menu

Plus- en minpunten

  • Ruime keuze uit contracten
  • Groene stroom van Nederlandse bodem
  • Bosgecompenseerd gas
  • Hoge terugleverkosten zonnepanelen
  • Geen overstapkorting

Greenchoice tarieven

De huidige tarieven van Greenchoice zijn € 0,255 per kWh stroom en € 1,278 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 22 juni 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij Greenchoice:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Variabel€ 0,264 per kWh€ 1,400 per m³
Vast (1 jaar)€ 0,255 per kWh€ 1,278 per m³
Vast (2 jaar)€ 0,253 per kWh€ 1,303 per m³
Vast (3 jaar)€ 0,242 per kWh€ 1,334 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Actie

-


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Greenchoice een vergoeding van € 0,160 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Greenchoice terugleverkosten.


Over Greenchoice

Greenchoice is een Nederlandse energieleverancier die in 2001 werd opgericht. Het energiebedrijf profileert zich als duurzame leverancier die het aandeel groene energie in Nederland wilt vergroten.

Greenchoice levert uitsluitend groene stroom en investeert in diverse projecten met betrekking tot schone energie. Inmiddels heeft het bedrijf ongeveer 560.000 klanten in Nederland (cijfers jaarverslag 2022).

Greenchoice maakt gebruikt van duurzaam opgewekte stroom, zoals windkracht, biomassa en waterkracht.

Energiebedrijf Eneco is voor 30 procent eigenaar van Greenchoice.

Over Univé Energie van de Boer

Univé en Greenchoice hebben de handen ineen geslagen op energiegebied.

Energie van de Boer biedt jou de kans om groene stroom direct van Nederlandse boeren af te nemen. Door asbestdaken van agrarische bedrijven te vervangen door zonnepanelen, wekt Greenchoice duurzame zonnestroom op die jij thuis kunt gebruiken. Met dit initiatief draag je bij aan een schonere leefomgeving.

Contactgegevens

  • E-mail: vragen@greenchoice.nl
  • Telefoon: 010 47 82 326
  • Website: www.greenchoice.nl

Kan het goedkoper?

Greenchoice ervaringen

Review score

8,1

op basis van 378 reviews

Prijs
7,9 Star

Klantenservice
8,2 Star

Algemeen
8,2 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • H
    hans roemeling

    goede klantenservice ; prijs gemiddeld, betrouwbare energiepartner

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    W.G.Hermans

    Goede service en bericht geving, enige leverancier metE 11,5 vergoeding voor terug levering elektra bij saldering, vanwege zonnepanelen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jeel Schoeman

    Goed benaderbaar en in de tijd dat d en he energieprijzen skyhigh gingen heb ik een zeer redelijk contract van een jaar aangeboden gekregen, ik zit nu ruim 10 jaar bij Greenchoice en heb geen enkele klacht over deze leverancier en prakizeer er niet over om over te stappen naar een andere leverancier kortom een zeer betrouwbare club.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Chr. Sies

    Rustige en vriendelijke medewerk(st)ers , die je te woord staan!!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hennie Snippe

    Prima leverancier!
    En ook nog eens groen en verantwoord bezig ☺️

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    C.P. van der Made

    Wordt steeds goed op de hoogte gehouden.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    FJC Vinamont

    Aal jaren onze vertrouwde stroomleverancier

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    René Dusseldorp

    Greenchoice maakt een wereld van verschil in de energie wereld.
    contact en gegevens die hun verstrekken aan de klanten zijn altijd correct en perfect.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Ton Randshuizen

    Al jaren klant bij Greenchoice en krijg elke maand overzicht van verbruik en wat het afgelopen maand heeft gekost, gas en elektra netjes appart vermeld,
    Ben zeer tevreden over Greenchoice.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Han de With

    Geweldige leverancier. Ook bij een nieuw aanbod zijn zelf met 2 jarige contract voordeliger dan wie dan ook. Dat is nog eens klantenbinding…

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    Theo

    Blijft je elke maand goed informeren wat het verbruik is . Tevens geef het advies over isoleren en andere zaken om energie te besparen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Renata Kaagman

    Greenchoice stuurt je een uitgebreid energieverbruik per maand (per mail), inclusief duidelijke grafieken wat jou verbruik is (elektra en gas) t.o.v. andere huishoudens met meer of minder inwoners. Je verbruik wordt afgezet tegenover je eigen woning, appartement, tussenwoning, hoekwoning, 2 onder 1 kap of vrijstaande woning. Dit vind ik zeer verhelderend en kun je zelf op inspelen. Ook is het gemakkelijk om zelf aan te geven wat je per maand wil betalen als je verwacht dat je verbruik minder wordt door isolatiemaatregelen en/of zonnepanelen.

    Verder had ik de mazzel dat ik een vast tarieven contract tot 1 april 2024 en heb zodoende de golf van verhogingen tarieven van de leveranciers afgelopen jaren niet hebt meegemaakt. Ze beloven de tarieven ook niet te verhogen, als je contract afloopt. Dat gaan we nog afwachten!

