Waar ben je naar op zoek?

Energyhouse

Totaalscore

Energieprijs


7,1

Klantenservice


6,5

Algemeen


6,6

Over Energyhouse

Energyhouse (voorheen Greenfoot Energy) is onderdeel van de Greenfoot groep en levert stroom en gas voor zakelijke klanten in Nederland. De energieleverancier is volledig onafhankelijk. De CO2-uitstoot wordt bij Energyhouse gecompenseerd met biomassa certificaten. De leverancier wil haar klanten bewust maken van hun CO2-voetafdruk.

Energyhouse investeert in duurzame energie. Zo is er een in 2012 een solarpark aangekocht in Duitsland die gezamenlijk stroom kunnen generen voor 1.200 huishoudens.

Kan het goedkoper?

26 ervaringen

Plaats review

Schrijf een beoordeling

Wat vindt u van Energyhouse?

Prijs
Klantenservice
Algemeen
  • EErik – 24 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Bij vragen over jaarnota beëindigen zij contract, met kosten voor beëindiging, en dreigen met incassobureau

    Reageren
  • EErik – 24 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Beantwoorden vragen over hoge facturen niet inhoudelijk, factureren te hoge netwerkkosten en verlagen eenzijdig de terugleververgoeding. Beëindigen bij vragen de overeenkomst en berekenen hiervoor opzegkosten.

    Reageren
  • HHein Zoon – 18 januari 2024

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede afspraken, geven een duidelijke uitleg van het maandelijks gebruik, en gaan netjes met je om als de overeenkomst verlengd moet worden

    Reageren
  • MMarianne Bruijn – 29 december 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Was ooit de 1e privéklant bij Greenfoot nu Energyhouse. Na 10 jaar stoppen ze met gewone huishoudens – ofwel zoek maar een ander, prima partijen genoeg in de markt. Wikkel dat dan ook netjes af financieel en ga geen voorschotfacturen sturen als je al klant af bent en de eindafrekening al is gedaan. Klantenservice telefonisch niet bereikbaar ( we kunnen een belnotitie achterlaten). Kortom: klant worden gaat prima, maar als je overstapt is het een rommeltje met het blijven sturen van een nog te betalen voorschotfactuur -met notabene een opslag van €10. En het dan vreemd vinden dat de klant geïrriteerd is. Als je de klant mailt leg dan alle stukken eerst op tafel. Wikkel het netjes af en vak mij niet lastig met een voorschotfactuur terwijl jullie mij zelf vragen om weg te gaan. Zo ga je niet met klanten om.

    Reageren
  • Rron – 24 november 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Diefstal. Particuliere klanten wegjagen. Opeens variabel duur contract. 1zijdig.opzeggen in feite. Kiezen of kabelen.Salderen niet volledig mogelijk als je zonnepanelen hebt en je krikg dan een aalmoes terug voor overgrbleven opgewekte stroom. Dus voordeel voor dat bedrijf. December verplicht over naar andere leverancier. Waar je ook volledig betaald. Waardeloze bende Energyhouse…

    Reageren
  • BBart brouwer – 07 februari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Goede ervaringen , actueleinfo, over energiekosten , goede prijs in vergelijking met heel veel energiebedrijven , zoals eneco , vattenval

