Waar ben je naar op zoek?

Budget Energie

Totaalscore

Energieprijs


8,3

Klantenservice


7,9

Algemeen


8,1

Plus- en minpunten

  • 100% groene stroom
  • Direct opzegbaar
  • Al 1 miljoen klanten
  • Combikorting mogelijk
  • Terugleververgoeding kan beter

Over Budget Energie

Budget Energie is een Nederlandse energieleverancier en onderdeel van Nuts Groep BV. Het energiebedrijf werd in 2012 opgericht en wil zich profileren als goedkope online aanbieder op de particuliere en zakelijke markt. Onlangs won de leverancier een prijs voor klanttevredenheid.

Onlangs – in 2022 – zijn alle klanten van de Nederlandse Energiemaatschappij (NLe) overgegaan op Budget Energie.

Check hier de actuele tarieven, die op dit moment goedkoper zijn dan het prijsplafond.

Kan het goedkoper?

259 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Budget Energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • JJoost – 04 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Eindelijk van mn dure contract af.

    Na vergelijking bij budget energy uitgekomen. Tevreden so far.

    Reageren
  • FFrank Aijtink – 04 november 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Slecht bereikbaar Een schande voor wat betreft het maandelijkse salderen. Heb een klacht ingediend. Maar kreeg een algemeen antwoord dat zij in hun recht staan en dat ik uiteraard mag overstappen naar een andere leverancier.

    Reageren
  • PPeter64 – 31 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Als klant van BE is het echt schandalig dat ze het salderen ineens maandelijks doen. Mensen worden niet hierover geïnformeerd, daar moet je zelf maar achter zien te komen. Telefonisch nagenoeg onbereikbaar. Zo snel mogelijk wegwezen bij deze boeven.

    Reageren
    • JJannie – 08 december 2022

      @Peter64
      Ik zit ook bij budget energie maar zie niks van maandelijks salderen van se zonnepanelen

      Reageren
  • MM. D. – 28 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ongelooflijk. Afgelopen jaar flink geinvesteerd in zonnepanelen. Gaat BudgetEnergie zomaar maandelijks salderen. En onze miskleuners in de regering laten het allemaal maar gebeuren. Ik heb dus heel weinig aan mijn duurzame investering. Bestelling warmtepomp afgezegd.
    Kan helaas geen nul sterren waarderen. Ik raad alle mensen die aangesloten zijn bij BudgetEnergie om hun incasso te blokkeren indien zij nog geld tegoed hebben door teruggeleverde stroom totdat het saldo nul is. Salderen per maand , dan ook maar afrekenen per maand. Als je jaarafrekening pas over enige maanden plaatsvindt zijn ze er ook nog met de opbrengst van je zonnepanelen vandoor bij een faillissement.

    Reageren
  • SSimon Vissrt – 28 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nu al bijna 2 jaar klant bij Budget Energie. Klantenservice is moeilijk bereikbaar, lange wachttijd aan de telefoon. Heb wel gemerkt dat de klantenservice meer op de hoogte is van wat er speelt, dat liet in ‘t begin nogal te wensen over. De app van BE is overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Ik begrijp niet dat mensen soms zeggen een heel hoog verbruik te hebben op de jaarafrekening. Die mensen gebruiken de BE app niet ofzo? Daar zie je precies, tot op de cent nauwkeurig je verbruik, per dag, per week of per maand. Ben overigens wel benieuwd of Budget Energie nog iets speciaals gaan doen voor vaste trouwe klanten nu de variabele tarieven zo hoog zijn.

    Reageren
  • EE.Green – 26 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zonder blikken of blozen en zonder enige vorm van communicatie overgegaan op maandelijks salderen. Denk je je steentje bij te dragen aan een beter klimaat wordt je door dat boeventuig kaalgeplukt! Hoop dat deze club snel omver valt, ze zijn het bestaan niet waard!

    Reageren
  • PPascal – 25 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Salderen per maand

    Reageren
  • WWim – 19 oktober 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al 8 jaar bij Budget Energie als klant,zeer tevreden met alles wat zij bieden.met Budget thuis kun je alles volgen en mee denken hoe het energie verbruik is,en kun je zelf het verbruik en de kosten volgen en kom je nooit voor verrassingen te staan.

    Reageren
  • JJeroen – 23 september 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De naam ‘Budget Energie’ is zeer misleidend! “Budget” Energie heeft inmiddels de hoogste tarieven van Nederland en klanten met een variabel contract worden per 1 oktober getrakteerd met bijna het dubbele tarief ten opzichte van bijvoorbeeld Essent en Vattenfall. En als klap op de vuurpijl heeft BE besloten de saldering maandelijks te doen. Ze weten dat overstappen, vanwege de torenhoge modelcontracten, geen optie is en dat klanten klem zitten. De crisis wordt gebruikt om, door de mazen in de wet, de klant zowel links als rechts te pakken. Ik dacht dat dit soort praktijken niet voorkwamen in Nederland… schaamteloos!

    In reactie op de saldering geeft BE aan -> “Het teruglevertarief is bij andere leveranciers inmiddels vaak een stuk lager: dit compenseert in onze ogen het maandelijkse salderen”. Hoe dom denkt BE dat klanten zijn? Hetgeen teruggeleverd in bijvoorbeeld juli wordt bij andere maatschappijen weggestreept tegen het veel hogere tarief in december. Dan kan het teruglevertarief bij deze maatschappijen inderdaad lager zijn, maar voor de meeste klanten is dit toch niet van toepassing omdat dit op de jaarrekening keurig wordt weggestreept. En ze gaven de opmerking “Momenteel staat nergens in de wet dat er niet maandelijks gesaldeerd mag worden”. Nee de wetgever had er even niet bij stilgestaan dat er in Nederland bedrijven waren die deze streek zouden uithalen bij klanten! Schaamteloos om dit te vermelden.

    Reageren
    • AArjen – 01 oktober 2022

      @Jeroen
      Bedankt voor je reactie. Ik zat bij nle wat nu budget geworden. Bedankt voor de tip. Ik wist niet dat ze per maand salderen. Nu na de zomer is het dus een mooi moment om over te stappen.

      Reageren
    • JJohan – 21 oktober 2022

      @Jeroen
      Zelfde ervaring hier. De intentie van de wet is duidelijk betreffende salderen zonnepanelen. Dit dient jaarlijks te gebeuren. Budget Energie misbruikt de maas in de wet om zichzelf nu te verrijken ten koste van de klant.
      Ik ben weg bij Budget Energie

      Reageren
      • PP.Bergsma – 24 oktober 2022

        @Johan
        Ja vanavond in Radar aandacht aan besteed.
        Belachelijk dat ze xich verstoppen, blijkt niet uit hun handelen, daarin zijn ze MEESTER.

        Reageren
    • PP.Bergsma – 24 oktober 2022

      @Jeroen
      Ik ben bij NLE die overstapt naar Budget.
      Hoor heel veel negatieve verhalen en ook van kennissen dat het een drama is.
      Ook zijn ze de enigste die niet meer gaan salderen, belachelijk.
      Kom op ACM treedt op tegen dit soort profiteurs.

      Reageren
  • SSteffan – 23 december 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vorig jaar Kwam ik bij de mediamarkt en werd aangesproken door een verkoopmedewerker van budget energie, normaal gesproken wimpel ik dat af maar omdat ik over wilde stappen naar een ander was het een mooi aanbod .

    Kreeg een aanbod van gas en Electra berekend op ons verbruik van 53 euro Electra en gas weet ik even niet uit mijn hoofd meer .
    dat samen met een welkomst bonus van 175 euro .
    contact hadden we rond gemaakt en ik had een nieuwe leverancier .
    3 dagen na akkoord van contract kregen we een nieuwe woning aangeboden dit omdat we antikraak huurde en nu naar een vaste woning gingen .
    ik bellen om het contract over te zetten naar het nieuwe adres . dit was nog al een ramp , die bonus moest dus al terug betaald worden omdat ze het contract niet konden wijzigen en hebben hem geannuleerd . nieuw contract aangemaakt en nu kregen we weer die bonus maar nu werd dat dus verrekend met de eind afrekening , dus we hadden al 175 euro voor niks betaald .toen konden ze dus niet leveren vanaf het moment dat we er in gingen dus moest er WEER en nieuw contract .en dan nog niet gesproken over de valse beloftes . Eindelijk gingen ze leveren . nu 11 maanden later nu we met die corona zitten ben ik zonder werk gekomen en komen de betalingen iets later bij ze binnen , en daar begint de ellende pas . je krijgt al 2 dagen na te late betaling een herinnering 1.5 week erna krijg je een verhoging van bijna 40 euro die je binnen 5 dagen moet betalen , lukt je dat niet word je energie levering stop gezet en kan je het uitzoeken .

    BELLEN heeft geen nut , ze hanteren eigen regels . ik had aangegeven dat het later binnen zou zijn en er zouden notities van gemaakt zijn dat ze daar van op de hoogte zouden zijn . NIET DUS
    ik weet ook , iedereen moet betalen maar afsluiten om 94 euro omdat je 3 weken later ben met betalen is onbeschoft . nu word mijn contract dus beëindigd op 25 december , fijne feestdagen.

    Mijn broertje zit er ook bij en die heeft een lage maandpremie dit omdat het een energie zuinige 1 persoons studio van 28m2 is , hij heeft er dus ook gezeik mee , hij heeft nu 2 jaar een contract bij deze oplichters maar is meer dan een jaar niet thuis geweest omdat hij mishandeld is geweest met letsel heeft meer dan een jaar revalidatie nodig en is dus voor een jaar thuis bij mijn ouders gaan wonen , over dat jaar heeft hij iedere maand bij moeten betalen , Vraag me af hoe dat kan als alles, ALLES uit was. alle stekkers waren er uit tot zelfs de boiler ?

    Deze organisatie doet zomaar wat en raad niemand maar dan ook niemand dit aan , stukken gaan na de jaarwisseling nog naar de advocaat .Budget energie moet gestopt worden . steeds meer mensen raken gedupeerd door hun .

    Reageren
  • KKarmo – 16 januari 2020

    ik ben telefonisch benaderd door budget energie vond het een leuke aanbod. ze hadden me een offerte opgestuurd. en heb het zelf met eigen wil bevestigd. na de overstap kreeg ik alleen maar telefoontjes van tussenbedrijven en call centers. rotzooi allemaal!! ik was tevreden vaste tarieven heel voordelig. Na me jaarafrekning moest ik meer dan 1300 euro bij betalen!!! ik heb ze opgebeld, kon ze 3 dagen lang niet aan de lijn krijgen heb ik ze een email verstuurd van de afrekenig hoe dat kan, ik kreeg een email dat ik meer heb verbruikt dan normaal. wat een onzin dat kan toch niet. heb nooit een probleem gehad met overstappen en eerste keer dat zo iets overkomt. wat een rotzooi de leverancier. raad het niet aan.

    Reageren
  • HHenkMoelee – 17 mei 2019

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Toen ik een contract had van 1 jaar had ik na het opmaken van de jaarrekening binnen een week het te veel betaalde bedrag terug.
    Deze prima service deed me besluiten om een 3 jarigcontract te nemen, wat een teleurstelling is het dan dat je 1 jaar later heel lang moet wachten op het teveel betaalde bedrag . De klantenservice is zeer klant onvriendelijk terwijl ze verleden jaar nog schreven dat ze alles doen voor een tevreden klant.
    Nou niet dus.

    Reageren
  • EEd – 10 augustus 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Offerte voor verlenging contract gekregen. Vervolgens contract gesloten. Daarna is het contract eenzijdig door BE geannuleerd. Reden: ze hadden een foutje gemaakt door mij een offerte te geven die alleen geldt voor nieuwe klanten. Fijn als je net een andere deal bent misgelopen en ook heel goede klantenbinding. NIET DUS!

    Reageren
  • Jjan – 29 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ik heb alleen maar positive ervaringen met budget energie en de prijs is ook in orde

    Reageren
  • Ddirk – 29 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer goede service en indruk altyd vriendelijk en correct..

    Reageren
  • EEd vd Wildenberg – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    De prijs per M3 & KwH is op moment van afsluiten de beste. Ik heb 1x contact gehad met de klantenservice en werd deskundig en professioneel te woord gestaan én geholpen. Ook gaf Budget energie een goede premie op mijn jaarcontract. Dit waren voor mij redenen over te stappen naar Budget Energie.

    Met Vriendelijke Groet,

    Ed vd Wildenberg

    Reageren
  • MMiranda – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goeie overstapbegeleiding. Overzichtelijke jaarafrekening. Makkelijk online inzicht in je verbruik.

    Reageren
  • IIngrid – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima bedrijf, makkelijk bereikbaar, goede service en goedkoop. Prima aanbieding verlenging en dus gebleven bij Budget Energie.
    Inmiddels aanbevolen bij familie en ook zij zijn nu bij Budget Energie.

    Reageren
  • Wwarringa – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    heb niets met een energiemaatschappij
    beoordeel deze alleen op prijs de goedkoopste is winnaar

    Reageren
  • MM den Dulk – 28 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prijs en kwaliteit is goed.

    Reageren
  • CChair – 22 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wij zijn overgestapt naar Budget Energie, en alles is keurig netjes afgehandeld.

    Reageren
  • SSandra saes – 22 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een lage prijs kwa energie en nog geen problemen met deze leverancier gehad

    Reageren
  • FFrank Verwijk – 21 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Leverancier met sterke prijzen en goede klantenservice. Geen lange wachttijden en tegens snelle afrekening van de jaarnota.

    Reageren
  • RRichard – 21 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Een jaar klant geweest, geen enkel probleem, zojuist per 1 maart netjes afgewikkeld.

    Reageren
  • HH.v.d.Meerakker – 14 maart 2016

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben zeer tevreden over de communicatie en levering

    Reageren