Waar ben je naar op zoek?

Greenchoice

Tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Univé Energie van de Boer (via Greenchoice).

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,281
€ 1,351
Vast (1 jaar)
€ 0,261
€ 1,332
Vast (2 jaar)
€ 0,248
€ 1,302
Vast (3 jaar)
€ 0,257
€ 1,364

En hieronder staan de actuele tarieven van Greenchoice zelf.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,286
€ 1,356
Vast (1 jaar)
€ 0,272
€ 1,369
Vast (2 jaar)
€ 0,258
€ 1,331
Vast (3 jaar)
€ 0,262
€ 1,369

De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Greenchoice (en Univé) een vergoeding van € 0,145 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Greenchoice (en Univé) terugleverkosten.

Kan het goedkoper?

Plus- en minpunten

  • Ruime keuze uit contracten
  • Groene stroom van Nederlandse bodem
  • Bosgecompenseerd gas
  • Hoge terugleverkosten zonnepanelen
  • Geen overstapkorting

Over Greenchoice

Greenchoice is een Nederlandse energieleverancier die in 2001 werd opgericht. Het energiebedrijf profileert zich als duurzame leverancier die het aandeel groene energie in Nederland wilt vergroten.

Greenchoice levert uitsluitend groene stroom en investeert in diverse projecten met betrekking tot schone energie. Inmiddels heeft het bedrijf ongeveer 560.000 klanten in Nederland (cijfers jaarverslag 2022).

Greenchoice maakt gebruikt van duurzaam opgewekte stroom, zoals windkracht, biomassa en waterkracht.

Energiebedrijf Eneco is voor 30 procent eigenaar van Greenchoice.

Over Univé Energie van de Boer

Univé en Greenchoice hebben de handen ineen geslagen op energiegebied.

Energie van de Boer biedt jou de kans om groene stroom direct van Nederlandse boeren af te nemen. Door asbestdaken van agrarische bedrijven te vervangen door zonnepanelen, wekt Greenchoice duurzame zonnestroom op die jij thuis kunt gebruiken. Met dit initiatief draag je bij aan een schonere leefomgeving.

377 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Greenchoice?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • WW.Janssen – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit geen problemen mee gehad, altijd correcte behandeling en afhandeling van zaken

    Reageren
  • LLouis M G A Esser – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Groene stroom en gas!!

    Reageren
  • HHenry Smulders – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijke website. Verbruik is makkelijk op te volgen en transparant.

    Reageren
  • GGerhard de Wit – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    correcte energieleveranacier. Duidelijk met de afspraken.
    De prijzen zijn wat mij betreft nog wel iets te hoog.

    fijn dat het duurzame energie, dan kunnen we ook een steentje bijdragen aan het milieu

    Reageren
  • OOfferman – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Niet de goedkoopste maar zit er nu eenmaal bij.
    het beleid daar ligt onderling ( na gelang je tel. terecht KAN komen)niet op een lijn.Vinden steeds nieuwe regeltjes uit waarbij dan gezegd wordt : Geld niet voor uw “lopend” kontrakt.
    \Echter alle voorberekeningen (maandelijks) zijn WEL aan de nieuwe gegeven s aangepast.
    Kan dan ook praktisch niet overzien wat men kan verwachten voor de jaarafrekening. Ook deze wordt uitgevoerd met “GEMIDDELDE ” gegevens. Als je antwoord wil, moet je gaan graven . SVP: maak en houd het simpel en houd je aan de gemaakte afspraken.

    Reageren
  • PPieter Bakker – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Betrouwbaar en correct

    Reageren
  • SSaar Lekatompessy-Pattinasarany – 06 augustus 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geeft een goed overzicht op je verbruik en stelt een goede prijs voor.

    Reageren
  • PP. Kroon – 26 juni 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Met eigen zonnepanelen heb je niets meer te zoeken bij Greenchoice. Netto terugleververgoeding van 10 ct/kWh naar 5 ct/kWh nu naar minder dan 2,9 ct/kWh. Bovendien een boete van 11,61 ct/kWh per kWh die je gebruikt in de salderingregeling. Helaas durven zit nauwelijks op te schrijven in hun brief met eenzijdige aanpassingen. En ook zeker niet aangeven in de meegestuurde rekenvoorbeelden (met verwarrende tikfout).
    Voor andere klanten gaat het tarief wel naar beneden, maar omdat je veel elektriciteit zelf opwekt heb je daar niets aan.

