Waar ben je naar op zoek?

Essent

Totaalscore

Energieprijs


8,2

Klantenservice


8,4

Algemeen


8,5

Plus- en minpunten

  • Korting op energiebesparende producten
  • Hoge bonussen bij overstap
  • Goed bereikbaar, prettige service
  • Grote betrouwbare leverancier
  • Lage vergoeding teruglevering zonnepanelen

Over Essent

Essent is de grootste energieleverancier van Nederland en werd in 1999 opgericht. Essent levert stroom en gas voor de particuliere en zakelijke markt in België en Nederland. 

Naar schatting heeft Essent ongeveer 2,5 miljoen klanten in Nederland (2022). Essent is bovendien voor 100 procent eigenaar van een andere leverancier, namelijk prijsvechter Energiedirect. Ook deze onderneming is goed voor ongeveer 0,7 miljoen klanten.

Van 2009 tot 2016 was het bedrijf een volledige dochter van het Duitse concern RWE. Sinds april 2016 is Essent zelfstandig opererend, maar onderdeel van het beursgenoteerde bedrijf E.ON SE.

E.ON richt zich volledig op het opwekken van duurzame energie, reductie van broeikasgassen, decentralisatie van energie en digitalisering van huishoudens (smart homes).

Kan het goedkoper?

966 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Essent?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • NN. van der Schilt – 08 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    heel tevreden met essent. keurig op de hoogte gehouden ( maandelijks) met mijn verbruik
    wordt regelmatig op de hoogte gehouden van energie besparende materialen welke tegen gereduceerd bedrag aangeschaft kunnen worden. Krijg verder jaarlijks een bedrag om energie besparende spullen aan te schaffen. Dit bedrag blijft staan als je het een jaar niet gebruikt.
    Goede uitleg gehad tijdens de energiecrisis en hoe en wanneer de 190 euro werd betaald/verrekend

    Reageren
  • PPatrick Schluter – 08 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede klantenservice incl. uitleg bij iedere vraag. Makkelijk app gebruik. Overzichtelijk schema verbruik iedere maand in je mail.

    Reageren
  • WWeber- de Vries – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen aanmerkingen!

    Reageren
  • Kk.litjens – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    niks mis mee

    Reageren
  • Jj kroezen – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    het is goed zoo

    Reageren
  • Aannemiek van der Schoot – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ik krijg iedere maand een overzicht
    zo kan ik alles bijhouden en aanpassen waar nodig
    met vragen wordt ik snel gehilpen

    de prijs is goed

    Reageren
  • HHenny Bok – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben klant geworden net voor de grote prijs verhogingen met vaste tarieven voor 5 jaar.Ik hoef me dus geen zorgen te maken over de tarieven

    Reageren
  • CCor Vermeulen – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    een zeer betrouwbare aanbieder, ben november 2021 hierdoor gebeld met een geweldig 3 jarig aanbod superdalen extra groene stroom en gas , en dan ook nog de thuis voordelen die ze bieden, helemaal top .

    Reageren
  • PP.coremans – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Essent is een energie-leverancier die iemand duidelijk maakt hoeveel energie hij verbruikt in vergelijking met andere verbruikers in gelijke omstandigheden.
    Bovendien is het een energieleverancier die de gemaakte afspraken nakomt.En wanneer men een verzoek heeft i.v.b met een verhuizing snel en vooral accuraat handelt.Mijn compliment.

    Reageren
  • DD.J.Husslage – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede informatie

    Reageren
  • WWim van Houten – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Essent heeft een goede app. Enige nadeel van de app is de vertraging die de app heeft met betrekking tot het energieverbruik van dag tot dag. Met een slimme meter zou je verwachten dat dit sneller kan.
    Essent geeft aardige tips voor bezuinigingen en doet veel aan voordeeltjes voor klanten. Ook de korting op energie als je vaste klant bent is mooi meegenomen.
    Bijzonder is dat voorspelling in de winter leiden tot een aansporing tot hogere maandelijkse termijn terwijl dit in de loop van het jaar steeds bijgesteld moet worden. Essent weet op basis van eerdere jaren dat vanwege het bestaan van zonnepanelen dit verbruik in de winter altijd vertekenden is als het gaat om het vaststellen van de maandelijkse gemiddelde verbruikscijfers. Dat geldt in eider geval zolang de salderingsregeling nog geldig is. Een en ander leidt tot behoudend gedrag als het gaat om overstappen naar andere leverancier. geen garantie voor de toekomst.

