Plus- en minpunten
- 100% groene stroom uit Nederland
- CO2-gecompenseerd gas
- Dynamische energietarieven
- Opzeggen wanneer je wilt
- Wisselende maandelijkse kosten
- Slimme meter verplicht
Frank Energie tarieven
De huidige tarieven van Frank Energie zijn € 0,221 per kWh stroom en € 1,109 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 17 juli 2025.
De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.
Over Frank Energie
Frank koppelt de energiesector aan slimme oplossingen op IT-gebied. Uniek aan dit energiebedrijf is dat wordt afgerekend op basis van openbaar gepubliceerde handelsprijzen. Dat betekent dat je voor stroom en gas betaald, afhankelijk van de inkoopprijs. Je energiekosten bewegen dus mee met de markt.
De prijs die je betaalt, komt één-op-één overeen met de handelsprijs, waardoor er dus niet wordt verdiend aan jouw verbruik. Het enige wat je aan aan Frank betaalt, is een soort vast abonnementstarief van 7,01 euro per product per maand en inkoopkosten.
Frank maakt volledig gebruik van groene stroom opgewekt uit Nederlandse zon- en windparken. Het geleverde gas is CO2-gecompenseerd.
Dubbel voorschot
Bij Frank betaal je bij het afsluiten van het contract een dubbel voorschot (voor 2 maanden). Bovendien betaal je in de winter meer dan in de zomer, wat betekent dat je eerste factuur voor een wintermaand een stuk hoger is dan in de zomer.
Goed om te weten: de eerste maand is de enige dubbele maand. Zodra het contract wordt stopgezet wordt het dubbele voorschot volledig teruggestort. Je betaalt alleen voor de daadwerkelijke gemaakte energiekosten.
Bereken hier je aanbod bij Frank Energie.
Contactgegevens
- E-mail: klantenservice@frankenergie.nl
- Telefoon: 020 79 00 114
- Website: www.frankenergie.nl
I am very disappointed. They do not reply to emails. I annulled the contract within 14 days and still got the invoice today. The app doesn’t work I cannot even log in.
It is good in pricing (that’s the only good point)
On the other hand, They asked me to pay 441 € at the first month then suddenly rise it to 645 € from the second one.
In the first month i had extra (329€), it should be deducted from the third month invoice but it didn’t and they sent me another 645 € invoice which is totally doesn’t make sense because I use only 150€ average by month.
Trying to contact them is sucks and takes more than 8 days right now and no one answered me.
De inkoopprijzen zijn dusdanig laag momenteel, dat Frank een nogal hoge gemiddelde maandprijs hanteert bij het invullen van je verbruiks verleden. Deze prijs past meer bij uitsluitend de wintermaanden nov t/m feb. Kijk maar eens naar de huidige inkoopprijzen zijn van Frank (oktober). Die zijn sinds augustus enorm gedaald, kale gasprijs onder 1 Euro. We zijn nu van het Russisch gas af en de inkoopprijzen stabiliseren nu behoorlijk, ook dankzij de verminderde vraag naar gas bij consumenten; mensen zijn aan het bezuinigen. De stroomprijzen uit zon en wind drukken de prijzen ook. Ik ben een tevreden klant bij Frank. Deze methode kan zelfs vele miljarden overheidssteun, vanwege de logge inkoopwijze en doorberekening door de energiereuzen aan haar klanten, uit ons belastinggeld voorkomen.
@Gerda nou nou! Dan moeten ze de prijzen op energievergelijk.nl wel even aanpassen! daar staan bij Frank energie voor stroom € 0.651 per kWh en voor gas € 2.928 per m3.
Dus nu even niet veranderen, ik betaal nu bij eneco voor stroom normaal/daltarief € 0.53/€0.45 per kWh en voor gas € 2.25 per m3
@Martin Ja Martin, dat staat in mijn eerste zin vermeld. Frank’s prijzen staan te hoog aangegevenop vergelijk.nl
@Martin
Actuele prijs 0.85 gas en 0.204 Eur Kw stroom all in. Dus zeg t maar.
@Rob
Wel even op het “goede knopje drukken rechts boven”.
Inclusief alle kosten en belastingen ziet het er anders uit.
Voordeliger nog dan bij de “grote energieboeren”, maar er komt ca 15ct per kWh en 60ct per m3 gas bij.
@Martin nou nou….
En ik betaal 0,21/kwh en 0,82/m3…
Vast contract t/m 2024.