    Tevens een link naar bespaartips.

    Kortom: ik ben zeer tevreden over energieleverancier Greenchoice.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    G. Krab

    Ik ben al jaren klant bij Greenchoice en dat bevalt prima 1x de stap gewaagt naar een ander voor een vast contract maar gelijk ging het mis kon gelukkig zonder kosten terug naar Greenchoice . Ik denk dat ik altijd voor Greenchoise blijf kiezen goed maandelijkse update over gebruik en alles heel transparant

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hanneke Van Amersfoort

    Prijs kwaliteit verhouding is goed. Klantenservice goed bereikbaar. Altijd vriendelijk personeel.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • Y
    Y. Jacobs

    Ik ben al jaren klant bij Greenchoice en ik ben heel tevreden over ze

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    Frieda

    We worden altijd goed geholpen zeer geduldige mensen aan de telefoon, en ook zeer vriendelijk

    Prijs
    Klantenservice
    Reageren
  • F
    Frans Dekkers

    Wij hebben prima ervaringen met Greenchoice. Heel veel zaken kunnen digitaal geregeld worden. En als je er toch niet uitkomt is er altijd nog de telefoon voor persoonlijke deskundige hulp. Ook heel handig is de app. Hier kun je o.a. je dagelijks gebruik uitlezen. Heel prettig als wat zuiniger met energie wilt omgaan.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • T
    tuik

    gas en stroom is duur

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Ron den Burger

    In juni 2023 overgestapt naar Greenchoice voor een vast contract van 1 jaar. Het overstappen verliep probleemloos. Fijn is dat elke maand een helder overzicht wordt gestuurd van je verbruik. Ook tussendoor kunnen in de app zien wat je verbruik is. Door het wegvallen van het plafond per 1 januari ging het maandbedrag met ruim 23% omhoog. Dat viel wel even tegen. Over het algemeen ben ik tevreden over Greenchoice.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    Jcb.Niessink

    Heel fijn bedrijf alles word enorm fijn uitgelecht qwa prijzen etc

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hanneke Frèrejean-Schlüter

    Green Choice is een goede en betrouwbare maatschappij, die groene energie tegen een aantrekkelijke prijs levert.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    R. Van Rijssel

    Fijn bedrijf houden mij goed op de hoogte betaal niet teveel en heb ook weer een nieuw contract afgesloten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Peter Hoezen

    Al vele jaren ben ik als klant bij Greenchoice tot grote tevredenheid. Enkele keren wel eens een andere geprobeerd, maar dat wel tot mijn spijt. Zelfs een advocaat in de arm moeten nemen om van Eneco af te komen. Bij Greenchoice ook een prettige klantenservice, die ook ongevraagd met goede adviezen komt. Overzichten zijn helder en duidelijk en ik kreeg tot op heden vaak flinke bedragen retour. Afgelopen jaar zelfs mee als € 700,- . Ook een goede en
    duidelijke website, waar alles eenvoudig te vinden is. Ook bijvoorbeeld de vaste en variabele kosten. Tenslotte ook nog een goede prijs voor de terug geleverde stroom van mijn zonnepanelen. Kortom heel tevreden en blijf dus ook voorlopig bij Greenchoice.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • R
      Ruud

      @Peter Hoezen

      Hallo Peter,
      Per 1 mei stopt mijn contract bij Budget, als ik blijf ga ik per 1 mei €40,- per mnd betalen aan terug leveringskosten.
      Kun jij mij uitleggen hoe dat werkt bij Greenchoice, mijn verbruikt is.
      4000 kWh
      1500 kWh van de hybride warmtepomp
      Totaal 5500 kWh per jaar
      Met mijn zonnepanelen wek ik ca 4000 kWh op
      Maw mijn verbruik is 1500 kWh stroom per jaar.

      Vraag.
      Hoe berekenen zij het maand bedrag, en betaal ik terug leveringskosten, adviseer jij een 1 of meerderjarig contract.
      Hoor graag.
      Mvg
      Ruud

      • G
        Guus Haffmans

        @Ruud
        BudgetEnergie saldeert per metergroep, dus daltariefmeters los van normaaltarief meters. Dat is nadeling wanneer je op een van de meters meer teug levert dan afneemt. Dat wordt dus niet eerst verrekend met de andere metergroep waar je mogelijk meer afneemt dan levert. Per saldo is dat nadelig voor de klant.

  • P
    Pieter

    Fijn als je zonnepanelen hebt, goede afspraken.
    Lange wachttijden met telefoon en slechte respons op mails.
    Ik blijf wel klant vanwege de voorwaarden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Henry

    Klantenservice is zeer deskundig, goed bereikbaar en klantvriendelijk.
    De maandelijkse rapportage us zeer duidelijk en is zeer overzichtelijk. Je spaart door te besparen bomen, dus je draagt bij aan een beter milieu.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren