Waar ben je naar op zoek?

ANWB energie

Totaalscore

Energieprijs


7,5

Klantenservice


6,3

Algemeen


6,7

Plus- en minpunten

  • Geen winstoogmerk
  • Live inzicht in verbruik
  • Geen opzegboete
  • Maandelijks opzegbaar
  • Relatief hoge vaste kosten
  • Hoge inkoopkosten elektriciteit
  • Slimme meter verplicht

Over ANWB energie

Naast pechhulp, verzekeringen en leaseauto’s kun je bij de ANWB nu ook terecht voor een dynamisch energiecontract.

ANWB Energie levert stroom en gas tegen inkoopprijzen. Dat betekent dat de prijs van stroom kan wisselen gedurende de dag. Het gastarief staat dagelijks vast. Verder betaal je bij ANWB Energie vaste abonnementskosten voor stroom en gas (circa 7 euro per onderdeel).

Een energiecontract bij de ANWB is maandelijks opzegbaar.

Lever je stroom terug? Dan krijg je hiervoor een terugleververgoeding die gelijk is aan het gemiddelde kale inkooptarief.

Check hier de goedkoopste ANWB energiedeal.

Kan het goedkoper?

373 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van ANWB energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • MMichiel – 04 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer goede en snelle communicatie via de whatsapp. Duidelijke app. Goedkoper dan een aantal concurrenten.
    Al sinds juli 2022 lid. Prijzen ruim onder het plafond. Daarvoor lid bij Frank maar die zijn veel te duur geworden voor gas

    Reageren
  • SSam – 04 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sorry, nu ben ik al weken bezig om ANWB aan te prijzen, en ga ik vandaag bellen om te vragen hoe en wat, hebben ze me gewoon vergeten.
    We sturen wel even een nieuw contract gaat wel later in.
    Ben des duivels
    zeg mevrouw, Ik heb op 2 januari aangevraagd en een contractbevestiging gekregen
    Ja ik zie het staan maar sorry…….
    Ik vind dit echt een heel slecht begin.
    Sorry ANWB dit is geen goed begin.
    Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben wil ik graag weten.
    Volgens mij staat er toch duidelijk contract begint op 4 februari aangevraagd op 2 januari ‍

    Reageren
    • AAnnet – 11 februari 2023

      @Sam
      Ik heb ook op 2 jan. aangevraagd en contract per 4 feb. gehad. Begin feb. stond er ineens startdatum 6 feb.

      Reageren
      • RRijk – 06 maart 2023

        @Annet Hoi, dat komt door het weekend. Je contract start niet in het weekend. Daar kwam ik ook per toeval achter. Dat had de ANWB wel iets duidelijker aan kunnen geven m.i.

        Reageren
  • MMartin Res – 01 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds aug 22 bij anwb. Glasheldere communicatie, wordt zelfs terug gebeld, app reactie zeer snel, inhoudelijk correct, aanvullende info glashelder uitgelegd, tarieven dik in orde. App intuitief, alle info. Voorbeeld voor de energiesector die gezien de huidige tarieven kennelijk in augustus op de piek voor een jaar ingekocht heeft. Of in ieder geval ” doorberekent”. Wegwezen daar.

    Reageren
  • SSylvia – 01 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer kundig te woord gestaan, duidelijk, geen poespas, eerlijk, voelt goed. Zo hoort het te gaan,en goedkoop dus

    Reageren
  • JJosje – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik begon positief door het aanpassen van termijn bedrag en omdat ik hier mijn autoverzekering heb. Helaas toen de toeslag kwam van de 2x 190,- heb ik hier alleen maar verkeerde communicatie door gehad. Ook nu met de standen doorgeven, staat dit niet goed in het systeem. Ik verbruik niks bijna, en het ‘werkelijke’ verbruik is meer dan het verwachtte gebruik.. en deze is zeer hoog.. wanneer ik een mail stuur, krijg ik een automatisch antwoord keer op keer.. dat de standen zijn bijgewerkt en ik voor vragen kan mailen. 5x op rij hetzelfde antwoord, terwijl ik vraag om uitleg en een uitleg geef. Ik heb geen idee waar ik aan toe ben wanneer mijn jaar voorbij is… zeer vervelend in deze tijd.

    Reageren
  • Aad – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    een storing oplossen tussen Enexis en ANWB energie lijkt niet te lukken .
    Na wisselen van een slimme meter gaat het fout en Enexis geeft een verkeerde meterstand door van 1000KWH , na 5 weken nog niet opgelost.