    Reageren
  • GGerard – 25 juni 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Greenchoice is een Nederlands energiebedrijf dat uitsluitend groene energie levert. De aandelen zijn voor 70% in handen van Energie Concurrent en voor 30% in handen van het Rotterdamse energiebedrijf Eneco.
    Eneco is een geïntegreerd en zelfstandig Nederlands energiebedrijf met als aandeelhouders Mitsubishi Corporation (80%) en Chubu (20%) niet zo gek dat het klanten gevoel niet meer zo best is

    Reageren
  • GGerard de Ronde – 25 juni 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Na heel veel aandringen zonnepanelen bij Greenchoice besteld maar na een jaar nog geen zonnepanelen dus door een andere firma laten plaatsen, met als gevolg geen belasting teruggaven voor aanpassing meterkast. Op advies van Greenchoice geen 3 jarig maar 2 jarig contract genomen dus ga ik het schip in voor terugleverkosten, ben wel klaar met Greenchoice

    Reageren
  • BBas – 21 juni 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb je zonnepanelen? Zoek een andere maatschappij. Sinds woensdag salderen ze niet meer zuiver en eerlijk bij Greenchoice. Het lijkt alsof de terugleveringsvergoeding is verhoogd naar 14,5 cent, maar niets is minder waar! Ze misleiden klanten hier volledig. Er wordt namelijk 11,6 cent in rekening gebracht voor teruglevering van stroom, ook over de te salderen stroom. Er staat dat je voor de stroom die je teruglevert hetzelfde tarief ontvangt, hier halen ze alleen eerst 11,6 cent vanaf, ook van de stroom die je verbruikt, dus niet alleen over het overschot. Er wordt dus niet meer tegen elkaar weggestreept. Je ontvangt nu voor de kWh die je meer teruglevert dan gebruikt nog maar 2,8 cent en je betaalt 0,21-0,22 cent per kWh, maar ontvangt voor de opgewekte stroom onder de streep nog amper 10 eurocent.

    Dit om de lasten “eerlijk” te verdelen, maar per saldo betaalt de zonnepaneelbezitter voor een lager tarief voor degene die niet heeft geïnvesteerd in groene energie/zonnepanelen. Dezelfde dag zijn namelijk de stroom en gastarieven gedaald met 7-8 cent per kWh/m3.

    Was altijd een betrouwbare en groene keuze, maar zijn het nu volledig kwijt. Zeer schimmig en onduidelijk gegoochel met tarieven. In ieder geval is een naamsverandering noodzakelijk, want groen wordt bestraft door “Greenchoice” om de lasten voor mensen die niet voor zonnepanelen hebben gekozen te verlagen. Eerst veel zonnepaneelhouders binnenhalen om vervolgens deze grote klantenkring met zonnepanelen dik te laten betalen voor teruglevering, ook over de te salderen stroom.

    Na 5 jaar trouwe klant te zijn geweest nu toch tijd om weg te gaan.

    Reageren
  • DDe Wit – 20 juni 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Greenchoice voert vanaf 1 augustus terugleverkosten in bij mijn variabele contract. Dit gaat mij een hoop geld kosten. Ik ben weg!

    Reageren
  • BB. – 08 mei 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Aantal jaar klant geweest bij green choice, tot ik ongeveer 2 maanden geleden argwaan kreeg en helaas blijkt het toch ook te kloppen.

    Ik geloofde de berekening niet van de Windvangers want ik moest alsnog erg veel betalen, maar heb het daarbij gelaten en heb me contract opgezegt daarop krijg ik een nota van 400 euro omdat ik me contract eerder op zou zeggen ( ik wist niet eens van een vast contract af ) vervolgends krijg ik een Credit nota met daarop het eind bedrag wat nog over is van mijn windvangers ( ik had er 27 ) gaat om een bedrag van 800 euro die zou BINNEN 14 dagen op de rekening komen, na 14 dagen maar gebeld en kreeg te horen dat is vervelend en zo willen we niet werken ik kom er op terug per mail.

