Waar ben je naar op zoek?

Budget Energie

Totaalscore

Energieprijs


8,3

Klantenservice


7,9

Algemeen


8,2

Plus- en minpunten

  • 100% groene stroom
  • Ook dynamisch contract
  • Al 1 miljoen klanten
  • Gratis stroom in lente en zomer
  • Terugleverkosten zonnepanelen

Over Budget Energie

Budget Energie is een middelgrote Nederlandse energieleverancier en onderdeel van Nuts Groep BV. Het energiebedrijf werd in 2011 opgericht en wil zich profileren als goedkope online aanbieder op de particuliere energiemarkt.

Gratis groene stroom

Budget Energie biedt een unieke kans om te genieten van gratis groene stroom tijdens de lente en zomermaanden. Van april tot en met augustus, kunnen klanten elk weekend tussen 12.00 en 17.00 uur profiteren van deze groene stroom zonder extra kosten, mits zij een 1-jarig contract aangaan.

Check hier de goedkoopste Budget Energie deal.

Budget Thuis

Budget Energie biedt onder de naam Budget Thuis ook telefoon- en internetcontracten aan.

Kan het goedkoper?

565 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Budget Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • CC.Glas – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    We hebben geen issues met deze Energie leverancier. Loopt allemaal prima

    Reageren
  • JJoke Tettero – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    IIk vind het fijn iedere mand te zien wat ik verbruik en als het bv.meer is dan vorige maand probeer ik nog meer te besparen dit geeft een oppepperIk ben verder gewoon tevreden

    Reageren
  • EE Fulgado – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Tot nu toe een goede service en goede informatie van je maandelijkse gebruik ik hoop dat we nog een fijne service blijven verkrijgen

    Reageren
  • HHarrie petit – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Na aflopen 3 jarig contract in december 2023 heb ik zonder te vergelijken en geen welkomstbonus te ontvangen van een nieuwe leverancier gekozen voor een 1 jarig contract bij budget.
    Was zeer tevreden en kan pas einde van 2024 oordelen of dit een juiste beslissing was.

    Reageren
  • Wwout vandijk – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Professioneel klantvriendelijk duidelijk en goed bereikbaar. Derhalve ben ik zeer tevreden en zal deze leverancier zeker aanbevelen

    Reageren
  • TTonn – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Levert elektriciteit en gas tegen reële prijzen.
    Duidelijke facturen en goede tips om energie te besparen.
    Maandelijks gebruiksoverzicht met duidelijke grafieken en vergelijkingen met andere energie gebruikers.

    Reageren
  • HHarrie petit – 18 januari 2024

    Na mijn 3 jarig contract heb ik zonder te vergelijken weer een 1 jarig contract afgesloten bij budget.
    Welkomstbonus nieuwe leverancier minimaal 250 euro niet
    Service was mij goed bevallen en vertrouwen in aanbieding van leverancier.
    Volgend jaar kan ik antwoorden of mijn beslissing de juiste is geweest.

    Reageren
  • MMarian – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Budgetenergie is goed bereikbaar als er vragen zijn. Wordt vriendelijk te woord gestaan

    Reageren
  • AAns – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Perfect geregeld.

    Reageren
  • CCock van der Zwaard – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Komen de afspraken die gemaakt zijn altijd na

    Reageren
  • MMostafayaseen – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Diensten, vertrouwen, waarheid, alles verduidelijken, ons informeren over elk groot en klein ding, en ons informeren over elke verandering.Het is echt een zeer respectabel bedrijf.

    Reageren
  • MMirjam Quaedvlieg – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Mooie duidelijke overzichten. Super tevreden

    Reageren
  • RRenate – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Het is een goede leverancier, aan de prijs kunnen hun ook weinig doen maar je hebt een fatsoenlijke app waar je alles kan uitlezen en bijhouden wat je verbruik is. De klantenservice is goed te bereiken en ze staan je vriendelijk te woord.

    Reageren
  • Vv.d.Kieboom – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nog nooit klachten gehad prima bereikbaar alle lof

    Reageren
  • JJoop Oolders – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Energieleverancier is tijdig met melden wanneer maandelijks tarief omhoog moet.
    Geeft tips hoe er bezuinigd kan wordenn op energieverbruik.
    Beetje open deur.
    Ook wel eens uitval elektriciteit.