    Reageren
    • Aad – 05 maart 2023

      @ad
      gelukkig opgelost , maar ANWB er is wel verbetering nodig betreft de communicatie

      Reageren
  • JJosé van Vuurde – 31 januari 2023

    Prijs

    Deze energie leveraar levert energie per uurtarief.
    Een dag van te voren zie je vanaf 14.30 uur de tarieven voor de volgende dag ,bijvoorbeeld veel wind : goedkope energie én soms zelfs uren voor niks! Én er zijn zelfs uren dat je tarieven ziet waarbij je geld “krijgt” als je dan energie afneemt.
    Met deze manier is het weleens een dingetje dat je altijd eerst kijkt naar de app om voordeliger te wassen of hoe laat de vaatwasser aan moet, maar het levert echt geld op zo en dat vind ik belangrijk!

    Reageren
  • FFam Zijderveld – 21 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer tevreden , sinds februari 2022 overgestapt naar anwb energie. (EnergieZero).Alles goed en duidelijk geregeld. Fakturen oké.
    Ook in nov/ dec 22 netjes de 190 euro uitbetaald gekregen.
    Prijzen zijn zoals je mag verwachten.

    Reageren
  • SSjors – 19 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Na 40jaar vattenfal nu over gestapt naar anwb energy ik zat met gas wel ruim boven prijsplavond en met elektriciteit juist niet kreeg nieuw variabel aanbod van €560 en nu dynamisch aanbod voor €375 per maand overstap ging soepel en geen waarborg bij anwb energy momenteel ben ik te vreden en de toekomst zal uitwijzen of ik een goeie keuze heb gemaakt.

    Reageren
  • EErik – 16 januari 2023

    Vraag omdat ik geen reactie van ANWB energie heb gehad: vandaag 16 januari staat de actuele dagprijs voor gas op euro 0,75 inclusief BTW. Is dit de gasprijs inclusief de overheidsheffingen of moet je die erbij tellen om de m3 gasprijzen te kunnen vergelijken?

    Reageren
    • JJohan – 18 januari 2023

      Je moet daar 68 cent bij optellen.
      Voor stroom 17 cent

      Reageren
      • WWim – 18 januari 2023

        @Johan, ik meen gelezen te hebben (2023), dat de energietoeslagen 59 ct en 15 ct (gas resp elektra). Overigens krijg je aan het eind van het jaar bijna 600 Eur weer terug van die energietoeslag.

        Reageren
        • MMichel – 05 februari 2023

          @Wim en @Johan:
          Wat is nu echt het bedrag wat je erbij op moet tellen?

          Reageren
  • OOma – 14 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik kan nergens vinden of je ook zonder slimme energie kan afnemen bij anwb.
    Zie nergens op hun site hoe dat dan geregeld word en wat dan de prijzen zijn.

    Reageren
    • JJohan – 18 januari 2023

      @Oma

      Alleen mogelijk indien je een slimme meter hebt.

      Reageren
      • HHenk – 30 april 2023

        @Johan
        Klopt , een slimme meter is verplicht , dus bij aangaan contract € 72,20 betaald aan de ANWB. , voor dit niet geringe bedrag zou de ANWB zorgen voor deze slimme meter . Dit kun je uiteraard makkelijk zelf , maar dit zou sneller zijn , dus je trapt er in.Nu , ruim een jaar later , na enkele malen bellen , nog geen slimme meter , en geen duidelijk antwoord .

        Reageren
    • Oohlo – 18 januari 2023

      @Oma

      die meter kunt u aanvragen bij de netbeheerder, bijvoorbeeld Stedin in Rotterdam

      Reageren
    • CCher – 02 februari 2023

      @Oma daar hoef je toch niet zo’n slechte review voor achter te laten?! Spreekt ook voor zich dat je een slimme meter nodig hebt om je actuele verbruik in te zien.

      Reageren
  • GGveldhuis – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb nog steeds de energie toeslag van November niet ontvangen. Hier al 10x over gebeld financiele afdeling heeft het erg druk is het antwoord. Nu is het 12 januari gewoon belachelijk

    Reageren
    • PPierre – 12 januari 2023

      @Gveldhuis De € 190 voor november heb ik wel gekregen, maar de bijbehorende creditfactuur staat niet in het overzicht. Controleer je bankafschriften in de buurt van 25 november.

      Reageren
    • HHenk V – 12 januari 2023

      @Gveldhuis
      Ook ik heb vandaag, 12 januari, nog niet de toeslag over november ontvangen. Het verbaasd me, dat niet meer mensen dit melden, want het schijnen er toch veel te zijn, die nog niets kregen. Terwijl het toch bedoeld was voor november!

