Greenchoice
Totaalscore
Energieprijs
8,0
Klantenservice
8,2
Algemeen
8,3
Plus- en minpunten
- Veel soorten contracten
- Duurzame leverancier
- Overdag goedkopere stroom
- Lage terugleververgoeding zonnepanelen
- Terugleverkosten zonnepanelen
Over Greenchoice
Greenchoice is een Nederlandse energieleverancier en werd in 2001 opgericht. Het energiebedrijf profileert zich als duurzame leverancier die het aandeel groene energie in Nederland wilt vergroten. Daarom levert de leverancier enkel groene stroom en investeren ze in diverse projecten met betrekking tot schone energie. Inmiddels heeft het bedrijf ongeveer 560.000 klanten in Nederland (cijfers jaarverslag 2022).
Greenchoice maakt grotendeels gebruikt van duurzaam opgewekte stroom, zoals windkracht, biomassa en waterkracht.
Energiebedrijf Eneco is voor 30 procent eigenaar van Greenchoice.
GGijs Dorresteijn – 19 maart 2024
Prijs
Service
Algemeen
Sinds 31 mei 2023 storing. Nu al 7-e maal een afspraak met een servicemonteur. Telkens wachten voor een te maken afspraak en dan wachten op de monteur. 3 x is monteur niet gekomen wegens uitloop van werkzaamheden; 1 x niet opkomen wegens storm; 1 x wegens 1 monteur waar er 2 moesten zijn, 1 x wegens verkeerde monteur; 1 x wegens ontbreken vervangend apparaat. Ik heb 7 maal agenda vergeefs leeggemaakt. Dit los van alle telefoonverkeer. Is dit verborgen camera? Rapportcijfer is dikke 0, zelfs in de negatieve cijfers!
ReagerenPPierre Du Creme – 05 maart 2024
Prijs
Service
Algemeen
Nalatig in op tijd een nieuw bod doen zodat het voordeel wat je er van had weg is, dan onbereikbaar zijn, dan zeggen dat het bod niet meer geldig is en dan zeggen we bellen u morgen, dan zeggen dat je niet bereikbaar bent terwijl ze zelf op een andere dag bellen, dan zeggen bel maar terug naar durven dat nummer, dan zelf niet bereikbaar zijn, dan per mail een grappenmaker die meer tijd in grappen steekt dan in de oplossing, dan klachtenafdeling die zegt dat het mijn eigen schuld is en dat ze niet nalatig waren ivb de contactmomenten die er waren, kortom je krijgt een mooi bod maar daarna kom je er niet meer tussen om het verlengaanbod te doen waardoor je alsnog kunt bijbetalen. Dus had je net zo goed een dure leverancier kunnen hebben
ReagerenAAnoniem – 15 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik vind het een vreselijke maatschappij, website werkt nooit of klopt niet. Iedereen die de telefoon opneemt bij de klantenservice, wat soms 2 à 3 uur kon duren tijdens de energiecrisis> zei ik werk hier net mijn 1e dag (nadat ze diverse domme en foute antwoorden gaven).
ReagerenIk heb vreselijke ervaringen met overstappen en koos altijd voor vaste contracten, het enige positieve was; dat ik het torenhoge wurgcontract van unive 3 jaar dalen, kon oversluiten naar een iets minder duur contract, maar zit er alsnog 2 jaar aan vast en de prijzen zijn jammer genoeg (voor mij dan) alweer gedaald (maar unive was stroom van de boer ofzo, nou dat wil je ook niet meer, na wat die asociale boeren allemaal flikken nu)! Ik zou NIEMAND een vast contract en zeker GEEN greenchoice aanbevelen, nee… de prijzen blijven dalen> wees slim en WACHT en kies een eerlijke maatschappij met goede klantenservice is mijn mening.
IIneke – 05 februari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ben tot dusver tevreden over mijn energieleverancier.
ReagerenDe website is duidelijk, informatie oké.
Goede klantenservice, overstappen is voor ons nu niet aan de orde.
Hopelijk gaan de vaste tarieven van gas en elektrisch weer naar beneden.
