menu

Plus- en minpunten

  • Fijne energie-app
  • Laagste tarieven
  • Hoge overstapkortingen
  • Degelijke terugleververgoeding
  • Onderdeel van Essent
  • Klantenservice bij voorkeur via chat

Energiedirect tarieven

De huidige tarieven van Energiedirect zijn € 0,239 per kWh stroom en € 1,178 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 12 november 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij Energiedirect:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Vast (1 jaar)€ 0,239 per kWh€ 1,178 per m³
Vast (2 jaar)€ 0,238 per kWh€ 1,265 per m³
Vast (3 jaar)€ 0,261 per kWh€ 1,368 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Energiedirect een vergoeding van € 0,150 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Energiedirect terugleverkosten.


Over Energiedirect

Energiedirect is één van de online prijsvechter energieleveranciers van Nederland. Het energiebedrijf werd in 2002 opgericht en vormt een onderdeel van Essent. Inmiddels hebben ongeveer 700.000 klanten een energiecontract bij Energiedirect (cijfer: 2024).

Door administratieve zaken en de klantenservice zoveel mogelijk online te laten plaatsvinden, kunnen er doorgaans lagere tarieven worden geboden, vaak in combinatie met een welkomstkorting voor nieuwe klanten.

Contactgegevens


Kan het goedkoper?

Energiedirect ervaringen

Review score

8,2

op basis van 689 reviews

Prijs
8,2 Star

Klantenservice
8,1 Star

Algemeen
8,3 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • J
    John Pankow

    Ik heb voorgesteld om met het hoofdkantoor in den Bosch tegaan verhuizen naar Kaatsheuvel en dan wel op het terrein van met die grote E, daar geloven ze namelijk wel in sprookjes.
    Energiedirect was een betrouwbaar bedrijf, maar sinds enkele maanden een onvoorstelbare MAFIA geworden. Die 190 van de overheid zou ik niet krijgen want ik heb (volgens ED) tijdens mijn verhuizing niet aangegeven dat ik in een woonadres verblijf, en dan wordt je door het systeem aangeduid als wonende in een bedrijf. Toen werd mij geadviseerd om opnieuw de verhuizing door te geven, dat heb ik gedaan tot aan het versturen want er staat nergens vermeld dat ik of in een woonadres of in een bedrijf zou gaan wonen.
    Dreigen met afsluiten omdat ik november telaat zou hebben betaald, de ene boete na de andere, vervolgens kwam ED er toch achter dat ik er wel recht op had, dus werd november en december alsnog verrekend, maar de boetes moest ik wel betalen want dat was een andere afdeling.
    Afgelopen week kreeg ik mijn overzicht van mijn slimme meter van December, normaal is mijn gas verbruik tussen de 7 en 9 m3. Maar volgens ED heb ik in December bijna 64 m3 verbruikt, das raar dus heb ik besloten om zo’n (chromcast) er tussen tegaan zetten, dan kan ik op mijn telefoon zien wat werkelijk mijn verbruik is.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    BePe

    Prijs is minder voordelig in de markt dan enkele jaren geleden, de klantenservice is ronduit slecht. Niet bereikbaar en slechte informatie. De informatie over energiegebruik en tarieven is weinig transparant. Het lijkt er op alsof er alles aan gedaan wordt de werkelijkheid te verbergen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    patricia

    Ik was al bijna 20 jaar een trouwe tevreden klant. Ik kreeg september 2022 nog geld terug.. Vervolgens komt het plafond en de vergoeding van overheid aan de orde en wordt er kennelijk geld geroken. En ga ik maandelijks opeens van krap 200 naar 650 euro! Oplichting ten top. Al doen alle leveranciers hier aan mee natuurlijk. Ik stap over naar een andere maatschappij en hou de aanbiedingen maar in de gaten om nu en dan over te hoppen voor een realistischere prijs.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Hilly

