Waar ben je naar op zoek?

Essent

Totaalscore

Energieprijs


8,2

Klantenservice


8,4

Algemeen


8,5

Plus- en minpunten

  • Korting op energiebesparende producten
  • Hoge bonussen bij overstap
  • Goed bereikbaar, prettige service
  • Grote betrouwbare leverancier
  • Lage vergoeding teruglevering zonnepanelen

Over Essent

Essent is de grootste energieleverancier van Nederland en werd in 1999 opgericht. Essent levert stroom en gas voor de particuliere en zakelijke markt in België en Nederland. 

Naar schatting heeft Essent ongeveer 2,5 miljoen klanten in Nederland (2022). Essent is bovendien voor 100 procent eigenaar van een andere leverancier, namelijk prijsvechter Energiedirect. Ook deze onderneming is goed voor ongeveer 0,7 miljoen klanten.

Van 2009 tot 2016 was het bedrijf een volledige dochter van het Duitse concern RWE. Sinds april 2016 is Essent zelfstandig opererend, maar onderdeel van het beursgenoteerde bedrijf E.ON SE.

E.ON richt zich volledig op het opwekken van duurzame energie, reductie van broeikasgassen, decentralisatie van energie en digitalisering van huishoudens (smart homes).

Kan het goedkoper?

966 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Essent?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • CCornelis Jaeger – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Essent is goedkoop en is altijd goed bedankt

    Reageren
  • JJos van Boxtel – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Dik tevreden over !
    Ik ben 1 keer overgestapt naar een andere leverancier maar kwam van een koude kermis thuis ❗️

    Reageren
  • SStappers Theodorus – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bij Essent is al 55 jaar alles prima.
    Alleen slecht telefoonisch bereikbaar, lange wachttijden.

    Reageren
  • CCornelis Jaeger – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik ben altijd tevreden geweest doordat zij altijd een goede service gelevert hebben groetjes en bedankt

    Reageren
  • EER van der Ham – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    al bijna 35 jaar bij essent

    Reageren
  • JJeanne Pijnappels – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Staan ons altijd netjes te woord als we bellen
    En we worden goed geholpen als we vragen hebben over stroom en gas verbruik.
    We zijn tevreden over Essent.

    Reageren
  • WWGM Janssen – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Al jaren klant en geen problemen zoals ik wel eens lees bij anderen aanbieders!
    En voor niks krijgen wij het nergens.
    Elke maand een overzichtelijk bericht van verbruik en eventueel aanpassing van het maandbedrag.
    Alleen jammer dat je als bezitter van Zonnepanelen, wat ons voorheen werd aanbevolen door onze regering, nu maar een contract kunt afsluiten voor 1 jaar. Dat is een – puntje . Moet je toch weer elk jaar de energie prijzen in de gaten houden

    Reageren
  • SSandra – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit problemen

    Reageren
  • JJeroen – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Overgegaan in de dure tijd van de energie naar Essent tegen een scherpe aanbieding voor een vast contract. Tijdens de gesprekken waren ze zeer behulpzaam en vriendelijk. Daarna goed bereikbaar en open.

    Reageren
  • JJ Nijhuis – 18 januari 2024

    Vast contract geen gezeur

    Reageren
  • TTrees wingelaar – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen klachten over essent

    Reageren
  • MMarij De Beer – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Nooit geen problemen mee. Denken met je mee en kijken wat het voordeligste is. Geen klagen dus. Er zal overal wel iets zijn en je moet ook niet het onderste uit de kast willen.

    Reageren
  • JJan Grit – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ben al 50 jaar klant bij Essent tot volle tevredenheid heb altijd een vast contract,nu voor 5 jaar vast. nooit geen klachten en vaak geld terug.

    Reageren
  • JJ Klein Haneveld – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Prima energie leverancier!

    Reageren
  • LLinde – 17 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Was normaal altijd wel okeee tot de prijsplafond, toen begon het gedonder .Ze kunnen jou wel vinden maar anders om niet te bereiken.Ben al vanaf 7 nov 2023 bezig om contact met essent te krijgen wat ik ook geprobeerd heb niks helpt .Dus op dit moment ben ik niet blij met essent, ben vanaf toen ik mijn eerste woning kreeg tot nu al bij essent en dat betekent bij elke naams veranderingen ook en dat is denk ik rond de 40 jaar !!! maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

    Reageren
  • WW. Haarsma – 10 januari 2024

    Ik weet niet waar jullie deze prijzen van Essent vandaan hebben maar als ik nu kijk staat er bij Essent voor 1 jaarcontract stroom 0,397 en voor gas 1,438 Wat Essent niet tot de goedkoopste maakt.