      Reageren
    • JJennefer Petersen – 17 januari 2023

      @Gveldhuis
      Ik heb precies hetzelfde probleem! Geen reactie niemand neemt de telefoon aan en mails worden ook niet beantwoord. Ik heb besloten om de factuur niet te betalen als ik de teruggave van december niet ontvang deze maand.

      Reageren
    • AAnita – 19 januari 2023

      @Gveldhuis
      Wij hebben de tegemoetkoming van november ook nog niet ontvangen.
      Ik heb al heel vaak gebeld en krijg telkens hetzelfde te horen, ze hebben zijn bezig met het uitzoeken van het waarom. En dat eind van de week het geld op onze rekening staat.
      We zijn nu 1,5 maand verder en nog steeds niet ontvangen.
      Via whatsapp wordt inmiddels niet meer gereageert op mijn berichten.

      Belachelijk en een dikke onvoldoende voor de ANWB!

      Reageren
    • MMG – 23 januari 2023

      @Gveldhuis ik heb de energietoeslag november keurig ontvangen met factuur. Helaas van december geen factuur en geen geld ontvangen. Al contact sinds begin januari. Iedere keer op de app het verhaal dat het wordt uitgezocht. Maar geen datum wanneer het op mijn rekening staat. Ook ik denk erover om de nieuwe factuur -190 euro te betalen.

      Reageren
    • MMG – 23 januari 2023

      @Gveldhuis ik heb de energietoeslag november keurig ontvangen met factuur. Helaas van december geen factuur en geen geld ontvangen. Al contact sinds begin januari. Iedere keer op de app het verhaal dat het wordt uitgezocht. Maar geen datum wanneer het op mijn rekening staat. Ook ik denk erover om de nieuwe factuur -190 euro te betalen. 23-1-23 staat er nog niets op mijn regering.
      @anwb ik hoop dat jullie gauw actie ondernemen. Want het geld hebben jullie al begin november ontvangen van de overheid

      Reageren
  • RRené – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben aan het vergelijken maar heb nog geen maatschappij kunnen vonden waarvan de positieve reviews er meer zijn dan slechte. Al begrijp ik dat mensen met slechte ervaringen eerder een review zullen schrijven dan ee mensen die tevreden zijn.

    Reageren
    • Uursinus – 31 januari 2023

      @René
      tel.opnemen is bij Energie een probleem.Ook is de administratie niet in orde

      Reageren
      • MMarian – 08 februari 2023

        @ursinus

        Dat is jammer, ik wou juist weg bij Oxxio, vanwege communiseren via Robots, maar nu lees ik jou bericht dat de anwb ook steken daar laat vallen, dus ik twijffel enorm

        Reageren
        • HHelma – 23 februari 2023

          @Marian, gewoon overstappen Marian. In mijn beleving heeft de klantenservice heel vriendelijk personeel. Ze doen hun best maar niet alles loopt even soepel. Uiteindelijk komt het goed en als het eenmaal loopt is er geen centje pijn meer. Na juli heb ik de klantenservice niet meer nodig gehad. Zeer tevreden klant en de vernieuwde app biedt meer inzicht.

          Reageren
        • Wwim – 08 maart 2023

          @Marian

          ja ,ik wilde ook weg bij oxxio met de vreselijke hoge tarieven zijn er genoeg goedkoper ,maar ik zie dat anwb nog niet alles op orde heeft ??????

          Reageren
  • LLeon – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sorry, even de sterren opnieuw. Dat ging niet goed bij mijn onderstaande review.
    Aanvulling: overstap ging probleemloos. Klantenservice snel tot duurt even bereikbaar. Behulpzaam maar voor de rest hangt het een beetje af van wie je aan de telefoon krijgt. (Werkt meestal zo bij bedrijven)
    Ze zeggen dat je via Whats app snelste contact krijgt. Zou ik niet doen. Reacties duren wel even. Een beller is echt sneller.

    Reageren
  • LLeon – 12 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik neem sinds 6 dagen stroom af via ANWB energie. Komende van Eneco een ware verademing. Daar waar Eneco de laatste maanden totaal verzuimde in duidelijkheid in hun app, is die bij ANWB energie er wel. Zij het met een dag vertraging. Voor mij is dat geen probleem want ik heb een P1 metertje gehangen aan de slimme meter voor echt realtime verbruik. Een aanrader, zo’n device.
    Daar waar ik bij Eneco totaal overgeleverd was aan absurd hoge wurgtarieven (bijna € 1,- / kWh), geven de gemiddelde dagtarieven bij ANWB van € 0,25 / kWh meer lucht. En je bent meer ‘baas’ door de energieslurpers, zoals de vaatwasser, wasmachine en evt droger ‘s nachts te laten draaien. Soms zelfs voor € 0,00 / kWh . Dat is de kracht van een dynamisch contract. Je moet het wel even zelf in de gaten (willen) houden.
    Tot nu toe content met ANWB energie. Zeker als je van Eneco verlost bent.