    Het was altijd goed en was vanaf 23 april2021 zeer tevreden maar op 17 dec.’2022 kwam er een zeer onterechte en oneerlijke beslissing. Hoop dat ze dit lezen en hun fout z.s.m. gaan herstellen. Ik heb t/m 22 april 2026 een 5 jarig vast contract. 17 dec.2022 krijg ik 2 maal dezelfde mail met de mededeling dat ik mij heb aangemeld bij een andere leverancier(welke???) en mijn contract is ontbonden op 16 dec.2022. Ik weet van niets en heb met geen enkele andere leverancier contact gehad. Een paar dagen later ontving ik de afrekening van april’22 tot 16 dec. Weer een paar dagen later een mail met de mededeling om binnen twee weken de boete van 2x€125 te betalen voor het verbreken van het contract. HOE BEDENKEN ZE HET. In mijn ACCOUNT zie ik dat ik mijn contract niet meer kan inzien. Bellen lukt niet, de mail naar de klanten service wordt( nog) niet beantwoord. Na lang proberen kon ik chatten met een persoon van EnergieDirect die positieve aandacht aan mij schonk.Na mijn vraag welke leverancier op 17 december de foute mail stuurde vertelde ze dat ENERGIELEVERANCIER GREENCHOISE DE BOOSDOENER WAS. Een vreemd en oneerlijk verhaal. Ze gaat het voor mij uitzoeken en gaat ook contact opnemen met Greenchoise(gaat helaas een paar weken duren) Ik heb geen enkel contact met hun gehad. Mijn vaste contract moet doorgaan. Dagelijks probeer ik te bellen of op andere manieren contact te krijgen. Ook heb ik natuurlijk Radar, een advocaat/ rechter en meerdere mogelijkheden achter de hand om dit uit te laten zoeken. Het verhaal wordt vervolgd

  • W
    W. Buurkes

    Slechte service, overzichtelijke app maar deze app werkt helaas niet, termijnbedrag niet te controleren, slechte klantenservice

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J

    Nog steeds geen energie compensatie ontvangen van 190 euro maand november, december is al begonnen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • V
      Van doorne-wijnen

      @J

      Nog steeds niets ontvangen 2×190 euro gr hp van doorne

  • R
    Raoul

    Erg slechte app. Meer offline dan online.

    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    Frits

    Helemaal mee eens en daarnaast is de app waardeloos continue inlog/wachtwoord problemen en maandbedragen worden zonder enige mededeling automatisch verhoogd en afgeschreven terwijl ik voor de zekerheid al ruimschoots betaal per maand en elk jaar geld terug krijg tevens in de app een belachelijk hoog maand advies tav mijn verbruik ik verbruik nog geen €100 per maand en betaal €300 maar er word toch in de app gedreigd dat ik waarschijnlijk €1400 moet bijbetalen
    Goed opletten op de bankrekening want diverse keren is het maandbedrag dubbel afgeschreven

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • N
    Naomi van Nijnatten

    Jaren geleden erg tevreden. Sinds de Oekraïne één grote schimmige chaos van te hoge inschattingen, storing in de app, geen contact kunnen opnemen, uren tevergeefs in de wachtrij aan de telefoon.

    Extra zuur: dat je energiecontract een week voor de Oekraïne afloopt, je een ‘nieuw aanbod zal krijgen binnen drie dagen’ en vervolgens niets meer hoort tot het moment waarop de directie driedubbel winst maakt omdat je geen contract meer hebt.

    Uitbetaling van geld door de overheid gebeurt evenmin, noch worden er bedragen verrekend.

    Zeer schimmige onbetrouwbare onderneming…

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • J
      John Pankow

      Je hebt helemaal gelijk, het is er één grote bende.

  • T
    T.P.

    Terugleververgoeding is de laagste die ik heb kunnen vinden, bovendien zeer ver onder marktprijs. En het duurde echt lang voordat ik die gevonden had. Die komt niet in de Regelneef-app naar voren. Meer transparantie en hogere terugleververgoeding zou welkom zijn.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • M
      Mcs

      Nou jammer maar mijn rekening was 132.95 gaat nu even naar 485.90 per maand belachlijk geen cv aan he

  • J
    J.s Rabbie

    Had eerst opgezegd ik verbuik nog 80 euro p.maand ging 5 maanden geleden naar 170 i.v.m mogelyke crisis ik denk laat maar toen een mail per 1-10 500 euro wat niet mocht ben toen over gestapt maar ik wil toch blyven lukt me niet 74 jaarjj