Blij dat we in elk geval het voor een jaar hebben vastgezet nadat we een paar jaar een flexibel contract hadden.
Leuke actie om kans te maken op een IPhone, de hele familie heeft er een behalve ik…..
Iik – 15 februari 2024
@Ineke
ReagerenIk ben al zo’n 10 jaar klant van greenchoice, ik vind het 1 bak ellende de enige keer dat ik ooit ben overgestapt was een drama, dus doe ik niet gauw.
Maar ik heb nog nooit een (duidelijk) functionerende website bij greenchoice gehad, de klantenservice is zo alle Jezus slecht geworden> daar lusten de honden geen brood van…
Ik heb mijn veel en veel te dure 3 jarige contract, gelukkig terug weten te brengen naar een veel te duur 2 jarig contract, maar een aanbieding van kans op iphones (vele per familie begrijp ik) heb ik nog nooit bij ze zien staan (of elders, als ik ging vergelijken).
Zoals U merkt ben ik jaloers en vraag ik mij af hoe U dit in godsnaam geregeld hebt… als ik al voor een voordeliger contract keek, was het niet de ellende van overstappen waard. Laat staan dat je een iphone(s) toe kreeg, kunt U vertellen (en wilt U dat) welke aanbieding dat was> met zoveel iphones?!
DDayen – 30 januari 2024
Prijs
Stelletjes boeven zijn het. Jullie moeten je schamen.
ReagerenRedelijke opzegging bedrag staat er op je contract en wat schuilt erachter ?? €658 , is dit soms redelijk ??
JJan de veld – 29 januari 2024
Nooit van mijn leven zal ik klant meer worden als mijn contrackt afgelopen is
ReagerenPPiet van Abeelen – 30 januari 2024
@Jan de veld
ReagerenKun je ook aangeven wat waarom je geen klant meer wil zijn van Greenchoice c.q. wat is de reden?
Vvan Assen – 08 februari 2024
@Jan de veld
Ik heb exact hetzelfde gevoel. Ik had voor mijn eindnota contact gemaakt met een medewerker over mijn eindnota.
uitgelegd gekregen dat ik over het afgelopen jaar enorm bespaard haard. Dit scheelde volgens de medewerker alleen al 16& op gas en per maand ruim 23 euro per maand op mijn maandbedrag. Zeer gunstig voor de einnota liet de werk emer weten. Gegarandeerd geld terug.
Heb zojuist mijn eindnota ontvangen.
te ontvangen;
23 euro.
maandpremie wordt lager alleen waar is mijn bespaarde geld van het afgelopen jaar opeens gebleven?
Ik lees alleen maar negatieve revieuws van mensen die hun eindnota ontvangen.
ReagerenIik – 15 februari 2024
@Jan de veld DITO!!!
ReagerenJJ.Sterkenburg – 24 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Uitgebreide informatie elke maand over verbruik, terugleveren en uiteindelijke kosten
ReagerenOOlav van Woudenberg – 23 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Uitstekende service en informatie vertrekking
ReagerenJJohannes KEEN – 22 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Zeer betrouwbare energie leverancier. Heel gemakkelijk iets te wijzigen.
ReagerenJJan van Erp – 21 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Prettige samenwerking beleeft aan de tel goed uitleg
ReagerenJJaap Dam – 21 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Greenchoice heeft mij gemotiveerd om zonnepanelen of windenergie te kopen, ik heb gekozen voor wind en heb toen 45 + 3 gratis windvangers gekocht. Plus gratis punten als je bij Greenchoice blijft, om goedkoper te investeren in milieu en zuinige producten te kunnen kopen.
ReagerenSSjaak – 25 januari 2024
@Jaap Dam
ReagerenLeuk voor je, maar voor mij die geinvesteerd heeft in zonnepanelen niet.
Bandieten zijn het, ik betaal de hoofdprijs voor mijn energie, krijg n fooi terug voor de stroom die jij krijgt, ik loop welkomstbonus mis.
Energie Maatschappij is net zo (on) betrouwbaar als
(r)overheid
JJik – 20 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Al jaren een zéér tevreden klant!