Degene die altijd overstapten voor de bonus en variabel klagen nu het hardst.
Wel eerst cashen en nu klagen
@Gerda Fijn om te horen dat je tevreden bent Gerda. Samen kunnen we de energietransitie versnellen.
Super tevreden over deze energieleverancier. Ze zijn transparant en veel goedkoper dan andere energieleveranciers. Altijd netjes een antwoord gekregen op mijn vragen (houd er rekening mee dat dit wat langer kan duren, energieleveranciers krijgen op dit moment nou eenmaal heel veel vragen), facturen zijn inzichtelijk en je betaalt nooit te veel. Kortom, ik raad iedereen Frank aan!
@Milo Goed om te horen Milo, leuk je als klant te hebben!
@Frank Energie
Vanaf augustus mailen we jullie al.
Zijn niet berijkbaar.
En storten geld weer terug.
En als wij jullie mailen antwoorden jullie niet.
Dus gaan bij jullie weg.
Betalen 600 euro per mnd bij jullie.
En zijn dagelijks niet eens thuis.
En betalen de volle pond
@Trientje
Hier precies hetzelfde… Ze schrijven elke maand honderden euro s af terwijl we bijna niets verbruiken….
@Milo
Ook ik ben super tevreden. Alles heel inzichtelijk, de marktprijs van de dag en een heldere app Kortom super tevreden.
@Milo op de energievergelijkingssite Easyswitsch.nl staat Frank bovenaan. De tarieven zijn echter dagtarieven en die zijn hoger dan ze op die site vermelden. Daarnaast is het vastrechtbedrag 84,00 euro, terwijl die bijvooorbeeld bij Frank en EasyEnergy 5,00 euro per maand zijn, dus 60,00 euro per jaar. Wel geeft Frank via die site een welkomstpremie. Uiteindelijk denk ik dat je als je alleen gas wilt, beter voor Greenchoice kunt kiezen. Je hebt dan ook een stabiel maandbedrag en zij vragen niet om een dubbele aanbetaling.
hiervoor bij vattenfall mn energiecontract gehad, maar ga nu E 300 minder betalen (PER MAAND). prijs is wel een gemiddelde over het komende jaar, dus goed om te weten dat ik wrs wel meer betaal in november en december, maar weer minder in de zomer.
grappig ook dat het prijs plafond al is verwerkt in de prijs, nog niet bij andere partijen gezien
@M. K.
Helemaal eens met het prijsverschil t.o.v. andere energiebedriegers. Bij Vattenfall betaal je ca. € 3,95 per m3 gas en ik zit nu sinds 18-12-2021 bij Frank Energie. Verbruik 750m3 gas en 2500 kWh elektra. Zal het jaar afsluiten met net onder de € 200,– gemiddeld per maand. Bij de anderen betaal je per maand meer dan 600 euro bij identiek verbruik. Wel moet ik tegenspreken dat Frank het prijsplafond al aanhoudt. Heb net mijn voorschotfactuur voor november binnen en daar staat toch echt € 1,67 per m3 gas op dat ik mag voorfinancieren en € 0.369 voor elektra per kWh. Wie ik ook spreek (die niet meer in een vast contract zitten) ze betalen allemaal honderden euro’s meer per maand.
Resumerend: ik ben zeer content met de overstap naar Frank. Met name mensen die ca. 1.200 m3 per jaar verbruiken hebben er maximale baat bij!
@M. K. Welkom bij Frank! En goed om te horen dat je gaat besparen. Bedankt voor je review.
Ik heb spijt dat ik ben overgestapt naar deze Frank energie.
Na twee maanden ben ik overgestapt naar een andere energieleverancier.
Ik ging verhuizen en wou mijn contract meenemen dat kon alleen als ik €700 aan borgsom heb betaald.
En een nieuwe contract moest afsluiten.
Telefonisch geen contact.
Als per mail en het duurt 3 dagen voor je een antwoord kreeg.
Wat een drama was dit.
Nooit meer.
@M . Ait Dat is inderdaad geen prettige en klantvriendelijke ervaring.
We hebben jouw casus gevonden en zo te zien heeft de collega niet gezien dat je reeds klant bij ons was. Ze heeft dit geïnterpreteerd als zijnde een nieuwe aanmelding, die met spoed wilde starten. In zo’n situatie vroegen wij op dat moment inderdaad eerst om een waarborgsom.
Omdat jij reeds een contract bij ons had, was dit uiteraard niet van toepassing.
