Waar ben je naar op zoek?

Frank Energie

Totaalscore

Energieprijs


5,6

Klantenservice


4,6

Algemeen


5,1

Plus- en minpunten

  • 100% groene stroom uit Nederland
  • CO2-gecompenseerd gas
  • Dynamische energietarieven
  • Opzeggen wanneer je wilt
  • Wisselende maandelijkse kosten
  • Slimme meter verplicht

Over Frank Energie

Frank koppelt de energiesector aan slimme oplossingen op IT-gebied. Uniek aan dit energiebedrijf is dat wordt afgerekend op basis van openbaar gepubliceerde handelsprijzen. Dat betekent dat je voor stroom en gas betaald, afhankelijk van de inkoopprijs. Je energiekosten bewegen dus mee met de markt.

De prijs die je betaalt, komt één-op-één overeen met de handelsprijs, waardoor er dus niet wordt verdiend aan jouw verbruik. Het enige wat je aan aan Frank betaalt, is een soort vast abonnementstarief van 5 euro per product per maand.

Frank maakt volledig gebruik van groene stroom opgewekt uit Nederlandse zon- en windparken. Het geleverde gas is CO2-gecompenseerd.

Dubbel voorschot

Bij Frank betaal je bij het afsluiten van het contract een dubbel voorschot (voor 2 maanden). Bovendien betaal je in de winter meer dan in de zomer, wat betekent dat je eerste factuur voor een wintermaand een stuk hoger is dan in de zomer.

Goed om te weten: de eerste maand is de enige dubbele maand. Zodra het contract wordt stopgezet wordt het dubbele voorschot volledig teruggestort. Je betaalt alleen voor de daadwerkelijke gemaakte energiekosten.

Prijsplafond

De energietarieven die Frank Energie communiceert is een gemiddelde over 12 maanden. Het prijsplafond – dat per 1 januari 2023 ingaat – is er al in verwerkt.

Bereken hier je aanbod.

Kan het goedkoper?

108 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Frank Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • MM. K. – 12 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    hiervoor bij vattenfall mn energiecontract gehad, maar ga nu E 300 minder betalen (PER MAAND). prijs is wel een gemiddelde over het komende jaar, dus goed om te weten dat ik wrs wel meer betaal in november en december, maar weer minder in de zomer.

    grappig ook dat het prijs plafond al is verwerkt in de prijs, nog niet bij andere partijen gezien

    Reageren
    • RRdB – 18 oktober 2022

      @M. K.
      Helemaal eens met het prijsverschil t.o.v. andere energiebedriegers. Bij Vattenfall betaal je ca. € 3,95 per m3 gas en ik zit nu sinds 18-12-2021 bij Frank Energie. Verbruik 750m3 gas en 2500 kWh elektra. Zal het jaar afsluiten met net onder de € 200,– gemiddeld per maand. Bij de anderen betaal je per maand meer dan 600 euro bij identiek verbruik. Wel moet ik tegenspreken dat Frank het prijsplafond al aanhoudt. Heb net mijn voorschotfactuur voor november binnen en daar staat toch echt € 1,67 per m3 gas op dat ik mag voorfinancieren en € 0.369 voor elektra per kWh. Wie ik ook spreek (die niet meer in een vast contract zitten) ze betalen allemaal honderden euro’s meer per maand.
      Resumerend: ik ben zeer content met de overstap naar Frank. Met name mensen die ca. 1.200 m3 per jaar verbruiken hebben er maximale baat bij!

      Reageren
    • FFrank Energie – 18 oktober 2022

      @M. K. Welkom bij Frank! En goed om te horen dat je gaat besparen. Bedankt voor je review.

      Reageren
  • MM . Ait – 10 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb spijt dat ik ben overgestapt naar deze Frank energie.
    Na twee maanden ben ik overgestapt naar een andere energieleverancier.
    Ik ging verhuizen en wou mijn contract meenemen dat kon alleen als ik €700 aan borgsom heb betaald.
    En een nieuwe contract moest afsluiten.
    Telefonisch geen contact.
    Als per mail en het duurt 3 dagen voor je een antwoord kreeg.
    Wat een drama was dit.

    Nooit meer.

    Reageren
    • FFrank Energie – 18 oktober 2022

      @M . Ait Dat is inderdaad geen prettige en klantvriendelijke ervaring.

      We hebben jouw casus gevonden en zo te zien heeft de collega niet gezien dat je reeds klant bij ons was. Ze heeft dit geïnterpreteerd als zijnde een nieuwe aanmelding, die met spoed wilde starten. In zo’n situatie vroegen wij op dat moment inderdaad eerst om een waarborgsom.

      Omdat jij reeds een contract bij ons had, was dit uiteraard niet van toepassing.
      Ik ga ervan uit dat de onduidelijkheid hiermee is weggenomen.

      Excuses voor het ongemak.

      Reageren
  • PP.H. – 10 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vandaag via deze site overgestapt naar frankenergie. Zit nu bij essent maar die hebben de tarieven zo extreem verhoogd dat ik geen keus had.