    Reageren
    • LLeon – 12 januari 2023

      Die € 0,25 / kWh is ongeveer het huidige gemiddelde all in tarief.
      Helaas zijn de uurtarieven alleen een indicatie wanneer stroom het goedkoopst is. Het zijn alleen incl BTW tarieven / ex overige kosten.
      De werkelijke verbruikskosten vind je de dag erop bij de overige tabs in de app of online in de portal.

      Reageren
      • DDorotaJacky – 18 januari 2023

        @Leon

        Hi, dankjewel voor jou commentaar, erg behulpzaam voor ons

        Reageren
    • JJoost – 10 februari 2023

      @Leon een P1 meter geeft alleen weer wat de meter “meet” Dus als deze een verbruik, “fout” meet, zal de P1 meter ook deze foute standen doorgeven !

      Reageren
  • Wwh – 07 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Opzich prima maar als je vragen hebt kan je er in stikken. In de chat, waar ze snel naar wijzen, krijg je halfbakken antwoorden waar je niks mee kunt. Bellen heeft geen zin, na een uur telefoonmuziek ben je er wel klaar mee 🙂

    Reageren
    • AAB – 09 januari 2023

      @wh, omdat ik de ANWB telefonisch niet te pakken kan krijgen, vraag ik het maar hier. Ik heb voor 09-02-2023 een contract afgesloten bij ANWB Energie. Zij regelen het opzeggen van mijn huidige contract. Ik heb echter de naam van mijn huidige leverancier nergens hoeven te vermelden. Hoe weten ze bij wie ze mijn contract moeten opzeggen?

      Reageren
      • AAnja – 11 januari 2023

        @AB

        Deze vraag kwam bij mij ook op. Wij zijn per 2 januari overgestapt naar anwb.
        Alles keurig verlopen zonder deze gegevens aan te leveren.
        Succes

        Reageren
      • DDe Wolf – 13 januari 2023

        @AB ik moest de laatste zes cijfers van mijn barcode van de gas- en elektrameter doorgeven. Dat is de aansluiting van mijn huis. volgens mij kunnen ze die scannen en dan zien wie de leverancier is

        Reageren
      • Aaad borreman – 14 januari 2023

        @AadB er is een landelijke registratie wie waar zijn energie haalt dit staat op de site van anwb energie dus daar halen ze de informatie zit zelf te dubben om over te stappen zit mijn hele leven al bij vattenvall 25% korting op hun gas en stroom prijs

        Reageren
        • Aalain – 22 januari 2023

          @aad borreman

          je hebt geen 25 % korting op je gasprijs

          Reageren
        • JJbalk – 30 januari 2023

          @aad borreman
          Volgens mij krijg je als langdurige vaste klant bij Vattenfall alleen korting op stroom

          Reageren
          • PPrter – 16 mei 2023

            @Jbalk
            …en dan is het (bij al die ‘kortingsacties’) ook enkel maar x% korting op de kale productprijs, excl. Btw, EB, netbeheer, vaste leveringskosten etc. 25% klinkt lekker veel, maar is uiteindelijk slechts een druppel in de emmer. Dus even verder denken en je hebt plots door dat die andere instanties (overheid, netbeheerder) NIET aan kortingen doen. Hun prijs is hun prijs, dus de product leverancier kan alleen maar met zijn eigen productprijs lokken.

            Reageren
      • RRoger – 15 januari 2023

        @AB Alle overeenkomsten staan in een database van de netbeheerder.

        Reageren
      • Rrob – 19 januari 2023

        @AB
        klopt dat je niet de huidige leverancier hoeft te vermelden dat kunnen ze zien ergens weet even niet waar maar dat heb ik opgezocht

        Reageren
      • CCher – 02 februari 2023

        @AB uit het landelijk energie register. Staat ook op de site van ANWB

        Reageren
    • BBennie – 11 januari 2023

      @wh

      Ik ben ook overgegaan naar Anwb maar heb gelukkig heel andere ervaringen, mijn vragen werden goed beantwoord en had ze binnen 10 min aan de lijn.
      Die chat is niks, daar heb je gelijk in.