    Reageren
  • Nniki – 22 januari 2023

    Prijs

    Service

    Algemeen

    ik ben heel erg tevreden met mijn leverancier

    Reageren
  • JJan ter Steege – 02 september 2022

    Eigenlijk tot begin deze week alleen positieve ervaring met Energyhouse. Mijn contract liep af en ik kreeg een nieuw voorstel mbt maandbedrag. Nu heeft iedere Nederlander het laatste jaar meegekregen dat het verstandig is om je huis te verduurzamen. Ik heb dit voorjaar dan ook mijn gehele huis gerenoveerd en alle mogelijke verduurzamingen aangebracht. (Glas, muur, dak, vloerisolatie en heb nu een airco op mijn dak staan). Het voorstel van Energyhouse was om mijn maandbedrag vast te stellen op € 965,00!!! per maand. (was € 256,00) Dit hoge bedrag was gebaseerd op mijn historisch verbruik. Ik heb dus uiteraard gelijk contact opgenomen en aangegeven dat historisch verbruik voor mij niet meer van toepassing is. De persoon aan de telefoon toonde volledig begrip en mocht het bedrag maximaal 10% verlagen. Ook dit was voor mij niet om blij van te worden en dus heb ik gevraagt om gebeld te worden door de persoon die mij hiermee kon verder helpen. Deze persoon heeft inderdaad terug gebeld en zij kon inderdaad nog iets meer doen en stelde een bedrag voor van € 750,00. Ook dit was voor mij niet acceptabel en heb aan deze persoon om advies gevraagt. het advies was om naar een andere leverancier over te stappen!!
    Vervolgens krijg ik vanmorgen de factuur voor deze maand ontvangen met een te betalen bedrag van € 865,00!! Opnieuw gebeld en uitvoerig gediscusieerd dat dit niet acceptabel is en dat dit bedrag is gebasseerd op een volledig andere situatie en niet de huidige situatie inclusief verduurzaming van mijn woning en het te verwachten verbruik. Mevrouw Charmaine gaf aan dat zij dat begrijpt. Ook geeft zij aan dat zij dit zou kunnen wijzigen maar dit niet gaat doen. Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere leverancier en heb niet eens gekozen voor de laagste prijs. Mijn maandbedrag wordt nu de helft van het door hen aangegeven bedrag.
    Ik ben dit bericht positief gestart maar adviseer jullie allemaal om niet met deze partij in zee te gaan. Zoals jullie lezen is deze partij niet klantgericht en niet bereid om in mijn geval naar de werkelijke situatie te kijken. Het advies om danmaar een andere leverancier te gaan zoeken verbaasde mij. Ze jagen op eigen advies hun eigen klanten weg. lang verhaal kort. Ga niet in zee met deze partij.

    Reageren
    • LLex van de Straat – 15 november 2022

      @Jan ter Steege
      Ik begrijp Jan ter Steege wat hij bedoeld maar het zit iets anders in elkaar. Ik zit zelf ook bij Energy house sinds juli 2022 . Ook ik heb de eerste maanden veel betaald. Het vaste contract elders liep af dus kwam ik hier uit via een adviseur. Het was gewoon 3 tot 4 keer duurder dan het contract in het verleden. Je betaald hier ook een voorschot en die ontvang je terug na 3 maanden. Ik heb 3 maanden veel betaald en in november 2022 heb ik in plaats van 2100,- betalen 249,70 terug gekregen (excl 190 van de overheid). Wij verbruikten ook bijna geen gas meer omdat wij de airco laten verwarmen sinds augustus 2022, dat scheelt gigantisch veel geld. Hier hadden ze ook geen verleden van dus ik snap het wel. Omdat ik de laatste maanden te hoog ben aangeslagen krijg ik de komende 3 maanden veel geld terug. Voor 1 kWh 0,17 cent en voor gas 0,81 m3 is niet veel. Ik ben er blij mee maar ik begrijp dat de meeste mensen de eerste 3 maanden vloeken. Wellicht ontbreekt hier een betere communicatie. Voor wat betreft bereikbaarheid heb ik niet te klagen. Heb het bedrijf 4 keer gebeld en 1 keer gemaild. Kreeg direct de juiste persoon. Mail duurde een week maar ik kreeg duidelijk antwoord. Ik ben tevreden maar begrijp de ergernis wel.
      Lex van de Straat Elst (U).

      Reageren
  • AA.H. Meijer – 31 maart 2022

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Vandaag Energyhouse gebeld en goed en uitvoerig uitleg gekregen over mijn jaarnota, eindrekening en nieuw voorschotbedrag. Ook uitleg gehad over de 2 soorten meterstanden, waar Liander me niks over kon vertellen en waar ik 30 minuten voor in de wacht stond (dus voor een loos antwoord…). Ik ben tevreden met Energyhouse en ik verwacht dat ik een tevreden klant van Energyhouse blijf. Dan hoef ik niet te veranderen van energieleverancier: wel zo rustig en gemakkelijk!

    Reageren
  • FFrank Prive – 02 maart 2022

    Vreselijk echte oplichters doen nooit wat ze zeggen en geven gelijk een boete nooit zaken mee doen !!!!!!!!!

    Reageren
  • KKoen – 09 november 2021

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer onfrisse praktijken. We hebben jaarlijks een strijd om ons variabele voorschot bedrag hoog genoeg te krijgen. Energyhouse zet het op €90. Wij willen €115 betalen om niet per einde jaar te moeten bij betalen. Nu ineens krijgen we in oktober een soort dwang email, dat we binnen 3 dagen van variabel naar een vaste contract moeten van €192p.m. Als wij niet direct tekenen wordt het €212p.m.
    Emails beantwoorden ze met een nep bericht dat ze het te druk hebben.
    We zijn per 10-11 naar Vattenfall gegaan, maar toch probeert Energyhouse voor de 10 dagen in november €212 van onze rekening te halen. Het voelt alsof ze aan het failliet gaan zijn en snel klanten proberen leeg te roven.
    Zeer louche bedrijf

    Reageren
  • DDestina – 20 december 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Oplichters! Boeven! Charlatans!

