Waar ben je naar op zoek?

Pure energie

Pure Energie tarieven

Hieronder staan de actuele stroom- en gastarieven van Pure Energie.

Contract
Stroomprijs per kWh
Gasprijs per m3
Variabel
€ 0,295
€ 1,254
Vast (1 jaar)
€ 0,271
€ 1,273

De tarieven worden dagelijks gecontroleerd.

Actie

Tijdelijke actie: € 160 korting (voor nieuwe klanten). De hoogte van de korting kan verschillen per contract en verbruik.

Terugleververgoeding

Voor stroom die je netto teruglevert ontvang je bij Pure Energie een vergoeding van € 0,060 per kWh.

Terugleverkosten

Voor elektriciteit die je teruglevert aan het net betaal je bij Pure Energie terugleverkosten.

Kan het goedkoper?

Plus- en minpunten

  • Zeer duurzame leverancier én producent
  • Dynamisch, variabel of vast contract
  • Relatief lage terugleverkosten
  • Uitstekende klantenservice
  • Beperkte terugleververgoeding zonnestroom

Over Pure energie

Pure Energie, een Nederlandse energieleverancier en producent van duurzame stroom. Het bedrijf zet zich in voor de ontwikkeling van diverse zonne- en windenergieprojecten binnen Nederland.

Onder de merknaam Pure Energie biedt het zowel huishoudelijke als zakelijke klanten de mogelijkheid om een energiecontract af te sluiten, met de belofte van 100 procent duurzame en in Nederland opgewekte stroom.

Het merendeel van de energie die Pure Energie levert, is afkomstig van windenergie, opgewekt door windmolens in Nederland. Een kleiner deel van de energie wordt geproduceerd met behulp van zonnepanelen.

Pure Energie heeft een zeer gezonde financiële status met een solvabiliteit van 37 procent (cijfers: 2022).

44 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Pure energie?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • EEelco – 07 juni 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Fijn bedrijf met vriendelijke en kundige klantenservice. Ze zoeken alles uitstekend voor je uit als je een vraag hebt. Tarieven scherp en lage terugleverkosten bij zonnepanelen. Je verbruik perfect te zien via de app. Kortom, doen!

    Reageren
  • AA – 05 april 2024

    Algemeen

    Al maanden geen oplossing voor de slimme meter app
    Gas en stroomverbruik niet te volgen!

    Reageren
    • FFrits – 07 juni 2024

      @A
      Inmiddels werkt alles weer naar behoren. Fijne app!

      Reageren
  • YYvonne van der Worp – 18 maart 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben al kleine 5 jaar klant en zeer tevreden. Mijn 3 jaar vast contract liep in crisistijd af en kreeg een heel acceptabel nieuw tarief voor 1 jaar vast dat ik van geen enkel ander energiebedrijf kreeg, zelfs niet met overstapbonus. En daarna ook weer een gunstig nieuw aanbod (eveneens niet te evenaren door anderen). 100% groene stroom en duurzaam (mijn wens), naast de app zodat je dagelijks verbuik kan bijhouden ook een maandelijks rapport in de mail. Vragen via mail snel en vriendelijk beantwoord. Heb al veel energieleveranciers gehad, dit tot op heden de beste. Klantenservice niet veel nodig gehad, maar contacten die er waren altijd goed.

    Reageren
  • SSchaart – 20 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima energiemaatschappij, geen wachttijd bij de klantenservice.
    En een super verlenging aanbod.
    Met zonnepanelen 2 jaar vast met mooie bonus.

    Reageren
  • AAd – 07 februari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben al sinds 2-2-2017 een tevreden klant bij Pure Energie. Omdat er de laatste jaren regelmatig problemen waren bij kleinere energie leveranciers wil ik niet bij zo’n kleine leverancier klant zijn. Daarom probeerde ik er achter te komen hoeveel klanten de diverse energie leveranciers hebben. Dat blijkt onmogelijk. De klantenservice van Pure Energie geeft geen antwoord op deze vraag. Gevoelige bedrijfs geheimen, zeggen ze. Het laatste cijfer wat ik ergens vind is ongeveer 40.000 klanten. Maar dat zegt me weinig in een aanbodkant van zoveel aanbieders. Weet iemand een lijstje te vinden?

    Reageren
  • JJolanda – 21 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Inmiddels al 6 jaar bij deze energieleverancier en tot op heden nog steeds zeer tevreden over. Mocht er al eens een vraag zijn dan wordt dat direct opgepakt en opgelost. Voorlopig blijven we hier nog wel bij. Ook fijn dat je zowel via de website als via de app allerlei zaken kunt regelen maar mocht dat onverhoopt een keer niet lukken kun je bellen en nemen ze ook nog snel de telefoon op.

    Reageren
  • RRoland – 20 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben in de gelukkige omstandigheid, dat ik precies op tijd een langdurige overeenkomst heb afgesloten.
    Hierdoor heb ik nog geen last van de energiecrisis.
    Maar ik heb geen moment het idee gehad dat Pure energie geprobeerd heeft om de overeenkomst te wijzigen.