      Reageren
    • LLeon – 12 januari 2023

      @wh In november en december had ik ze redelijk snel aan de telefoon. Begin januari duurde het (begrijpelijk) wat langer.
      Bij mij is de overstap probleemloos verlopen. Je ‘oude’ leverancier kunnen ze waarschijnlijk via je netbeheerder ‘zien’. ANWB hield mij wel op de hoogte. Eneco echter taal nog teken. Verbaasd me niets. Blij dat ik daar weg ben. Uitzuigers met astronomisch hoge tarieven. Hoop dat ze massaal klanten kwijtraken.

      Reageren
      • KKarin – 04 februari 2023

        @Leon
        Hallo leon. Als het goed is ben ik over 2dgn over van eneco naar anwb. Alleen geen bericht van eneco over einde contract od. Krijg ik dat alsnog ivm eindafrekening?

        Reageren
  • EEric – 05 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een half jaar geleden overgestapt naar ANWB voor gas en stroom. Een soepel verlopen overstap. Alles digitaal kunnen regelen. Ook het aanpassen van het maandbedrag is eenvoudig. Opvallend is de hoogte het voorschot maandbedrag dat door de ANWB wordt berekend. Dat wordt wel heel ruim (hoog) ingeschat. Ik zou adviseren dit regelmatig opnieuw zelf te berekenen en desnoods zelf een spaarpotje aan te leggen. Zonde om zoveel geld in de kas van de ANWB te storten.
    Nog geen ervaringen met de service of helpdesk van ANWB, hetgeen een goed teken is en hopelijk blijft dat zo. Mogelijke verbeterpunt is de app. Die mag wat gebruikers vriendelijk mogen en wat meer inzicht geven in de vaste kosten. Inzicht in de exacte bedragen is alleen te krijgen door de facturen in te zien.

    Reageren
    • MMarco – 08 januari 2023

      @Eric nou Eric het kan nog erger hoor. Ik heb nu 2.5 maand bij Frank Energie gezeten daar rekenen ze dubbel voorschot €680 omdat ik huur. En geen eigen woning heb. Omdat ze er zeker van wilde zijn dat ze hun geld krijgen. Ook mailen duur 14 dagen op antwoord en als dat niet het goede antwoord is dan weer 14 dagen wachten. Telefonisch niet te bereiken. Ben in 2.5 maand €1465 kwijt aan die lui. En heb nog maar €124 terug moet nog €1255 terug krijgen. Erg lastig.
      En zelf maand bedrag aanpassen is niet mogelijk daar. Dus ik zou zeggen lekker bij anwb blijven

      Reageren
      • PPierre – 12 januari 2023

        @Marco
        Dat dubbel voorschot is niet omdat je huurt hoor. Dat is bij alle klanten van FrankEnergie. De eerste keer betaal je 2 maanden, daarna steeds gewoon 1 maand. En je maandbedrag is sterk wisselend per maand. In de winter misschien wel 4x zo hoog als in de zomer.
        Bij Frank betaal je echter wel hoge inkoopkosten voor gas. 3 tot 5x zo hoog als bij andere leveranciers van dynamische energie.

        Reageren
        • CCher – 02 februari 2023

          @Pierre Ik overwoog Frank energie, maar na wat ik allemaal gelezen heb, blijf ik daar maar verre van!

          Reageren
  • FFrits – 30 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Begin december overgestapt van Eneco naar ANWB. Aanvraag 2 weken eerder. Alles digitaal zonder klanten service tussenkomst. We werden keurig op de hoogte gehouden over de voortgang. Probleemloos verlopen. Wat een verschil met de Eneco tarieven. Inmiddels slimme stekkers zodat het witgoed draait op de momenten dat energie kosten het laagst zijn. Kosten minder dan de helft van Eneco.
    Het maandbedrag moeten we goed in de gaten houden maar dat zal pas na meting over een langere periode mogelijk zijn. Wel zou het appje wat handiger kunnen worden ingericht vwb gebruikers interface.

    Reageren
    • PPiet – 04 januari 2023

      @Frits heel goed van je ik zit vanaf 28 juni bij ANWB energie en ze leveren per 1 december zelf energie en zitten niet meer bij Energie Zero. Je kan via je app precies zien wat kosten zijn per 2 dagen en je gas verbruik en elektriciteit verbruik per 2 dagen. Zeer overzichtelijk.

      Reageren
      • JJohannes – 06 januari 2023

        @Piet
        Klopt het dat de bedragen niet altijd correct zijn in de app?
        Ik ben een nieuwe klant en ik zie dat ik voor 1,45 m3 gas €4,80 moet betalen. Afgelopen week was de gasprijs echter rond de €0,80. (Ik verbruik niet veel, maar ik vind bijna €5 voor 1,5 m3 erg afwijkend van de inkoopsprijs inclusief btw).
        Hoe is uw ervaring met de verbruikscijfers en de bedragen hierbij in de app? Dank alvast.