    Reageren
  • AA de weerd swart – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Direct aanspreekbaar of met de app hebben nog de oude prijs betalen dus niet te veel vragen geen probleem alles is espreekbaar en met klanten pas spaar je voor leuke kortingen om je huis te isoleren laatst was er een bon en die hebben we gebruikt voor een nieuwe douche kop nog meer water besparen heerlijk en fijn om klant bij essent te zijn

    Reageren
  • MM schouten – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Redelijk duur maar dat geld nu voor de meeste leveranciers van energie maar wil ik informatie of is er een probleem word ik goed geholpen

    Reageren
  • FF.Wijnands – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nadat ze bij mij de slimme meter hebben geplaatst is mijn verbruik veel hoger dan voordien.
    Ik heb toen nieuwe energiezuinige koelkast en diepvries gekocht en ALLE lampen vervangen voor Led lampen en toch is het VERBRUIK hoger. Ik heb hierover telefonisch contact gehad, dan zeggen ze dat ik bij eneco moet zijn ,maar die zeggen weer dat het niet aan de meter ligt .
    Als enige oplossing kunnen ze komen om de meter uit te lezen maar dan moet IK eerst 150 euro betalen en als dan blijkt dat de meter goed is ben ik dat geld kwijt. Maar ik heb toch niet om die slimme meter gevraagd….hun hebben die geplaatst, dan moeten zij toch zorgen dat het goed is.
    Natuurlijk weet ik dat alles duurder is geworden maar het gaat hier echt over het GEBRUIK.
    Als ik het vantevoren had geweten was hier geen slimme meter gekomen en had ik beter mijn lampen en apparatuur kunnen houden zoals voorheen.

    Reageren
    • EE. Groenen – 13 februari 2023

      @F.Wijnands
      Voor mij geldt precies hetzelfde.
      Mijn gas verbruik is de helft meer geworden.
      Heb een nieuwe ketel aangeschaft, en ben echt zuiniger met gasverbruik.
      Essent gebeld, Eneco gebeld, moest Essent weer bellen. En die gaven als antwoord na 3 kwartier, dat het een schatting was.
      HOEZO een schatting, heb toch een slimme meter!!!
      M.i. klopt dit echt niet.

      Reageren
  • HHenk Peeters – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben erg tevreden met Essent. Hun energie verbruik updates zijn prima leidraden voor verdere energiebesparingsmaatregelen

    Reageren
  • SS.khoesiaal – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben lid van Essent al 26 jaar maar nooit geen probleem gehad
    Ik ben zeer te vreden met Essent

    Reageren
  • RRichard Hekhuis – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ze zijn zeer behulpzaam en ze helpen je bij isoleren ze zoeken naar bedrijven voor de isolatie en ze zoeken ook naar bedrijven voor een nieuwe cv ketels en warmtepompen .

    Reageren
  • JJoop Putters – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima vaste prijs en maandelijks gebruiksverslag.

    Reageren
  • Hhetty buhr – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ben erg tevreden met essent

    Reageren
  • GG.Kleukers – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Transparante en duidelijke informatie m.b.t. produkt en prijs

    Reageren
  • BBert Vledder – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Aan de deur een 5-jarig abonnement afgesloten bij een uitermate innemende colporateur.
    Tot op heden zijn alle afspraken nagekomen en daarmee is waarschijnlijk een klant voor het leven gemaakt.

    Reageren
  • JJohn Nowak – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al 44 jaar lid. Nooit problemen. Goede service. Geen poespas. Helder contract.

    Reageren
  • HHuub – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben al jaren bij Essent, en ik vind dat het op dit moment niet slecht gaat. En ja ook ik heb aanpassingen gedaan. Mn aar dat doen we allemaal.

    Reageren
  • AArie Webbe – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eerlijke prijs ,goede afspraken en elke maand een goed overzicht van het verbruik en sparen voor korting.
    Chapeau Essent

    Reageren
  • AACN van Eerd – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al zo lang als Essent bestaat zijn wij klant met tevreden heid

    Daar voor was het Penem

    Reageren