    Reageren
  • BBill – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Helaas wil deze maatschappij overkomen, als een sociale partner in onze maatschappij.
    Door gratis energie weg te geven aan minder bedeelde. Echter deze mensen worden al door onze maatschappij geholpen met allerlei maatregelen. Daarvoor hebben geen Budget Energie voor nodig.

    Dit is alleen maar zieltjes winnen, over de rug van andere mensen, die zonnepanelen hebben. De meeste hebben hiervoor een financiering voor afgesloten. Een andere dingen achterwege gelaten, zoals auto of vakantie

    Dus geen Budget Energie meer

    Reageren
  • AA.J.H.Bakvis – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb geen problemen met het bedrijf.

    Reageren
  • Aandre – 17 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    als je 4000KW opgenomen hebt, en 4000KW teruggeleverd, dan val je dus evengoed in staffel 5 , en betaal je 40.- per maand … DAT IS TOCH GEEN SALDEREN DAN ???

    Reageren
  • KKoos – 17 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Budget energie past hier een heel slim verdienmodel voor zichzelf toe en verkoopt dit onder het mom van “noodzakelijk en eerlijker”.
    Gratis stroom weggeven op deze momenten van negatieve stroomprijzen gaat ze heel veel geld opleveren. Voorwaarde daarvoor is wel dat er geen klanten zijn die op dat moment met zonnepanelen terugleveren dus die worden nu weggejaagd.

    Reageren
  • Kkamphuis – 16 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben al jaren klant, maar dat gaat niet lang meer duren. Zijn ze bij budget Energie niet goed geworden of zo. Betalen omdat ik verduurzaamd heb met zon panelen. In de wintermaanden moet ik veel betalen in de zomer komt het door de panelen terug. nu verwachten ze dat E 40 en mijn maandelijkse kosten ga betalen. Medewerker weet niets, kan niets vertellen kom je geen steek verder mee.

    Reageren
  • LLaurens – 06 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heb er inmiddels een hele studie van gemaakt.
    Sinds 23 dec 2022 elke dag meterstanden zowel van gas als electr genoteerd (afgelezen slimme meter)
    Ook dagelijks het verbruik genoteerd uit hun verbruiks app.
    Ik moet zeggen dit liep aardig synchroon.
    Totdat de jaarnota verscheen.
    Hierin was het verbruik totaal anders.
    Plots zomaar 590 kwh stroom en ruim 150 m3 gas meer.
    En als klap op de vuurpijl €2100 bijbetalen
    Komt totaal niet overeen, met het daadwerkelijk verbruik en de daarbijbehorende kosten
    Wat ook heel vreemd is, dat na het verkrijgen van de jaarnota ineens alle verbruiks gegevens in de Budget app waren veranderd.
    En dan begint het feest, maar eens gaan bellen met Budget energie.
    Een hele aardige dame vertelde mij, ik citeer; meneer ik ga het u proberen uit te leggen, maar u gaat hier niets van begrijpen.
    Idd, maar waarschijnlijk begreep zij hier zelf ook niets van.
    Dan mijn vraag, betreft de verbruiks gegevens met de daarbij behorende kosten welke te lezen in hun verbruiks app.
    Meneer, hier moet u niet naar kijken, want deze gegevens kloppen voor geen meter.
    Het daadwerkelijk verbruik ziet u pas bij de eindnota.
    Het gekke is, dat de door hun uitgerekende nieuwe voorschot wel aardig overeen komt met het daadwerkelijke afgelezen verbruik van mijn slimme meter.
    Maar het kan nog gekker.
    Ik heb Budget energie wederom gebeld met de vraag, wat mijn voorschot zal zijn gebaseerd op hun verbruiks cijfers gelezen van jaarnota 2023 (weliswaar onder een andere naam)
    Dit zat weer ruim 150,00 onder het door hun uitgerekende voorschot gebaseerd op dezelfde cijfers.
    En zo heb ik meerdere testen gedaan.
    Concluderend, iederen zegt daar iets anders.
    Staan totaal niet op één lijn
    Haast amateuristisch te noemen.
    Dit kost de klant heel veel onnodige tijd en energie.
    Inmiddels over gestapt naar een andere leverancier.
    Nu al ruim 4 weken in afwachting om te kijken, wat zij hiermee gaan doen.
    Waarschijnlijk, worden er meerdere mensen op deze wijze onnodig geld afhandig gemaakt.
    Mensen welke het misschien te ingewikkeld vinden, en het er bij laten zitten.
    Als Budget niet komt met een hele duidelijke verklaring omtrent mijn abnormale bijbetaling ben ik bereid, Omwille van deze mensen dit toch eens juridische te gaan bekijken.
    Want dat daar dingen niet kloppen is nu wel overduidelijk!!