ReagerenBBart Nitrauw – 20 januari 2024
Prijs
Service
Dat er gas en stroom de woning binnenkomt is niet onderscheidend. De prijs ook niet: kan duurder, kan goedkoper.
ReagerenDe service wel: de app, de maandelijkse overzichten, de overzichtelijke factuur, de tips en vooral het groene accent dat Greenchoice (zonder ophef maar toch!) zet. Goed bezig!
BBen – 20 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ik heb zonnepanelen en betaal niets extra
ReagerenTTony – 20 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Ben al jaren bij Greenchoice en dat bevalt me goed. Ze hebben goede acties en je ziet duidelijk dat ze erg met duurzaamheid bezig zijn. Er worden diverse mogelijkheden aangeboden om ook duurzaam te zijn en dat vind ik een hoge waardering waard. Greenchoice denkt met je mee en dankzij heldere maandelijkse overzichten hou je je energiekosten goed in de gaten.
ReagerenMMariet – 20 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Greenchoise zo groen als gras! Een zeer tevreden klant
ReagerenAAJ Bakker-Stok – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Duidelijk, geen valkuilen, goede prijs voor teruggeleverde energie en beslist niet te duur
ReagerenWWilfried Olde Nordkamp – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Zojuist overgestapt naar Greenchoice.
ReagerenVia de site “independence” bij deze energieleverancier gekomen. 5 jaar geleden ook al bij Greenchoice geweest, goede service gehad. Vandaar dat de overstap geen probleem was.
BB. Delpeut – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Al jaren onze energieleverancier sinds groene energie opgang maakte. Contacten voor een voordelig contract werden of worden direct of middels aanbiedingen via belangenverenigingen. Maandelijks wordt via de app inzicht gegeven in het verbruik ook in vergelijking met voorgaand jaar en vergelijkbare huizen en aantal bewoners.
ReagerenVerder is er een spaarpunten systeem dat gebruikt kan worden voor aanbiedingen. Al met al tevreden met Greenchoice en van plan deze als leverancier te houden.
TTine Withagen – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Greenchoice geeft maandelijks een duidelijk overzicht van mijn verbruik afgezet tegen het gemiddelde verbruik van een soortgelijke woning en gezinssamenstelling. Bij het geven van informatie werd ook uitgelegd wanneer je verbruik niets met het prijsplafond te maken heeft. Voor een energiebedrijf een weet, maar als klant is dat een vraag. Dàt is je als bedrijf verplaatsen in je klant. Ècht opvallend en geeft mij het vertrouwen dat ik bij het goede energiebedrijf zit. Heel fijn om te ervaren.
ReagerenAAnnet Overmars – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Sinds een jaar of 5 geleden zijn wij overgestapt naar Greenchoice en hebben een contract voor een aantal jaren.
De overstap is prettig en moeiteloos gegaan.
Tot nu toe zijn wij heel tevreden over Greenchoice. We hebben geenszins de behoefte om naar een andere leverancier om te zien.
ReagerenTTjitske Linden van der-van der Kamp – 19 januari 2024
Prijs
Service
Zowel met het oplossen van ons probleem na verhuizing met een andere leverancier als met het overlijden van mijn moeder, was hun hulp ongeëvenaard. Snel contact met een medewerker en ook nog eens goed advies. Maar vooral hun inzet en daadwerkelijke hulp was geweldig
ReagerenAA Manders – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Een leverancier welke je nog normaal kunt bellen en ook direct iemand aan de lijn krijg.
ReagerenFFon Janssen – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Betrouwbaar, stabiel, klantvriendelijk en voor een redelijke prijs
ReagerenSSj. Kremer – 19 januari 2024
Prijs
Service
Algemeen
Greenchoice is een energiebedrijf dat in de eerste plaats redelijke prijzen heeft en daarenboven buitengewoon groen en duurzaam is: iedere klant die een jaar bij hen is plant een aantal bomen. Bovendien geeft Greenchoice de klant een perfect inzicht in zijn verbruik en geeft adviezen. Kan het zeer aanbevelen u bij hen aan te sluiten
Reageren