Ik ga ervan uit dat de onduidelijkheid hiermee is weggenomen.
Excuses voor het ongemak.
Vandaag via deze site overgestapt naar frankenergie. Zit nu bij essent maar die hebben de tarieven zo extreem verhoogd dat ik geen keus had.
Wel staat er dat de prijzen alvast met het prijsplafond zijn berekend, maar die ging toch pas per 1 januari 2023 in?
Zie geen telefoon nummer op hun site staan, dus vandaar hier de vraag.
@P.H. november en december krijg je 190 euro terug op de rekening en ja in januari 2023 is er ook nog een regeling.
Slecht bedrijf, communiceren doen ze niet. Al stuur je tig mails, geen antwoord. Was op 09-09-2022 overgestapt op een ander bedrijf. Stuurt Frank energie mij doodleuk een zeer verhoogde nota voor oktobter op. Ondanks diverse mails om een eindnota, krijg ik geen reactie. Tenminste wel dreigt men mij af te sluiten(van wat is de vraag) en dreigen herhaaldelijk met incassobureaus. Slecht bedrijf dat haar administratie door een stel kleuters laat doen oid
@Said Jammer om te horen Said, op dit moment is het ongekend druk waardoor een antwoord wat langer op zich laat wachten. Onze excuses hiervoor.
Begin September wordt de factuur van oktober al aangemaakt. Daarom denk ik dat jouw overstap en de factuur elkaar gekruist heeft. Uiteraard hoef je niet voor de maand oktober te betalen als wij niet aan je leveren. Daarom wordt de factuur van oktober terugbetaald op de eindafrekening. Dit kun je checken op de laatste bladzijde van de eindafrekening.
Op zich zijn wij best tevreden, bij de Eneco hadden we nu de hoofdprijs betaald.
Als ze bij Frank de bereikbaarheid van de klantenservice zouden vergroten (telefonisch) dan had ik ze zeker een hogere score gegeven. we zijn nu 3 weken bezig geweest om ons leverings adres gewijzigd te krijgen, dat in deze moderne tijd, verder top
@rob Fijn om te horen dat je tevreden bent. Door ongekende drukte en personeelstekort is het momenteel niet mogelijk om telefonisch contact op te nemen. Dit kost namelijk te veel tijd en leidt tot lange wachttijden. Daarom staan we je graag per e-mail te woord. Je kunt wel een bel afspraak inplannen per e-mail. We zijn hard aan het werk om dit te verbeteren. Een van deze verbeteringen is dat we aankomende weken zullen starten met het WhatsApp-service kanaal, waar je binnen enkele uren te woord wordt gestaan door een van onze klantenservice medewerkers. Bedankt voor je review.
na vergelijking gemaakt te hebben de goedkoopste. snel en gemakkelijk proces.
telefonisch contact helaas niet mogelijk.
@a. Bedankt voor je review. Wist je dat je wel een bel afspraak kunt maken? Hiervoor kan je een e-mail sturen naar klantenservice [at] frankenergie.nl.
@a.
Telefonisch contact dat niet mogelijk was, was de reden dat ik bij Eneco wegging. Acht maal gebeld. Er werd opgenomen en ik hoorde een ruimte vol met telefonisten/es. Zodra ik “hallo” riep werd de verbinding verbroken. Toen via de chat met Eneco geprobeerd. Die was overbelast. 26 jaren bij Eneco geweest en toen overgestapt naar Welkom Energie. Die ging 6 weken daarna ter ziele. Tot mijn grote verbazing werd het klantenbestand verkocht aan Eneco. Terug naar af dus. Voor 6 weken energie moest ik 700 euro aftikken aan Eneco. Ben – zodra het ging – direct naar Frank Energie overgestapt. Zouden alle klanten die niet meer in een meerjarig contract zitten bij Eneco moeten doen. Scheelt ze een hoop geld. Graaimentaliteit bij Eneco, Vattenfal, Essent en nog een paar. Die hebben nog heel wat te leren.
goedkoper dan mijn vorige contract die werd omgezet naar variabele prijs.
het zijn wel dagprijzen, waardoor het kan veranderen. wel dagelijks opzeg baar.
@wout Fijn om te horen dat je aan het besparen bent t.o.v. je vorige contract. Bedankt voor je review.
prijs in deze tijden van bijzonder ‘laag’ niveau.
nog steeds zeer prijzig, maar dat is de hele markt nu.
@jasper Bedankt voor je review!