuile hufters!!!!!
CCh – 09 april 2021
Heb je al wat gehoord nav je aangifte? Ik heb deze week een eind afrekening gekregen van €650 euro!! Meerdere malen gevraagd of ik goed zat, kreeg te horen dat ze dat nog niet konden zeggen. Bij andere maatschappijen zou ik lagere maandlasten hebben. Nu alsnog bij betalen?!
HHans – 22 februari 2021
Geen enkele ster waard, schoften zijn het, criminelen
OOzlem Kermen – 19 februari 2021
Prijs
Service
Algemeen
Ze hebben mij beloofd om de boete van de vorige leverancier te vergoeden, maar hebben het niet gedaan. Ik heb een mail gestuurd van mijn betaling, en een mail terug gehad dat het vergoed zou worden, nooit de betaling gehad en ik dacht het zal wel komen met de jaarafrekening en heb gewacht. Ik heb tot nu toe nooit bij moeten betalen met de jaarafrekening omdat ik een hoog maandbedrag heb, bij deze leverancier moest ik ook nog bijna €180,- bijbetalen, dus ze zijn echt niet goedkoop, in de jaarafrekening was het bedrag van de boete van de vorige leverancier ook niet verwerkt, ik heb de klantenservice gebeld, werd tegen mij gezegd dat het in de voorwaarden staat dat het bedrag van de boete wordt verdeeld over de jaren van je conract. Dus heb je een conract van 5 jaar, dat wordt €25,- per jaar per product. Echt heel krom. Ik heb gezegd dat dit niet gezegd is, ze zei je kon het ook zelf lezen, ze zijn zo onbeschoft. Nooit meer DGB.
KKato – 24 augustus 2021
Bij ons precies hetzelfde. Dus in totaal voor gas en Electra 250 euro weg. Het zijn criminelen.
AAtes – 18 februari 2021
Kan ik nog binnen 14 dagen annuleren? Heb aangetekende brief gestuurd etc en ga nog via de mail aansturen. Hoop dat ik er goed vanaf kom.
JJutteke – 11 september 2021
Is dat gelukt?
Zelfde heb ik namelijk ook zojuist gedaan.