    Wel staat er dat de prijzen alvast met het prijsplafond zijn berekend, maar die ging toch pas per 1 januari 2023 in?

    Zie geen telefoon nummer op hun site staan, dus vandaar hier de vraag.

    Reageren
    • SSimone – 12 oktober 2022

      @P.H. november en december krijg je 190 euro terug op de rekening en ja in januari 2023 is er ook nog een regeling.

      Reageren
  • SSaid – 02 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slecht bedrijf, communiceren doen ze niet. Al stuur je tig mails, geen antwoord. Was op 09-09-2022 overgestapt op een ander bedrijf. Stuurt Frank energie mij doodleuk een zeer verhoogde nota voor oktobter op. Ondanks diverse mails om een eindnota, krijg ik geen reactie. Tenminste wel dreigt men mij af te sluiten(van wat is de vraag) en dreigen herhaaldelijk met incassobureaus. Slecht bedrijf dat haar administratie door een stel kleuters laat doen oid

    Reageren
    • FFrank Energie – 18 oktober 2022

      @Said Jammer om te horen Said, op dit moment is het ongekend druk waardoor een antwoord wat langer op zich laat wachten. Onze excuses hiervoor.

      Begin September wordt de factuur van oktober al aangemaakt. Daarom denk ik dat jouw overstap en de factuur elkaar gekruist heeft. Uiteraard hoef je niet voor de maand oktober te betalen als wij niet aan je leveren. Daarom wordt de factuur van oktober terugbetaald op de eindafrekening. Dit kun je checken op de laatste bladzijde van de eindafrekening.

      Reageren
  • Rrob – 27 juli 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Op zich zijn wij best tevreden, bij de Eneco hadden we nu de hoofdprijs betaald.
    Als ze bij Frank de bereikbaarheid van de klantenservice zouden vergroten (telefonisch) dan had ik ze zeker een hogere score gegeven. we zijn nu 3 weken bezig geweest om ons leverings adres gewijzigd te krijgen, dat in deze moderne tijd, verder top

    Reageren
    • FFrank Energie – 18 oktober 2022

      @rob Fijn om te horen dat je tevreden bent. Door ongekende drukte en personeelstekort is het momenteel niet mogelijk om telefonisch contact op te nemen. Dit kost namelijk te veel tijd en leidt tot lange wachttijden. Daarom staan we je graag per e-mail te woord. Je kunt wel een bel afspraak inplannen per e-mail. We zijn hard aan het werk om dit te verbeteren. Een van deze verbeteringen is dat we aankomende weken zullen starten met het WhatsApp-service kanaal, waar je binnen enkele uren te woord wordt gestaan door een van onze klantenservice medewerkers. Bedankt voor je review.

      Reageren
  • Aa. – 21 juli 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    na vergelijking gemaakt te hebben de goedkoopste. snel en gemakkelijk proces.

    telefonisch contact helaas niet mogelijk.

    Reageren
    • FFrank Energie – 18 oktober 2022

      @a. Bedankt voor je review. Wist je dat je wel een bel afspraak kunt maken? Hiervoor kan je een e-mail sturen naar klantenservice [at] frankenergie.nl.

      Reageren
    • RRdB – 20 oktober 2022

      @a.
      Telefonisch contact dat niet mogelijk was, was de reden dat ik bij Eneco wegging. Acht maal gebeld. Er werd opgenomen en ik hoorde een ruimte vol met telefonisten/es. Zodra ik “hallo” riep werd de verbinding verbroken. Toen via de chat met Eneco geprobeerd. Die was overbelast. 26 jaren bij Eneco geweest en toen overgestapt naar Welkom Energie. Die ging 6 weken daarna ter ziele. Tot mijn grote verbazing werd het klantenbestand verkocht aan Eneco. Terug naar af dus. Voor 6 weken energie moest ik 700 euro aftikken aan Eneco. Ben – zodra het ging – direct naar Frank Energie overgestapt. Zouden alle klanten die niet meer in een meerjarig contract zitten bij Eneco moeten doen. Scheelt ze een hoop geld. Graaimentaliteit bij Eneco, Vattenfal, Essent en nog een paar. Die hebben nog heel wat te leren.

      Reageren
  • Wwout – 18 juli 2022

    goedkoper dan mijn vorige contract die werd omgezet naar variabele prijs.

    het zijn wel dagprijzen, waardoor het kan veranderen. wel dagelijks opzeg baar.

    Reageren
    • FFrank Energie – 18 oktober 2022

      @wout Fijn om te horen dat je aan het besparen bent t.o.v. je vorige contract. Bedankt voor je review.

      Reageren
  • Jjasper – 16 mei 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    prijs in deze tijden van bijzonder ‘laag’ niveau.

    nog steeds zeer prijzig, maar dat is de hele markt nu.

    Reageren
    • FFrank Energie – 18 oktober 2022

      @jasper Bedankt voor je review!

      Reageren