    Mail ontvangen op die dag met toezegging dat ze het 8 Mei 2024 op mijn rekening bij schrijven, helaas nog niks ontvangen, toch voor de zekerheid vandaag even bellen en er word gezegt we gaan het even uitzoeken en we komen er bij u op terug want waarschijnlijk zal het er inderdaad vandaag niet meer opstaan ( ojaa ze zijn na vandaag tot aankomende maandag dicht dus we praten dan weer over een paar dagen).

    Ik geloof niks meer van deze verhalen dus ik wil iedereen waarschuwen, uiteraard als het vandaag niet op me rekening staat, leg ik alle bevestiging mails ( zwart op wit ) toezeggingen bij een deurwaarder of een advocaat.

    Wees gewaarschuwd.

    Reageren
  • GGijs Dorresteijn – 19 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 31 mei 2023 storing. Nu al 7-e maal een afspraak met een servicemonteur. Telkens wachten voor een te maken afspraak en dan wachten op de monteur. 3 x is monteur niet gekomen wegens uitloop van werkzaamheden; 1 x niet opkomen wegens storm; 1 x wegens 1 monteur waar er 2 moesten zijn, 1 x wegens verkeerde monteur; 1 x wegens ontbreken vervangend apparaat. Ik heb 7 maal agenda vergeefs leeggemaakt. Dit los van alle telefoonverkeer. Is dit verborgen camera? Rapportcijfer is dikke 0, zelfs in de negatieve cijfers!

    Reageren
  • PPierre Du Creme – 05 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nalatig in op tijd een nieuw bod doen zodat het voordeel wat je er van had weg is, dan onbereikbaar zijn, dan zeggen dat het bod niet meer geldig is en dan zeggen we bellen u morgen, dan zeggen dat je niet bereikbaar bent terwijl ze zelf op een andere dag bellen, dan zeggen bel maar terug naar durven dat nummer, dan zelf niet bereikbaar zijn, dan per mail een grappenmaker die meer tijd in grappen steekt dan in de oplossing, dan klachtenafdeling die zegt dat het mijn eigen schuld is en dat ze niet nalatig waren ivb de contactmomenten die er waren, kortom je krijgt een mooi bod maar daarna kom je er niet meer tussen om het verlengaanbod te doen waardoor je alsnog kunt bijbetalen. Dus had je net zo goed een dure leverancier kunnen hebben

    Reageren
  • AAnoniem – 15 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik vind het een vreselijke maatschappij, website werkt nooit of klopt niet. Iedereen die de telefoon opneemt bij de klantenservice, wat soms 2 à 3 uur kon duren tijdens de energiecrisis> zei ik werk hier net mijn 1e dag (nadat ze diverse domme en foute antwoorden gaven).
    Ik heb vreselijke ervaringen met overstappen en koos altijd voor vaste contracten, het enige positieve was; dat ik het torenhoge wurgcontract van unive 3 jaar dalen, kon oversluiten naar een iets minder duur contract, maar zit er alsnog 2 jaar aan vast en de prijzen zijn jammer genoeg (voor mij dan) alweer gedaald (maar unive was stroom van de boer ofzo, nou dat wil je ook niet meer, na wat die asociale boeren allemaal flikken nu)! Ik zou NIEMAND een vast contract en zeker GEEN greenchoice aanbevelen, nee… de prijzen blijven dalen> wees slim en WACHT en kies een eerlijke maatschappij met goede klantenservice is mijn mening.

    Reageren
  • IIneke – 05 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben tot dusver tevreden over mijn energieleverancier.
    De website is duidelijk, informatie oké.
    Goede klantenservice, overstappen is voor ons nu niet aan de orde.
    Hopelijk gaan de vaste tarieven van gas en elektrisch weer naar beneden.
    Blij dat we in elk geval het voor een jaar hebben vastgezet nadat we een paar jaar een flexibel contract hadden.