    Reageren
  • JJeanne van Koningsveld – 30 november 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Zeer tevreden, nooit problemen gehad.

    Reageren
  • JJessica – 30 november 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Wat word ik altijd fijn geholpen bij Energyhouse. Ze staan mij altijd nettjes te woord en reageren snel wanneer ik een vraag heb gesteld via de e-mail.

    Elke maand krijg ik kostenoverzicht toegestuurd waardoor ik alles goed kan bijhouden. Dit stukje service miste ik voorheen bij andere energie leveranciers.

    Binnenkort staat een verhuizing op de planning, dit aan hen doorgegeven en zij konden mij precies vertellen wat ik moest regelen om dit in orde te maken!

    Ik ben super tevreden, dankjewel!

    Reageren
  • SSonja Eleveld – 30 november 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Elke maand krijg ik netjes een mail met overzicht wat mijn gebruik is.
    Daarnaast word ik bij vragen netjes te woord gestaan.
    De enige energieleverancier die je niet constant belt of je over wilt stappen.

    Reageren
  • KKel – 30 november 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Normaliter ben ik elk jaar erg kritisch bij het vergelijken van de energie maatschappijen. Maar sinds ik 2 jaar geleden bij Energyhouse ben aangesloten heb nog steeds niet de behoefte om over te stappen. We zijn nog steeds erg tevreden met de service en prijs!

    Reageren
  • AAngela – 25 mei 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Ik had contact opgenomen met energyhouse voor een aanbieding, zij doen blijkbaar niet rechtstreeks zaken en werken alleen maar samen met tussenpersonen. Contact opgenomen met een tussenpersoon die al mijn zaken regelt, ik begrijp een hoop van energie en ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de prijs/klantenservice van energyhouse. Ik word altijd netjes te woord gestaan en alles wordt duidelijk gecommuniceerd. Ik heb nooit problemen met ze ben inmiddels alweer 4 jaar vaste klant.

    Reageren
  • MM. de Buck – 06 mei 2020

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Geen aanrader.
    Onbetrouwbaar; medewerkers houden zich niet aan hun eigen woord.
    Daarnaast laat de communicatie tussen klantenservice/contactpersoon-, debiteurenbeheer-en klant te wensen over.

    Reageren
  • PPim Meijneke – 08 september 2019

    Prijs

    Service

    Algemeen

    Via Zelfstroom ben ik een zeer tevreden klant. Maximaal ‘van het gas af’ en dat tegen een zeer redelijke prijs. Top!

    Reageren
  • Aans – 25 juli 2019

    Prijs

    Service

    Algemeen

    vreselijk!onder valse voorwendselen getekent.volgende dag gelijk contact gehad. na veel gedoe ben ik er vanaf krijg ik een boete van 2200 euro!!!!die ga ik dus Niet betalen!!!!

    Reageren
    • PPiM – 31 oktober 2019

      Fascinerend, Ans. Energy House levert nooit direct aan particuliere klanten. Zelf heb ik een contract via Zelfstroom (waar ik mijn zonnepanelen vandaan heb).
      Verder is je commentaar wel erg summier. Welke valse voorwendselen? Wat is er dan niet goed om er vanaf te willen? Beetje vaag allemaal.

      Reageren
      • EEric – 16 mei 2020

        Beste Pim.
        Ik zal je even vertellen welke valse voorwendselen .
        Ik had samen met mijn vrouw. drie bedrijven waaronder een sporthal.
        Het huurcontract van de sporthal duurde nog drie maanden en dan zouden we stoppen.Ik had die week een nieuw contract getekend bij het nuon en die hadden daar rekening mee gehouden.

        Reageren
        • RRichard – 18 mei 2020

          Beste Eric, mijn ervaring is juist dat ze met tussenpersonen werken en zelf niet de contracten aangaan. Denk dat het probleem bij de communicatie naar je tussenpersoon ligt dan energyhouse zelf. Zelf ook gehad waardoor het meteen gecorrigeerd is door mijn adviseur

          Reageren
          • EEric – 19 oktober 2020

            Ik denk dat ze riant van de boetes leven. Onverwacht met bedrijven gestopt. Heeft € 15000,- aan boetes gekost. Niks geen medeleven…

            Reageren
    • Rruben klaassens – 30 juli 2020

      hallo,
      en heeft u hem uiteindelijk betaald?
      ik zit met hetzelfde probleem namelijk,in krijg al een incassoburo op mn dak.
      hoe nu verder?

      Reageren