    Reageren
  • YYvonne ter Woerds – 19 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Fantastisch! Duidelijk! Eerlijk! Transparant! Goede teruglevering zonnepanelen! Fantastische samenwerking rood voor rood. Boeskoolstroom! Ik had vijf jaar vastgezet! Trouw.Loyaal. Nu hopen dat dit zo blijft. Ik vertrouw erop.

    Reageren
  • MM. Doosje – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Pure energie levert groene energie tegen redelijk prijzen.
    Maandelijks ontvang ik een helder overzicht van mijn energieverbruik.
    Met dat overzicht kan ik tevens zien of mijn maandbedrag voldoende is of dat het raadzaam is het te verhogen of te verlagen. Op deze manier betaal ik niet teveel en kom ik aan het eind van het jaar niet voor verrassingen te staan doordat ik moet bijbetalen.
    De eindafrekening is duidelijk. Om deze redenen heb ik onlangs het contract weer voor een jaar verlengd. Bij vragen stuur ik een mail en al snel ontvang ik antwoord.

    Reageren
  • AAlbert Engelsman – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Omdat ik in 2021 voor een vijfjarig contract koos, en Pure Energie zich daar gelukkig gewoon aan houdt, zit ik de laatste jaren gewoon puur goed!
    Bovendien is hun service ook gewoon goed!

    Reageren
  • HH. van der Boom – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Heel erg tevreden over Pure Energie.

    Reageren
  • JJan Karman – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overstap was snel geregeld! Aanpassing van maandelijkse kosten is mogelijk! Telefonisch te bereiken! Nog geen lanfe ervaring, ben dus erg benieuwd dit ene vaste jaar!

    Reageren
  • GGroenen – 23 augustus 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima prijs maar zodra je contract is afgelopen wordt je door een, in ons geval, aggressieve verkoper gebeld om snel een nieuw contact voor een duurder tarief af te sluiten. Daarbij wordt het tarief pas benoemd zodra je bijna akkoord heb gegeven. Blij dat ik er nog net op tijd bij was. 3 jaar heel fijn bij Pure gezeten, jammer dat het zo ineens wordt afgesloten! Wij zijn weg als er op deze manier met ons wordt omgegaan.

    Reageren
  • AAlbert Engelsman – 23 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik heb in 2021 een vijfjarig contract gesloten,daar ben ik dus logischerwijze heel content mee.
    Pure Energie heeft tevens een goede app en de service-afdeling werkt ook prima naar ik heb mogen ervaren.

    Reageren
  • KK.van der Woude – 10 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goedkoop lang contract en goede service

    Reageren
  • WWil Brouwn – 03 juli 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Pure Energie is voor mij en mijn vrouw een metafoor voor: puur acceptabele prijs, pure kwaliteitsklantenservice, pure tevredenheid.

    Reageren
  • EEric Bogaards – 28 juni 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima ervaring. Deze leverancier heeft scherpe prijzen en een goede terugleververgoeding voor opgewekte zonnestroom. Ik heb een langdurig contract met een looptijd van 5 jaar, waarvan er inmiddels bijna 3 jaar opzitten. Levering is constant en goed. Communicatie is duidelijk. De app geeft een duidelijk beeld van stroomverbruik en verwachte kosten.

    Reageren
  • DDirk Leenders – 15 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima service; eerlijke info; acceptabele prijzen; lekker groen en duidelijke maandelijkse uitdraaien.

    Reageren
  • AAdriaan S. – 14 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Altijd direct een medewerker aan de telefoon die prima informatie geeft. 100 % groene energie al jaren gewaarborgd. De teruglever vergoeding elektra is ietwat aan de lage kant als klein minpuntje.

    Reageren
  • KK.van der Woude – 14 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goed aanbod

    Reageren
  • Rrosy – 09 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    vaak communiceren
    binnen redelijke tijd reactie
    app aanwezig
    veel info, op tijd waarschuwen bij hoog verbruik
    tips en adviezen om verbruik omlaag te brengen

    Reageren
  • AA.Engelsman – 06 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Aangezien ik in 2021 een vijfjarig contract heb gesloten, heb ik geen problemen!

    Reageren
  • KK.van der Woude – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goedkoop contract en weinig problemen

    Reageren
  • HHelen Roozenburg – 31 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima groene energieleverancier, houdt zich aan de afspraken, goede informatie.

    Reageren
  • IIwan de Wijn – 30 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Op iedere vraag die ik had omtrent energieprijzen e.d. heb ik tot nu toe altijd eerlijke en snelle antwoorden gekregen. Op de vraag wat mijn toekomstige tarief zou worden, wanneer mijn vaste contract ten einde zou zijn, kreeg ik het antwoord dat dit (op dat moment) moeilijk te peilen was. De medewerker had echter op eigen initiatief naar mijn verbruik tot dusverre gekeken en mij via de what’s app geschreven wat het eventuele tarief zou kunnen worden indien mijn huidige verbruik gehandhaafd zou blijven waar het de komende maanden betreft. Ik vind het ook fijn dat ze via what’s app bereikbaar zijn en – reeds hierboven geschreven – snel antwoord geven. Ook telefonisch zijn ze goed bereikbaar en zeer behulpzaam.

    Reageren