    Reageren
  • Nniels – 29 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    klantenservice voor zakelijk werkt niet al diverse mail gestuurd en diverse keren gebeld er wordt op de afrekening 5800 kWh teveel berekend diverse mailen aangegeven maar wat doen die sturen gewoon een incasso ik zal iedereen verzoek om je rekening na te kijken ben benieuwd of dez wel wordt geplaats
    bij rewieus

    Reageren
    • SStrik – 08 januari 2024

      @niels
      Ik heb mijn oude driejarig contract verlengd met 3 jaar. Nieuwe ingangsdatum 1 februari 2024. Er is bij het afsluiten in december niet gesproken over een loyaliteitsbonus. Krijg ik deze wel?
      Met vriendelijke groet,
      Ed Strik
      Maashaven 76
      6041TB Roermond

      Reageren
  • MMarianne – 28 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Sinds 13-12-23 overgestapt van Green Choice naar Essent. Door Essent bevestigd per mail met ingangsdatum, tarieven, voorwaarden etc. Sindsdien tevergeefs geprobeerd te bellen, mailen om beginstanden door te krijgen, te vragen of GC is opgezegd door Essent en werkend emailadres te krijgen. Als je al na zeeeer lang wachten iemand aan de telefoon krijgt worden er toezeggingen gedaan, terugbellen met antwoorden beloofd, verbinding verbroken etc., maar tot op heden geen antwoorden/duidelijkheid. Hun slogan “We zijn pas tevreden als u dat bent” is loze kreet. WAARDELOOS. Niet aan beginnen!!! Schaam je Essent dat jullie zo met klanten omgaan.

    Reageren
  • WWiel Quaaden – 06 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer slechte ervaringen met de klantenservice wij zijn al jaren klant maar komende jaar stappen we over. In maart 2023 een nieuw jaarcontract afgesloten langer was toen niet mogelijk.
    Toen ik hun benaderde om een meerjarig contract af te sluiten kon dit niet zelfs niet met de opzegvergoeding wat een klunzen bij de klantenservice denken überhaupt niet met de klant mee.

    Reageren
  • EEelco – 05 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Compliment voor Essent. Wij zijn al twee jaar klant en nooit teleurgesteld.

    Altijd netjes, korting op energierekening correct afgehandeld en onlangs gebruik gemaakt van aantrekkelijk verlengaanbod!!

    Aanrader voor wie een degelijke partij zoekt in de energiewereld

    Reageren
    • BBert – 21 december 2023

      @Eelco. Met essent contact gehad over contract van mijn moeder ( 90 jaar meer dan 40 jaar klant). Heeft nu variabel contra ct. Prijs gas nu 1.32.
      1 jaar vast 1.34 en stroom 0.39
      Nieuwe klant bij essent krijgt een Prijs van
      Gas 1.24 stroom
      0,33 en cashback 380 euro.

      Reageren
  • RRia van der Slot – 05 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    was goed maar nu met de verwarring dat ze 2 huishouden door elkaar hebben gegooid hun fout is de afhandeling super slecht wachten wachten al vanaf 26 september beloven ze het op mail te zetten doen het niet moet weer via een andere afdeling we gaan ergens anders wonen je schaamt je dood dat dit gebeurd daar is iemand de dupe van die is zijn contract kwijt omdat essent er een zootje van gemaakt heeft en compensatie of bloemetje nee eerst moet het via de andere afdeling maar al vanaf 26 september zo slecht diep teleurgesteld gesteld in essent
    los het op is echt een groot probleem
    behandel een klant niet op deze manier

    Reageren
  • FFanny – 22 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen problemen met Essent ben er al jaren bij ja je moet soms een poosje wachten maar dat is bij iedere instantie

    Reageren
    • DDominicus van Drunen – 05 december 2023

      Zeer slechte ervaringen met de zg klantenservice. Telefonisch is Essent niet te bereiken, de chat geeft vage en onduidelijke antwoorden bovendien is ook daar de wachttijd extreem lang. De vragen die ik heb gaan over het jaarcontract, afgesproken was een maandbedrag van 174 euro, dat werd ineens 228 euro zonder veder enige toelichting.
      Daarnaast het popie jou en jij stoort mij enorm.
      Als cijfer een 1

      Reageren
  • PPetra – 22 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer slechte ervaringen bij de klantenservice. Al meer dan 6 weken verder en 5 telefoontjes van minimaal 20 min wachten, nog geen jaarcontract kunnen afsluiten. Zou teruggebeld worden maar uiteraard niet gebeurd. Ook bij online berekening, nieuwe klant komt op 60 € minder uit per maand. Dus trouwe klanten kunnen meer betalen. Wij gaan maar overstappen denk.

    Reageren
  • EEK – 17 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ronduit opgelicht door Essent bij de jaarafrekening. Nadat we er een jurist op gezet hebben kon ineens uit “coulance” wel correct afgerekend worden. Een verschil van maar liefst 2500 Euro.

    Reageren
  • Wwv – 28 oktober 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Probeer de klantenservice maar eens te bellen. Word je niet vrolijk van.

    Reageren
    • AAngel – 03 november 2023

      @wv
      En als je ze dan aan de lijn hebt , kun je ze bijna niet verstaan omdat ze zo gebrekkig Nederlands praten …..
      Mijn moeder probeert al een week een contract af te sluiten bij hun , maar ze snappen er daar niks van, ze wordt van het kastje naar de muur gestuurd…

      Reageren
    • MMevr G.Folkerts – 04 december 2023

      @wv
      Heb graag telefonisch contact over nieuw contract

      Reageren