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    Marcel

    Ik ben 3 jaar klant geweest en elk jaar moest ik mijn termijn bedrag verhogen en elk jaar kreeg ik een hoge eindafrekening om bij te betalen……nu al een jaar geswicht naar andere leverancier met soortgelijke contract met zelfde maandtermijn als voorheen en nu zelfs teruggave op jaarrekening met het zelfde verbruik dus energie direct zeker niet goedkoop ….dus zeker niet tevreden!!!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • W
    Woodrow

    Overweeg je over te stappen van energieleverancier? Vergelijken loont en je kunt tot honderden euro’s per jaar besparen! Vergelijk energieleveranciers, waaronder Energiedirect.nl. Een nieuwe energieleverancier kiezen en overstappen kan gemakkelijk met de Energievergelijker van de Consumentenbond. Wanneer je kiest om over te stappen naar Energiedirect.nl energie, dan regelen wij de overstap.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
    • A
      Ankie

      @Woodrow

      Wat is dit voor ongeloofwaardig verkooppraatje?

  • E
    E

    Zeer slechte app elke keer problemen met het wachtwoord .
    Zit er helaas even aan vast maar daarna nooit meer

  • S
    Schreurs,J.A.

    Ik had een zakelijk contract met Essent. Mij werd gezegd in het voorlichtingsgesprek dat er niets zou veranderen en dat mijn zakelijk contract gewoon zou doorlopen want Energiedirect is een onderdeel van Essent.
    De tarieven zouden lager zijn. Wat schets mijn verbazing dat Essent mijn contract heeft verbroken en dat ik nu 260 euro boete moet betalen omdat ik mijn contract verbreek. Schandalig dat ik niet correct ben voorgelicht.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    r boltendal

    ik vind het fijn een goedkope energie bedrijf te heben gevonden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    danny hermans

    De prijs is zeker netjes, Tevreden ben ik over deze leverancier, echter mogen ze wel telefoon nummer aanpassen dat het geen 0900 nummer meer is maar gewoon een vaste lijn, Niet onnodig kosten maken om in contact, te komen met een medewerker, Service is daar een belangrijke punt naar de comsument toe

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • E
    Eva Poorte

    Goede service en duidelijke overeenkomst en correct nakomen afspraken.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Rene Houben

    Prima leverancier, goedkoopste tarieven, geweldig goed inzicht in verbruik, goede klantenservice. Een aanrader!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • Z
    zahn

    zeer tevreden over de vragen die je hebt die persoonlijk worden afgehandeld.En tegemoet komend in verschillende opties.Erg klantvriendelijk en geven goede uitleg.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    harold jahngir

    aangesloten door site kon niet meer afzeggen.
    kon ook niet meer jaar lang opzeggen ,door jaar contract.
    terwijl goedkoper alternatieven waren voor ,tijdens, en na aansluiten.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    poelman

    heb vorig jaar de goedkoopste van dat moment gekozen en verder weinig kontakt gehad. Klantenservice ben ik nog niet nodig geweest. toen was de energieprijs van hen het laagst daarom mijn keus

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    ja

    de prijs mag zo als altijd wel omlaag, een half jaarlijkse update, aanpassing zou goed zijn. Maar op dit moment is de prijs een van de aller laagsten, dus geen klagen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    L.T. Paans

    In januari van dit jaar ben ik voor de 2e maal klant geworden bij EnergieDirect, vanwege de goede prijs en voor de actie waarin nieuwe klanten een Bol.com cadeaubon t.w.v. €100,= krijgen. Door een fout in de aanmelding kreeg ik deze niet maar door alert handelen van klantenservice is dit toch weer recht getrokken. Dat is nog eens een goed begin.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • L
    Louise V

    Ben net overgestapt naar Eneco. Ik kreeg een maandelijks bedrag op voor het contract inging, gekeken naar het verbruik van de vorige periode, maar kreeg toen het contract daadwerkelijk in ging een hoger bedrag op.
    Veranderen ging makkelijk en werd ook vriendelijk geholpen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren