menu

Plus- en minpunten

  • Hoge kortingen voor de meeste contracten
  • Geen terugleverkosten bij netto-teruglevering
  • Al 1,2 miljoen klanten
  • Geen groene stroom uit Nederland

Budget Energie tarieven

De huidige tarieven van BudgetEnergie zijn € 0,254 per kWh stroom en € 1,188 per m³ gas. Deze tarieven zijn berekend voor het goedkoopste contract in de energievergelijker op 18 november 2025.

Volledig overzicht van de energietarieven bij BudgetEnergie:


ContractStroomprijs per kWhGasprijs per m³
Variabel€ 0,290 per kWh€ 1,250 per m³
Vast (1 jaar)€ 0,254 per kWh€ 1,188 per m³
Vast (3 jaar)€ 0,250 per kWh€ 1,232 per m³

Info De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.


Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Budget Energie een vergoeding van € 0,010 per kWh.


Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Budget Energie terugleverkosten.


Over Budget Energie

Budget Energie is een middelgrote Nederlandse energieleverancier en onderdeel van Nuts Groep BV. Het energiebedrijf werd in 2011 opgericht en wil zich profileren als goedkope online aanbieder op de particuliere energiemarkt.

Gratis groene stroom

Budget Energie biedt een unieke kans om te genieten van gratis groene stroom tijdens de lente en zomermaanden. Van april tot en met augustus, kunnen klanten elk weekend tussen 12.00 en 17.00 uur profiteren van deze groene stroom zonder extra kosten, mits zij een 1-jarig contract aangaan.

Check hier de goedkoopste Budget Energie deal.

Contactgegevens


Kan het goedkoper?

Budget Energie ervaringen

Review score

8,1

op basis van 723 reviews

Prijs
8,3 Star

Klantenservice
7,9 Star

Algemeen
8,2 Star

Write Schrijf een review
Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • S
    S. Denisia

    Ze zijn er altijd. En geven best heel veel tips hoe je kan sparen om minder geld te betalen. En ze komen ook langs voor de service van de machine.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Bas Vogel

    Worden goed op de hoogte gebracht van nieuwe mogelijkheden, goede administratie, tijdige waarschuwing voor einde contract, duidelijke weergave dat maandelijks bedrag toereikend is

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • D
    Diny Joon

    Ze zijn prijsvriendelijk en alles loopt zoals afgesproken. Dus geen ervaring met problemen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    R.Janssen

    Nog nooit problemen mee ondervondrm

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • B
    Barry Cornelissen

    Snelle service.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Connie Derksen

    We worden iedere maand op de hoogte gehouden van het gas -en elektriciteitsverbruik, handig, ook altijd krijgen we bespaartips

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    annette

    Blij met Budjet. Is al een aantal jaren bij budget en hoop nog een tijd te blijven. Duidelijke app met goede overzicht.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H M van der Beek

    Was hier al eens eerder klant vlak voor de sloop/nieuwbouw in het kader van de aardbevingsschade

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • F
    Ferry

    Energie levering is bij alle maatschappijen gelijk, e zetten de verwarming aan en het wordt warmer. De administratie is echter niet heel goed. Ondanks alle betalingen te hebben gedaan komt er toch bijvoorbeeld een brief dat er betaald moet worden anders binnen een maand afgesloten. Behalve de agressieve toon moet je dan ook een discussie voeren over extra kosten, waarvoor anders weer de dreiging van afsluiten volgt. Verder klanten service lastig te bereiken. Volgens budget door drukte.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    jack loffeld

    is een fijne energieleverancier heb niets te klagen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • A
    Annet Vliegenthart

    Geven een duidelijk overzicht van de tijden wanneer het energie tarief laag is wij zijn heel tevreden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • M
    M.van Eerd

    Wij zijn uiterst tevreden met budget energie/
    goede leverancier.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    R.M. Zaat

    Prima app. Laat duidelijk zien wat je energieverbruik is i.c.m. het geschatte verbruik.Goede tips om op energie te bezuinigen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Harry van der Loo

    Ik wacht al meer dan een half jaar op een functionerende App.
    Er is geen mogelijkheid verbruik te monitoren.
    Onbegrijpelijk dat dit niet opgelost wordt.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    R.Linnenbank.

    Goede serviice!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • J
    J.T Megens

    Al heel lang klant en supper te vrede en geen behoefte om over te stappen en hoop dat we dit jaar weer tevreden kunnen zijn.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • K
    k.nierop

    weinig aan toe te voegen

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • C
    Cees Otto

    Budgetenergie geeft maandelijks een helder overzicht van verbruik en teruglevering. Daarnaast ook nog tips om energie te besparen afgestemd op de seizoenen.
    Nu alleen nog de terugleveringsprijs opgewekte zonnekilowatts op hetzelfde niveau houden. Al mijn buren kochten zonnepanelen, omdat die investering meer opbracht dan het geïnvesteerde bedrag op de Bank te laten “slapen”.
    Zie uit naar de mooie prijs.
    Groet, Cees Otto

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    H. van Boxtel

    Budget energie doet zijn naam eer aan en levert ons al 5 jaar stroom en gas voor een concurrerende prijs met een goede service!

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • R
    Richard Bonnes

    Budget energie is duidelijk in de communicatie, vriendelijk en de naam zegt het al ook met een budget prijs leveren ze goed werk. Hopelijk blijven ze dit zo doen dan zijn wij trouwe klanten. De ‘terugleverkosten’ is logisch gezien de gelijke behandeling van klanten door Budget Energie. Echter het plan van de overheid m.b.t. de stapsgewijze afbouw van de salderingsregeling stimuleert niet om te blijven investeren in zonnepanelen.

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Pieter Vlieger de

    In 1 zin: ze doen wat ze beloven en soms meer

    Prijs
    Reageren
  • A
    A.E van der Lely

    Correct en snel reagerend

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • H
    Henk Boelaars

    We hadden eerst een vast contract van 5 jaar tegen het einde werden we voor nieuw contract aanbieding gemaild op de zelfde voorwaarden voor een jaar

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • P
    Peter Lootsma

    De maandelijkse nformatie geeft een duidelijk beeld omtrent verbruik.
    Tevens is er een vergelijking met andere en gelijke woonvormen.
    Ook de maandelijkse ontwikkeling geeft
    Wordt duidelijk weergegeven

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren
  • G
    Gerhardus Hilboezen

    Ben tot nu toe zeer tevreden

    Prijs
    Klantenservice
    Algemeen
    Reageren