        Reageren
        • Hhipstarr – 08 januari 2023

          @Johannes

          de gasprijs is inderdaad incl btw maar zonder vastrechtkosten… druk maar op de kleine i rechtsboven aan in de app: exclusief inkoopkosten, energiebelasting, opslag duurzame energie en regiotoeslag…

          Reageren
        • Mmace – 08 januari 2023

          @Johannes

          De belasting en inkoopkosten op gas zijn op dit moment € 67,5 cent per m3 bovenop de prijs die je in de app ziet

          Reageren
          • MMarkus – 13 januari 2023

            @mace
            Bij mij extra kosten op gas 1,65 minus 0,82 (10 januari) is 83 cent. Hoe kan dat? Ik heb al veel eerder gevraagd of ze de kosten transparanter kunnen maken met een extra toggle knop zoals er wel is met BTW. Maar ze kiezen er steeds maar niet voor. Gebrek aan transparantie is een slechte zaak. Gaat daar nou eens iets aan gebeuren ANWB?

            Reageren
          • Wwoodpecker – 22 januari 2023

            @Markus
            Mee eens Markus, heb hierover gemaild en ze zeggen dat het in de toekomst wellicht mogelijk is. Dit is wellicht een verbeterpunt voor ANWB.

            Reageren
      • JJan Willem – 06 januari 2023

        @Piet dank je voor je uitleg!

        Reageren
    • HHarold – 06 januari 2023

      @Frits

      Wat voor slimme stekkers heb je san?

      Reageren
      • DDiederik – 12 januari 2023

        @Harold
        De meest eenvoudige en voordeligste WiFi slimme stekkers zijn Tuya stekkers.

        Reageren
    • AAnna – 01 februari 2023

      @Frits
      Beste Frits, ‘Inmiddels slimme stekkers’ schrijf je oa. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou graag willen weten waarom en hoe je die gebruikt
      Mag ik je daarom 3 vragen stellen:
      1) Wat zijn slimme stekkers?
      2) Steek je die in het stopcontact en daar dan weer de stekker vd wasmachine in?
      3) Ik neem aan dat je toch eerst kijkt wanneer de stroom het goedkoopst is.
      Waarom dan nog een slimme stekker?
      Alvast dank voor je antwoord.

      Reageren
  • TTon – 23 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds enkele weken klant bij ANWB energie. De prijzen vergeleken met mijn vorige leverancier (budgetenergie) beduidend lager dus ik ben blij. Inzage in verbruik middels de app duurde een paar dagen maar werkt nu perfect. Alleen jammer dat de prijzen niet inclusief belasting, kosten e.d. wordt vermeld. Lijkt mij niet zo moeilijk, toch ? Verder ben ik (nog) tevreden.

    Reageren
    • SSimone – 04 januari 2023

      Hoi, wat is dan de echte prijs?

      Aan de telefoon zegt de medewerker van e Anwb dat je bij de gasprijs vermeld op de site (incl btw) 60 cent per m3 bij moet tellen en bij de stroomprijs incl btw 0.10 cent per kwh bij moet tellen.
      +
      Daarnaast netbeheerkosten 20+16 euro per maand
      +
      Verdiensten anwb 14+14 bij 2 meters per maand (en bij een slimme meter?)
      ?????
      Klopt het geheel dan?
      Groetjes Simone

      Reageren
  • EEbbers – 22 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij namen stroom en gas af via ANWB Energie. Dat verliep prima, totdat…wij gingen verhuizen! Onze verhuisdatum was 12-december, onze eindinspectie 15-december.

    Contact met klantenservice geschiedt bij voorkeur via WhatsApp. Prima.

    18-november meldt ik via WhatsApp dat ik ga verhuizen en vraag of ik ‘m.i.v. 12-december alleen stroom geleverd kan krijgen op mijn nieuwe adres en t/m 15-december stroom en gas op mijn oude adres.

    De hoed en de rand werd gevraagd, ik heb alles netjes beantwoord, meerdere keren zelfs. Ik zou een voorschot moeten betalen. Een voorschot? Voor wat? Ik ben inmiddels al klant! Dat kon zij niet beantwoorden, dit was nu eenmaal zo.

    Ik kreeg een e-mail om een sepa incasso af te geven. Uuhhh…voor wat precies? Jullie schrijven al automatisch af, ik weet nog niet eens wat mijn nieuwe maandbedrag gaat zijn en ik hoor letterlijk helemaal niets over mijn verhuizing!