    Reageren
    • Iik – 15 februari 2024

      @Ineke
      Ik ben al zo’n 10 jaar klant van greenchoice, ik vind het 1 bak ellende de enige keer dat ik ooit ben overgestapt was een drama, dus doe ik niet gauw.
      Maar ik heb nog nooit een (duidelijk) functionerende website bij greenchoice gehad, de klantenservice is zo alle Jezus slecht geworden> daar lusten de honden geen brood van…
      Ik heb mijn veel en veel te dure 3 jarige contract, gelukkig terug weten te brengen naar een veel te duur 2 jarig contract, maar een aanbieding van kans op iphones (vele per familie begrijp ik) heb ik nog nooit bij ze zien staan (of elders, als ik ging vergelijken).
      Zoals U merkt ben ik jaloers en vraag ik mij af hoe U dit in godsnaam geregeld hebt… als ik al voor een voordeliger contract keek, was het niet de ellende van overstappen waard. Laat staan dat je een iphone(s) toe kreeg, kunt U vertellen (en wilt U dat) welke aanbieding dat was> met zoveel iphones?!

      Reageren
  • DDayen – 30 januari 2024

    Prijs

    Stelletjes boeven zijn het. Jullie moeten je schamen.
    Redelijke opzegging bedrag staat er op je contract en wat schuilt erachter ?? €658 , is dit soms redelijk ??

    Reageren
  • JJan de veld – 29 januari 2024

    Nooit van mijn leven zal ik klant meer worden als mijn contrackt afgelopen is

    Reageren
    • PPiet van Abeelen – 30 januari 2024

      @Jan de veld
      Kun je ook aangeven wat waarom je geen klant meer wil zijn van Greenchoice c.q. wat is de reden?

      Reageren
    • Vvan Assen – 08 februari 2024

      @Jan de veld

      Ik heb exact hetzelfde gevoel. Ik had voor mijn eindnota contact gemaakt met een medewerker over mijn eindnota.
      uitgelegd gekregen dat ik over het afgelopen jaar enorm bespaard haard. Dit scheelde volgens de medewerker alleen al 16& op gas en per maand ruim 23 euro per maand op mijn maandbedrag. Zeer gunstig voor de einnota liet de werk emer weten. Gegarandeerd geld terug.

      Heb zojuist mijn eindnota ontvangen.

      te ontvangen;

      23 euro.

      maandpremie wordt lager alleen waar is mijn bespaarde geld van het afgelopen jaar opeens gebleven?

      Ik lees alleen maar negatieve revieuws van mensen die hun eindnota ontvangen.

      Reageren
    • Iik – 15 februari 2024

      @Jan de veld DITO!!!

      Reageren
  • JJ.Sterkenburg – 24 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Uitgebreide informatie elke maand over verbruik, terugleveren en uiteindelijke kosten

    Reageren
  • OOlav van Woudenberg – 23 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Uitstekende service en informatie vertrekking

    Reageren
  • JJohannes KEEN – 22 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer betrouwbare energie leverancier. Heel gemakkelijk iets te wijzigen.

    Reageren
  • JJan van Erp – 21 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prettige samenwerking beleeft aan de tel goed uitleg

    Reageren
  • JJaap Dam – 21 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Greenchoice heeft mij gemotiveerd om zonnepanelen of windenergie te kopen, ik heb gekozen voor wind en heb toen 45 + 3 gratis windvangers gekocht. Plus gratis punten als je bij Greenchoice blijft, om goedkoper te investeren in milieu en zuinige producten te kunnen kopen.

    Reageren
    • SSjaak – 25 januari 2024

      @Jaap Dam
      Leuk voor je, maar voor mij die geinvesteerd heeft in zonnepanelen niet.
      Bandieten zijn het, ik betaal de hoofdprijs voor mijn energie, krijg n fooi terug voor de stroom die jij krijgt, ik loop welkomstbonus mis.
      Energie Maatschappij is net zo (on) betrouwbaar als
      (r)overheid

      Reageren
  • JJik – 20 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren een zéér tevreden klant!

    Reageren