    Reageren
    • HHenk – 10 januari 2024

      Mijn ervaring met budget energy is ook een drama, heb in 2021 een vast contract afgesloten voor gas en stroom €0,21 voor stroom en € 0.98 voor gas, nu januari 2024 moet ik ineens 289. Bijbetalen en is mijn voorschot inmiddels 3 keer verhoogt van €134. Naar €210. En mijn verbruik is minder dan in 2022. Heb er mailtjes heen gestuurd en meerdere malen gebeld, en dan krijg in een Antilliaanse dame aan de lijn die er zelf niets van snapt, echt een rovers bende. Ik ga er een zaak van maken want dit is gewoon diefstal. Wat heeft dan een vast contract voor zin.
      Dat dit maar gewoon kan is onbegrijpelijk.

      Reageren
      • AAad – 16 januari 2024

        @Henk
        Ik kreeg op 13 jan. een mail van Budget als zouden zij bericht hebben ontvangen van een andere leverancier, dat ik over gestapt was en dat, terwijl ik nog een half jaar doorlopend vast contract had. Dat bericht kwam niet uit mijn koker. Gebeld met de Antilliaanse dame, maar die begreep mijn vraag wie dat bericht kon hebben verstuurd niet en wie die andere leverancier dan was geworden ook niet.
        Een behoorlijke conversatie bleek niet mogelijk en dat was voor mij een reden dan maar echt een andere leverancier te gaan zoeken. Ik heb in 2023 een zelfde ervaring met die dame gehad en ook heeft dat toen niet geleid tot een begrijpelijk onderhoud.

        Reageren
  • DDaniëlla – 04 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slecht bedrijf. Telefonisch nauwelijks bereikbaar, en als iemand aan de telefoon komt. Dan is ze niet te verstaan, daarnaast is ze vreselijk onbeleefd.
    Overall is dit de slechtste leverancier die ik ooit gehad heb.

    Reageren
  • EEdwin – 24 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    lijkt zo mooi maar naar een jaar betaal ik voor een variabel contract ineens meer dan hier op de site. langzaam worden de tarieven voor een zittende afnemer verhoogd.

    dus de langer je bij budget energie blijft des te hoger de tarieven. of iniedergeval hoger dan de dan geldende tarieven.

    Reageren
  • PPeter – 16 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Rekening overzicht klopt voor geen meter. Prijs van een kwh hoger dan van een m3 gas. Klantenservice kan geen verklaring geven. Enige excuus: er zijn wat problemen met de administratie. Problemen duren inmiddels drie maanden. Geen enkel mailtje ontvangen om aan te geven dat er problemen zijn. Nooit eerder problemen gehad met NLE. Ben inmiddels naar andere leverancier overgestapt. Jammer.

    Reageren
    • OOetske – 08 november 2023

      @Peter Bedankt voor de melding. Ik had zelf ook al mijn vraagtekens bij het rekening overzicht, maar kom er zelf niet helemaal uit. Maar dat het niet klopt, dat is zeker. Peter, heb jij een rekenvoorbeeld voor ons allemaal? Ik kan er dan met jou hulp wat dieper op induiken en vervolgens Budget Energie om verantwoording vragen. Jou hulp is altijd welkom natuurlijk. Vriendelijke groet en alvast bedankt, Oetske.

      Reageren
  • SS. – 08 september 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Duidelijk, goed en toegankelijk.

    Reageren