    Meerdere keren oeverloze WhatsApp gesprekken. Dan kreeg ik weer het advies een online formulier in te vullen, dat ook gedaan. Nooit iets op gehoord. Tot tweemaal toe ingevuld.

    Uiteindelijk kreeg ik met veel pijn en moeite een maandbedrag via WhatsApp te horen. Ik dacht dat daarmee de kous af was.

    Ik verhuis en check een paar dagen na mijn verhuizing en eindinspectie, mijn app van ANWB Energie. Alles staat nog op mijn oude adres en ik neem nog steeds stroom en gas af!

    Weer oeverloos WhatsApp-en. Ik besluit te bellen. Wie weet krijg ik dan een gevorderde klantenservice. Weer een illusies armer. Totaal 45 minuten aan de lijn gezeten, waarvan bijna 30 minuten in de wacht om uiteindelijk nog gefrustreerder te zijn dan ik al was/ben.

    Volgens de dame moet ik tot 21-december op mijn oude adres blijven betalen. Uuhhh, hoezo? U heeft een maand opzegtermijn. Dat kan wel wezen, maar 1. betreft dit een verhuizing en 2. heb ik dit ruimschoots op tijd gemeld. Vervelend mijnheer, maar ik kan er niets anders van maken…..????

    Ik krijg ik mijn email een voorstel voor een maandbedrag. Tevens krijg ik een email dat mijn contract op mijn oude adres op 01-januari 2023 eindigt…????

    Waar zijn ze mee bezig??? Geen idee. Ik denk dat ze het zelf ook niet weten. Mijn contract eindigt op 15-december als je klantvriendelijk bent, wil je je poot stijf houden en een opzegtermijn van 30 dagen aanhouden dan zou het 18-december zijn. Maar NOOIT 21-december en helemaal niet 01-januari.

    Reageren
  • PPeter – 21 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Contact is vrijwel onmogelijk. Geen telefoonnummer waar iemand rechtstreeks bereikbaar is en reacties op door mij verstuurde e-mail zijn verzonden met een no-replay mail. Ook van het kastje naar de muur gestuurd, de slimme gasmeter wordt niet uitgelezen door ANWB en Stedin stelt duidelijk dat er niks mis is met de meter. ANWB moet contact opnemen met Stedin om het probleem op te lossen, maar ANWB stuurt mij terug naar Stedin en doet zelf niks.
    Mijn advies aan ANWB: blijf bij je roots en ga langs de weg auto’s repareren.

    Reageren
    • DDanny – 26 december 2022

      @Peter Jij moet contact opnemen met stedin niet de ANWB. DE ANWB leverd alleen energie en heeft niks te maken met slimme meters. Alles wat in je meterkast hangst is stedin. Beetje kinderachtig argument die je nu geeft alleen omdat je zelf niet begrijpt hoe het werkt.

      Reageren
      • Mmichael – 27 december 2022

        @Danny
        Beetje kinderachtige reactie op zijn bericht en een professional onwaardig
        zegt mij als mogelijke ANWB energie klant voldoende om toch nog eens te heroverwegen over te stappen.
        blijkbaar weet jij niet hoe een klant reactie beantwoord zou moeten worden en schort het dus duidelijk aan klantvriendelijkheid en uitleg hoe het dan wel werkt.
        Dit kan je de klant niet kwalijk nemen maar moeten jullie de hand eens in eigen boezem steken

        Reageren
        • AAngelique – 04 januari 2023

          @michael

          Is dit de reactie van de klantenservice!! Omg ik ga inderdaad ook niet overstappen.

          Reageren
          • MMichel – 04 januari 2023

            @Angelique

            Het is wel waar dat Stedin
            Hier voor verantwoordelijk is

            Reageren
          • TTimo – 04 januari 2023

            @Angelique nee natuurlijk spreekt Danny niet namens de ANWB. Iedere passant kan hier een reactie typen. Ik heb zelf 10 jaar bij een energiebedrijf gewerkt en ik kan het niemand kwalijk nemen het niet helemaal te snappen hoe het werkt want het is ook niet zo simpel. Danny heeft overigens wel gelijk maar dat kun je ook in andere bewoording brengen.

            Reageren
      • AAdriaan – 28 december 2022

        @Danny
        Hopelijk werk je niet voor de anwb. Wat een waardeloze reactie.

        Reageren
    • JJan – 27 december 2022

      @Peter Het zelfde probleem geen contact bijna mogelijk niet via de whatsapp of telefoon, ook de email is flut.
      mijn gasmeter is gecontroleerd en kan gewoon uitgelezen worden volgens Stedin moet ANWB de leveranciersdesk bellen als die nog steeds niet uit gelezen kan worden

      daar sta je dan als klant

      Reageren
  • PPerry – 21 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Waardeloos..
    Bij betaald voor slimme meters, vervolgens 6 keer contact met de vraag wanneer de slimme meters geplaats gingen worden. Meerdere keren van het kastje naar de muur gestuurd worden en werd het mij verteld dat het opgelost ging worden. Maar telkens gebeurden er niks. Vervolgens een klacht in gediend maar helaas nog steeds geen oplossing. Absoluut niet aan te raden.

    Reageren
    • CCoen – 30 december 2022

      @Perry

      Voor aanvragen van slimme meter moet je bij STEDIN zijn en niet bij de ANWB.

      Reageren
    • Jj te wierik – 04 september 2023

      @Perry
      moet u bij de netbeheerder zijn en niet bij de anwb, die installeert geen meters….daar kan de anwb dus niets aan doen…

      Reageren
  • Nniek – 20 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    maand geleden een aanvraag gedaan, direct een error in de aanvraag procedure omdat er meerdere meters op mij adres te zien zijn?? nooit van gehoord. ik kan de aanvraag niet afronden en moet contact opnemen. een vriendelijke jongen deelt mede dat e.e.a. geregeld is. nu vandaag voor de zekerheid gebeld, en blijkt dat de aanvraag nog steeds stil ligt. de startdatum is daardoor weer een maand opgeschoven en krijg te horen dat ik nog steeds de aanvraag moet afronden. ik vraag of ze nogmaals die mail stuurt, en probeer af te ronden maar dit is natuurlijk allang gedaan. moet ik weer terug bellen maar dat is super irritant omdat ik net 25 min. in de wacht heb gestaan en het meisje er ook de ballen verstand van had, en ook alles na moet vragen ( weer 10 min in de wacht) al met al weet ik nu niet of t goed gaat komen. ik heb niet zon zin om weer te gaan bellen. ik denk dat ANWB nog veel te verbeteren heeft. maar ja dat kan ook niet anders denk ik als je in deze tijden een energiebedrijf begint. misschien later als ze alles onder controle hebben.

    Reageren
    • FFred – 30 december 2022

      @niek
      Ik heb hier het zelfde probleem, en zit al ruim 2 uur op antwoord in whats app te wachten. Ik vermoed dat het hier te maken heeft met de toevoegingen achter de huisnummers er is nl een nummer 18 ( ik zei de gek ) en mijn buurvrouw heeft 18 A

      Reageren
      • Nniek – 04 januari 2023

        @Fred
        goed opgemerkt Fred, bij mij gaat het ook om 16 en 16A(buurvrouw) inderdaad
        ik weet nu alleen niet of de aanvraag goed gaat komen.in de app staat : het gratis energie inzicht start binnen 28 dagen.het verzoek om meterstanden uit te lezen is inmiddels aangevraagd bij de netbeheerder.
        bellen heeft geen zin, duurt te lang en als je al iemand spreekt, weten ze het zelf ook allemaal niet.
        misschien ga ik toch maar annuleren, het geeft me geen vertrouwen op deze manier.

        Reageren
  • JJP vd Berg – 18 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als je je goed inleest weet je de kale inkoopprijs en dat daar iets bovenop komt. Overstap van Eneco verliep zonder enig probleem. App is helder en duidelijk, all in prijzen is een optie waar ze aan moeten denken. Met zonnepanelen zijn er overal twijfels maar alleen kijken naar de teruglevering i.m i. te kort door de bocht. Alleen deze maand al 150 euro gewonnen door overstap. Gas eneco 3.42 anwb 2,16. Ik ben blij met mijn overstap. Voor nieuwkomers er is een heel actuele informatieve facebook site waarin veel vragen terug te vinden zijn.

    Reageren
    • MMis – 07 januari 2023

      @JP vd Berg
      Klopt als je je goed inleest vind je alle antwoorden op hun website. Ik vind hun site heel helder

      Reageren
  • RRonald E. – 15 december 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben verschillende aanbieders naast elkaar aan het leggen en heb de vraag aan de klantenservice gesteld hoe men aan de LEBA dagprijs komt. Deze is m.i. veel te hoog. Uiteindelijk betaal je het werkelijk verbruik en kun je het voorschot aanpassen. Dus tja, je hebt dit zelf in de hand lijkt mij. Zie ik iets over het hoofd?

    Reageren